جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا خدا در قران مسیحیان و یهودیان را نفرین می کند ؟!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955

    چرا خدا در قران مسیحیان و یهودیان را نفرین می کند ؟!




    سلام

    در ایه 30 سوره توبه خداوند می فرماید :

    وَ قالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قالَتِ النَّصارى‏ الْمَسيحُ ابْنُ اللَّهِ ذلِکَ قَوْلُهُمْ بِأَفْواهِهِمْ يُضاهِؤُنَ قَوْلَ الَّذينَ کَفَرُوا مِنْ قَبْلُ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَکُونَ

    یهود گفتند: «عزیر پسر خداست!» و نصاری گفتند: «مسیح پسر خداست!» این سخنی است که با زبان خود می گویند ، که همانند گفتار کافران پیشین است خدا آنان را بکشد ، چگونه از حق انحراف می یابند؟!

    خداوند در این ایه مسیحیان و یهودیان را نفرین می کند


    حال سوال من این است :

    اصولا نفرین از سوی انسانهای ضعیف است که وقتی قدرت بر انتقام ندارند
    اخرین حربه را که نفرین است بکار می برتد و انتقام را به خداوند واگذار می کنند

    و همچنین در نفرین ما از قدرت یک نیروی برتر برای انتقام کمک می گیریم

    اولا : چرا خداوند که قدرت مطلق است و می تواند انتقام بگیرد نفرین می کند ؟

    ثانیا: نفرین را بصورتی بیان می کند که انگار از زبان یک انسان بیان شده است
    انجا که می گوید خدا انها را بکشد

    ثالثا: چرا به جای طلب هدایت برای انها طلب مرگ می کند ؟

    با تشکر




    خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ولی آنها فقط خندیدند...
    چارلي چاپلين


  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,516
    حضور
    175 روز 1 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58316



    با نام و یاد دوست




    چرا خدا در قران مسیحیان و یهودیان را نفرین می کند ؟!







    کارشناس بحث: استاد میقات


  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    سلام

    در ایه 30 سوره توبه خداوند می فرماید :

    وَ قالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قالَتِ النَّصارى‏ الْمَسيحُ ابْنُ اللَّهِ ذلِکَ قَوْلُهُمْ بِأَفْواهِهِمْ يُضاهِؤُنَ قَوْلَ الَّذينَ کَفَرُوا مِنْ قَبْلُ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَکُونَ

    یهود گفتند: «عزیر پسر خداست!» و نصاری گفتند: «مسیح پسر خداست!» این سخنی است که با زبان خود می گویند ، که همانند گفتار کافران پیشین است خدا آنان را بکشد ، چگونه از حق انحراف می یابند؟!

    خداوند در این ایه مسیحیان و یهودیان را نفرین می کند


    حال سوال من این است :

    اصولا نفرین از سوی انسانهای ضعیف است که وقتی قدرت بر انتقام ندارند
    اخرین حربه را که نفرین است بکار می برتد و انتقام را به خداوند واگذار می کنند

    و همچنین در نفرین ما از قدرت یک نیروی برتر برای انتقام کمک می گیریم

    اولا : چرا خداوند که قدرت مطلق است و می تواند انتقام بگیرد نفرین می کند ؟

    ثانیا: نفرین را بصورتی بیان می کند که انگار از زبان یک انسان بیان شده است
    انجا که می گوید خدا انها را بکشد

    ثالثا: چرا به جای طلب هدایت برای انها طلب مرگ می کند ؟

    با تشکر

    «وَ قالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قالَتِ النَّصارى‏ الْمَسيحُ ابْنُ اللَّهِ ذلِكَ قَوْلُهُمْ بِأَفْواهِهِمْ يُضاهِؤُنَ قَوْلَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ قَبْلُ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ»
    يهود گفتند: «عزير پسر خداست!» و نصارى گفتند: «مسيح پسر خداست!» اين سخنى است كه با زبان خود مى‏گويند، كه همانند گفتار كافران پيشين است خدا آنان را بكشد، چگونه از حق انحراف مى‏يابند؟! (توبه، 30)


    با سلام و درود

    در تفاسیر آمده که این تعبیر «قاتَلَهُمُ اللَّهُ»، کنایه از عذاب و به معنای لعنت و دوری از رحمت الهی است. کسی که هم که از رحمت الهی دور باشد، کشته و نابود شده است. (ر.ک: مجمع البيان في تفسير القرآن، ج ‏5، ص 37؛ أطيب البيان في تفسير القرآن، ج ‏6، ص 208؛ تفسير الصافي، ج ‏2، ص 336؛ تفسير كنز الدقائق، ج ‏5، ص 440؛ تفسير نمونه، ج ‏7، ص 364)

    اما در مورد مطالب شما، نکاتی عرض می شود:

    1. نفرین یا تکوینی است یا غیر تکوینی.

    از این که خداوند آن ها را نکشت، روشن می شود که این نفرین، از نوع تکوینی نبوده است، و الا اگر می خواست، چنین می شد؛ لذا نمی خواسته آن ها را بکشد بلکه این بیان، خطاب به ما و برای هدایت ما است، که بدانید و از این افراد دوری کنید.

    بنابر این، این بیان، بیان تکوین نیست بلکه بیان تشریع است، یعنی نشان می دهد که نمی خواهد آن ها را بکشد؛ و این بیان برای آگاهی دادن و راهنمایی و هدایت بشر است.

    2. قرآن کلام الهی است که نازل شده است یعنی خداوند در مقام تشریع، کلامش را در حد فهم ما تنزل داده است، لذا این که گویا به زبان انسان است، طبیعی و عادی است.

    3. قطعا آن ها دیگر قابلیت هدایت شدن را در خود از بین برده اند، کسی که به این حد از گمراهی رسیده باشد دیگر قابل هدایت شدن نیست و حتی اگر همه پیامبران هم برای او فرستاده شوند، چون او قصد ایمان نیاوردن دارد، ایمان نمی آورد.

    این افراد هم چون قابل هدایت شدن نیستند، و ما نمی توانیم آن ها را هدایت کنیم، پس با این بیان الهی می فهمیم که باید از آن ها دوری کنیم.

    چرا خدا در قران مسیحیان و یهودیان را نفرین می کند ؟!

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست ها
    در تفاسیر آمده که این تعبیر «قاتَلَهُمُ اللَّهُ»، کنایه از عذاب و به معنای لعنت و دوری از رحمت الهی است. کسی که هم که از رحمت الهی دور باشد، کشته و نابود شده است
    سلام

    چه دلیلی بر اینکه کنایه است دارید ؟ ایا همینکه یک جمله را معنایش را خوشمان نیامد می توانیم بگوییم
    کنایه است ؟





    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست ها
    1. نفرین یا تکوینی است یا غیر تکوینی.

    از این که خداوند آن ها را نکشت، روشن می شود که این نفرین، از نوع تکوینی نبوده است، و الا اگر می خواست، چنین می شد؛ لذا نمی خواسته آن ها را بکشد بلکه این بیان، خطاب به ما و برای هدایت ما است، که بدانید و از این افراد دوری کنید.
    اگر پذیرفتید کنایه است پس چرا باز مساله کشتن را دارید بررسی می کنید ؟
    پیداست که کنایه بودن کلام را قبول ندارید



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست ها
    2. قرآن کلام الهی است که نازل شده است یعنی خداوند در مقام تشریع، کلامش را در حد فهم ما تنزل داده است، لذا این که گویا به زبان انسان است، طبیعی و عادی است.
    منظورم از اینکه به زبان انسان است این است
    که مثل انسان دارد نفرین می کند
    مثلا ما می گوییم
    خدا تو را نبخشد
    نبخشیدن را از خدا تقاضا می کنیم

    حال چطوری خدا به خودش می گوید
    خدا تو را بکشد
    یعنی خدا از خودش تقاضای کشتن انها را می کند

    موفق باشید



    خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ولی آنها فقط خندیدند...
    چارلي چاپلين


  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    اولا : چرا خداوند که قدرت مطلق است و می تواند انتقام بگیرد نفرین می کند ؟

    ثانیا: نفرین را بصورتی بیان می کند که انگار از زبان یک انسان بیان شده است
    انجا که می گوید خدا انها را بکشد

    ثالثا: چرا به جای طلب هدایت برای انها طلب مرگ می کند ؟
    سلام
    [سوره المائدة (5): آيات 72 تا 74]
    لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ وَ قالَ الْمَسِيحُ يا بَنِي إِسْرائِيلَ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَ رَبَّكُمْ إِنَّهُ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ وَ مَأْواهُ النَّارُ وَ ما لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصارٍ (72) لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قالُوا إِنَّ اللَّهَ ثالِثُ ثَلاثَةٍ وَ ما مِنْ إِلهٍ إِلاَّ إِلهٌ واحِدٌ وَ إِنْ لَمْ يَنْتَهُوا عَمَّا يَقُولُونَ لَيَمَسَّنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ (73) أَ فَلا يَتُوبُونَ إِلَى اللَّهِ وَ يَسْتَغْفِرُونَهُ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ (74)
    ترجمه:
    72- آنها كه گفتند خداوند همان مسيح بن مريم است بطور مسلم كافر شدند (با اينكه خود) مسيح گفت اى بنى اسرائيل خداوند يگانه‏اى را كه پروردگار من و شماست پرستش كنيد چه اينكه هر كس شريكى براى خدا قرار دهد، خداوند بهشت را بر او حرام كرده است و جايگاه او دوزخ است و ستمكاران يار و ياورى ندارند.
    73- آنها كه گفتند خداوند يكى از سه خدا است (نيز) بطور مسلم كافر شدند با اينكه معبودى جز معبود يگانه نيست و اگر از آنچه مى‏گويند دست برندارند عذاب دردناكى به كافران آنها (كه روى اين عقيده ايستادگى كنند) خواهد رسيد.
    74- آيا توبه نمى‏كنند و به سوى خدا باز نمى‏گردند و از او طلب آمرزش نمى‏نمايند و خداوند آمرزنده مهربان است

    این آیه به مثابه تفسیری است بر آیه قبل:
    اول اینکه نفرین هشدار به عقوبت است
    دیگر اینکه در اینجا با رویکردی دیگر آنها را به استغفار و بازگشت دعوت میکند
    والله الموفق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    سلام

    چه دلیلی بر اینکه کنایه است دارید ؟ ایا همینکه یک جمله را معنایش را خوشمان نیامد می توانیم بگوییم
    کنایه است ؟







    اگر پذیرفتید کنایه است پس چرا باز مساله کشتن را دارید بررسی می کنید ؟
    پیداست که کنایه بودن کلام را قبول ندارید





    منظورم از اینکه به زبان انسان است این است
    که مثل انسان دارد نفرین می کند
    مثلا ما می گوییم
    خدا تو را نبخشد
    نبخشیدن را از خدا تقاضا می کنیم

    حال چطوری خدا به خودش می گوید
    خدا تو را بکشد
    یعنی خدا از خودش تقاضای کشتن انها را می کند

    موفق باشید

    با سلام و درود

    1. نمی توانیم الفاظ قرآن را بر خلاف ظاهر آن ها حمل کنیم، مگر این که قرینه ای بر این کار داشته باشیم.

    این که در قرآن الفاظی به کار رفته که معنای کنایی آن ها مراد است، شکی نیست، مانند عرش، قلم، لوح و ... .

    و ما در این جا قرینه روایی داریم که این تعبیر، کنایه از لعنت است:

    "عن أميرالمؤمنين عليه السلام، قَالَ: قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ‏ أَيْ لَعَنَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ، فَسَمَّى اللَّعْنَةَ قِتَالًا، وَ كَذَلِكَ قَالَ قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ أَيْ لُعِنَ الْإِنْسَان‏"

    در احتجاج طبرسى از حضرت على علیه السلام نقل شده كه ایشان در معناى جمله «قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ» فرمودند: يعنى خدا لعنتشان كند، كار تهمت و افك را بكجا رسانده‏اند. در اين آيه لعنت خدا را قتال خدا خوانده، و هم چنين در آيه «قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ» كه معنايش اين است: لعنت باد بر انسان چقدر كفر پيشه است.(الإحتجاج، ج ‏1، ص 250؛البرهان في تفسير القرآن، ج ‏2، ص 768)

    2. معنای لغوی قتل کشتن است، ولی این دلیل بر این نیست که در این جا معنای لغوی مراد باشد. در ثانی همین که کشته نشده اند، دلیل می شود بر این که معنای لغوی و اصلی (کشتن) مراد نبوده است.

    این سخن، هیچ گاه به معنای این نیست که معنای کنایی را قبول ندارم، بلکه در جواب فرمایش شما بود که گفتید چرا خداوند که می تواند انتقام بگیرد، نفرین کرده و این تعبیر را به کار برده است.

    لذا عرض بنده برای روشن شدن فرق نفرین تکوینی و تشریعی است که این جا نفرین تکوینی که همان کشته شدن است مراد نیست، بلکه این یک بیان تشریعی از طرف خداوند و برای تعلیم و راهنمایی مسلمانان است.

    3. به زبان ما دارد سخن می گوید و به ما تعلیم می دهد یعنی بگویید خداوند آن ها را لعنت کند و از رحمتش دور نماید.

    لذا مسلمانان باید چنین موضعی در مورد آن ها داشته باشند.

    چرا خدا در قران مسیحیان و یهودیان را نفرین می کند ؟!

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  13. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125

    جمع بندی




    قرآن و نفرین مسیحیان و یهودیان



    پرسش1:
    خداوند در قرآن، مسیحیان و یهودیان را نفرین می کند:
    «وَ قالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قالَتِ النَّصارى‏ الْمَسيحُ ابْنُ اللَّهِ ذلِکَ قَوْلُهُمْ بِأَفْواهِهِمْ يُضاهِؤُنَ قَوْلَ الَّذينَ کَفَرُوا مِنْ قَبْلُ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَکُونَ» یهود گفتند: «عزیر پسر خداست!» و نصاری گفتند: «مسیح پسر خداست!» این سخنی است که با زبان خود می گویند، که همانند گفتار کافران پیشین است خدا آنان را بکشد، چگونه از حق انحراف می یابند؟!(آیه 30 سوره توبه)
    چرا خداوند که قدرت مطلق است و می تواند انتقام بگیرد نفرین می کند؟


    پاسخ:
    «وَ قالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قالَتِ النَّصارى‏ الْمَسيحُ ابْنُ اللَّهِ ذلِكَ قَوْلُهُمْ بِأَفْواهِهِمْ يُضاهِؤُنَ قَوْلَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ قَبْلُ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ»؛ يهود گفتند: «عزير پسر خداست!» و نصارى گفتند: «مسيح پسر خداست!» اين سخنى است كه با زبان خود مى‏گويند، كه همانند گفتار كافران پيشين است خدا آنان را بكشد، چگونه از حق انحراف مى‏يابند؟!(1)
    با سلام و درود
    در تفاسیر آمده که این تعبیر «قاتَلَهُمُ اللَّهُ»، کنایه از عذاب و به معنای لعنت و دوری از رحمت الهی است. کسی که هم که از رحمت الهی دور باشد، کشته و نابود شده است.(2)
    در ادامه عرض می شود: نفرین یا تکوینی است یا غیر تکوینی.
    از این که خداوند آن ها را نکشت، روشن می شود که این نفرین، از نوع تکوینی نبوده است، و الا اگر می خواست، چنین می شد؛ لذا نمی خواسته آن ها را بکشد بلکه این بیان، خطاب به ما و برای هدایت ما است، که بدانید و از این افراد دوری کنید.
    بنابر این، این بیان، بیان تکوین نیست بلکه بیان تشریع است، یعنی نشان می دهد که نمی خواهد آن ها را بکشد؛ و این بیان برای آگاهی دادن و راهنمایی و هدایت بشر است.


    پرسش2:
    اگر پذیرفتید کنایه است پس چرا باز مساله کشتن را دارید بررسی می کنید؟ پیداست که کنایه بودن کلام را قبول ندارید.


    پاسخ:
    معنای لغوی قتل کشتن است، ولی این دلیل بر این نیست که در این جا معنای لغوی مراد باشد. در ثانی همین که کشته نشده اند، دلیل می شود بر این که معنای لغوی و اصلی (کشتن) مراد نبوده است.
    این سخن، هیچ گاه به معنای این نیست که معنای کنایی را قبول ندارم، بلکه در جواب فرمایش شما بود که گفتید چرا خداوند که می تواند انتقام بگیرد، نفرین کرده و این تعبیر را به کار برده است.
    لذا عرض بنده برای روشن شدن فرق نفرین تکوینی و تشریعی است که این جا نفرین تکوینی که همان کشته شدن است مراد نیست، بلکه این یک بیان تشریعی از طرف خداوند و برای تعلیم و راهنمایی مسلمانان است.


    پرسش3:
    چه دلیلی دارید بر اینکه کنایه است؟ آیا همین که یک جمله را معنایش را خوشمان نیامد می توانیم بگوییم کنایه است؟


    پاسخ:
    نمی توانیم الفاظ قرآن را بر خلاف ظاهر آن ها حمل کنیم، مگر این که قرینه ای بر این کار داشته باشیم.
    این که در قرآن الفاظی به کار رفته که معنای کنایی آن ها مراد است، شکی نیست، مانند عرش، قلم، لوح و ... .
    و ما در این جا قرینه روایی داریم که این تعبیر، کنایه از لعنت است:
    عن أميرالمؤمنين عليه السلام، قَالَ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ‏ أَيْ لَعَنَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ، فَسَمَّى اللَّعْنَةَ قِتَالًا، وَ كَذَلِكَ قَالَ قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ أَيْ لُعِنَ الْإِنْسَان‏»
    در احتجاج طبرسى از حضرت على علیه السلام نقل شده كه ایشان در معناى جمله «قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ» فرمودند: يعنى خدا لعنتشان كند، كار تهمت و افك را بكجا رسانده‏اند. در اين آيه لعنت خدا را قتال خدا خوانده، و هم چنين در آيه «قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ» كه معنايش اين است: لعنت باد بر انسان چقدر كفر پيشه است.(3)


    پرسش4:
    چرا نفرین را بصورتی بیان می کند که انگار از زبان یک انسان بیان شده است؟


    پاسخ:
    قرآن کلام الهی است که تنزل یافته و نازل شده است یعنی خداوند در مقام تشریع، کلامش را در حد فهم ما تنزل داده است، لذا این که گویا به زبان انسان است، طبیعی و عادی است.
    این آیه به زبان ما دارد سخن می گوید و به ما تعلیم می دهد، یعنی بگویید خداوند آن ها را لعنت کند و از رحمتش دور نماید.
    لذا مسلمانان باید چنین موضعی در مورد آن ها داشته باشند.


    پرسش5:
    چرا به جای طلب هدایت برای آنها طلب مرگ می کند؟


    پاسخ:
    قطعا آن ها دیگر قابلیت هدایت شدن را در خود از بین برده اند، کسی که به این حد از گمراهی رسیده باشد دیگر قابل هدایت شدن نیست و حتی اگر همه پیامبران هم برای او فرستاده شوند، چون او قصد ایمان نیاوردن دارد، ایمان نمی آورد.
    این افراد هم چون قابل هدایت شدن نیستند، و ما نمی توانیم آن ها را هدایت کنیم، پس با این بیان الهی می فهمیم که باید از آن ها دوری کنیم.

    _____________

    1. توبه، 30.
    2. ر.ک: مجمع البيان في تفسير القرآن، ج ‏5، ص 37؛ أطيب البيان في تفسير القرآن، ج ‏6، ص 208؛ تفسير الصافي، ج ‏2، ص 336؛ تفسير كنز الدقائق، ج ‏5، ص 440؛ تفسير نمونه، ج ‏7، ص 364.
    3. الإحتجاج، ج ‏1، ص 250؛البرهان في تفسير القرآن، ج ‏2، ص 768.

    چرا خدا در قران مسیحیان و یهودیان را نفرین می کند ؟!

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  14. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۰۹/۰۷, ۱۰:۲۲ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود