صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چه ارتباطی بین درخواست مشرکین و پاسخ قرآن وجود دارد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    علاقه
    تعجب از اینهمه نادانی نادانی خودم و دیگران
    نوشته
    138
    حضور
    3 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    329

    چه ارتباطی بین درخواست مشرکین و پاسخ قرآن وجود دارد؟




    جه تناسبي بين درخواست مشركين و پاسخ به اين درخواست در آيه ذيل وجود دارد؟:
    الإسراء : 93 أَوْ يَكُونَ لَكَ بَيْتٌ مِنْ زُخْرُفٍ أَوْ تَرْقى‏ فِي السَّماءِ وَ لَنْ نُؤْمِنَ لِرُقِيِّكَ حَتَّى تُنَزِّلَ عَلَيْنا كِتاباً نَقْرَؤُهُ قُلْ سُبْحانَ رَبِّي هَلْ كُنْتُ إِلاَّ بَشَراً رَسُولاً
    يا براى تو خانه‏اى پر نقش و نگار از طلا باشد يا به آسمان بالا روى حتى اگر به آسمان روى، ايمان نمى‏ آوريم مگر آنكه نامه‏ اى بر ما فرود آورى كه آن را بخوانيم! «بگو:» منزه است پروردگارم مگر من جز انسانى فرستاده خدا هستم؟!
    داشتن خانه ای از طلا نشان موفقیت پیامبر در زندگی مادی است! کسی که اموالی ندارد یعنی نتوانسته است تلاش درستی در زندگی داشته باشد! این کجایش با بشر بودن پیامبر منافات دارد که در پاسخ به این درخواست گفته می شود: «تو بشری؟»؟!!
    درخواست بعدی آنها آوردن کتابی از آسمان است. حضرت موسی با الواحی از آسمان سوی قوم خود برگشت! آیا مشرکین زمان پیامبر اسلام اگر این چنین چیزی را بخواهند باید در جوابشان گفت: «تو پیامبری»؟!!

    کمتر اثبات کن! بیشتر بیاموز!

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11167



    با نام الله






    چه ارتباطی بین درخواست مشرکین و پاسخ قرآن وجود دارد؟





    کارشناس بحث: استاد هدی


    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5706



    به نام خدا
    با سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط جویا نمایش پست ها
    داشتن خانه ای از طلا نشان موفقیت پیامبر در زندگی مادی است! کسی که اموالی ندارد یعنی نتوانسته است تلاش درستی در زندگی داشته باشد! این کجایش با بشر بودن پیامبر منافات دارد که در پاسخ به این درخواست گفته می شود: «تو بشری؟»؟!!
    براي پاسخ به سوال شما بايد چند نكته را مد نظر قرار داد:
    1- از قضا مشركين حجاز ابدا با تلاش پيامبر -صلي الله عليه و آله و سلم - در زندگي مادي كاري نداشتند اتفاقا منظورشان اين بود كه تو اگر پيامبر هستي بايد به خزائن غيب دسترسي داشته باشي و- بدون تلاش - هر چه خواستي براي خود تهيه كني از جمله خانه اي از طلا .
    2- داشتن خانه ي طلايي هيچ ارتباطي به تلاش و كوشش فرد در زندگي ندارد . بسياري از افراد موفق در تجارت و كسب و كار هستند كه وضعيت مرفهي دارند اما خانه اي از طلاندارند . شما چند سرمايه دار موفق را مي شناسيد كه خانه شان از طلا باشد ؟مشركين حجاز از چنين پيشنهاداتي منظورشان داشتن اموال يا ارائه كارهاي فوق قدرت بشري بود نه آنچه در توان بشر بود .
    3- در جريان نفي رسالت نبي اكرم صلي الله عليه و آله توسط مشركين حجاز ، آنها معتقد بودند كه رسول الهي بايد فرشته باشد و زماني كه فرشته شد ، هم علم فراواني دارد و هم قدرت فراواني . (1) و يكي از معيارهاي داشتن قدرت فراوان از نظر آنها دسترسي به خزائن الهي بود و نشانه اش اين بود كه رسول و پيامبر- كه از نظر آنها فرشته بود - بايد بتوانند هر چه بخواهد از خزائن الهي براي خود بردارد ، چه خانه اي از طلا چه ....و اگر هم انسان است بايد هر چه از او خواستند بتواند بياورد .
    3- ايه 93 سوره ي مبارك اسراء در ادامه آياتي است كه انتظارات غير متعارف مشركين حجاز را براي اثبات نبوت رسول اكرم - صلي الله عليه و آله و سلم - بيان مي كند .از آيه 90 به بعد طي چند ايه بيان انحراف اعتقادي مشركين در اصل نبوت و توحيد است كه از زبان درخواستهايشان قابل مشاهده است .



    (1)- ر.ك: بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء ، سوره مباركه انعام ، جلسه 42

    ویرایش توسط هدی : ۱۳۹۲/۰۴/۲۲ در ساعت ۱۷:۵۵

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5706



    مشركان از آيه ي 90 به بعد سوره مباركه اسراء ، براي اثبات نبوت پيامبر - صلي الله عليه و آله و سلم - از ايشان درخواست هايي داشتند . [ در آيه 88 همين سوره پيامبر اكرم (ص) براي اثبات نبوت خويش درخواست تحدي در خصوص قرآن كريم نمودند : قُل لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَن يَأْتُواْ بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ لاَ يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرًا ، اما مشركان براي اثبات نبوت ايشان درخواستهاي خودشان را مطرح كردند ]نوع اين درخواستها حاكي از شبهات و مشكلات اعتقادي آنها در توحيد و نبوت است :
    وَقَالُوا لَن نُؤْمِنَ لَكَ حَتَّي تَفْجُرَ لَنَا مِنَ الْأَرْضِ يَنْبُوعاً ﴿90﴾
    و گفتند تا از زمين چشمه‏اى براى ما نجوشانى هرگز به تو ايمان نخواهيم آورد

    أَوْ تَكُونَ لَكَ جَنَّةٌ مِن نَّخِيلٍ وَعِنَبٍ فَتُفَجِّرَ الْأَنْهَارَ خِلاَلَهَا تَفْجِيراً ﴿91﴾

    يا [بايد] براى تو باغى از درختان خرما و انگور باشد و آشكارا از ميان آنها جويبارها روان سازى

    أَوْ تُسْقِطَ السَّماءَ كَمَا زَعَمْتَ عَلَيْنَا كِسَفاً أَوْ تَأْتِيَ بِاللَّهِ وَالْمَلاَئِكَةِ قَبِيلاً ﴿92﴾

    يا چنانكه ادعا مى ‏كنى آسمان را پاره پاره بر [سر] ما فرو اندازى يا خدا و فرشتگان را در برابر [ما حاضر] آورى

    أَوْ يَكُونَ لَكَ بَيْتٌ مِن زُخْرُفٍ أَوْ تَرْقَي فِي السَّماءِ وَلَن نُّؤْمِنَ لِرُقِيِّكَ حَتَّي تُنَزِّلَ عَلَيْنَا كِتَاباً نَّقْرَؤُهُ قُلْ سُبْحَانَ رَبِّي هَلْ كُنتُ إِلَّا بَشَراً رَسُولاً ﴿93﴾

    يا براى تو خانه‏ اى از طلا[كارى] باشد يا به آسمان بالا روى و به بالا رفتن تو [هم] اطمينان نخواهيم داشت تا بر ما كتابى نازل كنى كه آن را بخوانيم بگو پاك است پروردگار من آيا [من] جز بشرى فرستاده هستم
    ویرایش توسط هدی : ۱۳۹۲/۰۴/۲۲ در ساعت ۱۷:۰۵

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5706



    براي اثبات نبوت سه محور و فاكتور كافي است :
    1- ادعاي نبوت
    2- ارائه امري خارق عادت
    3- عجز كارشناسان مربوطه از ارائه ي مانند آن
    اما مشركان حجاز به دليل اينكه اولا در بعد توحيد مشكل داشتند و فكر مي كردند خدا ديدني است و ثانيا در بحث نبوت اشكال داشتند و تصور مي كردند كه پيامبر الهي ، نمي تواند انسان باشد بلكه بايد فرشته باشد و اگر انسان بود بايد هر چه خواستند او قادر بر انجام آن باشد لذا براي اثبات نبوت ايشان درخواستها و پيشنهادات غير متعارف و ناممكني را مطرح مي كردند .
    استاد جوادي آملي به اين مشكلات توحيدي و نبوت مشركان حجاز چنين تصريح مي فرمايند :
    "براي اثبات نبوّت يك پيامبر همين كه ادّعاي نبوّت كرد و كاري انجام داد كه خارق عادت است و احدي از كارشناس‌ترين آگاهان رشته‌هاي علمي آن عصر از آوردن مثل او عاجز شدند اين عناصر سه‌گانهٴ محوري كه جمع شد نبوّت اين ثابت مي‌شود...."(1)

    (1)- بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء ، تفسير سوره مباركه اسراء ، جلسه 131




  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5706



    استاد جوادي آملي در تبيين شبهات اعتقادي مشركان حجاز در ادامه مي فرمايند :
    " مطلب ديگر اينكه مشركان حجاز اينها هم در مسئله توحيد مشكل جدّي داشتند, هم در مسئله وحي و نبوّت. در مسئله توحيد مشكل داشتند خيال مي‌كردند ـ معاذ الله ـ خدا ديدني است, در مسئله وحي و نبوّت هم مشكل داشتند گاهي اشكالشان اين بود كه اصلاً بشر نمي‌تواند پيامبر باشد اگر نبوّتي هست و رسالتي هست فقط نصيب فرشته‌ها مي‌شود ...گاهي فكر مي‌كردند اگر كسي پيامبر هست بايد «فعّال ما يشاء» در عالَم هستي باشد هر كاري را به او پيشنهاد دادند او بتواند انجام بدهد...مشكل‌ترين شبههٴ اين مشركان حجاز همان است كه در آيه 94 همين سوره كه بعداً مي‌خوانيم آمده كه ﴿وَمَا مَنَعَ النَّاسَ أَن يُؤْمِنُوا إِذْ جَاءَهُمُ الْهُدَي إِلَّا أَن قَالُوا أَبَعَثَ اللَّهُ بَشَراً رَسُولاً﴾ مي‌گفتند رسالت با بشريّت جمع نمي‌شود اگر از خدا رسولي آمده است و بيايد حتماً بايد فرشته باشد. اگر فرشته نبود و انسان بود بايد هر چيزي از او خواستند انجام بدهد...آنها كه گفتند ﴿أَوْ تَأْتِيَ بِاللَّهِ وَالْمَلاَئِكَةِ قَبِيلاً﴾ يعني خدا را مقابل ما بياوري ما او را ببينيم تا گواهي بدهد كه تو رسولي, ملائكه را در مقابل ما حاضر بكني تا ما آنها را ببينيم آنها گواهي به رسالت تو بدهند...خدا و فرشته‌ها را با هم بياوري كه ما با هم ببينيم آنها هم با هم شهادت بدهند اين ديدِ اينها دربارهٴ معرفت خدا, ديدِ اينها هم دربارهٴ رسالت اين بود كه هر پيشنهاد هوس‌مدارانه‌اي را به عرض پيامبر رساندند اين بايد انجام بدهد ." (1)


    (1)- بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء، همان

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5706



    نقل قول نوشته اصلی توسط جویا نمایش پست ها
    این کجایش با بشر بودن پیامبر منافات دارد که در پاسخ به این درخواست گفته می شود: «تو بشری؟»؟!!
    استاد جوادي آملي ارتباط اين پاسخ با آن پيشنهادات را چنين بيان مي كنند كه رسول الهي از آن باب كه فرستاده ي خداست ، گوش به فرمان خداست ، اگر درخواستي از جانب مردم بشود و خداوند اذن بدهد ، رسول الهي هم آن را مي آورد به اذن خدا و براي مردم قابل مشاهده است نظير شكاف زمين و سنگ و دريا و ماه و درخت كه توسط انبياء عليهم السلام به اذن خداوند براي مردم انجام شد اما اينها به اذن و دستور خداوند بايد باشد نه خواست شخصي نبي الهي :
    ذات اقدس الهي بعد از نقل اين شبهات پاسخ جامعي كه عنايت فرمودند اين است كه ﴿قُلْ سُبْحَانَ رَبِّي﴾ پروردگار منزّه از آن است كه شما او را ببينيد قَبيل شما بشود, مقابل شما بشود, رودرروي شما بشود گرچه هر جا باشيد خدا با شماست ﴿هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنتُمْ﴾[حديد/4] ولي برابر سورهٴ مباركهٴ «انعام» ﴿لَا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ﴾[انعام /103] است شما چطور مي‌خواهيد خدا در مقابلتان ببينيد او سبّوح است, او قدّوس است, او منزّه از ديدن است, او مبرّاي از شبيه جسم بودن است و امثال ذلك ﴿قُلْ سُبْحَانَ رَبِّي﴾ اين برمي‌گردد به آن نقص معرفت توحيدي اينها اما دربارهٴ آن شبهاتي كه مربوط به وحي و نبوّت بود فرمود اين جمله را بگو ﴿هَلْ كُنتُ إِلَّا بَشَراً رَسُولاً﴾ من بشري هستم كه رسالت دارم چون بشرم مانند شما عاجزم, چون رسالت دارم منتظر دستورم اگر دستور الهي بيايد بخواهد شقّ‌القمر كند, شقّ‌الأرض كند, شقّ‌البحر كند, شقّ‌الحجر كند, شقّ‌الشجر كند همهٴ اين كارها را ما مي‌كنيم
    ...اگر دستور بيايد, عنايت الهي بيايد همهٴ اينها قابل اشراق است, اما اگر خود ما بخواهيم اين‌چنين نيست پس از جنبهٴ بشريّت من منتظر دستورم, از نظر رسالت اگر عنايت الهي بشود همهٴ اين كارها شدني است پس آن نقص توحيدي شما با تسبيح بايد برطرف بشود او منزّه از شباهت است, منزّه از جسميّت است, منزّه از ديدن است ﴿لَا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ﴾[انعام/103] اما اين پيشنهادهاي شما اگر ذات اقدس الهي اراده كند مي‌شود انجام داد اما پيشنهاد هوس‌مدارانهٴ شما كه هر روز چيزي را از ما بخواهيد اين مي‌شود لَعب به معجزه."(1)

    (1)-

    بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء ، همان

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5706



    نقل قول نوشته اصلی توسط جویا نمایش پست ها
    درخواست بعدی آنها آوردن کتابی از آسمان است. حضرت موسی با الواحی از آسمان سوی قوم خود برگشت! آیا مشرکین زمان پیامبر اسلام اگر این چنین چیزی را بخواهند باید در جوابشان گفت: «تو پیامبری»؟!!

    خداوند در آيات بسياري در قرآن كريم مي فرمايد :

    "إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَاةَ..."
    ما تورات را كه در آن رهنمود و روشنايى بود نازل كرديم
    در اين آيات به صراحت نزول تورات را به خداوند نسبت مي دهد يعني خداوند تورات را بر موسي - علي نبينا و آله و عليه السلام - نازل كرد . حضرت موسي عليه السلام به آسمان نرفتند و كتابي بياورند . اما در خواست مشركان حجاز از پيامبر اكرم -صلي الله عليه و آله و سلم - اين بود كه :
    أَوْ يَكُونَ لَكَ بَيْتٌ مِنْ زُخْرُفٍ أَوْ تَرْقى‏ فِي السَّماءِ وَ لَنْ نُؤْمِنَ لِرُقِيِّكَ حَتَّى تُنَزِّلَ عَلَيْنا كِتاباً نَقْرَؤُهُ قُلْ سُبْحانَ رَبِّي هَلْ كُنْتُ إِلاَّ بَشَراً رَسُولاً(1)
    يا براى تو خانه‏ اى از طلا[كارى] باشد يا به آسمان بالا روى و به بالا رفتن تو [هم] اطمينان نخواهيم داشت تا بر ما كتابى نازل كنى كه آن را بخوانيم بگو پاك است پروردگار من آيا [من] جز بشرى فرستاده هستم
    نزول كتاب آسماني به اذن و فرمان خداوند است اينگونه نيست كه پيامبر الهي به آسمان بالا رود و از انجا كتاب قابل لمسي براي مردم بياورد بلكه خداوند توسط فرشته وحي ايات الهي را بر پيامبرش نازل مي كند و يا كتاب الهي را يكجا و دفعتا بر او نازل مي نمايد كما اينكه در خصوص كتب انبياء پيشين عليهم السلام اينگونه بود .
    نزول آيات بدست و خواست و فرمان الهي است و پيامبر تنها بشري است كه واسطه ابلاغ وحي الهي است و زمان و نوع نزول ، بدست و يا خواست پيامبر نيست . در اين زمينه آيات متعددي در قرآن كريم وجود دارد كه اثبات مي كند نزول قرآن بدست پيامبر نيست بلكه آنگاه كه خدا بخواهد آنچه بخواهد از آيات را نازل خواهد كرد :
    انا انزلنا اليك الكتاب بالحق (2)
    كتاب انزلناه اليك مبارك(3)

    (1)- اسراء /93
    (2)- زمر/2
    (3)- ص/29

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    علاقه
    تعجب از اینهمه نادانی نادانی خودم و دیگران
    نوشته
    138
    حضور
    3 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    329



    اولا تعبیر خانه ای از طلا لزوما به معنای داشتن خانه ای از طلا نبوده است بلکه طلا گفته اند و لازم آن را اراده کرده اند که ثروتمند بودن باشد! یقینا اگر پیامبری که کارگزار شخص متمولی بوده است، خود آن شخص متمول بود، این تقاضا ار از او نمی کردند!
    همچنین تقاضای به آسمان رفتن آیا تقاضای بیجایی است یا آوردن شیی که در آن نوشته های خداوند باشد؟ پیامبر طبق آیه نخست سوره اسراء و 13 ببعد سوره نجم به آسمان رفته است و لااقل یک معراج پیامبر آنهم با همین جسمش به ثبوت رسیده است و آوردن نوشته ای از آسمان هم چیزی عجیبی نیست این را قبلا هم - همانطور که گفتیم - حضرت موسی برای قومش آورده است!
    بعد هم شما که می گویید کار خارق عادت لازمه اثبات نبوت است و نیز از پیامبر آن همه کارهای خارث العاده مثل شق القمر به ثبت رسیده است، دیگر چرا باید در پاسخ به مشرکین چیزهایی گفته شود که بعد بشری پیامبر مورد تأکید قرار گیرد.

    کمتر اثبات کن! بیشتر بیاموز!

  19. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات و تحقيقات قراني
    نوشته
    1,718
    حضور
    29 روز 8 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    336
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5706



    با سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط جویا نمایش پست ها
    اولا تعبیر خانه ای از طلا لزوما به معنای داشتن خانه ای از طلا نبوده است بلکه طلا گفته اند و لازم آن را اراده کرده اند که ثروتمند بودن باشد! یقینا اگر پیامبری که کارگزار شخص متمولی بوده است، خود آن شخص متمول بود، این تقاضا ار از او نمی کردند!
    چنين ملازمه اي از سخن كفار و درخواست ايشان بر نمي آيد بلكه با توجه به نوع درخواستها و پيشنهاداتي كه داشتند ، اصل و ريشه درخواستهايشان به اين مساله باز مي گشت كه منكررسول بودن و نبوت بشر بودند و تصور مي كردند كه رسول الهي بايد حتما فرشته و ملك باشد ، اين باور دقيقا در گفتار آنان منعكس است:إِذْ جَاءتْهُمُ الرُّسُلُ مِن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا اللَّهَ قَالُوا لَوْ شَاء رَبُّنَا لَأَنزَلَ مَلَائِكَةً فَإِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُمْ بِهِ كَافِرُونَ (فصلت/14)
    چون فرستادگان [ما] از پيش رو و از پشت‏ سرشان بر آنان آمدند [و گفتند] زنهار جز خدا را مپرستيد گفتند اگر پروردگار ما مى ‏خواست قطعا فرشتگانى فرومى‏ فرستاد پس ما به آنچه بدان فرستاده شده ‏ايد كافريم

    آنان در مقابل دعوت نبي و رسول الهي براي اثبات نبوتش درخواستهايي مطرح مي كردند كه ارتباط و اختيار مطلق وي به غيب و امور غيبي من جمله دراختيار داشتن مطلق خزائن الهي را ثابت كند و لذا درخواست هاي عجيب و بعضا محال مي نمودند .(1)
    اين پيشنهاد خانه اي از طلا هم از اين دست درخواستها بود زيرا آنان معتقد بودند كه اگر پيامبر (ص) راست مي گويد و رسول خداست ، بايد اختيار مطلق غيب و خزائن غيبي بدست او باشد پس آنچه از دارايي هاي محال از او بخواهيم بايد بتواند بياورد ، پس درخواست آنان ربطي به موفقيت يا عدم موفقيت برنامه هاي اقتصادي پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم ) در زندگي عادي نداشت اتفاقا آنان در صدد اثبات امري غير عادي از سوي پيامبر (ص) بودند .

    (1)- ر.ك:ترجمه الميزان ، ج 13، ص 284



  20. صلوات


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود