صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا شیعیان به حدیث ثقلین عمل نمی کنند؟؟!!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۲
    نوشته
    30
    حضور
    1 روز 19 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17

    چرا شیعیان به حدیث ثقلین عمل نمی کنند؟؟!!




    سلام علیکم و رحمة الله

    برادران مسلمان و موحدم

    باهم نگاهی به این حدیث شریف بیندازیم:

    «قال رسول ـ صلّی الله علیه و آله ـ انی تارك فیكم ما ان تمسكتم به لن تضلوا بعدی؛ احدهما اعظم من الاخر ما

    كتاب الله حبلٌ ممدود من السماء الی الارض، و عترتی اهل بیتی، و من یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض، فانظروا

    كیف تخلفونی فیهما (همان، ترمذی 3788
    )

    و این حدیث در منابع شیعی هم امده:

    قال رسول الله ص : إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثِّقْلَيْنِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ

    وسائل الشیعه ج 27 ص 33

    پیامبر عزیزمان در این حدیث شریف به ما امر میکنند که بعد از ایشان اولا به کتاب

    خدا و ثانیا به عترت یعنی اهل بیت پیامبر تمسک بجوییم

    حال سوالی که از شیعیان دارم این است که:

    شما که این حدیث را قبول دارید تا جائی که حتی ان را متواتر لفظی میدانید

    پس چرا به این حدیث شریف عمل نمیکنید؟

    چرا به حضرت عایشه ام المومنین که از اهل بیت پیامبر است تمسک نمیکنید؟

    تمسک پیشکش چرا به ایشان توهین میکنید؟

    و همه میدانیم که حضرت عایشه بدون شک و تردید جزء اهل بیت پیامبر

    محسوب میشوند

    ولی ممکن است شیعیان بگویند که ما حضرت عایشه را جزء اهل بیت پیامبر

    نمیدانیم، ولی ما در جواب انها میگوییم:

    شما نه تنها به اهل بیت پیامبر تمسک نمیکنید بلکه از ثقل اکبر یعنی قران هم

    پیروی نمیکنید، چرا که قران کلمه اهل بیت را صراحتا برای زن حضرت

    ابراهیم به کار میبرد انجا که میفرماید:

    قالُوا أَ تَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ رَحْمَتُ اللَّهِ وَ بَرَكاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ إِنَّهُ حَمِيدٌ مَجِيدٌ

    فرشتگان خدا در این ایه خطاب به زن حضرت ابراهیم(ساره) میگویند:

    ایا از امر خدا تعجب میکنی؟ بی گمان رحمت و برکات خدا بر شما اهل بیت پیامبر

    باد که به راستی او حمید و مجید است

    اگر قرار باشد که در حدیث ثقلین و یا ایه تطهیر همسر پیامبر جزء اهل بیت پیامبر

    نباشد پس در این ایه نیز نباید زن حضرت ابراهیم جزء اهل بیت حضرت ابراهیم باشد

    فکیف یحکمون؟؟

    و مهمتر از حدیث ثقلین ایه 23 سوره شوری میباشد انجا که میفرماید:

    قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً
    إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبی

    در این ایه پیامبر اکرم در مقابل اجر رسالتش از ما در خواستی میکند که

    نسبت به نزدیکان ایشان محبت و مودت داشته باشیم.

    باز هم از شیعیان سوال میکنیم که ایا حضرت ام المومنین عایشه جزء

    نزدیکان پیامبر هستند یا خیر؟

    اگر ایشان جزء نزدیکان پیامبر هستند پس چرا به در خواست پیامبر لبیک

    نمیگویید و به ایشان ابراز محبت و مودت نمیکنید؟

    ابراز محبت بخور تو سرتون چرا به ایشان در مجالس و محافل شیطانی خود

    لعن و توهین میکنید؟(أعوذ بالله من هذا)

    و اگر قبوا ندارید که ایشان جزء نزدیکان پیامبر هستند، میگوییم چطور ممکن

    است داماد و نوادگان پیامبر جزء نزدیکان پیامبر هستند ولی ام المومنین عایشه

    همسر پیامبر جزء نزدیکان پیامبر نمیباشد؟

    فکیف یحکمون؟؟

    خدا را هزاران مرتبه شکر که ما اهل سنت به هیچکدام از نزدیکان پیامبر عزیزمان

    نه تنها توهین نمیکنیم بلکه حاضریم جانمان را نیز برای انها فدا کنیم.

    ولی اعمال شما شیعیان کاملا مخالف قران و تنها درخواست پیامبر در قبال اجر

    رسالتش و همینطور حدیث ثقلین میباشد و کسی که با قران و پیامبر مخالفت کند

    حتما میدانید که حکمش چیست؟

    و الله لا یهدی القوم الکافرین


  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,525
    حضور
    175 روز 5 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58322



    با نام و یاد دوست



    چرا شیعیان به حدیث ثقلین عمل نمی کنند؟؟!!



    چرا شیعیان به حدیث ثقلین عمل نمی کنند؟؟!!


  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 16 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    نقل قول نوشته اصلی توسط عمر فاروق نمایش پست ها
    حال سوالی که از شیعیان دارم این است که:
    شما که این حدیث را قبول دارید تا جائی که حتی ان را متواتر لفظی میدانید

    پس چرا به این حدیث شریف عمل نمیکنید؟

    چرا به حضرت عایشه ام المومنین که از اهل بیت پیامبر است تمسک نمیکنید؟



    با سلام و عرض ادب
    1) اهل، هر چند در لغت شامل همسر تا زمانی که زوجیت باقی است می گردد، اما مراد از آیه ی تطهیر همسران پیامبر صلی الله علیه وآله نمی باشد، همچنان که اهل بر فرزند به طریق اولی اطلاق می گردد، اما در قرآن کریم می خوانیم که فرزند حضرت نوح علیه السلام اهل آن حضرت دانسته نشده استوَ نادى‏ نُوحٌ رَبَّهُ فَقالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي وَ إِنَّ وَعْدَكَ الْحَقُّ وَ أَنْتَ أَحْكَمُ الْحاكِمِينَ، قالَ يا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِح...»[1]

    2) آیه ی تطهیر
    ُاِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا»؛[2]دلالت بر طهارت مطلق اهل بیت علیهم السلام می نماید؛ در حالی که در سوره ی تحریم بیان شده که عایشه و حفصه[3] دچار انحراف شده اند و خداوند آنها را تهدید می کند در صورتی که علیه پیامبر صلی الله علیه و آله عمل نمایند خداوند و جبرئیل و صالح مؤمنین(علی علیه السلام)و ملائکه پشتیبان او خواهند بود و امید است که در صورت طلاق دادن آنان زنان بهتر براى او قرار دهد، همسرانى مسلمان، مؤمن، متواضع، توبه كار، عابد، هجرت‏كننده، زنانى غير باكره و باكرهإِنْ تَتُوبا إِلَى اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُما وَ إِنْ تَظاهَرا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلاهُ وَ جِبْرِيلُ وَ صالِحُ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمَلائِكَةُ بَعْدَ ذلِكَ ظَهِيرٌ ؛ عَسى‏ رَبُّهُ إِنْ طَلَّقَكُنَّ أَنْ يُبْدِلَهُ أَزْواجاً خَيْراً مِنْكُنَّ مُسْلِماتٍ مُؤْمِناتٍ قانِتاتٍ تائِباتٍ عابِداتٍ سائِحاتٍ ثَيِّباتٍ وَ أَبْكارا».[4]لذا در جمع بین دو آیه می گوئیم: افرادی که به واسطه ی گناه قلبهایشان از حق منحرف گشته است و در صورت عدم توبه در مقابل خدا و مؤمنین و ملائکه قرار می گیرند هیچ گاه نمی توانند اهلی باشند که در آیه ی تطهیر مراد است؛ همچنان که نه عایشه و نه هیچ یک از همسران پیامبر صلی الله علیه و آله ادعا ننمودند که ما مشمول آیه ی تطهیر هستیم، مخصوصا عایشه که اگر منقبتی در نزد خدا و رسول صلی الله علیه وآله می داشت، هیچگاه در مورد آن کوتاهی نمی نمود.

    3)مراد از اهل در آیه ی تطهیر،آل و عترت و ذوی القربای پیامبر صلی الله علیه و آله می باشد؛ افرادی که مصرف صدقات بر آنها حرام است و خداوند خمس را به آنها اختصاص داده است.[5]سيوطى در تفسیر آيۀ شریفه ی فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصال »؛[6]به سند خود روایت می کند: وقتى اين آيه نازل شد و پيامبر اکرم صلَّى اللّه عليه و آله آن را در مسجد تلاوت كرد، فردى برخاست و از رسول خدا پرسيد: اين بيوت با عظمت از آن كيست؟ پيامبر صلَّى اللّه عليه و آله فرمود: «بيوت انبيا و پيامبران است».در اين هنگام ابوبكر برخاست و در حالى كه به خانه فاطمه و على عليهما السَّلام اشاره می كرد،عرض نمود: یا رسول الله آيا اين خانه نيز از آن خانه هاست؟ پيامبر صلَّى اللّه عليه و آله و سلَّم فرمودند: «نعم من أفاضلها ؛ آرى! از برترين آنهاست».[7]

    خانه ای که هر روز پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله سلم در آستانۀ آن می ایستادند و به اهل آن سلام می دادند.«عن ابن عباس قال شهدنا رسول اللَّه صلی الله علیه وآله وسلم تسعة اشهر يأتى كل يوم باب على بن ابيطالب رضى اللَّه عنه عند وقت كل صلوة فيقول السلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته اهل البيت، انما يريداللَّه ليذهب عنكم الرجس اهل البيت و يطهر كم تطهيراً، الصلوة رحمكم اللَّه‏»؛[8]ابن عباس روایت می کند شاهد بودیم به مدت نه ماه پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله هر روز به هنگام وقت نمازها ی یومیه به کنار خانۀ علی بن ابی طالب علیه السلام می آمدند و می فرمودند سلام و رحمت و برکات خدا بر اهل این خانه باد، همانا خداوند مى‏خواهد از شما خاندان پيامبر، پليدى را ببرد و شما را پاك كند، پاكى كامل، هنگام نماز است رحمت خدا برشما باد.

    4)در حدیث ثقلین پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله توصیه فرمودند به تمسک به قرآن و عترت، وفرمودند این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا بر سر حوض کوثر بر آن حضرت وارد شوند، این افراد جز با ائمه ی اهل بیت علیهم السلام سازگاری ندارد، امامانی که اولین آنها امیر المؤمنین علیه السلام است و آخرین آنها مهدی علیه السلام خواهد بود.


    [1].هود/46:« نوح به پروردگارش عرض كرد: «پروردگارا! پسرم از خاندان من است و وعده تو (در مورد نجات خاندانم) حق است و تو از همه حكم‏كنندگان برترى!» فرمود: «اى نوح! او از اهل تو نيست! او عمل غير صالحى است [فرد ناشايسته‏اى است‏]».
    [2].الاحزاب/33:«جز اين نيست كه ميخواهد خدا تا دور كند از شما پليدى را اى اهل بيت و تا پاك كند شما را پاك كردنى(ترجمه ی شاه ولی الله دهلوی، سنی)».
    [3]. باب الغرفة والعلية المشرفة في السطوح وغيرها :« همچنان که در صحیح بخاری از ابن عباس نقل شده است:« عن عبد الله بن عباس رضي الله عنهما قال : لم أزل حريصا على أن أسأل عمر رضي الله عنه عن المرأتين من أزواج النبي صلى الله عليه و سلم اللتين قال الله لهما { إن تتوبا إلى الله فقد صغت قلوبكما } . فحججت معه فعدل وعدلت معه بالإداوة فتبرز حتى جاء فسكبت على يديه من الإداوة فتوضأ فقلت يا أمير المؤمنين من المرأتان من أزواج النبي صلى الله عليه و سلم اللتان قال الله عز و جل لهما { إن تتوبا إلى الله } . فقال واعجبي لك يا ابن عباس عائشة وحفصة»
    [4].اگر شما (عایشه وحفصه) از كار خود توبه كنيد (به نفع شماست، زيرا) دلهايتان از حق منحرف گشته و اگر بر ضدّ او دست به دست هم دهيد، (كارى از پيش نخواهيد برد) زيرا خداوند ياور اوست و همچنين جبرئيل و مؤمنان صالح، و فرشتگان بعد از آنان پشتيبان اويند. اميد است كه اگر او شما را طلاق دهد، پروردگارش به جاى شما همسرانى بهتر براى او قرار دهد، همسرانى مسلمان، مؤمن، متواضع، توبه كار، عابد، هجرت‏كننده، زنانى غير باكره و باكره!
    [5].مسند احمد ، ج4،ص367:«قام رسول الله صلى الله عليه وسلم يوما خطيبا فينا بماء يدعى خما بين مكة والمدينة فحمد الله تعالى وأثنى عليه ووعظ وذكر ثم قال أما بعد الا يا أيها الناس إنما أنا بشر يوشك ان يأتيني رسول ربي عز وجل فأجيب وانى تارك فيكم ثقلين أولهما كتاب الله عز وجل فيه الهدى والنور فخذوا بكتاب الله تعالى واستمسكوا به فحث على كتاب الله ورغب فيه قال وأهل بيتي أذكركم الله في أهل بيتي أذكركم الله في أهل بيتي أذكركم الله في أهل بيتي فقال له حصين ومن أهل بيته يا زيد أليس نساؤه من أهل بيته قال إن نساءه من أهل بيته ولكن أهل بيته من حرم الصدقة بعده قال ومن هم قال هم آل على وآل عقيل وآل جعفر وآل عباس قال أكل هؤلاء حرم الصدقة قال نعم».
    [6]. النور/36اين چراغ پرفروغ) در خانه‏هايى قرار دارد كه خداوند اذن فرموده ديوارهاى آن را بالا برند (تا از دستبرد شياطين و هوسبازان در امان باشد) خانه‏هايى كه نام خدا در آنها برده مى‏شود، و صبح و شام در آنها تسبيح او مى‏گويند ...
    [7]. الدرالمنثور، ج5،ص50:« و أخرج ابن مردويه عن أنس بن مالك و بريدة قال قرأ رسول الله صلى الله عليه و سلم هذه الآية فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ فقام اليه رجل فقال اى بيوت هذه يا رسول الله قال بيوت الأنبياء فقام اليه أبو بكر فقال يا رسول الله هذا البيت منها لبيت علي و فاطمة قال نعم من أفاضلها».
    [8]. الدر المنثور، ج5،ص199؛ شواهد التنزیل، ج2،ص48؛تاریخ مدینة دمشق،ج42،ص137.


    چرا شیعیان به حدیث ثقلین عمل نمی کنند؟؟!!
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  7. صلوات ها 11


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 16 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    5) ام المؤمنین عایشه هیچگاه صلاحیت این را ندارد که در کنار قرآن قرار گیرد ، و پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نیز نسبت به هیچ یک از همسران چنین توصیه ای را نفرموده است، بلکه به عکس می بینیم که وی در مقابل حجت خدا و برادر رسول خدا صلی الله علیه و آله و امام زمان خود شورش می نماید و دستور قرآن مبنی بر قرار گرفتن در منزل را نادیده می گیرد و به جنگ امام علی علیه السلام می رود. امامی که محور حق است و حق بر محور او. [1] امامی که همراه قرآن بود و قرآن نیز همراه او بود.[2][3] بنابراین عایشه در مقابل قرآن است، نه همراه و قرین قرآن.

    6) بر خلاف اهل بیت علیهم السلام پیامبر اکرم صلی اله علیه واله هیچ توصیه ای به امت در باره شان و منزلت عایشه نفرمودند، که ای مردم مراقب باشید عایشه را اذیت ننمائید که وی از من است، واین در حالی است که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به اسناد شیعه و سنی اهل بیت خویش را با مصداق مشخص نمودند وشان و جایگاه آنان را بیان نمودندو در این میان نام و اثری از ام المؤمنین نیست؟! بنابراین عایشه هیچگاه داخل در عترت رسول صلی الله علیه وآله نبوده و جایگاه حدیث ثقلین نیز جایگاهی رفیع است که مضمون آن حديث شريف بر پيوند ناگسستنى قرآن و ائمه اهل بيت عليهم السلام و همراهى آنان تا روز قيامت تأكيد مى‏نمايد، که لازمه مضمون حديث ثقلين آن است كه چنانچه قرآن در هر روزگارى زنده و پابرجاست، باید پيشوايى از اهل بيت عليهم السلام نيز زنده و پابرجا باشد تا امكان دست‏يابى مردم به هر دو منبع هدايت در هيچ زمانى از بين نرفته باشد، روشن است كه چنین امری هیچ تناسبی با عایشه نداشته است.

    7) شیعه بنابر سفارش پیامبر اکرم بعد از رحلت آنحضرت به عترت و ائمه ی اهل البیت مراجعه نمود، و عامل به حدیث ثقلین شیعه است بر خلاف اهل سنت که از این حدیث اعراض نموده وبه حدیثی که سندا مخدوش است:«کتاب الله و سنتی» تمسک نمودند؛ و در محتوای سنت پیامبر صلی الله علیه وآله را نیز از عترت آنحضرت فرا نگرفتند بلکه از کسانی اخذ نمودند که از آنها انحراف داشتند.

    موفق باشید.


    [1]. مستدرک حاکم، ج3،ص124:«سمعت رسول الله صلى الله عليه وآله يقول علي مع القران مع والقرآن مع علي لن يتفرقا حتى يردا على الحوض» * هذا حديث صحيح الاسناد.
    [2].مجمع الزوائد، هیثمی، حدیث شماره :12031، 12027، 14768.
    [3].ابن بابویه به سندش از شداد بن اوس نقل می نماید كه مى‏گفت: چون جنگ جمل بر پا شد، من نه بر له على بودم و نه بر عليه او، و تا هنگامى كه روز به نيمه رسيد، من دست از قتال برداشته و متوقف بودم، و چون نزديك شد كه شب فرا رسد، خداوند در دل من انداخت كه به على بپيوندم و بر له او جنگ كنم، و عليهذا به او پيوستم و جنگ كردم تا به جائى كه كار منتهى شد به همانجا كه منتهى شد، و پس از آن به مدينه آمدم و بر ام سلمه وارد شدم.ام سلمه به من گفت: از كجا می‌آئی ؟! گفتم: از بصره! ام سلمه گفت: با كداميك از دو گروه بوده‏اى؟ ! گفتم: اى ام المؤمنين! من تا نيمه روز از جنگ كردن توقف داشتم! و خداوند در دل من انداخت كه به نفع على جنگ كنم! ام سلمه گفت: كار خوبى كردى! چون من از رسول خدا شنيدم كه مى‏گفت: من حارب عليا فقد حاربنى، و من حاربنى فقد حارب الله. «هر كس با على جنگ كند، با من جنگيده است، و هر كس با من جنگ كند، با خدا جنگيده است‏». من گفتم: افترين ان الحق مع على؟! آيا نظر تو اينست كه حق با على است؟ ! گفت: آرى به خدا سوگند على مع الحق و الحق مع علي.على با حق است و حق با على است.سوگند به خدا كه امت محمد با پيغمبرشان از در انصاف در نيامدند، زيرا كه مقدم داشتند كسى را كه خدا او را مؤخر داشت، و مؤخر داشتند كسى را كه خدا او را مقدم داشت، و ايشان زن‏هاى خود را در خانه‏هاى خودشان محفوظ و مصون نگاه داشتند، آنگاه زوجه رسول خدا را از خانه بيرون برده و در منظر و مرآى همه مردم به جنگ بردند».و الله لقد سمعت رسول الله يقول: ان لامتى فرقة و خلفة فجامعوها اذا اجتمعت، و اذ افترقت من النمط الاوسط، ارقبوا اهل بيتى! فان حاربوا فحاربوا، و ان سالموا فسالموا، و ان زالوا فزولوا، فان الحق معهم حيث كانوا.«سوگند به خدا كه من از رسول خدا شنيدم كه مى‏گفت: در امت من اختلاف و جدائى واقع مى‏شود، پس اگر همه امت من بر امرى اجماع و اجتماع كردند، شما نيز با آنان اجتماع كنيد! و اگر از راه ميانه و معتدل جدائى را پيشه ساختند شما مراقب و ملازم اهل بيت من بوده باشيد، پس اگر جنگ كردند، شما نيز جنگ كنيد! و اگر صلح كردند شما نيز صلح كنيد! و اگر به جائى حركت كنند شما نيز با آنان حركت كنيد! زيرا حق با ايشان است، هر كجا كه بوده باشند».من گفتم: اهل بيت رسول خدا چه كسانى هستند؟ !گفت: آن كسانى كه خداوند ما را به پيروى و تمسك از ايشان امر كرده است، و ايشان امامان بعد از او هستند كه تعدادشان به مقدار نقباء بنى اسرائيل (دوازده عدد) است.على است و دو سبط رسول خدا و نه نفر از صلب حسين، اهل بيت رسول خدا هستند، و ايشانند امامان معصوم و پيشوايان مطهرون.(غایة المرام، ج5،ص289).
    چرا شیعیان به حدیث ثقلین عمل نمی کنند؟؟!!
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  9. صلوات ها 9


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    نقل قول نوشته اصلی توسط عمر فاروق نمایش پست ها
    حال سوالی که از شیعیان دارم این است که:
    شما که این حدیث را قبول دارید تا جائی که حتی ان را متواتر لفظی میدانید
    پس چرا به این حدیث شریف عمل نمیکنید؟
    چرا به حضرت عایشه ام المومنین که از اهل بیت پیامبر است تمسک نمیکنید؟
    تمسک پیشکش چرا به ایشان توهین میکنید؟
    و همه میدانیم که حضرت عایشه بدون شک و تردید جزء اهل بیت پیامبر

    محسوب میشوند
    با سلام

    چرا مطالب و جوابها را تکرار میکنیم ؟! مشکل شما اینست که الان پشت رایانه آرام وراحت نشسته اید و زیر کولر آب خنکی هم نوش جان میکنید و... اما غافل از حوادث وفجایعی که بر سر اسلام ومسلمین آمده است . پس بهتر است کمی در تاریخ صدر اسلام مطالعه وتعمق کنید تا بدانید که چرا فرزند همین رسولی و خیر امتی که خدای متعال مودتش را واجب کرده بود سر بریدند و در شهرها جسم بی سرش را چرخاندند ؟!

    هنگامی به جواب میرسید که کمی به عقب برگردید و رفتار جناب عائشه با جسد ریحانه رسول سبط اکبر وسید شباب اهل جنت را در تیرباران کردن تابوت امام حسن (ع) ویاری معاویه بن هند بیابید !

    کمی عقب تر بروید شتر سواری ومخالفت صریح با قرآن : وقرن فی بیوتکن : را از ام المومنین و ریختن خون هزاران مسلمان وایجاد تفرقه و شکاف بین امت اسلام را از وی میبینید .

    وسرانجام در زمان رسول الله (ص) توطئه علیه پیامبر (ص) برای قتل وی بنص آیه : وکفروا بعد اسلامهم وهموا بما لم ینالوا : توسط منافقین و تظاهر علیه وی توسط منافقات : {إِن تَتُوبَا إِلَى اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُمَا وَإِن تَظَاهَرَا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِيلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمَلَائِكَةُ بَعْدَ ذَلِكَ ظَهِيرٌ }التحريم4 را میبینیم .

    وعلت همه این دشمنی وکینه عائشه علیه امیر المومنین (ع) هم حسادت وی بود چون بکرات دیده بود که چگونه پیامبر ، علی را خلیفه خود کرده وپدر پیر عائشه را رسوا کرد در جریان اعلان سوره برائت و غدیر و..... چگونه بنقل صحیح بخاری ومسلم و.... بالاترین زنان نزد رسول الله (ص) جناب خدیجه و دخترش فاطمه همسر امام المتقین بودند !

    حتی بر سر پیامبر داد و فریاد میکشید که چرا علی (ع) را از من وپدرم بیشتر دوست داری ؟؟؟؟!!!!!

    امام ابن حجر عسقلاني در فتح الباري شرح صحيح البخاري ميگويد أخرج احمد و ابو داوود و النسايي بسند صحيح عن نعمان بشير كه روزي عايشه با صداي بلند به خاتم النبيين (ص) اعتراض ميكرد بخدا قسم دانستم كه علي از پدرم ابوبكرو من نزد تو محبوبتر است............(لا ترفعوا اصواتكم فوق صوت النبي...ان تحبط اعمالكم)


    و حسادت همان اولین گناهی بود که در عالم بوسیله ابلیس لعین در اخراج ادم از بهشت بوقوع پیوست و توسط قابیل و نسلش تا به امروز ادامه دارد .

    حال شما میگویی از کدام ثقلین و اهل بیت تبعیت کنیم : از امام امیر المومنین یا امیر الناکثین ؟


  11. صلوات ها 9


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۲
    نوشته
    30
    حضور
    1 روز 19 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17



    سلام علیکم و رحمة الله



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    1) اهل، هر چند در لغت شامل همسر تا زمانی که زوجیت باقی است می گردد، اما مراد از آیه ی تطهیر همسران پیامبر صلی الله علیه وآله نمی باشد، همچنان که اهل بر فرزند به طریق اولی اطلاق می گردد، اما در قرآن کریم می خوانیم که فرزند حضرت نوح علیه السلام اهل آن حضرت دانسته نشده است:«وَ نادى‏ نُوحٌ رَبَّهُ فَقالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي وَ إِنَّ وَعْدَكَ الْحَقُّ وَ أَنْتَ أَحْكَمُ الْحاكِمِينَ، قالَ يا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِح...»[1]
    اولا در کجای لغت عرب امده که اهل تا زمانی که شوهر زنده است شامل همسر میشود
    ثانیا اگر هم اینطور باشد ایه تطهیر در زمان حیات پیامبر نازل شده پس شامل همسران ایشان هم میشود
    ثالثا شما ازواج پیامبر را چگونه با دیگر زنان مقایسه میکنید در حالی که خداوند میفرماید:

    ""يا نِساءَ النَّبِيِّ: لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ: فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْل"" (32 احزاب)

    ""النَّبِيُّ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُم""(احزاب 6)

    ملاحظه میکنید که خداوند در این ایات میفرماید زنان نبی اکرم مانند هیچیک از زنان دیگر نیستند
    و از طرفی همسران ایشان مادران مومنان میباشند
    و همه میدانیم که بعد از فوت پیامبر هیچکدام از ازواج مطهرات ایشان حق ازدواج نداشتند
    و باید تا اخر عمر در عده پیامبر میماندند و زنی که عده نگه دارد به منزله همسر ان شخص محسوب میشود
    و این بزرگواران بعد از مرگ در بهشت نیز همسران پیامبر خواهند بود

    رابعا من نمیدانم که شما چطور پسر حضرت نوح را با حضرت عایشه مقایسه میکنید
    در حالی که پسر حضرت نوح به واسطه کفرش به خدا و پیامبرش رانده شد و قران نیز بر این موضوع
    تاکیید میکند در حالی که چنین نصی در مورد حضرت عایشه وجود ندارد شما با چه مجوزی ایشان را
    از اهل بیت پیامبر خارج میکنید در حالی که خود پیامبر در زمان حیاتشان نه تنها چنین کاری را انجام نداده اند
    بلکه ما روایات متواتری داریم که حضرت عایشه محبوبترین زنان در نزد پیامبر بودند
    حضرت لوط و نوح قبل از فوتشان زنان کافر خود را از خود رانده و ترد کردند اگر حق با شما بود و حضرت عایشه
    نیز مردود و متروک قران و پیامبر است چرا قرات و حضرت محمد چنین نصی بر ایشان نگذاشته اند تا
    دیگر جای بحثی نباشد




    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    2) آیه ی تطهیر :«ُاِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا»؛[2]دلالت بر طهارت مطلق اهل بیت علیهم السلام می نماید؛ در حالی که در سوره ی تحریم بیان شده که عایشه و حفصه[3] دچار انحراف شده اند و خداوند آنها را تهدید می کند در صورتی که علیه پیامبر صلی الله علیه و آله عمل نمایند خداوند و جبرئیل و صالح مؤمنین(علی علیه السلام)و ملائکه پشتیبان او خواهند بود و امید است که در صورت طلاق دادن آنان زنان بهتر براى او قرار دهد، همسرانى مسلمان، مؤمن، متواضع، توبه كار، عابد، هجرت‏كننده، زنانى غير باكره و باكره:«إِنْ تَتُوبا إِلَى اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُما وَ إِنْ تَظاهَرا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلاهُ وَ جِبْرِيلُ وَ صالِحُ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمَلائِكَةُ بَعْدَ ذلِكَ ظَهِيرٌ ؛ عَسى‏ رَبُّهُ إِنْ طَلَّقَكُنَّ أَنْ يُبْدِلَهُ أَزْواجاً خَيْراً مِنْكُنَّ مُسْلِماتٍ مُؤْمِناتٍ قانِتاتٍ تائِباتٍ عابِداتٍ سائِحاتٍ ثَيِّباتٍ وَ أَبْكارا».[
    اولا باید عرض کنم که ما حضرت عایشه را معصوم نمیدانیم و ممکن است از ایشان خطا و نسیانی هم سر بزند
    ثانیا خداوند در این ایه میفرماید اگر شما توبه نکنید قلبهایتان منحرف میشود و شما از کجا میدانید که ایشان توبه
    نکرده اند
    اگر شما بخواهید از چنین ایاتی برداشتهایی اینچنین بکنید در این صورت عصمت پیامبر اکرم هم زیر سوال میرود
    چرا که ما در ایات زیادی میبینیم که خداوند چنین تعابیری را در مورد پیامبر اسلام یا دیگر انبیا الهی بکار میبرد
    ازجمله:

    وَ لَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَ إِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِين 65 زمر

    عَفَا اللَّهُ عَنْكَ لِمَ أَذِنْتَ لَهُمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكَ الَّذِينَ صَدَقُوا وَ تَعْلَمَ الْكاذِبِين 43 توبه

    لِّيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِن ذَنبِكَ وَ مَا تَأَخَّرَ وَ يُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكَ وَ يهَْدِيَكَ صِرَاطًا مُّسْتَقِيمًا 2 فتح

    ملاحظه میکنید که خداوند در این ایات خطاب به پیامبر اسلام الفاظی به مراتب سنگینتر
    از الفاظی که در مورد حضرت عایشه به کار بردند در مورد پیامبر به کار میبرند

    از طرفی بنده در پستهای قبلی با استناد به ایات قران اثبات کردم که حضرت عایشه طیبه و مومنه بودند
    و خداوند به ایشان وعده قطعی بهشت را داده است باهم دوباره این ایات را بررسی میکنیم:


    إِنَّ الَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَناتِ الْغافِلاتِ الْمُؤْمِناتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ لَهُمْ عَذابٌ عَظِيمٌ"(نور 21)


    الْخَبِيثاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَ الْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثاتِ وَ الطَّيِّباتُ لِلطَّيِّبِينَ وَ الطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّباتِ
    أُولئِكَ مُبَرَّؤُنَ مِمَّا يَقُولُونَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ كَرِيم(نور26)

    شان نزول این ایات که به ایات افک معروف هستند با استناد به اکثر کتب تفسیری شیعه در مورد حضرت
    عایشه سلام الله علیها میباشد
    و ملاحظه میکنید که خداوند در شان ایشان کلمات مومنات و طیبات به کار برده اند و از طرفی
    به ایشان وعده قطعی بهشت میدهند(
    لهم مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ كَرِيم)





  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۲
    نوشته
    30
    حضور
    1 روز 19 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    خانه ای که هر روز پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله سلم در آستانۀ آن می ایستادند و به اهل آن سلام می دادند.«عن ابن عباس قال شهدنا رسول اللَّه صلی الله علیه وآله وسلم تسعة اشهر يأتى كل يوم باب على بن ابيطالب رضى اللَّه عنه عند وقت كل صلوة فيقول السلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته اهل البيت، انما يريداللَّه ليذهب عنكم الرجس اهل البيت و يطهر كم تطهيراً، الصلوة رحمكم اللَّه‏»؛[8]ابن عباس روایت می کند شاهد بودیم به مدت نه ماه پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله هر روز به هنگام وقت نمازها ی یومیه به کنار خانۀ علی بن ابی طالب علیه السلام می آمدند و می فرمودند سلام و رحمت و برکات خدا بر اهل این خانه باد، همانا خداوند مى‏خواهد از شما خاندان پيامبر، پليدى را ببرد و شما را پاك كند، پاكى كامل، هنگام نماز است رحمت خدا برشما باد.
    اولا باید عرض کنم که ما اهل سنت حضرت علی و فاطمه و حسنین را جزء اهل بیت میدانیم
    ولی میگوییم که شان نزول ایه تطهیر برای همسران پیامبر است و خمسه طیبه بعدا به واسطه دعای
    پیامبر شامل ایه تطهیر شدند
    چرا که اولا در خود ایه تطهیر صراحتا به زنان پیامبر اشاره شده است و بنده واقعا تعجب میکنم که شما
    چرا اصلا به ظاهر این ایه توجه نمیکنید خدا را شکر که بجز ایات قبل و بعد ایه تطهیر
    در همین ایه نیز به زنان پیامبر اشاره شده است

    "" وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏ وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتِينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَه
    إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِير""

    ثانیا اگر ظاهر این ایه بر خمسه طیبه اشاره داشت دیگر دلیلی نداشت که پیامبر برای انها دعا کنند
    تا انها هم شامل این ایه شوند(دقت کنید)




    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    5) ام المؤمنین عایشه هیچگاه صلاحیت این را ندارد که در کنار قرآن قرار گیرد ، و پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نیز نسبت به هیچ یک از همسران چنین توصیه ای را نفرموده است، بلکه به عکس می بینیم که وی در مقابل حجت خدا و برادر رسول خدا صلی الله علیه و آله و امام زمان خود شورش می نماید و دستور قرآن مبنی بر قرار گرفتن در منزل را نادیده می گیرد و به جنگ امام علی علیه السلام می رود. امامی که محور حق است و حق بر محور او. [1] امامی که همراه قرآن بود و قرآن نیز همراه او بود.[2][3] بنابراین عایشه در مقابل قرآن است، نه همراه و قرین قرآن.
    دوست عزیز به این شبهات شما بارها و بارها پاسخ داده شده است ولی باز بنده پاسخ میدهم

    اولا ام المومنین عایشه در خانه خود نبوده اند تا بخواهند از خانه خارج شوند بلکه ایشان در سفر حج بودند
    و ایشان هم هنگامی که از خانه خارج میشدند در کجابه ای روی شتر قرار میگرفتند که به هیچ عنوان نامحرم ایشان
    را نمیدید و دقیقا ایه نیز به همین اشاره داردکه از خانه بیرون نیایید و مانند زنان زمان جاهلیت زینتهای
    خود را اشکار نکنید، اگر قرار بود که طبق این ایه زنان پیامبر هیچوقت از خانه بیرون نیایند پس چرا خود پیامبر
    هروقت به جنگ یا سفر میرفتند یکی از زنان خود را همراه میبردند!!
    از طرفی این اشکال به حضرت فاطمه نیز وارد است چرا که ایشان نیز بارها و بارها از خانه خارج شدند مثلا
    وقتی که در مسجد امدند و خطبه فدکیه را خواندند
    ثانیا ایشان به هیچ عنوان قصد خروج بر حضرت علی و گرفتن خلافت را نداشتند اگر چنین بود ایشان مستقیما
    به سوی مدینه که مرکز خلافت حضرت علی بود میرفتند نه به سمت بصره
    ثالثا و قتی ایشان اوضاع نابسامان امت اسلامی را به واسطه خونریزیها و درگیریها ازجمله شهادت حضرت عثمان
    به دست یک سری اراذل و اوباش دیدند، تصمیم میگیرند تا از مقام و منزلت و ام المومنین بودن خود استفاده کنند
    تا به این اوضاع براشفته پایان دهند و از طرفی به این ایه مبارکه عمل کرده باشند:

    وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُم(9حجرات)

    ما اهل سنت اعتقاد داریم که ایشان به نیت کمک کردن به حضرت علی خروج کردند
    چرا که وقتی ایشان دیدند که حضرت علی توانایی سرکوب و قصاص شورشیان و قاتلین حضرت عثمان را نداشتند
    تصمیم گرفتند که به کمک ایشان بشتابند ولی متاسفانه به واسطه فتنه منافقینی مثل عبدالله بن سبا که در لشکر
    حضرت علی بودند و وقتی دیدند که اتحاد حضرت عایشه و حضرت علی به ضرر انها تمام خواهد شد، شبانه به
    سپاه حضرت عایشه شبی خون زدند و به این صورت امر بر دو طرف مشتبه شد و جنگ جمل شکل گرفت
    و در اخر وقتی دو طرف به این فتنه منافقین پی بردند دست از جنگ کشیده و با هم صلح کردند

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    1,958
    حضور
    95 روز 21 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    126
    آپلود
    6
    گالری
    8
    صلوات
    5458

    بسم الله الرحمن الرحیم




    نقل قول نوشته اصلی توسط عمر فاروق نمایش پست ها
    ولی اعمال شما شیعیان کاملا مخالف قران و تنها درخواست پیامبر در قبال اجر
    رسالتش و همینطور حدیث ثقلین میباشد و کسی که با قران و پیامبر مخالفت کند
    حتما میدانید که حکمش چیست؟
    و الله لا یهدی القوم الکافرین

    سلام علیکم و رحمه الله

    برادر بزرگوار عمر فاروق

    این مساله که زنان پیامبر اهل بیت او محسوب نمیشوند در یکی از معتبر ترین کتب روائی شما آمده ولی بنده نمی خواهم به روایتی استناد کنم آنهم به دلیلی.

    و دلیلش را همین جا عرض میکنم.

    با خواندن این عبارات شما که بواسطه عدم عمل به دستور پیامبر
    شیعه را کافر دانسته و قابل هدایت نمی دانید
    و یک بخش جدا شده از یک آیه را در حق آنها می آورید

    " و الله لا یهدی القوم الکافرین "

    آیا اگر عکس این ثابت شد همین را در مورد خود خواهید گفت ؟

    یعنی حاضرید بفرمائید
    کسی که بگوید زنان پیامبر اهل بیت پیامبرند و آیه تطهیر در شان آنها هم نازل شده - بدلیل مخالفت با قول پیامبر - کافرند و خداوند کفار را هدایت نمی کند ؟

    یا
    اگر ثابت شد که برخی زنان پیامبر خلاف دستور پیامبر عمل میکردند

    آیا آنها را هم با این آیه توصیف میکنید /

    "و الله لا یهدی القوم الکافرین"

    باسپاس


    یاحق
    ویرایش توسط فاتح : ۱۳۹۲/۰۳/۰۳ در ساعت ۰۱:۲۷
    قال الله سبحانه و تعالي : اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى ( مائده / 8 )

    قال النبي : بالعدل قامت السموات و الارض (تفسير صافي ذيل آيه 7 سوره الرحمن)
    و قال :
    اياكم و الظلم فان الظلم عند الله هو الظلمات يوم القيامة ( سفينة البحار ماده "ظلم" )

    مسئوليت قرآني مردم در قبل عدل

  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    ثقلین : ذوالقرنین
    نوشته
    1,610
    حضور
    25 روز 16 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    36
    صلوات
    3100



    وَقَرْنَ فِی بُیوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِینَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا«الأحزاب/33»
    و در خانه‏هایتان قرار گیرید و مانند روزگار جاهلیت قدیم زینتهای خود را آشکار مکنید و نماز برپا دارید و زکات بدهید و خدا و فرستاده‏اش را فرمان برید خدا فقط می‏خواهد آلودگی را از شما خاندان [پیامبر] بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند


    جناب اخوی عمر فاروق خداوند در این ایه صراحتاً به اهل بیت فرمان میدهد از خود برج نسازند یعنی قیام بر علیه حق نکنند پیمان شکنی نکنند و در انتهای ایه این عمل را رجس میداند مگر به غیر این مطلب دیگری در ایه است که به رجس بتوان معنی نمود و عایشه همین که با دو فرمانده پیمان شکن که بیعت علی به گردن داشته اند سر خود به خونخواهی عثمان برخواسته نه تنها دیگر از اهل بیت نیست بلکه مرتد گردیده و شیعه حق دارد به پیمان شکنان احترام نگذارد

    یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَمَنْ یتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا یهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ«المائدة/51»
    ای کسانی که ایمان آورده‏اید یهود و نصاری را دوستان [خود] مگیرید [که] بعضی از آنان دوستان بعضی دیگرند و هر کس از شما آنها را به دوستی گیرد از آنان خواهد بود آری خدا گروه ستمگران را راه نمی‏نماید

    حال شما بفرمایید به چه مجوزی با یهود نصارا پیمان بسته اید و کشور خود را پایگاه انان قرار داده و در کشور سوریه شیعیانی را که چون سد سکندر در مقابل انان ایستادگی مینمایند ذبح مینمایید . ایا شما مشمول "اللَّهَ لَا یهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ" نیستید .

    خدایا مرا آن ده که آن به

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    يكي از مهمترين و متقن ترين تفاسير در نزد اهل سنت تفسير شريف مجمع البيان نوشته فضل بن حسن طبرسي ( از علماي شيعي ) است فلذا مختصري از روايات اهل سنت را در باب انحصار مدلول آيه شريفه بر خمسه طيبه براي برادرمان جناب عمر فاروق مي آورم

    احاديث شيعه و سنى در اينكه مقصود از اهل البيت آيه تطهير خاندان رسالت است نه غير ايشان‏
    1- ابو حمزه ثمالى در تفسيرش گويد: حديث كرد مرا حوشب از ام سلمه گويد، فاطمه عليها سلام نزد پيغمبر (ص) آمده و حريره‏اى براى آن حضرت آورد، پيامبر فرمود شوهرت و دو پسرت را بخوان، پس فاطمه آنها را آورده و از آن حريره خوردند آن گاه پيغمبر كساء خيبرى را بر سر آنان انداخته و گفت‏
    اللّهم هؤلاء اهل بيتى و عترتى فاذهب عنهم الرجس و طهّرهم تطهيرا
    بار خدايا اينان خاندان و خويشان منند، پس به بر از ايشان پليدى را و ايشان را پاك كن پاك كردنى.
    ام سلمه گويد: پس گفتم يا رسول اللَّه و من با ايشانم، فرمود تو بخير و سعادتى.

    2- ثعلبى در تفسيرش نيز روايت كرده باسنادش از ام سلمه كه پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله در منزلش بود كه فاطمه با قدحى آمد كه در آن حريره بود، پس فرمود شوهر و پسرانت را بطلب، پس حديث را مثل حديث ابو حمزه ياد كرده، سپس گفت پس خدا نازل كرد، انما يريد اللَّه، آيه تطهير را گويد پس گرفت اطراف كساء را و بر آنها افكند، آن گاه دست خود را بيرون آورد و بسوى آسمان بلند نمود، سپس گفت:اللهمّ هؤلاء اهل بيتى و حامتى فاذهب عنهم الرجس و طهرهم تطهيرا
    بار خدايا اينها اهل خانه من و رحم منند، پس به بر از ايشان پليدى را و پاكيزه كن آنها را پاكيزه كردنى ام سلمه گويد: پس من سرم را داخل اطاق كرده و گفتم من با شما هستم اى رسول خدا (ص) فرمود، تو بخيرى، تو بخيرى.

    3- و نيز ثعلبى باسنادش روايت كرده از مجمع كه گويد من با مادرم وارد بر عايشه شديم، پس از خروجش بر على عليه السلام در روز جمل پرسيد گفت آن تقدير خداوند بود پس از على عليه السلام پرسيد، پس عايشه گفت مى‏پرسى از من از محبوب‏ترين مردم ، او و همسرش فاطمه محبوب‏ترين‏ مردم نزد رسول خدا بودند، بحقيقت ديدم على و فاطمه و حسن و حسين" ع" را كه پيغمبر آنها را در زير پارچه‏اى كه بر سر آنها انداخته بود جمع نموده آن گاه گفت:
    اللّهمّ هؤلاء اهل بيتى و حامتى فاذهب عنهم الرجس و طهرهم تطهيرا

    4- و باسنادش از ابى سعيد خدرى از پيغمبر (ص) روايت كرده كه اين آيه در باره پنج نفر است، من و على و فاطمه و حسن و حسين (ع) نازل شده است.
    5- و خبر داد ما را سيد ابو الحمد گفت حديث كرد ما را ابو القاسم حسكانى از ابى بكر سبيعى از ابو عروه هراتى از ابن مصفّا از عبد الرحيم بن واقد از ايّوب بن سيار از محمد بن منكدر از جابر گفت اين آيه نازل شد بر پيغمبر (ص) در حالى كه در خانه نبود مگر فاطمه و حسن و حسين و على عليهم السلام، إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ پس پيغمبر (ص) گفت:اللّهمّ هؤلاء اهل بيتى و عترتى ...

    6- و حدثنا سيد ابو الحمد، گفت حديث كرد ما را حاكم ابو القاسم باسنادش از رازان از حسن بن على عليه السلام گويد، چون آيه تطهير نازل شد پيغمبر خدا (ص) ما را جمع نمود در زير كساء خيبرى ام سلمه‏ سپس گفت،اللّهم هؤلاء اهل بيتى و عترتى
    _________________‏
    ترجمه مجمع البيان في تفسير القرآن، ج‏20، ص: 113

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  21. صلوات ها 6


صفحه 1 از 8 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آیا این مورد هم حق تالیف و چاپ محسوب میشه؟؟
    توسط binammm در انجمن حقوق چاپ، تأليف و...
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۱۳, ۱۳:۱۹
  2. روزه مستحبی و روزه قضا باهم ؟؟
    توسط H a n a در انجمن متفرقه
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۱۱, ۱۴:۰۲
  3. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۳۰, ۱۸:۴۸
  4. ساخت فلزیاب چه حکمی داره؟؟
    توسط maedeh-r در انجمن ساير موارد
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۱۱, ۱۶:۳۰
  5. آیا ایمان ناشی از ترس هم قبول است ؟؟
    توسط for ever alone در انجمن خدا شناسی
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۳۰, ۱۹:۴۸

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۱۱/۱۹, ۱۶:۵۱ : 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود