صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: حذف شهادت ثالثه از اذان و اقامه

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955

    اشاره حذف شهادت ثالثه از اذان و اقامه




    نقل قول نوشته اصلی توسط شفا نمایش پست ها
    پس اگر به نيت جزئي ازاذان واقمه گفته شود اذان واقامه صحيح نيست.
    سلام

    الان ممکنه واقعا بیشتر مردم این موضوع رو ندونند
    پس بهتر نیست کلا حذف بشه این مورد تا اینکه باعث ابطال اذان و اقامه
    بسیاری از انسانها بشه



    توضیح: این پست از تاپیک:

    http://www.askdin.com/thread32233.html

    جدا شده است و جهت پاسخگویی به کارشناس محترم ارجاع داده شده است.

    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۵/۰۷/۲۵ در ساعت ۱۵:۰۳



    خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ولی آنها فقط خندیدند...
    چارلي چاپلين


  2. صلوات ها 10


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,495
    حضور
    174 روز 10 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58273



    با نام و یاد دوست




    حذف شهادت ثالثه از اذان و اقامه







    کارشناس بحث: استاد صدرا


  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 13 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    سلام

    الان ممکنه واقعا بیشتر مردم این موضوع رو ندونند
    پس بهتر نیست کلا حذف بشه این مورد تا اینکه باعث ابطال اذان و اقامه
    بسیاری از انسانها بشه
    .
    با سلام و عرض ادب

    شيعيان در اذان پس از شهادت بر رسالت پيامبر گرامى صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم، بر ولايت اميرمؤمنان على بن ابى طالب عليه السَّلام گواهى مى دهند، که در اين باره توضيح نکاتی ضرورى است:

    1. تمامى فقهاى شيعه بر اين نكته اتفاق نظر دارند كه شهادت ثالثه «شهادت بر ولايت على عليه السَّلام»، جزء اذان نيست؛[1] لذا هنگام بیان فصول اذان، آن را هجده فصل بيشتر نمى دانند كه عبارتند از: چهار تكبير، دو بار شهادت بر وحدانيت خدا، دو بار شهادت بر رسالت پيامبر اکرم صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم، دو بار «حى على الصلاة»، دو بار «حى على الفلاح»، دو بار «حى على خير العمل»، دو بار تكبير و دو بار تهليل و اين سخنى است كه فقهاى شيعه جملگى بر آن اتفاق دارند.

    2. شهادت سوم در اذان، بدون قصد جزئيت جايز و يا مستحب است و اين استحباب، مستفاد از دو امر است:

    الف: على عليه السَّلام به حكم قرآن و حديث رسول گرامى صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم، ولىّ خداست.

    ب: امام صادق عليه السَّلام فرمود: هر گاه به رسالت پيامبر صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم شهادت داديد بر ولايت على عليه السَّلام نيز گواهى دهيد.[2]

    در اثبات اصل نخست و اين كه على عليه السَّلام ولىّ خداست، گذشته از حديث متواتر غدير و روايات کثیره ای كه مفاد آنها چنین است که پيامبر گرامى صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم كراراً فرموده است: « على ولى كلّ مؤمن بعدى»،[3] قرآن کریم نيز بر ولايت على عليه السَّلام تصريح نموده است، آنجا كه مى فرمايد: «إِنّما وليُّكُم اللّهُ ورسولُه وَالّذينَ آمَنُوا الّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاهَ وَيُؤْتُونَ الزَّكاه وَهُمْ راكِعُون»؛[4] سرپرست و ولىّ شما، تنها خداست و پيامبر او و آنها كه ايمان آورده‏اند همانها كه نماز را برپا مى‏ دارند، و در حال ركوع، زكات مى ‏دهند.

    مفسران اتفاق نظر دارند كه اين آيه در حقّ اميرمؤمنان على عليه السَّلام وارد شده است،
    بدين ترتيب، با توجه به آيه مذكور و آيات و روايات متعدد ديگر، آشكار مى گردد كه اميرمؤمنان عليه السَّلامولىّ و سرپرست مؤمنان از جانب خدا است.[5]

    اما به هر حال باید توجه داشت که چنین اموری باعث جزئیت شهادت به ولایت در اذان نخواهد شد و گفتن شهادت ثالثه به قصد ورود اشکال شرعی خواهد داشت.


    3. باید توجه داشت که شهادت ثالثه(شهادت به ولایت حضرت امیر المؤمنین علیه السلام)، شعار شیعه محسوب می گردد؛ لذا برخی از فقها همچون: مرحوم سید محسن حکیم در کتاب مستمسک عروة الوثقی می فرمایندبل ذلك في هذه الأعصار معدود من شعائر الايمان و رمز إلى التشيع، فيكون من هذه الجهة راجحاً شرعاً بل قد يكون واجباً، لكن لا بعنوان الجزئية من الأذان»؛[6] بلکه شهادت به ولایت در اذان در این زمان از شعائر ایمان و رمز تشیع به حساب می آید؛ بنابراین از این جهت شرعا رجحان دارد؛ بلکه گاهی واجب می گردد؛ اما نه به عنوان جزئیت در اذان.

    بنابراین شهادت به ولایت امیر المؤمنین علیه السلام نشانه ی شیعه بودن فرد خواهد بود؛ لذا بهتر از حذف چنین عملی، دانستن حکم مساله است تا عبادت ما بدون اشکال شرعی بوده باشد.

    البته باید توجه داشت که آنچه یقینا محل اشکال است آن است که شخص با اینکه می داند چنین عملی جزو اذان نیست؛ اما با این حال با این قصد بگوید که چنین فقره ای داخل در اذان است؛ اما اگر شخص جاهل باشد حکم مساله چه خواهد بود؟ این سؤال را باید در انجمن فقه پیگیری نمائید.

    موفق باشید.


    [1]. البته برخی از فقها به واسطه ی برخی روایات و از باب تسامح در ادله ی سنن، قائل به استحباب این فقره در اذان شده اند، همچون مرحوم مجلسی که صاحب حدائق در ج7،ص404، بدان اشاره می نمایند:«نعم ما قال- اقول لا یبعد کون الشهادة بالولایة من الاجزاء المستحبة للاذان لشهادة الشیخ والعلاة و الشهید بورد الاخبار بها».

    [2]. احتجاج طبرسی، ص83: «إِذا قَالَ أَحدكُمْ لا إِلهَ الّا اللّه مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّه، فَلْيَقُل عَلىٌّ وَلِىُ اللّه».

    [3]. این حدیث در بسیاری از مصادر اهل سنت نقل شده است؛ همچون: مسند احمد، ج5،ص356؛ مستدرک حاکم، ج3،ص134. همچنین این حدیث با الفاظ ان علیا منی و انا منه و هو ولی کل مومن من بعدی(ترمذی،ح3732)و...آمده است.

    [4]. المائدة/55.

    [5]. این متن برگرفته از کتاب راهنمای حقیقت تالیف آیت الله سبحانی است که در آن تغییراتی داده شده است.

    [6]. مستمسک عروة الوثقی، ج5،ص546.

    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۲/۰۸/۱۰ در ساعت ۲۳:۰۸
    حذف شهادت ثالثه از اذان و اقامه
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  7. صلوات ها 13


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    سلام

    الان ممکنه واقعا بیشتر مردم این موضوع رو ندونند
    پس بهتر نیست کلا حذف بشه این مورد تا اینکه باعث ابطال اذان و اقامه
    بسیاری از انسانها بشه
    ببخشيد من متوجه مفهوم سوال نشدم اما اين سوالات و يا شبهات تكراري هست كه هم كيشان و مخالفين سوال و طرح مي كنند كه حقير به اندازه بضاعت و مجموع تحقيقاتي كه داشتهام پاسخ مي دهم

    از انجايي كه برادر صدرا هم به ايه 55 مائده اشاره داشته اند من نيز اشاره مي كنم

    مدعيان قائل بر اين هستند كه پيروان مولا علي ع در اذان خود بدعت ايجاد كرده اند زيرا شهادت ثلاله مطلبي اضافه شده به اذان مي باشد حال مي خواهيم اين مسئله را با رجوع به 2 رخداد مهم و متقن تاريخ پاسخ گو باشيم

    طريق اول::::: ايه 55 سوره مائده هست

    إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ﴿55﴾

    ولى شما تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آورده‏اند همان كسانى كه نماز برپا مى‏دارند و در حال ركوع زكات مى‏دهند (55)

    آلوسي ذيل اين آيه دو جمله مي گويد:
    .1 الآية عند معظم المحدثين نزلت فى على كرم الله تعالى وجهه؛
    اين آيه نزد بيشتر محدثان در مورد علي عليه السلام نازل شده است

    روح المعاني في تفسير القرآن العظيم والسبع المثاني ، اسم المؤلف: العلامة أبي الفضل شهاب الدين السيد محمود الألوسي البغدادي الوفاة: 1270هـ ، دار النشر : دار إحياء التراث العربي - بيروت ج 6 ص 186

    .2وغالب الأخباريين على أنها نزلت فى على كرم الله تعالى وجهه
    اكثر حديث نويسان مي گويند اين آيه در مورد علي عليه السلام نازل شده است
    روح المعاني، ج 6، ص 167

    حال با اثبات و مترتب شدن اين ايه در شان و شخصيت امير المومنين علي بن ابي طالب ع مشخص شد خداوند شهادت به ولايت مولا علي را نصب مي كند

    ولي شما خدا و رسول و ان كسي هست كه در نماز زكات مي دهد اذعان بر ولايت مولا علي يعني اثبات شهادت ثلاثه به واسطه همين طريق برايمان قابل جعل است، ما شهادت مي دهيم كه علي ولي خداست اشهد ان عليا ولي الله

    طريق دوم::::::: حديث متواتر غدير هست

    پيغمبر از صحابي حاضر در غدير خم در ابتدا بر اولي بودن خود اقرار گرفتند الست اولي بانفسهم؟ قالوا: بلي سپس فرمودند من كنت وليه فهذا علي وليه، وقتي كسي اقرار به نبوت ايشان دارد بايد اقرار به ولايت امير المومنين علي ع هم داشته باشد، وقتي ما شهادت به نبوت ايشان مي دهيم باشد شهادت به ولايت امير المومنين علي ع هم بدهيم در غير اينصورت منكر قران هستيم زيرا خداوند مي فرمايد و مااتاكم الرسول فخذواه

    ویرایش توسط kheymegahabalfazl : ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ در ساعت ۰۰:۵۰

  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    سوال ما از مدعيان:::::::::::

    عمر با اجازه چه كسي در اذان بدعت گذاشتند و حي الا خير العمل را حذف كردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    قوشجي كه از علماي بزرگ اهل سنّت است مي‌گويد: «إنه (أي عمر بن الخطاب) خطب الناس، وقال: أيّها الناس، ثلاث كنّ على عهد رسول الله(صلي الله عليه وآله وسلم)، أنا أنهى عنهنّ، وأحرّمهنّ، وأعاقب عليهنّ، وهي: متعة النساء، ومتعة الحج، وحي على خير العمل»

    عمر براي مردم خطبه خواند و در آن گفت: اي مردم! سه چيز در زمان رسول خدا صلي الله عليه وآله بود كه من آنها را نهى و حرام كرده و هر كسي آن را انجام دهد عقاب مي‌كنم و آنها سه چيز: ازدواج موقت، حج تمتع و حي على خير العمل مي‌باشد.

    شرح التجريد للقوشجي، مبحث الإمامة: ص484
    المسترشد للطبري الإمامي المعاصر للطوسي والنجاشي: ص516، بتحقيق الشيخ أحمد المحمودي
    وجواهر الأخبار والآثار: ج2 ص192، عن التفتازاني في حاشيته على شرح العضدي

    شوكاني از كتاب «الأحكام» يحيى بن حسين بن قاسم متوفاى سال 298هـ نقل كرده است: «وقد صحّ لنا أنّ حي على خير العمل كانت على عهد رسول الله يؤذن بها، ولم تطرح إلاّ في زمن عمر، وهكذا قال الحسن بن يحيى: روي ذلك عنه في جامع آل محمد، وبما أخرج البيهقي في سننه الكبرى بإسناد صحيح عن عبد الله بن عمر أنّه كان يؤذّن بحي على خير العمل أحياناً»

    با روايت صحيح براي ما ثابت شده كه «حي على خير العمل» در زمان رسول خدا صلي الله عليه و آله در اذان بوده و در زمان عمر از اذان حذف شده است و نيز حسن بن يحيى گفته است: اين روايت از عمر در كتاب «جامع آل محمد» نقل شده و بيهقي آن را در سنن الكبرى خود با سند صحيح از عبد الله بن عمر روايت كرده است كه گاهي اوقات اذان با «حي على خير العمل» گفته مي‌شد.
    نيل الأوطار: ج2 ص 19

    ویرایش توسط kheymegahabalfazl : ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ در ساعت ۰۰:۴۶

  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955



    نقل قول نوشته اصلی توسط kheymegahabalfazl نمایش پست ها
    ببخشيد من متوجه مفهوم سوال نشدم اما اين سوالات و يا شبهات تكراري هست كه هم كيشان و مخالفين سوال و طرح مي كنند كه حقير به اندازه بضاعت و مجموع تحقيقاتي كه داشتهام پاسخ مي دهم
    سلام

    بحث این نیست که این عمل بدعت هست یانه
    بحث این است که حالا که اتفاق علما این شهادت را جزئ اذان نمی دانند و گفتن ان به نیت بخشی از اذان
    باطل است
    پس ایا حذف ان بهتر نیست ؟ به دلیل اینکه بیشتر مردم از جزئ اذان نبودن ان خبر ندارند



    خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ولی آنها فقط خندیدند...
    چارلي چاپلين


  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955



    نقل قول نوشته اصلی توسط kheymegahabalfazl نمایش پست ها
    سوال ما از مدعيان:::::::::::

    عمر با اجازه چه كسي در اذان بدعت گذاشتند و حي الا خير العمل را حذف كردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    قوشجي كه از علماي بزرگ اهل سنّت است مي‌گويد: «إنه (أي عمر بن الخطاب) خطب الناس، وقال: أيّها الناس، ثلاث كنّ على عهد رسول الله(صلي الله عليه وآله وسلم)، أنا أنهى عنهنّ، وأحرّمهنّ، وأعاقب عليهنّ، وهي: متعة النساء، ومتعة الحج، وحي على خير العمل»

    عمر براي مردم خطبه خواند و در آن گفت: اي مردم! سه چيز در زمان رسول خدا صلي الله عليه وآله بود كه من آنها را نهى و حرام كرده و هر كسي آن را انجام دهد عقاب مي‌كنم و آنها سه چيز: ازدواج موقت، حج تمتع و حي على خير العمل مي‌باشد.
    شرح التجريد للقوشجي، مبحث الإمامة: ص484
    المسترشد للطبري الإمامي المعاصر للطوسي والنجاشي: ص516، بتحقيق الشيخ أحمد المحمودي
    وجواهر الأخبار والآثار: ج2 ص192، عن التفتازاني في حاشيته على شرح العضدي

    شوكاني از كتاب «الأحكام» يحيى بن حسين بن قاسم متوفاى سال 298هـ نقل كرده است: «وقد صحّ لنا أنّ حي على خير العمل كانت على عهد رسول الله يؤذن بها، ولم تطرح إلاّ في زمن عمر، وهكذا قال الحسن بن يحيى: روي ذلك عنه في جامع آل محمد، وبما أخرج البيهقي في سننه الكبرى بإسناد صحيح عن عبد الله بن عمر أنّه كان يؤذّن بحي على خير العمل أحياناً»

    با روايت صحيح براي ما ثابت شده كه «حي على خير العمل» در زمان رسول خدا صلي الله عليه و آله در اذان بوده و در زمان عمر از اذان حذف شده است و نيز حسن بن يحيى گفته است: اين روايت از عمر در كتاب «جامع آل محمد» نقل شده و بيهقي آن را در سنن الكبرى خود با سند صحيح از عبد الله بن عمر روايت كرده است كه گاهي اوقات اذان با «حي على خير العمل» گفته مي‌شد.
    نيل الأوطار: ج2 ص
    سلام

    ایا بدعت انها در اذان دلیل بر بدعت ما می تواند باشد ؟
    ما چکار داریم انها حذف یا اضافه کردن
    ما باید انچه صحیح است انجام دهیم

    موفق باشید



    خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ولی آنها فقط خندیدند...
    چارلي چاپلين


  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    علوم دینی
    نوشته
    1,241
    حضور
    35 روز 16 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    145
    آپلود
    1
    گالری
    48
    صلوات
    8306



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    سلام

    ایا بدعت انها در اذان دلیل بر بدعت ما می تواند باشد ؟
    ما چکار داریم انها حذف یا اضافه کردن
    ما باید انچه صحیح است انجام دهیم

    موفق باشید
    سلام علیکم
    از شما تعجب میکنم سرکار بی نظیر
    خیلی دقیق متن ها رومی خونین و تعجبیم صحبت های کارشناس رو مطالعه فرمودین و هنوز عنوان بدعت رو این کار میذارین!

    بدعت یعنی چیزی از خود دربیاریم و به اسم دین خدا تبلیغش کنیم
    وقتی علمای شیعه اینقد واضح میگن آقاجان، در اذان به قصد استحباب، ما شهادت سومی رو می گیم و جزئیت نداره، این کجاش یعنی بدعت؟

    وَ اللهِ اِن قَطَعــــــتُموا یَمینی

    اِنّی اُحامی اَبَداً عَن دینی




  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955



    نقل قول نوشته اصلی توسط eslamic110 نمایش پست ها
    سلام علیکم
    از شما تعجب میکنم سرکار بی نظیر
    خیلی دقیق متن ها رومی خونین و تعجبیم صحبت های کارشناس رو مطالعه فرمودین و هنوز عنوان بدعت رو این کار میذارین!

    بدعت یعنی چیزی از خود دربیاریم و به اسم دین خدا تبلیغش کنیم
    وقتی علمای شیعه اینقد واضح میگن آقاجان، در اذان به قصد استحباب، ما شهادت سومی رو می گیم و جزئیت نداره، این کجاش یعنی بدعت؟
    سلام

    ببینید باید ببینیم ما مجاز هستیم چیزی به واجبات اضافه کنیم
    بعد بگیم قصد استحبابه ؟

    در ضمنی که مردم زیادی از جمله خود من تا حالا از این مساله قصد اطلاع نداشتیم

    مثلا ما می تونیم چیزی به نماز اضافه کنین بعد بگیم جهت استحباب؟
    مثلا بجای دوبار سجده سه بار بریم و بگیم سومیش بقصد استحباب ؟



    خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ولی آنها فقط خندیدند...
    چارلي چاپلين


  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    علوم دینی
    نوشته
    1,241
    حضور
    35 روز 16 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    145
    آپلود
    1
    گالری
    48
    صلوات
    8306



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    سلام

    ببینید باید ببینیم ما مجاز هستیم چیزی به واجبات اضافه کنیم
    بعد بگیم قصد استحبابه ؟

    در ضمنی که مردم زیادی از جمله خود من تا حالا از این مساله قصد اطلاع نداشتیم

    مثلا ما می تونیم چیزی به نماز اضافه کنین بعد بگیم جهت استحباب؟
    مثلا بجای دوبار سجده سه بار بریم و بگیم سومیش بقصد استحباب ؟
    قیاست بدجوری مع الفارق بودا عزیز
    اضافه کردن ذکر در تمام اجزای نماز به قصد ذکر و استحباب, ممنوعیتی نداره منتها تاکید شده برخی اذکار بعضی جاها گفته نشن همین! غیر از اون مشکلی نداره و چون جزئی از نماز نیستن و به قصد جزئیت گفته نمیشن، اتفاقاً میگن اگه در حال حرکت هم گفته بشه، اشکالی نداره

    اما چیزی که مثلاً رکنه، مث دوسجده؛ نمیشه کم و زیادش کرد به هر نیتی!

    این دو، دو مساله ی جدا از هم هستن

    میخوام بگم اتفاقاً بررسی شده کارشناسانه و اونجاها که میشه ذکری به قصد استحباب اضافه کرد، جوازش صادر شده، مثلاً کسی در حین تلاوت سوره ی حمد که شهادت بر ولایت امام علی رو نمی گه! پس دقت نظرها شده

    اما اینکه مردم بی اطلاعن، خب مقصر خودشونن که رساله ی اعلم رو دقیق مطالعه نمی کنن با اینکه میدونن وظیفشونه لااقل یه بار با تمام احکام دینشون که بهشون مربوط میشه اشنا باشن

    وَ اللهِ اِن قَطَعــــــتُموا یَمینی

    اِنّی اُحامی اَبَداً عَن دینی




  21. صلوات ها 6


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۲/۰۸/۱۸, ۰۱:۵۵ : 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود