صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: فلسفه مجازات سوزاندن در اين دنيا !

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432

    فلسفه مجازات سوزاندن در اين دنيا !




    با سلام

    آيا در قران كريم و در زمان پيامبر (ص) حكم به سوزاندن شده است ؟

    مجازات سوختن در اسلام مربوط به چه گناهاني است و چرا ؟

    آيا درختان و حيوانات موذي را ميتوان سوزا ند ؟


  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,548
    حضور
    175 روز 11 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58344



    با نام و یاد دوست




    فلسفه مجازات سوزاندن در اين دنيا !







    کارشناس بحث: استاد محسن


  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    پژوهش هاي ديني قرآن، روايي و كلامي
    نوشته
    564
    حضور
    16 روز 1 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1521





    با سلام

    آيا در قران كريم و در زمان پيامبر (ص) حكم به سوزاندن شده است ؟

    مجازات سوختن در اسلام مربوط به چه گناهاني است و چرا ؟

    آيا درختان و حيوانات موذي را ميتوان سوزا ند ؟



    به نام خدا:
    مناسب است به هر یک از پرسش ها به طور جدا گانه پاسخ داده شود.
    1. آیا در قرآن کریم و در زمان رسول خدا صلوات الله علیه حکم به سوزاندن مجرم شده است؟
    پاسخ این است که :
    بسیاری از احکام شرعی به طور مستقیم در کتاب خدا نیامده است، اما پیامبر صلوات الله علیه و نیز امامان معصوم سلام الله علیهم اجمعین از راه سنت به تبلیغ و تبیین احکام الهی پرداخته آن را به خوبی تفسیر کرده اند.
    از جمله احکام الهی، مسئله حدود یعنی تبیین مرز مجازات اسلامی در باره افراد متخلف است و نوع مجازات ها در روایات مربوط به باب حدود، معلوم شده است.
    البته در کتاب خدا مجازات مرگ و قطع دست و پا برای قاتل و مفسد فی الارض و دزد آمده است اما از سوزاندن سوزاندن مجرم با آتش در زمینه مجازات دنیوی به صراحت بیانی وارد نشده است و در این باره نقل معتبری که در زمان رسول خدا صلوات الله علیه این نحوه مجازات وجود داشته یا اجرا می شده است،به چشم نمی خورد.
    شاید به این دلیل باشد که در زمان حضرت اسلام تازه شکل گرفته بود و بسیاری از قوانین آن به مرور زمان از زبان مبارک پیامبر به مردم ابلاغ می شد و در آن دوره به دلیل مواجهه های سر سختانه ای که از طرف جبهه های کفر در مقابله با اصل اسلام صورت می گرفت،در نتیجه برای اجرای احکام الهی فرصت کافی به دست نمی آمد علاوه حضرت نیز وقت کافی برای ایجاد حکومت در اختیار نداشت.
    2.مجازات سوختن در اسلام مربوط به چه گناهاني است و چرا ؟
    پاسخ این سوال را می توان در منابع احکام اسلامی وارده از معصومین سلام الله علیه مشاهده کرد که یکی از مجازات های لواط، سوزاندن شخص مجرم است.
    نوشته اند:
    دربارۀ چگونگی اجرای مجازات "اعدام" صورت‌های مختلفی در دین مبین اسلام بیان شده است که هر کدام به تناسب نوع جرم، در حق مُجرم اجرا می‌گردد. به عنوان نمونه، علما در باب حد لواط می‌گویند: مجازات هر کسى که حکم لواط علیه وى (با انجام دخول) ثابت شده باشد، یکى از پنج چیز است: پرت کردن از جاى بلند، خراب کردن دیوار بر وى، گردن زدن، سنگسار، سوزاندن با آتش.(1)
    در این متن مجازات سوزاندن فقط محدود به گناه لواط است و چرایی آن مشخص است زیرا گناه لواط آن اندازه سنگین است که خدای متعال مجازات مرگ را برای شخصی که این کار را انجام داده تعیین کرده است و فقط مرگ می تواند این ناپاکی را از بین ببرد.
    در عین حال می بینیم اگر چه اصل مجازات ها چون قصاص قاتل یا اعدام افراد محارب و مفسد فی الارض و یا کسانی که به نوامیس مردم تعرض یا با هم جنس لواط کرده اند دربسیاری از کشورها از جمله ایران اجرا می شود؛ اما دست قاضی در نحوه اجرای آن باز است و درعصر حاضر آن شکل مجازات یعنی سنگسار کردن، از بالای بلندی انداختن یا سوزاندن و... به دلیل وضع خاص جامعه و در نظر گرفتن مصالح عمومی منسوخ شده است و مجازات مرگ به طور معمول در پای چوبه دار رقم می خورد.
    البته در زمان صدر اسلام برای مجرمین مجازات اعدام وجود داشته که شدید ترین نوع آن سنگسار کردن یا سوزاندن فرد مجرم بوده است و حتی در موردی نادر که به بخشیده شدن شخصی لواط کار منجر شده بود، در زمان حیات پر برکت مولای متقیان سلام الله علیه اتفاق افتاد که در اثر عذاب وجدان به نزد حضرت رفته اعتراف کرد و حتی اصرار داشت حضرت او را مجازات کند. امام تعیین نوع مجازات را بر عهده آن شخص گذاشت و او سخت ترین نحوه مردن که سوزاندن بود را انتخاب کرد چون این نحوه مجازات او را به طور کامل از خباثتی که مرتکب شده بودند پاک می کرد و با طهارت روح شان نزد خدا حاضر می شدند به هر حال آن شخص گناهکاردر اثر تاثری شدیدی که از حالت توبه برایش ایجاده شده بود، مورد مغفرت الهی قرار گرفته از سوختن در آتش مکافات نجات پیدا کرد.
    3.آيا درختان و حيوانات موذي را مي توان سوزا ند ؟
    همان طور که اشاره شده سوزاندن یکی از سخت ترین مجازات ها است. فرقی نمی کند در باره انسان باشد یا دیگر موجودات که البته بیان کردیم در این باره استثنائاتی وجود دارد که برای انسان های مجرم مورد اشاره قرار گرفت. اما در باره حیوانات دو نوع روایت وجود دارد.
    درروایت اول از قول رسول خدا صلوات الله علیه نقل شده است که ایشان از
    از سوزاندن هر جان داری نهی فرمود.(2)
    و در جایی دیگر در بیان امام صادق سلام الله علیه است در پاسخ فردی که نظر ایشان را در مورد کشتن مارها و مورهای‌های موجود در خانه خواسته بود، فرمود:اگر باعث اذیت و آزار هستند، کشتن و سوزاندن آن ها ایرادی ندارد.(3)
    جمع میان این دو روایت چنین است، چون بیان رسول خدا صلوات الله علیه عام است، می توان آن را به روایت امام صادق سلام الله علیه قید زد کرد که می توان حیوانات موذی را خصوصا اگر موجب به خطر افتادن جان انسان می شوند از بین برد و اگر از بین بردن آن ها متوقف به سوزاندن است، اشکالی در این کار نیست. پس موذی بودن یک قید و از بین بردن آن ها فقط به سوزاندن قید دیگری است به این معنا حیوان باید موذی بوده و آسایش انسان را سلب کند و اگر به شکل دیگری می توان آن را دور کرد یا از بین برد،پس نمی توان سوزاند.
    و اما درباره درختان اگر انسان قصد هرس دارد یا که برای تهیه هیزم مجبور است درختی را قطع کند این کار اشکال ندارد. اما اگربدون جهت درختی را قطع کند یا آن را بسوزاند کاری ناشایست انجام داده حتی ممکن است در قیامت او را باز خواست کنند. و نقلی معروف از پیامبر خدا صلوات الله علیه به ما رسیده که شکستن شاخه ای از درخت به منزله شکسته شدن بال فرشتگان است.
    پی نوشت ها:
    1.راوندی، قطب الدین، سعید بن عبد الله ، ‌فقه القرآن، محقق حسینی، سید احمد، قم،انتشارات کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی،سال 1405 هجری قمری،چاپ دوم، ج 2، ص 377 و 378.
    2.شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه،قم،انتشارات اسلامی،سال 1413 ه ق، ج 4، ص 5. 3.شیخ حرّعاملی، محمد بن حسن، وسایل الشیعة،قم،انتشارات موسسه آل البیت،سال 1409 هجری قمری، ج 11، ص 534، حدیث 15470.
    3.شیخ حرّعاملی، محمد بن حسن، وسایل الشیعة،قم،انتشارات موسسه آل البیت،سال 1409 هجری قمری، ج 11، ص 534، حدیث 15470.



    ویرایش توسط محسن : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ در ساعت ۱۵:۴۴

  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    پژوهش هاي ديني قرآن، روايي و كلامي
    نوشته
    564
    حضور
    16 روز 1 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1521



    با سلام

    آيا در قران كريم و در زمان پيامبر (ص) حكم به سوزاندن شده است ؟

    مجازات سوختن در اسلام مربوط به چه گناهاني است و چرا ؟

    آيا درختان و حيوانات موذي را ميتوان سوزا ند ؟

    به نام خدا:
    مناسب است به هر یک از پرسش ها به طور جدا گانه پاسخ داده شود.
    1. آیا در قرآن کریم و در زمان رسول خدا صلوات الله علیه حکم به سوزاندن مجرم شده است؟
    پاسخ این است که :
    بسیاری از احکام شرعی به طور مستقیم در کتاب خدا نیامده است، اما پیامبر صلوات الله علیه و نیز امامان معصوم سلام الله علیهم اجمعین از راه سنت به تبلیغ و تبیین احکام الهی پرداخته آن را به خوبی تفسیر کرده اند.
    از جمله احکام الهی، مسئله حدود یعنی تبیین مرز مجازات اسلامی در باره افراد متخلف است و نوع مجازات ها در روایات مربوط به باب حدود، معلوم شده است.
    البته در کتاب خدا مجازات مرگ و قطع دست و پا برای قاتل و مفسد فی الارض و دزد آمده است اما از سوزاندن سوزاندن مجرم با آتش در زمینه مجازات دنیوی به صراحت بیانی وارد نشده است و در این باره نقل معتبری که در زمان رسول خدا صلوات الله علیه این نحوه مجازات وجود داشته یا اجرا می شده است،به چشم نمی خورد.
    شاید به این دلیل باشد که در زمان حضرت اسلام تازه شکل گرفته بود و بسیاری از قوانین آن به مرور زمان از زبان مبارک پیامبر به مردم ابلاغ می شد و در آن دوره به دلیل مواجهه های سر سختانه ای که از طرف جبهه های کفر در مقابله با اصل اسلام صورت می گرفت،در نتیجه برای اجرای احکام الهی فرصت کافی به دست نمی آمد علاوه حضرت نیز وقت کافی برای ایجاد حکومت در اختیار نداشت.
    2.مجازات سوختن در اسلام مربوط به چه گناهاني است و چرا ؟
    پاسخ این سوال را می توان در منابع احکام اسلامی وارده از معصومین سلام الله علیه مشاهده کرد که یکی از مجازات های لواط، سوزاندن شخص مجرم است.
    نوشته اند:
    دربارۀ چگونگی اجرای مجازات "اعدام" صورت‌های مختلفی در دین مبین اسلام بیان شده است که هر کدام به تناسب نوع جرم، در حق مُجرم اجرا می‌گردد. به عنوان نمونه، علما در باب حد لواط می‌گویند: مجازات هر کسى که حکم لواط علیه وى (با انجام دخول) ثابت شده باشد، یکى از پنج چیز است: پرت کردن از جاى بلند، خراب کردن دیوار بر وى، گردن زدن، سنگسار، سوزاندن با آتش.(1)
    در این متن مجازات سوزاندن فقط محدود به گناه لواط است و چرایی آن مشخص است زیرا گناه لواط آن اندازه سنگین است که خدای متعال مجازات مرگ را برای شخصی که این کار را انجام داده تعیین کرده است و فقط مرگ می تواند این ناپاکی را از بین ببرد.
    در عین حال می بینیم اگر چه اصل مجازات ها چون قصاص قاتل یا اعدام افراد محارب و مفسد فی الارض و یا کسانی که به نوامیس مردم تعرض یا با هم جنس لواط کرده اند دربسیاری از کشورها از جمله ایران اجرا می شود؛ اما دست قاضی در نحوه اجرای آن باز است و درعصر حاضر آن شکل مجازات یعنی سنگسار کردن، از بالای بلندی انداختن یا سوزاندن و... به دلیل وضع خاص جامعه و در نظر گرفتن مصالح عمومی منسوخ شده است و مجازات مرگ به طور معمول در پای چوبه دار رقم می خورد.
    البته در زمان صدر اسلام برای مجرمین مجازات اعدام وجود داشته که شدید ترین نوع آن سنگسار کردن یا سوزاندن فرد مجرم بوده است و حتی در موردی نادر که به بخشیده شدن شخصی لواط کار منجر شده بود، در زمان حیات پر برکت مولای متقیان سلام الله علیه اتفاق افتاد که در اثر عذاب وجدان به نزد حضرت رفته اعتراف کرد و حتی اصرار داشت حضرت او را مجازات کند. امام تعیین نوع مجازات را بر عهده آن شخص گذاشت و او سخت ترین نحوه مردن که سوزاندن بود را انتخاب کرد چون این نحوه مجازات او را به طور کامل از خباثتی که مرتکب شده بودند پاک می کرد و با طهارت روح شان نزد خدا حاضر می شدند به هر حال آن شخص گناهکاردر اثر تاثری شدیدی که از حالت توبه برایش ایجاده شده بود، مورد مغفرت الهی قرار گرفته از سوختن در آتش مکافات نجات پیدا کرد.
    3.آيا درختان و حيوانات موذي را مي توان سوزا ند ؟
    همان طور که اشاره شده سوزاندن یکی از سخت ترین مجازات ها است. فرقی نمی کند در باره انسان باشد یا دیگر موجودات که البته بیان کردیم در این باره استثنائاتی وجود دارد که برای انسان های مجرم مورد اشاره قرار گرفت. اما در باره حیوانات دو نوع روایت وجود دارد.
    درروایت اول از قول رسول خدا صلوات الله علیه نقل شده است که ایشان از
    از سوزاندن هر جان داری نهی فرمود.(2)
    جایی دیگر در بیان امام صادق سلام الله علیه است در پاسخ فردی که نظر ایشان را در مورد کشتن مارها و مورهای‌های موجود در خانه خواسته بود، فرمود:اگر باعث اذیت و آزار هستند، کشتن و سوزاندن آن ها ایرادی ندارد.(3)
    جمع میان این دو روایت چنین است، چون بیان رسول خدا صلوات الله علیه عام است، می توان آن را به روایت امام صادق سلام الله علیه قید زد کرد که می توان حیوانات موذی را خصوصا اگر موجب به خطر افتادن جان انسان می شوند از بین برد و اگر از بین بردن آن ها متوقف به سوزاندن است، اشکالی در این کار نیست. پس موذی بودن یک قید و از بین بردن آن ها فقط به سوزاندن قید دیگری است به این معنا حیوان باید موذی بوده و آسایش انسان را سلب کند و اگر به شکل دیگری می توان آن را دور کرد یا از بین برد،پس نمی توان سوزاند.
    و اما درباره درختان اگر انسان قصد هرس دارد یا که برای تهیه هیزم مجبور است درختی را قطع کند این کار اشکال ندارد. اما اگربدون جهت درختی را قطع کند یا آن را بسوزاند کاری ناشایست انجام داده حتی ممکن است در قیامت او را باز خواست کنند. و نقلی معروف از پیامبر خدا صلوات الله علیه به ما رسیده که شکستن شاخه ای از درخت به منزله شکسته شدن بال فرشتگان است.
    پی نوشت ها:
    1.راوندی، قطب الدین، سعید بن عبد الله ، ‌فقه القرآن، محقق حسینی، سید احمد، قم،انتشارات کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی،سال 1405 هجری قمری،چاپ دوم، ج 2، ص 377 و 378.
    2.شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه،قم،انتشارات اسلامی،سال 1413 ه ق، ج 4، ص 5. 3.شیخ حرّعاملی، محمد بن حسن، وسایل الشیعة،قم،انتشارات موسسه آل البیت،سال 1409 هجری قمری، ج 11، ص 534، حدیث 15470.
    3.شیخ حرّعاملی، محمد بن حسن، وسایل الشیعة،قم،انتشارات موسسه آل البیت،سال 1409 هجری قمری، ج 11، ص 534، حدیث 15470.


    ویرایش توسط محسن : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ در ساعت ۱۵:۴۶

  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    با سلام وتشكر

    قبلا مطالبي جمع كرده بودم كه البته صحيح همانست كه نوشتيد واسناد ساير اخبار در مورد احراق و كوركردن و دوشقه كردن و .... ضعيف هستند :

    https://sites.google.com/site/hojjah/rasul.zip


  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    نوشته
    199
    حضور
    2 روز 6 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    512



    نقل قول نوشته اصلی توسط محسن نمایش پست ها
    یکی از مجازات های لواط، سوزاندن شخص مجرم است.

    تقصیر خودتون هست.
    انقدر به جوون فشار آوردید تو این کشور.از طرفی انقدر وضع اقتصاد خراب شده که جوون جرائت ازدواج نداره.پول صیغه کردن نداره.در نتیجه میره دنبال لواط.
    البته نه همه بلکه 40% کسانی که لواط کردند به این دلیل بود.
    بعدش بجای اینکه کمکش کنید به راه درست برگرده میسوزونیدشون. (این چه دینی هست آخه)


    بارالها!

    امشب تمام عاشقان را دست به سرکن.

    یک امشبی با من بمان با من سحر کن.



  13. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    نقل قول نوشته اصلی توسط @ღ ☆♥★█ تئوس █☆♥★ღ@ نمایش پست ها
    تقصیر خودتون هست.
    انقدر به جوون فشار آوردید تو این کشور.از طرفی انقدر وضع اقتصاد خراب شده که جوون جرائت ازدواج نداره.پول صیغه کردن نداره.در نتیجه میره دنبال لواط.
    البته نه همه بلکه 40% کسانی که لواط کردند به این دلیل بود.
    بعدش بجای اینکه کمکش کنید به راه درست برگرده میسوزونیدشون. (این چه دینی هست آخه)
    با سلام

    انسان راههاي زیادی براي زندگی خود دارد خلاصه اینکه بدون مذهب نمیشود پس چه بهتر بجای اینکه سر سپرده شیطان پرستان شود وعاقبتش به خونخوری و جنین خواری ومدفوع خواری وآلت پرستی و.... به اسفل السافلین سقوط کند از دستورات مترقی اسلام پیروی کند وخود وجامعه اش را به سعادت برساند .


    مذهب اسلام مخصوصا شیعه راههای درستی برای زندگی انسان ارائه کرده واگر شخصی بطور ناهنجار بخواهد حقوق خود و دیگران مخصوصا جامعه را فاسد کند مجازات سختی دارد همچنانکه سایر ملل وادیان هم بصورتی خشن تر دارند .


    نکته ای که باید در فلسفه مجازاتهای خشنی مانند رجم واحراق مد نظر قرار داد جنبه ارعابی وبازدارندگی است و نه جنبه اجرايى وچون مساله فساد ونابودی نسل بشر وسایر مفاسد عظیم برآن مترتب است شارع کمترین تسامحی ندارد . زیرا کمتر دیده شده که شرایط دیدن 4 شاهد بصورت ایقابی محرز شود البته اگر در مواردی که با اقرار خودمجرم حد صورت گرفته و جرم موضوع اجتماعی نبوده ، معصومین علیهم السلام تا آنجا که ممکن بوده وی را از اقرار برحذر میداشته اند و حتی عفو کرده اند واین کمال محبت دین مترقی اسلام را میرساند .

  14. صلوات ها 3


  15. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    نوشته
    199
    حضور
    2 روز 6 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    512



    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها


    با سلام

    انسان راههاي زیادی براي زندگی خود دارد خلاصه اینکه بدون مذهب نمیشود پس چه بهتر بجای اینکه سر سپرده شیطان پرستان شود وعاقبتش به خونخوری و جنین خواری ومدفوع خواری وآلت پرستی و.... به اسفل السافلین سقوط کند از دستورات مترقی اسلام پیروی کند وخود وجامعه اش را به سعادت برساند .


    مذهب اسلام مخصوصا شیعه راههای درستی برای زندگی انسان ارائه کرده واگر شخصی بطور ناهنجار بخواهد حقوق خود و دیگران مخصوصا جامعه را فاسد کند مجازات سختی دارد همچنانکه سایر ملل وادیان هم بصورتی خشن تر دارند .


    نکته ای که باید در فلسفه مجازاتهای خشنی مانند رجم واحراق مد نظر قرار داد جنبه ارعابی وبازدارندگی است و نه جنبه اجرايى وچون مساله فساد ونابودی نسل بشر وسایر مفاسد عظیم برآن مترتب است شارع کمترین تسامحی ندارد . زیرا کمتر دیده شده که شرایط دیدن 4 شاهد بصورت ایقابی محرز شود البته اگر در مواردی که با اقرار خودمجرم حد صورت گرفته و جرم موضوع اجتماعی نبوده ، معصومین علیهم السلام تا آنجا که ممکن بوده وی را از اقرار برحذر میداشته اند و حتی عفو کرده اند واین کمال محبت دین مترقی اسلام را میرساند .
    سلام و درود خدمت شما.
    آیا میتوانید برای متنی که فرمودید سند ارائه فرمایید.


    بارالها!

    امشب تمام عاشقان را دست به سرکن.

    یک امشبی با من بمان با من سحر کن.



  16. صلوات ها 3


  17. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    نقل قول نوشته اصلی توسط @ღ ☆♥★█ تئوس █☆♥★ღ@ نمایش پست ها
    سلام و درود خدمت شما.
    آیا میتوانید برای متنی که فرمودید سند ارائه فرمایید.
    با سلام

    کدام قسمت متن ؟


  18. صلوات ها 2


  19. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432




    با سلام

    سوال مهمي از كارشناسان مربوطه دارم واينكه آيا تغيير عرف (فرهنگ و بلوغ فكري) و جامعه و زمان ميتواند در حكم تغييري ايجاد كند مثلا در حديثي از امير المومنين (ع) آمده كه چون عرب قتل را چيز مهمي نميشمارد پس مجازات سنگينتري مثل احراق در نظر بگيريد :

    أحمد بن أبي عبدالله البرقي في ( المحاسن ) عن جعفر بن محمد ، عن عبدالله بن ميمون ، عن أبي عبدالله ( عليه السلام ) قال : كتب خالد إلى أبي بكر : سلام عليك ، أما بعد فاني اتيت برجل قامت عليه البينة أنه يؤتى في دبره كما تؤتى المرأة ، فاستشار فيه أبوبكر ، فقالوا : اقتلوه ، فاستشار فيه أمير المؤمنين علي بن أبي طالب ( عليه السلام ) فقال : أحرقه بالنار فان العرب لا ترى القتل شيئا ، قال لعثمان : ما تقول ؟ قال : أقول ما قال علي : تحرقه بالنار ، فكتب إلى خالد : أن أحرقه بالنار

    بزبان ديگر اكنون مللي متمدن مانند ايرانيان مجازات قتل را بسيار شديد ميدانند تا رسد به سوختن ، آيا حكم تابع شرايطي است يا ثابت ؟


  20. صلوات


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۴/۱۰/۲۸, ۲۰:۱۸ : 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود