صفحه 1 از 21 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا روزه جداً برای بدن ضرر ندارد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    892
    حضور
    16 روز 10 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1567

    آیا روزه جداً برای بدن ضرر ندارد؟




    همونطور که مطلع هستید داریم به ماه مبارک رمضان نزدیک میشویم
    بنده تاپیک زیر بسته بود وگرنه سوالم را همانجا مطرح میکردم:
    http://www.askdin.com/thread120.html
    ناچارا سوالم را اینجا مطرح میکنم ، سوالم بیشتر در مورد شک بنده مبنی بر گرفتن روزه است:
    1- با توجه به اینکه الان در این ماه اذان صبح حدودا 4 و اذان مغرب حدودا ساعت 8 هست تقریبا16 ساعت بدن باید بدون آب باشد و خوب کارهای روزمره رو میشه کم کرد اما نمیشه که انجام نداد و این مساله 30 روزی طول میکشد این در حالی است که تقریبا همه میگند باید روزی 8 لیوان آب به بدن برسد؟

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,565
    حضور
    175 روز 14 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58351



    با نام و یاد دوست






    آیا روزه جداً برای بدن ضرر ندارد؟





    کارشناس بحث: استاد کریم

  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط muiacir نمایش پست ها
    - با توجه به اینکه الان در این ماه اذان صبح حدودا 4 و اذان مغرب حدودا ساعت 8 هست تقریبا16 ساعت بدن باید بدون آب باشد و خوب کارهای روزمره رو میشه کم کرد اما نمیشه که انجام نداد و این مساله 30 روزی طول میکشد این در حالی است که تقریبا همه میگند باید روزی 8 لیوان آب به بدن برسد؟
    با سلام
    همانطور که در احادیث نیز آمده است وپزشکان واطباء نیز بیان می کنند روزه گرفتن برای بدن فواید زیادی دارد ودر واقع فرصتی است برای سالم سازی بدن چون خوردن وآشامیدن در طول سال وعادت دادن بدن به آن موجب ایجاد اختلال در اعضاء بدن وبه زحمت افتادن بدن در انجام وظیفه خود می شود روزه فرصتی است برای باز سازی بدن . ودر مورد آب نیز بعد از افطار وسحری امکان رساندن آب به بدن است ولزوما لازم نیست حتما در طول روز باشد.
    به هر حال اگر فواید روز را در نظر بگیریم به مراتب بیشتر از ضررهایی است که به نظر می رسد هر چند باید متخصصین نظر دهند که ضرری متوجه بدن است یانه؟
    شما در نظر داشته باشید که یکی از بهترین راههای درمان پرهیز است و انسان در طول سی روز این کار را انجام می دهد.
    آیا روزه جداً برای بدن ضرر ندارد؟
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  7. صلوات ها 11


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247



    در آیه ای از قرآن می فرماید:

    يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ (1)
    اى افرادى كه ايمان آورده‏ايد! روزه بر شما نوشته شده، همان‏ گونه که بر كسانى كه قبل از شما بودند نوشته شد تا پرهيزكار شويد.

    تفسیر اجمالی:

    در این آیه فلسفه اين عبادت انسان‏ ساز و تربيت‏ آفرين را در يك جمله كوتاه اما بسيار پرمحتوا چنين بيان مى ‏كند:" شايد پرهيزكار شويد" (لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ)
    بله به راستی که روزه عامل مؤثرى است براى پرورش روح تقوا و پرهیزگاری در تمام زمينه‏ ها و همه ابعاد.

    روزه ابعاد گوناگونی دارد و آثار فراواني از نظر مادي و معنوي در وجود انسان مي‏گذارد كه از همه مهمتر «بعد اخلاقي» و فلسفه تربيتي آن است.

    برای روشن شدن این مطلب به کلام زیر توجه کنید:

    اثرات اجتماعی تربیتی و بهداشتي روزه چيست؟

    1- تلطيف روح‏
    در این ماه مبارک فعاليت روح براي پرداختن به امور مادي و دنیوی(از جمله خوردن و آشامیدن و دیگر مبطلات روزه ) كاهش می‏ يابد و امكان پرداخت به امور معنوي بيشتر می شود در نتيجه روح از لطافت بيشتري برخوردار می ‏گردد.

    2- تقويت اراده‏
    خداوند برنامه روزه داري را به گونه‏اي تنظيم كرده است كه انسان بايد در ساعت مقرري از خوردن و آشاميدن امساك كند و در يك ساعت خاصي، مي‏ تواند آزادانه بخورد و بياشامد و از لذت‏هاي حلال استفاده كند.
    ملزم شدن انسان‏ ها به اجراي دقيق اين برنامه و تكرار آن طي يك ماه، تمرين بسيار مناسبي براي عادت دادن نفس باشد و اين عمل قطعاً عزم و اراده انسان را تقويت می كند.

    3- كنترل غرايز و تعديل آنها
    روزه ‏دار بايد در حال روزه - با وجود گرسنگي و تشنگي - از غذا و آب و نيز ساير لذات از قبيل لذت جنسي چشم پوشي نموده و عملا ثابت كند كه او همچون حيوانات، در بند اسطبل و آب و علف نيست. او مي‏ تواند زمام نفس را به دست گيرد و بر هوس‏ ها و شهوات خود مسلط شود و اين امر باعث مي‏گردد كه غرايز به كنترل او در آيد و علاوه بر اين، در بهره وري از آنها تعديلي به وجود آيد.

    خلاصه اينكه روزه انسان را از عالم حيوانيت ترقي داده و به جهان فرشتگان صعود می دهد.

    4- تقويت روحيه ايثار و نوع دوستي‏
    روزه گرفتن بعد اجتماعي انسان را در كنار ساير ابعاد رشد می دهد؛ اما چگونه ؟ روزه يك درس مساوات و برابري در ميان افراد اجتماع است. با انجام دادن اين دستور مذهبی، اولا افراد متمكن هم وضع گرسنگان و محرومان اجتماع را به طور محسوس در می يابند و هم به دنبال آن درك، به اين نتيجه می رسند كه بايد به فكر بيچارگان و محرومان بود. البته ممكن است با توصيف حال گرسنگان و محرومان، سيران را متوجه حال گرسنگان ساخت؛ ولي اگر اين مسأله جنبه حسي و عيني پيدا كند؛ اثر بيشتری دارد

    اثرات بهداشتي و درماني روزه:

    بدون ترديد در طب امروز و طب قديم، اثر معجزه آساي امساك در درمان انواع بيماري‏ هاي جسماني و رواني به اثبات رسيده است. عامل بسياري از بيماری های جسمانی، زياده روی در خوردن غذاهاي مختلف است.همچنانکه حدیث پیامبر(ص) به این مطلب اشاره دارد(2)
    روزه در خوردن و آشاميدن برنامه ‏ای خاص را ارائه می ‏دهد و با ايجاد محدوديت هایی، معده و دستگاه گوارشي را تقويت می كند

    پی نوشت ها:
    (1)بقره 183
    (2)بحار الأنوار ج‏10، ص: 205


    خداوندا. من بنده حقیری هستم که در مقابل عظمت و مهربانی تو سر به سجده می اورم چرا که تنها تو هستی که من را وجود بخشیدی و من تورا همیشه در همه حال می بویم و میستایم.

  9. صلوات ها 7


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247



    قرنها پیش زمانى كه جهل سرتاسر حجاز را فرا گرفته بود پيامبر گرامى اسلام(ص) فرمود: «صوموا تصحّوا... روزه بگيريد تا تندرست شويد»1

    دانش بشرى در اين چند سال متوجه نقش مهم روزه در تأمين سلامت انسان شده است از اين روى در كشورهاى مختلف كلينيك ‏هايى تشكيل شده است كه مبناى درمان آنها روزه است و تا كنون از اين طريق بيماران زيادى شفا يافته‏اند. اينك با چند كلام از دانشمندان كه عمق كلام پيامبر(ص) را آشكار می كند، آشنا می شوید

    دكتر «آلن مويل»؛
    روزه (بهداشتي) چهار فايده عمده زير را در بر دارد:
    1 ـ مانع تجمع مواد سمّى می شود
    2 ـ باعث استراحت دستگاههاى گوارش می گردد.
    3 ـ به وسيله روزه بدن انرژى خود را صرف دفع سموم می كند.
    4 ـ نيروى حيات تحريك می شود تا مواد زايد دفع گردد.(2

    ـ دكتر «عبدالعزيز اسماعيل پاشا»؛
    براى معالجه در موارد زير از روزه استفاده می ‏شود.
    الف) در مورد اضطراب مزمن امعاء و هنگامى كه مقرون با تخمير مواد زلاليه و مواد نشاسته‏اى باشد. در اين موقع روزه، مخصوصا از جهت نياشاميدن آب ميان ‏دو خوراك و ايجاد فاصله طولانى نوبت ‏هاى غذا، علاج قطعى است و اين خصوصيات در مورد روزه ماه رمضان كاملاً رعايت شده است.
    ب) هنگام زياد شدن وزن كه ناشى از كثرت خوراك و كمى حركت باشد.
    ج) زيادى فشار خون.
    د) مرض قند.
    هـ) در مورد التهاب حاد و مزمن كليه كه مقرون با ترشح و تورم باشد.
    و) در مورد امراض قلب كه توأم با تورم باشد.
    ز) التهاب مزمن مفاصل، خصوصا وقتى كه توأم با امراض چاقى باشد (3)

    دكتر كارلو؛
    چون امراض زياد شده‏اند، خود را ناگزير می بينم كه هم‏ وطنان خود را نصيحت كنم و آنها را بوسيله دوايى مؤثر كه در دسترس هر فقير و ثروتمند باشد، راهنمايى كنم و اين همانا روزه‏اى است كه محمد در جزيرة العرب تشريح نمود(4)

    پی نوشت ها:
    1ـ بحارالانوار، ج 96، ص 255.
    2-شفاى طبيعى، ص 43.
    3-اسلام و طب، دكتر عبدالعزيز اسماعيل پاشا، ترجمه سيد غلامرضا سعيدى، ص 44
    4-فلسفه روزه يا مناظره استاد و دانشجو، ص 85.


    خداوندا. من بنده حقیری هستم که در مقابل عظمت و مهربانی تو سر به سجده می اورم چرا که تنها تو هستی که من را وجود بخشیدی و من تورا همیشه در همه حال می بویم و میستایم.

  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247



    فکر میکنم همه ی دوستان از پدیده ای به نام روزه درمانی اطلاع داشته باشند
    دکتر شلتون در کتاب ( روزه میتواند زندگی ات را نجات بدهد ) ص 40 مینویسد:
    من مدت چند دهه است که بیماران را با فقط و فقط با روزه درمان میکنم
    که از 3 روز تا 3 ماه نیز طول میکشد.
    بیماران هم برای سلامتی خود و کم کردن وزن خود روزه میگیرند.

    وی از یکی از جوانهای مسکو نام میبرد که دچار فلجی شده بود و با 45 روز روزه گرفتن سلامتی خود را بدست اورد

    همینها باعث میشود که روزه را برخی پزشکان عمل جراحی بدون چاقو میدانند

    خود پیامبر هم یکی از ویژگیهای روزه را سلامتی میدانند
    و میفرمایند صومو تصحو دعایم الاسلام ج 1 ص 342
    روزه بگیرید تا سلامت شوید

    در کتاب اسلام و طب جدید ص 44 هم روزه را در درمان بیماریهای زیر مفید میدانند:
    اضطرابات مزمن امعا
    اضافه وزن ناشی از خوراک
    فشار خون
    مرض قند
    التهاب حاد و مزمن کلیه
    امراض قلب که توام با تورم باشد

    روزهای اخر که رنگ زبان تغییر میکند نشان دهنده سموم دفع شده از بدن است

    برخی میگویند روزه باعث زخم معده میشود
    اما امار میگوید ( کتاب اهمیت روزه از نظر علم خلاصه ص 192)
    مللی که روزه نمیگیرند بیشتر از ملتهای روزه گیر مبتلا به زخم معده هستند


    خداوندا. من بنده حقیری هستم که در مقابل عظمت و مهربانی تو سر به سجده می اورم چرا که تنها تو هستی که من را وجود بخشیدی و من تورا همیشه در همه حال می بویم و میستایم.

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    الله و چهارده معصوم و دوستان آن ها
    نوشته
    1,527
    حضور
    75 روز 4 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4592



    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم

    ما دو حالت داریم.یا دانشمندان علوم تجربی بگویند روزه برای بدن ضرر داشته باشد یا بگویند نداشته باشد.اگر بگویند نداشته باشد که هیچ.اما اگر بگویند ضرر دارد،در قرآن داریم:
    «كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ»
    ترجمه:بر شما كارزار واجب شده است در حالى كه براى شما ناگوار است و بسا چيزى را خوش نمى‏داريد و آن براى شما خوب است و بسا چيزى را دوست مى‏داريد و آن براى شما بد است و خدا مى‏داند و شما نمى‏دانيد.
    سوره:القرة؛ آیه:216

    بنابراین ملاک ما باید دین باشد،چون در دین احتمال نادرستی نیست.اما در علوم تجربی احتمال نادرستی هست و ممکن است بالفرض دانشمندان امروز بگویند روزه مضر است،فردا بگویند روزه مضر نیست یا بالعکس.پس ما نمی دانیم.اما خدا می داند.لذا باید به دستور خدا عمل کنیم،نه دستور دانشمندان علوم تجربی.
    در ضمن حقیقت روزه،برای پرورش تقوا در وجود آدمی است و فواید یا مضرات آن برای بدن فرع بر این حقیقت هستند.

    لبیک یا مهدی
    و من الله توفیق
    لا حول و لا قوة الا بالله العلي العظيم
    یا لثارت الحسین

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    فلسفه
    نوشته
    927
    حضور
    6 روز 13 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    937



    نقل قول نوشته اصلی توسط Albus نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم

    ما دو حالت داریم.یا دانشمندان علوم تجربی بگویند روزه برای بدن ضرر داشته باشد یا بگویند نداشته باشد.اگر بگویند نداشته باشد که هیچ.اما اگر بگویند ضرر دارد،در قرآن داریم:
    «كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ»
    ترجمه:بر شما كارزار واجب شده است در حالى كه براى شما ناگوار است و بسا چيزى را خوش نمى‏داريد و آن براى شما خوب است و بسا چيزى را دوست مى‏داريد و آن براى شما بد است و خدا مى‏داند و شما نمى‏دانيد.
    سوره:القرة؛ آیه:216

    بنابراین ملاک ما باید دین باشد،چون در دین احتمال نادرستی نیست.اما در علوم تجربی احتمال نادرستی هست و ممکن است بالفرض دانشمندان امروز بگویند روزه مضر است،فردا بگویند روزه مضر نیست یا بالعکس.پس ما نمی دانیم.اما خدا می داند.لذا باید به دستور خدا عمل کنیم،نه دستور دانشمندان علوم تجربی.
    در ضمن حقیقت روزه،برای پرورش تقوا در وجود آدمی است و فواید یا مضرات آن برای بدن فرع بر این حقیقت هستند.

    لبیک یا مهدی
    و من الله توفیق
    به نظرم این ایه نافی حسن و قبح عقلی است و مثبت نسبی گرایی اخلاقی و هرهری گری
    چون عقل من هر چه می گوید خوب است ممکن است بد باشد(مثل عدل که می گوید خوب است اما ممکن است بد باشد و من ندانم)
    و هر چه می گوید بد است ممکن است خوب باشد(مانند ظلم که می گوید بد است اما ممکن است خوب باشد)
    پس نتیجه می گیریم انسان نباید هیچ حکم اخلاقی ای بکند.
    ولی این امر همان طور که خودتان می دانید نتایج فاجعه انگیزی دارد :اولا که زیراب خود دین را می زند چون دین متکی به حسن و قبح است و ثانیا نتیجه نسبی گرایی شامل مردم می شود که همان هرهری گریو بی بند و باری است و...
    اما مضرات روزه گیری:
    برای مشاهده آن به لینک های زیر مراجعه کنید(البته اگر فیلتر شکن دارید):


    مضرات روزه گیری در شش قسمت:
    قسمت اول:

    قسمت دوم

    قسمت سوم

    قسمت چهارم(به زبان انگلیسی)

    قسمت پنجم

    قسمت ششم
    ویرایش توسط مدیر تدوین : ۱۳۹۲/۰۵/۰۸ در ساعت ۱۱:۵۹ دلیل: حذف لينك سايت غير مجاز
    [CENTER]خیام:[COLOR=#ff0000][B][SIZE=3][SIZE=2]قومی به گمان فتاده در راه یقین!

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    الله و چهارده معصوم و دوستان آن ها
    نوشته
    1,527
    حضور
    75 روز 4 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4592



    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم
    نقل قول نوشته اصلی توسط velayat نمایش پست ها
    به نظرم این ایه نافی حسن و قبح عقلی است و مثبت نسبی گرایی اخلاقی و هرهری گری
    چون عقل من هر چه می گوید خوب است ممکن است بد باشد(مثل عدل که می گوید خوب است اما ممکن است بد باشد و من ندانم)
    و هر چه می گوید بد است ممکن است خوب باشد(مانند ظلم که می گوید بد است اما ممکن است خوب باشد)
    پس نتیجه می گیریم انسان نباید هیچ حکم اخلاقی ای بکند.
    طبق معمول،شتابزده آن چیزی را که می خواستید،نتیجه گرفتید.در حالی که درست نیست.ما در بعضی امور اخلاقی از نظر دینی،شکی نداریم.یعنی حکم به حسن یا قبح آن ها از سوی وحی داده شده است.فی المثل عدل که از اصول مذهب ماست و به حسن آن علم داریم.همینطور است درباره ظلم.
    اما اموری هستند که درباره آن ها چیزی نمی دانیم.این آیه مربوط به آن دسته از موارد است.و الا ما در چیزی که قرآن یا معصومین به آن سفارش می کنند،شکی در آن نداریم.پس قیاس مع الفارق کردید.
    در دین،عقل تحت وحی حرکت می کند.نه وحی تحت عقل.یعنی عقل مطیع وحی است.چون دیندار به خداوند ایمان آورده،لذا می داند که هر چه خداوند می گوید حق است.بنابراین حتی عقلاً نتیجه می گیرد که عقلش باید تحت وحی عمل کند و وحی مانند بازرسی برای عقل باشد.
    نتیجه این که حکم اخلاقی،باید طبق وحی باشد.پس عقل می تواند حکم اخلاقی دهد،اما طبق وحی.


    نقل قول نوشته اصلی توسط velayat نمایش پست ها
    ولی این امر همان طور که خودتان می دانید نتایج فاجعه انگیزی دارد :اولا که زیراب خود دین را می زند چون دین متکی به حسن و قبح است و ثانیا نتیجه نسبی گرایی شامل مردم می شود که همان هرهری گریو بی بند و باری است و...
    دین در درجه اول،متکی به حسن و قبحی است که خداوند و معصومین تعیین کرده اند.در مرحله دوم متکی به حسن و قبحی است که عقل در چارچوب وحی تعیین می کند.شما خلط کردید.به این صورت که حسن و قبح را فقط عقلی دانستید.آن هم عقلی جدای وحی.حال آن که ما می گوییم اول وحی،بعد عقل در چارچوب وحی.
    در ضمن نسبی گرایی در هر امری نتیجه عقل بدون وحی است که ما به آن اعتقادی نداریم.حسن و قبح مربوط به وحی و عقل در چارچوب وحی چنین نتیجه ای نمی دهد.



    نقل قول نوشته اصلی توسط velayat نمایش پست ها
    اما مضرات روزه گیری:
    برای مشاهده آن به لینک های زیر مراجعه کنید(البته اگر فیلتر شکن دارید):


    مضرات روزه گیری در شش قسمت:
    قسمت اول:

    قسمت دوم

    قسمت سوم

    قسمت چهارم(به زبان انگلیسی)

    قسمت پنجم

    قسمت ششم
    فکر می کردم شما مشکلتان فقط این است که در اموری شک دارید.اما ظاهراً قصد دشمنی و عناد با اسلام دارید.دقت کنید که می گویم ظاهراً.مطمئن نیستم.اما به هر حال خداوند همه دشمنان اسلام و تشیع را لعنت کند.

    لبیک یا مهدی
    و من الله توفیق
    ویرایش توسط مدیر تدوین : ۱۳۹۲/۰۵/۰۸ در ساعت ۱۱:۵۹ دلیل: حذف لينك سايت نقل قول شده
    لا حول و لا قوة الا بالله العلي العظيم
    یا لثارت الحسین

  19. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    892
    حضور
    16 روز 10 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1567



    تشکر از دوستان عزیز و کارشناس پاسخ گوی تاپیک
    این که واقعا مضرات روزه بیشتر است یا فواید آن همونطور که کارشناس عزیز فرمودند دیگه بسته به تشخیص پزشک دارد و بدون شک تشخیص پزشک اگر مبنی بر عدم روزه باشد نباید روزه گرفت
    من لینک های جناب velayat رو هم مطالعه کردم.بنده خودم فیزیوتراپ هستم و 4 واحد درس فیزیولوژی پاس کردم ، مطالبی که توی لینک اول عنوان شده بود خیلی هایش صحیح نیست
    من مشکلم مضرات و منافع روزه و در کفه ترازو قرار دادن اون ها نیست بنده مشکلم فقط تامین آب بدن هست
    کارشناس محترم فرمودند میتوان آب بدن را بعد از افطار تا سحر تامین کرد.
    این در حالیه که من ندیدم کسی(از جامعه پزشکی) بیاد و با دلیل بیان کنه عدم خوردن آب آشامیدنی به مدت 16 ساعت و تامین اون برای بدن ضرری نداره یا حتی مفیده!!!
    بنده سوالم از کارشناس محترم اینه که بهتر نبود به عنوان مثال 2 وعده خوردن آب آشامیدنی از جانب شارع مقدس تنظیم میشد؟این طور بهتر نبود؟

  20. صلوات ها 4


صفحه 1 از 21 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود