صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: قتال اهل کتاب این بار تهاجمی !!!!؟؟؟؟؟؟

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    لا ادری
    نوشته
    659
    حضور
    17 روز 6 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1143

    قتال اهل کتاب این بار تهاجمی !!!!؟؟؟؟؟؟




    سلام علیکم

    بحث قتال غیر مسلمانان یک بحث شبهه بر انگیز است که مستشرقین بسیار بر روی آیات خشونت آمیز و جنایی !!!! قرآن بحث می کنند و از خشونت طلبی اسلام و قرآن می گویند .

    در بسیاری موارد پاسخ های مناسبی به این افراد داده شده است . اما 29 سوره توبه از درجه بیشتر از شبهه برخوردار است . آیه از این قرار است :



    " قَاتِلُوا الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَا بِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَلَا يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَلَا يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُوا الْجِزْيَةَ عَنْ يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ "


    با كسانى از اهل كتاب كه نه به خدا، و نه به روز جزا ايمان دارند، و نه آنچه را خدا و رسولش تحريم كرده حرام مى‏ شمرند، و نه آيين حق را مى‏ پذيرند، پيكار كنيد تا زمانى كه با خضوع و تسليم، جزيه را به دست خود بپردازند! ( ترجمه آیت الله مکارم شیرازی )

    در اطراف این آیه شبهات زیر مطرح می شود :

    0 ) شان نزول آیه چیست ؟

    1) اهل کتاب دقیقا چه افرادی هستند ؟ آیا مردمانی هستند که در آیه بعدی معرفی شده اند و یا گروه های دیگری را هم شامل می شوند ؟

    2 ) واژه قاتلوا به چه معناست ؟

    3 ) تعیین ایمان به خدا و روز جزا از سوی ما چگونه امکان پذیر است ؟

    4 ) اسلام که همواره از صلح و دوستی سخن می گوید چرا در این آیه نهایت خشونت را اعلام می کند ؟

    5 ) علت تاکید بر پرداخت جزیه چیست ؟ آیا هدف از حمله به اهل کتاب اجبار آنها به پرداخت جزیه است ؟

    6 ) آیا بهتر نیست که به جای قتال افراد با چنین ویژگی هایی با آنها بحث نمود ؟

    دو درخواست از همه شرکت کنندگان در بحث دارم : یکی اینکه پاسخ ها با محور قرار دادن همین آیه باشد و دیگر اینکه جواب ها مستند و مستدل باشد.

    با تشکر فراوان


  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,525
    حضور
    175 روز 3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58319



    با نام و یاد دوست



    قتال اهل کتاب این بار تهاجمی !!!!؟؟؟؟؟؟





    کارشناس بحث: استاد میقات



  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالرسول نمایش پست ها

    در اطراف این آیه شبهات زیر مطرح می شود :

    0 ) شان نزول آیه چیست ؟

    واژه قاتلوا به چه معناست ؟

    «قَاتِلُواْ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَا بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَ لَا يحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ لَا يَدِينُونَ دِينَ الْحَقّ‏ِ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتىَ‏ يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَ هُمْ صَاغِرُونَ»
    با كسانى از اهل كتاب كه نه به خدا، و نه به روز جزا ايمان دارند، و نه آن چه را خدا و رسولش تحريم كرده حرام مى ‏شمرند، و نه آيين حق را مى ‏پذيرند، پيكار كنيد تا زمانى كه با خضوع و تسليم، جزيه را به دست خود بپردازند! (توبه، 29)


    با سلام و درود

    در مورد شأن نزول این آیه، نقل شده كه اين آيه در وقتى نازل شد كه رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله دستور جنگ با روميان را صادر فرمودند و به دنبال آن به جنگ تبوك رفتند.

    و برخى گفته‏ اند اختصاص به آن جنگ ندارد و به طور عموم نازل شده است. (مجمع البيان في تفسير القرآن، ج ‏5، ص 34)


    اما تعبیر از «قَاتِلُوا»:

    قاتلوا، فعل امر از باب مفاعله و دستور به جنگیدن است. جنگیدن با كسى كه قصد جنگ دارد و آماده جنگ شده است‏. (ر.ک: مجمع البيان في تفسير القرآن، ج ‏2، ص 509)

    قرآن کریم هم این قید را تصریح کرده است:

    «وَ قاتِلُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ الَّذينَ يُقاتِلُونَكُم‏»؛ و در راه خدا، با كسانى كه با شما مى‏ جنگند، نبرد كنيد. (بقره، 190)

    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۲/۰۳/۲۰ در ساعت ۱۰:۲۱
    قتال اهل کتاب این بار تهاجمی !!!!؟؟؟؟؟؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  7. صلوات


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالرسول نمایش پست ها

    اهل کتاب دقیقا چه افرادی هستند ؟ آیا مردمانی هستند که در آیه بعدی معرفی شده اند و یا گروه های دیگری را هم شامل می شوند ؟

    اهل کتاب: (یهودی، مسیحی و مجوس)


    علامه طباطبایی در این زمینه چنین می آورد:

    از آيات بسيارى بر مى ‏آيد كه منظور از اهل كتاب يهود و نصارى هستند، و آيه شريفه «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ الَّذِينَ هادُوا وَ الصَّابِئِينَ وَ النَّصارى‏ وَ الْمَجُوسَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ شَهِيدٌ» (حج، 17)، دلالت و يا حد اقل اشعار دارد بر اين كه مجوسيان نيز اهل كتابند، زيرا در اين آيه و ساير آياتى كه صاحبان اديان آسمانى را مى‏ شمارد در رديف آنان و در مقابل مشركين به شمار آمده ‏اند، و صابئين يك طائفه از مجوس بوده ‏اند كه به دين يهود متمايل شده و دينى ميان اين دو دين براى خود درست كرده ‏اند.

    و از سياق آيه 29 سوره توبه، بر مى ‏آيد كه كلمه "من" در جمله «مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ» بيانيه است نه تبعيضى، براى اينكه هر يك از يهود و نصارى و مجوس مانند مسلمين، امت واحد و جداگانه ‏اى هستند، هر چند مانند مسلمين در پاره‏ اى عقايد به شعب و فرقه ‏هاى مختلفى متفرق شده و به يكديگر مشتبه شده باشند.

    و اگر مقصود قتال با بعضى از يهود و بعضى از نصارى و بعضى از مجوس بود، و يا مقصود، قتال با يكى از اين سه طائفه اهل كتاب كه به خدا و معاد ايمان ندارند مى ‏بود، لازم بود كه بيان ديگرى غير اين بيان بفرمايد تا مطلب را افاده كند. (‏ترجمه الميزان، ج ‏9، ص 315)

    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۲/۰۳/۲۰ در ساعت ۱۰:۲۴
    قتال اهل کتاب این بار تهاجمی !!!!؟؟؟؟؟؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالرسول نمایش پست ها

    تعیین ایمان به خدا و روز جزا از سوی ما چگونه امکان پذیر است ؟



    اسلام، معیار ایمان کامل و حقیقی


    خداى تعالى در قرآن کریم، ميان ايمان به او و ايمان به روز جزا هيچ فرقى نمى‏ گذارد، و كفر به يكى از آن دو را كفر به هر دو مى داند.

    در باره كسانى كه ميان خدا و پيغمبرانش تفاوت قائل شده ‏اند و به خود خدا و بعضى از پيغمبران ايمان‏ آورده و به بعضى ديگر ايمان نياورده‏ اند حكم به كفر نموده، و از آن جمله فرموده: «إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُرِيدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذلِكَ سَبِيلًا أُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ حَقًّا وَ أَعْتَدْنا لِلْكافِرِينَ عَذاباً مُهِيناً» (نساء، 150 و 151)

    بنا بر اين، اهل كتاب هم كه به نبوت پیامبر(ص) ايمان نياورده ‏اند كفار حقيقى هستند، و لو اين كه اعتقاد به خدا و روز جزا داشته باشند. علاوه بر اين كه اعتقادشان به خدا و روز جزا هم اعتقادى صحيح نيست.

    پس ظاهرا علت اين كه ايمان به خدا و روز جزا را از اهل كتاب نفى مى‏ كند اين است كه اهل كتاب، توحيد و معاد را آن طور كه بايد معتقد نيستند، هر چند اعتقاد به اصل الوهيت را دارا مى ‏باشند، نه اين كه علتش اين باشد كه اين دو ملت اصلا معتقد به وجود اله نيستند، چون قرآن اعتقاد به وجود اللَّه را از قول خود آنها حكايت مى‏ كند، گر چه در توراتى كه فعلا موجود است اصلا اثرى از مساله معاد ديده نمى‏ شود. (ترجمه الميزان، ج ‏9، ص 316)

    قتال اهل کتاب این بار تهاجمی !!!!؟؟؟؟؟؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  11. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125






    بیانی دیگر از کافر بودن اهل کتاب



    در اين آيه 29 سوره توبه، براى اهل كتاب كه بايد با آنها جنگيد سه ويژگى ذكر مى ‏كند:

    1. آن ها به خدا و روز قيامت ايمان ندارند. البته آنها مدّعى اين هستند كه ايمان به خدا و قيامت دارند ولى مى ‏دانيم كه ايمان آنها شرك آلود است و همان گونه كه در آيه بعدى خواهد آمد يهودي ها عزير را پسر خدا مى ‏دانستند و نصارى، مسيح را پسر خدا مى ‏خواندند و نيز آنها دانشمندان خود را ارباب خود قرار داده بودند و ايمان واقعى به خدا و روز قيامت نداشتند.

    ضمنا در تورات كنونى ذكرى از قيامت و عالم پس از مرگ به ميان نيامده است.

    2. آن ها آن چه را كه خدا و رسول او حرام كرده ‏اند، حرام نمى‏ دانند. منظور از رسول در اينجا پيامبران خودشان است. يعنى آنها حتى به احكام دين خود نيز پاى بند نيستند و چيزهايى را كه موسى و عيسى حرام كرده ‏اند، آنها حرام نمى ‏دانند.

    3. آن ها به دين حق گرايش نمى‏ كنند و اسلام را كه دين بر حق است نمى ‏پذيرند.

    نکته: درست است كه دين موسى و عيسى هم بر حق بودند ولى با ظهور اسلام آن دين ها نسخ شدند و دين اسلام يگانه دين بر حق است و هر مكلفى بايد آن را بپذيرد.


    بنابر این:

    طبق اين آيه با اهل كتاب كه اين ويژگی ها را دارند بايد جنگيد تا وقتى كه حاضر به پرداخت جزيه شوند، يعنى شرايط صلح را قبول كنند؛ آن وقت مى ‏توانند به عنوان كافر ذمى در پناه مسلمانان زندگى كنند و جان و مال و ناموس آنها محترم است و آنها در انجام مراسم دينى خود نيز آزاد هستند. (ر.ک: تفسیر كوثر، ج ‏4، ص 456)

    قتال اهل کتاب این بار تهاجمی !!!!؟؟؟؟؟؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  12. صلوات


  13. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالرسول نمایش پست ها

    اسلام که همواره از صلح و دوستی سخن می گوید چرا در این آیه نهایت خشونت را اعلام می کند ؟


    برخورد اسلام‏ با کافران


    در يك تقسيم بندى ابتدايى مى ‏توان كافران را از لحاظ برخورد حكومت اسلامى با آنان به دو دسته تقسيم كرد: مشرك و اهل كتاب.

    مشركان كسانى هستند كه به يكى از اديان آسمانى عقيده ندارند و به جاى خدا بتها و يا موجودات ديگر را پرستش مى‏كنند و در آغاز ظهور اسلام، پيامبر اسلام با مشركانى روبرو بود كه بت مى ‏پرستيدند.

    در مقابل اينها اهل كتاب قرار دارند كه به يك دين آسمانى عقيده دارند اگر چه در دين خود دچار انحراف هم شده و عقيده شرك آلودى هم داشته باشند، مانند يهود و نصارى و مجوس و به قول بعضى‏ها صابئين نيز از آنها هستند.


    برخورد حكومت اسلامى با اين دو گروه از كافران متفاوت است:

    اسلام با شرك سر سازگارى ندارد و در حكومت خود وجود مشرك را تحمل نمى ‏كند و حكم اين است كه با آنان جنگ شود يا اسلام را بپذيرند و يا كشته شوند و يا از سرزمين هاى اسلامى بيرون روند.

    اما در باره اهل كتاب حكم ديگرى وجود دارد. اهل كتاب مى توانند در كنار مسلمانان زندگى كنند مشروط بر اين كه شرائط ذمه را داشته باشند.

    آنها اگر آن شرائط خاص را داشته باشند، بر عهده و ذمّه مسلمانان است كه از جان و مال و ناموس آنها حمايت كنند و به آنها كافر ذمّى گفته مى ‏شود.

    يكى از شرائط مهم ذمّه كه بايد اهل كتاب به آن ملتزم شوند، دادن «جزيه» است و آن مقدار مالى است كه يا به صورت سرانه يا به صورت ماليات بر زمين مى ‏پردازند و در مقابل آن در امان هستند و اين مشابه زكات و ساير حقوق مالى است كه حكومت اسلامى از مسلمانان وصول مى‏ كند. (تفسیر كوثر، ج ‏4، ص 458)


    باید توجه داست که دین اسلام کاملترین و آخرین ادیان الهی است و هر دینی قبل از آن منسوخ شده و زمان آن گذشته است.

    حکم جهاد و مبارزه با کافران ـ اعم از مشرکان و اهل کتاب ـ برای این است که دین اسلام برترین دین است و باید اعتلای آن حفظ شود.

    قتال اهل کتاب این بار تهاجمی !!!!؟؟؟؟؟؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  14. صلوات


  15. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125





    چند نکته:



    1. خشونت در برابر دشمنان، هیچ اشکالی ندارد و منطقی و معقول است.

    2. این دشمنان، کسانی بوده اند که در دشمنی خود پابرجا بوده و از هر فرصتی برای جنگ و مبارزه بر علیه مسلمانان استفاده می کردند.

    3. جامعه اسلامی باید فضایی اسلامی و دینی داشته باشد لذا کافرانی که دست از کفر و عناد بر نمی دارند و در هر لحظه به دنبال ضربه به این جامعه هستند، در آن جایی ندارند.

    4. کافران باید انتخاب کنند یعنی این نبوده که همه راهها بر روی آنها بسته شود.

    مشرکان یا باید مسلمان شوند و یا باید از آن سرزمین بیرون روند.

    اهل کتاب نیز اگر بخواهند در آن سرزمین بمانند باید به صلح پیبند باشند و جزیه بدهند یعنی تحت سلطه حکومت اسلامی باشند و دست از دشمنی بر دارند.


    بنابر این:

    چنین برخوردی با چنین دشمنی که همیشه در صدد دشمنی است و سر جنگ دارد، برخوردی منطقی و معقول است.

    قتال اهل کتاب این بار تهاجمی !!!!؟؟؟؟؟؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  16. صلوات


  17. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالرسول نمایش پست ها

    علت تاکید بر پرداخت جزیه چیست ؟ آیا هدف از حمله به اهل کتاب اجبار آنها به پرداخت جزیه است ؟

    فلسفه گرفتن جزیه


    "جزيه" يك نوع ماليات سرانه اسلامى است كه به افراد تعلق مى‏ گيرد، و به تعبير ديگر "ماليات سرانه سالانه" است.

    جزیه، ماليات و جزاى امنيتى است كه حكومت اسلامى براى اهل کتاب فراهم مى‏ سازد.

    جزيه، قبل از اسلام هم بوده و فلسفه اصلى اين چنین ماليات هایی، این است كه دفاع از موجوديت و استقلال و امنيت يك كشور وظيفه همه افراد آن كشور است، لذا هر گاه جمعى عملا براى انجام اين وظيفه قيام كنند، و عده ‏اى ديگر به خاطر اشتغال به كسب و كار نتوانند در صف سربازان قرار گيرند، وظيفه گروه دوم اين است كه هزينه جنگجويان و حافظان امنيت را به صورت يك ماليات سرانه در سال بپردازند.

    گواه ديگر اين كه در اسلام جزيه بر مسلمانان لازم نيست، زيرا جهاد بر همه واجب است و به هنگام لزوم همگى بايد در ميدان نبرد در برابر دشمن حاضر شوند، اما چون اقليت هاى مذهبى از شركت در جهاد معافند، به جاى آن بايد جزيه بپردازند، تا از اين طريق در حفظ امنيت كشور اسلامى كه در آن آسوده زندگى مى‏ كنند سهمى داشته باشند.

    و نيز معاف بودن كودكان اقليت‏ هاى مذهبى و هم چنين زنان، پير مردان و نابينايان آن ها از حكم جزيه دليل ديگرى بر اين موضوع است.



    بنابر این:

    جزيه تنها يك نوع كمك مالى است، كه از طرف اهل كتاب در برابر مسئوليتى كه مسلمانان به منظور تأمين امنيت جان و مال آن ها به عهده مى ‏گيرند، پرداخت مى ‏گردد.

    ___________
    (برگرفته از: تفسير نمونه، ج ‏7، ص 355 و 356)

    قتال اهل کتاب این بار تهاجمی !!!!؟؟؟؟؟؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  18. صلوات


  19. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالرسول نمایش پست ها

    آیا بهتر نیست که به جای قتال افراد با چنین ویژگی هایی با آنها بحث نمود ؟

    با توجه به تاریخ اسلام، روشن است که پیامبر خدا(ص) بیش از اندازه ای که هر فرد عادی مراعات می کند، ایشان با مخالفان مدارا کرده و لحظه ای از پند و اندز و ارشاد آنها دست نکشیده و از هر فرصتی استفاده کرده و پیام الهی را به گوش آنها رسانده و آنها را بشارت داده و انذار نموده اند.

    دشمنی که نه برای یکبار و دو بار، بلکه به دفعات ثابت کرده که همیشه قصدش دشمنی و جنگ با مسلمانان بوده و راضی به غیر از آن نمی شود، دیگر جایی برای گفتگو نمی گذارد.

    بحث و گفتگو در جایی است که طرف مقابل هم اهل بحث و گفتگو باشد. وقتی طرف مقابل قصد جنگ و مبارزه دارد و به غیر از نابودی اسلام و مسلمین، به چیز دیگری فکر نمی کند، تنها راه، مبارزه با آن است.

    افزون بر آن، اسلام برای کافران، راه انتخاب قرار داده که یا مسلمان شوند و از سرزمین مسلمانان بیرون بروند (در خصوص مشرکان)؛ و در مورد اهل کتاب نیز اگر بخواهند در آن سرزمین بمانند باید شرائط صلح را قبول کنند و جزیه بدهند. در این صورت جان و مال آنها محفوظ و در امان حکومت اسلامی است.

    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۲/۰۳/۲۰ در ساعت ۱۰:۴۰
    قتال اهل کتاب این بار تهاجمی !!!!؟؟؟؟؟؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  20. صلوات


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. در جامعه ی امروزی ؛ هرچه با حجاب تر ، نگاه ها بیشتر ؟؟؟؟؟؟
    توسط در محضر خدا در انجمن عفاف و حجاب
    پاسخ: 80
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۳۱, ۱۴:۲۰
  2. جمع بندی نسبیت در اخلاق؟؟؟؟؟؟
    توسط ذکر یونسیه در انجمن مسائل فلسفه اخلاق
    پاسخ: 22
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۸/۲۶, ۱۷:۴۸
  3. فرق کفاره با فدیه چیست؟؟؟؟؟؟
    توسط شبکه1 در انجمن قضا و کفاره روزه
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۰۸, ۱۵:۳۸
  4. مرتاض یا رمالی زمان مرگم را گفته. چه کنم؟؟؟؟؟؟
    توسط عبدالرحیم در انجمن معاد شناسی
    پاسخ: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۲, ۲۲:۲۸
  5. کی گفته آیه 55 سوره مائده در شأن علی بن ابیطالبه ؟؟؟؟؟؟
    توسط حمید در انجمن سؤالات و شبهات تفسیري
    پاسخ: 52
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۷/۱۸, ۰۰:۰۲

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود