صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: پرچم های سیاه از خراسان

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    نجوم و دین و مذهب اسلام و سیاست
    نوشته
    456
    حضور
    16 روز 11 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    13
    آپلود
    0
    گالری
    7
    صلوات
    2026

    پرچم های سیاه از خراسان




    پرچمهاي سياه از خراسان
    در فرهنگ مهدويّت از وجود «پرچم هاي سياه از خراسان» به عنوان نشانه ظهور ياد شده و درباره آن رواياتي چند از معصومين عليهم السلام نقل شده است. مضمون اين روايات آن است که پيش از ظهور امام مهدي عليه السلام در منطقه خراسان (خراسان قديم، شامل: قسمت هاي زيادي از ايران، افغانستان، ترکمنستان، تاجيکستان و ازبکستان) انقلابي برپا مي شود و مردم در حالي که پرچم هاي سياه را به اهتزاز در آورده اند، به حرکت در مي آيند. پديدار شدن اين نشانه ظاهراً در آستانه ظهور و يا اندکي پيش از آن خواهد بود؛ به گونه اي که حضرت مهدي عليه السلام آنان را به سوي خويش فرا مي خواند. امام باقرعليه السلام مي فرمايد: پرچم هاي سياهي از خراسان بيرون مي آيد و به جانب کوفه به حرکت در مي آيند. پس چون مهدي عليه السلام ظاهر شود، اينان کسي را جهت بيعت نزد آن حضرت مي فرستند. به غير از اين روايت، احاديث ديگري نيز وجود دارد که نشان مي دهد خروج پرچم هاي سياه از خراسان، قيامي است که در آينده و در آستانه ظهور برپا مي شود. در حقيقت، برخي از ياران حضرت مهدي عليه السلام همراه آن پرچم هاي سياه خواهند بود.

    ویرایش توسط safareeshghe : ۱۳۹۲/۰۴/۲۲ در ساعت ۱۳:۱۱
    تاخواست قلم ،نقطه ضعفش بنگارد*****بیچاره ندانست علی نقطه ندارد

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170



    نقل قول نوشته اصلی توسط safareeshghe نمایش پست ها
    پرچمهاي سياه از خراسان

    نقل قول نوشته اصلی توسط safareeshghe نمایش پست ها
    پرچمهاي سياه از خراسان


    در مورد سپاهیان خراسانی امام زمان روایات چندی در کتابهای مربوط به احادیث ظهور امام زمان منعکس شده است. برخی از این روایات به صورتی به توصیف این افراد می پردازد که نشاندهنده مدحل انان است. البته برخی دیگر بر عکس، با سیاق ذم صادر شده است. برخی از این روایات دارای سند ضعیف و متن مضطربی است که بررسی دقیق این روایات مجالی مناسبتر می طلبد. هرچند تطبیق ان ومصداق یافتن برای ان همانند سایر نشانه هایی که برای ظهور در روایات ذکر شده، اشتباه و مورد نهی و انکار ائمه است. زیرا مصداق توقیت و وقت تعیین کردن است که ما موظفیم راوی و گوینده انرا تکذیب کنیم. در ذیل برخی از این روایات آورده می شود.
    1.در روایتی از رسول خدا، خروج سپاهیانی از خراسان با پرچم های سیاه ذکر شده که حضرت صاحب الامر عج در میان انان است:
    بِإِسْنَادِهِ عَنْ ثَوْبَانَ أَنَّهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِذَا رَأَيْتُمُ الرَّايَاتِ السُّودَ قَدْ أَقْبَلَتْ مِنْ خُرَاسَانَ فَائْتُوهَا وَ لَوْ حَبْواً عَلَى الثَّلْجِ فَإِنَّ فِيهَا خَلِيفَةَ اللَّهِ الْمَهْدِي.[1]
    وقتي پرچم هاي سياهي را ديديد که از سوي مشرق مي آيند، سراغ آنان برويد، گرچه به حرکت روي برف (يخ) باشد چون خليفه ي خدا مهدي در ميان آنهاست.
    2. فقال محمد: يا أبا هاشم دعوتنا مشرقية وأنصارنا أهل المشرق وراياتنا سود، قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: " إذا رأيتم الرايات السود مقبلة من خراسان فأتوها ولو حبوا على الثلج. [2]
    وقتي پرچم هاي سياه از سوي خراسان آمد به سراغشان رويد هر چند با خزيدن روي برف باشد.
    3. الْفَضْلُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ أَحْمَدَ السَّمَّاكِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْهَاشِمِيِّ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَانِئٍ عَنْ نُعَيْمِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ سَعِيدٍ عَنْ أَبِي عُثْمَانَ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ تَنْزِلُ الرَّايَاتُ السُّودُ الَّتِي تَخْرُجُ مِنْ خُرَاسَانَ إِلَى الْكُوفَةِ فَإِذَا ظَهَرَ الْمَهْدِيُّ بُعِثَ إِلَيْهِ بِالْبَيْعَة.[3]
    رچمهای سیاهی از ناحیه خراسان بیرون می آید و به جانب کوفه به حرکت در می آید . پس چون مهدی ظاهر شود، اینان وی را دعوت به بیعت می کنند

    4. در روایت مفصل دیگری به ذکر علامتهای ظهور اشاره شده و ذکر شده:

    قَدْ جَاءَتِ الْآثَارُ بِذِكْرِ عَلَامَاتٍ لِزَمَانِ قِيَامِ الْقَائِمِ الْمَهْدِيِّ ع‏ وَ حَوَادِثَ تَكُونُ أَمَامَ قِيَامِهِ وَ آيَاتٍ وَ دَلَالاتٍ فَمِنْهَا خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ وَ قَتْلُ الْحَسَنِيِّ وَ اخْتِلَافُ بَنِي الْعَبَّاسِ فِي الْمُلْكِ الدُّنْيَاوِيِّ وَ كُسُوفُ الشَّمْسِ فِي النِّصْفِ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ خُسُوفُ الْقَمَرِ فِي آخِرِهِ عَلَى خِلَافِ الْعَادَاتِ وَ خَسْفٌ بِالْبَيْدَاءِ وَ خَسْفٌ بِالْمَغْرِبِ وَ خَسْفٌ بِالْمَشْرِقِ وَ رُكُودُ الشَّمْسِ مِنْ عِنْدِ الزَّوَالِ إِلَى أَوْسَطِ أَوْقَاتِ الْعَصْرِ وَ طُلُوعُهَا مِنَ الْمَغْرِبِ وَ قَتْلُ نَفْسٍ زَكِيَّةٍ بِظَهْرِ الْكُوفَةِ فِي سَبْعِينَ مِنَ الصَّالِحِينَ وَ ذَبْحُ رَجُلٍ هَاشِمِيٍّ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ وَ هَدْمُ حَائِطِ مَسْجِدِ الْكُوفَةِ وَ إِقْبَالُ رَايَاتٍ سُودٍ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ وَ خُرُوجُ الْيَمَانِيِّ وَ ظُهُورُ الْمَغْرِبِيِّ بِمِصْرَ وَ تَمَلُّكُهُ الشَّامَاتِ وَ نُزُولُ ...[4]

    5. د رحدیثی دیگر به ترسیم وضعیت و فرایند ظهور حضرت و جنگ با سفیانی و کمک خراسانی ها می پردازد:

    وَ يَظْهَرُ السُّفْيَانِيُّ وَ مَنْ مَعَهُ حَتَّى لَا يَكُونَ لَهُ هِمَّةٌ إِلَّا آلَ مُحَمَّدٍ ص وَ شِيعَتَهُمْ فَيَبْعَثُ بَعْثاً إِلَى الْكُوفَةِ فَيُصَابُ بِأُنَاسٍ مِنْ شِيعَةِ آلِ مُحَمَّدٍ بِالْكُوفَةِ قَتْلًا وَ صَلْباً وَ يُقْبِلُ رَايَةٌ مِنْ خُرَاسَانَ حَتَّى يَنْزِلَ سَاحِلَ الدِّجْلَةِ يَخْرُجُ رَجُلٌ مِنَ الْمَوَالِي ضَعِيفٌ وَ مَنْ تَبِعَهُ‏ فَيُصَابُ بِظَهْرِ الْكُوفَةِ وَ يَبْعَثُ بَعْثاً إِلَى الْمَدِينَةِ فَيَقْتُلُ بِهَا رَجُلًا وَ يَهْرُبُ الْمَهْدِيُّ وَ الْمَنْصُورُ مِنْهَا وَ يُؤْخَذُ آلُ مُحَمَّدٍ صَغِيرُهُمْ وَ كَبِيرُهُمْ لَا يُتْرَكُ مِنْهُمْ أَحَدٌ إِلَّا حُبِسَ وَ يَخْرُجُ الْجَيْشُ فِي طَلَبِ الرَّجُلَيْنِ وَ يَخْرُجُ الْمَهْدِيُّ مِنْهَا عَلَى سُنَّةِ مُوسَى خائِفاً يَتَرَقَّبُ حَتَّى يَقْدَمَ مَكَّةَ وَ يُقْبِلُ الْجَيْشُ حَتَّى إِذَا نَزَلُوا الْبَيْدَاءَ وَ هُوَ جَيْشُ الْهَمَلَاتِ خُسِفَ بِهِمْ فَلَا يُفْلِتُ مِنْهُمْ إِلَّا مُخْبِرٌ فَيَقُومُ الْقَائِمُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ فَيُصَلِّي وَ يَنْصَرِفُ وَ مَعَهُ وَزِيرُهُ..[5]

    6. در کتاب الملاحم و الفتن نیز چندین روایت در تایید این مطلب ذکر شده است:
    الباب 84 فيما ذكره نعيم من أنّ بين خروج الراية السوداء و شعيب بن صالح و بين أن يسلّم الأمر للمهدي اثنان و سبعون شهرا قال: حدّثنا نعيم، حدّثنا الوليد عن أبي عبد اللّه عن عبد الكريم- 32- 2 عن ابن الحنفية، قال: بين خروج الراية السوداء من خراسان و شعيب بن صالح و خروج المهدي و بين أن يسلّم الأمر للمهدي اثنان و سبعون شهرا [6]

    7. در روایتی به این مطلب اشاره شده که پرچم های سیاه مورد نظر ما، بعد از پرچم های سیاه مربوط به بنی عباس است.
    الباب 93 فيما ذكره نعيم من حديث الرايات السود للمهدي بعد رايات بني العباس، و بينها و بين المهدي اثنان و سبعون شهرا. فقال: حدّثنا نعيم، حدّثنا الوليد بن مسلم عن [أبي‏] عبد اللّه عن عبد الكريم أبي اميّة عن محمّد بن الحنفية، قال: تخرج راية سوداء لبني‏ العباس، ثم تخرج من خراسان اخرى سوداء، قلانسهم سود، و ثيابهم بيض، على مقدّمتهم رجل يقال له: شعيب بن صالح، أو: صالح بن شعيب من تميم، يهزمون أصحاب السفياني حتى ينزل بيت المقدس، يوطّئ للمهدي سلطانه، و يمدّ إليه ثلاثمائة من الشام يكون بين خروجه و بين أن يسلّم الأمر للمهدي اثنان و سبعون شهر[7]

    8. فيما ذكره نعيم من أنّ الرايات السود الواردة من خراسان تبعث إلى مكّة بالطاعة و البيعة للمهدي. قال: حدّثنا نعيم، حدّثنا سعيد أبو عثمان عن جابر عن أبي جعفر، قال: «تنزل الرايات السود التي تخرج من خراسان الكوفة، فإذا ظهر المهدي بمكّة بعثت إليه بالبيعة. [8]
    البته در برخی روایات نیز به صورت کنایی به مذمت این لشگر پرداخته شده است. در روایتی از حضرت علی ع، امده زمانی که پرچم های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید به این معنا که دعوت انان باطل است و نباید به کمک انان بشتابید.
    9. حدثنا الوليد و رشدين، عن ابن لهيعة، عن أبي قبيل، عن أبي رومان، عن علي بن أبي طالب رضي اللّه عنه قال: إذا رأيتم الرايات السود فالزموا الأرض، فلا تحركوا أيديكم و لا أرجلكم، ثم يظهر قوم ضعفاء لا يؤبه لهم، قلوبهم كزبر الحديد، هم أصحاب الدولة، لا يفون بعهد و لا ميثاق، يدعون إلى الحق، و ليسوا من أهله، أسماؤهم الكنى، و نسبتهم القرى، و شعورهم مرخاة كشعور النساء حتى يختلفوا فيما بينهم، ثم يؤتي اللّه الحق من يشاء.[9]
    وقتي پرچم هاي سياه را ديديد از زمين بلند نشويد و اقدامي انجام ندهيد.
    در کتاب احقاق الحق، روایات زیادی در مورد این لشکر اورده شده است. که بررسی تمام انها نیاز به مجالی بهتر دارد.



    [1] . ‏بحار الانوار، ج‏51، ص: 82

    [2] . رک: اخبار الدوله العباسيه، ص 199

    [3] . بحار الانوار، ج‏52، ص: 217

    [4] . بحار الانوار، ج‏52، ص: 220

    [5] . بحار الانوار، ج‏52، ص: 223

    [6] . الملاحم و الفتن ص 113

    [7] . الملاحم و الفتن، ص: 118

    [8] . الملاحم و الفتن، ص: 124

    [9] . احقاق الحق و ازهاق الباطل، ج‏29، ص: 410

  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    علاقه
    خداوند,امام زمان,ایران
    نوشته
    741
    حضور
    25 روز 58 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    5337



    جناب صدیق میشه لطف کنید بگید ما باید چه کنیم

    آمدم کنج این حرم تا که

    یک گدا یا که خاک پا بشوم

    بعد گردش به دور مرقد تو

    عازم کوی کربلا بشوم


  7. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    (بحث دینی)
    نوشته
    1,294
    حضور
    18 روز 1 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4082



    نقل قول نوشته اصلی توسط safareeshghe نمایش پست ها
    پرچمهاي سياه از خراساندر فرهنگ مهدويّت از وجود «پرچم هاي سياه از خراسان» به عنوان نشانه ظهور ياد شده و درباره آن رواياتي چند از معصومين عليهم السلام نقل شده است. مضمون اين روايات آن است که پيش از ظهور امام مهدي عليه السلام در منطقه خراسان (خراسان قديم، شامل: قسمت هاي زيادي از ايران، افغانستان، ترکمنستان، تاجيکستان و ازبکستان) انقلابي برپا مي شود و مردم در حالي که پرچم هاي سياه را به اهتزاز در آورده اند، به حرکت در مي آيند. پديدار شدن اين نشانه ظاهراً در آستانه ظهور و يا اندکي پيش از آن خواهد بود؛ به گونه اي که حضرت مهدي عليه السلام آنان را به سوي خويش فرا مي خواند. امام باقرعليه السلام مي فرمايد: پرچم هاي سياهي از خراسان بيرون مي آيد و به جانب کوفه به حرکت در مي آيند. پس چون مهدي عليه السلام ظاهر شود، اينان کسي را جهت بيعت نزد آن حضرت مي فرستند. به غير از اين روايت، احاديث ديگري نيز وجود دارد که نشان مي دهد خروج پرچم هاي سياه از خراسان، قيامي است که در آينده و در آستانه ظهور برپا مي شود. در حقيقت، برخي از ياران حضرت مهدي عليه السلام همراه آن پرچم هاي سياه خواهند بود.
    سلام ببخشید من دقیقا نفهمیدم هدف شما از درست کردن این تاپیک چی بود؟
    مشکل الان کجاست؟

    هی!! تو امروز برای امام زمان چیکار کردی؟


  8. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    (بحث دینی)
    نوشته
    1,294
    حضور
    18 روز 1 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4082



    نقل قول نوشته اصلی توسط safareeshghe نمایش پست ها
    منم دقیقا نفهمیدم هدف شما از دادن چنین پاسخی چیست؟
    من سوالی توی پست اول شما ندیدم که بخوام پاسخی در خور بدم یا ندم برادر من! قصد جسارت هم نداشتم! فقط میخواستم بدونم این تاپیک رو برای اطلاع رسانی زدید یا برای حل یک مشکل؟

    هی!! تو امروز برای امام زمان چیکار کردی؟


  9. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170



    نقل قول نوشته اصلی توسط YA MOHAMMAD نمایش پست ها
    جناب صدیق میشه لطف کنید بگید ما باید چه کنیم
    سلام
    همانطور که دوستان متوجه شدند، سوالی در این بخش مطرح نشده و تنها اطلاع رسانی در مورد پرچم های سیاه در زمان ظهور بود که در کتابهای روایی ذکر شده و قرار هم نیست که شما کاری بکنید. این قبیل مسائل و نشان ها قابلیت سوء استفاده زیادی را دارد و تطبیق و مصداق سازی های زیادی دارد اما تشخیص نشانه صحیح از نشانه نادرست کار افراد خبره و کارشناس است نه امثال بنده. کسانی که عمر خود را در راه بندگی خداوند سپری کرده اندو علاوه بر ان در کسب معرفت و دانش دینی نیز تلاش داشته اند. باید به انها مراجعه کرد وگرنه زمینه خطا و سوء استفاده افراد کلاش و بی دین زیاد است و خداوند همه ما را از شر نفس خود و از شر این افراد مصون بدارد.

  10. صلوات ها 2


  11. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    نجوم و دین و مذهب اسلام و سیاست
    نوشته
    456
    حضور
    16 روز 11 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    13
    آپلود
    0
    گالری
    7
    صلوات
    2026



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    سلام
    همانطور که دوستان متوجه شدند، سوالی در این بخش مطرح نشده و تنها اطلاع رسانی در مورد پرچم های سیاه در زمان ظهور بود که در کتابهای روایی ذکر شده و قرار هم نیست که شما کاری بکنید. این قبیل مسائل و نشان ها قابلیت سوء استفاده زیادی را دارد و تطبیق و مصداق سازی های زیادی دارد اما تشخیص نشانه صحیح از نشانه نادرست کار افراد خبره و کارشناس است نه امثال بنده. کسانی که عمر خود را در راه بندگی خداوند سپری کرده اندو علاوه بر ان در کسب معرفت و دانش دینی نیز تلاش داشته اند. باید به انها مراجعه کرد وگرنه زمینه خطا و سوء استفاده افراد کلاش و بی دین زیاد است و خداوند همه ما را از شر نفس خود و از شر این افراد مصون بدارد.
    ان شالله بله منظور من از پاسخ آن بود وقتی که کسی می خواد درباره ی این تایپک نظری بدهد یا چیزی بگوید باید گزینه ی ارسال پاسخ را بزند به همین دلیل از کلمه ی پاسخ استفاده کردم
    تاخواست قلم ،نقطه ضعفش بنگارد*****بیچاره ندانست علی نقطه ندارد

  12. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    علاقه
    خداوند,امام زمان,ایران
    نوشته
    741
    حضور
    25 روز 58 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    1
    گالری
    0
    صلوات
    5337



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    سلام
    همانطور که دوستان متوجه شدند، سوالی در این بخش مطرح نشده و تنها اطلاع رسانی در مورد پرچم های سیاه در زمان ظهور بود که در کتابهای روایی ذکر شده و قرار هم نیست که شما کاری بکنید. این قبیل مسائل و نشان ها قابلیت سوء استفاده زیادی را دارد و تطبیق و مصداق سازی های زیادی دارد اما تشخیص نشانه صحیح از نشانه نادرست کار افراد خبره و کارشناس است نه امثال بنده. کسانی که عمر خود را در راه بندگی خداوند سپری کرده اندو علاوه بر ان در کسب معرفت و دانش دینی نیز تلاش داشته اند. باید به انها مراجعه کرد وگرنه زمینه خطا و سوء استفاده افراد کلاش و بی دین زیاد است و خداوند همه ما را از شر نفس خود و از شر این افراد مصون بدارد.
    ممنون از راهنماییتون اما یه سوال داشتم از خدمتتون آیا ممکنه که این شخصی که رهبر خراسانیهاست در حال حضر زنده باشد؟
    واینکه بنده در مطلبی خوندم که زعیم این گرو شخصی است از نواحی اطراف قزوین کنونی؟

    آمدم کنج این حرم تا که

    یک گدا یا که خاک پا بشوم

    بعد گردش به دور مرقد تو

    عازم کوی کربلا بشوم


  13. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170



    نقل قول نوشته اصلی توسط YA MOHAMMAD نمایش پست ها
    ممنون از راهنماییتون اما یه سوال داشتم از خدمتتون آیا ممکنه که این شخصی که رهبر خراسانیهاست در حال حضر زنده باشد؟
    واینکه بنده در مطلبی خوندم که زعیم این گرو شخصی است از نواحی اطراف قزوین کنونی؟
    اینکه این شخص زنده هست یا نه درعلم الهی است و ما از ان اگاه نیستیم. اما همانطور که بیان شد، مهمترین ایراد و اشکالی که متوجه این مباحث وجود دارد، تطبیق و مصداق یابی هایی است که بر اساس ظن و گمان انجام میگیرد. و باید از این کارها پرهیز کرد. در ضمن زنده بودن یا نبودن این شخص چه ثمری برای دنیا یا اخرت ما دارد که بخواهیم درموردش بحث کنیم.

  14. صلوات ها 3


  15. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    1,852
    حضور
    28 روز 22 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    3877



    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام و خداقوت

    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    اینکه این شخص زنده هست یا نه درعلم الهی است و ما از ان اگاه نیستیم. اما همانطور که بیان شد، مهمترین ایراد و اشکالی که متوجه این مباحث وجود دارد، تطبیق و مصداق یابی هایی است که بر اساس ظن و گمان انجام میگیرد. و باید از این کارها پرهیز کرد. در ضمن زنده بودن یا نبودن این شخص چه ثمری برای دنیا یا اخرت ما دارد که بخواهیم درموردش بحث کنیم.
    قبلاً به این مباحث می رسیدم، یه فکری با خودم می کردم، نظرتان چیست؟

    اول اینکه روایت رسیده است که همیشه منتظر ظهور باشید
    از طرفی این طور روایات هم رسیده است، که از سوی خراسان، ازسوی شام، ازسوی ....

    حقیر با خودم فکر کردم، گفتم اگر قرار باشد، همیشه احتمال ظهور بدهیم، همیشه هم باید احتمال چنین وقایعی و وجود چنین اشخاصی(سفیانی، خراسانی و ....) را بدهیم، یعنی همیشه کسانی هست که پتانسیل تبدیل شدن به این اشخاص را دارند. و تنها اراده قطعی الهی است که فرد دارای پتانسیل را به شخصیت مورد نظر تبدیل میکند!!!!!

  16. صلوات ها 2


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود