جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بدنهای کبود در قیامت

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    327
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1147

    بدنهای کبود در قیامت




    در سوره طه اشاره شده است در قیامت مجرمین با بدنهای کبود محشور خواهند شد . علت این چیست ؟ چرا رنگ کبود ؟ چرا سیاه نه؟ خصوصیت رنگ کبود چیست؟

  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    348
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2018



    فکر کنم منظورتون اين ایه باشه ...

    يَوْمَ يُنفَخُ فِى الصُّورِ وَنَحْشُرُ الْمُجْرِمِينَ يَوْمَئِذٍ زُرْقاً

    همان) روزى كه در صور دميده مى‏شود وما در آن روز، مجرمان را با چشمان تيره (و بدن‏هاى كبود) محشور مى‏كنيم

    در تفسیر نور اینجور نوشته که

    «زُرق» رنگى است كه از اختلاط سفيد و سياه بوجود مى‏آيد، مثل رنگ خاكسترى و شايد كنايه از كورى، ترس و يا رنگ پريدگى باشد


    یا علي منتظر پاسخگويان عزیز هستیم

  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    312
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1445



    كلمه " زرق " جمع " ازرق " است كه به معناى كبود است كه يكى از رنگها است و از فراء «1» نقل شده كه گفته است: مراد از زرق محشور شدن مجرمين و كور بودن ايشان است چون چشم وقتى بينائيش از بين مى‏رود كبود مى‏شود، و اين معناى خوبى است و آيه " وَ نَحْشُرُهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَلى‏ وُجُوهِهِمْ عُمْياً " «2» آن را تاييد مى‏كند.

    بعضى «3» ديگر گفته‏اند مراد كبودى بدنهاى ايشان به خاطر خستگى و تشنگى است.

    بعضى «4» ديگر گفته‏اند: كبودى چشمان است چون بدترين رنگ چشم نزد عرب كبود آن است و عرب با چشم كبود سخت دشمن است.

    بعضى «5» ديگر گفته‏اند مراد از آن تشنگى مجرمين است چون وقتى انسان به شدت تشنه شود رنگ چشمش تغيير مى‏كند و كبود رنگ به نظر مى‏رسد.

    و ليكن هيچ يك از اين اقوال مورد پسند نيست.


    __________________________________________________
    (1) روح المعانى، ج 16، ص 261.
    (2) ايشان را در روز قيامت محشور مى‏كنيم در حالى كه كور و به رو افتاده‏اند. سوره اسرى، آيه 97.
    (3، 4) روح المعانى، ج 16، ص 260.
    (5) تفسير فخر رازى، ج 22، ص 114.


    ********************
    ترجمه الميزان، ج‏14، ص: 293


    اگر خدا بهت فرمود که لیاقت شهادت را نداری؛ بگو : مگر آنچه را که تا بحال به من داده ای لیاقتش را داشته ام!
    کدام نعمت تو را من لیاقت داشته ام که این یکی را داشته باشم؟!
    مگر تو تا بحال در بذل نعمت هایت به لیاقت من نگاه می کردی؟!

    ***********************




  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    312
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1445



    در قيامت مجرم يا كور و رو سياه محشور مى‏شود و يا در اثر ترس، وحشت و خيره‏نگرى، به كبودى چشم مبتلا مى‏گردد.

    " زرق" جمع " ازرق " معمولا به معنى كبود چشم مى‏آيد، ولى گاه به كسى كه اندامش بر اثر شدت درد و رنج، تيره و كبود شده نيز اطلاق مى‏گردد، چه اينكه بدن به هنگام تحمل درد و رنج، نحيف و ضعيف شده ، طراوت و رطوبت خود را از دست مى‏دهد و كبود به نظر مى‏رسد. شايد هول و هراس قيامت سبب كبود شدن اجسادشان مى‏شود.
    اگر خدا بهت فرمود که لیاقت شهادت را نداری؛ بگو : مگر آنچه را که تا بحال به من داده ای لیاقتش را داشته ام!
    کدام نعمت تو را من لیاقت داشته ام که این یکی را داشته باشم؟!
    مگر تو تا بحال در بذل نعمت هایت به لیاقت من نگاه می کردی؟!

    ***********************




  9. صلوات ها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود