صفحه 1 از 25 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا نژاد پرستی در دین اسلام با عناوین سید و سادات احیا می شود ؟!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955

    آیا نژاد پرستی در دین اسلام با عناوین سید و سادات احیا می شود ؟!




    سلام به همه دوستان گرامی و بزرگوار

    مدتی است سوالی برایم مطرح شده و به نتایج و جوابهایی هم رسیده ام
    که ان را در بوته نقد و انتقاد می گذارم

    سوال :مگر دین اسلام مخالف هرگونه برتری نژادی و قومی و قبیله ای نیست ؟
    مگر در دین اسلام همه انسانها از جمله سفید و سیاه و زرد و قرمز برابر نیستند ؟
    مگر دین اسلام مخالف هرگونه امتیاز اجتماعی و یا طبقاتی نیست ؟

    اگر جواب سوالهای بالا مثبت است که حتما هم هست
    ایا درست است که بنیانگذار و موسس این اصول اساسی در دین اسلام
    خودش تبدیل به طبقه ای برتر در اجتماع شود و پایه ای برای نژاد پرستی
    دینی باشد ؟
    ایا ایجاد طبقه ای به نام سید و سادات نژاد پرستی دینی نیست ؟



    با تشکر



    خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ولی آنها فقط خندیدند...
    چارلي چاپلين


  2. صلوات ها 13


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58293



    با نام و یاد دوست






    آیا نژاد پرستی در دین اسلام با عناوین سید و سادات احیا می شود ؟!







    کارشناسان بحث: استاد مقداد و استاد رئوف
    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ در ساعت ۲۲:۴۷ دلیل: درج نام کارشناس پاسخگوی دوم

  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,739
    حضور
    26 روز 19 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4711



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    سلام به همه دوستان گرامی و بزرگوار

    مدتی است سوالی برایم مطرح شده و به نتایج و جوابهایی هم رسیده ام
    که ان را در بوته نقد و انتقاد می گذارم

    سوال :مگر دین اسلام مخالف هرگونه برتری نژادی و قومی و قبیله ای نیست ؟
    مگر در دین اسلام همه انسانها از جمله سفید و سیاه و زرد و قرمز برابر نیستند ؟
    مگر دین اسلام مخالف هرگونه امتیاز اجتماعی و یا طبقاتی نیست ؟

    اگر جواب سوالهای بالا مثبت است که حتما هم هست
    ایا درست است که بنیانگذار و موسس این اصول اساسی در دین اسلام
    خودش تبدیل به طبقه ای برتر در اجتماع شود و پایه ای برای نژاد پرستی
    دینی باشد ؟
    ایا ایجاد طبقه ای به نام سید و سادات نژاد پرستی دینی نیست ؟



    با تشکر
    با عرض سلام و ادب

    از نظر اسلام همه در برابر قانون و عدالت برابرند. از این جهت فرقی میان شاه و گدا و غنی و فقیر و قوی و ضعیف و زن و مرد و سیاه و سفید حتی میان پیغمبر و امام که معصومند و سایر مردم نیست. با استثنا و هیچ امتیازی نمی توان علیه کسی اعمال نفوذ کرد و آزادی قانونی را از وی سلب نمود. ریشه اصلی احترام سادات آیه ای است که به موجب آن خدا به پیغمبر خود امر می کند که از مردم بخواهد با خویشاوندان وی برخورد دوستی و مودت نمایند. (1)

    سر این درخواست پس از رحلت پیغمبر اکرم روشن شد. مردم با اولاد حضرت معامله ای کردند که در تاریخ با نسل هیچ رهبر و پیشوایی نشده است. پس از رحلت، قرن ها سلسله سادات هیچ گونه تأمینی نداشتند، کشته می شدند، سرهای بریده ایشان را به عنوان ارمغان از شهری به شهری می بردند، آنان را زنده زنده در زمین دفن می کردند، دسته دسته در پس ساختمان ها و در لای دیوارها می گذاشتند، سال ها در قعر زندان های تاریک شکنجه می دادند، مسموم می کردند. پس از قرن ها که از هجرت گذشت و شیعه کم و بیش استقلال و آزادی مذهب پیدا کرد،در برابر مظالمی که از اهل سنت به اولاد رسول و دوستداران شان گذشته بود، عکس العمل نشان داده و در احترام سادات می کوشند.

    دلیل خاص دینی بر برتی سادات و آن هم صرفاً به جهت نسب نداریم. قرآن کریم اساساً تقوا و پرهیزکاری‌، ایمان‌، پاکی و طهارت نفس را مایة بزرگی و عظمت انسان در مراحل زندگی دنیوی و اخروی می‌داند: "یـَاَیُّهَا النّاس‌ُ اِنّا خَلَقنـَاکُم مِن ذَکَرٍ واُنثی‌َ وجَعَلنـَاکُم شُعوبـًا وقَبائل‌َ لِتَعارَفوا اِن‌َّ اَکرَمَکُم عِندَ اللّه‌ِ اَتقـا‌کُم‌; (2)

    ای مردم‌! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم . شما را تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ این‌ها ملاک امتیاز نیست‌، گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست‌..." البته در قرآن کریم برخی صفات دیگر ذکر شده که وجود آن‌ها در انسان می‌تواند منشأ و سرچشمة بزرگی و عظمت باشد؛ مثل علم و دانش‌، مهربانی و سخاوت‌، کمک به دیگران‌، جهاد (3)و... "...قُل هَل یَستَوِی الَّذین‌َ یعلَمون‌َ و الَّذین‌َ لا یَعلَمون‌َ...; (4)... بگو آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند یکسانند...".(5)

    گاهی انتساب به شخصیت‏های الهی مسئولیت را بیش تر می کند. شاید انجام برخی اعمال از انسان‏هایی که به شخصیت‏های الهی منسوب نیستند، لغزش به حساب نیاید یا کم تر به حساب می آید، حال آن که انجام آن از انسان‏هایی که به بزرگان دین منتسب هستند، لغزش محسوب گردد، مانند انجام برخی رفتارها از همسران پیامبر. خداوند خطاب به همسران پیامبر فرمود: "هر کدام از شما گناه آشکاری انجام دهید، عذاب‏تان دو چندان خواهد شد".(6)

    در سوره مؤمنون آمده است: "هنگامی که در صور دمیده می شود، هیچ گونه نسبی میان آن‏ها نخواهد بود... کسانی که ترازوی اعمال شان سنگین باشد، رستگار خواهند شد".(7)

    پیامبر اسلام(ص) بعد از فتح مکه بالای تپه صفا رفته فرمود: " فرستاده خدا به سوی شما هستم. دلسوز شمایم. نگویید که پیامبر از ما است. به خدا! از میان شما یا غیر شما تنها پرهیزکاران، دوستان من هستند. مبادا روز قیامت بیایید،در حالی که دنیا را به دوش بکشید و دیگران آخرت را! عذری بین خود و شما و بین شما و خدا باقی نگذاشتم. برای هر کس میان من و شما عملش خواهد بود".(8)

    طاووس یمانی گزارش می دهد: امام سجاد(ع) را دیدم که بر خاک افتاده و بی تابی وزاری می کند. عرض کردم: شما که پدرتان حسین بن علی است و مادرتان فاطمه زهرا(س) و جدتان رسول خدا - یعنی با این نسبت شریف و پیوند عالی چرا ناراحت هستید؟ امام فرمود: "نسب را کنار بگذار. خداوند بهشت را برای کسی آفریده است که مطیع و نیکوکار باشد، هر چند غلامی سیاه باشد. به خدا قسم! تو را فردا سود نمی‏دهد مگر عمل صالحی که امروز پیش می فرستی".(9)

    از این آیات و روایات استفاده می شود که انتساب به کسی امتیاز ایجاد نکرده، انسان‏ها در قیامت مرهون اعمال خود هستند: "کل نفس بما کسبت رهینة"(10)

    در قرآن خطاب به فرزند نوح پیغمبر آمده است: "قال یا نوح انّه لیس من اهلک انّه عمل غیر صالح"(11)؛او از خانواده تو نیست زیرا (دارای) عمل غیرصالح است». این آیه بیان کننده این مطلب است که کفر و اعمال غیر صالح خویشاوندی را از بین می‏برد.حتّی فرزند پیامبر و رسول الهی را به منزله شخصی غریبه قرار می‏دهد؛ به خلاف آن جا که فردی ایرانی همچون سلمان در اثر کسب مراتب بالای ایمان در زمره اهل بیت قرار می‏گیرد، که پیامبر در حق او فرمود: «سلمان منّا اهل البیت؛ سلمان از اهل بیت ماست».

    نمونه زیر بیانگر آن است که بستگان برخی از بزرگان دین از مسیر حق خارج شدند. در صدد بودند از انتساب خود سوء استفاده کنند: امام رضا(ع) برادری داشت به نام "زید النار". این برادر چندان مورد رضایت امام نبود. روزی امام در مجلسی سخن می گفت و زید در آن جا حضور داشت. امام متوجه شد که زید عدّه‏ای از اصحاب را مخاطب قرار داده و از مقام خاندان پیامبر سخن گفته و به طور غرورآمیزی دائماً "نحن، نحن" (ما چنین، ما چنان هستیم) می گوید: امام رضا(ع) سخن خود ر ا قطع کرده، خطاب به زید فرمود: "این سخنان چیست که می گویی؟ اگر سخن تو درست باشد و فرزندان رسول خدا وضع استثنایی داشته باشد و خداوند بدکاران آن‏ها را عذاب نکند و بدون عمل به آن‏ها پاداش دهد، پس تو از پدرت موسی بن جعفر(ع) نزد خدا گرامی‏تری، زیرا وی خدا را بندگی کرد تا به درجات قرب نائل آمد و تو می پنداری بی آن که بندگی خدا کنی، می توانی در درجه موسی بن جعفر قرارگیری!".(12)

    پس سادات احترام دارند اما لزوم احترام گذاردن بر آن ها دلیل بر رتبه و مقام معنوی آن ها نیست .

    احكام خاصي كه در فقه براي سادات ذكر شده است ،دلالتي بر برتري آن ها بر ديگران ( بدون ملاك و صرفا به جهت داشتن نژادي خاص )نيست. روشن نيست حكم به برتري خمس نسبت به زكات را شما به چه دليل عقلي يا نقلي بيان كرده ايد!

    بلي به واسطه آن كه زكات و صدقه براي رفع نياز افراد نيازمند جامعه تشريع شده و دريافت آن ها به همراه نوعي احساس خواري از طرف دريافت كننده است، خداي متعال نخواسته است كه پيامبر و خاندان پيامبرش احساس خواري را داشته باشند و در مقابل امت خود سرشكسته باشند. خمس را به عنوان حقي براي نيازمندان سادات و نيز حقي براي خود پيامبر و ائمه بعد از او كه هم احتياجات خود هم جامعه را به وسيله آن برطرف سازند، قرار داده است.

    اين جايگزيني براي از بين بردن احساس خواري از پيامبر و آل او در مقابل امت او مي باشد و دليل بر شرافت خمس بر زكات.
    گذشته از اين احترام به پيامبر و آل پيامبر به خاطر مصالحي كه در بالا ذكر شد و رفع احساس خواري در مقابل امت، هيچ رابطه اي با بحث نژاد پرستي ندارد. چرا كه نژادپرستي شرافت بخشيدن به يك نژاد انساني بر نژاد ديگر است،بدون هيچ مبناي عقلائي و ديني خاص. در حالي كه احترام به سادات نه به خاطر نژاد برتر بودن آن ها، بلكه به خاطر انتساب به پيامبر گرامي اسلام است. احترام به خود پيامبر هم بر اساس اشرف و افضل بودن ايشان به لحاظ معنوي نسبت به ساير انسان ها است.


    تاپیک زیر هم در رابطه با همین موضوع می باشد:

    http://www.askdin.com/thread19919-2.html


    پی نوشت‏ها:
    1. شوری(42) آیه 23.
    2.حجرات(49)آیه 13.
    3.نسأ(4) آیه95.
    4.زمر(39) آیه 9.
    5. نمونه‌، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران‌، ج 19، ص 390 ـ 397، دارالکتب الاسلامیة‌، تهران‌.
    6. احزاب (33) آیه 30.
    7. مؤمنون (23) آیه 101.
    8. بحارالانوار، ج 21، ص 111، چاپ آخوندی، به نقل از عدل الهی، ص 370.
    9. عدل الهی، ص 369 - 370.
    10. مدثر (74) آیه 38.
    11. هود (11) آیه 49.
    12. عدل الهی، ص 371 - 372.

    منبع
    آیا نژاد پرستی در دین اسلام با عناوین سید و سادات احیا می شود ؟!
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»

  7. صلوات ها 19


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    Atheism
    نوشته
    683
    حضور
    7 روز 13 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1500



    نقل قول نوشته اصلی توسط مقداد نمایش پست ها
    با عرض سلام و ادب

    از نظر اسلام همه در برابر قانون و عدالت برابرند. از این جهت فرقی میان شاه و گدا و غنی و فقیر و قوی و ضعیف و زن و مرد و سیاه و سفید حتی میان پیغمبر و امام که معصومند و سایر مردم نیست. با استثنا و هیچ امتیازی نمی توان علیه کسی اعمال نفوذ کرد و آزادی قانونی را از وی سلب نمود. ریشه اصلی احترام سادات آیه ای است که به موجب آن خدا به پیغمبر خود امر می کند که از مردم بخواهد با خویشاوندان وی برخورد دوستی و مودت نمایند. (1)
    خب چه تفاوتی با سایر مردم دارند؟ آیا خدا نمی تونست به پیامبر امر کنه تا از مردم بخواد با همه انسان ها مستقل از نژاد و اصل و نسب برخورد درست داشته باشند؟

    من این حرف جمله رو یک حرف نژادپرستانه می دونم.
    ویرایش توسط وایسلی گوجا : ۱۳۹۲/۰۶/۰۷ در ساعت ۲۲:۲۱
    گویند بهشت و حور و عین خواهد بود آنجا می و شیر و انگبین خواهد بود
    گر ما می و مـعشوق گزیدیم چه باک چـون عـاقبت کـار چـنین خواهد بود
    آیا در مدینه فاضله باران می بارد؟

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه،سوال،طبیعت،سَحر و هر چیزی که یاداور مالکو صاحبم باشه
    نوشته
    1,212
    حضور
    15 روز 8 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    46
    آپلود
    1
    گالری
    5
    صلوات
    3259



    نقل قول نوشته اصلی توسط مقداد نمایش پست ها
    از نظر اسلام همه در برابر قانون و عدالت برابرند. از این جهت فرقی میان شاه و گدا و غنی و فقیر و قوی و ضعیف و زن و مرد و سیاه و سفید حتی میان پیغمبر و امام که معصومند و سایر مردم نیست. با استثنا و هیچ امتیازی نمی توان علیه کسی اعمال نفوذ کرد و آزادی قانونی را از وی سلب نمود. ریشه اصلی احترام سادات آیه ای است که به موجب آن خدا به پیغمبر خود امر می کند که از مردم بخواهد با خویشاوندان وی برخورد دوستی و مودت نمایند. (1)
    جناب مقداد مگه این ایه در مورد اهل بیت (که نامشان مشخص است و میدانیم همه ی خانواده پیامبر نیستند و افراد خاصی اند حتی بعضی از انها مثل حضرت علی علیه السلام از نسل ایشان هم نیستند!) نیست؟!پس چه ربطی به سادات دارد؟!؟این ایه که چنین توصیه ای رو در مورد همه ی نسل پیامبر نکرده؟!

    ما دلخوش به سلامی هستیم که پاسخ ان واجب است!السلام علیک یا ابا صالح المهدی!
    یا رب!
    ما رو عامل تعجیل ظهور موعودت قرار بده!
    کمک کن تسکین غم هایش باشیم!
    و خنده ی روی لبهاش!
    نه (پناه بر تو!) اشک گوشه ی چشم هاش!


  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۲
    نوشته
    313
    حضور
    12 روز 5 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    756



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    آیا نژاد پرستی در دین اسلام با عناوین سید و سادات احیا می شود ؟!
    من این سوال رو به امام زاده ها هم تعمیم میدم. علت موقعیت خاص امام زاده ها چیه؟ امام زاده بودن چه امتیازیه؟ بعضی از فرزندان پیامبران و امامان با خود اون ها مخالف بوده اند. بعد تکلیف کسی که با چند واسطه و تازه اونم در خیلی مواقع مشکوک نسلش به اون امام برسه یا نرسه چیه؟ که در هر روستا و آبادی امامزاده درست کرده اند و گویا ما هم مخالف امام زاده ها نیستیم؟ اگه بگیم انسان های صالحی بوده اند چرا به عنوان انسان صالح ازشون نام نمی بریم چرا میگیم امامزاده مثلا نمیگیم ایشون فلان کتابو نوشتن مثلا ایشون صاحب جواهرن ایشون مرحوم بروجردین ایشون آقای بهجتن. اگه امامزاده ها و حاجت طلبی از اون ها مورد تاییده علتش چیه؟

  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,327
    حضور
    28 روز 15 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3965

    اسلام و عدالت




    نقل قول نوشته اصلی توسط وایسلی گوجا نمایش پست ها
    خب چه تفاوتی با سایر مردم دارند؟ آیا خدا نمی تونست به پیامبر امر کنه تا از مردم بخواد با همه انسان ها مستقل از نژاد و اصل و نسب برخورد درست داشته باشند؟

    من این حرف جمله رو یک حرف نژادپرستانه می دونم.
    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    ظاهرا یک سو تفاهمی ایجاد شده است. اینکه سادات دارای احترام خاصی هستند به این معنا نیست که به دیگران توهین کنیم و یا با آنها برخورد درست نداشته باشیم (چنان که شما مطرح کردید)

    در اسلام همه افراد مساوی اند و ارج و قرب آنها به میزان اعمال و تقوای آنها باز می گردد.(همچنان که کارشناس محترم به خوبی توضیح دادند.)
    همه انسان ها با هر اصل و نسبی محترم اند و حقوق برابر دارند و در این مسئله تفاوتی وجود ندارد. آنچه در مورد سادات خواسته شده است این است که نسبت به آنها به جهت انتسابی که به پیامبر دارند، احترام بیشتری قائل شویم که مطمئنا معنایش این نیست که به دیگران توهین کنیم تا این اشکال مطرح شود که چرا بر اساس نسب و نژاد برخورد شده است.
    اساسا در اسلام همه انسان ها دارای کرامت هستند چنان چه خداوند در قرآن می فرماید: وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ (1) ما فرزندان آدم را کرامت بخشيديم. این آیه مطلق است و کرامت را مربوط به تمام انسان ها می داند. با توجه به مطالب مطرح شده ، نمی توان دین اسلام را به نژاد پرستی متهم کرد و اسلام از این مسئله کاملا مبراست چنانچه در صدر اسلام نیز در اصحاب پیامبر از ایرانی، رومی، عرب، سیاه پوست، آزاد و برده، همگی وجود دارند و تفاوتی بین آنها نیست. این مسئله وقتی بهتر روشن می شود که اسلام را با ادیان دیگری چون یهودیت و هندویسم مقایسه کنیم که در آن ادیان، نژاد فرد و طبقه اجتماعی او در بسیاری از مسائل دینی تاثیر گذار است به طور مثال فردی که یهودی زاده نباشد، نمی تواند یهودی شود و یا اگر فردی در طبقه خاصی از کاست های هندویسم متولد شود، امکان تغییر ندارد. مجموع این مسائل نشان می دهد که هنگامی که اسلام می گوید "يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ (2) اى مردم، ما شما را از مرد و زنى آفريديم، و شما را ملّت ملّت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد. در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست. بى‏ ترديد، خداوند داناى آگاه است." چه قدم بزرگی در راستای مساوات و عدالت برداشته است، این مسئله وقتی بیشتر روشن می شود که علاوه بر وضعیت ادیان دیگر، به سابقه عرب جاهلی و تفاخرها و قبیله گرایی های آن توجه کنیم.

    موفق باشید



    1. اسراء 70
    2. حجرات 13

  15. صلوات ها 8


  16. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    Atheism
    نوشته
    683
    حضور
    7 روز 13 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1500



    حرف های شما متناقض است:

    نقل قول نوشته اصلی توسط رئوف نمایش پست ها

    در اسلام همه افراد مساوی اند و ارج و قرب آنها به میزان اعمال و تقوای آنها باز می گردد.(همچنان که کارشناس محترم به خوبی توضیح دادند.)
    نقل قول نوشته اصلی توسط رئوف نمایش پست ها

    همه انسان ها با هر اصل و نسبی محترم اند و حقوق برابر دارند و در این مسئله تفاوتی وجود ندارد.
    نقل قول نوشته اصلی توسط رئوف نمایش پست ها

    آنچه در مورد سادات خواسته شده است این است که نسبت به آنها به جهت انتسابی که به پیامبر دارند، احترام بیشتری قائل شویم که مطمئنا معنایش این نیست که به دیگران توهین کنیم تا این اشکال مطرح شود که چرا بر اساس نسب و نژاد برخورد شده است.

    اگه همه افراد مساوی هستند پس نیازی نیست برای سادات احترام بیشتری قائل شویم.

    در حالی که درخواست شده برای این افراد احترام بیشتری قائل شدیم چون انتساب به پیامبر دارند. این تعریف کلاسیک نژادپرستی است که به جهت اصل و نسب یک شخص برای اون شخص امتیازی ویژه قائل بشیم که در اینجا احترام بیشتر نسبت به افراد عادی است.
    ویرایش توسط وایسلی گوجا : ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ در ساعت ۲۱:۲۶
    گویند بهشت و حور و عین خواهد بود آنجا می و شیر و انگبین خواهد بود
    گر ما می و مـعشوق گزیدیم چه باک چـون عـاقبت کـار چـنین خواهد بود
    آیا در مدینه فاضله باران می بارد؟

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    نجات
    نوشته
    232
    حضور
    5 روز 21 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1104



    نقل قول نوشته اصلی توسط وایسلی گوجا نمایش پست ها
    حرف های شما متناقض است:








    اگه همه افراد مساوی هستند پس نیازی نیست برای سادات احترام بیشتری قائل شویم.

    در حالی که درخواست شده برای این افراد احترام بیشتری قائل شدیم چون انتساب به پیامبر دارند. این تعریف کلاسیک نژادپرستی است که به جهت اصل و نسب یک شخص برای اون شخص امتیازی ویژه قائل بشیم که در اینجا احترام بیشتر نسبت به افراد عادی است.
    من به عنوان یک سید ، انتظار هیچ احترامی از شما ندارم.نیازی هم به آن ندارم. اگر اسلام دین نژاد پرستی است و شما از نژاد پرستی خوشتان نمی آید ، کسی شما را مجبور نکرده مسلمان باشید.(فقط بلدیم برای خدا "ان قلت" بیاوریم!!!!!!! )
    پیامبر در حدیثی گفته : اگر سادات خوبند به خاطر خوبی خودشان بهشون احترام بگذارید و اگر خوب نیستند به خاطر من (پیامبر) به آنها احترام کنید.
    من که برای دین جدم کاری نکرده ام از شما انتظار احترام ندارم ولی اون ساداتی که به قول آقای مقداد :
    نقل قول نوشته اصلی توسط مقداد نمایش پست ها
    سلسله سادات هیچ گونه تأمینی نداشتند، کشته می شدند، سرهای بریده ایشان را به عنوان ارمغان از شهری به شهری می بردند، آنان را زنده زنده در زمین دفن می کردند، دسته دسته در پس ساختمان ها و در لای دیوارها می گذاشتند، سال ها در قعر زندان های تاریک شکنجه می دادند، مسموم می کردند.
    باید به نظر من حتما بهشون احترام گذارده بشه.

    ویرایش توسط مجاهد تنها : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ در ساعت ۰۲:۲۷

  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۲
    نوشته
    313
    حضور
    12 روز 5 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    756



    نقل قول نوشته اصلی توسط مقداد نمایش پست ها
    سلسله سادات هیچ گونه تأمینی نداشتند، کشته می شدند، سرهای بریده ایشان را به عنوان ارمغان از شهری به شهری می بردند، آنان را زنده زنده در زمین دفن می کردند، دسته دسته در پس ساختمان ها و در لای دیوارها می گذاشتند، سال ها در قعر زندان های تاریک شکنجه می دادند، مسموم می کردند.
    نقل قول نوشته اصلی توسط نوه فاطمه نمایش پست ها
    سلسله سادات هیچ گونه تأمینی نداشتند، کشته می شدند، سرهای بریده ایشان را به عنوان ارمغان از شهری به شهری می بردند، آنان را زنده زنده در زمین دفن می کردند، دسته دسته در پس ساختمان ها و در لای دیوارها می گذاشتند، سال ها در قعر زندان های تاریک شکنجه می دادند، مسموم می کردند.
    به خاطر رسیدن نسل به امام یا به خاطر ایمان؟ اگه به خاطر رسیدن نسل به امام بوده(در فرض صحت) فکر نکنم احمق تر از اونا در سرتاسر تاریخ پیدا بشه.

  21. صلوات


صفحه 1 از 25 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود