صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چگونه جادوگران جادو کردند؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    82
    حضور
    18 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    298

    چگونه جادوگران جادو کردند؟




    سلام سوالی است که چند وقتی ذهنم رو مشغول کرده و کم کم داره روی ایمانم اثر میذاره

    در داستان حضرت موسی همه ی ما میدانیم که عصای حضرت موسی به وسیله ی خدا به ازدها تبدیل شد و دیگر مار ها را از بین برد

    اما طناب جادوگران چگونه مار شد؟مگر جادوی اینگونه داریم؟شما دیده اید جادوگری طنابی را مار کند؟

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,545
    حضور
    175 روز 9 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58343



    با نام و یاد دوست




    چگونه جادوگران جادو کردند؟







    کارشناس بحث: استاد هدی


  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5706



    با سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط amirhasan.king نمایش پست ها
    طناب جادوگران چگونه مار شد؟
    طناب جادوگران مار نشد بلكه به خيال و تصور اينگونه مي آمد كه آنها حركت مي كنند . قرآن كريم به اين امر تصريح مي نمايد:
    ...فَإِذَا حِبَالُهُمْ وَعِصِيُّهُمْ يُخَيَّلُ إِلَيْهِ مِن سِحْرِهِمْ أَنَّهَا تَسْعَى(1)
    پس ناگهان ريسمانها و چوبدستى ‏هايشان بر اثر سحرشان در خيال او [چنين] مى ‏نمود كه آنها به شتاب مى ‏خزند

    نقل قول نوشته اصلی توسط amirhasan.king نمایش پست ها
    مگر جادوی اینگونه داریم؟شما دیده اید جادوگری طنابی را مار کند؟
    همانگونه كه عرض كرديم ريسمانهاي ساحران به طناب تبديل نشدند بلكه سحر سحره موجب گشت كه در نظر بيننده ، طنابها به حركت در آيند و چون مار بخزند .
    اصولا حوزه ي تاثير سحر ، تصورات و خيال است و سحر نمي تواند واقعيت را تغيير بدهد مگر اينكه فرد مسحور شده خودش بر اساس تصور و خيال سحر شده اش كاري در واقعيت انجام بدهد كه واقعيت را عوض كند .
    استاد جوادي آملي در اين زمينه مي فرمايند :
    " حوزهٴ تأثير سِحر در خيال است واقعيت را عوض بكند نيست در حوزهٴ خيال افراد اثر مي‌گذارد منتها چون انسان با انديشه كار مي‌كند و ضبط قواي دروني هم مقدور بسياري از افراد نيست همين كه انسان چيزي را تصوّر كرده بعد باور كرده برابر او هم اقدام مي‌كند ديگر چون برابر آن اقدام مي‌كند آثار خارجي خود را به همراه دارد " (2)
    لذا هيچ تغييري در طنابها رخ نداد فقط ساحران اينگونه در تصور و خيال بيننده تاثير گذاشتند و به خيال او آوردند كه اين ريسمانها ، در حال حركتند و چون مار مي خزند .


    (1)- طه/66
    (2)- ر.ك: بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء ، تفسير سوره مباركه طه ، جلسه 26

  7. صلوات ها 9


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    پژوهش
    نوشته
    13
    حضور
    4 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25



    با سلام

    در علومه غریبه چند فاکتور مهم داریم:
    سیمیا،کیمیا،لیمیا و ریمیا
    اینها چند روش جادوگری هستند که جادوگران و ساحران ماهر از این شیوه استفاده میکنند و هر کدام از اینها برای خود توضیح مفصلی دارد.
    ویرایش توسط مدیر اجرایی : ۱۳۹۲/۰۶/۱۶ در ساعت ۱۲:۴۰ دلیل: حذف لینک
    هشدار به منتظران مهدی (عج) ، حسین (ع) را منتظرانش کشتند

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۲
    نوشته
    32
    حضور
    19 روز 7 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    82



    نقل قول نوشته اصلی توسط هدی نمایش پست ها

    اصولا حوزه ي تاثير سحر ، تصورات و خيال است و سحر نمي تواند واقعيت را تغيير بدهد مگر اينكه فرد مسحور شده خودش بر اساس تصور و خيال سحر شده اش كاري در واقعيت انجام بدهد كه واقعيت را عوض كند .
    سلام
    با این نظر مخالفم !
    سحر می تواند دخل و تصرف مادی انجام دهد. به عنوان نمونه کشتن انسانها.( در فیلم ملک سلیمان هم دیدیم که جادوی جادوگران باعث کشته شدن همسر حضرت سلیمان شد ).
    به نظر من مهمترین سوالی که اینجا مطرح میشه اینه که با وجود سحر و جادو و چشم زدن و امثالهم - که کم هم نیستند - جایگاه اختیار انسان چی میشه ؟! و همچنین با توجه به اینکه انسان ممکن از این ناحیه دچار مشکل بشه پس باید بره و این علوم - که اسلام توصیه کرده دنبال اوان نرید - رو یاد بگیره !!!!!!!!!
    بعد از همه اینا تازه می رسیم به جایگاه رما و دعانویس و دعا گر - که البته همه ما اونا رو به زبون قبول نداریم ولی اگه پاش بیفته سراغشون می ریم - و امثالهم !!!!!!!!!!!!!!!

  11. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5706



    نقل قول نوشته اصلی توسط پریشان نمایش پست ها
    سلام
    با این نظر مخالفم !
    سحر می تواند دخل و تصرف مادی انجام دهد. به عنوان نمونه کشتن انسانها.( در فیلم ملک سلیمان هم دیدیم که جادوی جادوگران باعث کشته شدن همسر حضرت سلیمان شد ).
    اولا جسدي كه بر تخت حضرت سليمان عليه السلام افتاده بود جسد همسرش نبود بلكه روايات در اين باب مختلف است اما هيچ يك در تفاسير الميزان و نمونه به جسد همسر حضرت سليمان دلالت ندارند (1)
    وثانيا خداوند در قرآن كريم اين كار را به خودش نسبت مي دهد و مي فرمايد : " وَلَقَدْ فَتَنَّا سُلَيْمَانَ وَأَلْقَيْنَا عَلَى كُرْسِيِّهِ جَسَدًا ثُمَّ أَنَابَ"0ص/34)
    و قطعا سليمان را آزموديم و بر تخت او جسدى بيفكنديم پس به توبه باز آمد
    بنابراين اين مساله از سر سحر و جادو نبود .


    (1)- ر.ك : الميزان ، ج 17، ص 314و نيز ر.ك: تفسير نمونه ، ج 19 ، ص 280




  12. صلوات ها 4


  13. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    343
    حضور
    7 روز 22 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    869



    سئوال از کارشناس محترم بحث:

    سلام.
    در فقه آمده که حد جادوگر، قتل است. و روایاتی داریم که جادو را کفر شمرده است.

    اگر جادوگر یا ساخر با خواندن وردی، موجب رویداد حادثه مورد نظرش می شود، خوب ما در اسلام هم این مطلب را داریم که مثلا با خواندن فلان سوره باعث شفای بیمار یا افزایش رزق می شوند. فرق این کار با سحر چیست؟
    سَلامٌ عَلى‏ آلِ یس‏، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا داعِىَ اللَّهِ وَرَبَّانِىَّ آیاتِهِ،

    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بابَ اللَّهِ وَ دَیَّانَ دینِهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ اللَّهِ‏ وَناصِرَ حَقِّهِ ...

    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ فى‏ آناءِ لَیْلِکَ وَاَطْرافِ‏ نَهارِکَ... اَلسَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوامِعِ‏ السَّلامِ...
    فَالْحَقُّ ما رَضیتُموُهُ، وَالْباطِلُ ما اَسْخَطْتُموُهُ ...

  14. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5706



    با سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط رهروی شهدا نمایش پست ها
    اگر جادوگر یا ساخر با خواندن وردی، موجب رویداد حادثه مورد نظرش می شود، خوب ما در اسلام هم این مطلب را داریم که مثلا با خواندن فلان سوره باعث شفای بیمار یا افزایش رزق می شوند. فرق این کار با سحر چیست؟
    در روايتي آمده است كه"فردي از امام صادق (ع) سؤال كرد كه: مرا خبر دهيد از سحر كه اصل آن چيست و چگونه ساحر مي‌تواند كارهاي عجيبي كه وصف مي‌نمايد انجام دهد؟ حضرت فرمودند: سحر اقسامي دارد: 1ـ يك نوع آن به منزلة پزشكي است، همچنان كه پزشكان براي هر مريضي دوايي پيدا كرده‌اند، علم سحر هم براي هر سلامتي مرَضي و براي هر عافيتي، آفتي و براي هر معنايي حيله‌اي، چاره انديشي كرده‌اند. 2ـ نوع ديگري از سحر، تردستي و سرعت در عمل و چشم‌بندي است. 3ـ نوع ديگر از سحر آن است كه راه جلب شيطان از راههاي خاص و كمك گرفتن از آنان توسط دوستان شيطان انجام مي‌شود...."(1)
    لذا همانگونه كه ملاحظه مي شود ، در سحر غالبا انجام امور منفي مد نظر است ، تخريب ، ايجاد ضرر ، ايجاد بيماري ، جدايي، ايجاد گرفتاري و غم و ... انجام مي شودو در ثاني راه انجام برخي از انواع آن ، جلب شيطان يا كمك گرفتن از دوستان شيطان است . حتي استفاده از سحر براي ايجاد امور مثبت نظير ايجاد محبت بين زن و شوهر، افزايش روزي ، فرزند دار شدن و... نيز حرام است ،در روايت وارد شده است كه زني خدمت حضرت پيامبر (ص) آمد و عرض كرد يا رسول الله همسري دارم كه از من بدش مي‌ آيد و من كاري كرده‌ام (سحر و جادو) كه او را نسبت به خود مهربان سازم. حضرت پيامبر(ص) فرمودند: «واي بر تو دينت را تيره نمودي، و سه بار فرمود: «ملائكة بزرگوار بر تو لعنت مي‌كنند، پس فرمود: «ملائكة آسمان بر تو لعنت مي‌فرستند، ملائكة زمين بر تو لعنت مي‌فرستند.»(2) در اسلام ،هدف ، وسيله را توجيه نمي كند .

    (1)- بحارالانوار، ج 10، ص 164، روايت 2، باب 13
    (2)- ميزان الحكمه، ج 4، ص 410

  15. صلوات ها 3


  16. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5706



    اما استعانت از قرآن و نماز و ادعيه اولا براي جلب روزي يا شفاي بيماران يا رفع گرفتاري و ... است و ثانيا به دستور و تاكيد خداوند و يا توصيه نبي اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم ) و ائمه عليهم السلام است .
    توسل به ابليس و دوستان او كه دشمن قسم خورده ما هستند حتي براي بهترين و مثبت ترين امور هم جايز نيست ؛ مى ‏گويند:" يك بار شيطان و ابليس بر عيسى بن مريم عليهما السلام تمثّل يافت و به او گفت: بگو، لا اله الا الله. عيسى عليه السلام گفت: نمى گويم. شيطان گفت: مگر اين كلمه كلمه توحيدی نيست؟ مگر اين شعار هم انبياء نيست؟ مگر اين شعار، شعار خداپرستان نيست؟ پس چرا آن را نمى ‏گويى؟ عيسي عليه السلام گفت: براى اين كه كلّ وجودِ تو، شر است و تو از اين تقاضا، هدفى منفى دارى؛ براى همين من اين لااله الا الله‏اى كه تو مى‏ خواهى، نمى‏ گويم. ولى اگر خدا از من بخواهد كه لا اله‏ الا الله را بگويم، گوشت، پوست، استخوان، رگ و پى من هم آن لا اله الا الله را مى ‏گويد."
    خداوند در قرآن كريم مي فرمايد :" وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلاَ يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إَلاَّ خَسَارًا "(اسراء/82)
    و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى ‏كنيم و[لى] ستمگران را جز زيان نمى ‏افزايد
    بنابراين قرآن مايه شفا و رحمت است و توسل به آيات ، كلمات و سور شريفش بر طبق دستور العمل معصومين عليهم السلام ، شفا و رحمت در هر مساله اي را در پي دارد و راه رفع گرفتاريها و تسكين آلام و جلب نعم و منفعتها همين است و توسل به سحر و جادو حكم بيراهه هاي منجر به بيابان و باتلاق را در برخورد با آنها دارد .

    از سوي ديگر ممكن است گرفتاري يا مشكل بوجود آمده ، حاصل عملكرد بد ما در حال يا گذشته باشد پس بايد مشكل را از ريشه درمان كرد نه اينكه به سحر و جادو متوسل شد .از كسي كه شر محض است و دشمن قسم خورده بني آدم ، اميد خير داشتن ، ساده لوحي است :
    قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ(ص/82)
    [شيطان] گفت پس به عزت تو سوگند كه همگى را جدا از راه به در مى ‏برم
    قَالَ أَرَأَيْتَكَ هَذَا الَّذِي كَرَّمْتَ عَلَيَّ لَئِنْ أَخَّرْتَنِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لأَحْتَنِكَنَّ ذُرِّيَّتَهُ إَلاَّ قَلِيلًا(اسراء/62)
    [سپس] گفت به من بگو اين كسى را كه بر من برترى دادى [براى چه بود] اگر تا روز قيامت مهلتم دهى قطعا فرزندانش را جز اندكى [از آنها] ريشه‏ كن خواهم كرد
    ویرایش توسط هدی : ۱۳۹۲/۰۷/۲۴ در ساعت ۱۵:۳۷

  17. صلوات ها 3


  18. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    343
    حضور
    7 روز 22 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    869



    سلام

    نقل قول نوشته اصلی توسط هدی نمایش پست ها
    توسل به ابليس و دوستان او كه دشمن قسم خورده ما هستند حتي براي بهترين و مثبت ترين امور هم جايز نيست ؛ مى ‏گويند:" يك بار شيطان و ابليس بر عيسى بن مريم عليهما السلام تمثّل يافت و به او گفت: بگو، لا اله الا الله. عيسى عليه السلام گفت: نمى گويم. شيطان گفت: مگر اين كلمه كلمه توحيدی نيست؟ مگر اين شعار هم انبياء نيست؟ مگر اين شعار، شعار خداپرستان نيست؟ پس چرا آن را نمى ‏گويى؟ عيسي عليه السلام گفت: براى اين كه كلّ وجودِ تو، شر است و تو از اين تقاضا، هدفى منفى دارى؛ براى همين من اين لااله الا الله‏اى كه تو مى‏ خواهى، نمى‏ گويم. ولى اگر خدا از من بخواهد كه لا اله‏ الا الله را بگويم، گوشت، پوست، استخوان، رگ و پى من هم آن لا اله الا الله را مى ‏گويد."
    با آیه الذين يستمعون القول فيتبعون أحسنه چگونه قابل جمع است؟
    سَلامٌ عَلى‏ آلِ یس‏، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا داعِىَ اللَّهِ وَرَبَّانِىَّ آیاتِهِ،

    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بابَ اللَّهِ وَ دَیَّانَ دینِهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ اللَّهِ‏ وَناصِرَ حَقِّهِ ...

    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ فى‏ آناءِ لَیْلِکَ وَاَطْرافِ‏ نَهارِکَ... اَلسَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوامِعِ‏ السَّلامِ...
    فَالْحَقُّ ما رَضیتُموُهُ، وَالْباطِلُ ما اَسْخَطْتُموُهُ ...

  19. صلوات


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود