صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: نماز برای رضای اهل بیت علیهم السلام

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    611
    حضور
    6 روز 17 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1951

    نماز برای رضای اهل بیت علیهم السلام




    با سلام

    یک سوال داشتم
    با توجه به اینکه رضای اهل بیت همان رضای خداست . اگر مثلا انسان در نیت نماز بگوید دو رکعت نماز میخوانم برای رضای حضرت مهدی علیه السلام نماز چه حکمی دارد؟

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58293



    با نام و یاد دوست




    نماز برای رضای اهل بیت علیهم السلام







    کارشناس بحث: استاد نور


  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    4,852
    حضور
    47 روز 14 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17961



    نقل قول نوشته اصلی توسط عين الحيات نمایش پست ها
    با سلام

    یک سوال داشتم
    با توجه به اینکه رضای اهل بیت همان رضای خداست . اگر مثلا انسان در نیت نماز بگوید دو رکعت نماز میخوانم برای رضای حضرت مهدی علیه السلام نماز چه حکمی دارد؟
    با سلام و عرض ادب

    اینگونه نیت کردن وجه شرعی ندارد و می توانید دورکعت نماز قربه الی الله بخوانید و ثواب آن را به امامان(علیهم السلام)هدیه کنید.

    استفتا از دفتر مقام معظم رهبری در قم


  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    611
    حضور
    6 روز 17 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1951



    نقل قول نوشته اصلی توسط نور نمایش پست ها
    اینگونه نیت کردن وجه شرعی ندارد
    منظور از این که وجه شرعی ندارد عنی چه؟ یعنی باطل است نماز؟

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    4,852
    حضور
    47 روز 14 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17961



    نقل قول نوشته اصلی توسط عين الحيات نمایش پست ها
    منظور از این که وجه شرعی ندارد عنی چه؟ یعنی باطل است نماز؟
    با سلام و احترام

    یعنی نمازی با این نیت وارد نشده است و نیت صحیحی نیست بنابراین نماز صحیح نیست.

    استفتا از دفتر مقام معظم رهبری در قم



  11. صلوات ها 5


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    611
    حضور
    6 روز 17 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1951



    نقل قول نوشته اصلی توسط نور نمایش پست ها
    اینگونه نیت کردن وجه شرعی ندارد
    ببخشید میشه نظر سایر مراجع تقلید مثل آیت الله سیستانی و وحید خراسانی رو هم بنویسید

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    336
    حضور
    10 روز 14 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    459



    نقل قول نوشته اصلی توسط عين الحيات نمایش پست ها
    با سلام

    یک سوال داشتم
    با توجه به اینکه رضای اهل بیت همان رضای خداست . اگر مثلا انسان در نیت نماز بگوید دو رکعت نماز میخوانم برای رضای حضرت مهدی علیه السلام نماز چه حکمی دارد؟
    دوست عزیز ، نیت روح و باطن هر عمل است !
    و نیت رکن اصلی از ارکان نماز است و اگر نیت نادرست باشد کل نماز باطل است!
    نماز یک عمل عبادی است و عبادت و رکوع و سجده فقط شایسته ذات متعال الله سبحان است و لا غیر!

    نیتی که شما ذکر کردید در حقیقت عبادت و نماز برای معصوم محسوب میشود و مصداق بارز شرک است!

    و علاوه بر ان بدعتی اشکار در دین خداست!

    و بموازات یادگیری احکام سعی کنید تا جایی که ممکن است دلیل و حکمت احکام را نیز بفهمید تا عملتان هرچه بیشتر آگاهانه باشد چرا که اساسا یکی از اهداف اصلی دین ، بالا بردن آگاهی انسانها و پرورش قدرت تفکر و تعقل در انسان است که این مهم در اکثر ایات قران مشهود است توصیه میکنم لینک زیر را نیز مطالعه بفرمایید:

    http://www.askdin.com/thread28941.html#post383996


    الحمد لله رب العالمین

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    611
    حضور
    6 روز 17 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1951



    نقل قول نوشته اصلی توسط خادم الیمانی(ع) نمایش پست ها
    نیتی که شما ذکر کردید در حقیقت عبادت و نماز برای معصوم محسوب میشود و مصداق بارز شرک است!
    نماز برای معصوم نیست بلکه برای خداست بلکه انچه ما گفتیم این بود که نماز برای رضای اهل بیت عصمت و طهارت که همان رضای خداست و شرک آن است که انسان غیر خدا را بپرستد

  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    336
    حضور
    10 روز 14 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    459



    نقل قول نوشته اصلی توسط عين الحيات نمایش پست ها
    نماز برای معصوم نیست بلکه برای خداست
    پس نیت نماز هم باید برای رضای خدا و قربتا الی الله باشد

    دوست محترم کل هدف دین مبین اسلام و معصومین(ع) که مصداق دین میباشند ، در مرحله اول شناساندن توحید حقیقی بمردم است و توسل به معصومین(ع) آدابی دارد و هرگونه توسل به معصومین(ع) بدون یاد و توجه به الله سبحان، مصداق شرک میباشد!!!

    مثلا کسی در زیارت و توسل بگوید: یا امام رضا گناهان مرا ببخش!!!
    در صورتیکه بخشش گناهان بندگان فقط و فقط در محدوده اختیارات خداست و معصوم(ع) اساسا چنین قدرت و جایگاهی ندارد که گناه بندگان را ببخشد! بلکه واسطه و شفیع میشود بین بنده متوسل و خدا و از خدا میخواهد تا خدا بواسطه فضل و رحمت بیکرانش، گناهان بنده متوسل را ببخشد یا حاجاتش را براورده کند.

    چنانکه در بخشی از ایت الکرسی میخوانیم:
    مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ
    کیست آن کسی که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟

    و بکار بردن کلمات در دعاها و توسلها بسیار مهم است و نشان دهنده میزان معرفت ما نسبت به حق تعالی و جایگاه توحید و جایگاه معصومین(ع) میباشد و در هر دعا و توسلی حتما باید ذکر و یاد خدا و توجه به وحدانیت الله سبحان باشد و این مفهوم را منعکس کند که خدایا قادر مطلق و براورده کننده نیازها و بخشاینده گناهان فقط تو هستی پس به حق معصومین (ع) که حجت تو بر خلق و واسطه فیض و رحمت تو هستند حاجات ما را برآورده کن و گناهان ما را ببخش و ما را هدایت فرما
    و حتی وقتی در دعاهایمان معصوم(ع) را خطاب قرار میدهیم و انها را شفیع و واسطه قرار میدهیم حتما این مفهوم را رعایت کنیم چنان که در زیارت میخوانیم :
    یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله
    یعنی ای کسی که نزد خدا آبرو (و مقامی محمود و شایسته) داری ، پس شفاعت و وساطت ما را نزد خدا بکن(زیرا که خدا دعای ولیش را مستجاب میکند).

    نکته دیگر اینکه بهنگام زیارت گاهی دیده میشود افرادی از روی محبت بیش ازحد و البته از روی نا آگاهی به ضریح مطهر سجده میکنند!!! یا در حدی تعظیم میکنند که در ان حالت دستانشان بتواند به زانو برسد (تعظیم در حد رکوع) و اینها هم از مصادیق شرک است و رکوع و سجده فقط شایسته ذات مقدس الله سبحان است و معصوم(ع) درست است که تجلی صفات و اسما الحسنی الله میباشد (بطور نسبی و نه مطلق) اما معصوم(ع) هم مخلوق است و در احادیث معصومین(ع) هم زائران و شیعیان از سجده به مرقد مطهر معصوم(ع) نهی شده اند .

    خدا محبت روز افزون اهلبیت(ع) و توفیق شناخت هر چه بیشتر انها را به همه ما اعطا نماید و بحق محمد و آل محمد(ص) همه مسلمین و بخصوص شیعیان را عاقبت بخیر کند انشا الله !

    الحمد لله رب العالمین

  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    4,852
    حضور
    47 روز 14 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17961



    نقل قول نوشته اصلی توسط عين الحيات نمایش پست ها
    ببخشید میشه نظر سایر مراجع تقلید مثل آیت الله سیستانی و وحید خراسانی رو هم بنویسید
    با سلام و احترام و تشکر از همراهی کاربران بزرگوار

    به نظر حضرات آیات سیستانی و وحید هم حکم مطابق با همان است که بیان شد و چنین نیتی صحیح نیست.

    استفتا از دفاتر حضرات آیات سیستانی و وحید


  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۰۸/۱۲, ۰۴:۰۹ : 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود