صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: علایم تقویمی و ایام مستعد ظهور امام عصر (عج)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    نوشته
    9
    حضور
    8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    33

    علایم تقویمی و ایام مستعد ظهور امام عصر (عج)




    طبق بررسی های بسیار دقیق انجام گرفته توسط اینجانب و بچه های دانشکده , سال 1394 خورشیدی با احادیث مبنی بر مختصات تقویمی ظهور امام عصر عج شامل (تاریخ ظهور 10 محرم روز شنبه و در سال فرد قمری) و (زمان ندای آسمانی 23 رمضان قبل از آن که روز جمعه است) , مطابقت کامل دارد.
    با توجه به آنکه تا 97 سال دیگر هم سالی با تمام مطابقت های فوق و یا حتی تنها شامل مطابقت های روز ظهور وجود ندارد و با توجه به اوضاع کنونی یمن و سوریه که هر دو به علائم حتمی ظهور مربوطند و با توجه به اوضاع عربستان که روایات بسیاری در باب آن موجود است , آیا میتوان روز 2 آبان 1394 که برابر روز عاشوراست را بعنوان تاریخ ظهور پذیرفت و به آن امیدوار بود؟
    یا آنکه برای دچار نشدن به امر توقیت باید حتی احتمال وقوع ظهور در صد سال دیگر را برای این جهان بحران زده داشت و یا اصلا احادیث مربوط به مسایل تقویمی با توجه به آنکه موجب قطعی نمودن تاریخ میشوند , اساسا چقدر دارای منابع معتبر هستند. اگر هم منابع معتبر دارند چقدر قطعی هستند؟
    منابعی که تابحال یافتم:
    1.امام محمد باقر ـ عليه السّلام: قائم ما روز شنبه كه روز عاشوراست ظهور خواهد كرد. بحارالانوار، ج 52، ص 285
    2.امام صادق ـ عليه السّلام: قائم ما ـ كه درود خدا بر او باد ـ در روز عاشورا كه روز شهادت حسين بن علي ـ عليه السّلام ـ است ظهور خواهد كرد. شيخ طوسي، ابي جعفر، كتاب غيبت، ص 150
    3.امام صادق علیه السلام: قائم ما دریکی از سالهای تک ظهور می کند،سالهائی چون:1 یا 3 یا 5 یا 7 یا 9 کشف الغمه جلد3- ص534- باب4 و بحارالانوار جلد52- ص235
    4.امام باقر علیه السلام: ندای آسمانی در ماه مبارک رمضان و در شب جمعه بیست و سوم ماه خواهد بود از اینرو در آن تردید نکنید،آنرا بشنوید و اطاعت نمائید. غیبت نعمانی ص254- باب14- روایت13 و عقدالدرر ص105 و بحارالانوار جلد52- ص230
    5. اما صادق علیه السلام: نام مقدس قائم علیه السلام در شب 23 رمضان همه جا طنین افکن می گردد و آنگاه در روز عاشورا قیام می کند؛روزی که حسین علیه السلام در آن روز به شهادت رسید. غیبت نعمانی ص282 و اثبات الهداة جلد7- ص31 و عقدالدرر ص65 و بحارالانوار جلد52- ص290

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,525
    حضور
    175 روز 3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58319



    با نام و یاد دوست




    علایم تقویمی و ایام مستعد ظهور امام عصر (عج)







    کارشناس بحث: استاد هادی


  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,892
    حضور
    84 روز 3 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6737



    با سلام و عرض ادب

    در روایات از تعیین وقت برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) نهی شده است ؛ لذا نمی توان تاریخ مشخصی را برای ظهور در نظر گرفت، اما این مطلب با روایاتی که روز و ماه ظهور را تعیین می کنند منافات ندارد زیرا در چنین روایاتی بدون اینکه سال ظهور مشخص شود، فقط روز و ماه تعیین شده است . برای مثال وقتی گفته می شود امام علیه السلام در روز عاشورا ظهور خواهند نمود در حقیقت وقت مشخصی تعیین نشده است چون بی نهایت روز عاشورا وجود دارد لذا این گونه روایات تعیین وقت نمی باشد.
    در رابطه با اوضاع کنونی یمن ، سوریه و ... نیز نمی توان گفت از علامات حتمی ظهور هستند ، ممکن است چنین تحولاتی طلیعه ظهور باشد ، اما از علائم حتمی ظهور نیست ؛ آیت الله مکارم شیرازی در جلد پنجم مجله انتظار یک مقاله ای دارند که می گویند همان طور که غیبت امام زمان (ع) یک غیبت صغری و کبری داشته است ظهور ایشان هم یک طلیعه این چنینی دارد که اسم این طلیعه ظهور را ظهور صغری می گذاریم. این همان است که اسم امام زمان (ع) بر سر زبان ها می افتد و موعودگرایی در آخرالزمان در بین جوامع خیلی افزایش پیدا می کند.

    احادیث مربوط به مسائل تقویمی همچنان که عرض شد موجب قطعی شدن تاریخ نمی شوند ؛ زیرا این روایات دلالت بر سال ظهور ندارند بنابراین سال مشخصی برای ظهور تعیین نشده است ، آنچه روایات مشخص کرده اند روز ، ماه و مناسبت های خاص است(مثلا ماه مبارک رمضان) ، فلذا این روایات تعیین قطعی زمان ظهور نیست .
    یکی از علامت حتمیه ظهور در روایات این گونه بیان شده است: پانزده روز قبل از اینکه امام زمان (ع) وارد مکه شوند شخصی به نام «نفس زکیه» را به مکه می فرستند. در روز 25 ذی الحجه در کنار خانه کعبه می گوید که مطلع باشید من پیک امام زمان (ع) هستم و ایشان پانزده روز دیگر در روز دهم محرم در مکه ظهور می کنند. در آن زمان جریانی در مکه حاکم است که این قدر با تشیع و امام زمان (ع) مخالف است که با اینکه مکه و مسجدالحرام حرم امن الهی است با کمال جسارت سر نفس زکیه را بین رکن و مقام از بدن او جدا می کنند و این سومین علامت حتمیه ظهور است. (ارشاد-ترجمه ساعدى خراسانى، ص: 701)

  7. صلوات ها 9


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    نوشته
    9
    حضور
    8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    33



    البته بنظرم نفس زکیه چهارمی باشد بعد از سفیانی - یمانی و ندای آسمانی
    در مورد آنکه 15 روز پیش از ظهور نفس زکیه میاید آیا عدد 15 در روایات ذکر شده؟
    چون اگر ذکر شود این خودش نشانه دیگریست دال بر کبیسه بودن سال پیش از ظهور.
    البته مسئله یمن و سوریه هم که فرمودید همچین به علایم حتمیه بی ربط هم نیستند. در واقع سوریه به سفیانی و یمن به یمانی مربوطند. کما اینکه اول سفیانی خروج میکند و الان هم قضیه سوریه از یمن داغ تر است. همین چند روز پیش بود که یکی از سران ارتش آزاد سوریه تهدید کرده بود همه شیعیان را میکشد که این خود از خصوصیات لشگر سفیانی است.
    اما درباره آنکه فرمودید:

    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    زیرا در چنین روایاتی بدون اینکه سال ظهور مشخص شود، فقط روز و ماه تعیین شده است . برای مثال وقتی گفته می شود امام علیه السلام در روز عاشورا ظهور خواهند نمود در حقیقت وقت مشخصی تعیین نشده است چون بی نهایت روز عاشورا وجود دارد
    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    زیرا این روایات دلالت بر سال ظهور ندارند بنابراین سال مشخصی برای ظهور تعیین نشده است ، آنچه روایات مشخص کرده اند روز ، ماه و مناسبت های خاص است(مثلا ماه مبارک رمضان) ، فلذا این روایات تعیین قطعی زمان ظهور نیست .
    باید عرض کنم که اولا به سال ظهور هم اشاره ای شده:

    نقل قول نوشته اصلی توسط askdinlast نمایش پست ها
    امام صادق علیه السلام: قائم ما دریکی از سالهای تک ظهور می کند،سالهائی چون:1 یا 3 یا 5 یا 7 یا 9 کشف الغمه جلد3- ص534- باب4 و بحارالانوار جلد52- ص235
    دوما اینکه بینهایت عاشورا وجود دارد درست اما آنکه در یک سال 23 رمضان روز ندای آسمانی جمعه باشد و درست سال بعدش عاشورا شنبه یا جمعه بیافتد بحث دیگریست. قضیه وقتی حساس تر میشود که سال ظهور هم از سال های فرد قمری باشد و اینگونه گزینه های محدودی باقی میماند.
    البته هیچیک از این موارد خداوند متعال را ملتزم نمیکند به وقت خاصی برای ظهور اما بهرحال این احادیث معصوم را هم نمیتوان نادیده انگاشت اگرچه از علایم حتمیه هم نباشند. البته نعوذ بالله هرگز قصد تعیین وقت نداریم و فقط برداشتی محاسباتی از برخی احادیث از دو امام بزرگوار بود که باعث دلگرمی منتظران حضرتش باشد و سوال موجود از سر شگفتی آن بود که با قید هر سه حدیث فقط یک تاریخ باقیماند.
    ضمنا آنچه بیشتر نهی و نفی شده و بعنوان توقیت یاد شده بیشتر تبلیغات و شایعه سازی درباره زمان ظهور است وگرنه اینکه هر یک از شیعیان به یک روزی امید بسته باشند بنظرم خیلی هم خوب است و خداوند امید کسی را ناامید نخواهد کرد.
    ویرایش توسط askdinlast : ۱۳۹۲/۰۷/۲۶ در ساعت ۲۰:۳۶

  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۱
    علاقه
    عرفان، طبیعت، تفکر، جستجو
    نوشته
    182
    حضور
    10 روز 18 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    673



    نقل قول نوشته اصلی توسط askdinlast نمایش پست ها
    حتی تنها شامل مطابقت های روز ظهور وجود ندارد
    در سال 1399 هجری شمسی نیز 10 محرم برابر شنبه است و 23 رمضان برابر شنبه، خب اگه ماه،در رمضان اندکی جابجا شود و بشود جمعه مطابقت صورت می گیرد
    در ضمن حداقل در یک سال تا 1399 محرم یک شنبه هست که ممکن است با نوسان شنبه بشود

    یا سال 1404 و 1405 هجری شمسی
    23 رمضان پنج شنبه و 10 محرم جمعه است اگه یک رو تقویم بره جلو مطبق خواهد شد بازم !!!
    بهتره به علایم حتمی توجه کنیم

    لینک
    http://www.rajaei.de/index.jsp?d=calendar/calendar&header=thin&day=25&month=6&year=1399&luna rLeap=2



    ویرایش توسط vahid.q : ۱۳۹۲/۰۷/۲۵ در ساعت ۱۷:۳۰
    آدم ها اندازه خودشون هستند نه اندازه تصورات ما

  11. صلوات ها 5


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    نوشته
    9
    حضور
    8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    33



    البته در سال 1399 شمسی عاشورا در یال زوج قمری قرار میگیرد که بر یکی از احادیث امام صادق ع منطبق نیست و ضمنا ماه رمضان طبق استهلال ممکن است یکروز زودتر شروع شود نه دیرتر فلذا احتمال سال 99 بر مبنای این احادیث غیر ممکن و منتفی است.
    در مورد سال 1405 شمسی هم سال قمری با حدیث

    نقل قول نوشته اصلی توسط askdinlast نمایش پست ها
    امام صادق علیه السلام: قائم ما دریکی از سالهای تک ظهور می کند،سالهائی چون:1 یا 3 یا 5 یا 7 یا 9 کشف الغمه جلد3- ص534- باب4 و بحارالانوار جلد52- ص235
    همخوانی ندارد و ضمنا جابجایی ماه رمضان بر حسب استهلال دلیلی بر جابجا شدن محرم به همان میزان نیست چون ممکن است در این بین سال کبیسه و ذیحجه 30 روز شود یا شوال و ذیقعده بطور نا منظم جابجایی رمضان را بنحوی خنثی کنند و یا عاشورا را به یکشنبه بیاندازند.

    اما از همه اینها که بگذریم اصلا باید دید تقویم قمری بر حسب استهلال با شرایط و احوالات ظهور و منظور این احادیث مربوط است یا نه. زیرا امام عصر عج در مکه ظهور میفرمایند و اصلا خارج از ایران استهلال معمولا مرسوم نیست و از تقویم قراردادی پیروی میشود حتی شیعیان عراق ماه رمضان را بعضا یکروز بعد از ایران آغاز میکنند و عزاداری عاشورا را نسبت بما یکروز پس و پیش برگذار مینمایند.

    در مورد سال های بعد تر هم با اجازه تان یک مطالعه برای 200 سال آینده! انجام داده ام و دلایل عدم انطباق بر برخی یا همه این گونه احادیث موجود است.
    ولی در مورد علایم حتمیه متین میفرمایید وما هم اساسا روی بیس حتمیات رخداده در جهان پیرامونیست که به این خواص تقویمی امیدوار شدیم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط askdinlast نمایش پست ها
    و با توجه به اوضاع کنونی یمن و سوریه که هر دو به علائم حتمی ظهور مربوطند و با توجه به اوضاع عربستان که روایات بسیاری در باب آن موجود است ,


  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    31
    حضور
    9 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    114



    یادش بخیر ما چقدر برای بدست آوردن سال ظهور چرتکه مینداختیم . تقریبا همه رو سال 91 نظر 99% داشتند .

    به نظرم یه جمله از آیت الله بهجت رحمة الله علیه کفایت میکنه (واقعا تک جمله های ایشون غوغا میکنه اگر بهش دقت بشه ) : " اگر مردم بخواهند ، امام روز دوشنبه هم ظهور میکنند "

    اصل بداء رو درنظر بگیرید و از محاسبات چشم پوی کنید . ظهور در گرو ماست . من و شمایی که جمعیتمون خیلی خیلی خیلی بیتر از 313 نفر هست ، اما 313 منتظر توی ما نیست تا امام ظهور کنند !

  15. صلوات ها 8


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    علاقه
    چالش دینی
    نوشته
    61
    حضور
    2 روز 22 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    179



    منم همونطور که دوستان گفتند با پیش بینی زمان ظهور منجی مخالفم

  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,892
    حضور
    84 روز 3 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6737



    سلام علیکم

    روایات ائمه معصومین علیهم السلام تعیین و پیش بینی وقت ظهور را نهی فرموده اند چون ظهور از اسرار است و ائمه علیهم السلام وقتی برای آن تعیین نکرده اند :

    فضيل، از امام باقر(عليه السلام) پرسيد: «آيا براى اين امر وقتى تعيين مى شود؟». امام سه بار فرمود: «كذب الوقاتون; تعيين كنندگان وقت، دروغگويند».( شيخ طوسى، الغيبة، ص 26)
    مفضل بن عمر مى گويد:
    به امام صادق(عليه السلام) عرض كردم: «آيا براى مهدى منتظر(عليه السلام)وقتى تعيين شده كه مردم آن را بدانند؟ امام(عليه السلام) فرمود: «نه! هرگز! خداوند، اجازه نمى دهد كه براى او وقت معيّنى باشد كه شيعيان از آن آگاهى داشته باشند.».
    مفضل بن عمر مى گويد: پرسيدم: «معناى مجادله در مورد ساعه چيست؟». امام فرمود: «كى متولّد شده؟ چه كسى او را ديده؟ او كجا است؟ كى ظاهر مى شود؟ اين پرسش ها و مجادله ها، از شتاب در امر خدا، ترديد در حكم خدا، مداخله در قدرت خدا، سرچشمه مى گيرد. چنين اشخاصى در دنيا، زيان كار هستند و گروه كافران در آخرت بازگشت بسيار بدى دارند... .( بحارالأنوار، ج 53، ص2)

    بنابراین بهتر است شیعیان و مسلمین به فکر آماده سازی برای ظهور باشند ، و زمینه را برای ظهور فراهم بکنند ، چون تا زمانی که زمینه برای ظهور فراهم نباشد حضرت ظهور نخواهند فرمود ، روایتی از یکی از بزرگان شنیدم که حضرت (عج) می فرماید« به شیعیان من بگویید تا برای تعجیل در فرجم زیاد دعا کنند»معلوم می شود خود حضرت بیشتر از ما به ظهور فرجش راغب هستند لذا ما موظف به وظیفه ایم به نظر حقیر پیش بینی وقت ظهور بر خلاف فرمایشات ائمه علیهم السلام است .

  19. صلوات ها 10


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    نوشته
    9
    حضور
    8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    33



    برای هزارمین بار خدمت حضرات خصوصا جناب هادی عرض میشه که ما غلط بکنیم خلاف قال باقر و قال صادق کاری کنیم یا برای ذات احدیت تعیین تکلیفی کرده باشیم.
    اشکال بعضی از دوستان اینه که با مسایل مقداری ماشینی مثل کامپیوتر برخورد میکنند و فقط از دریچه سیاه و سفید میبینند که اگر کسی نظری داد فوری انگ میخوره که تعیین وقت کرده.
    بنظر من این محاسبات فقط جنبه اشتیاق داره و بس و همانطور که دوستمان ALAMDAR هم گفتند خودش بنوعی سعی در تعجیل ظهور است.
    تا بلکه خدا این چورتکه های دست ما شیعیان رو ببینه و دلش برامون بسوزه آقامونو یه کم زودتر برسونه.
    والا همین فقط همین!!!!!!!!!

    حالا من از شما میپرسم بنظر شما منظور از این جمله که خیلی ها میگن چیست:
    نقل قول نوشته اصلی توسط ALAMDAR نمایش پست ها
    ظهور در گرو ماست . من و شمایی که جمعیتمون خیلی خیلی خیلی بیتر از 313 نفر هست ، اما 313 منتظر توی ما نیست تا امام ظهور کنند !
    ظهور چگونه در گرو ما شیعیان است؟
    ما بغیر از دعا کردن دیگه چه کارایی برای تعجیل ظهور میتونیم بکنیم؟
    میخوام این ابهام بر اساس روایات معصومین رفع بشه که واژه "زمینه سازی برای ظهور" بصورت عملی دقیا مصداق چه کارهاییست؟
    البته منظورم اون گسترش ظلم و ستم که بعضیا اشتباها میگن نیست.
    ویرایش توسط askdinlast : ۱۳۹۲/۰۷/۲۸ در ساعت ۲۳:۳۱

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۰۷/۰۲, ۲۲:۵۴ : 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود