جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: دلیل آفرینش انسان

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    3
    حضور
    31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    12

    اشاره دلیل آفرینش انسان




    سلام
    درباره دلیل آفرینش انسان همه به آیه ی 56 سوره ذاریات اشاره می کنند ( وَ مَا خَلَقْتُ الجْنَّ وَ الْانسَ إِلَّا لِیَعْبُدُون)و میگن خدا انسان رو آفرید تا با عبادت به کمال و سعادت جاوید برسه .
    سوال اینجاست که هدف از رسیدن به کمال چیه ؟ آیا خدای صمد و بی نیاز ، نیازی داره انسان به کمال برسه . پس چرا انسان رو آفرید ؟
    انسان رو آفرید بعد هم تو قیامت اعمالشون رو میسنجه و نصفی میرن جهنم و نصفی میرن بهشت . هدف اصلی چیه .
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۵/۰۵/۰۱ در ساعت ۱۸:۳۳
    هیچ سنگی نشود سنگ صبورت آقا.....
    تکیه بر کعبه بزن ، کعبه تحمل دارد

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,556
    حضور
    175 روز 12 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58346



    با نام و یاد دوست






    دلیل آفرینش انسان





    کارشناس بحث: استاد کریم
    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۲/۰۵/۰۱ در ساعت ۱۱:۲۱ دلیل: تغییر کارشناس پاسخگو

  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط kasra نمایش پست ها
    درباره دلیل آفرینش انسان همه به آیه ی 56 سوره ذاریات اشاره می کنند ( وَ مَا خَلَقْتُ الجْنَّ وَ الْانسَ إِلَّا لِیَعْبُدُون)و میگن خدا انسان رو آفرید تا با عبادت به کمال و سعادت جاوید برسه .
    سوال اینجاست که هدف از رسیدن به کمال چیه ؟ آیا خدای صمد و بی نیاز ، نیازی داره انسان به کمال برسه . پس چرا انسان رو آفرید ؟
    انسان رو آفرید بعد هم تو قیامت اعمالشون رو میسنجه و نصفی میرن جهنم و نصفی میرن بهشت . هدف اصلی چیه .
    خدا نیاز ندارد بلکه خود انسان نیاز دارد وموجود کامل بی نیاز در اینجا کمال مخلوق را در نظر می گیرد وچون در ذات او بخل ونیاز ودشمنی با کسی وجود ندارد پس لزوما اگر چیزی به مصلحت باشد خلق کند واسباب کمال وسعادت او را فراهم کند چون علم کامل است وبه راههای کمال این مخلوق علم دارد.
    خدایی که دارای کمال،بی نیاز ،عالم وبدون بخل وصفات رذیله است وتوان خلقت انسانی که بتواند با کمال وسعادت زندگی کند را دارد چه ایرادی در خلقت این موجود است؟ شما تصور کنید که کسی علم لازم برای اختراع بر ویا هر چیزی که آگاهی لازم را نسبت به آن دارد مانند برق آگر آنرا خلق نکند ما چه تصوری نسبت به او خواهیم داشت؟ الان کسی اشکال می کند که چرا ادیسون برق را اختراع کرد؟ چون بعضی ها برق را اسراف می کنند ویا در سایه این برق افشانی ونورانیت شبها راحت به گناه ومعصیت می پردازند> اگر ادیسون برق را تولید نمی کرد الان خیلی از نمادهای گناه وجود نداشت؟
    اینجا تقصیر ادیسون نیست بلکه تقصیر کسی است که از این نعمت بد استفاده می کند والا مخترع چنین قصدی نداشت بلکه هدف او خدمت بوده است. حالا خدایی که انسانی خلق کرده با این عظمت که توان رسیدن به زیباییها وکمالات را دارد چه ایرادی دارد؟
    دلیل آفرینش انسان
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,006
    حضور
    69 روز 20 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    43
    آپلود
    28
    گالری
    50
    صلوات
    6217



    دوستان عزیز سلام
    ایا خدا به آفرینش ما نیازی داشت؟اگر خدا جهان هستی را نمی آفرید بر چه چیزی خدایی می کرد؟آیا خدا به ما برای این که خدا بنامیمش نیازی داشت؟آیا خدا ما را آفرید که او را خدا بنامیم و او را شکر کنیم؟
    به يقين خداوند نه به ما و نه به خدايي كردن بر مخلوقاتش و نه به خدا ناميده شدن يا عبادت شدن يا هر چيز ديگري نيازي ندارد ؛ هدف خداوند از آفرينش چيزي غير از همه اين ها است كه همه اين امور از ساحت قدس و بي نيازي مطلق خداوند به دور است ؛ در حقيقت مشکل اصلی ما آن است که مساله هدف مندی را با نیازمندی به نتیجه فعل یکسان مي دانيم ؛ اصولا تصور ما از انجام کارها ، به دست آوردن سود یا رفع نیاز است ؛ زیرا ما انسان ها موجوداتی محدود و ناقص هستیم . همواره اعمال ما به یکی از این دو امر برمی گردد . به همین خاطر تصور می کنیم هرکاری که از هر فاعلی سر بزند، باید به منظور رفع نیاز او باشد و یا برای به دست آوردن سودی ( البته به دست آوردن سود ، حاکی از وجود نوعی نیاز و میل به بر طرف کردن آن است) این قاعده را حتی در مورد خداوند نیز جاری می کنیم ؛ در حالی که خداوند موجود نامحدود ، کامل و بی نیاز مطلق است .
    آری هدف انسان در کارهایش، رسیدن به کمال و سود یا رفع نقص است؛ مثلاً غذا می‏خورد تا رفع گرسنگی کند. لباس می‏پوشد تا خود را از سرما و گرما حفظ کند.ازدواج می‏کند برای ارضای نیازی که احساس می‏کند ، اما خداوند، هیچ نقصی ندارد که با افعالش، قصد رفع آن را داشته باشد. هیچ کمالی را فاقد نیست، تا به کمال رسیدن برای او فرض شود. بلکه افعال او از منشایی غیر از رفع نقص و برطرف کردن نیاز صادر می گردد .
    در واقع خدایی اوست که اقتضای آفرینش دارد؛ زیرا «آفریدن» به معنای ایجاد کردن است . هر وجودی خیر است و لازمه فیاض (بخشنده) بودن خداوند، عطا کردن او است: «و ما کان عطاء ربک محظورا؛ عطای پروردگارت منع نشده است» (1).
    هر چیزی که اقتضای وجود و هستی داشته یا امکان وجود داشتن آن باشد ، فیض وجود از خدا دریافت می کند .خداوند بخل در وجود و هستی دادن ندارد ، تا موجودی که امکان وجود آن است ، وجود را دریافت نکند.
    _________________
    1. اسراء (17) آیه‏ 20؛
    نهج‏البلاغه، خطبه 193.

    گفتم که مرا برکاتی بفرست
    گفتا که تو اول حسناتی بفرست
    گفتم حسنات من بٌوّد حٌب علی
    گفتا بر جمالش صلواتی بفرست

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط kasra نمایش پست ها
    سوال اینجاست که هدف از رسیدن به کمال چیه ؟ آیا خدای صمد و بی نیاز ، نیازی داره انسان به کمال برسه . پس چرا انسان رو آفرید ؟
    انسان رو آفرید بعد هم تو قیامت اعمالشون رو میسنجه و نصفی میرن جهنم و نصفی میرن بهشت . هدف اصلی چیه .
    سلام
    کمال خودش منزل و مقصود است و برایش مقصودی وجود ندارد
    و اما بهشت و جهنم
    بهشت جایگاه کسانی است که میخواهند خدای متعال با لطف و رحمت مهربانی بر آنها جلوه کند
    و جهنم جایگاه آنانکه می خواهند خدای جهان با قهر و غضب و خشم بر ایشان آشکار گردد
    در هردو خدا جلوه گر است اما نوعش را عقاید و اعمال ما تعیین می کند
    والله الموفق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    علاقه
    کثیفی
    نوشته
    17
    حضور
    1 روز 20 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    31



    برای من هم سوال بزرگی هستش که ذهنم رو درگیر کرده. همه ی این حرف ها درست. ما به همه چی رسیدیم. معرفت شناخت خدا شناسی و .... به بهشت برین هم رفتیم یا جهنم! سوالم اینه که خب اخرش چی؟؟

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط م.ن نمایش پست ها
    بهشت برین هم رفتیم یا جهنم! سوالم اینه که خب اخرش چی؟؟
    سلام
    چون فکر می فرمایید بهشت و جهنم مثل رفتن تو بیابون یا باغه میگید اخرش چی
    اما وقتی خودت بشی برهوت یا بشی باغ اعلا میگی من به چه چیزی نیاز دارم
    یا پرم از آتش یا پرم از نور
    والله الموفق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  15. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    علاقه
    کثیفی
    نوشته
    17
    حضور
    1 روز 20 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    31



    سلام از بنده ست دوست محترم

    به نظرم, مشکل این جاست که برای پر کردن عواطف, و احساسات و حتی منشاء های فکری, سعی می کنیم به هر نحوی مایحتاجی رو فراهم کنیم که منافذ و خلاء های موجود رو بپوشونه. و فرقی هم نداره این استدلال ها و یا به نوعی وابستگی ها, از چه نوع دیدگاهی تامین میشه.چرا که ورای اون ها تصوراتی حاکی از بهم پیوستگی عقل, و احساس نیست.

    با عرض پوزش مثال شما برای من قابل قبول نیست

    ویرایش توسط م.ن : ۱۳۹۲/۰۷/۲۱ در ساعت ۱۹:۲۳

  16. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    نوشته
    65
    حضور
    1 روز 14 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    163



    ببخشید دوستان کارشناس، این سوال دوستمون بی جواب مونده. به نظرم مهمترین کاری که همچین سایتهایی میتونه انجام بده رفع همین شبهاتی هست که خیلی هم فراگیر شده و آسیب اصلی از همین شبهات هست. هرچند بقیه سوالات هم مهم هستند ولی این قبیل سوالات از اهمیت خیلی بیشتری برخوردار هستند چون اگر جواب قانع کننده ای دریافت نشه اصلن پا توی این مسیر نمیزاره که بخواد این راه رو ادامه بده و بقیه موارد براش مهم بشند. اینهایی که گفتم خودم هم جزءشون هستم

    ببینید دوستان عزیز به جای اینکه در مورد بزرگی خداوند و صفات مختلف او صحبت کنین و بعد از اونها بخوایم برسیم به این که آیا میشه حالا همچین موجودی همچین کار بی هدفی انجام بده؟!!! چرا در موردش مستقیم صحبت نمیکنیم تا شک و شبهه برطرف بشه. آیا راهی هست که بشه مستقیم به اصل مسئله پرداخت؟ مثال زیر رو ببینید:

    یک دانشجوی رشته هوش مصنوعی برای پایان نامه خودش یک برنامه میسازه با چندین شخصیت مجازی که قابلیت هوش مصنوعی بهشون داده و این برنامه برای این هست که شخصیتهای مختلف این برنامه با توانمندی هایی که بهشون داده شده با هم ارتباط برقرار کنند و بتونند از همدیگه چیزهای جدید یاد بگیرند و مسیرهایی که بیشتر به نفع شون هست رو کم کم تشخیص بدهند و از اون به بعد اونها رو انتخاب کنند. این شخصیتهای مجازی و این برنامه برای مثلا مدت4-5 ماه اجرا میشه و توی این مدت شخصیتها بر اساس هوشی که توسط برنامه نویس و الگوریتم های تفکری که او براشون مشخص کرده با هم تعامل میکنند و برای یکی از شخصیتها این سوال پیش می یاد که اون داره چکار میکنه؟! چرا آفریده شده؟!! دلیل خلقتش چی بوده؟!!

    فکر میکنید به چه نتیجه ای میتونه برسه؟ آیا میتونه بفهمه که او فقط قسمتی از یک پایان نامه دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی است و قراره به استاد این دانشجو نشون بده که به خوبی الگوریتم های هوش مصنوعی رو در برنامه اش پیاده سازی کرده و بعد که نمره اش رو گرفت تمام؟!!

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود