صفحه 1 از 17 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: قیام غیر معصوم

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    (بحث دینی)
    نوشته
    1,294
    حضور
    18 روز 1 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4082

    قیام غیر معصوم




    سلام!
    یک نفر روایاتی را از کتاب احتجاج شیخ طبرسی برایم آورد و گفت طبق این روایات هیچ کس جز ائمه حق قیام و تشکیل حکومت ندارد و ان روایات اینها هستند:
    (اگر دقت کرده باشید اکثر تاپیک هایی که من میزنم برای سوالاتی میزنم که در حین بحث با افراد مختلف برایم پیش آمده است بنابراین ببخشید که مخاطب اصلی این گفتار اینجا نیست)

     ٢۴٨ -زرارة بن أعين گويد: روزى نزد امام صادق عليه السّلام بودم كه زيد على بن علىّ بمن گفت: اى جوانمرد، در بارۀ مردى از آل محمّد كه از تو طلب يارى كند نظرت چيست؟ گفتم: اگر واجب الاطاعه باشد ياريش نمايم، و گر نه در انجام وعده انجام مختارم.

    وقتى زيد خارج شد امام صادق عليه السّلام بمن فرمود: بخدا سوگند آنچنان راه را از همه طرف بر او بستى كه هيچ راه گريزى برايش باقى نگذاشتى! !


     ٢۴٩ -به امام صادق عليه السّلام عرض شد: اين چه كارى است كه دائماً يكى از شما أهل بيت قيام كرده و كشته مى‌شود و جماعت زيادى را با خود به كشتن مى‌دهد؟ ! .

    امام عليه السّلام براى زمانى طولانى سر بزير انداخته سپس فرمود: بى‌شكّ در ميان ايشان متّهم به دروغ گفتن است و در ميان غير اينان أهل تهمت و دروغ بستن است


     ٢۵٣ -و از أبو بصير نقل است كه گفت: از امام صادق عليه السّلام در بارۀ آيۀ مباركۀ:

    «سپس [اين كتاب]را به كسانى از بندگانمان كه برگزيديم ميراث داديم [پس، از آنان برخى بر خود ستمكار بودند، و برخى ميانه رو، و از ايشان برخى به خواست و فرمان خدا به نيكيها پيشى‌گيرنده‌اند. اين است فزونى و بخشش بزرگ]-فاطر: ٣٢ » ، پرسيدم، فرمود: نظر تو چيست؟ گفتم: بندگان برگزيده فقط اولاد حضرت فاطمه عليها السّلام مى‌باشند.

    فرمود: امّا آن گروه از اولاد حضرت فاطمه عليها السّلام كه دست به شمشير برده و به گمراهى مردم را به سوى خود مى‌خوانند يا ديگر مردمان مشمول اين آيه نمى‌شوند.

    عرض كردم: تكليف كسانى كه داخل اين جماعت ميشوند چيست؟ فرمود: مراد از ستمكار به خود كسى است كه مردم را نه به گمراهى مى‌خواند و نه به هدايت دعوت مى‌كند، و «مقتصد» از ما أهل بيت كسى است كه حقّ امام را نيك مى‌شناسد، و «سبقت‌گيرندۀ به نيكيها» خود شخص امام است


     ٢۵۶ -باسناد مذكور در متن از أبو جعفر احول نقل است كه گفت: زيد بن علىّ بن- حسين عليهما السّلام زمانى كه متوارى و پنهان بود مرا خواست، نزدش رفتم، بمن گفت: اى أبا جعفر اگر از ما خانواده كسى نزد تو آيد (و يارى بخواهد) چه پاسخ ميدهى؛ آيا با او به كارزار جنگ مى‌روى؟ به او گفتم: اگر پدرت يا برادرت مرا بخواهند با او خارج مى‌شوم.
    زيد گفت: من مى‌خواهم به جنگ اين قوم (بنو اميّه) بروم با من بيا! .

    گفتم: نمى‌آيم؛ قربانت گردم.

    زيد گفت: آيا جان خود را بر من ترجيح مى‌دهى؟ گفتم: من يك نفرم اگر در روى زمين امامى جز تو باشد، هر كس از تو كناره گيرد نجات يافته و هر كس با تو آيد هلاك گشته و اگر براى خدا امامى روى زمين نباشد، كسى كه از تو كناره كند با آنكه همراهيت كند برابرست، بمن گفت: اى أبا جعفر من با پدرم سر يك سفره مى‌نشستم، او پارۀ گوشت چرب را برايم لقمه مى‌كرد و لقمۀ داغ را از سر محبّت به من سرد مى‌كرد، تا چه رسد به حرارت آتش دوزخ كه برايم دلسوزى نكرده باشد! از روش ديندارى به تو خبر داده و بمن خبر نداده؟ ! گفتم: قربانت گردم، چون از آتش دوزخ بتو دلسوزى كرده خبرت نداد، زيرا مى‌ترسيد كه تو نپذيرى و از آن جهت به دوزخ روى، ولى بمن خبر داده كه اگر بپذيرم نجات يابم و اگر نپذيرم از دوزخ رفتن من باكى بر او نباشد، سپس به او گفتم: قربانت گردم، شما بهتريد يا پيغمبران؟ فرمود: البتّه پيغمبران.

    گفتم: يعقوب به يوسف مى‌گويد: «اى پسرك من، خواب خود را به برادرانت بازمگو، كه [از روى حسد]در بارۀ تو بدانديشى مى‌كنند»  ١ ، او خوابش را نگفت و پنهان داشت كه برايش نيرنگى نريزند، همچنين پدر تو مطلب را از تو پنهان كرد زيرا بر تو بيم داشت.

    زيد گفت: اكنون كه چنين گوئى بدان كه مولايت در مدينه به من خبر داد كه: من كشته مى‌شوم و در كناسۀ كوفه بدار روم، و خبر داد كه كتابى نزد اوست كه كشتن و بدار رفتن من در آن نوشته است.

    احول گويد: من به حجّ رفتم و گفتگوى خودم را با زيد به حضرت صادق عليه السّلام عرض كردم، حضرت فرمود: تو كه راه پيش و پس و راست و چپ و پايين و بالا را بر او بستى و نگذاشتى به راهى قدم نهد! ! .
    او برای اثبات حرفش بنابه روایات دیگری هم مدعی شد ائمه از شیعیانی که خودسر قیام میکردند حمایت نمیکردند!
    و خلاصه بوسیله ی این دو دسته روایات قیام امام خمینی و ولایت فقیه را زیر سوال برد!

    هی!! تو امروز برای امام زمان چیکار کردی؟


  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 16 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58289



    با نام و یاد دوست




    قیام غیر معصوم




    کارشناس بحث: استاد کریم

  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط asad نمایش پست ها
    سلام! یک نفر روایاتی را از کتاب احتجاج شیخ طبرسی برایم آورد و گفت طبق این روایات هیچ کس جز ائمه حق قیام و تشکیل حکومت ندارد و ان روایات اینها هستند:
    (اگر دقت کرده باشید اکثر تاپیک هایی که من میزنم برای سوالاتی میزنم که در حین بحث با افراد مختلف برایم پیش آمده است بنابراین ببخشید که مخاطب اصلی این گفتار اینجا نیست)
    نقل قول نوشته اصلی توسط asad نمایش پست ها
    او برای اثبات حرفش بنابه روایات دیگری هم مدعی شد ائمه از شیعیانی که خودسر قیام میکردند حمایت نمیکردند!
    و خلاصه بوسیله ی این دو دسته روایات قیام امام خمینی و ولایت فقیه را زیر سوال برد!
    وعلیکم السلام
    ما بعد از رسول خدا(ص)موظف به اطاعت وپیروی از ائمه اطهار هستیم .اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی المر منکم (نساء/59) از دیدگاه شیعه که تمام مفسران به آن تصریح کرده اند اولی الامر ائمه علیهم السلام می باشند وطبق آیه اطاعت از آنها مطلق است وشامل تمام امور اعم از دنیوی واخروی می شود وقیام نیز یکی از این موارد است. ودر عصر ائمه اگر کسی بدون اذن آنها قیام کند مسلما درست نیست. بنابراین قیامهای عصر ائمه دو نوع است: بعضی مورد تایید آنها بوده است مانند قیام زید بن علی (ع) وخیلی از آنها نیز مورد تاییدشان نبوده است مانند قیام زید النار برادر امام رضا علیه السلام وخیلی ها قیامهایی که نوادگان امام حسن علیه السلام انجام دادند.
    اما این مساله در عصر غیبت فرق می کند وهمانطور که امام زمان علیه السلام می فرماید در عصر غیبت حجت بر مردم رواة احادیث هستند وتشخیص آنها بر مردم حجت می باشد.
    واما الحوادث الواقعة فارجعوا فیها الی رواة احادیثنا فانهم حجتی علیکم وانا حجة الله علیهم (صدوق،کمال الدین،ج2،ص484) در اتفاات پیش آمده به روات احادیث ما رجوع کنید چون آنها حجت من بر شما هستند ومن حجت خدا بر آنها می باشم.
    بنابراین در عصر غیبت وقتی این علماء تشخیص می دهند که دین در خاطر است وباید کاری کرد عمل آنها حجت است وطبق دین بوده ودر مقابل ائمه علیهم السلام نیست.
    نکته دیگر اینکه امر به معروف ونهی از منکر از واجبات است واگر دقت داشته باشید امام خمینی در سال 42 در مقابل کارهای خلاف دین شاه هشدارهایی داد ووقتی با بی توجهی مواجه شد اتو را زندانی کردند مردم نیز در حمایت از مرجع خود قیام کردند که رژیم پهلوی آنها را به خاک وخون بست.
    آیة الله خویی نیز در کتاب منهاج الصالحین ،ج1،ص665اشاره می کند که وقتی قدرت وتوانایی مسلمانان در حدی بود که بتوانند بر دشمنان قیام کنند وفقیه جامع الشرایط با مشورت صاحب نظران به این نتیجه رسید می تواند قیام کند وبا کفار بجنگد.
    پس نکته مهم این است که در عصر غیبت تشخیص فقهاء جامع الشرایط حجت است.
    قیام غیر معصوم
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    (بحث دینی)
    نوشته
    1,294
    حضور
    18 روز 1 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4082



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    وعلیکم السلام
    ما بعد از رسول خدا(ص)موظف به اطاعت وپیروی از ائمه اطهار هستیم .اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی المر منکم (نساء/59) از دیدگاه شیعه که تمام مفسران به آن تصریح کرده اند اولی الامر ائمه علیهم السلام می باشند وطبق آیه اطاعت از آنها مطلق است وشامل تمام امور اعم از دنیوی واخروی می شود وقیام نیز یکی از این موارد است. ودر عصر ائمه اگر کسی بدون اذن آنها قیام کند مسلما درست نیست. بنابراین قیامهای عصر ائمه دو نوع است: بعضی مورد تایید آنها بوده است مانند قیام زید بن علی (ع) وخیلی از آنها نیز مورد تاییدشان نبوده است مانند قیام زید النار برادر امام رضا علیه السلام وخیلی ها قیامهایی که نوادگان امام حسن علیه السلام انجام دادند.
    اما این مساله در عصر غیبت فرق می کند وهمانطور که امام زمان علیه السلام می فرماید در عصر غیبت حجت بر مردم رواة احادیث هستند وتشخیص آنها بر مردم حجت می باشد.
    واما الحوادث الواقعة فارجعوا فیها الی رواة احادیثنا فانهم حجتی علیکم وانا حجة الله علیهم (صدوق،کمال الدین،ج2،ص484) در اتفاات پیش آمده به روات احادیث ما رجوع کنید چون آنها حجت من بر شما هستند ومن حجت خدا بر آنها می باشم.
    بنابراین در عصر غیبت وقتی این علماء تشخیص می دهند که دین در خاطر است وباید کاری کرد عمل آنها حجت است وطبق دین بوده ودر مقابل ائمه علیهم السلام نیست.
    نکته دیگر اینکه امر به معروف ونهی از منکر از واجبات است واگر دقت داشته باشید امام خمینی در سال 42 در مقابل کارهای خلاف دین شاه هشدارهایی داد ووقتی با بی توجهی مواجه شد اتو را زندانی کردند مردم نیز در حمایت از مرجع خود قیام کردند که رژیم پهلوی آنها را به خاک وخون بست.
    آیة الله خویی نیز در کتاب منهاج الصالحین ،ج1،ص665اشاره می کند که وقتی قدرت وتوانایی مسلمانان در حدی بود که بتوانند بر دشمنان قیام کنند وفقیه جامع الشرایط با مشورت صاحب نظران به این نتیجه رسید می تواند قیام کند وبا کفار بجنگد.
    پس نکته مهم این است که در عصر غیبت تشخیص فقهاء جامع الشرایط حجت است.
    سلام و ممنون از پاسخ!
    خدمت شما عرض کنم که بله این حرفهارو من به اون شخص زدم و اون گفت:
    در زمان ائمه هرکس قیام کرد ائمه همراه او نشدند زیرا شرایط پیروزی وجود نداشت! زیرا یاور کافی نداشتند!
    در این زمان هم ما بدون معصوم نیستیم و هرموقع معصوم شرایط قیام را مناسب ببیند و هرموقع یاور واقعی پیدا کند ظهور میکند و خودش قیام میکند! لذا این قیام (قیام امام خمینی) هم مثل قیام های اون زمان واجب الاطاعه نیستند! و طبق روایات نهایتش اینکه انسان مختار است به آنها بپیوندد یا نپیوندد!

    هی!! تو امروز برای امام زمان چیکار کردی؟


  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    268
    حضور
    4 روز 12 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    549



    کریم
    کارشناس پاسخگوی کلام و اعتقادات

    با تشکر از جواب زیباتون، اما شما استناد کردید به فرموده آیت الله خویی ره که ایشان کلا از اساس ولایت فقیه امام خمینی ره را مود اشکال میداند(چرا؟)

  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    لا ادری
    نوشته
    659
    حضور
    17 روز 6 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1143



    سلام

    حال که سخن از آیت الله خویی مطرح شد نظر عزیزان را به این جمله از ایشان جلب می کنم :

    أن الولاية لم تثبت للفقيه في عصر الغيبة بدليل وإنما هي مختصة بالنبي والأئمة (عليهم السّلام)

    ولایت در عصر غیبت با هیچ دلیلی برای هیچ فقیهی ثابت نمی شود و همانا ولایت مختص پیامبر و معصومین است . ( التنقیح ج 1 ص 361 )

    متاسفانه در مورد ولایت فقیه ما هیچ دلیل و مدرک معتبری نداریم و تمامی روایات مربوط یه یحث ولایت فقیه همگی یا توسط افراد مجهول نقل شده اند و ضعیف اند و یا مرسل و مقطوع هستند .

    حال این ولایت فقیه از کجا آمده است ، والله اعلم !


  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه،سوال،طبیعت،سَحر و هر چیزی که یاداور مالکو صاحبم باشه
    نوشته
    1,212
    حضور
    15 روز 8 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    46
    آپلود
    1
    گالری
    5
    صلوات
    3259



    در مورد نظر ایت الله خویی این لینک توضیحات بسیار خوبی داره که فکر میکنم دوستان کامل بخونن حتما جواب خیلی از سوالاتشون رو پیدا میکنن(با توجه به اینکه درست نیست ما بگردیم فردی رو پیدا کنیم که با ما هم عقیده باشه تا تاییدی بر عقایدمون باشه به جای اینکه بیطرفانه نظر همه ی بزرگان رو مطالعه کنیم و به جای توجه به اشخاص دلایل انها رو ببینیم و از این طریق حق رو بشناسیم.)
    ویرایش توسط hoorshid : ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت ۱۱:۳۸
    ما دلخوش به سلامی هستیم که پاسخ ان واجب است!السلام علیک یا ابا صالح المهدی!
    یا رب!
    ما رو عامل تعجیل ظهور موعودت قرار بده!
    کمک کن تسکین غم هایش باشیم!
    و خنده ی روی لبهاش!
    نه (پناه بر تو!) اشک گوشه ی چشم هاش!


  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    لا ادری
    نوشته
    659
    حضور
    17 روز 6 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1143



    نقل قول نوشته اصلی توسط hoorshid نمایش پست ها
    در مورد نظر ایت الله خویی این لینک توضیحات بسیار خوبی داره که فکر میکنم دوستان کامل بخونن حتما جواب خیلی از سوالاتشون رو پیدا میکنن(با توجه به اینکه درست نیست ما بگردیم فردی رو پیدا کنیم که با ما هم عقیده باشه تا تاییدی بر عقایدمون باشه به جای اینکه بیطرفانه نظر همه ی بزرگان رو مطالعه کنیم و به جای توجه به اشخاص دلایل انها رو ببینیم و از این طریق حق رو بشناسیم.)
    سلام علیکم

    در لینکی که اراده کرده اید گفته شده که آیت الله خویی اصل ولایت فقیه را قبول دارد ، اما من از کتاب خود ایشان برایتان آوردم که آقای خویی اصل ولایت را برای فقیه ثابت شده نمی داند !!!!!! حال چگونه چیز ثابت نشده از دیدگاه خودش را قبول کرده است !!!!!! از عجایب این روزگار است .


  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه،سوال،طبیعت،سَحر و هر چیزی که یاداور مالکو صاحبم باشه
    نوشته
    1,212
    حضور
    15 روز 8 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    46
    آپلود
    1
    گالری
    5
    صلوات
    3259

    تعجب




    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالرسول نمایش پست ها
    در لینکی که اراده کرده اید گفته شده که آیت الله خویی اصل ولایت فقیه را قبول دارد ، اما من از کتاب خود ایشان برایتان آوردم که آقای خویی اصل ولایت را برای فقیه ثابت شده نمی داند !!!!!! حال چگونه چیز ثابت نشده از دیدگاه خودش را قبول کرده است !!!!!! از عجایب این روزگار است
    سلام.
    اول:
    پس نقل قولی رو که عین متن کتاب ایشون هست رو ببینیدنه انچه شما به عنوان ترجمه اوردید!!!)
    ان الاخبار المستدل بها علی الولایه المطلقه قاصره السند او الدلاله و تفصیل ذلک موکول الی محله. نعم یستفاد من الاخبار المعتبره ان للفقیه ولایه فی موردین و هما الفتوی و القضاء و اما ولایته فی سایر الموارد فلم یدلنا علیها روایه تامه الدلاله و السند»
    سید ابوالقاسم خویی، التنقیح فی شرح العروه الوثقی (تقریرات درس مرحوم خویی به قلم میرزا علی غروی تبریزی)، ج1، ق، مؤسسه ی آل البیت، بی تا، چاپ دوم، صص 419-420.

    پس ان طور که شما گفتید نیست!!!اصل ولایت مورد قبول ایشون هست...و همون طور که در لینک توضیح داده شده اختلافات بر سر اختیارات ست... نه اصل.
    از طرفی خود ایت الله خویی مجتهد بودند،فتاوا صادر میکرند رساله عملیه دارند اگر(طبق ادعای شما) ولایت فقیه رو در هیچ حد و سطحی قبول نداشتند پس بر چه اساسی این کار رو میکردند؟!؟!اگر قبول نداشتند که در دوران غیبت فقیه میتواند به نمایندگی از امام معصوم احکام دین رو تعیین کنه بر چه اساسی خودشون این کار رو میکردند؟!!?!!؟...دقت کنید چه چیزی رو نسبت میدهید!!...
    دوم:
    عرض کردم لینک کامل مطالعه بشه.اینکه ما عقیده ای رو از قبل داشته باشیم و بگردیم بین افراد کسی رو پیدا کنیم که عقیدش به ما شبیه است و اینطوری حجت بیاریم برای درستی حرفمون کار صحیحی نیست.(یک جور دور هم هست!!)انسان عاقل دلایل رو میبینه ، میخونه تصمیم میگیره.
    بیشتر دلایل اورده شده در مورد ولایت فقیه که مبانی روایی دارند برمیگردند به احادیث کاملا موثق مثل: أما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها إلی رواة حدیثنا فإ نهم حجتی علیکم و أنا حجة الله علیهم. (اکمال الدین، ج1،ص483) است که سند ان مورد تایید است و انچه اختلاف هست (که ایت الله خویی هم بر ان ایراد وارد کردن) بر سر تفسیر این گونه روایات است که ایا ولایت مطلقه میتوان از ان برداشت کرد یا نه.
    درواقع مشکلات وارد شده از طرف ایت الله خویی در مورد بعضی روایات است که ولایت مطلقه رو از انها برداشت میکنند.نه خود ولایت فقیه رو.
    سوم:
    دلایل مبنی بر اثبات ولایت فقیه (یا حتی ولایت مطلقه فقیه که مورد اختلاف هست) فقط روایی نیستند بلکه هم دلایل عقلی هست هم تا حدی قرانی.بر اساس برخی استدلال های عقلانی این مسئله(ولایت فقیه یا حتی ولایت مطلقه فقیه) جز بدیهیات در مذهب شیعه شمرده میشود!!..
    .
    ویرایش توسط hoorshid : ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت ۱۰:۱۵
    ما دلخوش به سلامی هستیم که پاسخ ان واجب است!السلام علیک یا ابا صالح المهدی!
    یا رب!
    ما رو عامل تعجیل ظهور موعودت قرار بده!
    کمک کن تسکین غم هایش باشیم!
    و خنده ی روی لبهاش!
    نه (پناه بر تو!) اشک گوشه ی چشم هاش!


  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط asad نمایش پست ها
    در زمان ائمه هرکس قیام کرد ائمه همراه او نشدند زیرا شرایط پیروزی وجود نداشت! زیرا یاور کافی نداشتند!
    در این زمان هم ما بدون معصوم نیستیم و هرموقع معصوم شرایط قیام را مناسب ببیند و هرموقع یاور واقعی پیدا کند ظهور میکند و خودش قیام میکند! لذا این قیام (قیام امام خمینی) هم مثل قیام های اون زمان واجب الاطاعه نیستند! و طبق روایات نهایتش اینکه انسان مختار است به آنها بپیوندد یا نپیوندد!
    پس مساله فرق کرد وهمیشه اینطور نیست که عدم همراهی فیزکی ائمه علیهم السلام با قیامی مانند قیام مختار و زید شهید بمنزله ناح بودن آن است چون ایشان در شرایطی بودند که قیام اولا به نتیجه دلخواه نمی رسید وثانیا با رفتن ائمه به این شکل امور دینی سر وسامان نمی گرفت . ولی در عین حال ائمه بعضی قیامها را که در مسیر آنها بود تایید می کردند. ودر عصر غیبت نیز بنده با توجه به احادیثی که نقل کردم استباط فقهاء حجیت دارد در حوادثی که پیش می آید وفقیهی مانند امام خمینی با تحقیق در امور جاری کشور به این نتیجه می رسد که اگر واکنش نشان ندهد دین وتشیع به خطر خواهد افتاد ولذا اعتراض می کند ومردم از ایشان حمایت می کنند وحوادث بعدی که پیش می آید. ما نیز در اینجا در مقام اینکه بر تک تک افراد لازم است در این قیامها شرکت کنند نیستیم چون این امری فقهی است و وابسته به نظر مرجع شخص دارد اما با توجه به سخنانی که گفتید خود آنشخص نیز مشروعیت قیام امام خمینی (ره)را قبول دارند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط CELLAR نمایش پست ها
    با تشکر از جواب زیباتون، اما شما استناد کردید به فرموده آیت الله خویی ره که ایشان کلا از اساس ولایت فقیه امام خمینی ره را مود اشکال میداند(چرا؟)
    دوست عزیز مساله را به این شکل مطرح کردن فکر نکنم زبا باشد وامثال آیة الله خویی به عنوان مراجعی دنیا گریز و با ورع اگر اختلافی هم داشتند مبنایی بوده است نه اینکه ایشان ولایت فقیه امام خمینی را قبول نداشته باشند . ایشان ولایت فقیه را قبول داشتند ولی آنرا مطلقه نمی دانستند بر خلاف نظر امام همانطور که یکی از دوستان نیز متن نظر ایشان را بیان داشتند. اما علی الظاهر ایشان در آخرین نوشته خود از این نظر رجوع کرده اند وولایت مطلقه را پذیرفته اند وحتما می دانید که مستند در نظر فقهاء آخرین نظر ایان است.
    قیام غیر معصوم
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 17 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود