جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: دلیل عیدی دادن برخی از اهل سنت در نیمه ی شعبان؟!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    تدریس و تحصیل
    نوشته
    212
    حضور
    3 روز 18 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1414

    دلیل عیدی دادن برخی از اهل سنت در نیمه ی شعبان؟!




    با سلام

    در منطقه ای که ما زندگی می کنیم درست در روز نیمه شعبان همزمان با تشیع که به بچّه

    ها عیدی می دهند اهل تسنّن هم عیدی می دهند.


    حال سؤال اینجاست
    : که آنها قائل نیستند که امام زمان(عج) به دنیا آمده اند و از طرفی اصلا

    نام دیگری دارد !!!!


    پس تقارن این عیدی دادن ها چیست؟


    نور است در دو عالم ، از روی ماه مهدی

    گلهای باغ جنت ، شــد فرش راه مهدی

    عشق و صفـا و خوبی ، دارایی دل مــــا

    دلهـــــای عاشق مــــا ، نذر نگاه مهدی


  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,523
    حضور
    174 روز 19 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58301



    با نام و یاد دوست




    دلیل عیدی دادن برخی از اهل سنت در نیمه ی شعبان؟!







    کارشناس بحث: استاد صدرا


  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    نقل قول نوشته اصلی توسط حوراء نمایش پست ها
    با سلام

    در منطقه ای که ما زندگی می کنیم درست در روز نیمه شعبان همزمان با تشیع که به بچّه

    ها عیدی می دهند اهل تسنّن هم عیدی می دهند.


    حال سؤال اینجاست
    : که آنها قائل نیستند که امام زمان(عج) به دنیا آمده اند و از طرفی اصلا

    نام دیگری دارد !!!!


    پس تقارن این عیدی دادن ها چیست؟

    با سلام و عرض ادب

    الف) یکی از اصول مسلم میان شیعه و سنی ظهور مهدی موعود علیه السلام در آخر الزمان و تشکیل حکومت صالحان است. اهل سنت بنابر روایات قطعی الصدور همچون شیعه معتقدند که امام مهدی علیه السلام منجی وعده داده شده می باشد و وی از تبار و فرزندان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می باشد. با این تفاوت که شیعه معتقد است آنحضرت دوازدهمین امام معصوم است که بدنیا آمده است و آنحضرت نهمین فرزند حضرت امام حسین علیه السلام می باشد؛ اما اکثر اهل سنت معتقدند که آنحضرت بدنیا نیامده است و ایشان از نسل امام مجتبی علیه السلام می باشد.[1] و دیگر اینکه آنحضرت امامی معصوم نخواهد بود.

    بر این اساس امر انتظار ظهور منجی امری است مبتنی بر قرآن و سنت؛ لذا مساله ی انتظار نباید تنها در فرهنگ شیعه نمود داشته باشد، هر چند که چنین امری در میان اهل سنت به امری کم رنگ است.

    ب) فرض اینکه امام مهدی علیه السلام هنوز بدنیا نیامده باشند سوالاتی را ایجاد می کند و آن اینکه: در هيچ يك از منابع و روايات اهل سنت نيامده كه آن حضرت متولد نشده و یا در آينده بدنيا مى ‏آيد؛ بلكه در روايت آمده كه ظهور مى‏ كند و روشن است كه ظهور غير از تولد مى‏ باشد. سؤال ديگر آن است كه چون زمان ظهور آن حضرت مشخص نيست چگونه می توان گفت که آنحضرت هنوز متولد نشده است در صورتى كه ظهور در سن جوانى بستگى به آن دارد كه چند سال پيش از آن به دنيا آمده باشد و از آن جاكه هر لحظه ‏اى امكان دارد آن حضرت ظهور كند نمى‏ توان گفت كه آن حضرت هنوز به دنيا نيامده است.

    ج)اینکه در منطقه ی شما اهل سنت در روز نیمه ی شعبان عیدی می دهند نشان دهنده این است که اهل سنت آن منطقه متاثر از فرهنگ شیعه اند، و یا بیانگر آن است که وحدت و صمیمیت میان شیعه و سنی در آن منطقه در حد مطلوبی است و به قول جناب آقای مولوی عبد العزیز قاضی زاده حضور در مجالس ویژه ی نیمه ی شعبان به معنای تنازل از عقیده ی اهل سنت نمی باشد؛ بلکه بر اساس تقارب، سبب همدلی و صمیمیت بیشتر میان مسلمانان خواهد گردید.[2]


    موفق باشید.


    [1]. بنابراین بر طبق اعتقاد اهل سنت نیز امر جهان با امامت اولاد فاطمه سلام الله علیها به پایان می پذیرد، و اینکه آنحضرت آخرین خلیفه ی اثنی عشری خواهد بود.
    [2].در این مقاله دیدگاه اهل سنت نسبت به مساله ی انتظار آمده است: http://hablolmatin.dmsonnat.ir/?_act...nfo&article=13.
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۲/۰۷/۱۴ در ساعت ۲۲:۱۰
    دلیل عیدی دادن برخی از اهل سنت در نیمه ی شعبان؟!
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  7. صلوات


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    علاقه
    موسیقی/کامپیوتر(در همه زمینه ها)/بحث کردن تو اسک دین
    نوشته
    299
    حضور
    6 روز 7 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1783



    من خودم دوسال باهاشون زندگی کردم(خدمت مقدس سربازی)
    همه چیز و قبول دارن حتی اسم خیلیاشون حسین-حسن-عباس-رضاو.... بود
    فقط نمیدونم چرا گیر دادن و سنی موندن
    خرسند شدیم از این که امروز،رنگی دگر است نه رنگ دیروز
    تا شب نشده رنگ دگر شد،گفتند از این نکته هزار نکته بیاموز

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود