صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آيا روايتي صحيح داريم که راجع به احترام به سادات باشد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    گرافيک
    نوشته
    15
    حضور
    15 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    22

    آيا روايتي صحيح داريم که راجع به احترام به سادات باشد؟




    لطفا رواياتي که دال بر احترام سيد دارد بيان کنيد ولي صحيح السند باشند ؟
    ممنون زود اين جواب مي خواهم

    ویرایش توسط رایحهٔ بهشت : ۱۳۹۴/۰۵/۱۰ در ساعت ۱۹:۲۵

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,525
    حضور
    175 روز 5 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58323



    با نام و یاد دوست




    آيا روايتي صحيح داريم که راجع به احترام به سادات باشد؟







    کارشناس بحث: استاد صدیقین

    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۲/۰۷/۲۵ در ساعت ۲۰:۳۹ دلیل: تغییر کارشناس پاسخگو

  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه
    نوشته
    1,268
    حضور
    26 روز 8 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    40
    صلوات
    4572



    سلام به شما پرسشگر گرامی
    درباره نیکی به ذریه پیامبر و سادات علوی روایاتی نقل شده، از جمله:

    وسائل‏ الشيعة، ج 16، ص 332 ؛ بَابُ تَأَكُّدِ اسْتِحْبَابِ اصْطِنَاعِ الْمَعْرُوفِ إِلَى الْعَلَوِيِّينَ وَ السَّادَاتِ.

    مستدرك الوسائل، ج 12، ص 373 ؛ بَابُ تَأَكُّدِ اسْتِحْبَابِ اصْطِنَاعِ الْمَعْرُوفِ إِلَى الْعَلَوِيِّينَ وَ السَّادَاتِ.

    جامع‏ الأخبار، ص 140 ؛ الفصل الواحد و المائة في إكرام أولاد النبي ص.

    بخشی از این روایات، از نظر سند ضعف دارند؛ به عنوان نمونه، مؤلف جامع الاخبار، اسناد روایاتش را نقل نکرده است، اما برخی دیگر از روایات که در کتاب های دیگر نقل شده، موثق و یا صحیح السند می باشند؛ به عنوان نمونه، چند روایت از کتاب شریف وسائل الشیعة نقل می کنم:

    صحیح السند:

    وَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ الْغَضَائِرِيِّ عَنِ الصَّدُوقِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْرُورٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَامِرٍ عَنْ عَمِّهِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَامِرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْبَاقِرِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ أَرَادَ التَّوَسُّلَ إِلَيَّ وَ أَنْ يَكُونَ لَهُ عِنْدِي يَدٌ أَشْفَعُ لَهُ بِهَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَلْيَصِلْ أَهْلَ بَيْتِي وَ يُدْخِلُ السُّرُورَ عَلَيْهِمْ (وسائل‏الشيعة، ج 16، ص 335، ح 21695)

    پیامبر اکرم فرمودند: هر کس می خواهد به من متوسل شود و نزد من دستی داشته باشد که روز قیامت به واسطه آن، او را شفاعت نمایم،
    پس به اهل بیت من نیکی نماید [و مطابق ترجمه ای دیگر: پس با اهل بیت من پیوند و رابطه داشته باشد] و آنان را شادمان سازد.

    صحیح السند:

    وَ بِالْإِسْنَادِ عَنِ الصَّدُوقِ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ إِدْرِيسَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ عُمَرَ بْنِ عَلِيِّ بْنِ عُمَرَ بْنِ يَزِيدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَرَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ وَصَلَ أَحَداً مِنْ أَهْلِ بَيْتِي فِي دَارِ الدُّنْيَا بِقِيرَاطٍ كَافَأْتُهُ بِقِنْطَارٍ (وسائل‏الشيعة، ج 16، ص 335، ح 21696)

    پیامبر اکرم فرمودند: هر كس در دنیا، به يكى از اهل بيت من، به اندازه يك قيراط [= کنایه از مال اندک] نيكى كند، در روز قیامت به اندازه یک قنطار
    [= کنایه از مال فراوان] به او پاداش می دهم [یعنی کسی که یک نفر از اهل بیت مرا در دنیا حتی به مالی اندک یاری نماید، در روز قیامت نزد من پاداش بسیاری خواهد داشت].

    موثق:

    أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ الْبَرْقِيُّ فِي الْمَحَاسِنِ عَنْ أَبِيهِ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ جَمَعَ اللَّهُ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ فَيُنَادِي مُنَادٍ مَنْ كَانَتْ لَهُ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ ص يَدٌ فَلْيَقُمْ فَيَقُومُ عُنُقٌ مِنَ النَّاسِ فَيَقُولُ مَا كَانَتْ أَيَادِيكُمْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ ص فَيَقُولُونَ كُنَّا نَصِلُ أَهْلَ بَيْتِهِ مِنْ بَعْدِهِ* فَيُقَالُ لَهُمُ اذْهَبُوا فَطُوفُوا فِي النَّاسِ فَمَنْ كَانَتْ لَهُ عِنْدَكُمْ يَدٌ فَخُذُوا بِيَدِهِ وَ أَدْخِلُوهُ الْجَنَّةَ (وسائل‏الشيعة، ج 16، ص 335، ح 21697)

    امام باقر فرمودند: وقتی روز قیامت بپا می شود، خداوند همه [انسان ها، از] اولین تا آخرین [آنها] را جمع می کند، پس ندادهنده ای ندا می کند: کسی که نزد رسول خدا دستی دارد، بپا خیزد! [دست در اینجا کنایه از خوبی و نیکی و محبتی است که نسبت به پیامبر انجام داده است.] پس گروهی از مردم بپا می خیزند، پس ندادهنده به آنها می گوید: چه دستانی نزد رسول خدا دارید [و چه نیکی ای نسبت به او روا داشته اید]؟ پس می گویند: ما پس از رحلتش، به اهل بیتش محبت می کردیم. پس به آنها گفته می شود: بروید در میان مردم [که در صحرای قیامت جمع شده اند] بگردید، پس هر کس که نزد شما دستی دارد [و نسبت به شما نیکی ای کرده]، دستش را بگیرید و او را وارد بهشت نمایید [یعنی نه تنها خودتان وارد بهشت می شوید، بلکه می توانید اسباب شفاعت و نجات دیگران هم بشوید!]


    ---------------------------

    * و به نقل دیگر: «كُنَّا نُفَضِّلُ أَهْلَ بَيْتِهِ مِنْ بَعْدِهِ»؛ ما بعد از رحلت او، اهل بیتش را دارای فضیلت و برتری بیشتر می دانستیم [زیرا معدن علم و حکمت و مورد سفارش پیامبر بودند]. بحار الأنوار، ج‏26، ص 22.

    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ در ساعت ۱۴:۵۲

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    گرافيک
    نوشته
    15
    حضور
    15 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    22



    ممنون آقا دست شما درد نکند ولي اين که در روايات وقرآن آمده که ان اکرمکم عند الله اتقاکم اين بااين روايت چه جور جمع مي شود وثانيا احترام سادات واجب است يا مستحب اگر کسي نکند چي مي شود
    اگر بيشتر توضيح بدهيد ممنون مي شوم


  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    با عرض سلام

    منافاتي با آيه فوق ندارد زيرا سيد جهنمي هم داريم !

    احترام به سادات آثار وبركات خاصي دارد كه بعضي از افراد ديده اند اما از نظر فقهي از كارشناس مربوط بپرسيد .


  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه
    نوشته
    1,268
    حضور
    26 روز 8 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    40
    صلوات
    4572



    نقل قول نوشته اصلی توسط alinaqi نمایش پست ها
    ممنون آقا دست شما درد نکند ولي اين که در روايات وقرآن آمده که ان اکرمکم عند الله اتقاکم اين بااين روايت چه جور جمع مي شود وثانيا احترام سادات واجب است يا مستحب اگر کسي نکند چي مي شود
    اگر بيشتر توضيح بدهيد ممنون مي شوم
    سلام

    در آیه کریمه مورد اشاره از سوره حجرات، خدای متعال می فرماید:

    يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ (حجرات/13)
    اى مردم! ما شما را از يك مرد و زن آفريديم و شما را تيره‏ها و قبيله‏ها قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد [اينها ملاك امتياز نيست]. گرامى‏ترين شما نزد خداوند با تقواترين شماست

    این آیه به روشنی هر چه تمام تر، تمام امتیازات خونی و نسبی و قومی و قبیله ای را نفی می کند و ملاک ارزش گذاری انسان ها را درجه تقوای آنان و میزان خداترسی و پرهیزکاری شان معرفی می کند.


    در عین حال می بینیم که خدای متعال در سوره احزاب خطاب به زنان پیامبر می فرماید:

    يا نِساءَ النَّبِيِّ مَنْ يَأْتِ مِنْكُنَّ بِفاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ يُضاعَفْ لَهَا الْعَذابُ ضِعْفَيْنِ وَ كانَ ذلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسيراً
    وَ مَنْ يَقْنُتْ مِنْكُنَّ لِلَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تَعْمَلْ صالِحاً نُؤْتِها أَجْرَها مَرَّتَيْنِ وَ أَعْتَدْنا لَها رِزْقاً كَريماً
    يا نِساءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذي في‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً (احزاب/30و31و32)

    اى همسران پيامبر! هر كدام از شما گناه آشكار و فاحشى مرتكب شود، عذاب او دوچندان خواهد بود و اين براى خدا آسان است
    و هر كس از شما براى خدا و پيامبرش خضوع كند و عمل صالح انجام دهد، پاداش او را دو چندان خواهيم ساخت و روزى پرارزشى براى او آماده كرده‏ايم
    اى همسران پيامبر، شما مانند هيچ يك از زنان [ديگر] نيستيد اگر تقوا پيشه كنيد، پس به گونه‏ اى هوس‏ انگيز سخن نگوييد كه بيماردلان در شما طمع كنند، و سخن شايسته بگوييد!

    خدای متعال در این آیات کریمه می فرماید: شما همسر پیامبر هستید و به خاطر رابطه سببی با پیامبر، در چشم مردمید و گناه شما، اثر دوچندان در جامعه دارد، همچنانکه اعمال صالح شما تاثیر مثبت دوچندان در جامعه می گذارد زیرا به خاطر اینکه همسر پیامبرید، زیر ذره بین دید مردم هستید؛ پس از این نظر مانند زنان عادی نیستید و به خاطر موقعیت اجتماعی تان نباید هر کاری بکنید و هر حرفی بزنید. به خاطر رابطه تان با پیامبر و تاثیر اجتماعی کارها و سخنان شما _که وامدار این رابطه است_ ، ثواب و عقاب کارهایتان را دوچندان می کنیم؛ گناهتان را دو برابر دیگران عقاب می کنیم و خوبی هایتان را دو برابر دیگران پاداش می دهیم.

    احکامی که در سوره احزاب برای زنان پیامبر ذکر شده _مانند دوری از فحشا و مراعات حجاب و منع سخن عشوه گرانه با نامحرم_، همگی احكامی عمومی است و اختصاصی به زنان پیامبر ندارد بلکه شامل زنان دیگر هم می شود و آنها هم مکلف به انجام آن احکام هستند، یعنی باید از فحشا دوری کنند، حجابشان را مراعات کنند، با نامحرم با عشوه سخن نگویند و ... . تنها تفاوتشان با زنان پیامبر، در میزان عقاب و ثواب اعمال است که زنان پیامبر به خاطر رابطه سببی شان با پیامبر و تاثیر اجتماعی کارهایشان، نسبت به زنان دیگر، ثواب و عقاب دو چندان دارند. تكيه آيات سوره احزاب بر زنان پيامبر، به عنوان تاكيد بيشتر در رعایت آن احکام از سوی آنهاست و الا احکام نامبرده عمومیت دارد و شامل زنان دیگر هم می شود و زنان پیامبر، از نظر وجوب آن احکام، خصوصیتی جز آنچه گفته شد، ندارند؛

    درست مثل اين می ماند که به عالم شهری بگویيم: «تو كه عالم هستی و چشم مردم به اعمال و رفتار شماست، بیشتر مواظب رفتارت باش و هیچ وقت دروغ نگو». مفهوم چنین کلامی اين نيست كه دروغ گفتن براى ديگران مجاز است و برای آن عالم غیر مجاز است، بلكه منظور اين است كه يک مرد عالم بايد به صورت مؤكدتر و جدى‏ ترى از اين كار پرهيز كند، زیرا به خاطر جایگاه اجتماعی اش، تاثیر عملش بیشتر و فراگیرتر است و از این نظر، مانند مردم عادی نیست.

    ادامه...

    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۲/۰۸/۱۰ در ساعت ۰۰:۲۷

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه
    نوشته
    1,268
    حضور
    26 روز 8 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    40
    صلوات
    4572

    ادامه پست قبلی




    خیلی مناسب است که در اینجا این روایتی شنیدنی و جذاب که از امام رضا (علیه السلام) نقل شده را بخوانیم:

    حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ السِّنَانِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْكُوفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو الْفَيْضِ صَالِحُ بْنُ أَحْمَدَ قَالَ حَدَّثَنَا سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ قَالَ حَدَّثَنَا صَالِحُ بْنُ أَبِي حَمَّادٍ قَالَ حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ مُوسَى بْنِ عَلِيٍّ الْوَشَّاءُ الْبَغْدَادِيُّ قَالَ كُنْتُ بِخُرَاسَانَ مَعَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا ع فِي مَجْلِسِهِ وَ زَيْدُ بْنُ مُوسَى حَاضِرٌ قَدْ أَقْبَلَ عَلَى جَمَاعَةٍ فِي الْمَجْلِسِ يَفْتَخِرُ عَلَيْهِمْ وَ يَقُولُ نَحْنُ وَ نَحْنُ وَ أَبُو الْحَسَنِ ع مُقْبِلٌ عَلَى قَوْمٍ يُحَدِّثُهُمْ فَسَمِعَ مَقَالَةَ زَيْدٍ فَالْتَفَتَ إِلَيْهِ فَقَالَ يَا زَيْدُ أَ غَرَّكَ قَوْلُ نَاقِلِي الْكُوفَةِ إِنَّ فَاطِمَةَ ع أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَحَرَّمَ اللَّهُ ذُرِّيَّتَهَا عَلَى النَّارِ فَوَ اللَّهِ مَا ذَاكَ إِلَّا لِلْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ وُلْدِ بَطْنِهَا خَاصَّةً فَأَمَّا أَنْ يَكُونَ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ ع يُطِيعُ اللَّهَ وَ يَصُومُ نَهَارَهُ وَ يَقُومُ لَيْلَهُ وَ تَعْصِيهِ أَنْتَ ثُمَّ تَجِيئَانِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ سَوَاءً لَأَنْتَ أَعَزُّ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْهُ إِنَّ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ ع كَانَ يَقُولُ لِمُحْسِنِنَا كِفْلَانِ مِنَ الْأَجْرِ وَ لِمُسِيئِنَا ضِعْفَانِ مِنَ الْعَذَابِ قَالَ الْحَسَنُ الْوَشَّاءُ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَيَّ فَقَالَ لِي يَا حَسَنُ كَيْفَ تَقْرَءُونَ هَذِهِ الْآيَةَ قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمِلَ غَيْرَ صَالِحٍ فَقُلْتُ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَقْرَأُ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِحٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَقْرَأُ إِنَّهُ عَمِلَ غَيْرَ صَالِحٍ فَمَنْ قَرَأَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِحٍ فَقَدْ نَفَاهُ عَنْ أَبِيهِ فَقَالَ ع كَلَّا لَقَدْ كَانَ ابْنَهُ وَ لَكِنْ لَمَّا عَصَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ نَفَاهُ عَنْ أَبِيهِ كَذَا مَنْ كَانَ مِنَّا لَمْ يُطِعِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَلَيْسَ مِنَّا وَ أَنْتَ إِذَا أَطَعْتَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَأَنْتَ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْت‏ (عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏2، ص 232)

    محمّد بن احمد سنانى به سند مذكور در متن، از حسن بن موسى الوشّاء بغدادى روايت كرد كه گفت: من در خراسان در مجلس على بن موسى الرّضا (عليه السّلام) بودم و زيد بن موسى در آنجا حاضر بود و به جماعت حضّار، فخر مي فروخت كه ما چنين و چنانيم! ابو الحسن (عليه السّلام) كه با ديگران مشغول گفتگو بود، سخنان زيد را شنيد و رو به او كرد و فرمود: اى زيد! آيا حرف هاى مردم كوفه‏ تو را مغرور كرده و فريب داده كه [از پیامبر] روايت مي كنند: «همانا فاطمه (علیها السلام) عفّت خود را حفظ كرد و خداوند آتش را بر ذريه او حرام نمود»؟ به خدا سوگند اين امر جز براى حسن و حسين و فرزندان بلاواسطه آن حضرت نيست. اگر موسى بن جعفر (عليهما السّلام) که خدا را اطلاعت می کرد و روزها را روزه می گرفت و شب ها را به نماز و عبادت می پرداخت، و تو [به فرض این] که خدا را نافرمانی کنی، در روز رستاخيز هر دو [از نظر پاداش و جزا] یکسان باشيد، پس بدون ترديد تو از او نزد خداوند عزيزتری! [چون او با طاعات و عبادات خود مستحق بهشت شده اما تو با نافرمانی و عصیان، پاداش گرفته ‏اى، پس در این فرض باید عزیزتر باشی که خدا چنین معامله ای با تو کرده! ولی روشن است که چنین نتیجه ای باطل است، پس چنان فرضی هم باطل است!]. علىّ بن الحسين (عليهما السّلام) می فرمود: براى نيكوكار ما، پاداش و اجر دو برابر است و براى بدكار ما، عقاب و عذابِ دو برابر.

    سپس امام با اشاره به آیه 46 سوره هود که خدای متعال درباره فرزند نوح فرمود: «قالَ يا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِحٍ (اى نوح! او از اهل تو نيست! او عمل غير صالحى است) فرمودند: او پسر واقعى نوح بود ولي چون خداوند عزّ و جلّ را نافرمانى كرد، خداوند او را از پدرش نفى نمود. همچنین هر كس از خاندان ما که نافرمانى خدا كند از ما نيست، و تو [اى حسن وشاء]، اگر خداوند را اطاعت كنى، از ما اهل بيت خواهى بود.

    برای اطلاعات بیشتر مطالعه فرمایید:
    http://www.pasokhgoo.ir/node/21793

    ضمنا احکام فقهی بحث را از پاسخگوی محترم احکام جویا شوید.
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۲/۰۸/۱۰ در ساعت ۰۰:۲۵

  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    611
    حضور
    6 روز 17 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1951



    در عیون اخبار الرضا جلد دوم روایاتی در باب احترام به سادات آمده است

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    192
    حضور
    9 روز 5 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    932



    سلام خیلی ممنونم از نظرات کاارشناسان محترم. اما برداشت من از روایات و احادیث و آیاتی که بیان فرمودید خاندان پیامبر ص یعنی حضرت علی ع و همسر بزرگوارشون و فرزندانشون هستن (ائمه اطهار ع) .الان تو این زمونه ما که اصلا نمیشه از روی اخلاق و کردار و ایمان افراد فهمید که سید هستن یا نه (خیلی زیاد من سید میشناسم که حتی ایمان درستی به حضرت علی ع ندارند) باز هم باید احترام ویژه ای قائل شد؟ مثلا ما اگر در زمان حضرت نوح ع بودیم باید به پسرشون احترام خاصی میذاشتیم؟ آخه دلیلتون چیه؟
    تو خود گفتی که در قلب شکسته خانه داری ، شکسته قلب من جانا به عهد خود وفا کن...

  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    192
    حضور
    9 روز 5 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    932



    شاید از ایمان کم من و یا سیدهای سید نمای زیادی که دیده ام اطرافم باشه اما من اصلا برتری بین اون ها و دیگران نمیبینم. وقتی فرد سیدی رو میبینم که ماجرای عظیم حمله عمر لعنه الله به خانه حضرت فاطمه ع رو مسخره میکنه و میگه اینا همه دروغه، چرا باید این فرد به دیگران برتری داشته باشه؟ چرا باید احترام خاصی نسبت به دیگران براش گذاشت؟ من واقعا نمیفهمم!!!!!! لطفا راهنماییم کنین!!!!! اتفاقا آدم وقتی فرزندانش دلش رو بشکنن خیلی بیشتر ناراحت میشه تا افرادی که از نسلش نیستند .
    تو خود گفتی که در قلب شکسته خانه داری ، شکسته قلب من جانا به عهد خود وفا کن...

  21. صلوات


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود