صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا روابط ریاضی در قرآن کار خدا بوده؟

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۲
    نوشته
    148
    حضور
    24 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    212

    آیا روابط ریاضی در قرآن کار خدا بوده؟




    با سلام

    قرآن در زمان محمد نبوده و بوسیله عثمان بعد از او جمع آوری شده. اگر در نظر بگیریم قرآن امروز همان قرآنی باشد که بوسیله عثمان جمع آوری شده باید بگوییم که روابط ریاضی موجود در قرآن کار عثمان بوده یا اینکه بگوییم عثمان در هنگام جمع آوری قرآن با خدا در ارتباط بوده! شیعیان اعتقاد دارند که بعد از محمد کسی با خدا در ارتباط نبوده مگر ائمه در حالی که از قرآن مصحف علی نمیتوان این روابط را استخراج کرد. مثلا:

    جمع شماره سوره ها برابر است با 6555
    جمع تعداد آیات برابر است با 6236
    اگر شماره سوره را بعلاوه تعداد آیه اش کنیم عددی بدست می آید که یا زوج است یا فرد
    تعداد زوج ها برابر 57 و تعداد فرد ها برابر 57 است
    اگر زوج ها را با هم جمع کنیم عدد 6236 بدست می آید
    اگر فرد ها را با هم جمع کنیم عدد 6555 بدست می آید
    پس:
    جمع شماره سوره ها = جمع فرد ها
    و
    جمع تعداد آیات = جمع زوج ها
    بسم الله الرحمن الرحیم اضافی در آیه 30 سوره 27 قرار دارد که میشود 57 که بر 19 بخش پذیر است 3=57/19
    سوره علق از انتهای قرآن سوره 19 است
    سوره ناس آخرین سوره قرآن است و 6 آیه دارد 114=6*19
    بین اولین سوره ای که حروف مقطعه دارد (بقره) تا آخرین سوره ای که حروف مقطعه دارد (قلم) 38 سوره بدون حروف مقطعه وجود دارد 2=38/19

    مشخص است که اگر سوره ها را بر طبق سیر نزولیشان مرتب کنیم (قرآن مصحف علی) یعنی سوره علق را اول بیاوریم و سوره نصر را آخر دیگر این روابط شکل نمیگیرند. پس روابط ریاضی در قرآن کار عثمانه یا قرآن کنونی پس از او در زمانی نامعلوم جمع آوری شده و روابط کنونی در قرآن کار دست کسانی است که قرآن را به شکل کنونی جمع آوری کرده اند.

    چگونه این تناقض رو توجیه میکنید؟

    با تشکر

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,554
    حضور
    175 روز 11 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58344



    با نام و یاد دوست



    آیا روابط  ریاضی در قرآن کار خدا بوده؟






    آیا روابط  ریاضی در قرآن کار خدا بوده؟





  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 23 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط m0hsen نمایش پست ها
    با سلام

    قرآن در زمان محمد نبوده و بوسیله عثمان بعد از او جمع آوری شده. اگر در نظر بگیریم قرآن امروز همان قرآنی باشد که بوسیله عثمان جمع آوری شده باید بگوییم که روابط ریاضی موجود در قرآن کار عثمان بوده یا اینکه بگوییم عثمان در هنگام جمع آوری قرآن با خدا در ارتباط بوده! شیعیان اعتقاد دارند که بعد از محمد کسی با خدا در ارتباط نبوده مگر ائمه در حالی که از قرآن مصحف علی نمیتوان این روابط را استخراج کرد. مثلا:

    جمع شماره سوره ها برابر است با 6555
    جمع تعداد آیات برابر است با 6236
    اگر شماره سوره را بعلاوه تعداد آیه اش کنیم عددی بدست می آید که یا زوج است یا فرد
    تعداد زوج ها برابر 57 و تعداد فرد ها برابر 57 است
    اگر زوج ها را با هم جمع کنیم عدد 6236 بدست می آید
    اگر فرد ها را با هم جمع کنیم عدد 6555 بدست می آید
    پس:
    جمع شماره سوره ها = جمع فرد ها
    و
    جمع تعداد آیات = جمع زوج ها
    بسم الله الرحمن الرحیم اضافی در آیه 30 سوره 27 قرار دارد که میشود 57 که بر 19 بخش پذیر است 3=57/19
    سوره علق از انتهای قرآن سوره 19 است
    سوره ناس آخرین سوره قرآن است و 6 آیه دارد 114=6*19
    بین اولین سوره ای که حروف مقطعه دارد (بقره) تا آخرین سوره ای که حروف مقطعه دارد (قلم) 38 سوره بدون حروف مقطعه وجود دارد 2=38/19

    مشخص است که اگر سوره ها را بر طبق سیر نزولیشان مرتب کنیم (قرآن مصحف علی) یعنی سوره علق را اول بیاوریم و سوره نصر را آخر دیگر این روابط شکل نمیگیرند. پس روابط ریاضی در قرآن کار عثمانه یا قرآن کنونی پس از او در زمانی نامعلوم جمع آوری شده و روابط کنونی در قرآن کار دست کسانی است که قرآن را به شکل کنونی جمع آوری کرده اند.

    چگونه این تناقض رو توجیه میکنید؟

    با تشکر

    با سلام و درود

    در این جا دو مطلب باید از هم بطور جداگانه بررسی شوند:

    1. وجود نظم ریاضی در قرآن

    2. ارتباط آن با خلیفه سوم (عثمان)


    مطلب اول

    وجود نظم ریاضی در قرآن نیاز به کار کارشناسی دارد که اهل فن و دانشمندان و عالمان تفسیر و علوم قرآنی باید در مورد آن نظر بدهند.

    در این زمینه هم بین دانشمندان و مفسران قرآنی اختلاف است و با وجود خطاهایی که در آن وجود دارد صحت همه مواردی که ذکر شده و نیز اعجاز بودن آن، به اثبات نرسیده است.

    از بیان شما هم روشن است که ناظر به این جنبه مطلب نیستید، که البته اگر هم باشید عرض کردم که این جا مجال آن نیست.

    آیا روابط  ریاضی در قرآن کار خدا بوده؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 23 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    مطلب دوم


    در مورد ارتباط این نظم ریاضی و انتساب آن به عثمان، چند نکته قابل ذکر است:

    1. قرآن در زمان عثمان، جمع آوری نشده است بلکه یکسان سازی مصحف ها در زمان او انجام شده است یعنی برای جلوگیری از اختلاف بین مسلمانان، قرآن های موجود از شهرها و مناطق مختلف جمع آوری و یک قرآن واحد ارائه شد و بقیه را از بین بردند.

    قرآن های دیگر هم این گونه نبوده که در چینش سوره ها و ... چیزی غیر از قرآن موجود، بوده باشند.

    پس عثمان نقش عمده ای در چینش سوره ها نداشته است.


    2. در این که قرآن چه زمانی جمع آوری شده، در زمان پیامبر اکرم(ص) و تحت نظارت ایشان بوده و یا بعد از رحلت حضرت انجام شده است، بین دانشمندان قرآنی اختلاف است و هر کدام هم برای خود ادله و مستنداتی دارند.

    با این حال آن چه مسلم و اتفاقی است، توقیفی بودن نظم آیات در قالب سوره ها است. یعنی شروع و پایان سوره و نظم آیات در قالب سوره، از طرف شارع (خدا و پیامبر) انجام شده است.

    کما این که در روایتی از امام صادق علیه السلام داریم:
    "كان يعرف انقضاء سورة بنزول بسم الله الرحمن الرحيم ابتداء لاخری"؛ پايان هر سوره ‏ای به واسطه نزول بسم الله الرحمن الرحيم در آغاز سوره ديگر شناخته می شد. (تفسير عياشي، ج 1، ص 20، روايت 6؛ بحارالانوار، ج 82، باب القراءة وآدابها واحکامها، ص 20، ح 10)

    ابن عباس گفته است:
    پيامبر(ص) با نزول "بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم‏" می ‏دانست كه سوره قبلی پايان يافته و سوره ديگری آغاز گشته است. (مستدرک حاکم ج 1، ص 356، ح 846)


    3. هیچ کسی حتی خود عثمان ادعا نکرده که او با خداوند در ارتباط بوده است، لذا باطل و بی اساس بودن چنین ادعایی از واضحات و بدیهیات است.


    4. کسانی که این نظم ریاضی در قرآن را مطرح می کنند، با همین نظم ریاضی، معجزه بودن قرآن و این که قرآن از طرف خداوند متعال بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده و هم چنین مصون بودن از تحریف را اثبات می کنند؛ یعنی قرآن معجزه پیامبر و کلام الهی است و کار بشر نیست.




    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۲/۰۲/۲۱ در ساعت ۱۹:۲۰
    آیا روابط  ریاضی در قرآن کار خدا بوده؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  9. صلوات ها 7


  10. #5
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۲
    نوشته
    148
    حضور
    24 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    212



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست ها
    قرآن های دیگر هم این گونه نبوده که در چینش سوره ها و ... چیزی غیر از قرآن موجود، بوده باشند.
    تا آنجا که من میدانم در قرآن مصحف علی نحوه چینش سوره ها براساس ترتیب نزول آنها بوده. اگر قرآن مصحف علی عرضه میشد دیگر این معجزاتی که ذکر کردم در قرآن وجود نداشت. پس باید گفت این معجزات یا کار عثمان بوده یا در زمانی قرآن به شکل کنونی جمع آوری شده و این معجزات کار عده ای ناشناس است.

  11. صلوات ها 5


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    336
    حضور
    10 روز 14 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    459



    با عرض سلام خدمت خواهران و برادران محترم
    با اجازه کارشناس محترم ، برادر بزرگوار جناب آقای میقات بنده هم مطالبی را عرض کنم

    از این سوال شروع کنیم که عنوان تاپیک است:
    آیا روابط ریاضی در قرآن کار خدا بوده؟
    لِّيَعْلَمَ أَن قَدْ أَبْلَغُوا رِسَالَاتِ رَبِّهِمْ وَأَحَاطَ بِمَا لَدَيْهِمْ وَأَحْصَىٰ كُلَّ شَيْءٍ عَدَدًا
    تا مشخص کند که پیام های پروردگارشان را [به طور کامل به مردم] رسانده اند و او به آنچه نزد آنان است احاطه دارد، و همه چیز را از جهت عدد، شماره و احصا کرده است

    و کل علوم جهان هستی ، چه علوم مادی و فیزیکی و چه علوم غیبی و چه علوم مجرد و مفهومی مانند ریاضی همه مخلوق الله عز و جل است و اوست که بر همه علوم احاطه مطلق دارد .

    و این آیه ای در مورد اهمیت علم ریاضی و حساب در قران و اینکه برخلاف تصور باطل عده ای که ریاضی را علمی قراردادی و مفاهیمی ساخته ذهن بشر میدانند، قران تصور این افراد را باطل و ریشه تمامی علوم از جمله ریاضی و حساب را رب العالمین دانسته و اوست که با فضل بی نهایت خود قطره ای از این علوم را به انسان آموخته است

    وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ آيَتَيْنِ ۖ فَمَحَوْنَا آيَةَ اللَّيْلِ وَجَعَلْنَا آيَةَ النَّهَارِ مُبْصِرَةً لِّتَبْتَغُوا فَضْلًا مِّن رَّبِّكُمْ وَلِتَعْلَمُوا عَدَدَ السِّنِينَ وَالْحِسَابَ ۚ وَكُلَّ شَيْءٍ فَصَّلْنَاهُ تَفْصِيلًا
    ما شب و روز را دو نشانه [قدرت و حکمت خود] قرار دادیم؛ پس شب را بی نور نمودیم و روز را روشن ساختیم، تا [در آن] روزی و رزقی را از پروردگارتان بطلبید و برای اینکه شماره سال ها و حساب [اوقات و زمان ها] را بیاموزید ، و هر چیزی را [که نسبت به دنیا و دینتان و تربیت و کمالتان نیازمند به آن هستید] به روشنی و به طور کامل بیان کردیم.

    هُوَ الَّذِي جَعَلَ الشَّمْسَ ضِيَاءً وَالْقَمَرَ نُورًا وَقَدَّرَهُ مَنَازِلَ لِتَعْلَمُوا عَدَدَ السِّنِينَ وَالْحِسَابَ مَا خَلَقَ اللَّهُ ذَٰلِكَ إِلَّا بِالْحَقِّ يُفَصِّلُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ
    اوست که خورشید را فروزان و ماه را تابان قرار داد، و برای ماه منازلی [چون هلال، تربیع، بدر و محاق] مقدّر ساخت تا شمار سال و حساب [ماه، هفته، اوقات امور زندگی و تنظیم برنامه های معیشت] را بیاموزید. خدا آنها را جز به درستی و راستی نیافریده؛ او نشانه ها را برای گروهی که دانایند [بدون هر گونه ابهام] بیان می کند.

    و اما در مورد عدد 19:

    تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحیم 19 حرف است
    و تعداد نگهبانان جهنم نیز 19 فرشته میباشد!

    عَلَيْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ (مدثر-30)
    بر آن نوزده [موکّل] گمارده اند

    در مورد روابط ریاضی قران مبتنی بر عدد 19 تحقیقات زیادی در قرن اخیر صورت گرفته است که بنیانگذار ان رشاد خلیفه دانشمند مسلمان مصری تبار بود
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%...8C%D9%81%D9%87

    و بطور کلی در مورد اعجاز ریاضی و عددی قران محققان مختلف تلاشهایی انجام داده اند

    • به گفته این پژوهشگران، واژه «یَوم» (به معنای روز) در قرآن ۳۶۵ بار تکرار شده که برابر تعداد روزهای سال است. عبدالرحمان لومکس، در نقدی بر نظریات ادیپ یوکسل و این که واژه «یوم» ۳۶۵ بار در قرآن آمده‎است، پژوهشی انجام داده‌است. یوکسل می‏گوید که تنها واژه‎های مفرد را در نظر گرفته‎‏است. لومکس با استفاده از نتایج یوکسل، پایگاه داده و تطابق آن با دو کشف‎الآیات مختلف (به زبان غیرعربی) به کاربرد ۴۷۵ بار (تمام اَشکال) این واژه دست‏‎یافته‎است.
    • واژه «شَهر» (به معنای ماه) در قرآن ۱۲ بار تکرار شده که برابر تعداد ماه‌های سال است
    • واژه «امام» 12 بار (5 بار به شکل ائمه و 7بار به شکل امام با کسره) در قرآن آمده که برابر تعداد امامان شیعه است و با حدیث جابر ارتباط دارد.
    • تعداد واژه‌های «رجُل»(به معنای مرد) و «امراة»(به معنای زن) با هم برابرند و هرکدام ۲۴ بار آمده‌اند.
    • تعداد عین واژه‌های «ملائکه» (به معنای فرشتگان) و «شیطان» با هم برابرند و هرکدام ۶۸ بار آمده‌اند. اگر مشتقات آنان را هم به شمار آوریم، باز هم برابر هستند (۸۸ بار).
    • تعداد واژه‌های «دنیا» و «آخرت» با هم برابرند و هرکدام ۱۱۵ بار آمده‌اند.
    • تعداد واژه‌های «الحسنات» (به معنای نیکی‌ها) و «سیئات» (به معنای گناهان) با هم برابرند و هرکدام ۱۸۰ بار آمده‌اند.
    • تعداد واژه‌های «الحیاه» (به معنای زندگی) و «الموت» (به معنای مرگ) با هم برابرند و هرکدام ۱۴۵ بار آمده‌اند.
    • واژه الله 2660 بار تکرار شده که بر 19 بخش پذیر است.
    • تعداد واژه های «الرحمن» برابر ۵۷ و تعداد واژه های «الرحیم» برابر ۱۱۴ (واژه الرحیم در آیه ۱۲۸ سوره توبه در وصف پیامبر آمده نه خداوند پس مورد شمارش قرار نگرفته) یعنی دو برابر آن است.

    منبع:

    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%...B1%D8%A2%D9%86

    انشاالله در فرصتهای بعدی مطالب دیگری در مورد اعجاز علمی قران ارائه خواهم کرد.

    الحمد لله رب العالمین
    ویرایش توسط خادم الیمانی(ع) : ۱۳۹۲/۰۲/۲۲ در ساعت ۰۰:۴۴

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    336
    حضور
    10 روز 14 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    459



    نسبت خشکیها و دریاها در قران:
    نسبت مساحت خشکیها و دریاها مسئله علمی نسبتا جدیدی است و در زمان نزول قران هنوز قاره ها کشف نشده و نقشه های ماهواره ای موجود نبود
    سالهاست كه دانشمندان زمين شناس نسبت دريا و خشكي را در سياره زمين تعيين كرده اند و اين همان حقيقتي است كه قرآن كريم در 14 قرن پيش با بياني ظريف عنوان نموده است :
    كلمه " بحر " به معني دريا به صورت صيغه مفرد آن در 32 آيه از قرآن مجيد آمده است .
    كلمه " بر " نيز به معناي خشكي به صورت صيغه مفرد آن در 12 آيه از قرآن آمده است . در يك مورد نيز كلمه " يبسا " كه آن هم معني خشكي مي دهد آمده است كه در مجموع در 13 آيه از قرآن كلمه خشكي وارد شده است ؛ پس :
    1- در 32 آيه از قرآن كلمه دريا آمده است .
    2- در 13 آيه از قرآن كلمه خشكي آمده است .
    3- مجموع آياتي كه درآنها كلمات دريا وخشكي آمده است ( 13+32 ) يعني 45 آيه مي باشد حال اگر اين اعداد را با نسبت رياضي بيان كنيم ، نسبتهاي زيربه دست مي آيد :
    نسبت كلمه دريا در آيات كريمه قرآن : 71% = 32:45
    نسبت كلمه خشكي در آيات شريفه قرآن : 29% = 13:45
    پس به طورخلاصه مي توان گفت كه نسبت كلمات دريا و خشكي در قرآن به ترتيب 71 درصد و 29 درصد مي باشد . يعني در 71% از مجموع 45 آيه از كلمه دريا و در 29% از مجموع 45 آيه از كلمه خشكي استفاده شده است .
    حال اگر به سايت سازمان فضانوردي آمريكا ( NASA) مراجعه كنيم و نسبت درياها و خشكيهاي زمين را مشاهده نماييم ، در كمال شگفتي مي بينيم كه اين نسبت براي درياهاي زمين 71% و براي خشكيهاي زمين 29% ثبت شده است


    آیا روابط  ریاضی در قرآن کار خدا بوده؟

    منابع:
    http://azkar.blogfa.com/post-163.aspx
    http://www.kuranca.com
    الحمد لله رب العالمین
    ویرایش توسط خادم الیمانی(ع) : ۱۳۹۲/۰۲/۲۲ در ساعت ۰۳:۲۷

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    336
    حضور
    10 روز 14 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    459



    اعجاز عددی سوره قلم
    قاعده ای که بر آن سیر می کنیم این است که کلمات قرآنی به گونی اعجاز آور چیده شده اند به گونه ای که کسی را توانایی سخن راندن و نوشتن به مانند آن نیست.
    در سوره قلم (آیات 21 تا 32 ) داستان صاحبان باغی نقل شده است که دو نفر از آنها خواستار محروم کردن مسکینان از محصول باغ بودند و یک نفر شان نیز بینوایان را فراموش نمی کرد... لیکن خداوند درسی بس مهم به آنها داد و شبانه با طوفانی آتشین باغ شان را نابود کرد ...حال آیه را مرور می کنیم .

    (فَتَنَادَوْا مُصْبِحِينَ أَنِ اغْدُوا عَلَى حَرْثِكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَارِمِينَ فَانْطَلَقُوا وَهُمْ يَتَخَافَتُونَ أَنْ لَا يَدْخُلَنَّهَا الْيَوْمَ عَلَيْكُمْ مِسْكِينٌ وَغَدَوْا عَلَى حَرْدٍ قَادِرِينَ فَلَمَّا رَأَوْهَا قَالُوا إِنَّا لَضَالُّونَ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ قَالَ أَوْسَطُهُمْ أَلَمْ أَقُلْ لَكُمْ لَوْلَا تُسَبِّحُونَ قَالُوا سُبْحَانَ رَبِّنَا إِنَّا كُنَّا ظَالِمِينَ فَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ يَتَلَاوَمُونَ قَالُوا يَوَيْلَنَا إِنَّا كُنَّا طَاغِينَ عَسَى رَبُّنَا أَنْ يُبْدِلَنَا خَيْرًا مِنْهَا إِنَّا إِلَى رَبِّنَا رَاغِبُونَ) [القلم: 21-32].

    صبحگاهان يكديگر را صدا زدند كه به سوي كشتزار و باغ خود حركت كنيد اگر قصد چيدن ميوه‏ها را داريد آنها حركت كردند در حالي كه آهسته با هم مي‏گفتند ، مواظب باشيد امروز حتي يك فقير وارد بر شما نشود! آنها صبحگاهان تصميم داشتند كه با قدرت از مستمندان جلوگيري كنند هنگامي كه (وارد باغ شدند، و) آن را ديدند گفتند: ما راه را گم كرده‏ايم! (آري همه چيز به طور كامل از دست ما رفته) بلكه ما محروميم. يكي از آنها كه از همه عاقلتر بود گفت: آيا به شما نگفتم چرا تسبيح خدا نمي‏گوئيد؟ گفتند: منزه است پروردگار ما، مسلما ما ظالم بوديم. سپس آنها رو به هم كردند و به ملامت يكديگر پرداختند. (و فريادشان بلند شد) گفتند: واي بر ما كه طغيانگر بوديم. اميدواريم پروردگارمان (ما را ببخشد و) بهتر از آن را بجاي آن به ما بدهد، چرا كه ما به او دل بسته‏ايم.

    متن با (فَتَنَادَوْا) یعنی همدیگر را صدا زدند آغاز و با کلمه (رَاغِبُونَ) یعنی دل بسته ایم به پایان می رسد اما شاهد ما در این آیات کلمه (أَوْسَطُهُمْ) می باشد که از ریشه وسط می آید و به معنای میانه و وسط می باشد و در ترجمه ها خردمندترین و عاقلترین نیز معنی شده است اما آیا این کلمه ممکن است در بین کلمات متن قرآنی بالا نیز وسط و میانه باشد؟ هنگامی که به شمردن کلمات می پردازیم در می یابیم که تعداد کلمات متن 63 کلمه می باشد و کلمه (أَوْسَطُهُمْ) دقیقا در بین کلمات قرار می گیرد یعنی 31 کلمه قبل و 31 کلمه بعد از آن قرار می گیرند،
    با هم ببینیم

    1)فَتَنَادَوْا
    2) مُصْبِحِينَ
    3) أَنِ
    4) اغْدُوا
    5) عَلَى
    6) حَرْثِكُمْ
    7) إِنْ
    8) كُنْتُمْ
    9) صَارِمِينَ
    10) فَانْطَلَقُوا
    11) وَهُمْ
    12) يَتَخَافَتُونَ
    13) أَنْ
    14) لَا
    15) يَدْخُلَنَّهَا
    16) الْيَوْمَ
    17) عَلَيْكُمْ
    18) مِسْكِينٌ
    19) وَغَدَوْا
    20) عَلَى
    21) حَرْدٍ
    22) قَادِرِينَ
    23) فَلَمَّا
    24) رَأَوْهَا
    25) قَالُوا
    26) إِنَّا
    27) لَضَالُّونَ
    28) بَلْ
    29) نَحْنُ
    30) مَحْرُومُونَ
    31) قَالَ
    أَوْسَطُهُمْ ....ببینید که چگونه کلمه (أَوْسَطُهُمْ) در میان کلمات آمده است
    1) أَلَمْ
    2) أَقُلْ
    3) لَكُمْ
    4) لَوْلَا
    5) تُسَبِّحُونَ
    6) قَالُوا
    7) سُبْحَانَ
    8) رَبِّنَا
    9) إِنَّا
    10) كُنَّا
    11) ظَالِمِينَ
    12) فَأَقْبَلَ
    13) بَعْضُهُمْ
    14) عَلَى
    15) بَعْضٍ
    16) يَتَلَاوَمُونَ
    17) قَالُوا
    18) يَوَيْلَنَا
    19) إِنَّا
    20) كُنَّا
    21) طَاغِينَ
    22) عَسَى
    23) رَبُّنَا
    24) أَنْ
    25) يُبْدِلَنَا
    26) خَيْرًا
    27) مِنْهَا
    28) إِنَّا
    29) إِلَى
    30) رَبِّنَا
    31) رَاغِبُونَ


    الحمد لله رب العالمین

    ویرایش توسط خادم الیمانی(ع) : ۱۳۹۲/۰۲/۲۲ در ساعت ۰۲:۲۱

  17. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    336
    حضور
    10 روز 14 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    459



    اعجاز عددی سوره کهف
    در سوره کهف داستان صاحب دو بستان نقل شده است ، این مرد را خداوند رزق وافی و کافی عطا فرمود اما او سر به طغیان و انکار انعم الهی برداشت..خداوند نیز باغ او را نابود کرد تا به ما ثابت شود که دارایی و مال ، مال خداوند است و رزق نیز از اوست .... آیه را مرور کنیم
    : (وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلًا رَجُلَيْنِ جَعَلْنَا لِأَحَدِهِمَا جَنَّتَيْنِ مِنْ أَعْنَابٍ وَحَفَفْنَاهُمَا بِنَخْلٍ وَجَعَلْنَا بَيْنَهُمَا زَرْعًا * كِلْتَا الْجَنَّتَيْنِ آَتَتْ أُكُلَهَا وَلَمْ تَظْلِمْ مِنْهُ شَيْئًا وَفَجَّرْنَا خِلَالَهُمَا نَهَرًا) [الكهف: 32-33].
    و براى آنان مثلى بزن از دو مرد كه به يكى از آنان دو تاكستان داده بوديم، و پيرامون آن را درخت خرما و در ميانه آنها كشتزارى قرار داده بوديم‏. هر دو باغ ميوه آورده بودند (ميوه‏هاي فراوان) و چيزي فروگذار نكرده بودند، و ميان آن دو نهر بزرگي از زمين بيرون فرستاديم.
    اکنون بیایید در کلمه (بَيْنَهُمَا) تامل کنیم که به معنای بین و میانه می باشد و در اینجا مراد بین دو باغ می باشد و باز بمانند سابق از خود سوال می کنیم ، آیا ممکن است این کلمه بین کلمات متن باشد به طوری که با معنی لغوی آن نیز مرتبط باشد؟
    عجیب آنکه متن بالا از 25 کلمه تشکیل می شود و کلمه (بَيْنَهُمَا) دقیقا بین کلمات متن آمده است یعنی 12 کلمه قبل و 12 کلمه بعد از آن آورده شده اند
    با هم ببینیم...
    1) وَاضْرِبْ
    2) لَهُمْ
    3) مَثَلًا
    4) رَجُلَيْنِ
    5) جَعَلْنَا
    6) لِأَحَدِهِمَا
    7) جَنَّتَيْنِ
    8) مِنْ
    9) أَعْنَابٍ
    10) وَحَفَفْنَاهُمَا
    11) بِنَخْلٍ
    12) وَجَعَلْنَا
    بَيْنَهُمَا ...... ببینید که چگونه کلمه (بَيْنَهُمَا) بین کلمات این متن قرآنی است!!
    1) زَرْعًا
    2) كِلْتَا
    3) الْجَنَّتَيْنِ
    4) آتَتْ
    5) أُكُلَهَا
    6) وَلَمْ
    7) تَظْلِمْ
    8) مِنْهُ
    9) شَيْئًا
    10) وَفَجَّرْنَا
    11) خِلَالَهُمَا
    12) نَهَرًا
    اگر در آیات این کتاب حکیم و عظیم دقت کنیم در می یابیم که کلمات آن به گونه ای چیده شده اند که هیچ انس و جنی را قدرت آن نیست که بمانندش سخن بگویند .
    فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ) البقرة: 23)
    و اگر از آنچه بر بنده خويش فرو فرستاده‏ايم، شك داريد، اگر راست مى‏گوييد سوره‏اى همانند آن بياوريد و از ياورانتان در برابر خداوند، يارى بخواهيد

    منبع:
    http://azkar.blogfa.com/post-163.aspx

    الحمد لله رب العالمین

    ویرایش توسط خادم الیمانی(ع) : ۱۳۹۲/۰۲/۲۲ در ساعت ۰۲:۳۰

  18. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    336
    حضور
    10 روز 14 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    459



    نکته عددی : دو ماه متوالی (شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَيْنِ) و عدد 60
    خداوند کفاره قتل غیر عمد را در قرآن، آزاد کردن برده و یا روزه گرفتن دو ماه متوالی اعلام کرده است و می فرماید:
    (وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ أَنْ يَقْتُلَ مُؤْمِنًا إِلَّا خَطَأً وَمَنْ قَتَلَ مُؤْمِنًا خَطَأً فَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مُؤْمِنَةٍ وَدِيَةٌ مُسَلَّمَةٌ إِلَى أَهْلِهِ إِلَّا أَنْ يَصَّدَّقُوا فَإِنْ كَانَ مِنْ قَوْمٍ عَدُوٍّ لَكُمْ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مُؤْمِنَةٍ وَإِنْ كَانَ مِنْ قَوْمٍ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُمْ مِيثَاقٌ فَدِيَةٌ مُسَلَّمَةٌ إِلَى أَهْلِهِ وَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مُؤْمِنَةٍ فَمَنْ لَمْ يَجِدْ فَصِيَامُ شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَيْنِ تَوْبَةً مِنَ اللَّهِ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا) [النساء:92]
    «و هيچ مؤمنى نبايد هيچ مؤمنى را بكشد، مگر از روى خطا، و هركس كه مؤمنى را به خطا بكشد، بر اوست كه [به كفاره‏] برده مؤمنى را آزاد كند و خونبهايى به خانواده او بدهد، مگر آنكه آنان درگذرند و ببخشند، و اگر [مقتول‏] مؤمن و از قومى باشد كه دشمن شما هستند، [قاتل‏] بايد برده مؤمنى را آزاد كند، و اگر [مقتول‏] از قومى باشد كه بين شما و ايشان پيمانى هست، آنگاه [قاتل‏] بايد خونبهايى به خانواده او [مقتول‏] بپردازد و برده مؤمنى آزاد كند، و كسى كه [برده‏] نيابد بر اوست كه دو ماه پياپى روزه بگيرد، اين توبه‏پذيرى خداوند است و خداوند داناى فرزانه است‏»
    اگر به شمارش تعداد کلمات آیه بپردازیم درخواهیم یافت که تعداد کلمات 60 کلمه می باشد (به اندازه دو ماه) !


    اما اگر واو عطف را نیز یک کلمه به حساب آوریم، تقارن جدیدی ظاهر می شود .. ابتدا آیه را همانگونه که در قرآن نوشته شده است را مرور می کنیم ( اما این بار واو عطف را یک کلمه به حساب می آوریم). خداوند می فرماید: (و ما كان لمومن ان يقتل مومنا الا خطا و من قتل مومنا خطا فتحرير رقبه مومنه و ديه مسلمه الي اهله الا ان يصدقوا فان كان من قوم عدو لكم و هو مومن فتحرير رقبه مومنه و ان كان من قوم بينكم و بينهم ميثق فديه مسلمه الي اهله و تحرير رقبه مومنه فمن لم يجد فصيام شهرين متتابعين توبه من الله و كان الله عليما حكيما)
    اگر در متن همانگونه که در قرآن نوشته شده است تامل کنیم، نکته های عددی زیر را مشاهده خواهیم کرد:

    تعداد کلمات از ابتدای آیه تا کلمه ( شهرین)، 59 کلمه می باشد ( به اندازه تعداد روزهای دو ماه قمری. میدانید که علم نوین ثابت نموده است که هر ماه قمری 29.5 روز است که دو ماه می شود 59 روز)

    و اگر تعداد کلمات را از ابتدای آیه تا ( شهرین متتابعین) حساب کنیم، خواهیم دید که تعداد کلمات 60 کلمه می باشد ( به اندازه روزهای دو ماه متوالی)
    حال سوال اینجاست که آیا این تقارن های بی نظیر موجود در قرآن فقط اتفاقی است و یا اینکه این ترتیب عددی خود شاهدی است بر اینکه قرآن کتاب خداوند است؟!!
    منبع:
    http://azkar.blogfa.com/post-159.aspx

    الحمد لله رب العالمین

    ویرایش توسط خادم الیمانی(ع) : ۱۳۹۲/۰۲/۲۲ در ساعت ۰۲:۳۷

صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود