صفحه 1 از 14 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: لطفاً امام زمان (عج) را اثبات کنید!!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    خدا و همسرم و پدر و مادرم
    نوشته
    1,594
    حضور
    6 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8697

    اشاره لطفاً امام زمان (عج) را اثبات کنید!!




    بسم الله الرحمن الرحیم.
    سلام.
    میخواهم یک نفر بیاید و امام زمان عج الله که همه مان منتظر هستیم را اثبات کند.

    علمای ما هم بر اساس حدیثی اگر ادعا کنند وی را دیده اند کذاب شناخته می شوند.
    علمای ما هم که وقتی از دنیا میروند مردم همه میگویند ایشان با امام زمان رابطه داشت..بعضی ها هم حتی داستان های واقعی از وی نقل میکنند!!!

    یه سری افراد هم سعی دارند که با قران استناد کنند.اما هرگز نتوانستند!!! چراکه قران دلیل نازل شدنش فراخواندن به سوی خدا بود و هست و خواهد بود.و همه کتاب های الهی از جمله انجیل و تورات و قران یک چیز را بیان میکنند و دلیل آوردن کتاب های متعدد تحریف در ان بود.اما قران دیگر تحریف نشد و پیامبری با رسالت رسول خدا ص خاتمه پیدا کرد.

    نمیخواهم امام زمان را رد کنم و نمی خواهم هم به سادگی سادگان قبولش کنم.چون باید بترسید از روزی که از شما سوال میکنند و چیزهایی که به مردم خوراندید.چیز هایی که خداوند انرا بیان نکرده است.
    هنوز یهودی ها به انجیل ایمان نمی اورند چون منتظر منجی ای هستند که در تورات امده و فکر میکنند منجیشان هنوز نیامده.در حالی که حضرت عیسی امده همانطور که در کتابشان نقل شده.
    و انجیلی ها به قران ایمان نمی اورند و منتظرند که منجیشان بیاید همانطور که در کتابشان احمد امده و خبر از امدنش داده.
    پیامبر امد و رفت و انها به وی ایمان نیاوردند.و نمی اورند و منتظرش هستند.آنها منتظر عیسی هستند؟در حالی که محمد ص امد و رفت...
    ولی من و شما چه؟
    منتظر چه کسی هستیم؟


    يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّباتِ وَ اعْمَلُوا صالِحاً إِنِّي بِما تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ (023 | مؤمنون - 51)اى پيامبران! از غذاهاى پاكيزه بخوريد،و عمل صالح انجام دهيد، كه من به آنچه انجام مى دهيد دانا هستم.

    وَ إِنَّ هذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ (023 | مؤمنون - 52)و اين است امّت شما كه همگى امّت واحدى هستيد; و من پروردگارشما هستم; پس،از (مخالفت فرمان) من بپرهيزيد!

    فَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُمْ بَيْنَهُمْ زُبُراً كُلُّ حِزْبٍ بِما لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ (023 | مؤمنون - 53)(گروهى از پيروان ناآگاه پيامبران) كار خود را در ميان خويش به پراكندگى كشاندند، و هر گروهى به راهى رفتند; هر گروه به آنچه نزد خود دارند شادمانند!

    فَذَرْهُمْ فِي غَمْرَتِهِمْ حَتّى حِينٍ (023 | مؤمنون - 54)آنها را در جهل و غفلتشان رها كن تا زمانى (كه مرگشان فرا رسد يا گرفتار عذاب الهى شوند).

    أَ يَحْسَبُونَ أَنَّما نُمِدُّهُمْ بِهِ مِنْ مالٍ وَ بَنِينَ (023 | مؤمنون - 55)آيا گمان مى كنند اموال و فرزندانى كه به آنان مى بخشيم،

    نُسارِعُ لَهُمْ فِي الْخَيْراتِ بَلْ لا يَشْعُرُونَ (023 | مؤمنون - 56)براى اين است كه درهاى خيرات را با سرعت به روى آنها بگشاييم؟! (چنين نيست) بلكه آنها نمى فهمند (كه اين وسيله امتحانشان است).

    إِنَّ الَّذِينَ هُمْ مِنْ خَشْيَةِ رَبِّهِمْ مُشْفِقُونَ (023 | مؤمنون - 57)به يقين كسانى كه از خوف پروردگارشان بيمناكند،

    وَ الَّذِينَ هُمْ بِآياتِ رَبِّهِمْ يُؤْمِنُونَ (023 | مؤمنون - 58)و آنان كه به آيات پروردگارشان ايمان مى آورند،


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    وَ الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَها فَنَفَخْنا فِيها مِنْ رُوحِنا وَ جَعَلْناها وَ ابْنَها آيَةً لِلْعالَمِينَ (021 | انبياء - 91)و (به ياد آور) زنى را كه دامان خود را پاك نگه داشت; و ما از روح خود در او دميديم;و او و پسرش [= مسيح ]را نشانه (و معجزه) بزرگى براى جهانيان قرار داديم.
    إِنَّ هذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ (021 | انبياء - 92)اين است امّت شما كه همگى امّت واحدى بودند (و پيرو يك هدف); و من پروردگار شما هستم; پس مرا پرستش كنيد.
    وَ تَقَطَّعُوا أَمْرَهُمْ بَيْنَهُمْ كُلٌّ إِلَيْنا راجِعُونَ (021 | انبياء - 93)و (گروهى از پيروان ناآگاه آنها) كار خود را به تفرقه در ميان خود كشاندند; (سرانجام) همگى به سوى ما باز مى گردند (و جزاى كار خويش را مى بينند).
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    إِنَّ الَّذينَ فَرَّقُوا دينَهُمْ وَ كانُوا شِيَعاً لَسْتَ مِنْهُمْ في شَيْءٍ إِنَّما أَمْرُهُمْ إِلَى اللهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِما كانُوا يَفْعَلُونَ (006 | انعام - 159)كسانى كه در آيين خود تفرقه ايجاد كردند،و به دسته هاى گوناگون (و مذاهب مختلف) تقسيم شدند، تو هيچ گونه رابطه اى با آنها ندارى. سر و كار آنها تنها با خداست; سپس خدا آنها را از آنچه انجام مى دادند، با خبر مى كند.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفاً فِطْرَتَ اللهِ الَّتِي فَطَرَ النّاسَ عَلَيْها لا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللهِ ذالِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النّاسِ لايَعْلَمُونَ (030 | روم - 30)پس روى خود را متوجه آيين خالص پروردگار كن. اين سرشت الهى است كه خداوند، انسانها را بر آن آفريده; دگرگونى در آفرينش الهى نيست; اين است آيين استوار; ولى اكثر مردم نمى دانند.

    مُنِيبِينَ إِلَيْهِ وَ اتَّقُوهُ وَ أَقِيمُوا الصَّلاةَ وَ لاتَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ (030 | روم - 31)(رو به سوى فطرت الهى آوريد) در حالى كه (توبه كنان) به سوى او باز مى گرديد و از (مخالفت فرمان) او بپرهيزيد، نماز را برپا داريد و از مشركان نباشيد،

    مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَ كانُوا شِيَعاً كُلُّ حِزْبٍ بِما لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ (030 | روم - 32)از كسانى كه در دين خود تفرقه ايجاد كردند و به دسته ها و گروهها تقسيم شدند; و (عجب اين كه) هر گروهى به آنچه نزد آنهاست دل خوشند!

    وَ إِذا مَسَّ النّاسَ ضُرٌّ دَعَوْا رَبَّهُمْ مُنِيبِينَ إِلَيْهِ ثُمَّ إِذا أَذاقَهُمْ مِنْهُ رَحْمَةً إِذا فَرِيقٌ مِنْهُمْ بِرَبِّهِمْ يُشْرِكُونَ (030 | روم - 33)هنگامى كه رنج و زيانى به مردم برسد، پروردگار خود را مى خوانند در حالى كه (توبه كنان) به سوى او باز مى گردند; امّا همين كه خداوند رحمتى از جانب خويش به آنان بچشاند (و ناراحتى آنان برطرف شود)، در آن هنگام گروهى از آنان براى پروردگارشان همتا قائل مى شوند.

    لِيَكْفُرُوا بِما آتَيْناهُمْ فَتَمَتَّعُوا فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ (030 | روم - 34)(بگذار) تا نعمتهايى را كه ما به آنها داده ايم كفران كنند! و (به آنها بگو: هر چه مى توانيد) بهره گيريد; امّا بزودى (نتيجه اعمالتان را) خواهيد دانست.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الدِّينِ ما وَصّى بِهِ نُوحاً وَ الَّذِي أَوْحَيْنا إِلَيْكَ وَ ما وَصَّيْنا بِهِ إِبْراهِيمَ وَ مُوسى وَ عِيسى أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَ لاتَتَفَرَّقُوا فِيهِ كَبُرَ عَلَى الْمُشْرِكِينَ ما تَدْعُوهُمْ إِلَيْهِ اللهُ يَجْتَبِي إِلَيْهِ مَنْ يَشاءُ وَ يَهْدِي إِلَيْهِ مَنْ يُنِيبُ (042 | شوري - 13)آيينى را براى شما مقرر نمود كه به نوح توصيه كرده بود; و آنچه را بر تو وحى فرستاديم و به ابراهيم و موسى و عيسى سفارش كرديم اين بود كه: همان دين (خالص) را برپا داريد و در آن تفرقه ايجاد نكنيد. و آنچه مشركان را به آن دعوت مى كنيد [= توحيد ]بر آنها گران است. خداوند هر كس را بخواهد برمى گزيند، و كسى را كه توبه كند به سوى هدايت مى نمايد.

    یا علی.
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۴/۰۹/۱۴ در ساعت ۱۶:۴۰

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,545
    حضور
    175 روز 7 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58331



    با نام و یاد دوست




    لطفاً امام زمان (عج) را اثبات کنید!!







    کارشناس بحث: استاد شعیب


  5. صلوات ها 9


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    با سلام خدمت شما دوست گرامی
    هنگامی که بحث از مهدی منتظر به میان می آید برخی تصور می کنند که اعتقاد به مهدی موعود از باورهای خاص شیعیان است. در حالی که این اعتقاد نزد اهل سنت از همان اصالتی برخوردار است که شیعیان به آن اعتقاد دارند.
    و بالا تر از آن اعتقاد به منجی و موعود یک آمزه مختص به مسلمان ها نیست بلکه یک امر بین ادیانی است که همه ادیان آسمانی و اکثر ادیان غیر آسمانی و فرقه ها و... به موعود و منجی در آخر الزمان اعتقاد دارند تا جایی که انگار اعتقاد به موعود یک امر فطری انسانی است که مورد اجماع انسانی و دینی است

    موعود در ادیان و فرق و مذاهب:
    تمامی پیامبران بزرگ الهی در دوران ماموریت خود به عنوان بخشی از رسالت خود به مردم وعده داده اند كه در آخرالزمان و در پایان روزگار، یك مصلح بزرگ جهانی ظهور خواهد كرد و مردمان جهان را از ظلم و ستم ستمگران نجات خواهد داد و فساد، بی دینی و بی عدالتی را در تمام جهان ریشه كن می كند.
    سیری كوتاه در افكار و عقاید ملل مختلف مانند: مصر باستان، هند، چین، ایران و یونان و نگرش به افسانه های دیگر اقوام مختلف بشری این حقیقت را به خوبی روشن و مسلم می سازد كه همه اقوام مختلف جهان با آن همه اختلاف آراء عقاید و اندیشه های متضادی كه با یكدیگر دارند، در انتظار مصلح موعود جهانی به سر می برند.

    *
    ایرانیان باستان: ایرانیان باستان معتقد بودند 'گرزاسپه' قهرمان تاریخی آنان زنده است و در كابل خوابیده و صد هزار فرشته او را پاسبانی می كنند تا روزی كه بیدار شود و قیام كند و جهان را اصلاح كند.
    گروهی دیگر از ایرانیان می پنداشتند كه 'كیخسرو' پس از تنظیم كشور و استوار ساختن شالوده فرمانروایی، دیهیم پادشاهی را به فرزند خود داد و به كوهستان رفت و در آنجا آرمیده تا روزی ظاهر شود و اهریمنان را از گیتی براند.
    يهوديان معتقدند كه:در آخرالزمان«ماشيح»ظهور مي كند و تا ابدالاباد در جهان حكومت مي كند
    نژاد اسلاو بر این عقیده بودند كه از مشرق یك نفر برخیزد و تمام قبایل اسلاو را متحد سازد و آنها را بر دنیا مسلط گرداند.
    نژاد ژرمن معتقد بودند كه یك نفر فاتح از طوایف آنان قیام كند و ژرمن را بر دنیا حاكم گرداند.
    اهالی صربستان انتظار ظهور «ماركوكرالیویچ» را داشتند.
    برهماییان از دیرزمانی بر این عقیده بودند كه در آخرالزمان 'ویشنو' ظهور كند و بر اسب سفیدی سوار شود و شمشیر آتشین بر دست گرفته و مخالفان را خواهد كشت و تمام دنیا 'برهمن' شود و به این سعادت برسد.
    ساكنان جزایر انگلستان از چندین قرن پیش آرزومند و منتظرند كه 'ارتور' روزی از جزیره'آوالون' ظهور كند و نژاد 'ساكسون' را در دنیا غالب گرداند و سعادت جهان نصیب آنها شود.
    اسن ها معتقدند كه پیشوایی در آخرالزمان ظهور كرده، دروازه های ملكوت آسمان را برای آدمیان خواهد گشود.
    سلت ها می گویند: پس از بروز آشوب هایی در جهان، 'بوریان بور ویهیم' قیام كرده، دنیا را به تصرف درخواهد آورد.
    اقوام اسكاندیناوی معتقدند كه برای مردم بلاهایی می رسد، جنگ های جهانی اقوام را نابود می سازد، آنگاه 'اودین' با نیروی الهی ظهور كرده و بر همه چیره می شود.
    ا
    قوام اروپای مركزی در انتظار ظهور 'بوخض' هستند.
    اقوام آمریكای مركزی معتقدند كه 'كوتزلكوتل' نجات بخش جهان، پس از بروز حوادثی در جهان، پیروز خواهد شد.
    چینی ها معتقدند كه 'كرشنا' ظهور كرده، جهان را نجات می دهد.
    زرتشتیان معتقدند كه 'سوشیانس' (نجات دهنده بزرگ جهان) دین را در جهان رواج دهد، فقر و تنگدستی را ریشه كن سازد، ایزدان را از دست اهریمن نجات داده، مردم جهان را هم فكر و هم گفتار و هم كردار گرداند.
    قبایل 'ای پوور' معتقدند كه روزی خواهد رسید كه در دنیا دیگر نبردی بروز نكند و آن به سبب پادشاهی دادگر در پایان جهان است.
    گروهی از مصریان كه در حدود سه هزار سال پیش از میلاد، در شهر 'ممفیس' زندگی می كردند، معتقد بودند كه سلطانی در آخرالزمان با نیروی غیبی بر جهان مسلط می شود، اختلاف طبقاتی را از بین می برد و مردم را به آرامش و آسایش می رساند.
    گروهی دیگر از مصریان باستان معتقد بودند كه فرستاده خدا در آخرالزمان در كنار رودخانه خدا پدیدار گشته، جهان را تسخیر می كند.
    ملل و اقوام مختلف هند، مطابق كتاب های مقدس خود، در انتظار مصلحی هستند كه ظهور خواهد كرد و حكومت واحد جهانی را تشكیل خواهد داد.
    یونانیان می گویند: 'كالویبرگ' نجات دهنده بزرگ ظهور خواهد كرد و جهان را نجات خواهد داد.
    یهودیان معتقدند كه در آخرالزمان 'ماشیع' (مهدی بزرگ) ظهور خواهد كرد و تا ابدالآباد در جهان حكومت می كند. او را از اولاد حضرت اسحاق می پندارد در صورتی كه تورات كتاب ـ مقدس یهود ـ او را صریحا از اولاد حضرت اسماعیل دانسته است.
    نصارا نیز به وجود حضرت(ع) قائلند و می گویند: او در آخرالزمان ظهور خواهد كرد و عالم را خواهد گرفت، ولی در اوصافش اختلاف دارند.

    ادامه دارد....


  7. صلوات ها 11


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    موعود در کتب مقدس و منابع ادیان:
    1) قرآن كريم :
    « و ما اراده كرده ايم بر انانكه در روي زمين به ضعف و زبوني كشيده شده اند ، منت نهاده ، آنها را پيشوايان و وارثان زمين قرار داديم » ( قصص – 5 )

    2) انجيل :
    « كمرهاي خود را بسته ، چراغهاي خود را افروخته بداريد . و شما مانند كساني باشيد كه انتظار آقاي خود را مي كشند كه چه وقت از عروسي مراجعت كند . تا هر وقت آيد و در را بكوبد ، بي درنگ براي او باز كنند . خوشا به حال آن غلامان كه آقاي ايشان چون آيد ، ايشان را بيدار يابد ... پس شما نيز مستعّد باشيد ،
    زيرا كه در ساعتي كه گمان نمي بريد پسر انسان مي آيد . »
    ( انجيل لوقا ، فصل 12 ، بندهاي 35 و 36 )
    3) تورات :
    « ونهالي از تنه يسّي بيرون آمده ، شاخه اي از ريشه هايش خواهد شكفت و روح خدا بر او قرار خواهد گرفت ... مسكينان را به عدالت داوري خواهد كرد و به جهت مظلومان زمين به راستي حكم خواهد كرد ... گرگ با بره سكونت خواهد كرد و پلنگ با بزغاله خواهد خوابيد و گوساله و شير پرواري با هم . و طفل كوچك آنها را خواهد راند ... در تمامي كوه مقدس من ، ضرر و فسادي نخواهد كرد . زيرا كه جهان از معرفت خداوند پر خواهد شد ».
    ( بنا به نوشته قاموس مقدّس صفحه 951 ، « يسّي » به معني قوي ، نام پدر داوود است . ) و ( تورات ، اشيا نبّي ، فصل 11 بند هاي 1_10)
    4) زبور :
    « زيرا كه شريران منقطع خواهند شد و اما منتظران خداوند ، وارث زمين خواهند شد ، هان بعد از اندك زماني شرير نخواهد بود . در مكانش تأمل خواهي كرد و نخواهد بود . و اما حليمان وارث زمين خواهند شد ... و ميراث آنها خواهد بود تا ابدالآباد »
    ( عهد عتيق ، كتاب مزامير ، مزمور 37 بند هاي 9 _ 12 و 17 _ 18 )
    5) در منابع زرتشتيان :
    سوشيانس « نجات دهنده بزرگ » دين را به جهان رواج دهد ، فقر و تنگدستي را ريشه كن سازد . ايزدان را از دست اهريمن نجات داده ،
    مردم جهان را همفكر و همگفتار و هم كردار گرداند . »
    ( جاماسب نامه ، صفحه 121)
    6) در منابع هندوها :
    «اين مظهر و يشنو « مظهر دهم » در انقضاي كلي يا عصر آهن سوار بر اسب سفيدي در حالي كه شمشير برهنه درخشاني به صورت ستاره دنباله داردر دست دارد ظاهر ميشود و شريران را تماما هلاك ميسازد و خلقت را از نو تجديد ، و پاكي را رجعت خواهد داد ...
    اين مظهر دهم در انقضاي عالم ظهور خواهد كرد » ( اوپانيشاد ، صفحه 737 )

    ادامه دارد....

    ویرایش توسط شعیب : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ در ساعت ۲۲:۱۷

  9. صلوات ها 11


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    موعود در آیین اسلام
    اسلام به عنوان آخرین و كامل ترین دین از ادیان آسمانی ، به مساله مهدی موعود بیش از سایر ادیان اهمیت داده و در تبیین مسایل مربوط به آن اهتمام خاصی ورزیده است.
    بر اساس جایگاه مهم مهدی موعود در اسلام است كه همه مسلمانان از هر گروه و فرقه ای بر این مساله اتفاق دارند كه در آخرالزمان حضرت مهدی (عج) خروج می كند و بر این مساله نیز اتفاق نظر دارند كه آن حضرت از نسل حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و نامش نام پیامبر (ص) است.
    علاوه بر آیات فراوانی كه بر مساله مهدویت در اسلام و ظهور حضرت مهدی (ع) دلالت می كند، روایات شیعه و سنی در این زمینه بسیار زیاد و به حد تواتر رسیده است، به طوری كه كسی نمی تواند درباره درستی آنها تردید به خود راه دهد.

    1.امام زمان در قرآن:
    بیش از یکصد آیه در قرآن کریم،به مصلح جهانی،حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه،تأویل وتفسیر شده است که در اینجا به چند مورد از این آیات اکتفا می کنیم.
    1-وَنُریدُاَن نَمُنَّ علی الَذینَ استُضعِفُوافی الارضِ ونَجعلَهم الوارِثین(سوره قصص ایه 5)
    ما اراده کرده ایم به آنانکه در روی زمین به ضعف کشیده شده اند،منت نهاده،آنان راپیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم
    بر طبق روایات بی شمار،این آیه در حق مصلح جهانی حضرت مهدی نازل شده است که در آخر الزمان قیام کرده وبسط ننگین ظلم و بیدادگری را در هم خواهد پیچید و پرچم عدالت را در سرتا سر جهان به اهتزاز در خواهد آورد.(تفسیر برهان جلد3)
    2-بَقیَةُ الله خَیرٌ لَکُم اِن کُنتُم مُؤمِنین {سوره هود-آیه86)
    با ز مانده ی خدا بهتر است برای شما،اگر مؤمن باشید
    مطابق روایات،زمانی که حضرت ظهور می فرمایند پشت خود را به دیوار کعبه تکیه داده و نخستین چیزی را که به زبان می آورند این آیه شریفه می باشد.
    3-وَاشرَقَتِ الارضُ بِنورِ رَبِها{سوره زمر آیه 69}
    زمین به نور پروردگارش منور گردید
    امام رضا علیه السلام در تأویل این آیه می فرماید:
    او چهارمین فرزند من پسر بهترین کنیزان استکه زمین را از هر جور وستمی پاکیزه می کند.مردم در ولادت او دچار تردید می شوند و او را غیبتی طولانی استکه چون ظاهر شود زمین با نور پروردگارش روشن می گرداند(ینابیع الموده،صفحه488)
    -4 وَلَقَد کَتَبنا فی الزَبورِمن بَعدِ الدِکرأنَّالارضَ یَرِثُها عِبادِی الصالِحون{سوره انبیا، آیه 105}
    ما در زبور[داوود] به دنبال ذکر[تورات] نوشتیم که بندگام شایسته ما وارث زمین خواهند شد.
    -5یُریدونَ أن یُطفِئوا نورَاللهِ بافواهِهِم و یَابَی الله الا أن یِتُم نوره{سوره توبه آیه 33}
    کافران می خواهندکه نور خدارا با نفس تیره و گفتار جاهلانه خود خاموش کنند ولی خدا نمی گذارد،تا آنکه نور خود به منتهای ظهور و حد اعلای کمال برساند.
    -6و قُل جاءَ الحقُّ و زَهَقَ الباطِل إنَّ الباطِل کان زَهوقاً{سوره اسراء-آیه 81}
    بگو که حق آمد و باطل را نابود ساخت که باطل خود لایق محو و نابودی است.
    -7وَیُریدُ الله أن یحقَ الحقَ بِکَلِماتِه ویَقطَع دابِر الکافِرین{سوره انفال آیه 7}
    وخدا می خواست صدق سخنان حق را ثابت گردانیده و ریشه کافران را از بیخ و بن برکند
    -8وَعَدَالله الَذین امنوا مِنکُم وعمِلوا الصالحات لَیَستخلِفَنَهم می الارضِ{سوره نورآیه55}
    خداوند وعده فرمود به کسانی که از شما ایمان آورده ونیکوکار گردنددر زمین خلافت دهد
    -9و انّالَنَنصر رُسُلناو الذین امَنوا فی الحیاةِ الدنیا{سوره غافر آیه51}
    و البته ما رسولان خود و کسانی که ایمان آورده اند را در حیات دنیا نصرت وظفر می دهیم.
    10-بَقیةُالله خیرٌلَکُم إن کُنتُم مؤمنینَ{سوره هود آیه86}
    یکتا بازماندهی خدا برای شما بهتر است اگر مؤمن هستید
    امام باقر علیه السلام در تأویل این ایه شریفه می فرماید:
    هنگامی که مهدی ما ظاهر شود به خانه کعبه تکیه می دهد و313تن از یاران خاص او به دورش گرد می آیند. او اولین سخنی که بر زبان مبارکش جاری می شودای آیه شریفه است سپس می فرماید:من بقیةالله،خلیقةالله وحجت الله هستم بر شما آنگاه احدی بر آن جضرت سلام نمی کند جز اینکه میگوید (السلام علیک یا بقیةالله فی الرض)سلام بر تو ای بازمانده خداوند در زمین.بعد از آن چون یاران دیگر حضرت که گروهی ده هزار نفری هستند به دور او گرد می آیند،یهودی و نصرانی و کسی که غیر از خدای تعالی را پرستش می نموده،باقی نمی ماندجز اینکه ایمان می آورند و او را تصدیق می نمایندو همه ملتها یکی می شود، و آن هم ملت اسلام است، وپس ازآن برای هر معبودی که به جز خدای تعالی مورد پرستش بوده،آتشی از آسمان می آید و او را می سوزاند(بحار الانوار جلد2 صفحه192)
    -11هُوالَذی أرسَلَ رَسَلولَه بِالهُدي ودینِ الحقِ لِیُظهِرهَ علی الدینِ کلِه و لَو کَرِه المُشرکونَ{سوزه توبه آیه33-سوره فتح آیه 28-سوره صف آیه9
    او خداوندی است که پیامبرش را با هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر تمامی ادیان پیروز گرداند اگر چه مشرکان ناخوشنود باشند
    این آیه در سه سوره از قرآن تکرار شده که اهمیت این وعده الهی را روشن می سازد،وشکی نیست مه وعده خداوند تخلف ناپذیر است و زمان آن مربوط به ظهور مبارک حضرت مهدی است چرا که در آن زمان دین مقد اسلام در سراسر زمین حاکم میگردد وبشر پیرو یک آیین می شود و نشنی از ادیان باطل و تحریف شده در روی زمین باقی نمی ماند.
    امام باقر علیه السلام در تفسیر آیه33سوره توبه فرمودند:
    این آیه مبارکه در زمان خروج حضرت مهدی تحقق می یابددیگر احدی در روی زمین باقی نمی ماندجز اینکه به رسالت حضرت مهدی اعتراف کند(بحار الانوار جلد1 صفحه61)
    12-هُدیً لِلمُتقینَ الَذینَ یؤمِنونَ بِالغَیبِ{سوره بفزه آیه 2و3}
    قران هدایت است برای پرهیزکاران،آنان که به غیب ایمان می آورند
    امام صادق عله السلام می فرمایند:
    متقین شیعیان حضرت علی بن ابیطالب هستند و غیب حجت غایب است.
    و در حدیثی دیگر از امام صادق علیه السلام آمده است که فرموده اند:
    )الذین یؤمنون با الغیب)در حق کسانی است که به قیام حضرت مهدی ایمان بیاورند و آن را حق بدانند(کافی جلد2 صفحه528)


  11. صلوات ها 12


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    امام زمان و اهل سنت:
    اعتقاد به ظهور مهدی از دیدگاه اهل سنت دارای اصالت است به دلیل روایات و منابع روائی،و کثرت رواتی که در این باب به چشم می خورد فلذا با جرات می توان ادعا کرد که هیچ محدثی از محدثین اسلامی اعم از شیعه و سنی نیست مگر این که در کتابهای خود به روایات درباره بشارت نبوی به ظهور موعود در آخر الزمان پرداخته و حتی عده ای از ایشان مانند گنجی شافعی،صاحب البیان فی اخبار صاحب الزمان کتابی مستقل درباره مهدی موعود تالیف کرده اند و روایات این باب را به طور مفصل در کتابشان آورده اند.

    1- دكتر محمّد احمد اسماعیل مقدّم در كتاب المهدىّ وفقه أشراط الساعة درباره مهدویت می گوید: ایمان به این امور از لوازم شهادت به رسالت پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله است؛ تصدیق این امور از مستلزمات ایمان به روز قیامت است، زیرا از جمله علائم قیامت خروج مهدى علیه السلام است كه قبل از برپایى قیامت تحقق خواهد یافت و همان گونه كه اعتقاد به معاد و برپایى قیامت لازم هست، اعتقاد به علائم آن نیز واجب است.

    2- شیخ ناصرالدین البانى وهابى مى‌‏گوید: «عقیده به خروج مهدى علیه السلام عقیده‏‌اى است ثابت و متواتر كه از پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله رسیده و ایمان به آن واجب است، زیرا این عقیده از امور غیبى است كه ایمان به آن از صفات متقین در قرآن شمرده شده است ...»(1)

    3- هم چنین عبدالمحسن بن حمد عباد استاد دانشگاه مدینه منوّره مى‏گوید: «تصدیق و اعتقاد به قضیه مهدویت در زمره ایمان به رسالت پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله است، زیرا از آثار ایمان به پیامبر صلى الله علیه و آله تصدیق او در امورى است كه به آن خبر داده و داخل در ایمان به غیبى است كه خداوند متعال مؤمنان را به جهت ایمان به آن مدح كرده است؛ آن جا كه مى‌‏فرماید الم* ذلِكَ الْكِتابُ لا رَیْبَ فِیهِ هُدىً لِلْمُتَّقِینَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ ... «بقره آیات 1- 3.»؛ الف، لام، میم، این است كتابى كه در حقانیت آن هیچ تردیدى نیست [و] مایه هدایت تقواپیشگان است. آنان كه به غیب ایمان دارند ...»(2)
    4- حافظ ابن حجر عسقلانى‏ می گوید: اخبار به حد تواتر دلالت دارد بر اینكه مهدى از این امت (اسلام) است و به راستى عیسى بن مریم از آسمان فرود مى‌‏آید و پشت سر او به نماز مى‌‏ایستد.»[(3)

    5- قاضى شوكانى‏ می گوید: احادیث مهدى بدون شك و شبهه متواتر است، بلكه عنوان تواتر بر كمتر از این مقدار از این احادیث نیز صدق مى‌‏كند؛ آن هم با تمام اصطلاحاتى كه در علم اصول در رابطه با تواتر و خبر متواتر آمده است.»(4)

    6- ابن حجر هیثمى‏ مى‏‌گوید: احادیثى كه در آن اشاره به ظهور مهدى است بسیار زیاد و به حد تواتر است.»(5)
    7- علامه مناوى‏ مى‌‏گوید: اخبار مهدى زیاد و مشهور است؛ به حدى كه جماعتى درباره این احادیث تألیفات مستقلى دارند.»(6)

    8- تفتازانى‏ مى‌‏گوید: از جمله امورى كه ملحق به باب امامت مى‌‏شود خروج مهدى و نزول عیسى است، كه این دو از علائم قیامت است و در این باره خبرهاى صحیحى رسیده است.»(7)]

    9- قرمانى دمشقى‏ مى‌‏گوید: علما بر این امر اتفاق كرده‌‏اند كه مهدى همان قیام كننده در آخرالزمان است و اخبار ظهور آن حضرت علیه السلام یكدیگر را تأیید مى‌‏كنند و روایات بر اشراق نورش دلالت دارند، و به زودى ظلمت و تاریكى شبها و روزها به روشنایى وجود او منوّر خواهد شد و تاریكى‏ها به رؤیت و دیدار او همانند بیرون آمدن صبح از ظلمت شب از میان خواهد رفت. عدل او در افق‏ها سیر خواهد كرد و پر نورتر از ماه منیر در مسیرش خواهد بود.»(8)

    10- مباركفورى‏ مى‌‏گوید: بدان كه مشهور بین تمام مسلمانان در طول زمان‏ها این است كه به طور حتم در آخرالزمان شخصى از اهل‏بیت علیهم السلام ظهور خواهد كرد كه دین را تأیید كرده، عدل را میان جامعه ظاهر مى‌‏كند و مسلمانان به دنبال او مى‏روند و او بر ممالك اسلامى سلطه پیدا خواهد نمود. و او مهدى نامیده مى‌‏شود.»(9)
    11- شبیه این عبارت نیز از شیخ منصور على ناصف رسیده است.(10)

    به همین مضمون در كلمات بزرگانى دیگر از علماى اهل سنت نیز مطالبى مى‌‏یابیم كه موارد ذیل از آن جمله است:

    12. برزنجى، الإشاعة لأشارط الساعة، ص 87.
    13. ابن تیمیه حرانى، منهاج السنة النبویة، ج 4، ص 211.
    14. سید احمد زینى دحلان، الفتوحات الاسلامیه، ج 2، ص 322.
    15. أبوالأعلى مودودى، البیات، ص 116.
    16. أبوطیب قنوجى، الاذاعة، ص 53.
    17. دكتر عبدالعلیم عبدالعظیم بستوى، المهدى المنتظر فى الأحادیث‏ الصحیحة، ص 360.
    18. شیخ عبدالمحسن بن حمد العباد، عقیدة أهل السنة و الأثر فى المهدى المنتظر.
    19. شیخ عبدالعزیز بن باز، مجله جامعة الاسلامیة.
    [برگرفته از کتاب شیعه شناسى و پاسخ به شبهات، على اصغر رضوانى‏، ج‏2، ص: 198 به بعد]

    1 مجله تمدن اسلامى، شماره 22، ص 643.
    2. مجله جامعه اسلامیه، شماره 3
    3. فتح البارى، ج 5، ص 362.
    4. ابراز الوهم المكنون، ص 4، به نقل از رساله التوضیح شوكانى.
    5. صواعق المحرقه، ج 2، ص 211.
    6. فیض القدیر، ذیل حدیث 9245.
    7. شرح مقاصد، ج 2، ص 62.
    8. اخبار الدول و آثار الاول، ج 1، ص 463
    9. تحفة الاحوذى بشرح جامع الترمذى، مباركفورى، شرح حدیث 2331.
    10. التاج الجامع للأصول، ج 5، ص 310.

  13. صلوات ها 10


  14. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    امام زمان در تشیع:
    اندیشه مهدویـت و مساله مهدی موعود در مذهـب تشیع به دو دلیـل مهم از جایگاه برتر و حساسیت و جذابیت بیشتری برخوردار است یكی به دلیل اصالت مساله امامت و جایگاه اعتقادی آن، كه در فرهنگ دینی اعتقادی شیعه تداوم رسالت است و دوم اینكه طرح مساله مهدویت در شیعه از صراحت، شفافیت و جامعیت بسیار بـیشتری برخوردار است به طوری كه همه ابعاد آن و زوایای شخصیتی حضرت مهدی (عـج) و چگونگی ظهور و تشكیل حكومت واحد جهانی اسلام توسط آن حضرت به خوبی روشـن شـده و هیچ گونه ابهامی در آن وجود ندارد.
    به بیان دیگر، مساله مهدی موعود در مذهب تشیع مضاف بر آنچه در دیگر ادیان و مذاهب معمولا به ذكر كلیات بسنده كرده اند، جزییات آن را نیز بیان و تعیین مصداق كرده، مصداق آن را نیز به صورت مستدل و قابل قبولی ارایه كرده است.
    در اینجا به برخی از روایات مربوط به حضرت مهدی (ع ) اشاره می شود. پیامبر اكرم (ص) خطاب به علی (ع ) می فرماید: 'پس از من دوازده امام خواهد آمد، اول آنها تو هستی ای علی و آخر ایشان 'قائم' همان كسی كه بـه لطف خدای متعال بر همه شرق و غرب جهان پیروز می شود.'
    امام جواد(ع ) نیز در روایتی خطاب به حضرت عبدالعظیم حسنی درباره حضرت مهدی (ع) می فرماید: ای ابوالقاسم ! قـائم ما همان مهدی است كه لازم است در غیبت او انتظارش را بكشند و در هنگام ظهورش اطاعتش كنند. او سومین از فرزندان من است.
    درباره حتمی بودن ظهورش، رسول خدا (ص) می فرماید: اگر از عمر دنیا جز یك روز باقی نمانده باشد، خداوند آن روز را آن قدر طولانی كند تا مردی از اهل بیتم كه نامش نام من است بیاید و زمین را پس از آن كه از ستمگری و بیداد پر شده بود، از عدل و داد پر كند.
    روایات درباره حضرت مهدی (عج) بسیار است و در منابع شیعه نیز مانند اهل سنت و حتی بیشتر از آنها روایات بی شماری كه به قول علامه طباطبایی تعداد آنها از سه هزار روایت بیشتر است از پیامبر (ص) و ائمه (ع) نقل شده است.
    تمامی این اعتقادات از یك حقیقت مسلم حكایت می كند و آن اینكه این افكار و عقاید و آرا كه همه آنها با مضمون های مختلف، از آینده ای درخشان و آمدن مصلحی جهانی در آخرالزمان خبر می دهند، نشانگر این واقعیت است كه همه آنها در واقع از منبع پر فیض وحی سرچشمه گرفته است، ولكن در برخی از مناطق تنها كلیاتی از نویدهای مهدی موعود و مصلح جهانی در میان ملت ها به جای مانده است.

    روایات شیعه در این باب از حد تواتر گذشته تا جایی که کتاب های مستقل حدیثی در این باب نگاشته شده است
    برای اطلاع بیشتر از جایگاه تفکر مهدوی در شیعه به کتاب گرانسنگ"اکمال الدین و اتمام النعمه" شیخ صدوق مرجعه بفرمایید


    ویرایش توسط شعیب : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ در ساعت ۲۲:۴۳

  15. صلوات ها 9


  16. #8

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    خدا و همسرم و پدر و مادرم
    نوشته
    1,594
    حضور
    6 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8697



    بسم الله الرحمن الرحیم.
    سلام.
    نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست ها
    موعود در آیین اسلام
    اسلام به عنوان آخرین و كامل ترین دین از ادیان آسمانی ، به مساله مهدی موعود بیش از سایر ادیان اهمیت داده و در تبیین مسایل مربوط به آن اهتمام خاصی ورزیده است.
    بر اساس جایگاه مهم مهدی موعود در اسلام است كه همه مسلمانان از هر گروه و فرقه ای بر این مساله اتفاق دارند كه در آخرالزمان حضرت مهدی (عج) خروج می كند و بر این مساله نیز اتفاق نظر دارند كه آن حضرت از نسل حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و نامش نام پیامبر (ص) است.
    علاوه بر آیات فراوانی كه بر مساله مهدویت در اسلام و ظهور حضرت مهدی (ع) دلالت می كند، روایات شیعه و سنی در این زمینه بسیار زیاد و به حد تواتر رسیده است، به طوری كه كسی نمی تواند درباره درستی آنها تردید به خود راه دهد.

    1.امام زمان در قرآن:
    بیش از یکصد آیه در قرآن کریم،به مصلح جهانی،حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه،تأویل وتفسیر شده است که در اینجا به چند مورد از این آیات اکتفا می کنیم.
    1-وَنُریدُاَن نَمُنَّ علی الَذینَ استُضعِفُوافی الارضِ ونَجعلَهم الوارِثین(سوره قصص ایه 5)
    ما اراده کرده ایم به آنانکه در روی زمین به ضعف کشیده شده اند،منت نهاده،آنان راپیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم
    بر طبق روایات بی شمار،این آیه در حق مصلح جهانی حضرت مهدی نازل شده است که در آخر الزمان قیام کرده وبسط ننگین ظلم و بیدادگری را در هم خواهد پیچید و پرچم عدالت را در سرتا سر جهان به اهتزاز در خواهد آورد.(تفسیر برهان جلد3)
    2-بَقیَةُ الله خَیرٌ لَکُم اِن کُنتُم مُؤمِنین {سوره هود-آیه86)
    با ز مانده ی خدا بهتر است برای شما،اگر مؤمن باشید
    مطابق روایات،زمانی که حضرت ظهور می فرمایند پشت خود را به دیوار کعبه تکیه داده و نخستین چیزی را که به زبان می آورند این آیه شریفه می باشد.
    3-وَاشرَقَتِ الارضُ بِنورِ رَبِها{سوره زمر آیه 69}
    زمین به نور پروردگارش منور گردید
    امام رضا علیه السلام در تأویل این آیه می فرماید:
    او چهارمین فرزند من پسر بهترین کنیزان استکه زمین را از هر جور وستمی پاکیزه می کند.مردم در ولادت او دچار تردید می شوند و او را غیبتی طولانی استکه چون ظاهر شود زمین با نور پروردگارش روشن می گرداند(ینابیع الموده،صفحه488)
    -4 وَلَقَد کَتَبنا فی الزَبورِمن بَعدِ الدِکرأنَّالارضَ یَرِثُها عِبادِی الصالِحون{سوره انبیا، آیه 105}
    ما در زبور[داوود] به دنبال ذکر[تورات] نوشتیم که بندگام شایسته ما وارث زمین خواهند شد.
    -5یُریدونَ أن یُطفِئوا نورَاللهِ بافواهِهِم و یَابَی الله الا أن یِتُم نوره{سوره توبه آیه 33}
    کافران می خواهندکه نور خدارا با نفس تیره و گفتار جاهلانه خود خاموش کنند ولی خدا نمی گذارد،تا آنکه نور خود به منتهای ظهور و حد اعلای کمال برساند.
    -6و قُل جاءَ الحقُّ و زَهَقَ الباطِل إنَّ الباطِل کان زَهوقاً{سوره اسراء-آیه 81}
    بگو که حق آمد و باطل را نابود ساخت که باطل خود لایق محو و نابودی است.
    -7وَیُریدُ الله أن یحقَ الحقَ بِکَلِماتِه ویَقطَع دابِر الکافِرین{سوره انفال آیه 7}
    وخدا می خواست صدق سخنان حق را ثابت گردانیده و ریشه کافران را از بیخ و بن برکند
    -8وَعَدَالله الَذین امنوا مِنکُم وعمِلوا الصالحات لَیَستخلِفَنَهم می الارضِ{سوره نورآیه55}
    خداوند وعده فرمود به کسانی که از شما ایمان آورده ونیکوکار گردنددر زمین خلافت دهد
    -9و انّالَنَنصر رُسُلناو الذین امَنوا فی الحیاةِ الدنیا{سوره غافر آیه51}
    و البته ما رسولان خود و کسانی که ایمان آورده اند را در حیات دنیا نصرت وظفر می دهیم.
    10-بَقیةُالله خیرٌلَکُم إن کُنتُم مؤمنینَ{سوره هود آیه86}
    یکتا بازماندهی خدا برای شما بهتر است اگر مؤمن هستید
    امام باقر علیه السلام در تأویل این ایه شریفه می فرماید:
    هنگامی که مهدی ما ظاهر شود به خانه کعبه تکیه می دهد و313تن از یاران خاص او به دورش گرد می آیند. او اولین سخنی که بر زبان مبارکش جاری می شودای آیه شریفه است سپس می فرماید:من بقیةالله،خلیقةالله وحجت الله هستم بر شما آنگاه احدی بر آن جضرت سلام نمی کند جز اینکه میگوید (السلام علیک یا بقیةالله فی الرض)سلام بر تو ای بازمانده خداوند در زمین.بعد از آن چون یاران دیگر حضرت که گروهی ده هزار نفری هستند به دور او گرد می آیند،یهودی و نصرانی و کسی که غیر از خدای تعالی را پرستش می نموده،باقی نمی ماندجز اینکه ایمان می آورند و او را تصدیق می نمایندو همه ملتها یکی می شود، و آن هم ملت اسلام است، وپس ازآن برای هر معبودی که به جز خدای تعالی مورد پرستش بوده،آتشی از آسمان می آید و او را می سوزاند(بحار الانوار جلد2 صفحه192)
    -11هُوالَذی أرسَلَ رَسَلولَه بِالهُدي ودینِ الحقِ لِیُظهِرهَ علی الدینِ کلِه و لَو کَرِه المُشرکونَ{سوزه توبه آیه33-سوره فتح آیه 28-سوره صف آیه9
    او خداوندی است که پیامبرش را با هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر تمامی ادیان پیروز گرداند اگر چه مشرکان ناخوشنود باشند
    این آیه در سه سوره از قرآن تکرار شده که اهمیت این وعده الهی را روشن می سازد،وشکی نیست مه وعده خداوند تخلف ناپذیر است و زمان آن مربوط به ظهور مبارک حضرت مهدی است چرا که در آن زمان دین مقد اسلام در سراسر زمین حاکم میگردد وبشر پیرو یک آیین می شود و نشنی از ادیان باطل و تحریف شده در روی زمین باقی نمی ماند.
    امام باقر علیه السلام در تفسیر آیه33سوره توبه فرمودند:
    این آیه مبارکه در زمان خروج حضرت مهدی تحقق می یابددیگر احدی در روی زمین باقی نمی ماندجز اینکه به رسالت حضرت مهدی اعتراف کند(بحار الانوار جلد1 صفحه61)
    12-هُدیً لِلمُتقینَ الَذینَ یؤمِنونَ بِالغَیبِ{سوره بفزه آیه 2و3}
    قران هدایت است برای پرهیزکاران،آنان که به غیب ایمان می آورند
    امام صادق عله السلام می فرمایند:
    متقین شیعیان حضرت علی بن ابیطالب هستند و غیب حجت غایب است.
    و در حدیثی دیگر از امام صادق علیه السلام آمده است که فرموده اند:
    )الذین یؤمنون با الغیب)در حق کسانی است که به قیام حضرت مهدی ایمان بیاورند و آن را حق بدانند(کافی جلد2 صفحه528)
    از این پست خوشم اومد و گفتم که نکاتی که قابل ذکر هست رو بیان کنم:

    أَلَّذينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّباتِ وَ يُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبائِثَ وَ يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتي كانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذينَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذي أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (007 | اعراف - 157)

    همان كسانى كه از فرستاده (خدا)،پيامبرِ «اُمّى» (و درس نخوانده) پيروى مى كنند; پيامبرى كه صفاتش را، در تورات و انجيلى كه به صورت مكتوب نزدشان است، مى يابند; كه آنها را به معروف دستور مى دهد، و از منكر باز مى دارد; اشياء پاكيزه را براى آنها حلال مى شمرد، و ناپاكيها را تحريم مى كند; و بارهاى سنگين،و زنجيرهايى را كه بر آنها بود، (از دوش و گردنشان) برمى دارد; پس كسانى كه به او ايمان آوردند، و حمايت و ياريش كردند، و از (هدايت و) نورى كه با او نازل شده پيروى نمودند، تنها آنان رستگارانند.»

    دقت داشته باشید که خداوند چیزی را مخفی در آیات خود نگه نداشت و نمیدارد چون هدفش گمراه شدن بنده نیست(اما بنده ها در قران دنبال چیزهای مخفی میگردند و دنبال آن ذهنیت خود هستند و برای همین هر فرقه قرآن را به رای خود و احادیث خود تفسیر میکند در حالی که همه انها میگویند آیات قران ظاهر و باطن دارد، و باطن ان همان نظر علماست که گمراه کننده ای آشکار است)همچنین در تورات و انجیل کاملاً نام پیامبری را آورده که خواهد امد و البته برای اینکه مردم وی را تکذیب نکنند این آیات در تورات و انجیل تصریح میکند که پیغمبر اکرم در کتاب های آسمانی پیشین کاملاً بیان شده.

    حال شما از کتاب های تورات و انجیل و قران ایاتی را می اورید که هیچ ارتباطی به فرستاده ای در اخرالزمان ندارند و البته بنده با قران آنرا برای شما بیان خواهم کرد ان شاءالله.و باید اینرا در نظر بگیرید همان قاعده لطفی که همیشه حرف انرا بالای منبر ها میبرید اینجا باید شامل حال افراد شود و امام زمان هم باید در قران بیان شود تا مردم وی را تکذیب نکنند!!!!همانطور که پیامبر اکرم ص در تورات و انجیل بیان شد تا برای مردم دلیلی روشن و آشکار باشد.
    قرآن چنین میفرماید:

    أَلَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذِينَ هَداهُمُ اللهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ (039 | زمر - 18)
    همان كسانى كه سخنان را مى شنوند و از نيكوترين آنها پيروى مى كنند; آنان كسانى هستند كه خدا هدايتشان كرده، و آنها خردمندانند.

    هر سخن بهترین دارد و حدیث همیشه حق نیست چون از یک انسان خارج میشود.تنها وحی الهی است که اشتباهی در آن صورت نخواهد گرفت.و اگر همه به ریسمان خداوند که همان دین اسلام واحد است که قرآن آخرین کتاب آن است چنگ می زدند هرگز گمراه و پراکنده نمیشدند.

    وَ لَوْ أَنَّهُمْ أَقامُوا التَّوْراةَ وَ الْإِنْجيلَ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ مِنْ رَبِّهِم لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ مِنْهُمْ أُمَّةٌ مُقْتَصِدَةٌ وَ كَثيرٌ مِنْهُمْ ساءَ ما يَعْمَلُونَ (005 | مائده - 66)

    و اگر آنان، تورات و انجيل و آنچه را از سوى پروردگارشان بر آنها نازل شده [= قرآن ] برپا مى داشتند، از آسمان و زمين، روزى مى خوردند; جمعى از آنها، معتدل و ميانه رو هستند; ولى بيشتر آنها اعمالشان بد است.


    اما آیاتی که آوردید را مورد بررسی قرار میدهیم:
    من آیات قبل و بعد را برای دوستان آوردم تا روشن شود اصلاً مسئله خیلی ساده تر از این حرفاست!!!
    تِلْكَ آياتُ الْكِتابِ الْمُبِينِ (028 | قصص - 2)اين آيات كتاب مبين است.

    نَتْلُوا عَلَيْكَ مِنْ نَبَإِ مُوسى وَ فِرْعَوْنَ بِالْحَقِّ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ (028 | قصص - 3)ما از داستان موسى و فرعون به درستى بر تو مى خوانيم، براى گروهى كه ايمان مى آورند.

    إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلا فِي الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَها شِيَعاً يَسْتَضْعِفُ طائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْناءَهُمْ وَ يَسْتَحْيِي نِساءَهُمْ إِنَّهُ كانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ (028 | قصص - 4)فرعون در زمين برترى جويى كرد، و اهل آن را به گروههاى مختلفى تقسيم نمود; گروهى از آنها را به ضعف و ناتوانى مى كشاند، پسرانشان را سر مى بريد و زنانشان را (براى كنيزى و خدمت) زنده نگه مى داشت; او به يقين از تبهكاران بود.

    وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ (028 | قصص - 5)ما اراده كرده ايم تا بر مستضعفان زمين نعمت بخشيم و آنان را پيشوايان و وارثان روى زمين قرار دهيم.

    وَ نُمَكِّنَ لَهُمْ فِي الأَرْضِ وَ نُرِيَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما كانُوا يَحْذَرُونَ (028 | قصص - 6)و حكومتشان را در زمين استوار سازيم; و به فرعون و هامان و لشكريانشان، آنچه را از سوى آنها [= بنى اسرائيل ] بيم داشتند نشان دهيم.

    خداوند در آیه بالااینگونه فرموده است که انان را در زمین نعمت بخشیدیم (همان مستضعفانی که فرعون به انان را به ضعف و ناتوانی می کشاند که یکی از آنان حضرت موسی بود که قصد کشتن وی را داشتند و پسران را می کشتند و در آیات دیگر فرموده که به مادر حضرت موسی گفتیم که او را در دریا رها کند که ما او را به سوی وی باز میگردانیم)و پیشوا قرار دادیم آنها را و آنان(مستضعفانی که مورد ستم قرار گرفته شدند)وارث قرار دادیم.البته جای بحث دارد که منظور وارث زمین است یا وارث بهشت.اگر وارث زمین بگیریم که باز هم به موسی و پیغمبران الهی بر میگردد.همانطور که ابراهیم در مقابل نمرود مستضغف بود و خداوند به او نعمت و قدرت داد:

    قالُوا حَرِّقُوهُ وَ انْصُرُوا آلِهَتَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ فاعِلِينَ (021 | انبياء - 68)گفتند: «او را بسوزانيد و معبودهاى خود را يارى كنيد، اگر كارى از شما ساخته است.»

    قُلْنا يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً عَلى إِبْراهِيمَ (021 | انبياء - 69)(سرانجام او را به آتش افكندند; ولى ما) گفتيم: «اى آتش! بر ابراهيم سرد و سالم باش.»

    و هیچ ارتباطی به امام زمان ندارد.زیرا خداوند موسی را از بین آن مستضعفین انتخاب کرد نه امام زمان را!!!!!

    خداوند وقتی بخواهد از ظهور منجی در آینده خبر دهد آنرا صراحتاً بیان میکند نه اینکه از پشت پرده سخن بگوید همانگونه که در کتاب پیشین چنین کرد.
    ادامه دارد...

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط عــــلی نمایش پست ها
    وَ نُمَكِّنَ لَهُمْ فِي الأَرْضِ وَ نُرِيَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما كانُوا يَحْذَرُونَ (028 | قصص - 6)و حكومتشان را در زمين استوار سازيم; و به فرعون و هامان و لشكريانشان، آنچه را از سوى آنها [= بنى اسرائيل ] بيم داشتند نشان دهيم.

    خداوند در آیه بالااینگونه فرموده است که انان را در زمین نعمت بخشیدیم (همان مستضعفانی که فرعون به انان را به ضعف و ناتوانی می کشاند که یکی از آنان حضرت موسی بود که قصد کشتن وی را داشتند و پسران را می کشتند و در آیات دیگر فرموده که به مادر حضرت موسی گفتیم که او را در دریا رها کند که ما او را به سوی وی باز میگردانیم)و پیشوا قرار دادیم آنها را و آنان(مستضعفانی که مورد ستم قرار گرفته شدند)وارث قرار دادیم.البته جای بحث دارد که منظور وارث زمین است یا وارث بهشت.اگر وارث زمین بگیریم که باز هم به موسی و پیغمبران الهی بر میگردد.همانطور که ابراهیم در مقابل نمرود مستضغف بود و خداوند به او نعمت و قدرت داد:

    قالُوا حَرِّقُوهُ وَ انْصُرُوا آلِهَتَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ فاعِلِينَ (021 | انبياء - 68)گفتند: «او را بسوزانيد و معبودهاى خود را يارى كنيد، اگر كارى از شما ساخته است.»

    قُلْنا يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً عَلى إِبْراهِيمَ (021 | انبياء - 69)(سرانجام او را به آتش افكندند; ولى ما) گفتيم: «اى آتش! بر ابراهيم سرد و سالم باش.»

    و هیچ ارتباطی به امام زمان ندارد.زیرا خداوند موسی را از بین آن مستضعفین انتخاب کرد نه امام زمان را!!!!!

    خداوند وقتی بخواهد از ظهور منجی در آینده خبر دهد آنرا صراحتاً بیان میکند نه اینکه از پشت پرده سخن بگوید همانگونه که در کتاب پیشین چنین کرد.
    ادامه دارد...
    سلام
    هرکس به تعالیم قرآن کریم نگاه کند می بیند که این تعالیم اغلب کلی اند و ظاهرا تفاصیل آنها به مرجعی دیگر واگذار شده است .
    مثلا می فرماید نماز بپادارید اما هیچوقت تفصیل این نماز را بیان نکرد یا فرمود زکات بدهید اما تفصیل آنرا آنطور که انتظار میرود نگفت .
    سوالی که برای هر خواننده قرانی پیش می اید این است که تفاصیل این دستورات کجا و چطور بیان شده است ؟
    اگر این خوانند جستجوگر حقیقی باشد و از غرض و مرض پاک باشد در می یابد که خود قرآن این تفصیل دهنده و این تشریح کننده را معرفی فرمود :
    ِ وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ (44)
    ترجمه:
    و ما اين ذكر (قرآن) را بر تو نازل كرديم تا آنچه به سوى مردم نازل شده است براى آنها تبيين كنى، شايد انديشه كنند
    وَ ما أَنْزَلْنا عَلَيْكَ الْكِتابَ إِلاَّ لِتُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي اخْتَلَفُوا فِيهِ وَ هُدىً وَ رَحْمَةً لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ (64)
    ترجمه:
    64- ما قرآن را بر تو نازل نكرديم مگر براى اينكه آنچه را در آن اختلاف دارند براى آنها تبيين كنى و مايه هدايت و رحمت است براى گروهى كه ايمان دارند

    این دو آیه همراه با ایات دیگری که بر ولایت و اطاعت از پیامبر اکرم ص دلالت دارند نشانگر آنستکه مفسر اصلی و رسمی قرآن کریم نبی اکرم ص است .
    بر این اساس سنت پیامبر که تمامش تفصیل قرآن کریم است حجت است و شرح قرآن و مقاصد آنرا باید در این مرجع جستجو کرد .
    این مساله اساسی را قبلا هم گفته بودیم اما اینجا باز متذکر شدیم تا همگان بدانند موضعگیری غفلت محور شما در خصوص احادیث و سنت پیامبر ص که تبیین کننده مقاصد قرآن است یک موضعگیری غیر قرآنی بلکه ضد قرآنی است
    والله الهادی

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  19. صلوات ها 7


  20. #10

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    خدا و همسرم و پدر و مادرم
    نوشته
    1,594
    حضور
    6 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8697



    بسم الله الرحمن الرحیم.
    سلام.
    نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست ها

    2-بَقیَةُ الله خَیرٌ لَکُم اِن کُنتُم مُؤمِنین {سوره هود-آیه86)
    با ز مانده ی خدا بهتر است برای شما،اگر مؤمن باشید
    مطابق روایات،زمانی که حضرت ظهور می فرمایند پشت خود را به دیوار کعبه تکیه داده و نخستین چیزی را که به زبان می آورند این آیه شریفه می باشد.
    خوب ایه دوم را بررسی میکنیم.اصلاً همچین قؤان انقدر کتابی ساده و فصیح و گویا هست نیازی نیست بنده بیایم آنرا روشن کنم فقط کافیست به سوره بنگرید و به چند ایه قبل و بعد ان نگاه بی اندازید:

    وَ إِلى مَدْيَنَ أَخاهُمْ شُعَيْباً قالَ يا قَوْمِ اعْبُدُوا اللهَ ما لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَيْرُهُ وَ لاتَنْقُصُوا الْمِكْيالَ وَ الْميزانَ إِنِّي أَراكُمْ بِخَيْرٍ وَ إِنِّي أَخافُ عَلَيْكُمْ عَذابَ يَوْمٍ مُحيطٍ (011 | هود - 84)وبه سوى «مَدْيَن» برادرشان شعيب را فرستاديم; گفت: «اى قوم من! خدا را پرستش كنيد، كه جز او، معبودى براى شما نيست. پيمانهو وزن را كم نكنيد (و دست به كم فروشى نزنيد). كه من خيرخواه شما هستم و از عذاب روز فراگير، بر شما بيمناكم.
    وَ يا قَوْمِ أَوْفُوا الْمِكْيالَ وَ الْميزانَ بِالْقِسْطِ وَ لاتَبْخَسُوا النّاسَ أَشْياءَهُمْ وَ لاتَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدينَ (011 | هود - 85)و اى قوم من! حق پيمانه و وزن را با عدالت، ادا كنيد;و از اموال مردم چيزى كم نگذاريد; و در زمين به فساد نكوشيد;
    بَقِيَّةُ اللهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ وَ ما أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفيظٍ (011 | هود - 86)آنچه(از سرمايه هاى حلال،) خداوند براى شما باقى گذارده، برايتان بهتر است اگر ايمان داشته باشيد. و من، نگهبان شما (و مأمور بر اجبارتان به ايمان) نيستم.»
    قالُوا يا شُعَيْبُ أَ صَلاتُكَ تَأْمُرُكَ أَنْ نَتْرُكَ ما يَعْبُدُ آباؤُنا أَوْ أَنْ نَفْعَلَ في أَمْوالِنا ما نَشاءُ إِنَّكَ لَأَنْتَ الْحَليمُ الرَّشيدُ (011 | هود - 87)گفتند: «اى شعيب! آيا نمازت به تو دستور مى دهد كه آنچه را پدرانمان مى پرستيدند، ترك كنيم; يا آنچه را مى خواهيم در اموالمان انجام ندهيم؟!تو كه مرد بردبار و فهميده اى هستى!»

    اگر به ایات قبل و بعد این آیه دقت کنید میبینید که بقیه الله همان اموالی است که خداوند برای انان حلال کرده است.یعنی در اصل کسی که کم فروشی میکند در بیت المال مقداری از مال دیگران را در مال خود نگه میدارد که حرام می باشد.پس فرمود انچه خداوند برای شما تقسیم کرده و باقی گذاشته بهتر است اگر مومن باشید.

    چه ارتباطی در این ایات با امام زمان میبینید؟در حالی که چون بالای منبر ها و توی کلیپ ها میگویند بقیه الله پس ذهن ما باید مشغول همان شود و بگوییم این ایه همان امام زمان است؟
    ادامه دارد...

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 14 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود