صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اصل امامت در قرآن

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۲
    نوشته
    494
    حضور
    6 روز 18 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    741

    اصل امامت در قرآن




    سلام
    من یک سوال دارم
    من نمی گویم چرا اسم امامان نیامده اما آیا اصلا به اصل جانشینی رسول الله (نه شخص) که از اصول دین است یک آیه وجود دارد؟؟ چون باید اصل آن در قرآن آمده باشد.
    آیا قرآن درباره جانشینی و بعد از پیامبر سخنی گفته یا سکوت کرده؟؟


  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    268
    حضور
    4 روز 12 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    549



    نقل قول نوشته اصلی توسط ask نمایش پست ها
    من یک سوال دارم
    اول از هرچیز از خود شخص مولانا و مقتدانا علی ع در جواب اثبات خلافت برحقش، به این آیه استناد شده:

    یا ايها الذين آمنوا اطيعوا الله واطيعوا الرسول واولي الامر منكم

    و بعلاوه آیات زیادی در مورد اینکه هیچ پیامبری بی جانشین نمیماند داریم:

    مبارکة السجدة:
    وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ فَلَا تَكُن فِي مِرْيَةٍ مِّن لِّقَائِهِ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِّبَنِي إِسْرَائِيلَ
    وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا وَكَانُوا بِآيَاتِنَا يُوقِنُونَ
    ویرایش توسط CELLAR : ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت ۱۳:۰۷

  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    نقل قول نوشته اصلی توسط ask نمایش پست ها
    سلام
    من یک سوال دارم
    من نمی گویم چرا اسم امامان نیامده اما آیا اصلا به اصل جانشینی رسول الله (نه شخص) که از اصول دین است یک آیه وجود دارد؟؟ چون باید اصل آن در قرآن آمده باشد.
    عليكم سلام

    درود خدا بر شما برادر بزرگوار و محترم

    در مورد اين هم مي تواند رجوع كنيد به پست 13 كه بخشي را در آنجا جواب دادم

    برادارم عنايت بفرماييد كه وقتي اصل امامت و اصل خلافت و اصل جانشيني بعد از نبي از قرآن اثبات شد، ديگر چنين قائده اي براي همه انبياء محرز مي شود زيرا طبق آيه 7 سوره رعد وجود حجت براي هر امتي در هر ادواري التزاميست.


    نقل قول نوشته اصلی توسط ask نمایش پست ها
    آیا قرآن درباره جانشینی و بعد از پیامبر سخنی گفته یا سکوت کرده؟؟
    قرآن تبيانا لكلي شئ هست و درباره كليات صحبت نموده و اگر بخواهد درباره هرچيزي صحبت كند كه مي شود شاهنامه لذا به همين جهت هست در زمان اختلاف و منازعه ما را به سنت ارجاع داده

    مثلا بزرگواران براي اعاي جانشيني ابوبكر رض براي پيغمبر به يكي از آن اياتي كه استناد مي كنند 40 سوره توبه هست در صورتي كه در اين ايه اسمي از او ذكر نشده البته براي اين مسئله برهان هاي جالب تري هم بنده دارم كه چرا نام ابوبكر در قرآن نيامده در صورتي كه بايد اسمش مي آمد

    تذكر: دوستان در نظر داشته باشند كه اگر ما تسلط بر قرآن داشته باشيم يقينان همه طرح شبهات براي ما كمرنگ خواهد شد

    ویرایش توسط kheymegahabalfazl : ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت ۱۴:۰۷

  7. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,006
    حضور
    69 روز 20 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    43
    آپلود
    28
    گالری
    50
    صلوات
    6217

    مطلب اثبات امامت در قرآن!




    سلام علیکم
    در قرآن مجید آیات فراوانی هست که در بیان و اثبات امامت ائمه طاهرین می باشند. البته دلالت این آیات با توجه به احادیث بسیار زیاد (متواتر) است که از رسول گرامی اسلام در شأن نزول این آیات وارد شده است. احادیثی که مورد قبول شیعه و سنی است؛[۱] ما در اینجا به چند آیه اشاره می کنیم:

    ۱٫ “وَ إِذِ ابْتَلىَ إِبْرَاهِمَ رَبُّهُ بِکلَمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنىّ‏ِ جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَ مِن ذُرِّیَّتىِ قَالَ لَا یَنَالُ عَهْدِى الظَّالِمِینَ”؛[۲] به خاطر آورید هنگامى که خداوند، ابراهیم را با وسایل گوناگونى آزمود. و او به خوبى از عهدۀ این آزمایش ها برآمد. خداوند به او فرمود: «من تو را امام و پیشواى مردم قرار دادم!» ابراهیم عرض کرد: «از دودمان من (نیز امامانى قرار بده!)» خداوند فرمود: «پیمان من، به ستمکاران نمى‏رسد! (و تنها آن دسته از فرزندان تو که پاک و معصوم باشند، شایسته این مقامند).

    ۲٫ “وَ جَعَلْنَاهُمْ أَئمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَ أَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیرْاتِ وَ إِقَامَ الصَّلَوةِ وَ إِیتَاءَ الزَّکَوةِ وَ کاَنُواْ لَنَا عَابِدِینَ”؛[۳] و آنان را پیشوایانى قرار دادیم که به فرمان ما، (مردم را) هدایت مى کردند و انجام کارهاى نیک و برپاداشتن نماز و اداى زکات را به آنها وحى کردیم و تنها ما را عبادت مى کردند.

    ۳٫ “وَ جَعَلْنَا مِنهُمْ أَئمَّةً یهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبرُواْ وَ کَانُواْ بِایَاتِنَا یُوقِنُونَ”؛[۴] و از آنان امامان (و پیشوایانى) قرار دادیم که به فرمان ما (مردم را) هدایت مى‏کردند، چون شکیبایى نمودند، و به آیات ما یقین داشتند.

    ۴٫ “یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک…”؛[۵] ای پیامبر! آن چه را از سوی پروردگارت نازل شده است به طور کامل (به مردم) برسان، و اگر انجام ندهی، رسالت او را انجام نداده ای، و خداوند تو را از (خطرهای احتمالی) مردم نگاه می دارد، و خداوند جمعیت کافران لجوج را هدایت نمی کند”.

    خداوند متعال پیامبرش را با شدّت هر چه تمام تر، امر فرمود که رسالت خود را ابلاغ نماید و طبق روایات، پیامبر اکرم (ص) به دنبال نزول این آیه، در جایی به نام غدیر خم، حضرت علی (ع) را با عبارت مشهور «هر کس من مولای او هستم علی مولای اوست.» به جانشینی خود برگزید.[۶]

    ۵٫ “انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلاة…”؛[۷]ولی و سرپرست شما تنها خداست و پیامبر او، و آنها که ایمان آورده اند و نماز را به پا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند”.

    بسیاری از مفسران و محدثان گفته اند که این آیه در شأن علی (ع) نازل شده است.[۸]

    «سیوطی» از دانشمندان اهل سنت در تفسیر «الدر المنثور» در ذیل این آیه از «ابن عباس» نقل می کند که: «علی (ع) در حال رکوع نماز بود که سائلی تقاضای کمک کرد و آن حضرت انگشترش را به او صدقه داد، پیامبر (ص) از سائل پرسید: چه کسی این انگشتر را به تو صدقه داد؟ سائل به حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: آن مرد که در حال رکوع است»، در این هنگام این آیه نازل شد.[۹]

    هم چنین از دانشمندان اهل سنت واحدی،[۱۰] و زمخشری،[۱۱] این روایت را نقل کرده و تصریح کرده اند که آیۀ «انما ولیکم الله …» درباره حضرت علی (ع) نازل شده است.

    فخر رازی در تفسیر خود از عبدالله بن سلام نقل می کند، هنگامی که این آیه نازل شد، من به رسول خدا (ص) عرض کردم که با چشم خود دیدم که علی (ع) انگشترش را در حال رکوع به نیازمندی صدقه داد، به همین دلیل ما ولایت او را می پذیریم. وی هم چنین روایت دیگری نظیر همین روایت را از ابوذر در شأن نزول این آیه نقل می کند.[۱۲]

    طبری نیز در تفسیر خود روایات متعددی در ذیل این آیه و شأن نزول آن نقل می کند که اکثر آنها می گویند: درباره حضرت علی (ع) نازل شده است.[۱۳]

    مرحوم علامه امینی (ره) در کتاب الغدیر، نزول این آیه درباره حضرت علی را با روایاتی از حدود بیست کتاب معتبر از کتاب های اهل سنت، با ذکر دقیق مدارک و منابع آن، نقل کرده است.[۱۴]

    در این آیه، ولایت حضرت علی (ع) در ردیف ولایت خدا و پیامبر (ص) قرار داده شد.

    ۶٫ “یا ایها الذین امنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم…”؛[۱۵] ای کسانی که ایمان آورده اید اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید رسول خدا (ص) و اولی الامر از خودتان را.

    از سویی دانشمندان،[۱۶] گفته اند که آیه اولی الامر درباره حضرت علی (ع) نازل شده است.

    مثلا «حاکم حسکانی» حنفی نیشابوری (مفسر معروف اهل سنت) در ذیل این آیه پنج حدیث نقل کرده که در همه آنها عنوان «اولی الامر» بر علی (ع) تطبیق شده است.[۱۷]

    ابوحیان اندلسی مغربی در میان اقوالی که درباره اولی الامر نقل کرده، از مقاتل و میمون و کلبی (سه نفر از مفسران) نقل می کند که منظور از آن ائمه، اهل بیت (ع) هستند.[۱۸]

    ابوبکر بن مؤمن شیرازی، از علمای اهل سنت در رسالۀ «اعتقاد» از ابن عباس نقل می کند که آیه فوق درباره حضرت علی (ع) نازل شده است.[۱۹]

    از سویی دیگر در این آیه شریفه با سبک و سیاق واحد و عدم تکرار لفظ (اطیعوا)، اطاعت خدا و رسول و اولی الامر واجب شده است. از این جهت اولی الامر معصوم است، و گرنه دستور به اطاعت از آنها به نحو اطلاق معنا نداشت، همان طورکه خدا و پیامبرش معصوم هستند و هم چنین طبق آن چه در روایات آمده، معصومین منحصر در امامان شیعه اند.

    ۷٫ “انما انت منذر و لکل قوم هاد”؛[۲۰] تو تنها بیم دهنده ای و برای هر گروهی هدایت کننده ای است.

    مفسرین شیعه و بعضی از مفسرین اهل سنت از جمله امام فخر رازی مفسر صاحب نام اهل سنت می گویند: انذار کننده پیامبر و هدایت کننده علی (ع) است؛ زیرا ابن عباس می گوید: پیامبر (ص) دست مبارکش را بر سینه خود گذاشت و فرمود «انا المنذر» (من بیم دهنده هستم)، و سپس اشاره به شانه علی (ع) کرد و فرمود: «و انت الهادی یا علی! بک یهتدی المهتدون من بعدی» تو هدایت کننده ای ای علی! و به وسیله تو بعد از من هدایت شوندگان هدایت می شوند».[۲۱]

    تفسیر الدر المنثور که از معروف ترین تفاسیر اهل سنت است، روایات متعددی در تفسیر این آیه از پیامبر اکرم (ص) نقل می کند که: «پیامبر اکرم (ص) در موقعی که این آیه نازل شد دست خود را به سینه مبارکشان گذاشتند و فرمودند: من بیم دهنده هستم و آن گاه به شانه حضرت علی (ع) اشاره کرده و فرمودند هادی تویی ای علی …».[۲۲]

    روایات دیگری به همین مضمون را جمعی از دانشمندان معروف اهل سنت از جمله حاکم نیشابوری در «مستدرک»، ذهبی در «تلخیص»، فخر رازی و ابن کثیر در تفسیر خود و ابن صباغ مالکی در «الفصول المهمة» و گنجی شافعی در «کفایة الطالب» و طبری در تفسیر خود، و ابن حیان اندلسی در «بحر المحیط» و نیشابوری در تفسیر خویش و حموینی در «فرائد السمطین» و گروه دیگری در کتاب های تفسیر خود آورده اند.[۲۳]

    ۸٫ “یا ایها الذین امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین”؛[۲۴] ای کسانی که ایمان آورده اید از (مخالفت فرمان خدا) بپرهیزید و با صادقان باشید.

    فخر رازی در تفسیر کلمه «الصادقین» می گوید مراد از صادقین معصومین هستند، ولی می گوید: مراد از معصومان، جمیع امت اند.[۲۵] در حالی که هیچ عرب زبانی در هنگام نزول این آیه از کلمه «صادقین» مجموع امت را نمی فهمیده است پس چگونه می توان آن را حمل بر این معنا کرد؟


    پس باید بپذیریم که در هر عصر و زمانی صادقی که هیچ اشتباه و خطایی در سخنان او نیست وجود دارد که ما باید پیرو آنها باشیم!

    علاوه بسیاری از مفسران و محدثان اهل سنت از ابن عباس نقل کرده اند که آیه فوق درباره حضرت علی ابن ابی طالب (ع) است. علامه ثعلبی در تفسیر خود، گنجی در «کفایة الطالب»، علامه سبط الجوزی در «تذکره» از گروهی از علما چنین نقل می کند: «علمای سیره (تاریخ پیامبر) گفته اند معنای این آیه آن است که با علی (ع) و خاندانش بوده باشید، ابن عباس می افزاید: علی (ع) سید و سرور صادقان است.[۲۶]

    در روایات متعددی که از طریق اهل بیت به ما رسیده است، بر این معنا تاکید شده است.[۲۷]

    ۹٫ “قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودة فی القربی”؛[۲۸] بگو: «براى آن [رسالت‏] از شما هیچ مزدى طلب نمى‏کنم، مگر دوستى در حق نزدیکان».

    علاوه بر این آیات، آیات دیگری، بازگو کننده فضیلتی از فضیلت های حضرت علی (ع) و برتری آن حضرت بر سایر صحابه و یاران و نزدیکان پیامبر اکرم (ص) است. حال با استناد به حکم عقل که تقدیم “مرجوح” بر “ارجح” را قبیح می شمارد، می توان نتیجه گرفت که امامت و جانشینی پیامبر اکرم (ص) حق حضرت علی (ع) است.

    این مقام گاهی با مقام نبوت و رسالت، جمع شده است؛ مثل امامت حضرت ابراهیم (ع) و پیامبر گرامی اسلام (ص) و گاهی جدای از مقام نبوت و رسالت بوده است؛ مثل امامت ائمۀ معصومین (ع).[۲۹]

    این آیات نشانگر این است که امام باید از جانب خدا منصوب شود؛ زیرا در همۀ این آیات جعل امامت به خدا نسبت داده شده و نیز خداوند، در آیۀ ابتلا،‌ امامت را عهد و پیمان الاهی شمرده ‌است؛ از این رو باید متصدی آن را خدا، که طرف عهد و پیمان است، تعیین کند نه مردم. هم چنین طبق این آیات، امام باید معصوم، ‌کامل ترین و فاضل ترین مردم باشد. روشن است که هیچ کس جز خدا نمی تواند از وجود این صفات و کمالا‌ت نفسانی آگاه شود. بنابراین، امام باید از جانب خدا نصب شود. فلسفۀ انتصاب امامان نور از ناحیۀ خدا،‌ هدایت و رهبری جامعۀ بشری است.

    ___________________________

    .[۱]برای آگاهی بیشتر مراجعه شود به نمایه: دلایل اعتقاد به امامت و امامان. اقتباس از نمایه: اثبات امامت امام علی(ع)، سؤال ۹۹۹ (سایت اسلام کوئست: ۱۱۶۲).

    [۲]. بقره، ۱۲۴٫

    [۳]. انبیاء، ۷۳٫

    [۴]. سجده، ۲۴٫

    [۵]. مائده، ۶۷٫

    [۶]. مکارم شیرازی، پیام قرآن، ج ۹، امامت در قرآن، ص ۱۸۲ به بعد.

    [۷]. مائده، ۵۵٫

    [۸]. چون طبق روایات معتبر آن که در رکوع انگشترش را به سائل داد حضرت علی (ع) بوده است.

    .[۹]الدرالمنثور، ج ۲، ص ۲۹۳٫

    .[۱۰]اسباب النزول، ص ۱۴۸٫

    .[۱۱]تفسیر فخر رازی، ج ۱۲، ص ۲۶٫

    .[۱۲]همان.

    .[۱۳]تفسیر طبری، ج ۶، ص ۱۸۶٫

    .[۱۴]الغدیر، ج ۲، ص ۵۲ و ۵۳٫

    .[۱۵]نساء، ۵۹٫

    .[۱۶]در تفسیر برهان نیز ده ها روایت از منابع اهل بیت (ع) در ذیل این آیه آمده است که می گوید: آیه مزبور درباره علی (ع) یا آن حضرت و سایر ائمه اهل بیت (ع) نازل شده و حتی در بعضی از روایات نام دوازده امام (ع) یک یک آمده است. تفسیر برهان، ج ۱، ص ۳۸۱ – ۳۸۷٫

    .[۱۷]شواهد التنزیل، ج ۱، ص ۱۴۸ – ۱۵۱٫

    .[۱۸]بحر المحیط، ج ۳، ص ۲۷۸٫

    [۱۹]. احقاق الحق، ج ۳، ص ۴۲۵٫

    [۲۰]. رعد، ۷٫

    [۲۱]. فخر رازی، تفسیر کبیر، ج ۱۹، ص ۱۴٫

    [۲۲]. سیوطی، جلال الدین، الدر المنثور، ج ۴، ص ۴۵٫

    [۲۳]. نفیس احقاق الحق، جلد ۳، ص ۸۸ – ۹۲٫

    [۲۴]. برائة، ۱۱۹٫

    [۲۵]. تفسیر فخر رازی، ج ۱۶، ص۲۲۱٫

    [۲۶]. احقاق الحق، ج۳، ص۲۹۷٫

    [۲۷]. تفسیر نورالثقلین ، ج ۲، ص۲۸۰، ح ۳۹۲و۳۹۳٫

    .[۲۸]شوری، ۲۳٫

    .[۲۹]اقتباس از نمایه: دلایل عقلی امامت، سؤال ۶۱۴ (سایت اسلام کوئست: ۶۷۱).

    گفتم که مرا برکاتی بفرست
    گفتا که تو اول حسناتی بفرست
    گفتم حسنات من بٌوّد حٌب علی
    گفتا بر جمالش صلواتی بفرست

  8. صلوات ها 3


  9. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    نقل قول نوشته اصلی توسط ask نمایش پست ها
    سلام
    من یک سوال دارم
    من نمی گویم چرا اسم امامان نیامده اما آیا اصلا به اصل جانشینی رسول الله (نه شخص) که از اصول دین است یک آیه وجود دارد؟؟ چون باید اصل آن در قرآن آمده باشد.
    آیا قرآن درباره جانشینی و بعد از پیامبر سخنی گفته یا سکوت کرده؟؟
    بهترین آیه ایی که در قرآن به جانشینی اشاره کرده است بخشی از آیه شریفه 16 سوره مبارکه نمل است که میفرماید " وَ وَرِثَ سُلَيْمانُ داوُد " طبق این آیه مسئله وراثت اثبات می شود و البته هر چند در ظاهر گمان می رود توریث سلیمان از پدرش داوود شاید بخاطر پدر و فرزند بودن باشد

    ناگفته پیداست مسئله نبوت و امامت چیزی است که سنگ بنای آن بر استعداد نفوس خاص برای تصدی این مقام با عظمت است بنا بر این منافاتی ندارد وراثت سلیمان از پدرش داوود هم مسئله نبوت و ولایت بر مردم بوده باشد و هم مسائل ارث و میراث فرزندی اما عمده بحث در اینجا با توجه به سیاق آیه مسئله رهبری و زعامت بر امت هست


    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  10. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    6,731
    حضور
    109 روز 14 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    4
    گالری
    1583
    صلوات
    37600



    سلام و عرض ادب


    نقل قول نوشته اصلی توسط رحیق مختوم نمایش پست ها
    آیه ایی که در قرآن به جانشینی اشاره کرده است بخشی از آیه شریفه 16 سوره مبارکه نمل است که میفرماید " وَ وَرِثَ سُلَيْمانُ داوُد "
    جناب رحیق مختوم،مگر نه اینکه مساله جانشینی و امامت از سوی خدا تعیین می گردد؟!
    به نظرم این آیه ربطی به مساله جانشینی نداره!!! منطبق کردن مساله جانشینی با این آیه به این معناست که امامت ،موروثی است در حالکه این تعیین جانشینی از سوی خداست !!!


    نتیجه اش زیباست وقتی این دو را پیوند می زنیم؛


    اینکه فرمودند: زکات زیبایی، پاکدامنی ست

    و اینکه پرداخت زکات دارائیت را افزون می کند

    حالا آنان که زیبایی بیشتر می خواهند، بسم الله




  11. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955



    نقل قول نوشته اصلی توسط CELLAR نمایش پست ها
    اول از هرچیز از خود شخص مولانا و مقتدانا علی ع در جواب اثبات خلافت برحقش، به این آیه استناد شده:

    یا ايها الذين آمنوا اطيعوا الله واطيعوا الرسول واولي الامر منكم

    و بعلاوه آیات زیادی در مورد اینکه هیچ پیامبری بی جانشین نمیماند داریم:




    مبارکة السجدة:
    وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ فَلَا تَكُن فِي مِرْيَةٍ مِّن لِّقَائِهِ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِّبَنِي إِسْرَائِيلَ
    وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا وَكَانُوا بِآيَاتِنَا يُوقِنُونَ
    مساله این جاست که جانشینی پیامبر با اصل امامت زمین تا اسمون فرق داره
    این درسته که بعد از رسول باید جانشینی باشه و حکومت و اداره کنه

    و حالا اینکه اسم این جانشین بزاریم امام و
    از اصول دین بدونیم و بقیه چیزها

    واقعا برای من هم هرگز تا حل نشده و جواب قانعی نگرفتم

  12. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    268
    حضور
    4 روز 12 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    549



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    مساله این جاست که جانشینی پیامبر با اصل امامت زمین تا اسمون فرق داره
    کارشناسان خوبی اینجا برای پاسخگویی هستند، اما شما باید کتاب شریف سلیم رو مطالعه فرمایید. جوابتان را خواهید گرف ان شا الله.

    امام ع جانشین پیامبر ص است که توسط خدا گمارده میشود.

  13. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    مساله این جاست که جانشینی پیامبر با اصل امامت زمین تا اسمون فرق داره
    این درسته که بعد از رسول باید جانشینی باشه و حکومت و اداره کنه

    و حالا اینکه اسم این جانشین بزاریم امام و
    از اصول دین بدونیم و بقیه چیزها

    واقعا برای من هم هرگز تا حل نشده و جواب قانعی نگرفتم
    سلام عليكم

    اگر مي شود دين و مذهب خود را بفرماييد كه چيست تا ادامه بحث را با هم داشته باشيم

  14. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    از اصول دین بدونیم و بقیه چیزها
    ميشه بپرسم چرا شما نبوت را از اصول مي دانيد؟

    آيا در قران آيه صريحي داريد كه به ما نشان دهيد خداوند فرموده نبوت جزئي از اصول دين مي باشد؟



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    واقعا برای من هم هرگز تا حل نشده و جواب قانعی نگرفتم
    خواهر شما دوست داريد قبول بفرماييد و يا نه اصلا نمي خواهيد قبول كنيد؟

    چون اين دو باهم بسيار متفاوتند

    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    مساله این جاست که جانشینی پیامبر با اصل امامت زمین تا اسمون فرق داره
    خواهر بزرگوار هيچ فرقي نمي كند زيرا وقتي بحث جانشيني و نصب آن معين شد شخصي به عنوان جانشين يا امام به معناي پيشوا بر مردم جعل مي شد تا مردم بر او اقتدا و اقامه كنند

    ما بايد بر سر مراتب امامت بحث كنيم و نه خود امامت كه آيا نوبت داراي مراتب هست؟ آيا امامت داراي مراتب هست؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    ین درسته که بعد از رسول باید جانشینی باشه و حکومت و اداره کنه

    و حالا اینکه اسم این جانشین بزاریم امام
    خواهرم كسي كه به عنوان جانشين انتخاب مي شود يعني ارائه طريق مي كند و كسي كه ارائه طريق مي كند يعني پيشواي مردم هست و مردم بايد به او اقتدا كنند حال فرقش در چيست؟

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود