صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عدالت خدا در مجازات مشرکان و کافران

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    5
    حضور
    10 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    12

    عدالت خدا در مجازات مشرکان و کافران




    سلام،
    چند وقتی است این سؤال برای من پیش آمده است که اعتقاد به وجود خدا یا عدم وجود او، در مرحله اول یک پدیده عقلی و فکری است که معمولا با الگوگیری از پدران، اطرافیان و بزگران ادیان شکل میگیرد. مثلا کسی که در کره زندگی میکند چون جو حاکم بر آن یک جو کمونیستی و بی خدایی است، طبعا او هم این عقیده را میپذیرد، همانطوری که ما نسبت به امام خمینی و بعضی از برگان دین حساسیت و تعصب داریم، آنها هم نسبت به بزرگان دین خود حساسیت دارند و با خود میگویند وقتی بزرگی این طور فکر میکند، ما که سطح فکریمان پایین تر از آنهاست نمیتوانم در حرف او شبهه ای وارد کنیم و عقاید او بی شک و تردید درست است. به خصوص که در کشورها علیه ادیانی غیر از دین رسمی آن کشور تبلیغات منفی مشود، فرد تمایلی به تفحص در باب صحت ادیان دیگر ندارد و دین و آیین خود را برتر از همه میداند. حالا الان که رسانه وها و ارتباطات به حد اعلای خود رسیده و میگویید شاید بویی از اسلام برده باشند، اما در ادوار قدیم هر کسی فقط از دین خود خبر داشت و بس. اگر منفک از دین هم نگاه کنیم، اخلاق، انسانیت و وجدان در کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد و حتی در بعضی مواقع متعالی تر از مسلمانان شناسنامه ای میباشد. یعنی خود این آدمهای غیر مسلمان (حالا یا کافر یا مشرک) جدای از اعتقاد به خدا انسانهای شریف و با کمالاتی هستند و منطق پذیریشان به مراتب بهتر است ماست چرا که اگر منطق نداشتند این همه پیشرفت علمی که آنها را در رأس علوم جهان قرار دهد ممکن نبود. قطعا پایه احترام گذاشتن به علم در داشتن منطق قوی است. اگر به آنها با برهان و علت قوی برتر بودن اسلام ثابت شود قطعا ایمان میآورند. اما وقتی فرصت همچنین عرضه ای وجود ندارد، آنها به دین خود اکتفا میکنند و جستجوی فراتر از آن را باطل میدانند. حال باید به خاطر یک بی اطلاعی آنهم نه از روی اختیار بلکه جبر، آنها در آن دنیا این همه عذاب شوند؟ چرا که خدا در سوره آل عمران میفرماید در روز قیامت هیچ دینی را به غیر از اسلام از کسی قبول نمیکدن. گناه این بندگان خدای بی اطلاع چیست؟ آیا صرف یک باور ذهنی اینقدر رنج و عذاب باید در پی داشته باشد؟ این چطور با عدالت خدا سازگار است.
    من به تجربه و مطالعه دریافته ام که اکثر انسانهای روی کره زمین فطرتی و طینتی پاک دارند و یک سری هنجارهای رفتاری-اخلاقی-پنداری-گفتاری پذیرفته شده در جوامع بشر را میپذیرند، و از لحاظ حق الناس شاید خیلی وضعشان از ما مسلمانان بهتر باشد، فقط در حق الله مشکل دارند که آنهم دست خودشان نبووده، دست حکومت و رؤسای دین آنها بوده است. آیا انصاف است که بگویید ادیسون که بزرگترین خدمت مادی و دنیوی را به بشریت کرد، به جهنم برود؟

    خواهش میکنم شبهه و سؤال بنده را در این زمینه پاسخ دهید تا قانع شوم.

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 16 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58287



    با نام و یاد دوست





    عدالت خدا در مجازات مشرکان و کافران





    کارشناس بحث: استاد صدیق
    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۲/۰۶/۰۶ در ساعت ۱۸:۰۶

  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,130
    حضور
    59 روز 21 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170



    نقل قول نوشته اصلی توسط esmaeel-e نمایش پست ها
    حال باید به خاطر یک بی اطلاعی آنهم نه از روی اختیار بلکه جبر، آنها در آن دنیا این همه عذاب شوند؟ چرا که خدا در سوره آل عمران میفرماید در روز قیامت هیچ دینی را به غیر از اسلام از کسی قبول نمیکدن. گناه این بندگان خدای بی اطلاع چیست؟ آیا صرف یک باور ذهنی اینقدر رنج و عذاب باید در پی داشته باشد؟ این چطور با عدالت خدا سازگار است.
    من به تجربه و مطالعه دریافته ام که اکثر انسانهای روی کره زمین فطرتی و طینتی پاک دارند و یک سری هنجارهای رفتاری-اخلاقی-پنداری-گفتاری پذیرفته شده در جوامع بشر را میپذیرند، و از لحاظ حق الناس شاید خیلی وضعشان از ما مسلمانان بهتر باشد، فقط در حق الله مشکل دارند که آنهم دست خودشان نبووده، دست حکومت و رؤسای دین آنها بوده است. آیا انصاف است که بگویید ادیسون که بزرگترین خدمت مادی و دنیوی را به بشریت کرد، به جهنم برود؟
    با سلام
    تعبد و قبول یک دین، بر اساس ادله و شواهدی نظیر معجزه، خبردادن پیامبر قبلی است. بنابر این روال، با ظهور اسلام و معجزات رسول اسلام بخصوص معجزه جاودیان ایشان که قرآن است و نیز شهادت و خبر دادن حضرت عیسی ع به نبوت ایشان، دین اسلام ثابت می شود که در جای خود بحث شده است. حال کسی که از وجود دین اسلام خبر داشته باشد و فرصت مطالعه و تحقیق را داشته باشد ولی به دلیل عناد و تعصب یا دلایل غیر موجه همانند اینکه این دین مطابق دین اباء و اجدادی شان نیست یا احکامش سخت است یا غیره از قبول آن سرباز زند، قطعا باید منتظر مجازات باشد. ایه شریفه « و من یبتغ غیر الاسلام دینا فلن یقبل منه و هو فی الاخره من الخاسرین»(آل عمران، 85) این حکم در مورد کسانی است که علم به این قضیه دارند یا اگرچه جاهلند ولی فرصت برطرف کردن جهل خود را دارند و به اصطلاح جاهل مقصرند.

    اما کسی که به هر دلیل از وجود دین اسلام و حجیت آن اطلاع ندارد، حال به دلیل تبلیغات شدید رسانه ای باشد یا به هر دلیل دیگر،این شخص در زمره کسانی است که قران کریم آنان را مستضعف می داند و حکم آنان جداست. مستضعف كسى است كه حجت و دليل به او نرسيده باشد و بوجود اختلاف (در مذاهب و عقايد كه محرك بر تحقيق است) پى نبرده باشد.(تفسیر نورالثقلین، ج1 ص 539) البته مستضعفی که حکمش متفاوت از افراد عالم است، دارای اقسامی است. از بررسى آيات قرآن و روايات استفاده مى‏شود افرادى كه از نظر فكرى يا بدنى يا اقتصادى آن چنان ضعيف باشند كه قادر به شناسايى حق از باطل نشوند، و يا اينكه با تشخيص عقيده صحيح بر اثر ناتوانى جسمى يا ضعف مالى و يا محدوديتهايى كه محيط بر آنها تحميل كرده قادر به انجام وظائف خود به طور كامل نباشند و نتوانند مهاجرت كنند آنها را مستضعف مى‏گويند.(تفسیر نمونه،ج4 ص 87و 88) این افراد وضعیت دیگری دارند و برخورد دیگری با آنان می شود. دلیل این مطلب نیز این است که بهشت و جهنم، نتیجه اعمال اختیاری انسان در دنیاست و قطعا عمل بر اساس معرفت و شناخت است و ما تا چیزی را ندانیم کاری را انجام نمیدهیم. بنابراین کسانی که مستضعف به این معنا به شمار می روند، یا معرفتی کسب نکرده اند یا اگر کرده اند به خاطر خفقان و شدت عمل محیط حاکم و عدم توانایی بر مهاجرت از انجام اعمال مبتنی بر معرفتشان ناتوان هستند، نباید با دو دسته مومن و کافر معاند و عالم مخلوط شوند.
    بنابراین، اگر کسی واقعا مستضعف باشد( فکری یا بدنی و اقتصادی) به صورتی که قدرت بر شناخت حق را نداشته باشد یا اگر شناخته قدرت بر انجام تکالیف مبتنی بر آن را ندارد و قدرت بر مهاجرت را نیز ندارد، عذاب نخواهد شد.

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    5
    حضور
    10 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    12



    سلامٍ علیکم،
    ممنو از پاسختان. اما منظور من این بود که چرا پذیرفتن یا نپذیرفتن یک مسأله عقلی باید انقدر مجازات داشته باشد. درست مانند این است که شاگردی که معلم از او خواسته معادله ای را اثبات کند، در این کار به دلیل ضعف عقلی و هوش کم نتواند این کار را بکند، و معلم او را شکنجه های دردناک بکند که چرا نتوانستی اثبات کنی. قضیه اثبات عقلی خدا نیز همین است، یعنی یک فردی باید فردی که به جای خدا بت را میپرستد، صرفاً به خاطر پیروی از بزرگان مکتب خود به این جهل گرفتار شده و عقل او نیز در این حد حکم کرده که حرف بزرگان را باید بی چون و چرا پذیرفت و دیگر نیازی به جستجو و کنکاش بیشتر نیست، حال به خاطر یک اشتباه عقلی باید آخرت او نابود شود، یعنی خدا اینقدر سخت گیر است؟

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,130
    حضور
    59 روز 21 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170



    نقل قول نوشته اصلی توسط esmaeel-e نمایش پست ها
    ممنو از پاسختان. اما منظور من این بود که چرا پذیرفتن یا نپذیرفتن یک مسأله عقلی باید انقدر مجازات داشته باشد. درست مانند این است که شاگردی که معلم از او خواسته معادله ای را اثبات کند، در این کار به دلیل ضعف عقلی و هوش کم نتواند این کار را بکند، و معلم او را شکنجه های دردناک بکند که چرا نتوانستی اثبات کنی. قضیه اثبات عقلی خدا نیز همین است، یعنی یک فردی باید فردی که به جای خدا بت را میپرستد، صرفاً به خاطر پیروی از بزرگان مکتب خود به این جهل گرفتار شده و عقل او نیز در این حد حکم کرده که حرف بزرگان را باید بی چون و چرا پذیرفت و دیگر نیازی به جستجو و کنکاش بیشتر نیست، حال به خاطر یک اشتباه عقلی باید آخرت او نابود شود، یعنی خدا اینقدر سخت گیر است؟
    باسلام
    همانطور که عرض شد، اگر این فردبه هر دلیلی توان رسیدن به حق را نداشته باشد، حال یا به واسطه تبلیغات شدیدی که وجود دارد یا هر دلیل دیگری توان شناخت راه حق و صواب را نداشت، عذابی نیز نخواهد داشت. اما وقتی که با اختیار خود دین حق را نپذیرفت، عذابی که میکشد به واسطه این است که خودش آنرا انتخاب کرده است. البته همانطور که در آیات و روایات نیز بیان شده، بهشت و جهنم، اثر وضعی اعمال خود ماست و وضعیت این انسان، شبیه کسی است که انگشت در چشمان خودش کرده و خودش را کور کند. انگاه به دیگران بگوید چرا من کور شده ام من که تنها یک اشتباه کردم. مثلا قران کریم می فرماید کسانی که از اموال یتمیان می خورند، آتش میخورند و آتش را در شکم خود وارد میکنند.«إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوَالَ الْيَتَامَىٰ ظُلْمًا إِنَّمَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ نَارًا»(النساء/10) همینطور سایر اعمال ما، در آن دنیا مجسم میشود و هر کسی بر اساس اعمالی که انجام داده است و برایش ملکه شده است، در ان دنیا محشور میشود. بهشت و جهنم را خود ما می سازیم و اینطور نیست که کسی جهنم را برای خودش بسازد و بتواند به بهشت وارد شود و بالعکس. حتی کسانی هستند که به واسطه گناهانشان به جهنم میروند و به واسطه ملکاتی که کسب کرده اند و زنگارهایی که بر روحشان وارد کرده اند مدتی در عذاب آنجا می مانند و پس از خالص شدن و رهایی از ان کثافات، توان ورود به بهشت را می یابند. مسئله تجسم اعمال و اینکه انسان ها در ان دنیا و در صحرای محشر به صورتی متناسب با اعمال و ملکاتشان محشور میشوند موید همین مطلب است.
    بنابراین، انسان با کارهای اختیاری خودش، روح خودش را به صورتی در می آورد و بهشت و جهنم خود را می سازد و نعمت و عذاب آن دنیا، دقیقا بر اساس اعمالی است که انجام میدهد و نتیجه وضعی اعمال خود اوست دقیقا مثل همان کس که انگشت در چشمش فرو میکند، چشمش کور میشود.
    پس خدا سخت گیر نیست، بلکه خداوند عادل و حکیم است و متناسب با ا عمال و رفتار انسان بهشت و جهنمش ساخته میشود و نتیجه قهری کارهای خودمان است نه اینکه خدا این کار را بکند.

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    240
    حضور
    2 روز 4 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    837



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    باسلام
    همانطور که عرض شد، اگر این فردبه هر دلیلی توان رسیدن به حق را نداشته باشد، حال یا به واسطه تبلیغات شدیدی که وجود دارد یا هر دلیل دیگری توان شناخت راه حق و صواب را نداشت، عذابی نیز نخواهد داشت. اما وقتی که با اختیار خود دین حق را نپذیرفت، عذابی که میکشد به واسطه این است که خودش آنرا انتخاب کرده است. البته همانطور که در آیات و روایات نیز بیان شده، بهشت و جهنم، اثر وضعی اعمال خود ماست و وضعیت این انسان، شبیه کسی است که انگشت در چشمان خودش کرده و خودش را کور کند. انگاه به دیگران بگوید چرا من کور شده ام من که تنها یک اشتباه کردم. مثلا قران کریم می فرماید کسانی که از اموال یتمیان می خورند، آتش میخورند و آتش را در شکم خود وارد میکنند.«إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوَالَ الْيَتَامَىٰ ظُلْمًا إِنَّمَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ نَارًا»(النساء/10) همینطور سایر اعمال ما، در آن دنیا مجسم میشود و هر کسی بر اساس اعمالی که انجام داده است و برایش ملکه شده است، در ان دنیا محشور میشود. بهشت و جهنم را خود ما می سازیم و اینطور نیست که کسی جهنم را برای خودش بسازد و بتواند به بهشت وارد شود و بالعکس. حتی کسانی هستند که به واسطه گناهانشان به جهنم میروند و به واسطه ملکاتی که کسب کرده اند و زنگارهایی که بر روحشان وارد کرده اند مدتی در عذاب آنجا می مانند و پس از خالص شدن و رهایی از ان کثافات، توان ورود به بهشت را می یابند. مسئله تجسم اعمال و اینکه انسان ها در ان دنیا و در صحرای محشر به صورتی متناسب با اعمال و ملکاتشان محشور میشوند موید همین مطلب است.
    بنابراین، انسان با کارهای اختیاری خودش، روح خودش را به صورتی در می آورد و بهشت و جهنم خود را می سازد و نعمت و عذاب آن دنیا، دقیقا بر اساس اعمالی است که انجام میدهد و نتیجه وضعی اعمال خود اوست دقیقا مثل همان کس که انگشت در چشمش فرو میکند، چشمش کور میشود.
    پس خدا سخت گیر نیست، بلکه خداوند عادل و حکیم است و متناسب با ا عمال و رفتار انسان بهشت و جهنمش ساخته میشود و نتیجه قهری کارهای خودمان است نه اینکه خدا این کار را بکند.
    اون فرد که بدون تقصیر است مجازات نمیشه ولی ایا به کمال هم میرسد؟
    اگر بگوییم بله میرسد ضرورت دین رو در رسیدن به کمال نقض کردیم.
    اگر بگویییم نه عدالت خدارو!

    ویرایش توسط mona690 : ۱۳۹۲/۰۶/۲۲ در ساعت ۲۰:۲۷

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    336
    حضور
    10 روز 14 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    459



    وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنی آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلی أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلی شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا یَوْمَ الْقِیامَةِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلینَ
    به یاد آور زمانی را که پروردگارت از پشت فرزندان آدم، ذریه آنها را بر گرفت و آنان را گواه بر خویشتن ساخت و فرمود: آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند: آری، گواهی می‌دهیم. برای اینکه در روز رستاخیز نگویید ما از این غافل بودیم

    مطابق این ایه همه انسانها قبل از اینکه به این عالم مادی و جسمانی بیایند قبلا در عالم ذر بوده اند و در انجا امتحان داده اند ولی چیزی از ان امتحان اولیه را بخاطر ندارند همانطور که دوره جنینی شان را با اینکه کاملا جسمانی بوده است را بخاطر ندارند پس این عالم جسمانی فرصت و امتحانی دیگر است

    و این هم احادیثی در مورد عالم ذر:

    مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ ابْنِ رِئَابٍ عَنْ بُكَيْرِ بْنِ أَعْيَنَ قـَالَ كـَانَ أَبـُو جَعْفَرٍ ع يَقُولُ إِنَّ

    اللَّهَ أَخَذَ مِيثَاقَ شِيعَتِنَا بِالْوَلَايَةِ لَنَا وَ هُمْ ذَرٌّ يَوْمَ أَخَذَ الْمـِيـثَاقَ عَلَى الذَّرِّ بِالْإِقْرَارِ لَهُ بِالرُّبُوبِيَّةِ وَ لِمُحَمَّدٍ ص بِالنُّبُوَّةِ وَ

    عَرَضَ اللَّهُ جَلَّ وَ عـَزَّ عـَلَى مـُحـَمَّدٍ ص أُمَّتـَهُ فـِى الطِّينِ وَ هُمْ أَظِلَّةٌ وَ خَلَقَهُمْ مِنَ الطِّينَةِ الَّتِى خُلِقَ مِنْهَا آدَمُ وَ خـَلَقَ

    اللَّهُ أَرْوَاحَ شـِيـعـَتـِنـَا قَبْلَ أَبْدَانِهِمْ بِأَلْفَيْ عَامٍ وَ عَرَضَهُمْ عَلَيْهِ وَ عَرَّفَهُمْ رَسُولَ اللَّهِ ص وَ عَرَّفَهُمْ عَلِيّاً وَ نَحْنُ نَعْرِفُهُم
    ْ فِى لَحْنِ الْقَوْلِ
    اصول كافى جلد 2 صفحه 321 روايت 9

    امام باقر (ع) میفرماید:
    خدا از شيعيان ما آنگاه كه در عالم ذر بود، به ولايت ما پيمان گرفت ، روزى كـه از هـمـه در عـالم ذر پيمان مى گرفت ، و نيزبربوبيت خود و نبوت محمد صلى اللّه عـليـه وآله پـيـمـان گرفت ، و خداى جل و عز امتش را كه مانند سايه ها بودند بـه مـحـمـدصـلى اللّه عـليـه وآله در گل ارائه فرمود، و آنها را از گلى آفريد كه آدم را از آن آفريد، و خدا ارواح شيعيان ما را دو هـزار سـال پـيـش از بـدنـهايشان آفريد، و ايشان را برپيغمبر صلى اللّه عليه وآله عرضه داشت، حضرت آنها را شناخت و على هم آنها را شناخت و ما آنها را از سياق گفتار مى شناسيم.


    رسول الله (ص) میفرماید : اگر مردم میدانستند علی (ع) از چه زمانی به امیرالمومنین لقب یافت حقیقتا منکر فضیلت او نمی شدند و او وقتی امیرالمومنین نامیده شد که هنوز روح در بدن آدم دمیده نشده بود زیرا خداوند در عالم ذر مردم را بر نفس خودشان گواه گرفت فرمود : آیا من پروردگار شما نیستم و محمد (ص) پیغمبر شما و علی (ع) امیرالمومنین بر شما نیست پس همه خلایق از روی میل و رغبت یا به اکراه و اجبار گفتند آری.
    تفسیر جامع جلد 2 صفحه 482





    الحمد لله رب العالمین
    ویرایش توسط خادم الیمانی(ع) : ۱۳۹۲/۰۶/۲۲ در ساعت ۲۱:۱۲

  15. #8

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه،سوال،طبیعت،سَحر و هر چیزی که یاداور مالکو صاحبم باشه
    نوشته
    1,212
    حضور
    15 روز 8 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    46
    آپلود
    1
    گالری
    5
    صلوات
    3259



    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    اون فرد که بدون تقصیر است مجازات نمیشه ولی ایا به کمال هم میرسد؟
    اگر بگوییم بله میرسد ضرورت دین رو در رسیدن به کمال نقض کردیم.
    اگر بگویییم نه عدالت خدارو!
    ببینید نبوت از اصول دین است پس باید با عقل تشخیص داده بشه نه نقل
    یعنی فردی هم که حرف حق بهش نرسیده به خاطر شرایطی که درش زندگی میکنه خودش وظیفه تحقیق داره.پس به کمال نرسیدنش تقصیر خودش است.البته خدا قطعا سختی هایی که در این راه متحمل میشود رو در نظر میگیرد
    مثل سلمان فارسی که در پیدا کردن دین حق سختی زیدی کشید ولی پاداشی که خداوند بهش داد قطعا ارزشش از اون سختی ها بیشتر است که در حدیث امده: سلمان منّا اهل البيت

    ویرایش توسط hoorshid : ۱۳۹۲/۰۶/۲۲ در ساعت ۲۱:۰۳
    ما دلخوش به سلامی هستیم که پاسخ ان واجب است!السلام علیک یا ابا صالح المهدی!
    یا رب!
    ما رو عامل تعجیل ظهور موعودت قرار بده!
    کمک کن تسکین غم هایش باشیم!
    و خنده ی روی لبهاش!
    نه (پناه بر تو!) اشک گوشه ی چشم هاش!


  16. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    علاقه
    خــدا » همه چیز
    نوشته
    6,192
    حضور
    144 روز 10 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    3158
    صلوات
    44194



    در همه انسان ها حس خداجویی وجود داره . به نظر من ادم هر جا باشه راحت میتونه به وجود خداوند پی ببرد
    مشکل اینجاست بیشتر انسان ها در این باره فکر نمی کنند .
    فقط می خورن میخوابن.

    مـــرغ باغ ملکوتم
    دورم از عـــــالم خاک



    توجیه یه دختر محجبه برای نشر عکس خود
    دوس دارم عکسم را برای تبلیغ حجاب منتشر کنم !

    کلیک کنید


  17. صلوات


  18. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    نوشته
    146
    حضور
    3 روز 13 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    396



    نقل قول نوشته اصلی توسط ابوالفضل نمایش پست ها
    در همه انسان ها حس خداجویی وجود داره . به نظر من ادم هر جا باشه راحت میتونه به وجود خداوند پی ببرد
    مشکل اینجاست بیشتر انسان ها در این باره فکر نمی کنند .
    فقط می خورن میخوابن.
    اگر فکر کردیم و به این نتیجه نرسیدیم که خدا وجود دارد و جس خداجویی را حس نکردیم تکلیف چیست؟

  19. صلوات


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود