صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: دیدن نتیجه تمامی اعمال در آخرت

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    269
    حضور
    5 روز 11 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    466

    اشاره دیدن نتیجه تمامی اعمال در آخرت




    در قرآن گفته شده که انسان ها نتیجه تمامی اعمالشان را در آخرت خواهند دید اما همینجا یک سوال پیش می آید. به کنار از بحث جبر و اختیار به فرض اینکه اختیار وجود داشته باشد تمامی انسان های بد کردار که اصول دین را قبول داشته باشند حتی اگر به جهنم بروند در نهایت از آنجا بعد از مدتی بیرون خواهند آمد و به بهشت میروند. تا اینجای کار مشکلی نیست و تناقضی پیش نمی آید اما حالت عکس وضعیتی که گفتم تناقض دارد. به فرض اینکه انسانی نیک کردار باشد اما اصول دین را قبول نداشته باشد به جهنم میرود! خب نتیجه اعمال انسان نیک کردار چه میشود؟

    یک سوال دیگر: اصلا چرا ملاک خدا باور داشتن اصول دین هست؟ صرف قبول نداشتن اصول دین به معنای خوب یا بد بودن نیست اما چرا خدا روی اصول دین تاکید دارد؟ آیا کردار ملاک بهتری نیست؟
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۵/۰۵/۰۳ در ساعت ۱۵:۵۱

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11167



    با نام الله






    دیدن نتیجه تمامی اعمال در آخرت





    کارشناس بحث: استاد کریم


    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط m@hdi نمایش پست ها
    در قرآن گفته شده که انسان ها نتیجه تمامی اعمالشان را در آخرت خواهند دید اما همینجا یک سوال پیش می آید. به کنار از بحث جبر و اختیار به فرض اینکه اختیار وجود داشته باشد تمامی انسان های بد کردار که اصول دین را قبول داشته باشند حتی اگر به جهنم بروند در نهایت از آنجا بعد از مدتی بیرون خواهند آمد و به بهشت میروند. تا اینجای کار مشکلی نیست و تناقضی پیش نمی آید اما حالت عکس وضعیتی که گفتم تناقض دارد. به فرض اینکه انسانی نیک کردار باشد اما اصول دین را قبول نداشته باشد به جهنم میرود! خب نتیجه اعمال انسان نیک کردار چه میشود؟
    با سلام
    ما معتقد هستیم که خداوند عادل است ودر حق هیچ موجودی اجحاف وظلم نمی کند، وهر انسانی نسبت به اعمال نیکی که انجام داده است اجر خواهد دید، اما نکته مهم این است که عقاید دینی وباور به وجود خدا اصل می باشد چون بیشتر از اعمال انسان نوع تفکر او ست که در رشد و جهت دهی به کردار ورفتار او نقش دارد. اینکه انسان این عمل را به چه انگیزه ای انجام دهد وبرای کی انجام دهد، وقتی خالق انسان خداوند است وهر چه دراد از او ست واعمالی که انجام می دهد در سایه قوا وابزاری است که خداوند در اختیار او قرار داده است، ونکته بعد اینکه انسان به این دنیا آمده است تا خلیفة الله شود وبندگی خدا را کند، خداوند می فرماید: ما خلقت الجن والانس الّا لیعبدون، من جن وانسان را خلق نکردم مگر برای اینکه مرا عبادت کنند.( ذاریات/56)
    حال در فرض سوال شما این انسان به فلسفه وحکمتی که برای آن خلق شده بود وتمام رشد و ورسیدن به هدف حیات نیز در توحید وبندگی خدا بود نرسیده است هر چند کارهای خوبی نیز انجام داده است ولی از مقصد اصلی دور افتاده فلذا ما نمی توانیم بگوییم این شخص صرفا به جهت اعمالش مورد ارزیابی قرار گیرد. مثلا شما تصور کنید در یک مسابقه دوندگی در یک فاصله مثلا بیست کیلومتری دونده ای در بین راه مشغول کمک به بینوایان وافراد فقیر می شود واز مسابقه باز می ماند، حال اینکه این شخص کارهای خوبی انجام داده است وهمه از تقدیر می کنند حرفی نیست ولی هیچوقت او را به خاطر اینکه از دوندگی دست کشیده ومشغول کارهای خیریه شده است به عنوان برنده مسابقه اعلام نمی کنند وهدف اصلی از این مسابقه نیز برنده شدن در آن بود نه کمک به دیگران.
    در مورد انسان خیری مثل حاتم طائی که مشرک بوده ولی انسان دوست بوده است در قبال کارهای خوبی که انجام داده به او پاداش خواهند داد ولی هیچوقت اهل بهشت نمی شود چون مشرک بوده است مثلا در مورد حاتم طائی آمده است که او در جهنم داخل صندقچه ای قرار خواهد گرفت وشدت عذابی که برای اهل جهنم است برای او نیست واین به خاطر کارهای خوب اوست. در مورد این مساله ومطالعه بیشتر می توانید به بخش آخر عدل الهی از شهید مطهری با عنوان اعمال خوب از انسانهای غیر مسلمان رجوع کنید.
    یک نکته دیگر اینکه انسانهایی که مستضعف بوده وتوان وشرایط تحقیق ودانستن حق را نداشته اند از این قاعده مستثنی هستند وطبق آیه قرآن امید است که مورد رحمت الهی قرار گیرند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط m@hdi نمایش پست ها
    یک سوال دیگر: اصلا چرا ملاک خدا باور داشتن اصول دین هست؟ صرف قبول نداشتن اصول دین به معنای خوب یا بد بودن نیست اما چرا خدا روی اصول دین تاکید دارد؟ آیا کردار ملاک بهتری نیست؟
    بله صرف باور بدون عمل ارزشی ندارد واعتقادی ارزش دارد که همراه با عمل طبق آن باشد وامام علی علیه السلام در معنی ایمان گفته اند که ایمان باور با قلب واقرار با زبان وعمل با جوارح است.
    اما بر اساس توضیحی که در بالا دادم عملی که پشتوانه اعتقادی نداشته باشد نیز برد چندانی ندارد وایندو باید با هم باشند.
    اینکه چرا روی اصول دین تاکید دارد چون عمل وابستگی محکمی بر باور واعتقاد دارد وباور درست تاثیر مهمی در عمل درست دارد واینکه انسانهایی با عمل درست وبدون اعتقاد باشند استثنائات است واشخاصی هم که ادعای ایمان دارند وخود را مسلمان می دانند ولی عمل درستی ندارند در واقع به ضعف اعتقاد آنها بر می گردد، الان اگر وهابی ها کمربند انفجاری به خود بسته ودر عراق وپاکستان هر روز دهها انسان را به خاک وخون می کشند به خاطر اعتقاد باطلی است که دارند وغیر خود را گمراه می دانند، که اگر این اعتقاد از منبع درست اخذ شده باشد بر عکس بوده واثرات مثبت زیادی خواهد داشت مانند هشت سال دفاع مقدس ایران که جوانان ایران به خاطر باور بالایی که به خدا، ائمه وولایت فقیه داشتند اجازه ندادند که ذره ای از این خاک به دست دشمن بیفتد ولی این موفقیتها با عمل صرف به دست نمی آید ومردم را در برابر متجاوزان بسیج نمی کند، وکسی که با عمق جان بفهمد فمن یعمل مثقال ذرّة خیراً یره ومن یعمل مثقال ذرة شراً یره( زلزال/7و8) ذره ذره اعمال او مورد محاسبه قرار گرفته وثمره آن را خواهد دید در اعمال خود دقت بیشتری می کند والا با یک لقلقه زبان دینداری درست نمی شود که امام حسین علیه السلام فرمود: الناس عبید الدنیا والدین لعق علی السنتهم یحوطونه ما درّت معایشهم واذا محصوا بالبلاء قلّ الدیانون) مردم بنده دنیا هستند ودین لقلقه ای در زبان آنهاست وتا زمانی که مزه دین در زبان آنهاست آنرا پذیرا هستند وزمانی که مورد آزمایش قرار گیرند دینداران کم می شوند.
    عمل بدون اعتقاد نظام مند وبا اصول ومتد همسانی نخواهد بود ودر عین حال اگر اعتقاد صحیح ودرست نباشد جامعه از طرف انسانهای ظالم وسود جو به گمراهی کشیده شده ومورد چپاول قرار خواهد گرفت ودیگر فرصتی برای اهل عمل نخواهد بود که کار خیر انجام دهند وآنچه در طول تاریخ ستمگران را نگران کرده ویکی بعد از دیگری از بین برده است اعتقاد بوده است نه عمل بدون اعتقاد فلذا جامعه بدون اعتقاد استوار وپایدار نمی ماند.
    سوای اینکه اعتقاد امری فطری وذاتی انسان است وچیزی نیست که ما از او جدا کنیم وکسی را نمی شود بدون اعتقاد یافت.
    دیدن نتیجه تمامی اعمال در آخرت
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    علاقه
    خندیدن
    نوشته
    561
    حضور
    13 روز 5 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2572



    نقل قول نوشته اصلی توسط m@hdi نمایش پست ها
    آیا کردار ملاک بهتری نیست؟
    این بزرگتیرن سوال عمر منه خواهشا با زبون ساده و ران این مورد رو توضیح بدید

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    25
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    83



    فرض کنید یه انسانی خدا رو قبول نداره ولی (گیریم) خدا به خاطر اینکه تو این دنیا اخلاق خوبی داشته و ظلمی نمیکرده اونو به بهشت برده
    حالا سوال اینجاست که خدا چه طوری یه انسانی رو که خدا رو قبول نداره میتونه به بهشت ببره؟

  11. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    269
    حضور
    5 روز 11 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    466



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    نکته مهم این است که عقاید دینی وباور به وجود خدا اصل می باشد چون بیشتر از اعمال انسان نوع تفکر او ست که در رشد و جهت دهی به کردار ورفتار او نقش دارد. اینکه انسان این عمل را به چه انگیزه ای انجام دهد وبرای کی انجام دهد
    جناب کریم خداییش چند درصد خداباوران بخاطر خود خود خدا اعمال نیک انجام میدهند؟! مطمئنا کمتر از یک درصد آنها هستند و هم من و هم شما بخوبی میدانیم که بالای 99 درصد خداباوران بخاطر بهشت اعمال نیک انجام میدهند. حال فرض کنید کسی خدا را قبول ندارد ولی اعمال نیک انجام میدهد خب این فرد وقتی دیدگاهش این است که خدایی نیست نیازی به انجام دادن اعمال نیک نمیبیند اما آن را انجام میدهد پس ارزش کار نیکی که انجام میدهد نه تنها کمتر از اکثر خداباوران نیست بلکه بیشتر هم هست.

    این هم که میفرمایید هدف اصلی از آفرینش انسان این هست که خدا را عبادت کند با نهایت احترامی که برای خدا قائلم یک نقطه ضعف هست چرا که موجودی که نیازمند نیست به هیچ چیز نیازی ندارد و اینکه خدا بر عبادت تاکید کند یک نقطه ضعف است. البته این را از نظر خودم گفتم که دیدگاهم این هست که خدای امروز خدای 1400 سال پیش نیست و تغییر کرده و خدای امروز خیلی منطقی تر شده چون به نظر من با توجه به ایراداتی که بر خدای 1400 سال پیش وارد هست یا باید او را به زباله دان تاریخ انداخت یا اینکه او را مثل انسان امروز که متمدن تر شده متمدن تر کرد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط ?yes or no نمایش پست ها
    فرض کنید یه انسانی خدا رو قبول نداره ولی (گیریم) خدا به خاطر اینکه تو این دنیا اخلاق خوبی داشته و ظلمی نمیکرده اونو به بهشت برده
    حالا سوال اینجاست که خدا چه طوری یه انسانی رو که خدا رو قبول نداره میتونه به بهشت ببره؟
    وقتی ملاک خدا کردار باشه تناقضی پیش نمی آید.

  12. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط m@hdi نمایش پست ها
    به فرض اینکه انسانی نیک کردار باشد اما اصول دین را قبول نداشته باشد به جهنم میرود! خب نتیجه اعمال انسان نیک کردار چه میشود؟
    سلام
    بر اساس قانون : انا لا نضیع اجر المحسنین چنین افرادی یا در دنیا و یا به نحوی در اخرت از پاداش عمل خود بهره مند خواهند شد


    نقل قول نوشته اصلی توسط m@hdi نمایش پست ها
    اصلا چرا ملاک خدا باور داشتن اصول دین هست؟ صرف قبول نداشتن اصول دین به معنای خوب یا بد بودن نیست اما چرا خدا روی اصول دین تاکید دارد؟ آیا کردار ملاک بهتری نیست؟
    باور هم عمل است اما عمل در شان عقل و قلب
    به عبارت دیگر هر مرتبه از مراتب وجود انسان عملی دارد
    اگر عمل مرتبه بدن انجام وظایف ظاهری و جسمانی مانند نماز و روزه است
    عمل عقل و قلب هم باور و عقیده است چرا که عقیده یک مساله انشائی و ایجادی است یعنی نفس باور را ایجاد می کند لذا عمل اوست اما عملی که مربوط به مرتبه عقل و قلب است
    و با توجه به اینکه مرتبه عقل و قلب مراتب عالیه وجود و به اصل وجود انسان نزدیکترند نسبت به عمل جوارحی اولویت و ارجحیت دارد پس ملاک اول در ایمان عقیده حق است و در مرتبه بعد و بعنوان نازله ان اعمال جوارحی مطرح می شوند
    کار نیک بدون باور به حقیقت متعال هستی مانند ایجاد یک بدن زیبای بدون روح است
    والله الموفق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  13. صلوات ها 2


  14. #8

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    3
    حضور
    3 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4



    امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه می فرمایند
    هرکس عمل نیکی انجام می دهد عملش بزرگتر از آنچه که انجام می دهد است "بخاطر محدودیت های جسمی و امکناتی" و هرکس بدی می کند بدی او بزرگتر از عملی است که انجام می دهد " یعنی اگر توانش را داشت بیشتر بدی می کرد یا بدی بزرگتری می کرد" (نقل به معنی)
    این امر در زندگی روزمره کاملا قابل مشاهده است ! بنابراین منطقی است که ارزش تفکر و اعتقاد انسان از کردار وی بالاتر و مهمتر باشد
    چون این دنیا "جهان ِ مادی ِ محدود" ظرف خوبی برای پاداش و جزا نیست



    ویرایش توسط atremarmoz : ۱۳۹۲/۰۷/۲۲ در ساعت ۰۸:۳۴

  15. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط ღ✿ღ Parisa ღ✿ღ نمایش پست ها
    این بزرگتیرن سوال عمر منه خواهشا با زبون ساده و ران این مورد رو توضیح بدید
    باسلام
    عمل گرایی بدون عقیده از امری است که در عصر کنونی بیشتر روی آن تاکید می شود وبعضی از مکاتب ملاک را همین عمل وکردار می دانند و لی اسلام با اینکه برای کردار ارزش فو ق العاده ای قائل است ولی آن را به تنهایی کافی نمی داند بلکه باور را مقدم بر آن می داند ودر اکثر مواردی که ایمان که همان باور باشد را ذکر کرده عمل را نیز در کنار آن آورده است، الذین آمنوا وعملوا الصالحات، ودر سوره والعصر که می تواند بیانگر نظر اسلام در این رابطه باشد می فرماید: همه انسانها در زیان هستند مگر آنهایی که ایمان آورده وعمل صالح انجام می دهند وتوصیه به حق وصبر می کنند.
    پس این نکته را مد نظر داشته باشیم که اسلام روی مساله عمل وکردار تاکید فوق العاده ای دارد نه اینکه از آن غافل باشد.
    اما علت اولویت باور واعتقاد بخاطر این است که اولا انسان موجودی دارای عقل وفکر است ونمی شود انسان دارای فکر وعقل هیچ تفکری وجهان بینی نداشته باشد وبا وجود عقل وشعور خالی الذهن باشد، واز طرف دیگر آنچه به انسان خط می دهد ومسیر حرکت او را مشخص می کند باورهای اوست وکردار انسان نیز وابستگی اساسی ومهمی بر باورهایش دارد.
    حال اسلام به عنوان یک دین کامل در زمینه جهان بینی وتفسیر وفهم جهان هستی معارفی را به انسان عرضه داشته است چرا که انسان اگر موحد نباشد یا بت پرست است که در قدیم وحتی در زمان فعلی ما هم در هندوستان وجود دارند ویا ماه گرا خواهد بود وبه هر حال بدون باور وعقیده نخواهد بود ودین کامل زمانی کامل است که برای همه نیازهای انسان اعم از فکری و احساسی وغیره جوابی داشته باشد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط m@hdi نمایش پست ها
    جناب کریم خداییش چند درصد خداباوران بخاطر خود خود خدا اعمال نیک انجام میدهند؟! مطمئنا کمتر از یک درصد آنها هستند و هم من و هم شما بخوبی میدانیم که بالای 99 درصد خداباوران بخاطر بهشت اعمال نیک انجام میدهند. حال فرض کنید کسی خدا را قبول ندارد ولی اعمال نیک انجام میدهد خب این فرد وقتی دیدگاهش این است که خدایی نیست نیازی به انجام دادن اعمال نیک نمیبیند اما آن را انجام میدهد پس ارزش کار نیکی که انجام میدهد نه تنها کمتر از اکثر خداباوران نیست بلکه بیشتر هم هست.
    بله اکثر خداباوران به خاطر بهشت ویا ترس از جهنم خدا را پرستش می کنند وکمتر کسانی مانند امام علی علیه السلام خدا را فقط به خاطر خودش عبادت می کنند واین هم به نوع گرایش های انسان بر می گردد که منفعت طلب است وبه خاطر اینکه همه انسانها باور ورشدشان در حد امیرالمومنین وسلمان فارسی نیست لذا منفعتی مانند بهشت با آن نعمتهایی که دارد زودتر آنها را جلب می کند تا فهم عظمت ولذت قرب الهی، اما به نظر شما انجام اعمال خوب به خاطر بهشت رفتن بهتر است یا انجام همان اعمال بدون اینکه اعتقادی داشته باشید؟ به نظر من اولی بهتر است چون عملی که از یک باور درونی که با انسان عجین شده است بادوام تر از عمل خوب خالی است واینکه تلاش برای کسب درجات عالی بهشت موجب می شود این خدا باوران برای انجام خوبی ها بیشتر تلاش کنند چرا که در انجام یک فعل انگیزه هم موثر است تا اینکه چنین انگیزه ای نباشد.
    راه اول خود جریان ساز است ومنحصر در یک نفر نمی شود که از باب نمونه با اینکه نبی مکرم اسلام 1400 از دنیا رفته اند ولی مرام وآموزه های ایشان هنوز هم کم وبیش جریان دارد ولی اگر خبری از بهشت نبود معلوم نبود این راه ادامه داشته باشد. البته عواطف ودلسوزی ونوع دوستی که خداوند در خلقت هر انسانی قرار داده است خود عاملی در انجام خوبی هاست ولی گرایش به لذات وانحصار طلبی که در وجود انسانها است( خلق الانسان هلوعا، اذا مسه الشر جزوعا واذا مسه الخیر منوعا، الا المصلین الذین هم فی صلاتهم دائمون) موجب می شود روی فطرت پاک انسانها پوشیده شود وبرای رسیدن به مطامع دنیوی به جان هم می افتند ولی این باورها وانگیزه هایی که ادیان در انسانها ایجاد می کنند موجب می شود از این لذت طلبی ها دست کشند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط m@hdi نمایش پست ها
    این هم که میفرمایید هدف اصلی از آفرینش انسان این هست که خدا را عبادت کند با نهایت احترامی که برای خدا قائلم یک نقطه ضعف هست چرا که موجودی که نیازمند نیست به هیچ چیز نیازی ندارد و اینکه خدا بر عبادت تاکید کند یک نقطه ضعف است. البته این را از نظر خودم گفتم که دیدگاهم این هست که خدای امروز خدای 1400 سال پیش نیست و تغییر کرده و خدای امروز خیلی منطقی تر شده چون به نظر من با توجه به ایراداتی که بر خدای 1400 سال پیش وارد هست یا باید او را به زباله دان تاریخ انداخت یا اینکه او را مثل انسان امروز که متمدن تر شده متمدن تر کرد.
    نه اینکه خدا نیاز داشته باشد بلکه این خود انسان است که نیازمند این پرستش است چرا که انسان فطرتا نیاز به این عبادت وپرستش دارد وهمانطور که گفتم احساسات ونیازهای فکری وروحی انسانها نیز باید تغذیه شوند که این تغذیه با عبادت موجود برتر وکامل است، حال شما بفرمایید: این نیاز با پرستش چوب وسنگ ویا در دنیای امروز با پرستش شهوت و انسانها تامین شود بهتر است یا با پرستش موجودی که هر چه داریم از اوست واو توان پاسخگویی ورفع نیازهای روحی واحساسی ما را دارد؟
    دیدن نتیجه تمامی اعمال در آخرت
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  16. صلوات ها 2


  17. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    اینکه انسان این عمل را به چه انگیزه ای انجام دهد وبرای کی انجام دهد، وقتی خالق انسان خداوند است وهر چه دراد از او ست واعمالی که انجام می دهد در سایه قوا وابزاری است که خداوند در اختیار او قرار داده است
    سلام

    الان بیشتر مسلمانها با اعتقاد به اصول دین که حالا تحقیقی هم نیست و ارثی است
    کارهاشون را برای رسدن به مال و جاه و ابرو و ... یا برای رسیدن به بهشت انجام می دهند
    پس نباید فرقی بین انها و مستضعفین یا کافران به خدا باشد در انجام امورو قبول شدن انها

    پس به نظر شما این مسلمانی چه فایده و ارزشی دارد ؟

    ایا این مسلمانان سرانجام به بهشت می روند ؟ چون مانند کافر خالی از اعمال می باشند ؟



    خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ولی آنها فقط خندیدند...
    چارلي چاپلين


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود