صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تنوع طلبی جنسی در مردان

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    علم ,هنر,معارف,عشق,بهشت
    نوشته
    645
    حضور
    17 روز 3 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1579

    اشاره تنوع طلبی جنسی در مردان




    سلام

    اگر تنوع طلبی جنسی در آقایان یک گرایش واقعی و ذاتی نیست مبنای احادیث و روایاتی که در آن به داشتن زنان متعدد در بهشت وعده داده شده است چیست؟

    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۴/۰۹/۱۴ در ساعت ۰۰:۴۷

  2. صلوات ها 11


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,554
    حضور
    175 روز 11 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58344



    با نام و یاد دوست






    تنوع طلبی جنسی در مردان





    تنوع طلبی جنسی در مردان


  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    با سلام
    حس تنوع طلبی در هر انسانی در حوزه های مختلف از شاخه های کمال طلبی انسانی است. بدین معنا که انسان که ذاتا کمال گرا و تکامل جو است در راستای رسیدن به این کمال گاه دست به تنوع طلبی می زند چرا که در نوع های مختلف کمال خود را دیده و به سوی آنها حرکت می کند .
    گاه این کمال طلبی که در تنوع طلبی راه خود را می یابد منشا تعقلی دارد و گاه منشا توهمی . توضیح این که فرد گاهی از هر کمالی که به دست می آورد خسته نشده و کمال برتر را طلب می کند و در این راه از وسایل مختلف مدد می جوید مانند طالب علمی که از تعدد و تکثر علوم خسته نشده و به هر نوعی از آن دست می یازد تا مگر آن حس کمال طلبی علمی اش اقناع شده و به آن کمال مطلوب برسد.

    مولانا این نوع کمال طلبی را که منشا تعقلی دارد را ستایش کرده و انسان را به درک آن دعوت می کند:
    همچو مستسقی کز آبش سیر نیست بر هر آنچه یافتی بالله مایست
    بی نهایت درگه است این بارگاه صدر را بگذار صدر توست راه

    اما گاه انسان در لذات مادی خویش دچار توهم شده و برای بدست آوردن لذت بالاتر دست به تنوع طلبی زده و با فراموش کردن اهداف این وسایل به تنوع در وسایل می پردازد این تنوع طلبی که منشا توهمی دارد که به اشتباه انسان دچار آن می شود باعث دور شددن از کمالات حقیقی شده و انسان را در محدوده کمال حیوانی نگه می دارد.
    آیه الله جوادی آملی در کتاب اخلاق در قرآن به این نکته اشاره می فرماید: خدا در انسان برای حفظ حیات انسانی لذات را به عنوان جایزه برای برعهده گرفتن سختی های این کار در نظر گرفته است چرا که انسان با عقل خویش از کارهایی که برای او سختی دارد احتراز می کند برای همین خدا این کارها را که غالبا با مشقاتی همراه است را در کنارش جوایزی (لذاتی)قرار داده است که انسان برای این جوایز هم که شده به آن کار تن می دهد. به عنوان مثال تشکیل خانواده و تشکیل کانونی برای ابقای نسل یک کاری است که به نفسه دارای مشقاتی برای مرد و زن می باشد که اگر به خودی خود از افراد انسانی بخواهند که برای ادامه نسل بشر این کار را انجام دهند کمتر کسی زیر همچنین بار مشقتی می رود. برای همین منظور خدا برای ادامه نسل بشری لذت جنسی را در آنها قرار داد که به عنوان جایزه و پاداشی برای این کار باشد. در قضیه لذات از خوردنی ها و آشامیدنی ها نیز اینگونه است.
    پس این لذات به قصد ثانوی و بالتبع اند یعنی اصل آن بقای حیات و بقای نسل است و این لذات جوایزی برای حافظین و عاملین است.
    حال این لذات در این دنیا می شود یک جایزه و یک پاداش در قبال کارهایی که مشقت دارند و در قیامت برای افراد به عنوان یک لذت خالص بدون مشقات دنیایی و این پاداش کارهای دنیوی آنهاست. حال تنوعی که در آن هست از لذت بدون دردسر و مشقت دنیوی است که از لوازم دنیایی مثل تولید مثل و تشکیل نظام خانواده و ... آن منسلخ می شود و به عنوان یک پاداش اخروی در قبال کارهای دنیوی برای آنها در نظر گرفته می شود.
    در دنیا نیز اگر برای مرد تا چهار زن زا اجازه داده اند نه از باب تنوع طلبی است بلکه به مقتضای خلقت مرد و حکیمانه بودن این خلقت است و به خاطر عوارضی که در زن ها از نظر جسمانی هست به مرد برای تحمل مسوولیت بیشتر در این نظام حکیمانه برای تکثیر نسل و نیازات دایمی او در قبال نیازهای محدود زن این اجازه به او داده شده است.والا تنوع طلبی جنسی نه در این دنیا و نه در آن دنیا یک گرایش ذاتی نیست.بلکه یک جایزه(لذت) در قبال کاری است که انجام می دهد.با سلام
    حس تنوع طلبی در هر انسانی در حوزه های مختلف از شاخه های کمال طلبی انسانی است. بدین معنا که انسان که ذاتا کمال گرا و تکامل جو است در راستای رسیدن به این کمال گاه دست به تنوع طلبی می زند چرا که در نوع های مختلف کمال خود را دیده و به سوی آنها حرکت می کند .

    گاه این کمال طلبی که در تنوع طلبی راه خود را می یابد منشا تعقلی دارد و گاه منشا توهمی . توضیح این که فرد گاهی از هر کمالی که به دست می آورد خسته نشده و کمال برتر را طلب می کند و در این راه از وسایل مختلف مدد می جوید مانند طالب علمی که از تعدد و تکثر علوم خسته نشده و به هر نوعی از آن دست می یازد تا مگر آن حس کمال طلبی علمی اش اقناع شده و به آن کمال مطلوب برسد.
    مولانا این نوع کمال طلبی را که منشا تعقلی دارد را ستایش کرده و انسان را به درک آن دعوت می کند:
    همچو مستسقی کز آبش سیر نیست بر هر آنچه یافتی بالله مایست
    بی نهایت درگه است این بارگاه صدر را بگذار صدر توست راه
    اما گاه انسان در لذات مادی خویش دچار توهم شده و برای بدست آوردن لذت بالاتر دست به تنوع طلبی زده و با فراموش کردن اهداف این وسایل به تنوع در وسایل می پردازد این تنوع طلبی که منشا توهمی دارد که به اشتباه انسان دچار آن می شود باعث دور شددن از کمالات حقیقی شده و انسان را در محدوده کمال حیوانی نگه می دارد.
    آیه الله جوادی آملی در کتاب اخلاق در قرآن به این نکته اشاره می فرماید: خدا در انسان برای حفظ حیات انسانی لذات را به عنوان جایزه برای برعهده گرفتن سختی های این کار در نظر گرفته است چرا که انسان با عقل خویش از کارهایی که برای او سختی دارد احتراز می کند برای همین خدا این کارها را که غالبا با مشقاتی همراه است را در کنارش جوایزی (لذاتی)قرار داده است که انسان برای این جوایز هم که شده به آن کار تن می دهد. به عنوان مثال تشکیل خانواده و تشکیل کانونی برای ابقای نسل یک کاری است که به نفسه دارای مشقاتی برای مرد و زن می باشد که اگر به خودی خود از افراد انسانی بخواهند که برای ادامه نسل بشر این کار را انجام دهند کمتر کسی زیر همچنین بار مشقتی می رود. برای همین منظور خدا برای ادامه نسل بشری لذت جنسی را در آنها قرار داد که به عنوان جایزه و پاداشی برای این کار باشد. در قضیه لذات از خوردنی ها و آشامیدنی ها نیز اینگونه است.
    پس این لذات به قصد ثانوی و بالتبع اند یعنی اصل آن بقای حیات و بقای نسل است و این لذات جوایزی برای حافظین و عاملین است.
    حال این لذات در این دنیا می شود یک جایزه و یک پاداش در قبال کارهایی که مشقت دارند و در قیامت برای افراد به عنوان یک لذت خالص بدون مشقات دنیایی و این پاداش کارهای دنیوی آنهاست. حال تنوعی که در آن هست از لذت بدون دردسر و مشقت دنیوی است که از لوازم دنیایی مثل تولید مثل و تشکیل نظام خانواده و ... آن منسلخ می شود و به عنوان یک پاداش اخروی در قبال کارهای دنیوی برای آنها در نظر گرفته می شود.
    در دنیا نیز اگر برای مرد تا چهار زن زا اجازه داده اند نه از باب تنوع طلبی است بلکه به مقتضای خلقت مرد و حکیمانه بودن این خلقت است و به خاطر عوارضی که در زن ها از نظر جسمانی هست به مرد برای تحمل مسوولیت بیشتر در این نظام حکیمانه برای تکثیر نسل و نیازات دایمی او در قبال نیازهای محدود زن این اجازه به او داده شده است.والا تنوع طلبی جنسی نه در این دنیا و نه در آن دنیا یک گرایش ذاتی نیست.بلکه یک جایزه(لذت) در قبال کاری است که انجام می دهد.


  7. صلوات ها 14


  8. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    ورزش موسیقی طبیعت
    نوشته
    12
    حضور
    18 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    70



    خوش به حال حوا که تنها عشق آدم بود و حوای دیگه ای نبود که تنوع طلبی آدم رو به چالش بکشه راستی مگه آدم مرد نبوده که تنوع همسر در ذاتش باشه؟ پس چرا خدا براش چند حوا نیافرید؟خوش به حال حوا که هیچ وقت قلبش نلرزید و خوش به حال آدم که هیچ وقت قلبش از حوا سرد نشد
    بهترین درسها را در زمان سختی آموختم ...
    و دانستم صبور بودن یک ایمان است
    و خویشتن داری یک نوع عبادت
    فهمیدم ناکامی به معنی تاخیر است نه شکست
    و خندیدن یک نیایش است

  9. صلوات ها 12


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط معلق نمایش پست ها
    اگر تنوع طلبی جنسی در آقایان یک گرایش واقعی و ذاتی نیست مبنای احادیث و روایاتی که در آن به داشتن زنان متعدد در بهشت وعده داده شده است چیست؟
    سلام
    به نظر بنده تنوع طلبی جنسی ذاتی مرد است اما به دلیل تنزل نیروهای روحی و با وجود موانع عقلی و عرفی این تنوع طلبی در حیات دنیوی به حداقل کاهش یافته است در عین حال راههای مشروع برای پاسخگویی به این تنوع طلبی در شرع مقدس پیش بینی شده است
    دلیل وجود این تنوع طلبی همان وعدهای الهی برای حیات ابدی است که در آن بخاطر عدم محدودیت این ویژگی کاملا بروز می کند
    والله الموفق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  11. صلوات ها 8


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 20 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    نقل قول نوشته اصلی توسط دیانا 2 نمایش پست ها
    خوش به حال حوا که تنها عشق آدم بود و حوای دیگه ای نبود که تنوع طلبی آدم رو به چالش بکشه راستی مگه آدم مرد نبوده که تنوع همسر در ذاتش باشه؟ پس چرا خدا براش چند حوا نیافرید؟خوش به حال حوا که هیچ وقت قلبش نلرزید و خوش به حال آدم که هیچ وقت قلبش از حوا سرد نشد
    اللهم عجل لولیک الفرج

    سلام
    شما از کجا می دونید؟
    و همچنین این طور استدلال نمی تونه صحیح باشه چون نیاز افراد فرق داره
    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    علم ,هنر,معارف,عشق,بهشت
    نوشته
    645
    حضور
    17 روز 3 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1579



    باسلام و تشكر _ پاسخ شما كمي مبهم است بنده قانع نشدم

    نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست ها
    گاه این کمال طلبی که در تنوع طلبی راه خود را می یابد منشا تعقلی دارد و گاه منشا توهمی
    آيا گوناگوني و زيبايي هاي متفاوت در عالم طبيعت و دلزدگي انسان از يكنواختي اسمش است توهم؟! البته بايد يادآوري كنم كه قصد بنده ار ايجاد اين تاپيك جواز دادن به تنوع طلبي جنسي نيست بلكه در پي اثبات آن در بطن آقايان هستم

    نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست ها
    در دنیا نیز اگر برای مرد تا چهار زن زا اجازه داده اند نه از باب تنوع طلبی است بلکه به مقتضای خلقت مرد و حکیمانه بودن این خلقت است و به خاطر عوارضی که در زن ها از نظر جسمانی هست به مرد برای تحمل مسوولیت بیشتر
    به هر حال نمي توان گفت كه مسئوليت بيشتر در برابر جامعه با خلقت مردها در تضاد است ، اگر تعدد پذير بودن خلقت مرد در داشتن همسر را بپذيريم ديگر گريزي از پذيرفتن تنوع طلبي در وجود آنها نيست

    اما بنده در اين تاپيك جداي از دليل فوق به دليل نقلي اشاره كردم كه غير مستقيم نشانگر صحت اين موضوع است چرا بايد معصومين به چيزي كه زمينه ذاتي ندارد وعده بدهند؟

    به اين روايت از پيامبر اكرم دقت كنيد : (سندش در اينترنت قابل پيگيري است)
    در بهشت بازاري است كه هر صورتي بخواهي مهيا است(به مضمون)

    اين چيزي است كه مردها در همين دنيا هم در ذات خود به دنبالش بوده اند و هستند و ربطي به عرب و غير عرب هم ندارد

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    1,365
    حضور
    15 روز 17 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3246



    نقل قول نوشته اصلی توسط معلق نمایش پست ها
    آيا گوناگوني و زيبايي هاي متفاوت در عالم طبيعت و دلزدگي انسان از يكنواختي اسمش است توهم؟!
    با سلام.

    شاید بیان جناب شعیب ناظر بر این مضمون بود که اگر انسان در کمال طلبی خود به گزینه ای برسد که از آن دلزدگی پیدا نکند دیگر به دنبال گزینه های دیگر نمی رود و از این رو فرمودند تنوع طلبی ویژگی ذاتی انسان نیست. یعنی کمال طلبی لزوماً مستلزم تنوع طلبی جنسی در مردان نیست. از سوی دیگر جناب حامد مثل شما با اشاره به متون دینی فرمودند که انسان (مرد) در این زمینه ذاتاً طالب تنوع است. احتمالاً با این فرض که هیچ گزینه منفردی نمی تواند این حس کمال طلبی انسان را ارضا کند. صرف نظر از این که حقیر با بیان دوم بیشتر موافقم شاید بتوان گفت که هر دو بیان به نحوی معادل اند. یعنی اگر همسر انسان بتواند صورت و رفتار خود را تغییر بدهد عملاً هم تنوع ایجاد شده و هم رعایت تک همسری شده است! اما به هر حال انسان (مرد؟!) طالب تنوع و پیشرفت در هر زمینه ای است.

    با تشکر.


  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    با سلام

    دو مساله نباید خلط شود اول اینکه در بحث جهان اخرت کلا با این دنیا فرق دارد و تنوع طلبی و چند شوهری و زمان و ... در آن جهان بی معنی است ودوم اینکه در احادیث متفق بین عامه وخاصه خدای متعال تنوع طلبان بی حد ومرز از مردان وزنان را لعنت کرده است :

    (10656 1) أخبر ناعدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد، عن ابن فضال، عن أبي جميلة، عن سعد ابن طريف، عن أبي جعفر عليه السلام قال: مر رسول الله صلى الله عليه وآله برجل فقال: ما فعلت امرأتك؟ قال: طلقتها يا رسول الله، قال: من غير سوء؟ قال: من غير سوء، ثم قال: إن الرجل تزوج فمر به النبي صلى الله عليه وآله فقال: تزوجت؟ قال: نعم، ثم قال له بعد ذلك: ما فعلت امرأتك؟ قال: طلقتها، قال: من غير سوء؟ قال: من غير سوء، ثم إن الرجل تزوج فمر به النبي صلى الله عليه وآله، فقال: تزوجت؟ فقال: نعم، ثم قال له بعد ذلك: ما فعلت امرأتك؟ قال: طلقتها، قال: من غير سوء؟ قال: من غير سوء، فقال رسول الله صلى الله عليه وآله: إن الله عزوجل يبغض أو يلعن كل ذواق من الرجال وكل ذواقة من النساء.
    (210657) علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن غير واحد، عن أبي عبدالله عليه السلام قال: ما من شئ مما أحله الله عزوجل أبغض إليه من الطلاق وإن الله يبغض المطلاق
    الذواق. کافی


  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    دو مساله نباید خلط شود اول اینکه در بحث جهان اخرت کلا با این دنیا فرق دارد و تنوع طلبی و چند شوهری و زمان و ... در آن جهان بی معنی است ودوم اینکه در احادیث متفق بین عامه وخاصه خدای متعال تنوع طلبان بی حد ومرز از مردان وزنان را لعنت کرده است :
    سلام
    چرا فکر می کنیم در آخرت همه ویژگیها منتفی می شود
    آیات روشنی بر این تنوع طلبی دلالت دارد بلکه روایات روشنترند در این مطلب
    مثلا در روایت دارد مومن 8888 همسر دارد
    خوب این یعنی چی ؟
    دیگر اینکه ظاهرا منظور از ذواق و ذواقه زن و مردی اند که بسیار ازدواج کرده و بسیار طلاق می گیرند
    هدفشان هم چیزی جز همان ذوق یعنی چشیدن لذت از همسر جدید نیست
    در حالیکه بحث ما خیلی رقیقتر از این است
    والله الموفق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 8 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود