صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سوالاتی درباره حضرت عیسی (ع) و انجیل

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    31
    حضور
    18 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    60

    سوالاتی درباره حضرت عیسی (ع) و انجیل




    سلام.
    چندوقت پیش با یک مسیحی گفتگو می کردم اون می گفت که عیسی هیچ گناهی نکرد ولی بقیه پیامبران همه گناه کردند پس عیسی خداست.
    آیا حضرت عیسی هم اشتباهی داشته؟؟آیا در انجیل وتورات پیامبری نام برده شده که هیچ اشتباهی نکرده باشد؟؟



    رفت حاجی به طواف حـــــرم و باز آمد
    ما به قربان تو رفتیم و همانجا ماندیم

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    31
    حضور
    18 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    60

    چندسوال در مورد انجیل




    در مورد انجیل چند سوال دارم.
    آیا انجیلی پیدا شده که با اناجیل کنونی متفاوت باشد؟؟
    آیا صفت های ناپسند به حضرت عیسی و خدا در انجیل وجود دارد؟؟
    آیا انجیل به 14 معصوم ما اشاره کرده است؟

    رفت حاجی به طواف حـــــرم و باز آمد
    ما به قربان تو رفتیم و همانجا ماندیم

  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,516
    حضور
    175 روز 1 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58316



    با نام و یاد دوست






    سوالاتی درباره حضرت عیسی (ع) و انجیل





    کارشناس بحث: استاد رئوف
    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۲/۰۶/۱۵ در ساعت ۱۸:۲۷ دلیل: تغییر کارشناس پاسخگو

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,331
    حضور
    28 روز 18 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3971

    حضرت عیسی (ع)




    نقل قول نوشته اصلی توسط rezatahmasebi نمایش پست ها
    سلام.
    چندوقت پیش با یک مسیحی گفتگو می کردم اون می گفت که عیسی هیچ گناهی نکرد ولی بقیه پیامبران همه گناه کردند پس عیسی خداست.
    آیا حضرت عیسی هم اشتباهی داشته؟؟آیا در انجیل وتورات پیامبری نام برده شده که هیچ اشتباهی نکرده باشد؟؟

    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    چند مطلب:

    - اولا گناه نکردن دلیل بر خدا بودن نیست و بر فرض هم ادعای فرد مذکور صحیح باشد، دلیل بر خدایی عیسی (ع) نیست. ادعای خدایی عیسی (ع) چنان سست است که فسادش، روشن است.

    - مطلب دوم این است که از نگاه مسلمانان تورات و انجیل، کتب تحریف شده هستند و مطالب آنها قابل استناد نیست. یکی از دلایلی که بر تحریف آن وجود دارد، اسناد اعمال ناروا و خلاف شرع به پیامبران است. این مسئله به وفور در تورات یافت می شود.

    - انجیل موجود نیز اساسا انجیلی که از سوی خداوند اعطا شده است، نیست بلکه روایت هایی است که اطرافیان حضرت عیسی(ع) در مورد زندگی او نوشته اند. و کتاب آسمانی که از سوی خداوند فرستاده شده است، نیست. بنابراین قابل استناد نیست.

    - اما از نگاه ما، تمام پیامبران معصوم هستند و در این بین تفاوتی بین حضرت عیسی (ع) (که ما او را پیامبر می دانیم نه خدا) با دیگر پیامبران وجود ندارد. به عبارت دیگر از نظر ما تمام پیامبران معصوم بوده اند نه فقط حضرت عیسی(ع)

    موفق باشید


  9. صلوات ها 7


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    650
    حضور
    12 روز 21 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    2
    گالری
    12
    صلوات
    1149



    نقل قول نوشته اصلی توسط rezatahmasebi نمایش پست ها
    سلام.
    چندوقت پیش با یک مسیحی گفتگو می کردم اون می گفت که عیسی هیچ گناهی نکرد ولی بقیه پیامبران همه گناه کردند پس عیسی خداست.



    اثبات اینکه «محال است موجودی غیر از خدا، گناه نکند»، به عهدۀ مدّعی است. طبق انجیل، عیسی مسیح، هرگز نگفت «من خدا هستم» افرادی که خود را پیرو مسیح می دانند، چرا تفسیرات و برداشتهای خود را به مسیح نسبت می دهند؟

    البته لازم به ذکر است که مسیحی مورد نظر شما، با شبان بی سوادی در ارتباط بوده است، و به امری تمسّک جسته است که کمتر فرد مسیحی در جهان بدان دست دراز می کند. ادعای فوق پیشفرضهای بی جای زیادی را در بر دارد که من وارد بحثش نمی شوم.

    در مقاله ذیل روشن می شود که مسیح خدا نیست:

    طبق انجیل، عیسی خدا نیست!

    یکی از باورهای عجیب مسیحیان، اعتقاد به خدا بودن حضرت مسیح(ع) است. به غیر از چند فرقه که در اقلیت کامل هستند، سایر مسیحیان به این مسئله اعتقاد دارند. این در حالی است که حضرت عیسی(ع) هرگز نفرموده اند که خدا هستند، بلکه مسیحیان با تفسیرهای عجیب و غریب از بعضی سخنان حضرت عیسی(ع) و برخی سخنان حواریون، ادعا میکنند که حضرت عیسی(ع) خدا هستند. گذشته از پاسخهای قدرتمندی که از سوی منتقدین مسیحیت، بر این تفسیرها وارد میشوند، اساساً آیاتی در عهد جدید کتاب مقدّس مسیحیان(که آنرا مجازاً انجیل مینامند)، وجود دارد که ثابت میکند که حضرت عیسی(ع) خدا نیست.

    صورت برهان اثبات خدا نبودن حضرت مسیح طبق کتاب مقدّس به شکل زیر است:
    1. خداوند کمال مطلق است، تمام کمالات را داراست، و هیچگونه نقصان و کاستی ندارد.
    2. طبق انجیل(عهد جدید) علم و توانایی و ارادۀ حضرت عیسی(ع) دارای نقصان است.
    نتیجه: حضرت عیسی مسیح، خدا نیست.

    ***

    بخش نخست برهان(اینکه خدا دارای تمام کمالات و فاقد تمام نقصهاست)، مورد قبول تمام اندیشمندان اعم از خداباور و بیخدا است. حتی بیخدایان نیز قبول دارند که خدا در صورت وجود باید کمال مطلق باشد، و اساساً بیخدایی مثبتگرا بر اساس همین مسئله سعی میکند وجود خدا را رد کند، یعنی سعی میکند ثابت کند یک صفت کمالی وجود دارد که هیچ موجودی نمیتواند دارای آن باشد(ان شاء الله، به زودی در این مورد مقالاتی را روی وبلاگ قرار خواهم داد). امّا برای مستدل بودن مقاله، شما را برای اثبات این بخش از برهان، به اینجا ارجاع میدهم.

    بخش دوّم برهان، شامل آیاتی از کتاب مقدّس است که نشان میدهد که صفات علم، قدرت و اراده در حضرت عیسی(ع) دارای نقصان هستند:

    1. انجیل متی39:26 حضرت عیسی فرمود: سپس قدری پیش رفته به‌رویْ بر خاک افتاد و دعا کرد: «ای پدر من، اگر ممکن است این جام از من بگذرد، امّا نه به خواست من، بلکه به ارادۀ تو.»

    2.یوحنّا28:8 حضرت عیسی فرمود: "از خود کاری نمی‌کنم، بلکه فقط آن را می گویم که پدر به من آموخته است."

    3.انجیل متی36:24 حضرت عیسی فرمود: "هیچ‌کس آن روز و ساعت را نمی‌داند جز پدر؛ حتی فرشتگان آسمان و پسر نیز از آن آگاه نیستند."

    4.یوحنّا 28:14 حضرت عیسی فرمود: "پدر از من بزرگتر است."


    آیه شماره (1) ثابت میکند که حضرت عیسی(ع) توانا(قدیر) نیست، زیرا اگر توانا و قدیر بود، از دیگری برای نجات جان خودش خواهش نمیکرد و اینچنین با تضرع در برابر دیگری خواهش نمیکرد.
    آیه شماره (2) ثابت میکند که حضرت عیسی(ع) فاقد اراده است، زیرا هیچ کاری را از خودش انجام نمیدهد. حال آنکه خدا هر کاری را از خودش انجام میدهد، نه اینکه تحت تأثیر دیگری کارهایش انجام بدهد. البته ممکن است در مورد این آیه مناقشه کنند که پدر همان حضرت عیسی است!! البته این ادعا بر اساس اعتقاد تثلیثگرایان باطل است، زیرا تثلیث پدر را غیر از پسر میداند. ضمن اینکه وقتی حضرت عیسی(ع) با پدر سخن میگوید و از او خواهش و دعا میکند، بدون شک پدر کسی غیر از اوست.
    آیه شماره (3) ثابت میکند حضرت عیسی(ع) علیم(دانا به هر دانستی) نیستند، زیرا طبق فرمایش خودشان، از آن ساعت خبر ندارند و با آوردن عبارت "پسر نیز از آن آگاه نیست" به صورت مؤکّد نقصان دانش خویش را نشان میدهند.
    آیه شماره (4) ثابت میکند که موجودی هست که از حضرت عیسی(ع) بزرگتر است، و این با کمال مطلق بودن ناسازگار است. این «بزرگتر بودن» را به هر چه که تفسیر کنیم، باز هم به وجهی موجودی عالیتر از حضرت عیسی(ع) وجود دارد و نظر به اینکه خدا کمال مطلق است، ممکن نیست که چیزی عالیتر از او وجود داشته باشد، پس بر اساس این سخن، حضرت عیسی(ع) خدا نیستند، زیرا موجودی عالیتر از ایشان وجود دارد.

    بر اساس دو بخش پیشین این برهان، نتیجه گیری نیز خیلی بدیهی است، خدا باید کمال مطلق باشد و طبق انجیل حضرت عیسی(ع) کمال مطلق نیستند، پس حضرت عیسی(ع) طبق انجیل خدا نیستند.
    ***

    حال که به بیان برهان پرداختیم، بدون شک لازم خواهد بود که به بیان توجیهات مسیحیان نیز بپردازیم. مسیحیان دو توجیه مهم را در کنار آموزۀ کنوسیس دارند که ما هر سۀ آنها را تقدیم میکنیم:
    توجیه اوّل: حضرت عیسی(ع) به واسطه جسم شدن از صفات الهی خالی شده بود(کنوسیس)
    هر چند احترام به خرد مخاطب، انسان را وامیدارد که اساساً به این توجیه پاسخ ندهد، ولی بنده برای اینکه استدلالات مقاله تکمیل باشد، به نکاتی در مورد این توجیه میپردازم:
    اولاً همینکه حضرت عیسی(ع) خالی از صفات خدا شده است، دیگر خدا نیست، و اساساً بحثی بین ما و مسیحیان باقی نمیماند.
    ثانیاً اساساً اگر حضرت عیسی(ع) روزی خدا بودند، و دارای صفات الهی بودند، آنگاه «خالی شدن از صفات الهی» معنایی نداشت. توجه کنید که صفات الهی چیزهایی زائد بر ذات نیستند که ممکن باشد، خود را از آن خالی کند. اگر صفات زائد بر ذات بودند، یعنی چیزهایی خارج از ذات، آنگاه خدا برای خدا بودنش نیاز به آنها داشت و همین محتاج بودن، نشانگر خدا نبودن او میبود، پس صفات در ذات و به عبارت دقیقتر، صفات عین ذات هستند. صفات باید همان ذات باشند. یعنی ذات خدا، خود دارای آن صفات باشد، تا بتوانیم بگوییم خدا دارای این صفات کمالی هست. از سوی دیگر نیز ذات خدا مرکّب از این صفات نیست، بلکه ذات واحد خدا، خود دارای تمام این کمالات است و ما بسته به زاویه دید خودمان، آن صفات را درک میکنیم. مثلاً وقتی به قدرت خدا نگاه میکنیم، قدیر بودن او را میبینیم، وقتی به دانش بی حدّ و حصرش مینگریم، علیم بودن او را درک میکنیم و... برای نزدیک شدن ذهن عرض میکنم صفات خدا، مثل شوری در نمک هستند، نمک تا وقتی که نمک است، ممکن نیست شور نباشد. حال با روشن شدن این مطالب باطل بودن کنوسیس نیز مشخص میشود، زیرا صفات خدا، عین ذات او هستند، و ممکن نیست که تا وقتی که ذات خدا هست، صفات نباشند. پس این توجیه اساساً یک امر محال را درست فرض کرده است و در یک کلام، ممکن نیست واجب الوجود، ممکن الوجود بشود.

    توجیه دوّم: حضرت عیسی(ع) دارای دو بُعد(طبیعت) الهی و انسانی بودند و این آیات مربوط به بُعد انسانی ایشان است.
    بر اساس این توجیه ما دو عیسی داریم: یک خدای کامل و یک انسان کامل و این دو معلوم نیست چرا یک نفر فرض میشوند!! امّا در پاسخ به این توجیه، توجّه شما را به مطالب زیر جلب مینمایم:
    اوّلاً جای سؤال است که اگر حضرت عیسی(ع) دارای دو بُعد الهی و انسانی است، پس چرا هرگز از بُعد الهی خویش سود نبرده است؟ ما هر وقت حضرت عیسی(ع) را بنگریم، او در بُعد انسانی خود است، پس چرا باید فکر کنیم که ایشان یک بُعد دیگر هم دارند؟ البته ممکن است مسیحیان ادعا بفرمایند که معجزات حضرت عیسی(ع) نشانگر وجود بُعد الهی ایشان است!! امّا معجزات بزرگ ایشان مثل شفا دادن کور و جذامی و زنده کردن مرده، که به نظر میرسد که نیازمند قوای الهی باشد، همگی توسط پیامبران پیشین چنانکه در کتاب مقدّس اشاره شده است، انجام شده اند: ایلیا(ع) و الیشع(ع)، مرده را زنده میکنند(اول پادشاهان17: 23-20؛ دوم پادشاهان4: 36-30) حتی حضرت الیشع(ع) معجزه ای بزرگتر دارد زیرا استخوانهای جنازۀ پوسیدۀ وی، یک مرده را زنده کرد(دوم پادشاهان13: 22-20) همچنین حضرت عیسی(ع) طبق انجیل فقط به انسانهای مرده که روزی زنده بودند، زندگی داد، ولی حضرت موسی(ع) یک عصای چوبی را به یک مار زنده تبدیل فرمودند(خروج4: 4-2). در عین حال حضرت الیشع افراد نابینا را شفا میدهد و جذام را درمان میکند(دوم پادشاهان6: 24-15؛ دوم پادشاهان5: 14-10). در مورد معجزۀ غذا دادن به صدها نفر با مقدار کمی خوراکی، این معجزه نیز پیشتر انجام شده است(دوم پادشاهان4: 44-42) پس این معجزات نمیتوانند نشانگر خدا بودن کسی باشند، زیرا مسیحیان هم قبول دارند که حضرت الیشع(ع) خدا نبودند.
    ثانیاً نگاهی به آیه شماره (1) در بالا بیندازید(متی39:26). اگر حضرت عیسی(ع) دارای بُعد الهی هستند، چرا از بُعد الهی خودشان خواهش نمیکنند و از پدر خواهش میکنند؟ طبق آموزۀ تثلیث بُعد الهی حضرت عیسی(ع) که همان خدای پسر است، غیر از خدا پدر است. ایشان چرا از طبیعت دیگر خودشان یاری نمیخواهند و دست به دامن پدر میشوند؟
    ثالثاً نگاهی به آیه شماره (2) در بالا بیندازید(یوحنا28:8). اگر حضرت عیسی(ع) دارای بُعد الهی است، چرا این بُعد الهی به او نمیگوید چه بکند و او بر اساس دستورات پدر عمل میکند؟ پس این بُعد الهی حضرت عیسی(ع) برای چه کاری مولود شده است؟!
    رابعاً نگاهی به آیه شماره (3) در بالا بیندازید(متی36:24). این آیه دانش را از هر کسی جز پدر صلب میکند و حتی تأکید میکند که «پسر نیز از آن آگاه نیست». نظر به اینکه طبق آموزۀ تثلیث پدر غیر از پسر است، و اینجا هم تأکید شده است که پسر نمیداند و پدر میداند، چنین بُعد الهی هم، که همان خدای پسر است، نمیتواند خدا باشد، چون باز چیزی هست که فقط پدر میداند و پسر نمیداند، پس این بُعد الهی هم در صورت وجود فاقد صفت کمالی علیم بودن(دانا به هر دانستنی) است و در نتیجه خدا نیست.
    خامساً اساساً نظر به اینکه نقد ما کتاب مقدّسی است و هیچ آیه ای از کل کتاب مقدّس به وجود دو طبیعت یا دو بُعد در حضرت عیسی(ع) اشاره ندارند، پس این استدلال اساساً غیرکتاب مقدّسی است و نمیتواند قابل قبول باشد. کاش دوستان مسیحی به جای اینکه بر اساس تخیلات خودشان به توجیه عقایدشان میپرداختند، به سخنان کتاب مقدّس خودشان نگاه میکردند تا هدایت شوند. آنها ادعا میکنند که حضرت عیسی(ع) خداست و بالای صلیب رفته و کشته شده است، ولی طبق انجیل خودشان حضرت عیسی(ع) هرگز نفرمودند: «من خدا هستم» و نیز هرگز ادعا نکردند که بر روی صلیب جان داده اند.

    توجیه سوّم: حضرت عیسی(ع) میخواستند خدا بودنشان را از مردم پنهان کنند.
    این توجیه که پاسخ جدید کلیسا محسوب میشود و نظر به نقصهای دو استدلال پیشین، طرح شده است، سعی میکند بگوید وقتی حضرت عیسی(ع) سخنی میگویند که نشان میدهد که خدا نیست، میخواهند خدا بودن خودشان را مخفی کنند. در پاسخ به این ادعا عرض میکنیم:
    اولاً نگاهی به آیه شماره (1) در بالا بیندازید(متی39:26). چنانکه آیات قبل و بعد از این آیه نشان میدهد، این سخنان را حضرت عیسی(ع) زمانی میگویند که هیچکسی در کنارشان نیست و خود به تنهایی با خدا خلوت کرده اند. اینجا حضرت عیسی(ع) میخواستند خدا بودنشان را از چه کسی پنهان کنند؟ این توجیه به هیچ وجه نمیتواند پاسخی برای این آیه باشد.
    ثانیاً اساساً بین چیزهایی که حضرت عیسی(ع) باید به بشر بیاموزد، چه چیزی از بقیه مهمتر است؟ آیا نکته ای مهمتر از این هست که اگر خدا هستند، آنرا رسماً بیان کنند؟ اساساً چرا ایشان باید اگر خدا هستند، خدا بودنشان را با این سخنان پنهان کنند و باعث گمراهی دیگران بشوند؟(چنانکه به خیال مسیحیان این آیات باعث گمراهی ما شده اند!!)
    ثالثاً اگر ایشان همیشه خدا بودنشان را پنهان میکردند، مسیحیان چگونه معتقد هستند که حضرت عیسی(ع) با سخنانشان به صورت کنایی خدا بودنشان را نشان داده اند؟ اتفاقاً این آیات نیز کنایی هستند و با کنایه خدا نبودن حضرت را نشان میدهند.

    در پایان این مقاله این آیه از قرآن را تقدیم میکنم: «همان كسانى كه سخنان را مى‏شنوند و از نيكوترين آنها پيروى مى‏كنند آنان كسانى هستند كه خدا هدايتشان كرده، و آنها خردمندانند.»(زمر:18)


    نقل قول نوشته اصلی توسط rezatahmasebi نمایش پست ها
    آیا حضرت عیسی هم اشتباهی داشته؟؟آیا در انجیل وتورات پیامبری نام برده شده که هیچ اشتباهی نکرده باشد؟؟


    اگر معیار دستورات خدا و نگرش شریعت موجود باشد، آری! طبق انجیل، علمای یهودی، رأی بر گناهکاری وی دادند و آیات انجیل هم بارها به عمل ضدّشریعت او اشاره دارند! حال توجیه مسیحیان هر چه که باشد، پیامبرانِ کتاب مقدّس هم طبق همین شریعتی که مسیح آنرا زیر پا می گذاشت، گناهکار بودند! شریعت بود که گفت بت نپرست، شریعت بود که گفت زنا مکن، و شریعت بود که عمل نکردن به آن، گناه محسوب می شد! حال دوستان مسیحی چون مسیح را شارع کلّ شریعت می دانند، به حق می دهند هر وقت خواست، شریعت را زیر پا بنهد! به عنوان مثال، مسیح طبق انجیل حرمت روز شنبه را نگاه نداشت، ولی آیا همین عمل نبود که در تورات برایش حکم سنگسار صادر شد؟ و پاسخ مسیح در انجیل به اعتراض یهود چیست؟ من خودم صاحب روز شنبه هستم!! پس آری، از آنجا که گناه عمل منافی شریعت است، مسیح نیز چنین کاری را کرده است، البته طبق انجیل! البته اینرا نمی توان به پای اولوالعزم و صاحب شریعت بودن نیز گذاشت، چون مدّعای مسیح، ابداً آوردن شریعتی جدید نبوده است. او برای گوسفندان گم شدۀ بنی اسرائیل آمده بود...

    همچنین در معنای گسترده تر، گناه به معنای تباه کردن است، و مسیح طبق انجیل، درخت انجیری که میوه نداده بود را نفرین کرده و خشکاند.

  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    650
    حضور
    12 روز 21 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    2
    گالری
    12
    صلوات
    1149



    نقل قول نوشته اصلی توسط rezatahmasebi نمایش پست ها
    آیا انجیلی پیدا شده که با اناجیل کنونی متفاوت باشد؟؟


    اکثر اناجیل غیررسمی، تفاوتهایی با اناجیل چهارگانه دارند و این تفاوتها ناشی از گرایشهای فکری نویسندگان است. در حال حاضر اصالت همین چهار انجیل موجود، بیشتر از اناجیل غیررسمی و به خصوص انجیل برناباست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط rezatahmasebi نمایش پست ها
    آیا صفت های ناپسند به حضرت عیسی و خدا در انجیل وجود دارد؟؟


    بستگی دارد جه کاری را صفت ناپسند بدانیم و از آن بالاتر، انجیل را چگونه تفسیر کنیم. در کل، شخصیت مسیح و خدا، در اناجیل چهارگانه، با نگرش توحیدی، قابل دفاع است.


    نقل قول نوشته اصلی توسط rezatahmasebi نمایش پست ها
    آیا انجیل به 14 معصوم ما اشاره کرده است؟
    حداقل به طور مستقیم خیر. شاید برخی اشارات مخفی وجود داشته باشد ولی عموماً دو وجهی هستند. به عنوان مثال، در مکاشفات یوحنا به زنی باردار که تاجی از دوازده ستاره دارد، اشاره شده است، ولی به سختی بتوان آن زن را با حضرت زهرا(س) یا حضرت خدیجه(س) یا حضرت نرجس تطبیق داد و بیشتر با حضرت مریم(س) مشابهت دارد.
    ویرایش توسط مسلمان ایرانی : ۱۳۹۲/۰۶/۱۵ در ساعت ۲۲:۴۲

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۲
    نوشته
    139
    حضور
    3 روز 22 ساعت 55 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    285



    سلام
    آیا تضادی در اناجیل چهارگانه وجود دارد؟

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    علاقه
    الله
    نوشته
    63
    حضور
    4 روز 22 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    176



    جناب" مسلمان ایرانی " از پاسختون بسیار بسیار ممنون...

    و در پاسخ به دو بزرگوار ذیل:
    نقل قول نوشته اصلی توسط Hrm نمایش پست ها
    آیا تضادی در اناجیل چهارگانه وجود دارد؟
    و
    نقل قول نوشته اصلی توسط rezatahmasebi نمایش پست ها
    آیا انجیل به 14 معصوم ما اشاره کرده است؟
    بنده به شما دو فایل تصویری پیشنهاد میکنم حتما ببینید.در این دو فایل به صورت ویژه و حرفه ای بشارت آمدن اسلام و محمد در تورات و انجیل را بر اساس همان کتب مقدس (انجیل و تورات) اثبات کرده اند!تناقضات و به قولی گاف های این کتب مقدس را هم گفته اند...
    ویژگی حکومت محمد و محل آمدن اسلام به علاوه اشاره شدن به اهل بیت و اللخصوص امام دوازدهم به صورت ویژه اشاره شده (این دو فایل از پژوهشگری به اسم استاد رائفی پور میباشد که با دیدنش به جواب سوالتون خواهید رسید در ضمن اگر به خاطر حجمش قادر به دانلود فایل تصویری نبودید بگید تا فایل صوتی این دو فایل را بگذارم) :

    فایل اول

    فایل دوم


    نقل قول نوشته اصلی توسط مسلمان ایرانی نمایش پست ها
    بخش نخست برهان(اینکه خدا دارای تمام کمالات و فاقد تمام نقصهاست)، مورد قبول تمام اندیشمندان اعم از خداباور و بیخدا است. حتی بیخدایان نیز قبول دارند که خدا در صورت وجود باید کمال مطلق باشد، و اساساً بیخدایی مثبتگرا بر اساس همین مسئله سعی میکند وجود خدا را رد کند، یعنی سعی میکند ثابت کند یک صفت کمالی وجود دارد که هیچ موجودی نمیتواند دارای آن باشد(ان شاء الله، به زودی در این مورد مقالاتی را روی وبلاگ قرار خواهم داد). امّا برای مستدل بودن مقاله، شما را برای اثبات این بخش از برهان، به اینجا ارجاع میدهم.
    معلوم نیست چه زمانی میزارید در وبلاگتون(کدوم وبلاگتون)؟؟سراپا منتظریم...

    ویرایش توسط reza_i7 : ۱۳۹۲/۰۶/۱۶ در ساعت ۰۸:۳۵

    مجموعه راه حقیقت

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    882
    حضور
    20 روز 18 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    1
    گالری
    17
    صلوات
    2369



    در انجیل وقتی فریسیان خرده می گیرند که عیسی با گناهکاران نشست و برخاست می کند، حضرت عیسی(ع) می گوید که برای گناهکاران آمده ام و نه پارسایان(دقت کنید که نمی فرماید شما هم مثل اینها گناهکارید!)

    در موعظه سر کوه هم، که در انجیل متی آمده است، حضرت عیسی(ع) از اعمالی نهی می فرماید و می گوید گناهکاران نیز چنین هستند. مثلا می فرماید قرض ندهید تا سودی کنید، گناهکاران نیز قرض می دهند تا سود کنند.

    پس مشخص است که از دید حضرت عیسی(ع) آنگونه که انجیل خودشان نشان می دهد، گناهکاران، گروهی از انسانها هستند و نه تمام آنها.
    ویرایش توسط tazkie : ۱۳۹۲/۰۶/۱۶ در ساعت ۰۸:۳۴

    ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش, بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش.

  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    31
    حضور
    18 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    60



    نقل قول نوشته اصلی توسط reza_i7 نمایش پست ها
    جناب" مسلمان ایرانی " از پاسختون بسیار بسیار ممنون...

    و در پاسخ به دو بزرگوار ذیل:

    و

    بنده به شما دو فایل تصویری پیشنهاد میکنم حتما ببینید.در این دو فایل به صورت ویژه و حرفه ای بشارت آمدن اسلام و محمد در تورات و انجیل را بر اساس همان کتب مقدس (انجیل و تورات) اثبات کرده اند!تناقضات و به قولی گاف های این کتب مقدس را هم گفته اند...
    ویژگی حکومت محمد و محل آمدن اسلام به علاوه اشاره شدن به اهل بیت و اللخصوص امام دوازدهم به صورت ویژه اشاره شده (این دو فایل از پژوهشگری به اسم استاد رائفی پور میباشد که با دیدنش به جواب سوالتون خواهید رسید در ضمن اگر به خاطر حجمش قادر به دانلود فایل تصویری نبودید بگید تا فایل صوتی این دو فایل را بگذارم) :

    فایل اول

    فایل دوم



    معلوم نیست چه زمانی میزارید در وبلاگتون(کدوم وبلاگتون)؟؟سراپا منتظریم...
    سلام اگر فايل صوتي را بگذاريد ممنون ميشم

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود