صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: این چه بهشتی است ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682

    این چه بهشتی است ؟




    سلام
    از تعابیر قرآن نوعی دوام و همیشگی بودن درباره بهشت و نعمتهای آن برداشت می شود
    [سوره الرعد (13): آيه 35]
    مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ أُكُلُها دائِمٌ وَ ظِلُّها تِلْكَ عُقْبَى الَّذِينَ اتَّقَوْا وَ عُقْبَى الْكافِرِينَ النَّارُ (35)
    ترجمه:
    35- بهشتى كه به پرهيزگاران وعده داده شده است نهرهاى آب از زير درختانش جارى است، ميوه ‏هاى آن هميشگى و سايه‏ هايش دائمى است، اين سرانجام كسانى است كه پرهيزگارى پيشه كردند و سرانجام كافران، آتش است

    اما در برخی روایات آمده که انسان با اعمالش در بهشت درختانی می کارد به شرط این که به آتش اعمال ناشایست آنرا از بین نبرد
    سوال این است که با وجود دوام نعم بهشتی این چه بهشتی است که درختانش قابل سوختن هستند ؟
    والله الموفق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  2. صلوات ها 9


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۲
    نوشته
    1
    حضور
    27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5



    به نام خدا ی مهربون
    توی این دنیا هم خیلی چیزا هست که عمرشون طولانیه اما به واسطه استفاده نادرست عمرشون کم میشه توی بهشت هم امکان داره یه چیزی عمر ابدی داشته باشه اما با استفاده نادرست خراب بشه .
    اونجا گفته ابدی هست اما نگفته که بدون قیدو شرط ابدیه.
    اینم یه مختصر جواب التماس دعا

  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط javad_n نمایش پست ها
    توی این دنیا هم خیلی چیزا هست که عمرشون طولانیه اما به واسطه استفاده نادرست عمرشون کم میشه توی بهشت هم امکان داره یه چیزی عمر ابدی داشته باشه اما با استفاده نادرست خراب بشه . اونجا گفته ابدی هست اما نگفته که بدون قیدو شرط ابدیه.
    سلام
    درست به نظر نمی آید
    نظر دوستان چیست ؟
    والله الموفق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    درس خواندن،گوش کردن، و یه عالمه چیز دیگه!
    نوشته
    520
    حضور
    4 روز 7 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2477



    خوب ما تو دنيا يه خورده ميشوزونيم و يه خورده ميكاريم! دست آخر يه چيزي از توش در مياد!
    ما ميريم توي نتيجه اش ديگه!
    نكنه انتظار دارين وقتي داره ميسوزه خدا مارو بگذاره وسطش!
    خدايا قربونت برم اگه اين طوريه منو با يه ماشين آتش نشاني محشور كن!!!
    آتش بگیر تا بدانی چه می کشم
    احساس سوختن به تماشا نمی شود
    آقا بیا...

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    کربلا،امام رضا
    نوشته
    386
    حضور
    4 روز 5 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    37
    صلوات
    2771



    بهشت قیامت ابدی و جاودانی است
    بعد از اینکه به محاسبه اعمال رسیدگی شد و شخص وارد در بهشت شد دیگر نه نقصی میبیند نه از آن بهشت بیرون رانده میشود

    اما هنگام حساب و کتاب جایگاهی را که بنده میتوانست داشته باشد را به او نشان میدهند
    اگر به واسطه گناهی که انجام داده حبط عملی صورت گرفته باشد اینجاست که میبیند
    به همین جهت است که نام قیامت را یوم الحسره نهاده اند.

    بهشتی که اشاره شده به نظر بهشت برزخی می آیدنه بهشت جاودان آخرتی
    شاید این جمعه بیاید
    شاید...

  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط فضه الزهرا نمایش پست ها
    خوب ما تو دنيا يه خورده ميشوزونيم و يه خورده ميكاريم! دست آخر يه چيزي از توش در مياد! ما ميريم توي نتيجه اش ديگه! نكنه انتظار دارين وقتي داره ميسوزه خدا مارو بگذاره وسطش! خدايا قربونت برم اگه اين طوريه منو با يه ماشين آتش نشاني محشور كن!!!

    سلام
    باید این تعارض ظاهری حل بشه
    از یک طرف دوام نعم از طرف دیگه آتش گرفتن

    نقل قول نوشته اصلی توسط کنیزفاطمه نمایش پست ها
    بهشتی که اشاره شده به نظر بهشت برزخی می آیدنه بهشت جاودان آخرتی
    آنوقت نسبت این دو بهشت چگونه است
    یعنی چه ربطی به هم دارند
    وقتی شما اعمالتان را در بهشت برزخی میکارید و چه بسا آتش می زنید چرا باید بهشت آخرتی بر اساس اعمال خود داشته باشید ؟
    والله الموفق

    ویرایش توسط حامد : ۱۳۹۲/۰۲/۱۴ در ساعت ۱۱:۰۷
    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  13. صلوات ها 7


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    کربلا،امام رضا
    نوشته
    386
    حضور
    4 روز 5 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    37
    صلوات
    2771



    جناب حامد
    ما در دنیا لعمالی را انجام میدهیم
    محاسبه جزیی اعمال ما در عالم برزخ است
    و محاسبه کلی در قیامت
    هرچی کم و زیاد باید بشه اینجا میشه
    بعد اینکه رفتیم داخل در بهشت جاودان آخرتی شدیم دیگه سوختنی در کار نیست

    این قبل از ورود در بهشت است

    نشانمان میدهند که اگر فلان عمل را انجام نمیدادی باغ های بهشتت اینقدر بود ولی حالا که انجام ددادی و آنها را سوزاندی اینقدر است
    اینجاست که آه از نهادمان بر میخیزد و حسرت میخوریم
    شاید این جمعه بیاید
    شاید...

  15. صلوات ها 6


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    360
    حضور
    40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1454



    با سلام
    همانطور که متکلمین می گویند این اعمال ماست که بهشت و جهنم رو درست می کند و مادامی که در دنیا هستیم این نعمت ها در تغییر و تحول هستند مثل روایاتی که فرمودید و هیچ ایرادی هم ندارد مثل بدا و توبه از گناهان و ... که سرنوشت رو عوض می کنند در آخرت و تغییرات آن موثر است.
    آیه و آیات مشابهی که فرمودید در واقع اون چیزی را مد نظر دارد که به بنده با تایید نهایی داده می شود و یا به عبارتی وقتی قیامت می شود و دیگه عملی و تکلیفی نیست هر آنچه داده می شود جاویدان است.
    در ثانی در آیات قرآن جاوید بودن اصل نعمت بیشتر منظور است اما وقتی مصادیق نعمت ها تبدیل به احسن شوند مشکلی ندارد و منافاتی هم با آیه ندارد.
    ویرایش توسط شیخ هادی : ۱۳۹۲/۰۲/۱۴ در ساعت ۱۱:۳۷
    غربت کده ای که بوی دریا دارد ----- صدخاطره ازغربت زهرا دارد
    برگرد وعلی چشم به راه هست هنوز-- اسراردلش دردل چاه است هنوز
    آن چاه پرازستاره راپیدا کن ---------- آن سینه پاره پاره راپیداکن
    برگرد که بر بهاران می خندند -------- یک عده به انتظارمان می خندند
    اللهم عجل لولیک الفرج

  17. صلوات ها 7


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط کنیزفاطمه نمایش پست ها
    جناب حامد ما در دنیا لعمالی را انجام میدهیم محاسبه جزیی اعمال ما در عالم برزخ است و محاسبه کلی در قیامت هرچی کم و زیاد باید بشه اینجا میشه بعد اینکه رفتیم داخل در بهشت جاودان آخرتی شدیم دیگه سوختنی در کار نیست این قبل از ورود در بهشت است نشانمان میدهند که اگر فلان عمل را انجام نمیدادی باغ های بهشتت اینقدر بود ولی حالا که انجام ددادی و آنها را سوزاندی اینقدر است اینجاست که آه از نهادمان بر میخیزد و حسرت میخوریم
    سلام
    متشکر از پاسخ شما
    بالاخره خاصیت بهشت دوامه یا زوال
    اگر دوامه پس چرا آتیش
    اگر زواله پس چرا فرمود دائم

    نقل قول نوشته اصلی توسط شیخ هادی نمایش پست ها
    با سلام همانطور که متکلمین می گویند این اعمال ماست که بهشت و جهنم رو درست می کند و مادامی که در دنیا هستیم این نعمت ها در تغییر و تحول هستند مثل روایاتی که فرمودید و هیچ ایرادی هم ندارد مثل بدا و توبه از گناهان و ... که سرنوشت رو عوض می کنند در آخرت و تغییرات آن موثر است. آیه و آیات مشابهی که فرمودید در واقع اون چیزی را مد نظر دارد که به بنده با تایید نهایی داده می شود و یا به عبارتی وقتی قیامت می شود و دیگه عملی و تکلیفی نیست هر آنچه داده می شود جاویدان است. در ثانی در آیات قرآن جاوید بودن اصل نعمت بیشتر منظور است اما وقتی مصادیق نعمت ها تبدیل به احسن شوند مشکلی ندارد و منافاتی هم با آیه ندارد.
    با تبدیل به احسن مشکلی نداریم
    سوال بالارا از شما هم میپرسم
    والله الموفق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  19. صلوات ها 6


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    360
    حضور
    40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1454



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    اگر زواله پس چرا فرمود دائم
    در جواب دقت نفرمودید.
    زوال مربوط به قبل قیامت است و این از روایات تفسیری برداشت می شود.
    دوام مربوط به بعد قیامت و نهایی شدن اعمال است که هیچ کاری دیگر تاثیر ندارد و عمل و تکلیفی نیست.
    غربت کده ای که بوی دریا دارد ----- صدخاطره ازغربت زهرا دارد
    برگرد وعلی چشم به راه هست هنوز-- اسراردلش دردل چاه است هنوز
    آن چاه پرازستاره راپیدا کن ---------- آن سینه پاره پاره راپیداکن
    برگرد که بر بهاران می خندند -------- یک عده به انتظارمان می خندند
    اللهم عجل لولیک الفرج

  21. صلوات ها 8


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود