صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مدعی فرزند امام زمان بودن؟!!!!

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۲
    نوشته
    494
    حضور
    6 روز 18 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    741

    مدعی فرزند امام زمان بودن؟!!!!




    سلام
    اگر کسی مدعی شد که فرزند امام زمان است آیا احادیثی در این زمینه وجود دارد که آن شخص دروغگو است؟
    با تشکر

    ویرایش توسط رایحهٔ بهشت : ۱۳۹۴/۰۵/۱۰ در ساعت ۰۳:۲۵

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,545
    حضور
    175 روز 7 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58331



    با نام و یاد دوست




    مدعی فرزند امام زمان بودن؟!!!!





    کا
    رشناس بحث: استاد صدیقین



  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه
    نوشته
    1,268
    حضور
    26 روز 8 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    40
    صلوات
    4572



    نقل قول نوشته اصلی توسط ask نمایش پست ها
    سلام
    اگر کسی مدعی شد که فرزند امام زمان است آیا احادیثی در این زمینه وجود دارد که آن شخص دروغگو است؟
    با تشکر
    سلام به شما پرسشگر گرامی

    صحبت از فرزند داشتن یا نداشتن امام زمان (علیه السلام)، فرع این مطلب است که ثابت شود ایشان در دوران غیبت ازدواج کرده اند یا نه؛ یعنی اول باید ثابت شود که ایشان در دوران غیبت کبری _با وجود اقتضائات خاصی که غیبتشان دارد_ ازدواج کرده اند، سپس از فرزند داشتن یا نداشتن ایشان سخن گفته شود.

    وقتی درباره موضوع ازدواج ایشان به روایات مراجعه می کنیم، می بینیم که این موضوع _یعنی ازدواج امام زمان (علیه السلام) در دوران غیبت- در هاله ای از ابهام قرار دارد و برای ما دقیقا روشن نشده که آیا ایشان در دوران غیبت، ازدواج خواهند کرد و دارای همسر و فرزندان خواهند بود یا نه؛ برخی روایاتی هم که در این باب بدان ها استدلال شده _و در لینک های زیر ذکر شده_، از جهت سند یا دلالت بر مدعا، مخدوش و نارسا هستند و در اثبات این موضوع، کافی و قابل استناد نمی باشند.

    با این توضیحات روشن می شود که اصل موضوع ازدواج امام زمان (علیه السلام) در دوران غیبت، در هاله ای از ابهام قرار دارد و ازدواج یا عدم ازدواج ایشان در این دوران، روشن و قطعی نیست، چه برسد به اینکه ثابت شود ایشان دارای فرزند هستند یا نه! بنابراین اگر کسی ادعا کند فرزند ایشان است، واهی و غیر قابل اثبات است.

    روایتی هم نیافتم که بفرماید کسانی که ادعای فرزند بودن ایشان را بکنند دروغگو هستند، زیرا سست و بی اساس بودن چنین ادعایی روشن تر از آنست که نیاز به راهنمایی روایات داشته باشد. در عقل و خرد کسی که چنین ادعایی بکند، باید شک و تردید کرد! بله، درباره تعیین زمان ظهور _که داعی دارد و خیلی ها ممکن است از این موضوع سوء استفاده کنند_ به ما فرموده اند: «كَذَبَ الْوَقَّاتُون»* (کسانی که زمانی را برای ظهور حضرت اعلام می کنند، دروغگو هستند).

    پی نوشت
    ---------------------------------
    * بحار الأنوار، ج‏ 52، ص 118، ح 45

    برای اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، می توانید لینک های زیر را مطالعه فرمایید:
    1- http://www.valiasr-aj.com/fa/page.ph...estion&id=1291
    http://www.pasokhgoo.ir/node/715
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۳/۰۱/۲۶ در ساعت ۱۹:۰۴

  7. صلوات ها 5


  8. #4
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۲
    نوشته
    494
    حضور
    6 روز 18 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    741



    سلام
    البته من دو روایت دیده بودم اما می خواستم بدانم بیشتر از این وجود دارد یاخیر!

    در کتاب الرد علی اهل البدعة نوشته ی ابوالحسن علی بن ابی سهل حاتم بن ابی حاتمقزوینی ص 431 :
    حدثنا محمد بن یعقوب عن ابی زراج عن ابو یوسف بغدادی عن طلحة بن زراق عن صیامر بن جبیر
    عن محمد بن جعفر عن ابویوسف نجلی عن ابراهیم بن یعقوب عن عن ابی سأکت عن ابیه عن محمدبن علی سلام الله علیه قال (من یدعی انه ولدٌ للامام المهدی فالعنوه)
    ترجمه :هرکس ادعاکندکه من فرزندامام مهدی (عج)هستم اورالعنت کنید
    .................................................. .................................................. .................................................. ...............................


    و در کتب المختصرج2ص25/الروادعص32/الامام فی العصرالغیبه مرحوم خاتون آبادی ص165./

    2- قال الامام الجوادعلیه السلام(من یدعی فی عصرالغیبه انه ولدللامام القائم فهومفعول)

    این حدیث را ترجمه نمی کنم.





    ویرایش توسط ask : ۱۳۹۲/۰۴/۱۶ در ساعت ۲۲:۲۴

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    علم و تحقيق درمورد انسان و سرنوشت انسان دردست کیست
    نوشته
    642
    حضور
    15 روز 14 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1302



    بنام او

    باسلام..


    البته این مختصر را هم حقیر اضافه نمایم که ایرانی و شیعه هیچگاه مانند ابوجهل و ابوسفیانها عمل نخواهندکرد و بلکه نخواهندبود که در وحله نخست چنین ادعایی از طرف شخص مورد مدعا ، برخوردی وحشیانه توام با تمسخر پیشه خود کرده و انجام دهند و بلکه با تواضع و فروتنی و مهربانی و انسانیت ، ابتدا به سخنان این فرد گوش فرا خواهیم داد تا بعد ببینیم چه پیش خواهد آمد که البته چنین رفتاری چند دلیل و علت خواهدداشت که من فقط به یک مورد آن اشاره خواهم نمود ..

    در زمان ظهورو بلکه اعلام پیامبری پیامبران و مخصوصا پیامبرگرامی اسلام {ص} نیز طرز فکرهای افراطی وحشیانه بودند که مخالفان اصلی و اولیه این عزیزان گشتند که به پیامبری پیامبران خندیدند و مسخره نمودند و بلکه سرسختانه هم ایستادگی نمودند و با چنین پنداری که ایشان بطور قطع به یقین دروغ میگویند ، کفر و شرک و مخالفت هم ورزیدند و مایی که میگوییم اگر درزمان فلان امام و معصوم و یا فلان پیامبر بودیم چنین و چنان میکردیم یا همان لحظه اول ایمان می آوردیم .. اگر غیر از این برخوردی که ذکر شد انجام گیرد .. بدون شک ماهم جزو دسته ابوجهلها و گمراهان متعصب میبودیم که خود خبر نداشتیم و نداریم و ..

    وحتی چه بسا ما نیز از محاصره کنندگام و قاتلین امام حسین {ع} میبودیم که ..؟؟


    که با این تعابیر بعید نخواهدشد که برهر شیعه و ایرانی واجب عقلی و مهربانانه آید که با چنین شخص یا اشخاصی تاحد یک احتمال حتی ضعیف ، برخوردی توام با مهربانی صورت پذیرد که او اگرقصدش انحراف و تمسخر و گول زدن یا هر نیت سوء دیگری باشد ، خود بزرگان مذهبی با لبخند مهربانانه و چند سوال تخصصی ، بهترخواهند فهمید و درنهایت هم اگر دروغ و کذبش آشکار و اثبات گردید خود بهتر میدانند که چه باید انجام دهند ..



    {باسپاس}

    باعرض معذرت وبدلیل مشکلات فنی دربرقراری ارتباط سریع،ممکن است پاسخگویی به نقل قولهانیزباتاخیرهمراه شوند.


  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    929
    حضور
    15 روز 17 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    13
    صلوات
    2409



    به نظرم
    معمولا مشکلات روحی روانی موقت
    ناشی از فشار زندگی و کمبود محبت و ...
    بانی اینجور ادعا میشه

    یه وقتا طرف در خیالاتش با امام زمانش زندگی میکنه
    و زمانی که به شرایط هذیان گویی میرسه . قدرت کنترل زبان رو از دست میده
    و اون چیزی که در ذهن یا قلب داشته بیان میکنه و همونطور که
    pargajعزیز اشاره کردندکمک میشه بهشون .

    -----
    یه وقتی هم مدعی با نیت سو برای سواستفاده خطر افرین میشه
    چنین افرادی مستحق عذابند و بسته به حد شیطانی که با سواستفاده بزرگ کردند باید مجازات بشند .

    ویرایش توسط Mohammad2db : ۱۳۹۲/۰۴/۱۶ در ساعت ۲۳:۱۳
    يا علی جان در بند دنیا نیستم ** بنده ی هر لبخند دنیا نیستم

    | با اذن خدای رحمان بشکن پیمان با شیط!ن
    برای دوری از زنا نه حمار را! عشق مرغ عشق و نجابت حیوان به ظاهر پست را مثال بزن که به حکم و حکمت خداوند خیانت به جفت نداشته و گاها در غم فراق یار دق می کنند.به حبشی ها بگو ! سحر نزدیک است وبانگ اذان عشق و بام مساجد دنیا برازنده شما!اگر امروز حرکت کنید!

    چشمي كه با طمع به خورشيد مي نگرد عاقبت كار كور مي شودحتي.دربرنورازودورميشود.

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    علم و تحقيق درمورد انسان و سرنوشت انسان دردست کیست
    نوشته
    642
    حضور
    15 روز 14 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1302



    بنام او

    باسلام..


    نقل قول نوشته اصلی توسط Mohammad2db نمایش پست ها
    به نظرم
    معمولا مشکلات روحی روانی موقت
    ناشی از فشار زندگی و کمبود محبت و ...
    بانی اینجور ادعا میشه

    یه وقتا طرف در خیالاتش با امام زمانش زندگی میکنه
    و زمانی که به شرایط هذیان گویی میرسه . قدرت کنترل زبان رو از دست میده
    و اون چیزی که در ذهن یا قلب داشته بیان میکنه
    شما زیباتر و بهتر و کاملتراز من گفتید و اشاره کردید ..
    وقتی مدعی شعور و عقل و انسانیت و شیعه بودن و کامل بودن را داریم باید به خیلی چیزهای دیگرهم پایبندبود که از آنجمله محبت و مهربانی خاص شیعه بودن است که تنها چیزی که ازاین دنیا و زندگی فراگرفته ام محبت است و مهربانی که واقعا درست گفتند که ازمحبت خارها گل میشود ..

    شمادربعضی تاپیکها دقت بفرمایید .. طرف حرف زور و بلکه بی پایه و اساسی را بهردلیل بیان نموده اما طرز برخورد طرف مقابلش نه اینکه او را هدایت نمیکند که بدتر و اوغده ای تر هم نموده تا بهرطریق حرف خودش را به کرسی بنشاند فقط به چه دلیل ..؟؟ طرزبرخورد اشتباه ..




    نقل قول نوشته اصلی توسط Mohammad2db نمایش پست ها
    همونطور که
    pargajعزیز اشاره کردندکمک میشه بهشون .
    شماهم عزیز هستید و بلکه شما بهتراز من بیان نمودید..ممنونم..




    نقل قول نوشته اصلی توسط Mohammad2db نمایش پست ها
    یه وقتی هم مدعی با نیت سو برای سواستفاده خطر افرین میشه
    چنین افرادی مستحق عذابند و بسته به حد شیطانی که با سواستفاده بزرگ کردند باید مجازات بشند .

    بدون شک درست فرمودید ، به این دلیل که خودحقیر هم با شما هم عقیده بوده و هستم که درپست قبلی خود {بالا و شماره 5} متذکرشدم :




    نقل قول نوشته اصلی توسط pargaj نمایش پست ها
    که او اگرقصدش انحراف و تمسخر و گول زدن یا هر نیت سوء دیگری باشد ، خود بزرگان مذهبی ما با لبخند مهربانانه و در نهایت ، چند سوال تخصصی ، بهترخواهند فهمید و درنهایت هم اگر دروغ و کذبش برای این بزرگواران آشکار و اثبات گردید خود بهتر میدانند که چه باید انجام دهند ..

    چه باید انجام دهند که دلی هم نرنجد و نلرزد و نشکند و نگرید .. {که منظورازهر دوطرف خواهدبود و نه طرف مدعی}

    {و کلام آخر اینکه ، ابتدا در مورد چنین ادعاهایی شکی نیست که بطورنود و نه درصد تا شاید حتی صددرصد هم دروغ اند و بلکه مدعی نیز دروغگو و بلکه کلام جناب صدیقین بزرگوار و دیگرکارشناسان گرامی هم صحیح ، اما قصد من چیز دیگری ست که در واقع قصد و غرض حقیر فقط این بوده و خواهدبود که ما کاربران یا متفرقین درچنین شرایط و بلکه محیط هایی که وهابیون مدعی کافربودن مامیباشند و ریختن خون پاکمان را روا شمرده اند خدایی نخواسته زود احساسی نشده و بلکه ما شیعیان باید بعد از ذبح کودک شش ماهه شیعی در سوریه و بلکه نسل کشی خاموش و بی سر و صدای شیعیان که فعلا به آرامی شروع شده ، بشدت مراقبت بیشتری نماییم که با زدن مطالب تندروانه و ارسال آنها ، بهانه های ناب بدست این ازخدابی خبران بی دین ندهیم که به پیروان ساده دل خود نشان داده و بگویند ببینید خود این شیعیان هم دست کمی ازماندارند و بلکه بدتر و حتی ضعیفکش تر از ما هم میباشند که حتی اگر روزی روزگاری با چنین مواردی برخورد نمایند و بلکه موقعیتش را داشته باشند همچون بهائیان و دیگراقلیتهای اینچنینی ، ازما بدتر حتی برخورد خواهندنمود و حتی به هموطنان خودشان هم رحم نخواهند کرد چه رسد بما و غریبه های نژادی و حتی چیزی نمیماند که خون آنان را مباح و حلال و جایز شمرده و ..

    و فقط همین و امید عفو..درپناه او و اما زمان {عج} موفق و پیروز باشیم .. انشاا...}




    {باسپاس}

    ویرایش توسط آینده : ۱۳۹۲/۰۴/۱۷ در ساعت ۰۱:۳۲ دلیل: تصحیح جمله
    باعرض معذرت وبدلیل مشکلات فنی دربرقراری ارتباط سریع،ممکن است پاسخگویی به نقل قولهانیزباتاخیرهمراه شوند.


  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه
    نوشته
    1,268
    حضور
    26 روز 8 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    40
    صلوات
    4572



    نقل قول نوشته اصلی توسط ask نمایش پست ها
    سلام
    البته من دو روایت دیده بودم اما می خواستم بدانم بیشتر از این وجود دارد یاخیر!

    در کتاب الرد علی اهل البدعة نوشته ی ابوالحسن علی بن ابی سهل حاتم بن ابی حاتمقزوینی ص 431 :
    حدثنا محمد بن یعقوب عن ابی زراج عن ابو یوسف بغدادی عن طلحة بن زراق عن صیامر بن جبیر
    عن محمد بن جعفر عن ابویوسف نجلی عن ابراهیم بن یعقوب عن عن ابی سأکت عن ابیه عن محمدبن علی سلام الله علیه قال (من یدعی انه ولدٌ للامام المهدی فالعنوه)
    ترجمه :هرکس ادعاکندکه من فرزندامام مهدی (عج)هستم اورالعنت کنید
    نقل قول نوشته اصلی توسط ask نمایش پست ها
    .................................................. .................................................. .................................................. ...............................
    و در کتب المختصرج2ص25/الروادعص32/الامام فی العصرالغیبه مرحوم خاتون آبادی ص165./
    2- قال الامام الجوادعلیه السلام(من یدعی فی عصرالغیبه انه ولدللامام القائم فهومفعول)
    این حدیث را ترجمه نمی کنم.

    سلام مجدد خدمت شما
    به کتاب های نامبرده دسترسی ندارم. در هر صورت، متن جملاتی که نقل نمودید را بررسی کردم اما هیچ یک از آنها را در کتب روایی معتبر نیافتم؛ به ویژه مورد دوم که با بیانات معصومین (علیهم السلام) تناسبی هم ندارد.




    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۲/۰۴/۱۷ در ساعت ۰۲:۱۹

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    336
    حضور
    10 روز 14 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    459



    بعضی از روایاتی که به فرزند داشتن امام مهدی(عج) اشاره میکنند:

    وصیت رسول الله(ص):
    عن جماعة عن أبي عبد اللّه الحسين بن عليّ بن سفيان البزوفريّ عن عليّ بن سنان الموصليّ العدل عن عليّ بن الحسين عن أحمد بن محمّد بن الخليل عن جعفر بن أحمد المصريّ عن عمّه الحسن بن عليّ عن أبيه عن أبي عبد اللّه جعفر بن محمّد عن أبيه الباقر عن أبيه ذي الثّفنات سيّد العابدين عن أبيه الحسين الزّكيّ الشّهيد عن أبيه أمير المؤمنين قال: قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله في اللّيلة الّتي كانت فيها وفاته لعليّ عليه السّلام: (يا أبا الحسن أحضر صحيفة ودواة فأملى رسول اللّه صلّى اللّه عليه وآله وصيّته حتّى انتهى إلى هذا الموضع فقال: يا عليّ إنّه سيكون بعدي إثنا عشر إماماً، ومن بعدهم إثنا عشر مهديّا و أنت يا عليّ أوّل الإثني عشر الإمام؛ سمّاك في سمائه عليّاً المرتضى وأمير المؤمنين والصّدّيق الأكبر والفاروق الأعظم والمأمون المهديّ، فلا تصلح هذه الأسماء لأحد غيرك. يا عليّ أنت وصيّي على أهل بيتي حيّهم وميّتهم وعلى نسائي؛ فمن ثبّتّها لقيتني غداً، ومن طلّقتها فأنا منها بري‏ء لم ترني ولم أرها في عرصة يوم القيامة، وأنت خليفتي على أمّتي من بعدي. فإذا حضرتك الوفاة فسلّمها إلى ابني الحسن البرّ الوصول، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابني الحسين الزّكيّ الشّهيد المقتول، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه سيّد العابدين ذي الثّفنات عليّ، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه محمّد باقر العلم، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه جعفر الصّادق، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه موسى بن جعفر الكاظم، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه عليّ الرّضا، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه محمّد التّقيّ، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه عليّ النّاصح، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه الحسن الفاضل، فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه محمّد المستحفظ من آل محمّد عليهم السّلام، فذلك إثنا عشر إماماً، ثمّ يكون من بعده إثنا عشر مهديّاً؛ فإذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلى ابنه أوّل المقرّبين له ثلاثة أسامي اسم كاسمي واسم أبي، و هو عبد اللّه وأحمد والاسم الثّالث المهديّ وهو أوّل المؤمنين).
    امام صادق (ع) از پدرش امام باقر (ع) از پدرش امام زين العابدين (ع) از پدرش امام حسين (ع) از پدرش امير المؤمنين (ع) نقل كردند كه: رسول الله (ص) در همان شبي كه وفاتش در آن واقع شد، به علي (ع) فرمود: «اي ابا الحسن، كاغذ و دواتي بياور.» و حضرت وصيت خود را املا فرمود و علي (ع) مي‌نوشت، تا به اين جا رسيد كه فرمود: يا علي! بعد از من دوازده امام مي‌باشند و بعد از آنها دوازده مهدي. پس تو يا علي اوّلين دوازده امام هستي. خداي تعالي تو را در آسمانش، علي مرتضي، و امير المؤمنين، و صديق اكبر، و فاروق اعظم، و مأمون و مهدي ناميده و اين نام‌ها براي غير تو شايسته نيست، اي علي تو وصي من بر خاندانم، زنده و مرده‌ي ايشان هستي، و نيز وصي بر زنانم هستي، هر يك را كه تو به همسري من باقي گذاري، فرداي قيامت مرا ديدار كند و هر يك را تو طلاق دادي، من از وي بيزارم و مرا نخواهد ديد، و من نيز او را در صحراي محشر نخواهم ديد، و تو پس از من خليفه و جانشين من بر امتم هستي، هر گاه وفاتت رسيد، خلافت را به فرزندم حسن واگذار كن، كه او برّ وصول است، چون او وفاتش رسيد آن را به فرزندم حسين زكي شهيد مقتول بسپارد، چون هنگام وفاتش رسيد، آن را به فرزندش سيد العابدين ذي الثّفنات علي بسپارد، چون هنگام وفات او رسد، آن را به فرزندش محمد باقر بسپارد، و چون وفاتش رسد، آن را به فرزندش جعفر صادق واگذار كند، و چون وفاتش فرا رسد، به فرزندش موسي كاظم بسپارد، و چون وفات او فرا رسد، به فرزندش علي رضا بسپارد، و چون وفات او فرا رسد، به فرزندش محمد ثقه تقي واگذارد، و چون هنگام وفات او شود، به فرزندش علي ناصح بسپارد، و چون وفاتش در رسد، به فرزندش حسن فاضل واگذارد، و چون وفات او برسد، آن را به فرزندش محمد كه مستحفظ از آل محمّد (ص) است، تسليم كند، و ايشان دوازده امامند. بعد از آن دوازده مهدي مي‌باشند. پس وقتي كه زمان وفاتش(امام محمد بن الحسن العسگری) فرا رسيد، خلافت را به فرزندش كه اوّلين مهديين است مي‌سپارد، و براي او سه نام است. يك نامش مانند نام من، و نام ديگرش نام پدر من است و آنها عبدالله و احمد، و نام سوّمين مهدي است و او اوّلين مؤمنان(به پدرش) است.
    الغيبة طوسي ص150 . بحار الأنوار ج 53 ص 147 . بحار الأنوار ج 36 ص 260 . غاية المرام ج 2 ص 241


    عن الاصبغ بن نباتة، قال: أتيت أمير المؤمنين عليه السلام فوجدته ينكت في الارض، فقلت له: يا أمير المؤمنين ما لي أراك مفكرا تنكت في الارض ؟ أرغبة منك فيها ؟. قال: لا والله ما رغبت فيها ولا في الدنيا قط، ولكني تفكرت في مولود يكون من ظهر الحادي عشر من ولدي هو المهدي الذي يملاها عدلا وقسطا كما ملئت ظلما وجورا، يكون له حيرة وغيبة تضل فيها أقوام ويهتدي فيها آخرون.قلت: یا مولای فکم تکون الحیرة و الغیبة؟ قال: ستة أیامٍ أو ستة أشهر أو ست سنین.
    اصبغ بن نباته گوید: خدمت امیرالمؤمنین(ع) رسیدم: دیدم که ایشان در حال فکر کردن بوده، چوبی در دست گرفته و به زمین می زند، به ایشان عرض کردم: ای امیرمؤمنان! چه شده است که به این صورت فکر می کنید و سر چوب را به زمین می زنید؟ این عمل شما از روی رغبت شما به زمین است؟ حضرت فرمودند: خیر، به خدا قسم که هیچ وقت رغبتی به زمین و دنیا نداشته ام ، لکن در مورد مولودی فکر می کنم که از نسل فرزند یازدهم از فرزندانم می باشد، او همان مهدی است که زمین را پر از عدل و داد می کند چنانکه از ظلم و جور پر شده باشد. حیرت و غیبتی برای او پیش می آید که در آن بعضی از اقوام گمراه و بعضی دیگر هدایت می شوند. عرض کردم: یا امیر المؤمنین! حیرت و غیبت چه مدتی خواهد بود؟ حضرت فرمودند: شش روز یا شش ماه یا شش سال. الکافی ج 1 ص 338 باب فی الغیبة ح 7.

    منظور از مهدی در این حدیث مهدی اول(ع) است که از نسل فرزند یازدهم از فرزندان علی(ع) می باشد
    فرزند یازدهم علی(ع) میشود امام مهدی(عج) و فرزند او میشود یمانی(مهدی اول)


    مفضل بن عمر گويد: شنيدم امام صادق(ع) فرمود: براي صاحب اين امر دو غيبت است. يكي از آنها طولاني شود تا بعضي از آنها بگويند مرده است و بعضي گويند كشته شده است و بعضي ديگر بگويند رفته و بازگشتي ندارد. از موضع و مكان ايشان اطلاعي ندارد چه از فرزندانش و چه ديگران مگر آن مولي كه امر او را بر عهده مي‌‌گيرد. الغيبة - الطوسي ص 161 . الغيبة – النعماني ص 171 . بحار الأنوار ج 52 ص 152 . إثبات الهداة ج 3 ص 500، الغيبه الكبرى ج1 ص 55
    یعنی امام صادق(ع) میفرمایند که امام مهدی(عج) در زمان غیبتشان،
    فرزندانی دارند که این فرزندان از مکان پدرشان اطلاعی ندارند مگر یکنفر که امر امام را برعهده میگیرد.

    عن سلمان عن رسول الله (ص): ... ثم ضرب بیده على الحسین علیه السلام فقال: یا سلمان، مهدی أمتي الذی یملأ الأرض قسطاً و عدلاً كما ملئت جوراً و ظلما من ولد هذا، إمام ابن إمام، عالم بن عالم، وصی بن وصی، أبوه الذي یلیه إمام وصي عالم، قال: قلت: یا نبی الله، المهدي أفضل أم أبوه؟ قال: أبوه أفضل منه
    سلمان از رسول خدا (ص) نقل می كند: ایشان با دستش به حسین (ع) زد و فرمود: یا سلمان، مهدی امتم كه دنیا را پر از عدل و داد می كند در حالی كه پر از ظلم و ستم شده است از فرزندان این است . امام فرزند امام، عالم فرزند عالم و وصی فرزند وصی است . پدرش كسی است كه او را امام، وصی و عالم می گرداند. سلمان گوید: گفتم: ای پیامبر خدا، مهدی افضل (برتر) است یا پدرش ؟ فرمود: پدرش از او افضل (برتر) است . كتاب سلیم بن قیس ص 430
    در این حدیث نیز برای ما روشن می شود كه از القاب شخصی كه قبل از امام مهدی (ع) می آید، مهدی نیز می باشد . و نكته ی جالبی كه در این حدیث برای ما روشن می شود این است كه امام مهدی (ع) ایشان را امام و وصی و عالم می گرداند.
    شاید برخی گمان كنند كه این حدیث مربوط به امام مهدی محمد بن الحسن (ع) است. اما آن چه از خود این حدیث روشن است، این است كه پدر مهدی (ع) در این حدیث، افضل و برتر از او می باشد . در حالی كه طبق كلام اهل بیت (ع) امام محمد بن الحسن (ع)، در بین امامان از فرزندان امام حسین (ع)، یعنی بعد از آل كساء، از همه افضل و برتر است.


    امام صادق (ع) در یکی از دعا های معروف می فرماید : { اللهم كن لوليك القائم بأمرك محمد بن الحسن المهدي عليه وعلى آبائه أفضل الصلاة والسلام في هذه الساعة وفي كل ساعة ولياً وحافظاً وقائداً وناصراً ومؤيداً حتى تسكنه أرضك طوعاً وتمتعه فيها طولاً وعرضاً وتجعله وذريته من الأئمة الوارثين}
    خداوندا برای ولی خود قائم به امرت محمد بن الحسن مهدی كه درود خداوند براو و بر پدرانش باد در اين ساعت و درهر ساعت ، ولی و حافظ و رهبر و یاری دهنده و راهنما و مؤید باش و او را در زمينت به سلطنت بنشان و به رغبت مردم و بهره دهی او را در آن به طول وعرض قرار داده و او و ذريه اش را از امامان وارث قرار ده
    اقبال الاعمال للسید بن طاووس ج 1 ص 191 . بحار الأنوار ج 49 ص 349

    امام صادق (ع) در دعایش در روز عرفه : ... سلام بر تو ای مولای من ای ابا القاسم محمد بن الحسن صالحب الزمان درود خدا بر تو و بر عترت طیب و طاهرت باد
    اقبال الاعمال للسید بن طاووس ج 2 ص 136


    امام مهدي (ع) فرمود: بر محمد و آل محمد (ص) اين گونه صلوات بفرستيد:
    ... وَ صَلِّ عَلَي وَلِيِّكَ وَ وُلَاةِ عَهْدِكَ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ وَ مُدَّ فِي أَعْمَارِهِمْ وَ زِدْ فِي آجَالِهِمْ وَ بَلِّغْهُمْ أَقْصَي آمَالِهِمْ دِيناً وَ دُنْيَا وَ آخِرَةً إِنَّكَ عَلي كُلِّ شَيْءٍ قَدِير
    «... خداوندا بر وليت (امام مهدي) و واليان عهد او و امامان از فرزندان او درود فرست و عمرشان را زياد كن و زندگيشان را طولاني گردان و آنان را به دورترين آرزوهاي ديني و دنيايي و اخرويشان برسان كه تو بر هر چيزي توانايي.» الغيبه الطوسي ص273، بحار الانوار ج52 ص17، دلائل الامامه ص300، مستدرك الوسائل ج16 ص89، اثبات الهداه ج3 ص685، بحار الانوار ج94 ص78، جمال الاسبوع السيد بن طاووس ص494، المصباح الكفعمي ص546، مفاتيح الجنان اعمال روز جمعه در صلوات ضراب اصفهاني


    امیر المومنین (ع) فرمود :
    پس نظر کنید به اهل بیت پیامبرتان . اگر سکوت کردند ، سکوت کنید . و اگر از شما یاری خواستند ، آنها را یاری کنید . پس خداوند فتنه ها را توسط مردی از ما اهل بیت از میان می برد . پدرم فدای فرزند بهترین کنیزان . کسی که به آنها جز شمشیر بی ملاحظه ندهد . که به مدت هشت ماه شمشیر بر دوشش است . تا جایی که قریش گویند : اگر از فرزندان فاطمه بود به ما رحم می کرد . خداوند او را بر بنی امیه مسلط می کند تا این که آنها را دگرگون و نابود سازد . آنها ملعون هستند هر کجا یافت شوند ، گرفته و به سختی کشته خواهند شد * سنت خداوند است که در پیشینیان نیز بوده است و هرگز در سنت خداوند تبدیل و تغییر نخواهی یافت
    بحار الانوار ج 51 ص 121 . منتخب الاثر ص 238 . شرح نهج البلاغة ابن أبي الحديد ج 7 ص 58 . ينابيع المودة ص 498 باب 96

    طبق این آیه و تفسیر امام علی (ع) متوجه می شویم آن کسی که فتنه ها را از بین می برد و بنی امیه را نابود می سازد و خداوند او را بر آنها مسلط می کند ، کسی است که شمشیر را هشت ماه بر دوشش حمل می کند

    و با توجه به حدیث بعدی متوجه می شویم که این شخص امام محمد بن الحسن (ع) نیستند . بلکه فرزند امام مهدی (عج) هستند که قبل از امام مهدی (عج) قیام می کنند

    عن الامام علی عليه السلام قال : ... ويخرج قبله (المهدی) رجل من أهل بيته بأهل المشرق ، يحمل السيف على عاتقه ثمانية أشهر ، يقتل ويمثل
    امام علی (ع) فرمود : ... و مردی قبل از او (مهدی) از فرزندانش به اهل مشرق خروج می کند . او شمشیر را هشت ماه بر دوشش حمل می کند . او می کشد و مُثله می کند
    الملاحم ابن طاووس ص 66 باب 133 . الفتن ابن حماد ص 96 . عقد الدرر ص 129 . جمع الجوامع ج 2 ص 103 . برهان المتقي ص 103 . كنز العمال ج 14 ص 589

    پس روشن میشود که این شخص ، فرزند امام مهدی (عج) است که قبل از ایشان (عج) قیام کرده و به مدت هشت ماه شمشیر را بر دوششان حمل می کنند

    رسول الله (ص) درباره مهدی (ع) و آنچه را که خداوند از خیرات و برکات و فتح و پیروزی به دست او برایش قرار داده ذکر می‌ کرد پس به ایشان گفته شد : یا رسول الله آیا همه اینها را خداوند برای او قرار داده است ؟ رسول خدا (ص) فرمود : بله ، و هر آنچه که در دوران زندگی و زمان خودش نباشد ، در زمان امامان بعد از او از فرزندانش می‌ باشد.
    شرح الاخبار ج 2 ص 42

    امام کاظم (ع) فرمود : ... خداوند عزوجل در کتاب مبینش فرمود : بدرستی که ما در زبور بعد از ذكر (صحف قبل از زبور) مقرر داشتیم كه بندگان صالح من وارث زمين خواهند شد . و تمام آن منسوب به مهدی است . زیرا او مفتاح (گشایشگر) آن است و با دعوت او امرش امتداد می یابد . و هر قائمی از فرزندانش که بعد از او می باشد ، مهدی است . همانا خداوند عزوجل آنها را هدایت کرده است . و توسط آنها بندگانش به سوی خداوند سبحان هدایت می شوند . پس آنها امامان مهدیین هستند . و آن بندگان صالحی که خداوند آنها را در کتابش ذکر فرموده است که آنها را وارث زمین گرداند و خداوند خلف وعده نمی کند
    شرح الاخبار ج 3 ص364


    الحمد لله رب العالمین







    ویرایش توسط خادم الیمانی(ع) : ۱۳۹۲/۰۴/۱۷ در ساعت ۰۳:۳۴

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    929
    حضور
    15 روز 17 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    13
    صلوات
    2409



    بحث داشتن یا نداشتن فرزند نیست .
    مساله ادعای فرزندی امام زمان در زمان غیبت و بی توجهی به اثار و عواقب ناخوشایند بوده

    يا علی جان در بند دنیا نیستم ** بنده ی هر لبخند دنیا نیستم

    | با اذن خدای رحمان بشکن پیمان با شیط!ن
    برای دوری از زنا نه حمار را! عشق مرغ عشق و نجابت حیوان به ظاهر پست را مثال بزن که به حکم و حکمت خداوند خیانت به جفت نداشته و گاها در غم فراق یار دق می کنند.به حبشی ها بگو ! سحر نزدیک است وبانگ اذان عشق و بام مساجد دنیا برازنده شما!اگر امروز حرکت کنید!

    چشمي كه با طمع به خورشيد مي نگرد عاقبت كار كور مي شودحتي.دربرنورازودورميشود.

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود