صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: حکومت فعلی ایران تا چه حد منطبق با حکومت اسلامی است؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,899
    حضور
    3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    39
    صلوات
    13135

    حکومت فعلی ایران تا چه حد منطبق با حکومت اسلامی است؟




    حکومت فعلی ایران تا چه حد منطبق با حکومت اسلامی است؟
    از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
    زده ام فالی و فریاد رسی می آید . . .

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247



    سلام

    از چه نظز ظاهر یا باطن؟افراد یا شیوه حکومت؟ سیاست یا دیانت؟

  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,899
    حضور
    3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    39
    صلوات
    13135



    نقل قول نوشته اصلی توسط گمنام نمایش پست ها
    از چه نظز ظاهر یا باطن؟افراد یا شیوه حکومت؟ سیاست یا دیانت؟
    از نظر اجرای فرامین اسلامی توسط مسئولین و حکومت مداران
    ویرایش توسط محمد : ۱۳۸۸/۱۱/۰۷ در ساعت ۱۲:۴۹
    از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
    زده ام فالی و فریاد رسی می آید . . .

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247



    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد نمایش پست ها
    از نظر اجرای فرامین اسلامی توسط مسئولین و حکومت مداران

    ظاهرا که اجرا میشود باطنا دیگه باخداست

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما انطباق جمهوری اسلامی ایران با مدل حکومت اسلامی




    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد نمایش پست ها
    حکومت فعلی ایران تا چه حد منطبق با حکومت اسلامی است؟
    با سلام

    چنانکه جناب گمنام اشاره کردند این سؤال بسیار کلی است و پاسخ به آن در حوصلۀ یک تایپیک نمی گنجد.

    این بحث به عبارتی همان بحث بررسی "کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران" است. که لازمۀ بررسی دقیق و مطابق با واقع آن، بررسی از زوایا و ابعاد مختلف "دینی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ..." است.

    اصولاً بررسی کلی یک کلیت و یک نظام، که واجد اجزاء و شقوق مختلفی است، خطا و ناصواب است.

    البته آنچه مسلم است اصل تشکیل نظام جمهوری اسلامی بر اساس اهداف الهی و بمنظور اجراء و پیاده کردن احکام نورانی اسلام و قرآن و مکتب حقۀ اهل بیت (ع) بوده و در تداوم انقلاب، نیز این اصل ثابت و غیر متغیر و جزو اصول قانون اساسی ج.ا.ا است.

    بعلاوه از ابتدای انقلاب تا کنون، سعی بلیغ و اهتمام جدی قانونگذاران، مجریان و ناظران و در یک کلمه حاکمان جمهوری اسلامی ایران بر این بوده که احکام اسلامی را مطابق با هدف گذاری اولیه در جامعه پیاده کنند. و این بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است زیرا آنچه در پیشگاه الهی اهمیت ویژه دارد تلاشمندی و سعی جدی انسان در مقام نیت و عمل است، بقول امام خمینی (رضوان الله تعالی): "ما مأمور به وظیفه ایم نه نتیجه".

    اما پر واضح است که در طول تاریخ، "صاحبان زر و زور و تزویر" برای رسیدن به اهداف و نیات پلیدشان، حفظ حداکثری منافع، جلوگیری از خسارت های احتمالی و نگهداشتن مردم در جهل و بی خبری، همیشه ایام بر سر راه حاکمان جامعۀ اسلامی موانع و مشکلاتی قرار می دادند.

    از آنجائیکه جمهوری اسلامی ایران نیز برای این قدرت ها حکم مزاحم را داشت، مستثنی از این قاعده نبود و علیرغم تلاش حداکثری حاکمان اسلامی، توطئه ها، فتنه ها و موانعی که در همۀ زمینه ها و از همۀ جهات طرح ریزی شده بود، اگر نگوییم صد در صد، بدون اثر نیز نبوده و مشکلاتی را برای جامعۀ اسلامی به همراه داشته است.

    علاوه بر این بدلیل غیبت امام معصوم و محرومیت جامعۀ اسلامی از وجود امام عصر (عج)، مشکلات، نارسائی ها و نقصان های حکومت بیشتر می شود. زیرا حضور امام معصوم (ع)، در رأس حکومت برای تدبیر امور و نظارت برنامه ها کجا و بدلیل محرومیت از این موهبت، تشکیل حکومت توسط ولی فقیه بعنوان جانشین امام کجا، قطعاً این تفاوت و فاصله خیلی قابل توجه و برجسته است.

    اما از آنجائیکه از یکسو طبق روایات وجود حکومت و حاکم برای جامعه، خصوصاً جامعه اسلامی ضروری است و از سوی دیگر بنا به توصیۀ امام عصر (عج) که فرمودند: "و اما الحوادث الواقعة فارجعوا الی رواة حدیثنا ..." و دیگر روایات وارده در این خصوص، اولاً تشکیل حکومت اسلامی ضرورت می یابد و ثانیاً در رأس این حکومت باید یک فقیه اسلام شناس و عادل که جامع همۀ شرایط باشد قرار گیرد.

    ناگفته نماند، شرایط زمان غیبت با شرایط مدینۀ فاضلۀ ظهور حضرت مهدی (عج) از تمامی جهات، بسیار متفاوت است و این انتظار که همۀ امور، مطابق مدل حکومت اسلامی مورد نظر اسلام، عادلانه، درست و بدون خطا اجرا شود انتظاری ناصواب و غیر واقعی است بدلیل آنکه نه حاکم و حکومت بطور کامل و صد در صد مور وفاق همگانی است، نه شرایط جامعه آماده است، نه مردم به کمال معرفتی و ایمانی رسیده اند، نه جامعه از لحاظ اقتصادی به حالت بی نیازی رسیده، نه مشکلات مرتفع شده، نه مجریان افرادی کاملاً خودساخته و مهذبند و نه ...

    بنابر این، با این شرایط هر قدر حاکمان جامعۀ اسلامی تلاش حداکثری شان را برای اجرای احکام اسلامی و مرتفع کردن مشکلات جامعه از تمام جهات، به خرج دهند باز اصل وجود مشکلات و نواقصی عمداً و یا سهواً منتفی نیست.

    اما چنانکه گفتیم در اسلامی بودن نظام و تداوم آن، چند چیز می تواند اصل باشد:

    1. اهداف و اغراض شکل گیری نظام، اسلامی و الهی باشد.

    2. در مرجلۀ تداوم، بر اهداف و اغراض مذکور تکیه و پافشاری شود.

    3. اهداف و اغراض نظام بصورت یک سند محکم در همۀ شئون جامعه (قانون و اجرا) ثبت و ضبط و ثابت و پویا باشد.

    4. احکام اسلامی در همۀ شئون جامعه اعم از قانون، اجرا و قضاوت و به عبارتی در (سیاست و دیانت) حاکمیت، جاری و ساری باشد.

    5. رعایت و اجرای احکام و حدود اسلامی برای حاکمان در جامعه شعارگونه نباشد بلکه بصورت یک التزام قولی و عملی ثابت باشد.

    6. در رأس نظام اسلامی باید فقیه اسلام شناس، عادل، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبر و ... باشد و همه خود را ملزم به اطاعت از ولایت مطلقۀ فقیه بدانند.

    7. در همۀ مسائل حکومتی فصل الخطاب، قانون اساسی ج.ا.ا و ولایت مطلقۀ فقیه است و رعایت آن بر همه لازم است.

    مادامیکه اصول فوق را نظام جمهوری اسلامی ایران مدنظر داشته و بر رعایت آن اهتمام جدی ورزد. با این فرض که خطا و اشکال و نقصان و کاستی در عصر غیبت و از سوی غیر معصوم منتفی نیست. جمهوری اسلامی ایران، بر محور و مدار حکومت اسلامی و دستورات دین، گام برداشته و حاکمان و مدیران نظام، به قدر سعی و تلاش و کوششی که به خرج می دهند عندالله مأجورند.

    و در پایان باید گفت: در مقابل آنهمه احکام اسلامی که در جامعه پیاده و حقوقی از مردم که احیاء می شود و ... مواردی که به هر دلیل، از حیطۀ اجراء و نظارت خارج و یا احیاناً تعطیل شده و یا حقوقی که سهواً و یا به دلیل عدم تهذیب یک مقام مسئول، عمداً پایمال شده اند بسیار نادر و غیر قابل اعتناء و شمارش اند.

    البته این موضوع بحث وسیع و مجال دیگری را می طلبد که ما به همین اندازه بسنده می کنیم.

    بقول شاعر: به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی است.

    موفق باشید ...
    ویرایش توسط صدیق : ۱۳۸۸/۱۱/۰۸ در ساعت ۱۸:۳۱ دلیل: فونت
    حکومت فعلی ایران تا چه حد منطبق با حکومت اسلامی است؟

  11. صلوات ها 8


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,140
    حضور
    45 روز 19 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10540



    سلام دوست همیشگی

    اینکه تمام احکام و آموزه های دین مبین اسلام در جامعه پیاده شند یک

    هدف مشترک ومسلم برای تمام انبیاء ، پیامبران، امامان، واولیاء الهی بوده

    و هست اما تا چه اندازه این هدف توسط این فرستادگان الهی و اولیاء الهی

    محقق شده است حرف دیگری است.

    به نظر شما قوم بنی اسرائیل با وجود این همه رسول و نبی و اینکه همه

    شان پیامبرزاده بودند سر انجام روی جامعه ای صد در صد الهی را دیدند یا نه

    و چرا جای دوری برویم آیا پیامبراسلام(ص)که حتی از وظیفه الهی خود در

    هدایت مردم پا را فرا تر گذاشته بودند آیا توانستند جامعه ای صد درصد

    اسلامی را بنیان نهند که در آن همه مردم به حقیقت دین آشنا شوند و

    ظالمان و منافقان شناسانده شده و به عقوبت شوند.

    انتظار ما از حکومت منطبق بر آموزه های اسلامی چیست ؟ آیا انتظار داریم

    که حکومت در درون و افکار انسان ها وارد شده و حق انتخاب را از انسان

    ها بگیرد و همه افراد جامعه و صاحب منصبان و دولتمردان اگر هم بخواهند

    نتوانند کار اشتباهی انجام دهند.

    نه این طور نیست در کامل ترین و موفق ترین حکومت ها که حکومت جهانی

    امام زمان(عج) باشد باز انسان ها در هر پست و مقامی مخیر هستند که

    خوب باشند یا بد باشند.

    شاید اگر کمی از احادیث فاصله بگیریم و کمی هم به تاریخ امامان و حکومت

    ها و جامعه اسلامی آشنا شویم خواهیم دید که در حکومت امام علی(ع) که

    با تقوا ترین وآشنا ترین وتوانا ترین شخص به ایجاد حکومت اسالامی بعد از

    پیامبر(ص) بودندباز هم حکومت و ساختار حکومتی صد در صد اسلامی نبود.

    مگر نامه امام علی (ع) به کمیل فرماندار حضرت در الانبار را نخوانده اید او که

    در زمره انگشت شمار یاران امام علی بود به دلیل رفت و آمدش با سرمایه

    داران و شاید فاصله گرفتنش با فقراء مورد سرزنش امام علی(ع) قرار

    گرفت .

    آیا شریح قاضی ، قاضی امام علی (ع) در کوفه نبود، آیا زیاد بن ابیه فرماندار

    امام علی (ع) در فارس نبود، آیا خوارج همگی از یاران و سپاهیان امام علی

    (ع )نبودند.

    به نظر شما یک حاکم اسلامی باید فرماندار، قاضی، مشاور، سردار،

    سربازو..... را از جهانی دیگر بیاورد یا اینکه از میان همین مردم برگزیند.

    مردمی که چرب و شیرین دنیا برایشان مهم است و در هر لحظه و هر زمان

    مختار بوده و خداوند قدرت اختیا ر به آنها داده است.

    و در عین حالیکه در خانه امام حسن (ع)و همسر ایشان هستند می توانند

    قاتل ایشان نیز باشندو هزاران مثال دیگر.

    البته ما حق نداریم از این نمونه های تاریخی نتیجه بگیریم که اصلا کاری به

    حکومت واداره جامعه نداشته باشیم چرا که وظیفه ما عمل به دستورات

    الهی است نه رسیدن به نتیجه .

    وظیفه ما تشکیل حکومتی است که می خواهد دستورات اسلام عزیز را

    عملی سازد.

    راستی اگر زمانی برسد که جامعه ای بر پا شود که هیچ کس قدرت بر انجام

    گناه نداشته باشد و همه یا به اختیار ویا به اجبار به دستورات اسلامی عمل

    کنند. موضوع اختیار چه خواهد شد .

    من فکر می کنم که خداوند زمینه امتحان را فراهم خواهد ساخت و در هیچ

    زمانی مردم مجبور به خوب بودن نخواهند بود، حتی در زمان حکومت آقا و

    سرور مان امام زمان(عج9

  13. صلوات ها 7


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    70
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    228



    به نام خدا

    برای انطباق یک نظام بر اصول اسلامی که شامل قرآن و سیره است باید 3 مورد را در نظر گرفت :

    مشروعیت
    مقبولیت
    قوانین موجود
    اجرای قوانین
    سیستم نظارتی
    نظام جزایی

    مشروعیت (مشروعه) مساله ای است که نبود آن سبب می شود که با وجود مقبولیت و حتی سلامت موارد بعدی حکومت مشروعه نباشد. البته این دلیلی بر عادل نبودن حکومت نیست و تنها مشروعه نیست.
    طبق نظر بعضی از فقها و مجتهدین حکومت فعلی ایران (ولایت فقیه) نظامی مشروعه است و ایجاد آن در صورت اقبال عمومی واجب است. البته در این بین بعضی از صاحب نظران وجود مقبولیت را لازمه اجرای آن ندانسته اند و گروهی نیز تاسیس را وابسته به اقبال عمومی دانسته اند و ادامه آن را مستقل از آن.
    همچنین گروهی دیگر این نوع سیستم را به هیچ وجه مشروعه ندانسته اند اگرچه آن را غیرمشروع نیز نمی دانند (در صورت عدالت که مقبولیت یکی از موارد عدالت است)
    اما اگر این حکومت را مشروعه بدانیم یا ندانیم می توان موارد بعدی را نیز بررسی نمود.
    قوانین موجود کشور که همواره سعی بر اسلامی بودن آن می باشد اولین شرط برای منطبق بودن حکومت بر کتاب و عترت است. همچنین گروهی از فقها و حقوقدانان باید قوانین مصوب را تایید نمایند.
    متاسفانه در قوانین کشوری موجود، مخصوصا در قانون اساسی مواردی است که قسمتی و یا کل آن با اصول اسلامی مخالفت دارد. در بعضی از این قوانین اشتباهاتی در اصطلاحات فقهی وجود دارد که در معنای دیگر بکار رفته است و ایراد بزرگ در قانون است. همچنین مواردی نیز در قانون موجود است که کاملا با قرآن و عترت نامنطبق می باشد. البته این اشکالات هیچ گونه اجازه ی شرعی به افراد چه مسلمان و چه غیر مسلمان بر تخلف از آن ها نمی دهد. زیرا اولا این قانون مورد توافق اکثریت بوده است(مگر اینکه بر فردی محرز شود که اکثریت جامعه با آن مخالفند) و همچنین تخلف از آن ها سبب برهم زدن نظم و آسایش مردم می شود. اگر به فرض مشخص شود که قوانین مورد قبول اکثریت نیست اگر سبب آزار و آسیب مادی و معنوی به دیگران شود و یا سبب ریختن قبح آن شود و یا باعث سبک شمرده شدن قوانین شود فردی حق قصور در انجام آن ها را ندارد.
    در صورتی که موارد فوق نباشد در صورتی که ضرر به خود نباشد و حق الله در آن ضایع نشود، تخطی از آن ها هیچ ایرادی ندارد و عقوبتی در پی نیز نمی باشد.
    در مورد اجرای قوانین نیز نارسایی های بسیاری وجود دارد. درصورتی که بپذیریم قوانین منطبق بر اسلام می باشد باید مجری آن ها کاملا آن ها را انجام دهد. در صورت تخلف از اجرای مساله نظارت و قضاوت پیش می آید که گفته خواهد شد. اما در صورتی که مجری قوانین اعم از امام و ماموم که در کسوت اجرا هستند اصرار بر تخلف داشته باشند و یا در عمل رضایت خویش را از انجام آن ها ابراز کنند خلاف بر اصول و امور اسلامی صورت گرفته و تطبیق بر سنت و کتاب بیهوده است.
    نظارت در نوع خود به دو صورت است. نظارت تصویبی و نظارت ساده.
    در نظارت تصویبی ناظر مجاز است که ادامه اجرای امور را منوط به اجازه او طبق نظارت خود قرار دهد. اما در نضارت ساده ناظر تنها وظیفه بررسی امور و گزارش آن ها را خواهد داشت.
    در اسلام نیز این نظارت به عهده حاکم بوده است و باید تمامی اعمال مجریان و قاضیان خود را در تمامی رئوس (اعم از مقامات و کارگزارن) نظارت کند و در صورت خطا به تذکر و یا رفع آن ها بپردازد.
    اما نظام جزایی یکی از مهم ترین ارکان در تحقق عدالت یک جامعه است. این نظام به نحوی باید تابع نظام باشد و از طرف دیگری باید مستقل از حکومت باشد. تابعیت به این معنا که باید طبق تمامی موازین اسلامی و قوانین موجود (مصوب مردم و یا نمایندگان آن ها و تایید ناظران باشد) عمل کند و طبق روش حکومت (البته در صورت اسلامی بودن ایده آل فوق الذکر) به قضاوت بپردازد.
    مستقل از حکومت باشد بدین معنی که نباید منافع حاکمان و کارگزاران خود را بر قانون و حقوق عمومی و خصوصی ترجیح دهد و همه افراد داخل جامعه هیچ گونه برتری نسبت بهم ندارند.
    همچنین دستگاه قضا وظیفه بررسی امور موجود و حتی بعض نظارتی در داخل مجموعه اجرایی و حکومتی را نیز دارا می باشد و قضات آن باید در استقلال کامل قرار داشته باشند و عزل و نصب آن ها طبق الگوی پیچیده ای باشد که نصب افراد به سختی و عزل آن ها تقریبا ناممکن باشد تا شائبه هیچ گونه تبانی و مسائل سیاسی و اقتصادی پیش نیاید.

    با توجه به سخنان بنده دوستان می توانند به نقد آن بپردازند و در صورت قبول آن به تطبیق حکومت فعلی بر حکومت معصومین (ع) اقدام نمایند.
    البته اگر مصادیق نیز ذکر گردد باعث شکوفایی بحث نیز می شود ولی ترجیحا بحث اصول پیش رود بهتر است ان شا الله.

  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,140
    حضور
    45 روز 19 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10540



    سلام دوست همیشگی

    شاید بتوانیم با سازماندهی بحث ، راحت تر به نتیجه برسیم.

    حکومت فعلی ایران را می توان در دو بعد مورد بحث قرار داد.

    الف)به لحاظ عملی و آنچه که در واقع وجود دارد

    ب) به لحاظ تئوری و ساختاری

    وجهه اول چون بحث از افراد، آمارها، روابط بین المللی، شاخصه های

    پیشرفت و.... شاید خارج از بحث ما یا حد اقل تخصص من باشد

    اما به لحاظ وجهه دوم حکومت فعلی ایران تفاوت هایی را با حکومت ائمه (ع)

    ویا رسول گرامی اسلام دارد، که البته منشأ این تفاوت ها،وجه تمایز هایی

    است که میان حاکم جامعه اسلامی در عصر حضور امامان و عصر غیبت می

    باشد.

    در عصر رسول گرامی اسلام (ص) ویا امامان معصوم(ع) به دلیل احراز عصمت

    و دسترسی به علم غیب و از همه مهم تر وجود نص الهی بر تعیین شخص

    امام و حاکم ، وجود مقبولیت تنها در تأسیس حکومت صروری می نمود. و

    پس از تشکیل حکومت مقبولیت ، نهاد های نظارت کننده برحاکم، نهاد هایی

    برای تعیین حاکم و یا جانشین و..... به هیچ وجه ضروری نمی نمود.

    برخلاف حکومت اسلامی در عصر غیبت که نه تنها نواب عام، فقهاء

    ودولتمردان بلکه نواب اربعه و خاص امام زمان(عج) نیز از ویژگی هایی چون

    علم غیب و عصمت محروم بودند.

    و درست به دلیل همین شرائط عصر غیبت استکه هم برای تشخیص نایب

    عام و فقیه جامع الشرایط، هم برای نظارت بر استمرار این شرائط در طول

    زمامداری وجود نهاد هایی ضروری می باشد. علاوه بر اینکه حاکم جامعه

    اسلامی به دلیل نداشتن علم غیب ، منصوص بودن بالشخص و معصوم نبودن

    نیازمند سازوکارهایی است که در صورت اشتباه یا از بین رفتن هر گونه

    شاخصه ای وارد عمل شده و به اصلاح یا تعیین حاکم جدید بپردازد.


    خلاصه اینکه می توان نتیجه گرفت با وجود قرارگرفتنمان در عصر غیبت و

    نبودن شاخصه های تضمین شده ای چون عصمت، علم غیب، و تعیین

    بالنص، نزدیک ترین مدل به حکومت اسلامی ، همین جمهوری

    اسلامی است . البته بر کسی پوشیده نیست که این مدل کامل ترین مدل

    نبوده و نیاز ما را به انتظار موعود تمامی ادیان مرتفع نخواهد ساخت.

    گرچه شاید ایرادات جزیی ای نیز به این ساختار حکومتی وارد باشد، اما مهم

    ترین چالش و معضلات ما مربوط به معادلاتی است که در نظام کنونی جهانی

    و آسیب های طبیعی هر نهضت ، حرکت و حکومت بوده و این تهدیدات

    خارجی و بن مایه های شخصیتی افراد است که ممکن است در مقاطعی

    نظام سیاسی و اجتماعی ما را دچار بحران بسازد

  17. صلوات ها 7


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247



    سلام تمام این نوشته های بالا که اساتید عزیز نوشتند درست حالا چند درصد در حکومت ایران اجرا میشود و چرا همه موارد ان و یا بهتره بگم اکثر موارد ان اجرا نمیشود؟

  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    نقل قول نوشته اصلی توسط گمنام نمایش پست ها
    چند درصد در حکومت ایران اجرا میشود و چرا همه موارد ان و یا بهتره بگم اکثر موارد ان اجرا نمیشود؟



    با سلام

    نه بنده قبول ندارم که اکثرا اجرا نمی شود حکومت اسلامی است و طبق ادله و معتقدات همه ما از نظر شرعی اشکالی بر حکومت نیست و این یعنی قدمی بزرک در خواسته همه ما.

    در قدم های بعدی کار دشوار تر می شود وظایف سنکین تر.

    برادر عزیز

    مشکلات را چند نوع می شود نظاره کرد:

    -یک شبه به وجود نیامده

    -برخی را حاکمان فعلی نظام به و جود نیاورده اند

    -در مورد برخی راهکار های اسلامی می خواهد که دست مسولین از این امر خالی است

    - در مورد اکثر مشکلات دشمنان خارجی سنگ اندازی می کنند

    - در مورد برخی دوستان نادان و جاهل خودشان مشکل اند

    و.......

    می گویند برای پرواز تنها بال و پر کافی نیست بلکه اسمان هم می خواهد

    برادرگمنام

    این که چرا احکام الهی اجرا نمی شود؟ بله همه مدعی هستیم ولی واقعا اجرا نمی شود
    یا این که اجرا نمی کنند

    و یا نمی خواهند اجرا کنند

    به نظر احکام کفتگو با هریک از این سه قسم متفاوت است

    -اگر اجرا نمی شود نیاز به کمک دارند و باید دست در دست هم کمک کار باشیم و در عین انتقاد پشتیبان باشیم و همکار

    -اکر اجرا نمی کنند باید امر به معروف کرد و نصیحت و بعضا کنار کذاشتن و .... صد البته باز حضور ما و شما را می طلبد.


    - واگر نمی خواهند اجرا کنند این قشر سوم یعنی اعتقادی به نظام ندارند و مرتب برای براندازی نظام سنک اندازی می کنند و با حضور ما و شما کار ساز است


    هر کدام از این افراد و هر دسته از مشکلات راه چاره دارد زمانی ما ناراحتی مان سر به فلک می کشد که مسئو لین نخواهند کاری بکنند و یا نخواهند احکام اسلام را اجرا بکنند


    با وجودمان جایشان تنگ می شود و باطل رفتنی است هر چند به ظاهر باشند.

    نه می خواهم از کار های اشتباه دیگران حمایت کنم و نه می خواهم از کار های بسیار نکرده شان دفاع

    فقط حضور منتقدانه وارایه راهکارها برای مشکلات در حمایت خود از حکومت اسلامی حفظ کنیم

    تا جایی که می توانیم و خود در هر مسئولیتی که هستیم به اجرای احکام الهی بپردازیم


    ادامه دارد.....


  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 8 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود