صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سحر ایجاد توهمات ذهنی است یا واقعیت؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه،سوال،طبیعت،سَحر و هر چیزی که یاداور مالکو صاحبم باشه
    نوشته
    1,212
    حضور
    15 روز 8 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    46
    آپلود
    1
    گالری
    5
    صلوات
    3259

    پرسش سحر ایجاد توهمات ذهنی است یا واقعیت؟




    از ایه 66 طه : قالَ بَلْ أَلْقُوا فَإِذا حِبالُهُمْ وَ عِصِيُّهُمْ يُخَيَّلُ إِلَيْهِ مِنْ سِحْرِهِمْ أَنَّها تَسْعى.‏که قران از تعبیر یخیل استفاده کرده میتوان نتیجه گرفت که سحر همیشه ایجاد توهم در ذهن بیننده است و واقعا در خارج هیچ اتفاقی نمی افتد؟!اما در معجزه ین طور نیست و واقعا پیرامون ما دچار تغییر میشود؟!و یا واقعا سحر اتفاق می افتد و چیزی فراتر از ایجاد توهمات ذهنی است؟!
    و اینکه ایا از ایه ی 102 بقره :
    وَ اتَّبَعُوا ما تَتْلُوا الشَّياطينُ عَلى‏ مُلْکِ سُلَيْمانَ وَ ما کَفَرَ سُلَيْمانُ وَ لکِنَّ الشَّياطينَ کَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَ ما أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَکَيْنِ بِبابِلَ هارُوتَ وَ مارُوتَ وَ ما يُعَلِّمانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى يَقُولا إِنَّما نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلا تَکْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُما ما يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ وَ ما هُمْ بِضارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ يَتَعَلَّمُونَ ما يَضُرُّهُمْ وَ لا يَنْفَعُهُمْ وَ لَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَراهُ ما لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلاقٍ وَ لَبِئْسَ ما شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ کانُوا يَعْلَمُومیشود نتیجه گرفت که سحر فقط توسط شیاطین(اجنه) انجام میشود؟!(لطفا در مورد تفسیر ین ایه هم توضیح بدید)



    ما دلخوش به سلامی هستیم که پاسخ ان واجب است!السلام علیک یا ابا صالح المهدی!
    یا رب!
    ما رو عامل تعجیل ظهور موعودت قرار بده!
    کمک کن تسکین غم هایش باشیم!
    و خنده ی روی لبهاش!
    نه (پناه بر تو!) اشک گوشه ی چشم هاش!


  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,523
    حضور
    174 روز 19 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58301



    با نام و یاد دوست




    سحر ایجاد توهمات ذهنی است یا واقعیت؟







    کارشناس بحث: استاد میقات


  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط hoorshid نمایش پست ها
    از ایه 66 طه : قالَ بَلْ أَلْقُوا فَإِذا حِبالُهُمْ وَ عِصِيُّهُمْ يُخَيَّلُ إِلَيْهِ مِنْ سِحْرِهِمْ أَنَّها تَسْعى.‏که قران از تعبیر یخیل استفاده کرده میتوان نتیجه گرفت که سحر همیشه ایجاد توهم در ذهن بیننده است و واقعا در خارج هیچ اتفاقی نمی افتد؟!اما در معجزه ین طور نیست و واقعا پیرامون ما دچار تغییر میشود؟!و یا واقعا سحر اتفاق می افتد و چیزی فراتر از ایجاد توهمات ذهنی است؟!
    و اینکه ایا از ایه ی 102 بقره :
    وَ اتَّبَعُوا ما تَتْلُوا الشَّياطينُ عَلى‏ مُلْکِ سُلَيْمانَ وَ ما کَفَرَ سُلَيْمانُ وَ لکِنَّ الشَّياطينَ کَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَ ما أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَکَيْنِ بِبابِلَ هارُوتَ وَ مارُوتَ وَ ما يُعَلِّمانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى يَقُولا إِنَّما نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلا تَکْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُما ما يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ وَ ما هُمْ بِضارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ يَتَعَلَّمُونَ ما يَضُرُّهُمْ وَ لا يَنْفَعُهُمْ وَ لَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَراهُ ما لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلاقٍ وَ لَبِئْسَ ما شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ کانُوا يَعْلَمُومیشود نتیجه گرفت که سحر فقط توسط شیاطین(اجنه) انجام میشود؟!(لطفا در مورد تفسیر ین ایه هم توضیح بدید)


    «قالَ بَلْ أَلْقُوا فَإِذا حِبالُهُمْ وَ عِصِيُّهُمْ يُخَيَّلُ إِلَيْهِ مِنْ سِحْرِهِمْ أَنَّها تَسْعى»‏
    گفت: «شما اول بيفكنيد!» در اين هنگام طنابها و عصاهاى آنان بر اثر سحرشان چنان به نظر مى‏رسيد كه حركت مى‏كند. (طه، 66)

    «وَ اتَّبَعُوا ما تَتْلُوا الشَّياطينُ عَلى‏ مُلْكِ سُلَيْمانَ وَ ما كَفَرَ سُلَيْمانُ وَ لكِنَّ الشَّياطينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَ ما أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبابِلَ هارُوتَ وَ مارُوتَ وَ ما يُعَلِّمانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى يَقُولا إِنَّما نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلا تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُما ما يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ وَ ما هُمْ بِضارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ يَتَعَلَّمُونَ ما يَضُرُّهُمْ وَ لا يَنْفَعُهُمْ وَ لَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَراهُ ما لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلاقٍ وَ لَبِئْسَ ما شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ»
    و (يهود) از آنچه شياطين در عصر سليمان بر مردم مى‏خواندند پيروى كردند. سليمان هرگز (دست به سحر نيالود و) كافر نشد ولى شياطين كفر ورزيدند و به مردم سحر آموختند. و (نيز يهود) از آنچه بر دو فرشته بابل «هاروت» و «ماروت»، نازل شد پيروى كردند. (آن دو، راه سحر كردن را، براى آشنايى با طرز ابطال آن، به مردم ياد مى‏دادند. و) به هيچ كس چيزى ياد نمى‏دادند، مگر اينكه از پيش به او مى‏گفتند: «ما وسيله آزمايشيم كافر نشو! (و از اين تعليمات، سوء استفاده نكن!)» ولى آنها از آن دو فرشته، مطالبى را مى‏آموختند كه بتوانند به وسيله آن، ميان مرد و همسرش جدايى بيفكنند ولى هيچ گاه نمى‏توانند بدون اجازه خداوند، به انسانى زيان برسانند. آنها قسمتهايى را فرامى‏گرفتند كه به آنان زيان مى‏رسانيد و نفعى نمى‏داد. و مسلما مى‏دانستند هر كسى خريدار اين گونه متاع باشد، در آخرت بهره‏اى نخواهد داشت. و چه زشت و ناپسند بود آنچه خود را به آن فروختند، اگر مى‏دانستند!! (بقره، 102)


    با سلام و درود

    سحر در لغت به معانی جادو، خدعه، فریب، و تخیلات و پندارهایی که واقعیت ندارند، مانند شعبده و تردستی، و ... آمده است. (ر.ک: المفردات في غريب القرآن، ص 400؛ قاموس قرآن، ج ‏3، ص 237)

    در مفردات راغب، در باره سحر، به سه معنا اشاره شده:

    1. خدعه و خيالات بدون حقيقت و واقعيت، همانند شعبده و تردستى.
    2. جلب شيطان ها از راه هاى خاص، و كمك گرفتن از آنان.
    3. با وسائلى ماهيت و شكل اشخاص و موجودات را تغيير دادن، مثلا انسان را به وسيله آن به صورت حيوانى در آوردن.

    البته ایشان در باره مورد سوم می گوید این خيال و پندارى بيش نيست و واقعيت ندارد. (المفردات في غريب القرآن، ص 400 و 401)

    تعداد زیادی از دانشمندان و مفسران قرآنی نیز بر این عقیده هستند که سحر، نوعی صورت سازی و تصرف و تسخیر ذهن و چشم مخاطب است و چیزی که او می بیند، خیال و وهم است، و حقیقت ندارد.

    لذا این که ساحر بتواند در حقیقت و واقع اشیاء تصرف کند را انکار کرده و مردود می دانند. (ر.ک: مجمع البيان في تفسير القرآن، ج ‏1، ص 341؛ انوار درخشان، ج ‏10، ص 481؛ ترجمه الميزان، ج ‏14، ص 248؛ قاموس قرآن، ج ‏3، ص 237)

    ایشان برخی از آیات قرآن را نیز شاهد بر همین مطلب می آورند که سحر فقط نوعی تسخیر چشم و ذهن مخاطب است:

    «فَلَمَّا أَلْقَوْا سَحَرُوا أَعْيُنَ النَّاسِ وَ اسْتَرْهَبُوهُمْ وَ جاؤُ بِسِحْرٍ عَظيمٍ»؛ و هنگامى (كه وسايل سحر خود را) افكندند، مردم را چشم‏بندى كردند و ترساندند و سحر عظيمى پديد آوردند. (اعراف، 116)

    «فَإِذا حِبالُهُمْ وَ عِصِيُّهُمْ يُخَيَّلُ إِلَيْهِ مِنْ سِحْرِهِمْ أَنَّها تَسْعى»؛ در اين هنگام طنابها و عصاهاى آنان بر اثر سحرشان چنان به نظر مى‏رسيد كه حركت مى‏كند.‏ (طه، 66)


    با این بیان، یکی از تفاوت های بین معجزه و سحر، همین امر است یعنی معجزه، واقعی و حقیقی است، ولی سحر غیر واقعی و خیالی است.

    سحر ایجاد توهمات ذهنی است یا واقعیت؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نظریه ای دیگر


    این گونه نیست که همه موارد سحر، توهم و خیال باشد، لذا می تواند مواردی هم واقعیت داشته باشد. البته برخی موارد سحر، توهم و خیال است یعنی ساحر در ذهن مخاطب، آن چه خودش می خواهد را القا می کند تا مخاطب، آن چه را که ساحر می خواهد، ببیند، مانند همین ماجرای ساحران و حضرت موسی علیه السلام.

    در تفسیر نمونه آمده:
    از بعضى از آيات قرآن استفاده مى‏شود كه بعضى از انواع سحر به راستى اثر مى‏گذارد، مانند آيه: «فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُما ما يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ» (بقره، 102)، كه مى‏گويد آن ها سحرهايى را فرا مى‏گرفتند كه ميان مرد و همسرش جدايى مى‏افكند.

    يا تعبير ديگرى كه در این آيه آمده: «وَ يَتَعَلَّمُونَ ما يَضُرُّهُمْ وَ لا يَنْفَعُهُمْ»، كه آن ها چيزهايى را فرا مى‏گرفتند كه مضر به حالشان بود و نافع نبود.

    ولى آيا تاثير سحر فقط جنبه روانى دارد و يا اين كه اثر جسمانى و خارجى‏ هم ممكن است داشته باشد؟ در آيات بالا اشاره‏اى به آن نشده، و لذا بعضى معتقدند اثر سحر تنها در جنبه‏هاى روانى است. (ر.ک: تفسير نمونه، ج ‏1، ص 378)


    یکی از اقسام چهارگانه سحر، استفاده از عالم مجردات و برقرارى رابطه با شياطين و ارواح و اجنّه و بعضى از نيروهاى غيبى است، به گونه‏اى كه ساحر، آن نيروها را به كار گيرد و توسط آن‏ها يا از آينده خبر بدهد و يا دست به كارهاى خارق العاده‏اى بزند.

    البته بعضی‏ها اين كار را غير ممكن و غير واقعى مى‏دانند و معتقدند كه ارتباط با مجردات و استفاده از نيروهاى آنان امكان ندارد.

    ولى به نظر مى‏رسد كه نمى‏توان اين قسم از سحر را به كلى نفى كرد، چون دليلى بر نفى آن نداريم، همان گونه بر اثبات آن دليل روشنى نداريم؛ بنابر اين بهتر است كه احتمال هر دو طرف را بدهيم. (كوثر، ج ‏1، ص 303)

    سحر ایجاد توهمات ذهنی است یا واقعیت؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125





    مطلبی دیگر



    ما سحر مشروع نداریم لذا استفاده از سحر، بطور مستقیم و با دخالت شیطان، و یا غیر مستقیم و توسط اجنه ای که در خدمت شیطان هستند می باشد.

    علامه طباطبایی در ذیل آیه 102 سوره بقره، دریافت سحر را از دو طریق بیان می کند:

    یک سحری که شیاطین انجام می داند، شیاطینی که از زمان بعد از سلیمان آزاد شده بودند و سحر ایجاد می کردند؛ و دیگری هم سحری که بر آن دو ملک (هاروت و ماروت) نازل شده بود و یهود از آن دو می آموختند.

    البته ایشان در باره این مورد دوم می فرماید:

    هيچ عيبى در اين كار نيست، براى اين كه منظور خداى تعالى از اين كار امتحان بود.

    هم چنان كه اگر شر و فساد را به دل هاى بشر الهام كرد، اشكالى متوجهش نمی‏شود چون اين كار را باز به منظور امتحان بشر كرده، و يكى از مصاديق قدَر است.

    آن دو ملک هم هر چند كه سحر بر آنان نازل شد، ولى آن دو به احدى سحر نمى‏آموختند، مگر آن كه مى‏گفتند هوشيار باشيد كه ما فتنه و مايه آزمايش تو هستیم، و هشدار می دهیم که با استعمال بى مورد سحر كافر نشوی، و تنها برای ابطال سحر و رسوا كردن ساحران ستمگر استفاده کنی. (ر.ک: ترجمه الميزان، ج ‏1، ص 354)


    نکته:

    آن دو ملک (هاروت و ماروت) برای مقابله با ساحران و کمک به مردم، ابطال سحر را آورده بودند، ولی برای آموزش ابطال سحر، چاره ای نبود که برخی فنون سحر را هم آموزش دهند؛ و این خود مردم بودند که فریب شیطان را خوردند و از فنون سحر برای مقاصد نامشروع استفاده کردند.

    سحر ایجاد توهمات ذهنی است یا واقعیت؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه،سوال،طبیعت،سَحر و هر چیزی که یاداور مالکو صاحبم باشه
    نوشته
    1,212
    حضور
    15 روز 8 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    46
    آپلود
    1
    گالری
    5
    صلوات
    3259



    ممنون از جواب کاملتون
    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست ها
    این گونه نیست که همه موارد سحر، توهم و خیال باشد، لذا می تواند مواردی هم واقعیت داشته باشد. البته برخی موارد سحر، توهم و خیال است یعنی ساحر در ذهن مخاطب، آن چه خودش می خواهد را القا می کند تا مخاطب، آن چه را که ساحر می خواهد، ببیند، مانند همین ماجرای ساحران و حضرت موسی علیه السلام.

    در تفسیر نمونه آمده:
    از بعضى از آيات قرآن استفاده مى‏شود كه بعضى از انواع سحر به راستى اثر مى‏گذارد، مانند آيه: «فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُما ما يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ» (بقره، 102)، كه مى‏گويد آن ها سحرهايى را فرا مى‏گرفتند كه ميان مرد و همسرش جدايى مى‏افكند.

    يا تعبير ديگرى كه در این آيه آمده: «وَ يَتَعَلَّمُونَ ما يَضُرُّهُمْ وَ لا يَنْفَعُهُمْ»، كه آن ها چيزهايى را فرا مى‏گرفتند كه مضر به حالشان بود و نافع نبود.

    ولى آيا تاثير سحر فقط جنبه روانى دارد و يا اين كه اثر جسمانى و خارجى‏ هم ممكن است داشته باشد؟ در آيات بالا اشاره‏اى به آن نشده، و لذا بعضى معتقدند اثر سحر تنها در جنبه‏هاى روانى است. (ر.ک: تفسير نمونه، ج ‏1، ص 378)
    اتفاقا یکی از مواردی که باعث شد من فکر کنم سحر فقط توهم ذهنی و کنترل تفکر است همین ایات بود.چون انها هم به جنبه روانی اشاره دارند(اختلاف بین زن و شوهر)

    یک سوال دیگه هم داشتم
    کسانی که میگویند سحر در خارج رخ میدهد و :
    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست ها
    برقرارى رابطه با شياطين و ارواح و اجنّه و بعضى از نيروهاى غيبى است، به گونه‏اى كه ساحر، آن نيروها را به كار گيرد و توسط آن‏ها يا از آينده خبر بدهد و يا دست به كارهاى خارق العاده‏اى بزند.
    من شنیده بودم مثا اجنه توانایی ایجاد تغییرات فیزیکی رو ندارن این درسته؟(مثلا شیطن قدرت جا به جا کردن چیزی رو ندارد)و اگر هست افرادی که این نظر رو دارند چه طور توضیحش میدن؟

    و یک مطلب دیگه باز شنیده بودم که این دسته علوم یادگرفتنش واجب کفایی است و در هر دوره برای مقابله بعضی از علما باید انها رو بلد باشن (و خوب فردی که اینها رو میگفت اسم بعضی رو هم برد) ایا این درسته؟!(به نظر خودم اومد خیلی نمیتونه درست باشه...)

    ما دلخوش به سلامی هستیم که پاسخ ان واجب است!السلام علیک یا ابا صالح المهدی!
    یا رب!
    ما رو عامل تعجیل ظهور موعودت قرار بده!
    کمک کن تسکین غم هایش باشیم!
    و خنده ی روی لبهاش!
    نه (پناه بر تو!) اشک گوشه ی چشم هاش!


  13. صلوات ها 5


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط hoorshid نمایش پست ها
    از ایه 66 طه : قالَ بَلْ أَلْقُوا فَإِذا حِبالُهُمْ وَ عِصِيُّهُمْ يُخَيَّلُ إِلَيْهِ مِنْ سِحْرِهِمْ أَنَّها تَسْعى.‏که قران از تعبیر یخیل استفاده کرده میتوان نتیجه گرفت که سحر همیشه ایجاد توهم در ذهن بیننده است و واقعا در خارج هیچ اتفاقی نمی افتد؟!اما در معجزه ین طور نیست و واقعا پیرامون ما دچار تغییر میشود؟!و یا واقعا سحر اتفاق می افتد و چیزی فراتر از ایجاد توهمات ذهنی است؟!
    و اینکه ایا از ایه ی 102 بقره : وَ اتَّبَعُوا ما تَتْلُوا الشَّياطينُ عَلى‏ مُلْکِ سُلَيْمانَ وَ ما کَفَرَ سُلَيْمانُ وَ لکِنَّ الشَّياطينَ کَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَ ما أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَکَيْنِ بِبابِلَ هارُوتَ وَ مارُوتَ وَ ما يُعَلِّمانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى يَقُولا إِنَّما نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلا تَکْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُما ما يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ وَ ما هُمْ بِضارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ يَتَعَلَّمُونَ ما يَضُرُّهُمْ وَ لا يَنْفَعُهُمْ وَ لَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَراهُ ما لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلاقٍ وَ لَبِئْسَ ما شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ کانُوا يَعْلَمُومیشود نتیجه گرفت که سحر فقط توسط شیاطین(اجنه) انجام میشود؟!(لطفا در مورد تفسیر ین ایه هم توضیح بدید)
    سلام
    در هیچیک از دو ایه مطرح شده مساله بطور انحصاری بیان نشده یعنی نه ایه اول میگوید سحر تنها ایجاد خیال است و نه آیه دوم می گوید سحر را فقط شیاطین انجام می دهند
    والله الموفق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    929
    حضور
    15 روز 17 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    13
    صلوات
    2409




    هوالعالم

    همه اش از القا و وسوسه اس ...
    مثلا به عنوان يه واسطه يا انسان صاحب مقام كه اسم خود رو گذاشتي جادوگر, وسوسه ميشي
    كه براي رسيدن به شهرت و مقام به ارباب رجوع نادانت
    القا يا عمل دشمن نادان انسان رو تجويز كني
    و با توان و قدرت خود بر خلاف جهت و مسير پيشرفت حركت كني .

    براي مثال : طرف براي ايجاد وابستگي بين زن و شوهر
    تجويز خوراندنه اين گرده ي سفيد يا كرم رنگي كه با مدفوع فلان و بهمان قاطي شده ميكنه !!!
    گرده مشكوك ميتونه هرويين . روانگردان قرص خواب با دوز بالا باشه
    و مدفوع از نجس ترين حيوانات و حامل انواع و اقسام ويروس و ميكروب !
    اما به اسم ماده ي معجزه گر !!!

    كه به مرور انسان رو مريض و اسيب پذير و معتاد ميكنه
    و اگر تحرك و ايمان درست در كار نباشه خيلي زود به اسارت و حقارت و وابستگي به دشمن ختم ميشه ...

    يك دليل اينكه فلان كشور شيطان بزرگ نام گرفت همين مساله اس كه هميشه از القاي شيطان استقبال كرده و ميكنه و بجاي مبارزه با اين اعمال . مصرف و عمل به اعمال شيطاني رو تبليغ كرده ...حالا با توليد روانگردان يا حمايت از شبكه هاي فاسد
    يا حمايت از زنان فاحشه كم شعور و مردان خود فروخته ي بي عقل براي انجام اعمال ضد انساني .
    چون فراموش ميكنند صاحب اصلي قدرت و دانايي و اگاهي خداست و اينها براي حفظ سلامت و پيشرفت ماست ...


    يكي از بدترين سحرها براي مومن امروز و انسان سالم
    افكار و ذهنيت غلط از مردم و اطرافيانش هست و برداشتهاي نادرست
    مثلا نفرت از فلاني
    يا غصه ي پستي بيش از حد فاميل
    يا بي وفايي فلان عاشق و معشوق
    كه شبانه روز ذهن ما رو مشغول كرده و توان تمركز روي كار بهتر رو از ما ميگيره
    و به مرور با تضعيف نيروي ذهني سيستم ذهني رو معلول و معدوم ميكنه ...

    حتي ممكنه دليل اين پسرفت رو از جادوي فلاني بدانيم كه همه اش غلطه ...

    حالا فكر كنيد هاروت گفته كه
    دليل اين بيماري نفرت از ديگري هست و مردم نادان بجاي دوري از نفرت با حسادت به راههاي ايجاد نفرت و تفرقه پرداختند .

    يا علی جان در بند دنیا نیستم ** بنده ی هر لبخند دنیا نیستم

    | با اذن خدای رحمان بشکن پیمان با شیط!ن
    برای دوری از زنا نه حمار را! عشق مرغ عشق و نجابت حیوان به ظاهر پست را مثال بزن که به حکم و حکمت خداوند خیانت به جفت نداشته و گاها در غم فراق یار دق می کنند.به حبشی ها بگو ! سحر نزدیک است وبانگ اذان عشق و بام مساجد دنیا برازنده شما!اگر امروز حرکت کنید!

    چشمي كه با طمع به خورشيد مي نگرد عاقبت كار كور مي شودحتي.دربرنورازودورميشود.

  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    46
    حضور
    1 روز 11 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    170



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست ها
    یک سحری که شیاطین انجام می داند، شیاطینی که از زمان بعد از سلیمان آزاد شده بودند و سحر ایجاد می کردند؛ و دیگری هم سحری که بر آن دو ملک (هاروت و ماروت) نازل شده بود و یهود از آن دو می آموختند.
    يعني در مورد دوم سحري که ياد گرفتند اشکال نداشته؟
    اگه بعضي وقت ها سحر باعث کمک به شخصي بشه (مثلا همون باطل کردن طلسم يا دعاي مهر و محبت) پس چرا يادگيري سحر در اسلام حرام است

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۱
    نوشته
    460
    حضور
    6 روز 5 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    910



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست ها
    ما سحر مشروع نداریم لذا استفاده از سحر، بطور مستقیم و با دخالت شیطان، و یا غیر مستقیم و توسط اجنه ای که در خدمت شیطان هستند می باشد.
    منظور از "ما" کیست؟
    اگر منظورتان اسلام است کجای اسلام گفته ما سحر مشروع نداریم؟ اگر قرآن چند نمونه ازسحر غیرمشروع را بگوید دلیل بر نداشتن سحر مشروع نیست. آیا جایی تصریح شده که هیچ نوع سحر مشروع نداریم؟ پس آنچه برای ابطال سحرهای شیطانی از طرف آن دو ملک آموزش داده می شده چی بوده؟ اگر آنچه آن دو ملک آموزش می دادند سحر نبوده پس اسمش چی بوده؟
    در ضمن اجنه مومن هم هستند که ممکن است سحر مشروع با کمک آنها انجام شود.
    در احادیث هم هست که ائمه معصومین خدمه ای از جن داشته اند.
    ویرایش توسط صدور انقلاب : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ در ساعت ۱۸:۱۸

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود