صفحه 1 از 13 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: زنان پیامبر اهل اویند

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    339
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    540

    زنان پیامبر اهل اویند




    اهل بيت
    اهل هر خانه ‌اي ساکنان آن خانه هستند که خانه آنها را در خود جاي داده است؛ همان‌گونه که خداوند متعال مي‌فرمايد: ﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتاً غَيْرَ بُيُوتِكُمْ حَتَّى تَسْتَأْنِسُوا وَتُسَلِّمُوا عَلَى أَهْلِهَا﴾. (النور: 27).
    «اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد! در خانه‏ هايى غير از خانه خود وارد نشويد تا اجازه بگيريد و بر اهل آن خانه سلام كنيد».
    خواهر موسي -عليه السلام- به فرعون گفت: ﴿هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى أَهْلِ بَيْتٍ يَكْفُلُونَهُ لَكُمْ وَهُمْ لَهُ نَاصِحُونَ﴾. (القصص: 12).
    «آيا شما را به خانواده‏اى راهنمايى كنم كه مى‏توانند اين نوزاد را براى شما كفالت كنند و خيرخواه او باشند؟!».
    اهل و خانواده مرد:
    راغب اصفهاني مي‌گويد: اهل مرد يعني کساني که با او در يک خانه زندگي مي‌نمايند، سپس اين کلمه را تعميم داده ‌اند و به خويشاوندان هم اهل بيت گفته ‌اند. پس اهل و اهل بيت مشخص يعني کساني که با او در يک خانه زندگي مي‌ کنند. در نصوص قرآني اهل به همين معني آمده است؛ چنان که خداوند متعال مي‌فرمايد: ﴿قُلْنَا احْمِلْ فِيهَا مِن كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ وَأَهْلَكَ إِلاَّ مَن سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَوْلُ وَمَنْ آمَنَ وَمَا آمَنَ مَعَهُ إِلاَّ قَلِيلٌ﴾. (هود: 40).
    «(به نوح) گفتيم: «از هر جفتى از حيوانات (از نر و ماده) يك زوج در آن (كشتى) حمل كن! همچنين خاندانت را (بر آن سوار كن) ـ مگر آنها كه قبلا وعده هلاك آنان داده شده (همسر و يكى از فرزندانت) ـ و همچنين مؤمنان را!» اما جز عده كمى همراه او ايمان نياوردند!».
    و برادران يوسف -عليه السلام- گفتند : ﴿وَنَمِيرُ أَهْلَنَا﴾. (يوسف: 65).
    «و ما براى خانواده خويش مواد غذايى مى‏آوريم».
    ﴿مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ﴾. (يوسف: 88).
    «اى عزيز! ما و خاندان ما را ناراحتى فرا گرفته».
    تنگدستي و زيان، ما و خانواده‌مان را فرا گرفته است، و يوسف ؛ گفت: ﴿وَأْتُونِي بِأَهْلِكُمْ أَجْمَعِينَ﴾. (يوسف: 93).
    «و همه نزديكان خود را نزد من بياوريد!». اهل و خانوادة آنها، پدر يوسف -عليه السلام- و همسرِ پدرش و برادرانش بودند همانگونه که خداوند مي ‌فرمايد: ﴿فَلَمَّا دَخَلُواْ عَلَى يُوسُفَ آوَى إِلَيْهِ أَبَوَيْهِ وَقَالَ ادْخُلُواْ مِصْرَ إِن شَاء اللّهُ آمِنِينَ * وَرَفَعَ أَبَوَيْهِ عَلَى الْعَرْشِ وَخَرُّواْ لَهُ سُجَّداً وَقَالَ يَا أَبَتِ هَـذَا تَأْوِيلُ رُؤْيَايَ مِن قَبْلُ قَدْ جَعَلَهَا رَبِّي حَقّاً﴾. (يوسف: 99 ـ100).
    «و هنگامى كه بر يوسف ؛ وارد شدند، او پدر و مادر خود را در آغوش گرفت، و گفت: «همگى داخل مصر شويد، كه ان شاء الله در امن و امان خواهيد بود!». و پدر و مادر خود را بر تخت نشاند; و همگى به تعظيم و اكرام براى آن دو به سجده (تعظيم نه عبادت) افتادند (چون سجده كردن براى تعظيم در شريعت يوسف -عليه السلام- جايز بود); و گفت: «پدر! اين تعبير خوابى است كه قبلا ديدم».
    در همة اين شواهد قرآني مي ‌بيني که کلمة «اهل» فقط بر کساني اطلاق مي ‌شود. که در يک خانه زندگي مي ‌کنند. به هيچ عنوان خويشاوندان اهل به شمار نمي‌آيند.
    زن از جملة اهل بيت و بلکه اولين عضو خانه است. بنابراين، به دليل. 1 ـ لغت، 2 ـ شريعت، 3 ـ عرف، 4 ـ عقل، اهل مرد همسرش مي‌باشد و بعد از اين دلائل ديگر دليلى و جود ندارد.
    1- دليل لغت: راغب اصفهاني مي‌گويد: وقتي مي‌گويند: «اهل الرجل» يعني زنش ... و «تأهل» يعني ازدواج کرد. و از همين جاست آنچه مي‌گويند که: أهلک الله في الجنه: يعني خداوند در بهشت به تو زني بدهد و در آن برايت اهل و خانواده ‌اي قرار دهد که گرد هم آييد. و در مختار الصحاح رازي مي‌گويد: (اهل الرجل) يعني مرد ازدواج کرد و وارد خانه‌اش شد و در آن نشست و جاي گرفت؟ پس اين هم دليل لغوى!
    2- دليل شرعي: در اين آيات تأمل کنيد: ﴿فَلَمَّا قَضَى مُوسَىالْأَجَلَ وَسَارَ بِأَهْلِهِ﴾. (القصص: 29).
    «هنگامى كه موسى مدت خود را به پايان رسانيد و همراه خانواده ‏اش (از مدين به سوى مصر) حركت كرد».
    در آن وقت کسي جز همسرش همراه او نبود، پس اهل يعني زن.
    ﴿قَالَتْ يَا وَيْلَتَى أَأَلِدُ وَأَنَاْ عَجُوزٌ وَهَـذَا بَعْلِي شَيْخاً﴾. (هود: 72).
    «ساره گفت: «اى واى بر من! آيا من فرزند مى‏آورم در حالى كه پيرزنم، و اين شوهرم پيرمردى است؟». فرشتگان در پاسخ او چه گفتند و او را به چه توصيف کردند؟ ﴿قَالُواْ أَتَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللّهِ رَحْمَتُ اللّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ إِنَّهُ حَمِيدٌ مَّجِيد﴾. (هود: 73).
    «فرشتگان گفتند: «آيا از فرمان خدا تعجب مي‌کني؟! اين رحمت خدا و بركاتش بر شما خانواده. است; چرا كه او ستوده و والا است!»
    اگر ساره زن ابراهيم -عليه السلام- از اهل بيت ابراهيم -عليه السلام- نمي ‌بود خداوند با اين معجزه بر او رحم نمي ‌کرد و بر او برکت نمي ‌فرستاد سپس اسحاق -عليه السلام- در شکم او قرار گرفت و او حامله شد، پس تعجبي نيست (و از آن گذشته كسي در خانه نبود كه به آن اهل گفته شود و در خانه فقط ابراهيم و همسرش ساره -عليهما السلام- بود و خداوند فرمود اهل بيت و اين قوي‌ترين دليل است براى اثبات اينكه زن و همسر هر كس اهل بيت آن شخص است).
    خواهر موسي -عليه السلام- به فرعون گفت: ﴿هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى أَهْلِ بَيْتٍ يَكْفُلُونَهُ لَكُمْ وَهُمْ لَهُ نَاصِحُونَ﴾. (القصص: 12).
    «آيا شما را به خانواده‏ اى راهنمايى كنم كه مى‏توانند اين نوزاد را براى شما كفالت كنند و خيرخواه او باشند؟!».
    منظور خواهر موسي -عليه السلام- از اهل بيت چه کسي بود؟ آيا نخستين کسي که مد نظر او بود مادرش نبود، چون سرپرستي کودک شيرخوار را دايه و زني که به او شير مي‌ دهد به عهده دارد و در اينجا اين کار به عهدة مادر موسي -عليه السلام- است؛ از اينرو خداوند مي ‌فرمايد: ﴿فَرَدَدْنَاهُ إِلَى أُمِّهِ كَيْ تَقَرَّ عَيْنُهَا وَلاَ تَحْزَنَ﴾. (القصص: 13).
    «ما او را به مادرش بازگردانديم تا چشمش روشن شود و غمگين نباشد».
    حتي همسر عزيز مصر خطاب به شوهرش گفت: ﴿قَالَتْ مَا جَزَاء مَنْ أَرَادَ بِأَهْلِكَ سُوَءاً﴾. (يوسف: 25).
    «آن زن‏ گفت: «كيفر كسى كه بخواهد نسبت به اهل تو خيانت كند چيست؟» يعني کسي که نسبت به زن تو ارادة بد داشته باشد.
    آيات زير چند آيه ‌اي است دربارة لوط -عليه السلام- و همسرش که خداوند در همه جا‌هايي که سخن از نجات دادن لوط -عليه السلام- و همراهانش مي‌کند، زنش را تحت مسماي اهل داخل مي‌کند و اگر زنش جزو اهل او نمي‌ بود، او را استثنا نمي ‌کرد. (زيرا اگرجزو اهل بيت نباشد ديگر نيازى به استثناء نيست. ويراستار) . خداوند مي‌فرمايد: ﴿فَأَنجَيْنَاهُ وَأَهْلَهُ إِلاَّ امْرَأَتَهُ كَانَتْ مِنَ الْغَابِرِينَ﴾. (الأعراف: 83).
    «(چون كار به اينجا رسيد،) ما او و خاندانش را رهايى بخشيديم; جز همسرش، كه از بازماندگان (در شهر) بود».
    ﴿قَالُواْ يَا لُوطُ إِنَّا رُسُلُ رَبِّكَ لَن يَصِلُواْ إِلَيْكَ فَأَسْرِ بِأَهْلِكَ بِقِطْعٍ مِّنَ اللَّيْلِ وَلاَ يَلْتَفِتْ مِنكُمْ أَحَدٌ إِلاَّ امْرَأَتَكَ﴾. (هود: 81).
    «(فرشتگان عذاب) گفتند: «اى لوط! ما فرستادگان پروردگار توايم! آنها هرگز دسترسى به تو پيدا نخواهند كرد! در دل شب، خانواده‏ ات را (از اين شهر) حركت ده! و هيچ يك از شما پشت سرش را نگاه نكند; مگر همسرت».
    ﴿فَأَنجَيْنَاهُ وَأَهْلَهُ إِلاَّ امْرَأَتَهُ قَدَّرْنَاهَا مِنَ الْغَابِرِينَ﴾. (النمل: 57).
    «ما او و خانواده ‏اش را نجات داديم، بجز همسرش كه مقدر كرديم جزء باقى‏ماندگان (در آن شهر) باشد!»
    ﴿قَالَ إِنَّ فِيهَا لُوطاً قَالُوا نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَن فِيهَا لَنُنَجِّيَنَّهُ وَأَهْلَهُ إِلاَّ امْرَأَتَهُ كَانَتْ مِنَ الْغَابِرِين﴾. (العنكبوت: 32).
    «(ابراهيم) گفت: «در اين آبادى لوط است!» گفتند: «ما به كسانى كه در آن هستند آگاه تريم! او و خانواده‏ اش را نجات مى‏ دهيم; جز همسرش كه در ميان قوم (گنهكار) باقى خواهد ماند».
    ﴿لاَ تَخَفْ وَلاَ تَحْزَنْ إِنَّا مُنَجُّوكَ وَأَهْلَكَ إِلاَّ امْرَأَتَكَ كَانَتْ مِنَ الْغَابِرِينَ﴾. (العنكبوت: 33).
    «هنگامى كه فرستادگان ما نزد لوط آمدند، از ديدن آنها بد حال و دلتنگ شد; گفتند: «نترس و غمگين مباش، ما تو و خانواده ‏ات را نجات خواهيم داد، جز همسرت كه در ميان قوم باقى مى ‏ماند».
    خداوند استثناء را تکرار کرد با اينکه هر دو آيه به هم نزديک هستند و در ميانشان فقط يک آيه قرار دارد: ﴿وَإِنَّ لُوطاً لَّمِنَ الْمُرْسَلِينَ * إِذْ نَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِينَ * إِلاَّ عَجُوزاً فِي الْغَابِرِينَ﴾. (الصافات: 133 ـ135).
    «و لوط از رسولان (ما) است! و به خاطر بياور زمانى را كه او و خاندانش را همگى نجات داديم، مگر پيرزنى كه از بازماندگان بود (و به سرنوشت آنان گرفتار شد)!».
    اگر عربهايي که قرآن بر آنها نازل شده مي ‌توانستند کلمة «اهل» را به چيزي ديگر غير از همسر معني کنند و بي‌ آن که همسر را در مفهوم اهل مدنظر داشته باشند اهل را معني کنند، انگيزه‌ اي براي تکرار استثناي همسر لوط از اهل نبود. پس بدين خاطر بر استثناي زن لوط در هر باري که اهل او ذکر مي ‌شود اصرار و پافشاري شده است.
    3- دليل عرف: اطلاق لفظ «اهل» و اينکه منظور از آن همسر باشد تا به امروز متداول و متعارف است؛ مثلاً اگر کسي بگويد: (جاءت معي أهلي). «اهل من به همراهم آمد»، منظورش زنش است و مردم هم مي ‌فهمند که منظور او زنش مي ‌باشد. (تا بحال در دولتهاى عربى اگر كسى اين جمله را گفت همه مي‌ فهمند كه منظور همسر است).
    4- دليل عقلي: هر مردي خانه ‌اش را با همسرش آغاز مي‌کند! و هر خانواده ‌اي با پدر و مادر و مرد و زن شکل مي‌گيرد. و مي ‌توان قبل از آنکه فرزندان به دنيا بيايند زن را اهل و خانواده ناميد حتي اگر آن مرد پدر و مادر و برادري نداشته باشد و تنها زنش باشد. پس زن اولين کسي هست که در خانه کلمة اهل بر او اطلاق مي‌گردد! و او اولين اهل بيت مرد! و نخستين فرد خانوادة اوست؛ از اين‌رو به زن گفته‌اند: کدبانو. و زن تنها اهل مرد يا از اهل بيت او نيست و بلکه بانوي خانه است. بنابراين زن، اهل مرد و از جملة اهل بيت اوست پس به چه دليلي همسران پيامبر -صلى الله عليه وسلم- از اهل بيت او قرار نمي‌گيرند؟! زن موسي -عليه السلام- اهل اوست و زن ابراهيم -عليه السلام- از اهل و خانوادة ابراهيم -عليه السلام- به شمار مي‌آيد، همسر عمران اهل اوست و همسر لوط -عليه السلام- از اهل اوست و زنان همة مردم از اهل بيت آنها هستند بجز پيامبر –صلى الله عليه وسلم- که زنان پاک او نبايد اهل بيت او باشند!!! اين شيعيان با چه زباني سخن مي‌گويند؟!
    منبع
    آيهء تطهير و ارتباط آن با عصمت ائمه تالیف
    عبدالهادي حسيني

    حضرت علی رضی الله عنه می فرمایندخداوند) تو را فرمان داده که از او بخواهي تا عطا کند، درخواست رحمت کني تا ببخشايد، و خداوند بين تو و خودش کسي را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد کند، و تو را مجبور نساخته که به شفيع و واسطه‏اي پناه ببري
    نهج البلاغه
    نامه ی 31

  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    عالم
    نوشته
    68
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    348



    نقل قول نوشته اصلی توسط sunnikurd نمایش پست ها
    اين شيعيان با چه زباني سخن مي‌گويند؟!
    اين شيعيان با همان زباني صحبت مي كنند كه با همان زبان به شما اجازه دادند بياييد و در سايت هاي شيعه عرض اندام كنيد

    گيرم كه زنان پيامبر از اهل بيت باشند ثم ماذا بقيه اش؟

    چي مي خواهخيد بگوييد؟

    البته كارشناسان سايت جواب خواهند داد ولي بنده هم خواستم بكويم كه : يكي از همين زنان پيامبر بود كه با كمك طلحه و زبير جنگ جمل را به راه انداختند با اين حرفهاتان چه را مي خواهيد اثبات كنيد؟ مي خواهيد لاپوشاني بر اشتباهات زنان پيامبر بكذاريد؟

    خروج بر عليه خليفه پيامبر جرم است يا نه؟اگر نيست كه خداحافظ و اگر است اين خروج از زن پيامبر كه سهل است پسر پيامبر هم باشد محكوم است يا نه؟

    در ضمن به كتب خودتان مراجعه كنيد و اهل بيت كساني هستند كه حديث ال عبا برايشان كفته شده
    اهل بيت كساني هستند كه پيامبر هر وقت از در خانه انها مي كذشت سلام به انها مي كرد

    اهل بيت كساني هستند كه در مباهله همراه پيامبر بودند .
    باز هم مي خواهيد؟؟؟؟؟؟؟؟




  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    66
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    285



    الف) کلمه «إنّما» در آيه ، انحصار خواست خداوند متعال را مى رساند و مى فهماند که خدا خواسته است ، رجس و پليدى را تنها از اهل بيت(عليهم السلام) دور کند و به آنان عصمت عطا کند .
    قطعاً مراد از «اهل البيت» زنان آن حضرت نيستند; زيرا به قرينه اى که در خود آيه است (و آن تفاوت ضميرها است; چون هيچ گاه صحيح نيست قرآن کريم ضمير مردان را به زنان ارجاع دهد و بگويد: «عنکم»; بلکه اگر مقصود همسران اهل بيت بودند ، بايد مى فرمود: «عنکنّ») و روايات متعددى که در تفسير اين آيه ـ از منابع معتبر اهل تسنن و شيعه ـ و از شخص پيامبراکرم(صلى الله عليه وآله) نقل شده است ، ثابت مى کند که مخاطب در اين آيه ، پيامبراکرم(صلى الله عليه وآله) و على و فاطمه و حسن و حسين(عليهم السلام)مى باشند .
    يک نمونه از آن احاديث ، داستان حديث کساء است که پيامبراکرم(صلى الله عليه وآله) على و فاطمه و حسن و حسين(عليهم السلام) را فرا خواند; حضرت عبايى بر آن ها افکند و فرمود:
    خداوندا ! اين ها خاندان منند; رجس و آلودگى را از آن ها دور کن و در همين هنگام آيه تطهير نازل شد .
    شايان ذکر است که اين روايت را مسلم از قول «عايشه» در صحيحش ، حاکم در «مستدرک» ، بيهقى در «سنن» ابن جرير در «تفسيرش» و سيوطى در «الدرالمنثور» نقل کرده اند .
    جمله «يريد» اشاره به اراده تکوينى خداوند متعال دارد; يعنى ، خداوند متعال با يک فرمان تکوينى اراده کرده است که شما را از هرگونه آلودگى پاک و مصون دارد ، نه اراده تشريعى; زيرا اراده تشريعى ، به معناى مکلف ساختن آن ها به حفظ پاکى خويش است و مى دانيم اين تکليف منحصر به خاندان پيامبراکرم(صلى الله عليه وآله) نيست ، بلکه همه مسلمانان مکلف و موظف هستند که خود را پاک نگهدارند .
    ب ـ در پاسخ به اين اشکال که اراده تکوينى موجب نوعى جبر است و در اين صورت معصوم بودن فضيلت و افتخارى نخواهد بود ؟ مى گوييم:
    دانشمندان علم کلام ، عصمت را موهبت الهى و ذاتى دانسته اند که بر اساس شايستگى هاى آنان و نيز تحت شرايطى ، به شخص معصوم افاضه مى شود و هرگز قابل تحصيل و اکتساب نيست . آيه تطهير و برخى آيات ديگر (ص 47; دخان 32 و . . .) بر اين مطلب دلالت مى کنند .
    موهبتى بودن «عصمت» از آن نظر افتخار است که اين لطف در همه شرايط به افراد داده نمى شود; بلکه بايد زمينه هاى کسب آن در خود افراد به وجود آيد تا لطف الهى شامل حال آنان گردد . بخشى از اين زمينه ها خارج از اختيارند; مثل کمالات روحى که از طريق وراثت و يا تربيت به افراد منتقل مى شود و بخشى ديگر کاملا اختيارى هستند که عبارتند از:
    1 . مجاهدت هاى فردى و اجتماعى پيامبرانى مانند: «ابراهيم» و «يوسف» و «موسى» و پيامبراکرم(صلى الله عليه وآله) پيش از بعثت; همچون جهاد آنان با نفس و چشم پوشى از حرام و . . . که زمينه را براى افاضه «عصمت» تشديد نموده و لياقت و شايستگى آنان را براى افاضه لطف آماده کرده است . اين ويژگى ها به روشنى ثابت مى کند که هرگاه لطفى به نام «عصمت» نيز در اختيار آنان قرار گيرد ، از آن نيز در تهذيب فرد و جامعه بهره خواهند گرفت .
    2 . آگاهى خداوند متعال از فعاليت هاى ثمربخش آنان در دوران رسالت و اين که اين گروه پس از دريافت مقام منيع نبوت با استقامت و پشتکار شگفت دست به اصلاح زده ، در راه جهاد فردى و اجتماعى سخت کوشش خواهند نمود .
    از جمله هايى که در زيارت دختر گرامى پيامبراکرم(صلى الله عليه وآله) فاطمه اطهر(عليها السلام) وارد شده است ، مى توان به اهميت عامل چهارم (آگاهى خدا از فعاليت هاى ثمربخش آنان در طول زندگى) بيش از عوامل ديگر پى برد; آن جا که مى فرمايد: «يا ممتحنة امتحنک . . . به صابرة; اى امتحان و آزمون شده ! آن جا که خدا تو را پيش از آفرينش در اين جهان آزمود و تو را در ميدان امتحان و ابتلا ، صابر و بردبار يافت .»
    و در دعاى ندبه مى خوانيم: اوليايى که آنان را براى خود برگزيدى; پس از آن که زهد و پيراستگى را در زندگى اين دنياى پست براى آنان شرط نمودى و آنان نيز شرط تو را پذيرفته و تو هم از وفاى آنان آگاه شدى .»
    ج ـ خواه عصمت مرحله کامل از تقوا تصور شود و يا معلول علم شکست ناپذير نسبت به عواقب گناه دانسته شود ، و يا بازتاب تکامل شناخت نسبت به مقام ربوبى قلمداد گردد ، هرگز موجب سلب قدرت و توانايى از انجام گناه نمى گردد و انسان معصوم مى تواند يکى از دو طرف کار را برگزيند; بنابراين «انجام ندادن فعل» دليل بر عدم توانايى نيست; بلکه فرد معصوم به خاطر تقواى والا ، يا علم شکست ناپذير ، از پيامد گناه و يا شناخت کامل از عظمت خالق ، اقدام به انجام کار خلاف نمى کند; هرچند اگر بخواهد مى تواند مانند ديگران مبدأ خلاف و گناه باشد ، آيات شريفه (انعام ، 87 و 88; مائده ، 67) بر آن دلالت مى کنند .
    معصومان داراى دو نوع شايستگى هستند:
    1 . شايستگى ذاتى و موهبتى
    2 . شايستگى اکتسابى از طريق انجام دادن حسنات و ترک محرمات و به دست آوردن ملکات درونى . از مجموعه اين دو شايستگى که حداقل يکى از آن دو جنبه اختيارى دارد ، آن مقام والا حاصل مى شود; يعنى: اراده الهى زمينه هاى توفيق را براى وصول به اين مقام والا فراهم مى سازد; ولى بهره گيرى و استفاده از اين توفيق به اراده خود آنان بستگى دارد .
    بنابراين ، خداوند متعال با انواع تأکيدها در اين آيه شريفه اراده فرموده است که اهل بيت پيامبراکرم(صلى الله عليه وآله) را از هرگونه پليدى و آلودگى پاک و مبرّا سازد .

    ر .ک: الميزان ، علامه طباطبايى ، ج 16 ، ص 309 ، نشر اسلامى
    ویرایش توسط hakim : ۱۳۸۸/۱۱/۲۰ در ساعت ۱۹:۰۱
    آرام باش ،توكل كن،تفكر كن،آستين ها را بالا بزن آنگاه دستان خداوند را ميبيني كه زودتر از تو دست به كار شده اند.

  7. صلوات ها 9


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    66
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    285



    جناب سني كرد تازه روايات اهل سنت در منابع معتبرشون هم گواهي ميدهند كه اهل

    بيت در اصطلاح قرآنيش در مرحله اول تنها شامل پنج تن آل عبا و سپس معصومين

    ديگر مي شود .

    اين منابع را ببينيد :

    روح المعانى، ج 22، ص 16

    الدر المنثور، ج 5، ص 194- 196.ص 198 و 199

    صحيح مسلم، ج 15، ص 181، باب فضائل على (ع).
    آرام باش ،توكل كن،تفكر كن،آستين ها را بالا بزن آنگاه دستان خداوند را ميبيني كه زودتر از تو دست به كار شده اند.

  9. صلوات ها 9


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    فقه جعفري
    نوشته
    3,121
    حضور
    53 روز 1 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    11231



    اگر با کمی دقت و تیز بینی از ایه 28 تا33سوره احزاب را بخوانیم بیان شیوای ایه به وضوح بیانگر عدم الحاق زنان پیامبر بر اهل بیت است.
    1-هر جا سخن از زنان پیامبر است ضمایر به صورت جمع مونث امده.
    2-زنان پیامبر در یک خانه واحد که جمع نبودند هر کدام خانه ای داشتند اگر همسران مورد خطاب بود باید لفظ بیت به صورت جمع می امد مثل ایه53 سوره احزاب:
    یا ایها الذین امَنوا لا تَدخُلوا بُیوتَ النَبی.......
    3-از ایه 28 خداوند توصیه هایی به زنان پیامبر فرموده :ترک دلبستگی به زیورهای دنیا، عذاب زنان پیامبر در کارهای ناروا مضاعف است ، نحوه سخن گفتن زنان پیامبر با مردان چگونه باشد ،مانند دوران جاهلیت خودارایی نکنید .
    اما لحن ، در پایان ایه 33 به کلی عوض میشود گویی خداوند می خواهد پرانتزی باز کند و عده ای (اهل بیت) را از گروه قبلی استثنا کند یعنی فقط و فقط این گروه از هر گونه از عیبی پاک ومنزه است
    اگر ایه تطهیر شامل زنان پیامبر بشود ایه با مصداق تناقض پیدا می کند چون زنان پیامبر از هر گونه ناپاکی و پلیدی بری نبودند ، تاریخ بهترین گواه است

    پس اهل بیت چه کسانی هستند؟
    با مراجعه به سیره و سنت پیامبر باید اهل بیت را شناخت

    نافع بن ابی الحمرایی می گوید من 8 ماه در خدمت پیامبر بودم هنگامیکه حضرت برای نماز صبح از منزل خارج میشدند به درب خانه فاطمه سلام الله علیها می رفتند ومی فرمود:
    السلام علیکم اهل البیت و رحمه الله و برکاته،الصلاه
    اِنَما یُریدالله لِیُذهِبَ عَنکُم الرجس اهل البیت و یُطَهرَکم تطهیرا

    در سیره پیامبر خطابات مشابه بسیار فراوان است به عنوان نمونه یکی از انها بیان شد، جریان جمع شدن اهل بیت زیر عبای پیامبر به نقل از ام سلمه، جریان مباهله (که هیچ کدام از همسران پیامبر در انجا نبودند) و................
    پس حساب همسران پیامبر از اهل بیت پیامبر کاملا جدا و تفکیک شده است حتی علمای عامه هم در مواردی به ان اقرار کرده اند
    زنان پیامبر اهل  اویند

    زنان پیامبر اهل  اویند

  11. صلوات ها 8


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    28
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    160



    برادر عزیز sunnikurd سلام علیکم
    از آشنایی با شما خوشحالم...
    چند خطی را هم بنده خدمتتان عرض می کنم.امید است که مفید و مقبول رضای خدا واقع شود.

    1.بررسی لغوی کلمه اهل و اهل بیت:

    الف. اینکه اگر کلمه اهل یا اهل بیت همراه با قرینه ای باشد که مصداق آن را منحصر کند به فرد یا افراد خاصی ، دیگر افراد و مصادیق دیگر آن مراد نخواهد بود شکی نیست. بعضی از مثالها چنین اند. مانند: ﴿هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى أَهْلِ بَيْتٍ يَكْفُلُونَهُ لَكُمْ وَهُمْ لَهُ نَاصِحُونَ﴾ که می دانیم مراد مادر موسی است. و مانند ﴿فَلَمَّا قَضَى مُوسَىالْأَجَلَ وَسَارَ بِأَهْلِهِ﴾ که اگر ثابت شود که فقط همسر موسی همراه وی بوده است قرینه می شود بر اینکه مراد از اهل همسر موسی(ع)است. و مانند ﴿قَالُواْ أَتَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللّهِ رَحْمَتُ اللّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ إِنَّهُ حَمِيدٌ مَّجِيد﴾ که نهایتا قرینه داریم بر اینکه اهل بیت در اینجا یک مصداق بیشتر ندارد. لذا ما باید به دنبال این باشیم که ببینیم با صرف نظر از قرینه این لغت در نزد اهل لغت اولا و در زبان قرآن و روایات ثانیا به چه معنایی است.

    ب.فرمودید: اهل هر خانه ‌اي ساکنان آن خانه هستند که خانه آنها را در خود جاي داده است.ضمن اینکه دلیلی بر این مدعا نداریم ، اگر چنین است پس مراد از اهل بیت در آیه شریفه انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا نباید خصوص همسران پیامبر اکرم (ص) باشد. و باید شامل کنیزان و خدمتکارانی هم که در خانه پیامبر(ص) ساکن بودند بشود، در حالی که شما هم به این قایل نیستید. چنانکه مراد از تسلمو علی اهلها هم فقط همسران موجود در خانه نیستند بلکه احیانا اگر کنیزی هم در خانه باشد سلام بر او لازم است.

    ج.در آیات مربوط به حضرت یوسف از کجا استفاده کردید که اهل فقط پدر و مادر و برادران یوسف را شامل می شود؟ پس همسران برادران و فرزندان برادران یوسف چه می شود؟ سلمنا و لکن باز قرینه داشته ایم سلمنا که قرینه هم نداشته ایم از کجا استفاده کردید که این ها همه در یک خانه زندگی می کرده اند؟ یعنی بعد از این همه مدت برادران یوسف(ع) هنوز ازدواج نکرده بودند و خانه شان از خانه یعقوب (ع) جدا نشده بود؟ ضمنا همه این ها که شما نام بردید خویشاوندان یوسف بودند.

    د: و اما راغب اصفهانی: گویا درست مراد ایشان را متوجه نشدید: عبارت ایشان چنین است: اهل الرجل : من یجمعه و ایاهم نسب او دین او ما یجری مجراهما من صناعة و بیت و بلد و اهل الرجل فی الاصل من یجمعه و ایاهم مسکن واحد... مشاهده می فرمایید که ایشان معنایی را که برای اهل ذکر می کنند همان عبارت اول است بعد می گوید اصل کلمه اهل برای ساکنین بیت واحد وضع شده است اما کاربرد آن در اعم از آن است. ضمن اینکه ایشان در مورد کلمه اهل البیت منسوب به پیامبر(ص) تصریح می کند که مراد اسرة النبی است و حتما می دانید اسره اعم از ساکنین بیت است. خود ایشان در ذیل "اسر" می فرماید: اسرة الرجل : من یتقوی به... واضح است که مراد کل نزدیکان شخص که پشتیبان وی هستند می باشد.

    ه: واما دیگر لغویین: ابن منظور در لسان العرب ج 11ص 29 چنین می نویسد:
    أَهْلُ بيت النبي، صلى الله عليه و سلم: أَزواجُه و بَناته و صِهْرُه، أَعني عليًّا، عليه السلام، و قيل: نساء النبي، صلى الله عليه و سلم، و الرجال الذين هم آله.

    نتیجه: شکی نیست که از نگاه لغت مراد از اهل و اهل بیت اعم از ازواج و ساکنین بیت است. این از لغت و استعمال قرآن

    2. واما عرف: از عالمان شیعه کسی قائل نیست که عرف کنونی حجت باشد. بله اگر شما سیره متشرعه در زمان رسول الله(ص) (عرف خاص) را بتوانی کشف کنی که کار بسیار سختی است حجت است و لکن عرف زمان ما لا یسمن و لا یغنی من جوع

    3.واما عقل: عقل ما که می گوید اولین کسی که اولین اهل انسان محسوب می شوند پدر و مادر و برادر و خواهر هستند ولو اینکه تا آخر عمر ازدواج نکند. البته اینکه از حیث لغت اهل شامل همسر انسان هم بشود قابل قبول است. اما انحصار در آن خیر. اما این تنها لغت است. باید به کمک روایات ببینیم مراد استعمالی و مراد جدی قرآن از مصادیق این اهل بیت چیست. زبان شیعیان زبان منطق است.زبان قرآن است.

    4.ما به چند تا از احادیث معتبر خود شما (اهل سنت) استناد می کنیم. در برخی از روایات شما تصزیح شده است به اینکه پیامبر اکرم(ص) با اشاره به علی(ع) ،فاطمه(س) و حسنین (ع) فرمود: اللهم هولاء اهلی(صحیح مسلم ج 4 ، سنن ترمذی ج 4 و...). نظیر این تعبیرات در روایات شان نزول آیه تطهیر نیز آمده است. به دلیل این گونه روایات است که دانشمنداناسلامی عنوان اهل بیت پیامبر را هر گاه بدون قرینه به کار رود مخصوص اهل کساء و اهل مباهله دانسته و احکام ویژه ای که برای اهل بیت پیامبر(ص) بیان شده است را مخصوص آنان شمرده اند.


  13. صلوات ها 8


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    339
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    540



    نقل قول نوشته اصلی توسط محيا نمایش پست ها
    گيرم كه زنان پيامبر از اهل بيت باشند ثم ماذا بقيه اش؟ چي مي خواهخيد بگوييد؟
    طبق آیه ی33 سوره احزاب که شما استدلال می کنید اهل بیت پیامبر معصومند پس باید زنان پیامبر راهم معصوم بدانید
    نقل قول نوشته اصلی توسط hakim نمایش پست ها
    قطعاً مراد از «اهل البيت» زنان آن حضرت نيستند; زيرا به قرينه اى که در خود آيه است (و آن تفاوت ضميرها است; چون هيچ گاه صحيح نيست قرآن کريم ضمير مردان را به زنان ارجاع دهد و بگويد: «عنکم»; بلکه اگر مقصود همسران اهل بيت بودند ، بايد مى فرمود: «عنکنّ»)
    ايشان مي ‌گويند اگر منظور از اين آيه همسران پيامبر -صلى الله عليه وسلم- مي ‌بودند خداوند به جاي (عنکم) (يطهرکم)، (عنکن) و (يطهرکن) به صورت مونث مي‌آورد.
    در جواب بايد گفت: سبحان الله حتي مردم عامي به طور فطري مي‌ فهمند که در زبان عربي هر گاه به وسيلة ضمير مذکر خطاب شود زن و مرد را شامل مي‌ گردد و اگر با صيغة مؤنث خطاب شود آن وقت منظور از آن فقط زنان خواهند بود. از اينرو مرد به فرزندان پسر و دختر خود مي‌ گويد: بخوريد و بخوانيد و براي دختران، صيغة مؤنث جداگانه به کار نميبرد مگر آنکه همة فرزندان او دختر باشند يا مخاطبان فقط دختر باشند و پسري همراه شان نباشد. و گاهي هم مخاطبان همه زن ‌اند اما با صيغة مذکر مورد خطاب قرار مي ‌گيرند. و قرآن چنين نازل شده است پس اينکه مي ‌فرمايد: ﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ﴾. (آل عمران: 102).
    اي مؤمنان! از خداوند آن گونه که حقّ تقواي اوست بترسيد»، همة زنان و مردان را شامل مي ‌شود. و آية: ﴿إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ﴾. (البقرة: 277).
    « كسانى كه ايمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند»، همة زنان و مردان را در بر مي ‌گيرد. خداوند متعال در جاي ديگر مي ‌فرمايد: ﴿إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَاخْتِلاَفِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لآيَاتٍ لِّأُوْلِي الألْبَابِ * الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللّهَ﴾. (آل عمران: 190 ـ191).
    «مسلما در آفرينش آسمانها و زمين، و آمد و رفت شب و روز، نشانه‏ هاى (روشنى) براى خردمندان است. آن کساني که خدا را ياد مي‌کنند». و خطاب را با صيغة مذکر ادامه مي ‌دهد تا مي ‌فرمايد: ﴿فَاسْتَجَابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّي لاَ أُضِيعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِّنكُم﴾. (آل عمران: 195).
    «خداوند، درخواست آنها را پذيرفت; (و فرمود:) من عمل هيچ عمل ‏كننده ‏اى از شما را، ضايع نخواهم كرد». و همچنان با صيغة مذکر مومنان را مورد خطاب قرار مي‌دهد و سپس مقصود را روشن مي ‌نمايد و بعد از (منکم) مي‌فرمايد: ﴿مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى بَعْضُكُم مِّن بَعْضٍ﴾. (آل عمران: 195).
    «از شما را، زن باشد يا مرد، ضايع نخواهم كرد; شما هم نوعيد، و از جنس يكديگر!». سپس با صيغة مذکر ادامه مي‌ دهد: ﴿فَالَّذِينَ هَاجَرُواْ وَأُخْرِجُواْ مِن دِيَارِهِمْ وَأُوذُواْ فِي سَبِيلِي﴾. (آل عمران: 195).
    «آنها كه در راه خدا هجرت كردند، و از خانه‏ هاى خود بيرون رانده شدند و در راه من آزار ديدند».
    از آنجا که در خانة پيامبر –صلى الله عليه وسلم-، پيامبر و همسرانش زندگي مي ‌کردند کلمات مذکور با صيغة مذکر آمده تا همه را در بر گيرد و آوردن آن با صيغة مؤنث ممکن نيست، چون اگر چنين باشد پيامبر مشمول حکم آيه قرار نمي‌ گيرد.
    جالب اينجاست که آنها همسران پيامبر را به دليل اينکه زن هستند از حکم آيه خارج مي‌ کنند و از طرف ديگر فاطمه -رضي الله عنها- را در حکم آيه قرار مي ‌دهند با اينکه او زن است!




  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    339
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    540



    از همه شما می پرسم آیا زنان مثلا آقای شریفی اهل بیتش هستند یا نه ؟فقط یک کلمه

  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    عالم
    نوشته
    68
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    348



    نقل قول نوشته اصلی توسط sunnikurd نمایش پست ها
    طبق آیه ی33 سوره احزاب که شما استدلال می کنید اهل بیت پیامبر معصومند پس باید زنان پیامبر راهم معصوم بدانید
    اخه چي بگم به شما

    اين خانم شما بيعت با خليفه شكست

    اين خانم شما از جمع ال عبا كه حضرت پيامبر(ص) مي فرمايند بيرون است

    اين خانم شما بين اهل بيت پيامبر(ع) كه در مباهله حضور داشتند نبود

    اين خانم شما مانع از دفن امام حسن(ع) نزد قبر پيامبر(ص)شد

    اين خانم شما عليه امام علي(ع) جنگ به راه انداخت

    و......

    چرا نمي خواهيد اينها را ببينيد

    نگفتيد چرا اينهمه از اين خانم با اين همه كناهانش حمايت مي كنيد

    ولي امامان و اهل بيت ما معصوم ازگناه اند جناب سني كرد


  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    66
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    285



    ]
    [در جواب بايد گفت: سبحان الله حتي مردم عامي به طور فطري مي‌ فهمند که در زبان عربي هر گاه به وسيلة ضمير مذکر خطاب شود زن و مرد را شامل مي‌ گردد و اگر با صيغة مؤنث خطاب شود آن وقت منظور از آن فقط زنان خواهند بود. از اينرو مرد به فرزندان پسر و دختر خود مي‌ گويد: بخوريد و بخوانيد و براي دختران، صيغة مؤنث جداگانه به کار نميبرد مگر آنکه همة فرزندان او دختر باشند يا مخاطبان فقط دختر باشند و پسري همراه شان نباشد. و گاهي هم مخاطبان همه زن ‌اند اما با صيغة مذکر مورد خطاب قرار مي ‌گيرند.
    جناب از شما بعيد به طور فاحش قواعد زبان عربي را اشتباه نقل كنيد .
    دوست من مطلب شما در جايي كه از باب تغليب باشد درست است ولي اينجا اگر زنان پيامبر منظور باشند چه تغليبي وجود داره كه ما بگوييم از باب تغليب ضمير مذكر آورده است .
    اگر زنان پيامبر منظور باشه مي بايست ضمير عنكم و يطهركم را مونث مي آورد . و در اينجا مردي در كار نيست كه از باب تغليب باشه .
    در آياتي كه مثال آورديد خطابات همه عمومي است و شامل هم مرد و هم زن مي شود . ولي آيه 33 سوره احزاب اين گونه نيست . دقت بيشتري بفرماييد .
    نقل قول نوشته اصلی توسط sunnikurd نمایش پست ها
    جالب اينجاست که آنها همسران پيامبر را به دليل اينکه زن هستند از حکم آيه خارج مي‌ کنند و از طرف ديگر فاطمه -رضي الله عنها- را در حکم آيه قرار مي ‌دهند با اينکه او زن است!

    حضرت فاطمه سلام الله عليه به تصريح روايات موجود از شيعه و سني وارد است .
    چندين منبع را براي مراجعه آدرس دادم . مراجعه بفرماييد .
    ویرایش توسط hakim : ۱۳۸۸/۱۱/۲۱ در ساعت ۱۹:۰۳
    آرام باش ،توكل كن،تفكر كن،آستين ها را بالا بزن آنگاه دستان خداوند را ميبيني كه زودتر از تو دست به كار شده اند.

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 13 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود