صفحه 1 از 11 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: من با خواندن احکام اسلام از زن بودنم خجالت میکشم!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    240
    حضور
    2 روز 4 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    837

    غمگین من با خواندن احکام اسلام از زن بودنم خجالت میکشم!




    چرا اسلام چنین احکامی در مورد زنان داره؟چرا زنان از نظر اسلام همیشه در حاشیه اند؟چرا اعمال بزرگی مثل جهاد فقط مال مردهاست؟میونم تو حدیثی هست که همین کار خانه جهاد زن است ولی تاثیر اون کجا و این کجا؟ثواب اون کجا و این کجا؟ثواب یه شهید تو جبهه کجا و زنی که کار خانه میکنه کجا؟اصا قابل قیاس است؟!
    چرا تنها وظیفه زن در فقه تامین نیاز جنسی مرد است؟این توهین نیست؟از اون طرف میگیم حجاب برای حفظ کرامت زن استو...بعد اینجا اینجوری...!؟خوب اینکه همون شد!فقط محدود تر!به هر حال زن شده وسیله ای برای استفاده مرد!حالا اسلام اینو محدود کرده به یک نفر!اینو میگم واسه اینکه تاکیید اسلام روی این حکمه!اگه اینطور نبود این برداشتم نمیکردم!....

    کارای اجرای و کرهای تاثیرگذار در جامعه مال مردهاست و زن خوب زنی است که تو خونه بشینه کار به کار چیزی نداشته باشه!چرا؟چرا زنی که بخواد تو جامعه مفید باشه و یه ذره احساس کنه ادمه!!!کر غلطی انجام داده؟
    اینجوری که از احکام سلام بر میاد زن فقط یه دلیل داشته واسه خلقت!اونم این که نسل منقرض نشه!!همین!چون زن با این احکام به درد تربیت بچه هم نمیخوره!چرا؟چون وقت طلاق تا وقتی بچه به شیر مادرش احتیاج داره میشه پیش اون بمونه و الا بچه مال مرد است!چرا اسلام به این به عنوان یه حق نگا نمیکنه و به عنوان یه وظیفه نگا میکنه!؟چرا زن حق نداره با وجود اون همه سختیی که برای به دنیا امدن بچه تحمل کرده و این علاقه ای که خدا تو وجودش گذاشته خودش از بچه اش نگه داری کنه؟

    تو قرانم مدام طوری صحبت کرده که زنها مجودات ضعیفی اند و.... و مردها مسئولند و صاحب اختیارشون!چرا؟مگه این همه زن نیست تو جامعه الان که از پس خودش بر میاد؟من خیلی ها رو میشناسم که خرج خوانوادشونو در میارن و عرضه اشون تو چرخوندن زندگیشون از مردهاشون خیلی بیشتره!


    یا در مورد عواطف!
    مدام عواطف زنها مزمت شده که نمیذاره به تشخیص عقلشون عمل کنن!باشه قبول زنها احساساتی ترن(تازه همه زنام اینطوری نیستن) ولی مگه مردا ضعف ندارن؟مگه شهوت و غضب تو مردا خیلی خیلی بیشتر از زنها نیست؟که باعث شده همه جنگها جنایتهای بزرگ که تو تاریخ میبینیم گردن مردا باشه انقدر از گناه زنها گفته شده؟!چرا اصلا چنین چیزی تو مردا مزمت نشده تازه تو احکام با چهار تا زن و صیغه و تمکین زنو...کلی هم بهش بها دادن بعد عواطف زنها...!
    اگرم در مورد جنگهای بزرگ تاریخ که گفتم گردن مردهاس میخواین بگین بعضیاشم زنا راه انداختن اونم به خاطر همین شهوت و غضب خود مرداس که حالا یه زنی مثلا اومده جملو را انداخته مردا به خطر منافع خودشون افتادن دنبالش و به حرفش گوش کردن و الا لشکر جنگ جمل که لشکر نها نبود!مرد بودن همشون!گرچه این جور چیزام نادر است تو تاریخ!

    من با اینا خجالت میکشم از اینکه زنم!
    دیگه چجوری باید به یکی بگن بی ارزشی و به درد نمیخوری؟!
    حالا من از احادیث چیزی نگفتم ولی اخه...

    خوابیدم
    و خواب دیدم پروانه ای هستم
    اکنون که بیدار شده ام نمی دانم آیا
    انسانی هستم که خواب دیده پروانه شده
    یا پروانه ای هستم که خواب انسان بودن را دیده است؟!

  2. صلوات ها 19


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,545
    حضور
    175 روز 7 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58328



    با نام و یاد دوست




    من با خواندن احکام اسلام از زن بودنم خجالت میکشم!







    کارشناس بحث: استاد کریم

    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۲/۰۵/۱۶ در ساعت ۱۹:۰۳ دلیل: تغ

  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    چرا اسلام چنین احکامی در مورد زنان داره؟چرا زنان از نظر اسلام همیشه در حاشیه اند؟چرا اعمال بزرگی مثل جهاد فقط مال مردهاست؟میونم تو حدیثی هست که همین کار خانه جهاد زن است ولی تاثیر اون کجا و این کجا؟ثواب اون کجا و این کجا؟ثواب یه شهید تو جبهه کجا و زنی که کار خانه میکنه کجا؟اصا قابل قیاس است؟!
    با سلام
    خواهر گرامی شما تصور نمی کنید که نحوه دید ما اشکال دارد نه احکام اسلام ، از دید اسلام حقیقت انسان به جنبه روحی اوست نه جنبه جسمی وخصوصیات جسمی ، اصل روح است وجسم فرع بر آن است. وراه رشد روحی وتعالی انسانی برا ی همه از مرد وزن یکسان است . خداوند وقتی صحبت از نعمتها وابزار رشد انسانی می کند کلمه انسان وناس را ذکر می کند وفرق بین مرد وزن بیان نمی کند.
    انا هدیناه السبیل اما شاکرا واما کفورا( سوره دهر) لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم (تین) لقد خلقنا الانسان فی سلالة من طین، ثم جعلناه نطفة ...ثم خلقنا النطفة علقة....ثمّ انشاناه خلا آخر فتبارک الله احسن الخالقین( مومنون) این خلقت دومی که خداوند به خاطر آنرا برخود آفرین می گوید روح انسان است که مدار هدایت انسان می باشد ودر جای دیگر می فرماید: ونفخت فیه من روحی
    در این جنبه ها که اصل خلقت انسان است خداوند تفاوتی بین زن ومرد بیان نکرده است واین راه تعالی برای همه باز است. اما در حالات جسمی زنها ومردها تفاوتهایی دارند که متناسب با آنها می توانند رشد کنند وانسانهایی مانند فاطمه زهرا(س) که بعد پدروشوهرش افضل انسانها است تربیت شوند ویا در عصر ما انسانهایی مانند بانو امین اصفهانی که خود عارف واهل کرامت بود وبه درجه اجتهاد رسیده بود وخصوصیات زنانگی مانند پیشرفت معنوی او نبود. اما در همین انقلاب خود مادرانی داشتیم که چهار فرزند خود را در راه انقلاب بخشید آیا مادراین شهیدان اجرش کمتر از آنها ست به یقین اجرش بیشتر از آنهاست وکدام مرد می تواند چنین ثوابی وسعادتی به دست آورد.اگر مردان می توانند در کارهایی شرکت کنند که زنها نمی توانند در عوض زنها نیز توانهایی دارند که مردان ندارند ومردها باید حسرت عاطفه ومقام مادری را بخورند که هیچوقت توان به دست آوردن آنرا ندارد مقام مادری از نظر دین چنان جایگاهی دارد که هیچ مقامی را نمی توان همسان آن قرار داد. وپیامبر بزرگوار اسلام می فرماید: بهشت زیر پای مادران است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    کارای اجرای و کرهای تاثیرگذار در جامعه مال مردهاست و زن خوب زنی است که تو خونه بشینه کار به کار چیزی نداشته باشه!چرا؟چرا زنی که بخواد تو جامعه مفید باشه و یه ذره احساس کنه ادمه!!!کر غلطی انجام داده؟ اینجوری که از احکام سلام بر میاد زن فقط یه دلیل داشته واسه خلقت!اونم این که نسل منقرض نشه!!همین!چون زن با این احکام به درد تربیت بچه هم نمیخوره!چرا؟چون وقت طلاق تا وقتی بچه به شیر مادرش احتیاج داره میشه پیش اون بمونه و الا بچه مال مرد است!چرا اسلام به این به عنوان یه حق نگا نمیکنه و به عنوان یه وظیفه نگا میکنه!؟چرا زن حق نداره با وجود اون همه سختیی که برای به دنیا امدن بچه تحمل کرده و این علاقه ای که خدا تو وجودش گذاشته خودش از بچه اش نگه داری کنه؟
    تنها جرم اسلام این است که نخواسته زنها به خاطر روحیات عاطفی که دارند واین جزء نعمتهای بزرگ الهی بر آنهاست که مردها محرومند زیاد درگیر کارهای فرسایشی ونابود کننده روحیه ها شوند وخواسته زنها در خانه خانمی کنند واداره خانه را به عهده گیرند وثمره آن تربیت فرزندانی مانند امثال: شهید چمران، حسین فهمیده، خرازی، کاظمی، بهنام محمدی وهزاران تن امثال این بزرگان شود که هرکدام به تنهایی برای یک کشور وملت افتخار وغرور آفرین است ومردان از تربیت چنین انسانهای بزرگی عاجز وناتوانند.
    شما بفرمایید اگر قرار بود زن ومرد هر دو پا به پای هم کارکنند،جهادکنند چه کسی می خواست این جهادگران را تربیت کند واصلا دیگر چیزی به نام جهاد وجود داشت؟ شما فکر نمی کنید یکی از عوامل رشد ظواهر بی دینی ، معتاد ودهها بیماری روحی و ناهنجاریهای اجتماعی اشتغال زنان ما به کارهای مردانه، وحضور بیش از اندازه در بیرون خانه وعدم حوصله لازم برای تربیت انسانهای متدین و مفید به حال جامعه است؟
    کاری که اسلام کرده است زن ومرد را مکمل هم قرار داده تا در کنار هم با تقسیم وظایف متناسب با روحیات خود رشد وتعالی یابند.
    من با خواندن احکام اسلام از زن بودنم خجالت میکشم!
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  7. صلوات ها 20


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    تو قرانم مدام طوری صحبت کرده که زنها مجودات ضعیفی اند و.... و مردها مسئولند و صاحب اختیارشون!چرا؟مگه این همه زن نیست تو جامعه الان که از پس خودش بر میاد؟من خیلی ها رو میشناسم که خرج خوانوادشونو در میارن و عرضه اشون تو چرخوندن زندگیشون از مردهاشون خیلی بیشتره!
    خداوند که فرموده : خلق الانسان ضعیفا(نساء/28) انسان ضعیف آفریده شده است. در کجای قرآن آمده که زن ضعیف است که البته اگر هم باشد مرد را نیز ضعیف معرفی کرده است.
    اگر خداوند مسئولیت خانه را به مرد داده مگر مسئولیت پذیرفتن کار آسانی است که ما بحث کنیم به زنها نسپرده؟ برداشتن بار از دوش زن به معنای تحقیر اوست ؟ودر عین حال قرار دادن نقشی برای زن که در سایه آن می تواند ثواب دهها مرد را به دست آورد شما در سوره آل عمران ببینید خداوند با چه عظمت وصفاتی از حضرت مریم یاد کرده است به طوری که سوره ای به نام اوست. زنان از دید اسلامی آنقدر با ارزش هستند که در قرآن سوره ای به نام آنهاست یعنی سوره نساء ویا سوره ای مثل سوره نور که اکثر بحثش در مورد زنان است تا مسیر رظد وتالی برای یک زن را نشان دهد وزن بازیچه ای در دست مرد نباشد آنطور که امروز در جامعه غربی وجود دارد. در غربی که همه این گفته های شما وجود دارد آیا زنها ارج وقربی دارند؟ مگر زنان غربی بازیچه ووسیله ای برای ارضای شهوت زنان در غرب نیستند ودر عین حال مردان مسئولتی در قبال آنها ندارند. شما حالات بعضی از بازیگران هالیوود را بخوانید که بهترین شرایط فعالیت هنری واجتماعی را دارند ولی از اینکه وسیله ای برای ارضای شهوت مردان وحضور در کنار مردان مختلف هستند پشیمان وناراحت می باشند.
    آیا حضرت زهرا(س) وزینب فعالیت اجتماعی نداشتند، کاری که حضرت زینب در رساندن پیام عاشورا وسرنگونی یزید وامثال او داشت کدام مرد می توانست انجام دهد ویا دفاع مادرش از ولایت در دوره ای که اکثر مردان بر خلاف وصیت پیامبر (ص) از حق روی گردانده وبه سمت باطل کشیده شده بودند.
    من با خواندن احکام اسلام از زن بودنم خجالت میکشم!
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  9. صلوات ها 15


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    34
    حضور
    3 روز 2 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    88



    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    چرا اسلام چنین احکامی در مورد زنان داره؟چرا زنان از نظر اسلام همیشه در حاشیه اند؟چرا اعمال بزرگی مثل جهاد فقط مال مردهاست؟میونم تو حدیثی هست که همین کار خانه جهاد زن است ولی تاثیر اون کجا و این کجا؟ثواب اون کجا و این کجا؟ثواب یه شهید تو جبهه کجا و زنی که کار خانه میکنه کجا؟اصا قابل قیاس است؟!
    چرا تنها وظیفه زن در فقه تامین نیاز جنسی مرد است؟این توهین نیست؟از اون طرف میگیم حجاب برای حفظ کرامت زن استو...بعد اینجا اینجوری...!؟خوب اینکه همون شد!فقط محدود تر!به هر حال زن شده وسیله ای برای استفاده مرد!حالا اسلام اینو محدود کرده به یک نفر!اینو میگم واسه اینکه تاکیید اسلام روی این حکمه!اگه اینطور نبود این برداشتم نمیکردم!....

    کارای اجرای و کرهای تاثیرگذار در جامعه مال مردهاست و زن خوب زنی است که تو خونه بشینه کار به کار چیزی نداشته باشه!چرا؟چرا زنی که بخواد تو جامعه مفید باشه و یه ذره احساس کنه ادمه!!!کر غلطی انجام داده؟
    اینجوری که از احکام سلام بر میاد زن فقط یه دلیل داشته واسه خلقت!اونم این که نسل منقرض نشه!!همین!چون زن با این احکام به درد تربیت بچه هم نمیخوره!چرا؟چون وقت طلاق تا وقتی بچه به شیر مادرش احتیاج داره میشه پیش اون بمونه و الا بچه مال مرد است!چرا اسلام به این به عنوان یه حق نگا نمیکنه و به عنوان یه وظیفه نگا میکنه!؟چرا زن حق نداره با وجود اون همه سختیی که برای به دنیا امدن بچه تحمل کرده و این علاقه ای که خدا تو وجودش گذاشته خودش از بچه اش نگه داری کنه؟

    تو قرانم مدام طوری صحبت کرده که زنها مجودات ضعیفی اند و.... و مردها مسئولند و صاحب اختیارشون!چرا؟مگه این همه زن نیست تو جامعه الان که از پس خودش بر میاد؟من خیلی ها رو میشناسم که خرج خوانوادشونو در میارن و عرضه اشون تو چرخوندن زندگیشون از مردهاشون خیلی بیشتره!


    یا در مورد عواطف!
    مدام عواطف زنها مزمت شده که نمیذاره به تشخیص عقلشون عمل کنن!باشه قبول زنها احساساتی ترن(تازه همه زنام اینطوری نیستن) ولی مگه مردا ضعف ندارن؟مگه شهوت و غضب تو مردا خیلی خیلی بیشتر از زنها نیست؟که باعث شده همه جنگها جنایتهای بزرگ که تو تاریخ میبینیم گردن مردا باشه انقدر از گناه زنها گفته شده؟!چرا اصلا چنین چیزی تو مردا مزمت نشده تازه تو احکام با چهار تا زن و صیغه و تمکین زنو...کلی هم بهش بها دادن بعد عواطف زنها...!
    اگرم در مورد جنگهای بزرگ تاریخ که گفتم گردن مردهاس میخواین بگین بعضیاشم زنا راه انداختن اونم به خاطر همین شهوت و غضب خود مرداس که حالا یه زنی مثلا اومده جملو را انداخته مردا به خطر منافع خودشون افتادن دنبالش و به حرفش گوش کردن و الا لشکر جنگ جمل که لشکر نها نبود!مرد بودن همشون!گرچه این جور چیزام نادر است تو تاریخ!

    من با اینا خجالت میکشم از اینکه زنم!
    دیگه چجوری باید به یکی بگن بی ارزشی و به درد نمیخوری؟!
    حالا من از احادیث چیزی نگفتم ولی اخه...
    سلام بر شما.

    به نظر من این برداشت شخصی شما از اسلام هست.

    مثلا من چنین برداشتی ندارم.

    یکی از نزدیکان من هم(زن) چنین برداشتی داشت ولی با صحبت هایی که داشتیم و کتاب هایی که بهش معرفی کردم نظرش عوض شد.

    مثلا میدونستید زن ها هم تو جهاد شرکت می کنند؟ در کتاب های زیادی موجوده که زنان و دختران در جهاد شرکت می کردند.

    فکر میکنم الان بخش بزرگی از سوالاتتون جواب داده شد.

    با مطالعه ی بیشتر باقی سوالاتتون هم جواب داده میشه.

    مثلا من کتاب های مرتضی مطهری رو پیشنهاد میکنم.

    موفق باشید.

  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    240
    حضور
    2 روز 4 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    837



    سلام
    ببینید یک مسئله رو اول بگم
    بیشتر این سوالات و اشکالات در ذهن من با خواندن مطالب همین سایت ایجاد شد.برای نمونه من چند مورد از مطالبی رو که در تاپیکهای دیگه خواندم اسپم میزنم شما انهارو بگذارید به حساب جوابهای خود من به پستهاتون
    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    با سلام
    خواهر گرامی شما تصور نمی کنید که نحوه دید ما اشکال دارد نه احکام اسلام ، از دید اسلام حقیقت انسان به جنبه روحی اوست نه جنبه جسمی وخصوصیات جسمی ، اصل روح است وجسم فرع بر آن است. وراه رشد روحی وتعالی انسانی برا ی همه از مرد وزن یکسان است . خداوند وقتی صحبت از نعمتها وابزار رشد انسانی می کند کلمه انسان وناس را ذکر می کند وفرق بین مرد وزن بیان نمی کند.
    انا هدیناه السبیل اما شاکرا واما کفورا( سوره دهر) لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم (تین) لقد خلقنا الانسان فی سلالة من طین، ثم جعلناه نطفة ...ثم خلقنا النطفة علقة....ثمّ انشاناه خلا آخر فتبارک الله احسن الخالقین( مومنون) این خلقت دومی که خداوند به خاطر آنرا برخود آفرین می گوید روح انسان است که مدار هدایت انسان می باشد ودر جای دیگر می فرماید: ونفخت فیه من روحی
    نقل قول نوشته اصلی توسط ask نمایش پست ها
    روح جسمانية الحدوث و روحانية البقاء است اولين بيان كننده اين ديدگاه ملاصدرا است كه بر اساس حركت جوهرى و تأييد گرفتن از آياتى چند از كلام الله مجيد، معتقد است روح بر اثرتكامل جوهرى ماده پديد مى‏آيد؛ يعنى، وقتى ماده در بستر تكاملى خود قرار گيرد به جايى مى‏رسد كه تمام چارچوب‏هاى مادى را مى‏شكند و وارد مرحله و مرتبه وجودى بالاترى؛ يعنى، «عالم مجردات» مى‏شود.
    اما اين كه در صورت مجرد بودن روح، چطور مى‏شود يك چيز مثل انسان در عين حال كه مادى است مجرد هم باشد؟ در پاسخ گفتنى است كه منظور از مجرد بودن روح، تجرد محض نيست؛ زيرا مجردات داراى مراتبى است. روح و عقل آدمى نيز مجردى هستند كه تعلق به ماده دارند و در اثر رشد و حركت ماده به وجود آمده‏اند (مثلاً جنين در اثر رشد و حركت در رحم مادر، داراى روح و حيات بشرى مى‏گردد و روح وى به طور كلى بى‏ربط از ماده نيست).
    فلاسفه قائلند كه بعد از مرگ نيز روح، مجرد محض نمى‏گردد و بقاى تجردى آن در ضمن تعلق به ماده و جسم برزخى است؛ برخلاف وجود خداوند كه يك مجرد محض است.

    پس این مغلطه ای بیش نیست که روح انسان مجرد است از مرد یا زن بودن چون روح انسان مجرد محض نیست.روح انسان از جسم مجرد نیست و همراه به جسم وابسته است حتی در عالم برزخ که به جسم مثالی وابسته است و این جسم یا مرد است و یا زن.
    نقل قول نوشته اصلی توسط ask نمایش پست ها
    دید شما از روح اشتباه است اگر روح را مجرد محض بدانیم حرف شما صحیح است و نه مرد است و نه زن که روح مجرد محض نیست.
    روح فی نفسه متعلق به ماده است که آن ماده یا مونث است یا مذکر و اصلا روح بدون بدن و ماده وجود ندارد که شما بگویید فی نفسه مرد و زن نیست(چون گوهر وجودی متعلق به جسم است).اصلا روحی که متعلق به بدن مرد است نمی تواند در بدن زن همان روح باشد چون روح بر اساس حرکت جوهری ماده به وجود می آید (که ماده یا مذکر است یا مونث)
    یعنی روح مرد و زن دارد.چرا؟ چون روح مجرد محض نیست و شما باید روح متعلق به ماده(که یا مذکر یا مونث است باشد) را در نظر بگیری وقتی می گوییم روح اگر روح را مجرد محض فرض کنی بعد بگویی نه مرد است نه زن اشتباه کرده ای چون از اول راه فرض اشتباه است(فرض اشتباه: تجرد محض)

    ویرایش توسط mona690 : ۱۳۹۲/۰۵/۱۸ در ساعت ۱۶:۴۵
    خوابیدم
    و خواب دیدم پروانه ای هستم
    اکنون که بیدار شده ام نمی دانم آیا
    انسانی هستم که خواب دیده پروانه شده
    یا پروانه ای هستم که خواب انسان بودن را دیده است؟!

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    240
    حضور
    2 روز 4 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    837



    در مورد تعالی انسان و مثالی که زدید:
    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    در این جنبه ها که اصل خلقت انسان است خداوند تفاوتی بین زن ومرد بیان نکرده است واین راه تعالی برای همه باز است. اما در حالات جسمی زنها ومردها تفاوتهایی دارند که متناسب با آنها می توانند رشد کنند وانسانهایی مانند فاطمه زهرا(س) که بعد پدروشوهرش افضل انسانها است تربیت شوند
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    اگر سیر بحث را دنبال کنید گفتیم که طبق آیات وروایات در مورد 4 زن نص وارد شده که علت کمال ایمانشان همان عدم حیض ایشان بود و علت کمال عقلشان هم وجود نصوصی مانند آیه تطهیر و آیاتی که در فضیلت حضرات آسیه ومریم و فاطمه اما در مورد حضرت خدیجه وآسیه گفتیم که هرچند نصی بر عدم حیض این دونفر ندیده ایم اما این دلیل نمیشود که ایشان حیض میشدند شاید نمیشدند وگرنه استثنای این 4 زن دلیلی نداشت .

    بزبان ساده تر چون خدای متعال این 4 زن را مستثنا کرده ودر احادیث نیز علت نقصان دینشان ، حیض ایشان ذکر شده و بعلت وجود نصوصی بر عدم حیض این دو نفر میتوان در باره دو نفر دیگر هم حکم بر عدم حیضشان کرد و این امر در مورد بعضی زنان شایع است که اصلا حیض نمیشوند .

    اما در مورد کمال عقلشان چون نص داریم از آیات وروایات پس مشکل حل است .
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    مرحوم کلینی رحمه الله در اصول کافی بابی تحت عنوان کمبودن تعداد زنان صالح باز کرده واحادیثی صحیح اورده که قبلا معنی کردیم :

    باب في قلة الصلاح في النساء
    (10217) - 1 - عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد بن خالد، عن أبيه، عن محمد بن سنان، عن
    عمروبن مسلم، عن الثمالي، عن أبي جعفر (ع) قال: قال رسول الله صلى الله عليه وآله: الناجي من الرجال قليل ومن النساء أقل وأقل، قيل: ولم يا رسول الله؟ قال: لانهن كافرات الغضب مؤمنات الرضا.
    (100218) - 2 - عنه، عن محمد بن علي، عن محمد بن الفضيل، عن سعدبن أبي عمر (و) الجلاب، عن أبي عبدالله (ع) أنه قال لامرأة سعد: هنيئا لك يا خنساء فلولم يعطلك الله شيئا إلا ابنتك ام الحسين لقد أعطاك الله خيرا كثيرا إنما مثل المرأة الصالحة في النساء كمثل الغراب الاعصم في الغربان وهو الابيض إحدى الرجلين.
    (10219) - 3 - علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن حفص بن البختري، عن أبي عبدالله (ع) قال: مثل المرأة المؤمنة مثل الشامة في الثور الاسود.
    (10220) - 4 - أحمد بن محمد العاصمي، عن علي بن الحسن بن فضال، عن علي بن أسباط عن عمه يعقوب بن سالم، عن محمد بن مسلم، عن أبي جعفر (ع) قال: قال رسول الله صلى الله عليه وآله: إنما مثل المرأة الصالحة الغراب الاعصم الذي لا يكاد يقدر عليه، قيل: وما الغراب الاعصم الذي لايكاد يقدر عليه؟ قال: الابيض إحدى رجليه.
    (10221) - 5 - محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن ابن محبوب، عن ابن سنان، عن بعض أصحابه، عن أبى جعفر (ع) قال رسول الله صلى الله عليه وآله: مالابليس جند أعظم من النساء والغضب.
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    خدمت هدی محترم عرض کنم که من متوجه مقصود شما نشدم ! در احادیثی که از پیامبر (ص) و وصیش امام علی (ع) نقل شده علت نقصان ایمان زنان را عادت ماهیانه وعلت نقصان عقل ایشان ، نصف مرد بودن شهادت ایشان دانسته اند .پس اگر زنی حیض نشود ایمانش کامل است و اگر شهادتش برابر شهادت یک مرد حساب گردد عقلش کامل باشد . قبلا گفتیم که روایاتی در مورد عدم حیض دو زن از 4 زن کامل داریم اما در مورد کمال گواهی ایشان هم نصوصی وارد است مثلا در مورد حضرت زهرا (س) آیه تطهیر و در مورد حضرت مریم وآسیه نیز آیات اصطفاء و امثال دلیل ما هستند ودر مورد هر 4 زن اخباری هم وارد شده که مجموعا حساب این 4 زن را جدا میکند
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    بهمان دلیل که روایت ایشان را مستثنا کرد . البته باید توجه داشت که همه ابعاد قضیه بر ما روشن نیست مثل جنبه عصمت 14 معصوم در عین بشر بودن ایشان؛ که به چه علت و چرا فقط این 4 زن مستثنا هستند . مثلا در مورد دو زن روایت شده که از نظر جسمی نیز با سایر زنان تفاوت داشته اند اما آن دو زن دیگر چه ؟

    سئل رسول الله (صلى الله عليه وآله) ما البتول ؟ قال:
    التي لم تر حمرة قط ولم تحض فإن الحيض مكروه في بنات الانبياء وقال (عليه السلام):
    لعائشة يا حميرا إن فاطمة ليست كنساء الادميين لا تعتل كما تعتلن.

    أبو عبد الله
    قال: حرم الله النساء على علي ما دامت فاطمة حية لانها طاهرة لا تحيض وقال عبيد
    الهروي في الغريبين سميت مريم بتولا لانها بتلت عن الرجال وسميت فاطمة بتولا لانها
    بتلت عن النظير.

    البحار - عن مصباح الانوار - لبعض الاصحاب، عن امير المؤمنين (عليه السلام)، ان النبي (صلى الله عليه وآله) سئل ما البتول ؟ فانا سمعناك يا رسول الله تقول: ان مريم بتول وان فاطمة (عليها السلام) بتول، فقال (صلى الله عليه وآله): " البتول التي لم تر حمرة، اي لم تحض، فانه مكروه في بنات الانبياء ".
    وان بنات الانبياء لا تحيض .

    ويقال إنما سميت فاطمة لانها فطمت عن الطمث.

    بیان : ((البتل )) به معنى قطع است یعنى فاطمه به دلیل عدم مشاهده حیض با زنان خود متفاوت است . و در ((النهایة )) آمده است :
    زنى را بتول مى گویند که از مردان منقطع گردیده شهوتى نسبت به آنان نداشته باشند، و مریم و فاطمه را از آن جهت بتول گفته اند که از جهت فضل و دین و حسب غیر از زنان زمان خود بودند، و گفته شده آنها را بتول گفته اند به دلیل اینکه ایشان از دنیا قطع علاقه نموده متوجه خداوند تعالى گردیده اند:
    و مثل این سخن را فیروزآبادى نیز در کتابش آورده است

    خوابیدم
    و خواب دیدم پروانه ای هستم
    اکنون که بیدار شده ام نمی دانم آیا
    انسانی هستم که خواب دیده پروانه شده
    یا پروانه ای هستم که خواب انسان بودن را دیده است؟!

  15. صلوات ها 6


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    240
    حضور
    2 روز 4 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    837



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    اما در همین انقلاب خود مادرانی داشتیم که چهار فرزند خود را در راه انقلاب بخشید آیا مادراین شهیدان اجرش کمتر از آنها ست به یقین اجرش بیشتر از آنهاست وکدام مرد می تواند چنین ثوابی وسعادتی به دست آورد.اگر مردان می توانند در کارهایی شرکت کنند که زنها نمی توانند در عوض زنها نیز توانهایی دارند که مردان ندارند ومردها باید حسرت عاطفه ومقام مادری را بخورند که هیچوقت توان به دست آوردن آنرا ندارد مقام مادری از نظر دین چنان جایگاهی دارد که هیچ مقامی را نمی توان همسان آن قرار داد. وپیامبر بزرگوار اسلام می فرماید: بهشت زیر پای مادران است.
    درست است این مادران رنج زیادی تحمل کردند ولی باز هم ثواب یک شهید رو نمیبرند شهید که گفته میشه وجه الله رو میبینه و بالاترین درجات رو دارد و با بعضی از اولیا محشور میشه و در هنگام مرگ همه ی گناهانش(غیر حق الناس)امرزیده میشه و.....کدام یکی از اینها در مورد یک مادر هست؟!اصلا این مقامات و پاداششها قابل قیاسند؟!از طرف دیگه:

    نقل قول نوشته اصلی توسط محسن صالحی نمایش پست ها
    این نکته لازم به ذکر است که معنای "درجه"یا "درجات" در آیاتی که مربوط به جهاد در راه خدای متعال است با آیاتیکه که در باره حقوق مردان و زنان نسبت به یکدگر بحث می کند، متفاوت است.
    درآیات جهاد که جای بحث ندارد، "درجه" به معنای منزلت و مقام و جایگاهبلندی است که افراد رزمنده و مدافع دین در برابر اشخاص بی تفاوت یا گاهی منافق دارندکه اشخاص مجاهد به طور حتم نزد خدای متعال دارای درجات عالیه اند و افرادی که بههر بهانه ای از حضور در میدان جهاد و مبارزه با باطل سر باز می زنند با مجاهدانقابل قیاس نخواهند بود.
    واما در باره آیه 228 سوره بقره، که جای بحث دارد"درجه" از بار معناییخاصی برخوردار است که می بایست با رجوع به تفاسیر معتبر به واکاوی آن پرداخت:
    به همین جهت به بیان دو تفسیر بسنده میکنیم:
    الف:."وَ لِلرِّجالِعَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ" (براى مردان است بر زنان برترى و درجه‏اى) در اين كهمراد از اين برترى چيست چند قول بيان شده است از اين قرار:
    1.لزوم اطاعتزنان از مردان و بودن اختيار زنان به دست مردان و بيشتر بودن ارث مرد و اين كهجهاد براى مردان است نه زنان
    2.غرض اين است كهمرد و زن هر دو از هم لذت مى‏برند و از نظر تمتعات جنسى برابرند ولى براى مرد چيزىاضافه است كه موجب برترى اوست و آن وجوب نفقه زن و سرپرستى آن است.
    3.مقصود مقام ومنزلتى است كه در نتيجه بيشتر رعايت كردن حقوق زن براى مردان پديد ميآيد به طورىكه هميشه در استيفاى حقوق جانب زن را رعايت كنند و همه حقوق خود را از او استيفاننمايند و بدين وسيله فضل و برترى نسبت به زن دارا شوند (ابن عباس)
    4.در تفسير علىبن ابراهيم بن هاشم آمده است كه حق مردها بر زنان بيشتر است از حقى كه زنان برمردان دارند و درجه و برترى مردان را به همين جهت گفته است.(1)
    ب:.جمله"وَ لِلرِّجالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ" در حقيقت تكميلى است بر آنچه در بارهحقوق متقابل زن و مرد قبلا گفته شد، و در واقع مفهومش اين است كه مساله عدالت ميانزن و مرد به اين معنى نيست كه آنها در همه چيز برابرند و همراه يكديگر گامبردارند، آيا راستى لازم است آن دو در همه چيز مساوى باشند؟
    با توجه بهاختلاف دامنه دارى كه بين نيروهاى جسمى و روحى زن و مرد وجود دارد، پاسخ اين سؤالروشن مى‏شود، جنس زن براى انجام وظايفى متفاوت با مرد آفريده شده و به همين دليلاحساسات متفاوتى دارد قانون آفرينش، وظيفه حساس مادرى و پرورش نسلهاى نيرومند رابر عهده او گذارده، به همين دليل سهم بيشترى از عواطف و احساسات به او داده است،در حالى كه طبق اين قانون، وظايف خشن و سنگين‏تر اجتماعى بر عهده جنس مرد گذاردهشده، و سهم بيشترى از تفكر به او اختصاص يافته بنا بر اين اگر بخواهيم عدالت رااجرا كنيم بايد پاره‏اى از وظايف اجتماعى كه نياز بيشترى به انديشه و مقاومت وتحمل شدائد دارد بر عهده مردان گذارده شود، و وظايفى كه عواطف و احساسات بيشترى رامى‏طلبد بر عهده زنان، و به همين دليل مديريت خانواده بر عهده مرد، و معاونت آن برعهده زن گذارده شده است و به هر حال اين مانع از آن نخواهد بود كه زنان در اجتماع،كارها و وظايفى را كه با ساختمان جسم و جان آنها مى‏سازد، عهده دار شوند، و دركنار انجام وظيفه مادرى، وظايف حساس ديگرى را نيز انجام دهند.
    و نيز اينتفاوت مانع از آن نخواهد بود كه از نظر مقامات معنوى و دانش و
    تقوا، گروهى اززنان از بسيارى از مردان پيشرفته‏تر باشند.
    اينكه بعضى ازروشنفكران اصرار دارند كه اين دو جنس را مساوى در همه چيز قلمداد كنند، اصرارى استكه با واقعيتها هرگز نمى‏سازد، و مطالعات مختلف علمى آن را انكار مى‏كند، حتى درجوامعى كه شعار مساوات و برابرى در تمام جهات، همه جا را پر كرده، عملا غير آنديده مى‏شود، مثلا مديريت سياسى و نظامى تمام جوامع بشرى- جز در موارد استثنايىهمه در دست مردان است، حتى در جوامع غربى كه شعار اصلى شعار مساوات است، اين معنىبه وضوح ديده مى‏شود.
    به هر حالقوانينى همچون بودن حق طلاق، يا رجوع در عده يا قضاوت به دست مردان، (جز در مواردخاصى كه به زن يا حاكم شرع حق طلاق داده مى‏شود) از همين جا سرچشمه مى‏گيرد، ونتيجه مستقيم همين واقعيت است.
    بعضى از مفسرانگفته‏اند كه جمله" لِلرِّجالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ"، تنها نظر به مسالهرجوع در عده طلاق دارد.
    ولى روشن استكه اين تفسير با ظاهر آيه سازگار نيست، زيرا قبل از آن يك قانون كلى در باره حقوقزن و رعايت عدالت، به صورت" وَ لَهُنَّ مِثْلُ الَّذِي عَلَيْهِنَّبِالْمَعْرُوفِ " بيان شده، سپس جمله مورد بحث به صورت يك قانون كلى ديگر بهدنبال آن قرار گرفته است.(2)
    پی نوشت ها:
    1.شیخ طبرسی،تفسیرمجمع البیان فی تفسیرالقرآن، (ترجمه فارسی کاری گروه مترجمان) تهران،انتشاراتفراهانی،سال 1360 هجری خورشیدی،چاپ اول، ج‏3، ص 9
    2.آیت الله ناصر مکارم شیرازی، تفسير نمونه،تهران،انتشاراتاسلام یه،سال 1374 هجری خورشیدی،چاپ اول، ج‏2، ص 158
    نقل قول نوشته اصلی توسط یاسین نمایش پست ها
    «وَ الْمُطَلَّقاتُ يَتَرَبَّصْنَ بِأَنْفُسِهِنَّ ثَلاثَةَ قُرُوءٍ وَ لا يَحِلُّ لَهُنَّ أَنْ يَكْتُمْنَ ما خَلَقَ اللَّهُ في‏ أَرْحامِهِنَّ إِنْ كُنَّ يُؤْمِنَّ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ بُعُولَتُهُنَّ أَحَقُّ بِرَدِّهِنَّ في‏ ذلِكَ إِنْ أَرادُوا إِصْلاحاً وَ لَهُنَّ مِثْلُ الَّذي عَلَيْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَ لِلرِّجالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ وَ اللَّهُ عَزيزٌ حَكيمٌ »[1]

    (زنان مطلقه، بايد به مدت سه مرتبه عادت ماهانه ديدن (و پاك شدن) انتظار بكشند! [عده نگه دارند] و اگر به خدا و روز رستاخيز، ايمان دارند، براى آنها حلال نيست كه آنچه را خدا در رحم هايشان آفريده، كتمان كنند. و همسرانشان، براى بازگرداندن آنها (و از سرگرفتن زندگى زناشويى) در اين مدت، (از ديگران) سزاوارترند در صورتى كه (براستى) خواهان اصلاح باشند. و براى آنان، همانند وظايفى كه بر دوش آنهاست، حقوق شايسته ‏اى قرار داده شده و مردان بر آنان برترى دارند و خداوند توانا و حكيم است.)

    با توجه به متن آیه روشن می شود که خداوند حق میان زن و شوهر را دوطرفه بیان می کند، و می فرماید هر کدام از زن و شوهر بر یکدیگر حقوقی دارند(لَهُنَّ مِثْلُ الَّذي عَلَيْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ) بنابراین هر کدام از زن و مرد که نسبت به دیگری وظیفه ای دارد، همان نسبت و با توجه به شرایط شان بر یکدیگر حق هم دارند. همانطور که وظایف شان متفاوت است حقوق شان نیز متفاوت است و با توجه به تفاوت وظایف تفاوت حقوق، تبعیض نیست.

    مروری بر آیاتی که کلمه«درجه» در آنها ذکر شده است:

    (آنها كه ايمان آوردند، و هجرت كردند، و با اموال و جانهايشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است و آنها پيروز و رستگارند).[2]
    نقل قول نوشته اصلی توسط یاسین نمایش پست ها
    و اینکه گفتید
    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    ویا سوره ای مثل سوره نور که اکثر بحثش در مورد زنان است تا مسیر رظد وتالی برای یک زن را نشان دهد وزن بازیچه ای در دست مرد نباشد آنطور که امروز در جامعه غربی وجود دارد. در غربی که همه این گفته های شما وجود دارد آیا زنها ارج وقربی دارند؟ مگر زنان غربی بازیچه ووسیله ای برای ارضای شهوت زنان در غرب نیستند ودر عین حال مردان مسئولتی در قبال آنها ندارند. شما حالات بعضی از بازیگران هالیوود را بخوانید که بهترین شرایط فعالیت هنری واجتماعی را دارند ولی از اینکه وسیله ای برای ارضای شهوت مردان وحضور در کنار مردان مختلف هستند پشیمان وناراحت می باشند.
    خب اینکه حل مسئله نیست!شما میگویید وضع انها بسیار بسیار بد است و..خب باشد!قبول!ولی این جواب سوال بنده نشد!من نگفتم این مسئه خوب است و چرا اسلام گفته حجاب . بنده گفتم:
    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    چرا تنها وظیفه زن در فقه تامین نیاز جنسی مرد است؟این توهین نیست؟از اون طرف میگیم حجاب برای حفظ کرامت زن استو...بعد اینجا اینجوری...!؟خوب اینکه همون شد!فقط محدود تر!به هر حال زن شده وسیله ای برای استفاده مرد!حالا اسلام اینو محدود کرده به یک نفر!اینو میگم واسه اینکه تاکیید اسلام روی این حکمه!اگه اینطور نبود این برداشتم نمیکردم!....
    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    مدام عواطف زنها مزمت شده که نمیذاره به تشخیص عقلشون عمل کنن!باشه قبول زنها احساساتی ترن(تازه همه زنام اینطوری نیستن) ولی مگه مردا ضعف ندارن؟مگه شهوت و غضب تو مردا خیلی خیلی بیشتر از زنها نیست؟که باعث شده همه جنگها جنایتهای بزرگ که تو تاریخ میبینیم گردن مردا باشه انقدر از گناه زنها گفته شده؟!چرا اصلا چنین چیزی تو مردا مزمت نشده تازه تو احکام با چهار تا زن و صیغه و تمکین زنو...کلی هم بهش بها دادن بعد عواطف زنها...!

    ویرایش توسط mona690 : ۱۳۹۲/۰۵/۱۸ در ساعت ۱۶:۵۱
    خوابیدم
    و خواب دیدم پروانه ای هستم
    اکنون که بیدار شده ام نمی دانم آیا
    انسانی هستم که خواب دیده پروانه شده
    یا پروانه ای هستم که خواب انسان بودن را دیده است؟!

  17. صلوات ها 6


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    240
    حضور
    2 روز 4 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    837



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    تنها جرم اسلام این است که نخواسته زنها به خاطر روحیات عاطفی که دارند واین جزء نعمتهای بزرگ الهی بر آنهاست که مردها محرومند زیاد درگیر کارهای فرسایشی ونابود کننده روحیه ها شوند وخواسته زنها در خانه خانمی کنند واداره خانه را به عهده گیرند وثمره آن تربیت فرزندانی مانند امثال: شهید چمران، حسین فهمیده، خرازی، کاظمی، بهنام محمدی وهزاران تن امثال این بزرگان شود که هرکدام به تنهایی برای یک کشور وملت افتخار وغرور آفرین است ومردان از تربیت چنین انسانهای بزرگی عاجز وناتوانند.
    شما بفرمایید اگر قرار بود زن ومرد هر دو پا به پای هم کارکنند،جهادکنند چه کسی می خواست این جهادگران را تربیت کند واصلا دیگر چیزی به نام جهاد وجود داشت؟ شما فکر نمی کنید یکی از عوامل رشد ظواهر بی دینی ، معتاد ودهها بیماری روحی و ناهنجاریهای اجتماعی اشتغال زنان ما به کارهای مردانه، وحضور بیش از اندازه در بیرون خانه وعدم حوصله لازم برای تربیت انسانهای متدین و مفید به حال جامعه است؟
    اگر واقعا این اعتقاد اسلام است پس این حکم با اسلام در تضاد است و به معنی تباه کردن اینده ی فرزند است که:
    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    اینجوری که از احکام سلام بر میاد زن فقط یه دلیل داشته واسه خلقت!اونم این که نسل منقرض نشه!!همین!چون زن با این احکام به درد تربیت بچه هم نمیخوره!چرا؟چون وقت طلاق تا وقتی بچه به شیر مادرش احتیاج داره میشه پیش اون بمونه و الا بچه مال مرد است!چرا اسلام به این به عنوان یه حق نگا نمیکنه و به عنوان یه وظیفه نگا میکنه!؟چرا زن حق نداره با وجود اون همه سختیی که برای به دنیا امدن بچه تحمل کرده و این علاقه ای که خدا تو وجودش گذاشته خودش از بچه اش نگه داری کنه؟
    اسلام میتوانست همانطور که حکم داده که مرد هزینه های زن رو در هنگام شیردهی به بچه بپردازد بعد از اون هم این کار رو بکنه و در هنگام طلاق بچه نزد مادرش تربیت بشه.اما...؟!؟!
    از طرف دیگه اینکه فرزند حتی در صورت طلاق نگرفتن پیش چه کسی بزرگ بشه بعد از شیر دهی هم به اختیار مرد است یعنی لزومی نیست برای اینکه حتما بچه کنار مادرش باشه و تربیت بشه!؟چرا؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    آیا حضرت زهرا(س) وزینب فعالیت اجتماعی نداشتند، کاری که حضرت زینب در رساندن پیام عاشورا وسرنگونی یزید وامثال او داشت کدام مرد می توانست انجام دهد ویا دفاع مادرش از ولایت در دوره ای که اکثر مردان بر خلاف وصیت پیامبر (ص) از حق روی گردانده وبه سمت باطل کشیده شده بودند.
    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    همه آن مواردی که شما شمردید فعالیت غیر غالبی و حین ضرورت حضرت است
    دیگر اینکه طبق نقل مشهور نبی اکرم ص کار درون منزل را به فاطمه زهرا و خارج منزل را به مولا علی ع واگذار کردند
    یعنی باز هم میشود همان پست اول:
    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    کارای اجرای و کرهای تاثیرگذار در جامعه مال مردهاست و زن خوب زنی است که تو خونه بشینه کار به کار چیزی نداشته باشه!چرا؟چرا زنی که بخواد تو جامعه مفید باشه و یه ذره احساس کنه ادمه!!!کر غلطی انجام داده؟

    ویرایش توسط mona690 : ۱۳۹۲/۰۵/۱۸ در ساعت ۱۶:۴۵
    خوابیدم
    و خواب دیدم پروانه ای هستم
    اکنون که بیدار شده ام نمی دانم آیا
    انسانی هستم که خواب دیده پروانه شده
    یا پروانه ای هستم که خواب انسان بودن را دیده است؟!

  19. صلوات ها 6


  20. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    1,852
    حضور
    28 روز 22 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    3877



    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام و خداقوت
    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    چرا زنان از نظر اسلام همیشه در حاشیه اند؟
    گرامی، در حاشیه چی هستند؟
    یعنی اینکه گفته شده، تا حد ممکن زنان و مردان جدا از هم باشند، یعنی در حاشیه بودن زن و نه در حاشیه بودن مرد؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    چرا اعمال بزرگی مثل جهاد فقط مال مردهاست؟
    این هم اشتباه است
    جهاد مختص به فقط جنگیدن نیست!
    و البته بهتر است که به تاریخ دوران جنگ تحمیلی یا مبارزات سرنگونی شاه مراجعه کنید.

    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    ثواب اون کجا و این کجا؟ثواب یه شهید تو جبهه کجا و زنی که کار خانه میکنه کجا؟اصا قابل قیاس است؟!
    میزان ثوابها را نه ما میدانیم و نه شما.

    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    چرا تنها وظیفه زن در فقه تامین نیاز جنسی مرد است؟این توهین نیست؟
    این دیگه از اون حرفهاست،
    مدیریت منزل با که است؟
    تربیت فرزندان با که است؟
    اگه اینطور باشه باید به فقه ایراد گرفت چرا که تنها وظیفه مرد، پول درآوردن و تامین نیاز جنسی زن است!!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    کارای اجرای و کرهای تاثیرگذار در جامعه مال مردهاست و زن خوب زنی است که تو خونه بشینه کار به کار چیزی نداشته باشه!چرا؟
    خیلی بی انصاف هستید: پزشک زن، معلم مدارس دخترانه، پرستار، ماما، و ....
    چه شغلهایی داریم که فقط منحصر به زنان است؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    چرا زنی که بخواد تو جامعه مفید باشه و یه ذره احساس کنه ادمه!!!کر غلطی انجام داده؟
    مفید باشه،
    کی اومده تا الان در جامعه اصولاً جلو فعالیت زن رو گرفته
    تا الان که هر چی هست، براساس توصیه است
    در این توصیه ها هم بیشتر گفته شده، تا حد ممکن اجتماع زن و مرد از هم جدا باشه
    از هر ددو هم خواسته شده که اجتماع را به محل کسب شهوت و لذت تبدیل نکنند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    مگه این همه زن نیست تو جامعه الان که از پس خودش بر میاد؟من خیلی ها رو میشناسم که خرج خوانوادشونو در میارن و عرضه اشون تو چرخوندن زندگیشون از مردهاشون خیلی بیشتره!
    پس خودتون تایید کردید که الان در جامعه هست و کسی جلوشون رو نگرفته
    خود اجتماع دوست ندارد که یک زن خیلی کار کند و اذیت شود.
    و البته بله برخی جاها هم هست که زن بیشتر کار میکند

    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    مدام عواطف زنها مزمت شده که نمیذاره به تشخیص عقلشون عمل کنن!باشه قبول زنها احساساتی ترن(تازه همه زنام اینطوری نیستن) ولی مگه مردا ضعف ندارن؟
    عواطف زنها ارکان اصلی خانواده است.
    و خیلی هم اهمیت دارد.
    شما در اشتباهید.

    نقل قول نوشته اصلی توسط mona690 نمایش پست ها
    من با اینا خجالت میکشم از اینکه زنم!
    در قرآن وقتی خواستند مثال بیاورند برای دیگران منهای نبی اکرم(ص)دو شخصیت مثبت را مثال آورده اند:
    «وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِينَ آمَنُوا اِمْرَأَةَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِندَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِن فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ»
    «وَمَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا»
    1- آسیه
    2- حضرت مریم(ع)

    و از میان شخصیتهای منفی هم: «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِينَ كَفَرُوا اِمْرَأَةَ نُوحٍ وَاِمْرَأَةَ لُوطٍ»
    1- زن نوح
    2- زن لوط

    گرامی گرفتید قضیه چی است؟
    این مثالها را هم برای مردان و هم برای زنان مثال آورده است.
    از نظر اسلام نه زن و نه مرد هیچ کدام واحد مورد قبول اجتماع نیستند
    واحد مورد قبول خانواده است.
    خانواده هم هر دو است.
    در اندیشه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی): زن ستون اصلی خانواده متعالی در تربیت دینی است.
    علی رغم برداشتهای اشتباه شما، تمام این تدابیری که شما به عنوان توهین به زن عنوان کردید
    اصولی است برای حفاظت از این رکن اصلی خانواده.
    و به تبع آن حفاظت از سلامت جامعه اسلامی.

    موفق باشید.
    ویرایش توسط سلمان14 : ۱۳۹۲/۰۵/۱۸ در ساعت ۱۷:۱۹

  21. صلوات ها 10


صفحه 1 از 11 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود