صفحه 1 از 27 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چطور امام حجة بن الحسن عسكری(ع) را بشناسيم؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    علاقه
    پزشکی
    نوشته
    22
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    43

    چطور امام حجة بن الحسن عسكری(ع) را بشناسيم؟




    بسم الله الرحمن الرحـــــــــــــــــــــ يم
    السلام عليكم...
    من اين چند روز هست که وارد این وب سایت میشم اما الان یک سوال واسم پیش اومده سوال من این است که اگر امام م.ح.م.د ابن الحسن عسکری (ع) ظهور کردن چطور آن را بشناسیم؟؟؟ ( خواهشن جواب فقط از ثقلین باشه ) من منتظر جواب هستمچطور امام حجة بن الحسن عسكری(ع) را بشناسيم؟
    ویرایش توسط maryam : ۱۳۹۲/۰۱/۲۱ در ساعت ۲۱:۱۰ دلیل: كاربر گرامي لطفا به حرمت ذكر نام اصلي حضرت مهدي(ع) توجه بفرماييد

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 16 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58286




    با نام و یاد دوست


    چطور امام حجة بن الحسن عسكری(ع) را بشناسيم؟



    چطور امام حجة بن الحسن عسكری(ع) را بشناسيم؟


  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 18 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    با سلام و درود

    در این زمینه چند نکته عرض می شود:

    1. برای ظهور، علائمی وجود دارد که برخی نشان از نزدیک بودن ظهور است مانند ندای آسمانی و فرو رفتن زمین در بیداء؛ لذا با آگاهی از آن علائم می توان آنها را ملاکی برای شناسایی قرار داد.

    2. با توجه به اهمیت موضوع شناخت امام، بایستی در این زمینه کسب معرفت نمود. که این خود نیز ما را در شناخت حقیقت کمک می رساند.

    3. پیام الهی دلنشین و بر دلها تأثیر گذار است. ولیّ خدا نیز کلام و پیامش به گونه ای است که دلهای مؤمنین را با خود همراه نموده و به خود جلب می کند.

    4. حضرت به همراه خود میراثی و نشانه هایی از پیامبران و اولیای الهی به همراه دارند، مانند عصای حضرت موسی، انگشتر حضرت سلیمان، پرچم رسول اکرم(ص)، دو انگشتری امام حسن و امام حسین علیهما السلام، عصای پیامبر(ص)، انگشتر و جامه و زره عمامه حضرت، مصحف امیرمؤمنان علیه السلام و ... . (ر.ک: بحارالأنوار، ج 53، ص 36)

    5. همراهی حضرت عیسی(ع) با ایشان نیز از همین نشانه ها است. در روایت آمده: "آن که عیسی بن مریم (علیه السلام) پشت سرش نماز می خواند، از ماست". (کفایه الاثر، خزاز قمی، ص 99؛ بحارالانوار، ج 36، ص 319)

    6. هم چنین مکان ظهور که در کنار کعبه بین رکن و مقام است، از دیگر نشانه ها است. (کمال الدین و تمام النعمه، صدوق، ص 285؛ الغیبه، نعمانی، ص 270)

    7. در روایتی دیگر آمده: "مهدی علیه السلام ظاهر می شود، در بالای سر او ابری خواهد بود که فرشته ای از میان آن بانگ بر می آورد: این خلیفه خدا «مهدی» است، از او پیروی کنید". (الزام الناصب، ص 148)

    8. در روایتی از امام رضا علیه السلام در مورد سن حضرت چنین آمده: "قائم علیه السلام کسی است که چون خارج شود، در سن پیر مردان است ولی در ظاهر جوان نشان داده می شود، به حدی که هر گاه کسی به او نظر می افکند گمان می کند چهل ساله یا کمتر است." (کمال الدین و اتمام النعمه، ص 652)




    چطور امام حجة بن الحسن عسكری(ع) را بشناسيم؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  7. صلوات ها 11


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 18 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نشانه های ظاهری و جسمی


    برخی از روایات سنی و شیعی، برای امام زمان (ع) هنگام ظهور، صفات و خصوصیات جسمی خاصی بیان نموده اند:

    ـ "أجلی الجبهه"؛ یعنی پیشانی وسیع و عریض. (سنن ابی داوود، ج 2، ص 422)

    ـ "اقنی الأنف"؛ وسط بینی او برآمده ولی دو سوراخ آن تنگ است. (همان)

    ـ "كأنّ وجهه كوكب درّی"؛ گویا صورت او همانند ستاره ‏ای درخشان است. (الفصول المهمة، ص 317)

    ـ "اللون لون عربی"؛ با چهره ‏ای گندم گون. (البیان، ص 94)

    ـ "افرق الثنایا"؛ ما بین دندان ‏های او باز است. (همان، ص 96)

    ـ "اكحل العینین"؛ مژه‏ های او سیاه است. (همان)

    ـ "براق الثنایا"؛ با دندان‏ های سفید. (همان)

    ـ "أزج الحاجبین"؛ با ابروانی كشیده و باریك. (الحاوی للفتاوی، ج 2، ص 147)

    ـ "مربوع القامة"؛ قامتش متوسط. (الغیبة، نعمانی، ص 281 ؛ ارشاد مفید، ص 342)

    ـ "الجسم جسم اسرائیلی"؛ جسم او تنومند است. (البیان، ص 94)

    ـ "علی خدّه الایمن خال اسود"؛ بر گونه راست او خالی سیاه است. (الفصول المهمة، ص 317)


    _______________
    (موعود شناسی و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، ص 556 و 557)


    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۲/۰۱/۲۱ در ساعت ۲۰:۰۲
    چطور امام حجة بن الحسن عسكری(ع) را بشناسيم؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  9. صلوات ها 8


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 18 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    بنا بر این:

    با توجه به وجود علامات و نشانه های ظهور، و نیز با استفاده از روایاتی که نشانه های همراه حضرت را بیان می کنند و نیز از مشخصات ظاهری که در احادیث به آنها اشاره شده است، حضرت شناخته می شوند.

    ما به وجود یک «مهدی» بی نام و نشان و مجهول الهویه ای عقیده نداریم تا در تطبیقش به فردی در اشتباه واقع شویم.


    با نشانه هایی که داده شده، در شناخت حضرت مشکلی نیست.

    چطور امام حجة بن الحسن عسكری(ع) را بشناسيم؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  11. صلوات ها 8


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    336
    حضور
    10 روز 14 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    459



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست ها
    با سلام و درود در این زمینه چند نکته عرض می شود: 1. برای ظهور، علائمی وجود دارد که برخی نشان از نزدیک بودن ظهور است مانند ندای آسمانی و فرو رفتن زمین در بیداء؛ لذا با آگاهی از آن علائم می توان آنها را ملاکی برای شناسایی قرار داد. 2. با توجه به اهمیت موضوع شناخت امام، بایستی در این زمینه کسب معرفت نمود. که این خود نیز ما را در شناخت حقیقت کمک می رساند. 3. پیام الهی دلنشین و بر دلها تأثیر گذار است. ولیّ خدا نیز کلام و پیامش به گونه ای است که دلهای مؤمنین را با خود همراه نموده و به خود جلب می کند. 4. حضرت به همراه خود میراثی و نشانه هایی از پیامبران و اولیای الهی به همراه دارند، مانند عصای حضرت موسی، انگشتر حضرت سلیمان، پرچم رسول اکرم(ص)، دو انگشتری امام حسن و امام حسین علیهما السلام، عصای پیامبر(ص)، انگشتر و جامه و زره عمامه حضرت، مصحف امیرمؤمنان علیه السلام و ... . (ر.ک: بحارالأنوار، ج 53، ص 36) 5. همراهی حضرت عیسی(ع) با ایشان نیز از همین نشانه ها است. در روایت آمده: "آن که عیسی بن مریم (علیه السلام) پشت سرش نماز می خواند، از ماست". (کفایه الاثر، خزاز قمی، ص 99؛ بحارالانوار، ج 36، ص 319) 6. هم چنین مکان ظهور که در کنار کعبه بین رکن و مقام است، از دیگر نشانه ها است. (کمال الدین و تمام النعمه، صدوق، ص 285؛ الغیبه، نعمانی، ص 270) 7. در روایتی دیگر آمده: "مهدی علیه السلام ظاهر می شود، در بالای سر او ابری خواهد بود که فرشته ای از میان آن بانگ بر می آورد: این خلیفه خدا «مهدی» است، از او پیروی کنید". (الزام الناصب، ص 148) 8. در روایتی از امام رضا علیه السلام در مورد سن حضرت چنین آمده: "قائم علیه السلام کسی است که چون خارج شود، در سن پیر مردان است ولی در ظاهر جوان نشان داده می شود، به حدی که هر گاه کسی به او نظر می افکند گمان می کند چهل ساله یا کمتر است." (کمال الدین و اتمام النعمه، ص 652)
    بسم الله الرحمن الرحیم
    با عرض سلام خدمت همه برادران و خواهران محترم ، مبحث بسیار بنیانی و مهمی است که انشاالله مفید واقع شود.
    1-ندا یا صیحه اسمانی چیست؟ ایا ندا فیزیکی است و یا ندا ملکوتی است؟
    2-صحیح است.
    3-صحیح است.
    4- آیا این نشانه ها مادی است مثلا آیا پرچم رسول الله(ص) از جنس چوب و پارچه است، و سلاح رسول الله(ص) مادی و شمشیر و زره فیزیکی است؟ و اگر نشانه ها مادی است چگونه به اصالت آن میتوان پی برد؟ و آیا قابل جعل توسط هر شیادی نیست؟یا اینکه احادیث متشابه بوده است و منظور مفهوم دیگری است؟
    5- خود حضرت عیسی(ع) چگونه شناخته میشود؟
    6- هر شیادی میتواند در ان محل ادعا کند و بیعت بگیرد!
    7- آیا ابر و فرشته فیزیکی است یا ملکوتی؟ اگر بگوییم فیزیکی است بعد از رسول الله(ص) که جبرئیل را حتی مشاهده کرده بود،هیچ کس جز امیر المومنین(ع) و شاید فاطمه زهرا(س) صدای جبرئیل را نشنید و اصولا هر امر مادی با توجه به امکانات تکنولوژیکی موجود که بسیاری نیز سری و ناشناخته است، قابل جعل است! یا اینکه حدیث متشابه است و مفهوم دیگری از ان استنباط میشود؟
    8- مشخصات ظاهری هم قابل جعل (گریم جراحی پلاستیک و...) است!
    الحمد لله رب العالمین
    ویرایش توسط خادم الیمانی(ع) : ۱۳۹۲/۰۱/۲۲ در ساعت ۰۸:۵۶

  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    6,731
    حضور
    109 روز 13 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    4
    گالری
    1583
    صلوات
    37596



    در روایات تأکید شده است که در زمان ظهور، شیعیان پیرو رهبری مطمئن و مقتدر هستند و او را باور دارند. پس از آن که حضرت از کعبه ظهور کرد و سپس به مسجد کوفه رفت، آن رهبر به همراه شیعیانش نزد حضرت حاضر می‌گردند. رهبر از او نشانه‌های مهدویت را می‌خواهد و امام (ع) عرضه می‌دارند. سپس آن رهبر بیعت کرده و شیعیان نیز که به واسطه‌ی او اطمینان حاصل کردند، بیعت می‌کنند. البته لازم به ذکر است که در انتهای روایت آمده است: به خدا قسم که آن رهبر خود حضرت مهدی علیه‌السلام را می‌شناخت، بلکه برای اطمینان قلب شیعیان از او درخواست بینه و نشانه‌های مهدویت را می‌خواهد.

    به امید توفیق درک مؤمنانه‌ی آن روز بزرگ

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


    نتیجه اش زیباست وقتی این دو را پیوند می زنیم؛


    اینکه فرمودند: زکات زیبایی، پاکدامنی ست

    و اینکه پرداخت زکات دارائیت را افزون می کند

    حالا آنان که زیبایی بیشتر می خواهند، بسم الله




  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    336
    حضور
    10 روز 14 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    459



    روشهای شناخت رسولان و انبیا و اوصیا و بطور کلی حجج الهی در قران عبارتند از :
    1- وصیت
    2- علم و حکمت
    3- دعوت به شناخت و اطاعت الله واحد و سبحان و نفی هرگونه شرک
    - بشارت مومنان به بهشت و انذار کفار و مشرکین از عقوبت و عذاب الهی پس ازمرگ(معاد)
    4-معجزات،کرامات و اخبار غیبی
    5- مباهله
    6- وقوع عذاب در این دنیا برای کافران و مشرکان بعد از انکار و مسخره کردن دعوت و رویگردانی و عدم قبول آن.
    7- شهادت خدا و ملائکه در عالم ملکوت برای صاحب دعوت حق الهی و مصداق آن میتواند رویای صادقه،مکاشفه در بیداری و استخاره به قران کریم باشد که قران صادق الامین بوده و شیاطین را در ان راهی نیست و خدای سبحان بهترین وکیل و بهترین مشاور است و رسول الله(ص) و اوصیا ایشان را از طریق قران تایید میکند.

    در ادامه با اجازه دوستان و کارشناسان محترم به بررسی هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.


    1-وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُم مُّصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِن بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ (وصیت حضرت عیسی به بنی اسرائیل در مورد رسالت رسول الله(ص) )

    الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءهُمُ الَّذِينَ خَسِرُواْ أَنفُسَهُمْ فَهُمْ لاَ يُؤْمِنُونَ ( اشاره به اینکه برای اهل کتاب مشخصات رسول الله(ص) وصیت شده بطوریکه اهل کتاب حضرت را طوری شناختند که انسان فرزندانش را میشناسد)


    2-وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء
    یعنی علم یکی از مهمترین دلایل شناخت خلیفه الله است بطوریکه الله سبحان با علم آدم(ع) به ملائکه اثبات میکند که آدم(ع) خلیفه الله و شایسته سجده( اطاعت و تکریم) است.

    لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنينَ إِذْ بَعَثَ فيهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَکِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفي‏ ضَلالٍ مُبينٍ

    قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ

    وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ
    ودر این ایات نیز خدا با علم و حکمت رسول الله(ص) به مردم احتجاج میکند


    برای موارد 3و4و6 ایات محکم فراوان در سوره های مختلف وجود دارد


    5-فَمَنْ حَاجَّكَ فیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبینَ (مباهله و همچنین بیانگر دلیل دوم یعنی علم )

    7- لَّكِنِ اللّهُ يَشْهَدُ بِمَا أَنزَلَ إِلَيْكَ أَنزَلَهُ بِعِلْمِهِ وَالْمَلآئِكَةُ يَشْهَدُونَ وَكَفَى بِاللّهِ شَهِيدًا( شهادت خدا و ملائکه)

    در ادامه انشا الله به روشهای شناخت حجت و صاحب امر از طریق احادیث معصومین خواهیم پرداخت.

    الحمد لله رب العالمین


    ویرایش توسط خادم الیمانی(ع) : ۱۳۹۲/۰۱/۲۲ در ساعت ۰۸:۴۶

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    336
    حضور
    10 روز 14 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    459



    امام باقر (ع) فرمود: «اگر هر چيزي براي شما ايجاد اشكال يا شبهه كند، وصيت و پرچم و سلاح پيامبر خدا (ص) جاي هيچ گونه شبهه و اشكال برايتان باقي نمي‌گذارد. بر حذر باشيد از كساني كه خود را به دروغ به آل محمد نسبت مي‌دهند. كه همانا براي آل محمد و علي (ع) يك پرچم است و براي ديگران پرچم‌ها. پس در جاي خودت ثابت باش و ابداً از هيچ‌كس تبعيت نكن تا مردي را از فرزندان حسين (ع) ببيني كه با او وصيت رسول خدا و پرچم او و سلاح او باشد.» تفسير العياشي ج1 ص64، بحار الأنوار ج52 ص222، الزام الناصب ج۲ ص96

    امام صادق ع فرمود «ده چيز از نشانه‌ها و صفات امام است: عصمت، نص، اين كه او داناترين مردم (نسبت به كتاب‌هاي آسماني و شريعت) باشد، و با تقواترين آنها و عالم‌ترين آنها به كتاب خدا باشد و اين كه صاحب وصـــيت آشــــكار باشد و ...» بحارالانوار ج25 ص140
    وصيت طبق اين روايت بايد ظاهر و آشكار باشد يعني همه با آن آشنايي داشته باشند و در كتب موجود باشد، يعني اگر كسي وصيت پيامبر (ص) را از جيب خود بيرون مي‌آورد، ممكن بود براي مومنين ايجاد شبهه نمايد!
    امام صادق (ع) در حديثي فرمود: «.... پس با او بين ركن و مقام بيعت مي‌كنند و همراه او وصــــــيت رسول خدا (ص) است كه فرزند بعد از فرزند به ارث نهاده است.» غيبه النعماني ص282، بحار الانوار ج52 ص237 تا 239
    از امام صادق (ع) سؤال شد: صاحب اين امر با چه چيزي شناخته مي‌شود؟ فرمودند: «با آرامش و وقار و علم و وصـيت.» بصائر الدرجات ص509
    امام صادق (ع) فرمود: «صاحب اين امر با سه خصوصيت شناخته مي‌شود كه در هيچ كس جز او نيست. او نزديك‌ترين مردم به كسي كه قبل از او است مي‌باشد و او وصيش است. با او سلاح رسول الله (ص) است. با او وصــيت رسول الله (ص) مي‌باشد.» بصائر الدرجات ص202، الكافي ج1 ص379


    از امام صادق (ع) سوال شد: حجت ما در مدعيان دروغين براي صاحب اين امر چيست؟ فرمود: «سه نشانه است كه در هيچ مردي جز او جمع نمي‌شود، آن كه او نزديك‌ترين مردم به كسي كه قبل از او است مي‌باشد، در نزد او سلاح رسول خدا (ص) است، و او صاحب وصـيتي است كه آشكار است.» الخصال ج1 ص117، بحارالانوار ج25 ص138، الكافي ج1 ص284


    امام صادق (ع) فرمودند: «آيا ديديد كه وصيت كننده از ما به هركس كه خودش بخواهد وصيت كند؟ نه به خدا سوگند، در صورتي كه وصيت عـهدي از خداوند و رسولش (ص) است به مردي بعد از مرد ديگر تا اين كه امر به صاحبش برسد.» (الكافي ج1 ص307)
    امام صادق (ع) در كلامي طولاني فرمود: «... اي كسي كه ما را به وصـيت اختصاص نمودي (وصيت را مخصوص ما كردي) و علم گذشته و آينده را به ما دادي و دل‌هاي بعضي از مردم را متوجه ما نمودي و ما را وارث پيامبران قرار دادي...» بصائر الدرجات ص129
    پيامبر اكرم (ص) فرمودند: «يهود هفتاد و يك فرقه شد، كه هفتاد فرقه‌اش جهنّمي و تنها يك فرقه اهل بهشت است، و آن همان فرقه‌اي است كه از وصيت موسي عليه السّلام پيروي كردند. و نصاري هفتاد و دو فرقه شدند، هفتاد و يك فرقه اهل دوزخ و تنها يك فرقه‌ي ايشان أهل بهشت شدند، و آن همان گروهند كه از وصيت عيسي عليه السّلام پيروي كردند. و اين امّت نيز هفتاد و سه فرقه خواهند شد، كه هفتاد و دوتاي آنها در آتشند و تنها يك فرقه اهل بهشتند، و آن فرقه‌اي است كه از وصيت من پيروي خواهند كرد!» كتاب سليم بن قيس الهلالي ص433


    جالب آن است كه امام رضا (ع) در مناظره با علماي يهودي و مسيحي براي اثبات نبوت پيامبر (ص) تنها به همين نص احتجاج و استدلال فرمودند!! اين استدلال به نص در كلام امام رضا (ع) به اين ترتيب است:امام رضا (ع) در استدلال با علماي يهودي و مسيحي براي اثبات پيامبري محمد (ص) به ذكر نام پيامبر اسلام در كتاب‌هاي آنان پرداخت و بر اين نص در كتاب مقدس از آنان اقرار گرفت، سپس به آنان فرمود: «اكنون كه انكار نكرديد و به اين مطالب اقرار نموديد، سِفر دوم انجيل را نيز بياور كه در آنجا نام آن پيامبر و جانشينش (علي عليه السّلام) و نام دخترش فاطمه و فرزندانش حسن و حسين عليهم السّلام ذكر شده است.» وقتي جاثليق و رأس الجالوت، مشاهده كردند كه حضرت از آنها به كتاب‌هايشان عالم‌تر است، عرضه داشتند: «قسم به خدا! چيزي فرموديد كه رد كردن آن براي ما امكان ندارد، مگر اين كه منكر تورات و انجيل و زبور بشويم و مطالب شما را موسي و عيسي بشارت داده‌اند. ولي ما نمي‌دانستيم او محمّد صلّي اللَّه عليه و آله است. ولي اكنون چون شك داريم كه آيا اين محمّد، محمّد شماست و يا محمّد ديگر! لذا نمي‌توانيم به نبوّت او اقرار كنيم!» امام فرمود: «آيا به شك چنگ مي‌زنيد، مگر از ابتداي خلقت تا به حال، خداوند كسي را مبعوث كرده است كه نامش محمّد باشد؟ و آيا غير از محمّد ما، در كتاب‌هاي آسماني محمّد ديگري ديده‌ايد؟» آنها از جواب باز ماندند! بحار الأنوار ج49 ص76، الثاقب في المناقب ص191


    و محال است كسي غير از صاحب وصيت بتواند به اين وصيت احتجاج و استدلال نمايد:


    امام صادق (ع) فرمود: «به درستي كه كسي غير از صاحب اين امر ادعاي آن را نمي‌كند، مگر آن كه خدا (رشته) عمرش را قطع مي‌كند.»
    كافي ج1 ص373، الإمامه و التبصره ص136

    و الله تعالی در قران میفرماید:
    وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ * لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ * ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتينَ
    اگر به دروغ برخی سخنان را به ما می بست * محققا او را(به قهر و انتقام)با قدرت
    می گرفتيم * و شاهرگش را قطع می كرديم

    و بدرستی که مدعیان دروغین پیشین( امثال جعفر کذابها و بابها و...) رسوا و ذلیل شدند و در نهایت با خواری و خفت هلاک شدند و خدا به انها جز مدت کوتاهی مهلت نداد.





    از امام باقر (ع) سوالي شد كه مضمون آن چنين است: «چگونه ممكن است كه صفات صاحب اين امر را فرد ديگري نداشته باشد و كسي نتواند به اين نشانه‌ها احتجاج كند؟» ببينيد كه امام چگونه پاسخ فرمودند:


    مالك جهني گويد به امام باقر (ع) گفتم: ما صاحب اين امر را با صفتي وصف مي‌كنيم كه احدي از مردم چنان نيست. امام باقر (ع) فرمود: نه به خدا قسم كه چنين نخواهد بود (و كسي اين صفات را ندارد) تا زماني كه خودش بيايد و بر شما به آنها احتجاج كند و شما را به خود دعوت كند. غيبت نعماني ص337
    يعني امام باقر ع با قسم جلاله كه بالاترين سوگند است قسم ياد مي‌كنند كه تا زماني كه صاحب اين امر نيايد امكان ندارد كسي بتواند به اين صفات احتجاج و استدلال كند و ديگران را به سوي خود دعوت كند.


    و اما وصیت رسول الله(ص) چیست؟


    امام صادق (ع) از پدرش امام باقر (ع) از پدرش امام زين العابدين (ع) از پدرش امام حسين (ع) از پدرش امير المؤمنين (ع) نقل كردند كه: رسول خدا (ص) در همان شبي كه وفاتش در آن واقع شد، به علي (ع) فرمود: «اي ابا الحسن، كاغذ و دواتي بياور.» و حضرت وصيت خود را املا فرمود و علي (ع) مي‌نوشت، تا به اين جا رسيد كه فرمود: يا علي! بعد از من دوازده امام مي‌باشند و بعد از آنها دوازده مهدي. پس تو يا علي اوّلين دوازده امام هستي. خداي تعالي تو را در آسمانش، علي مرتضي، و امير المؤمنين، و صديق اكبر، و فاروق اعظم، و مأمون و مهدي ناميده و اين نام‌ها براي غير تو شايسته نيست، اي علي تو وصي من بر خاندانم، زنده و مرده‌ي ايشان هستي، و نيز وصي بر زنانم هستي، هر يك را كه تو به همسري من باقي گذاري، فرداي قيامت مرا ديدار كند و هر يك را تو طلاق دادي، من از وي بيزارم و مرا نخواهد ديد، و من نيز او را در صحراي محشر نخواهم ديد، و تو پس از من خليفه و جانشين من بر امتم هستي، هر گاه وفاتت رسيد، خلافت را به فرزندم حسن واگذار كن، كه او برّ وصول است، چون او وفاتش رسيد آن را به فرزندم حسين زكي شهيد مقتول بسپارد، چون هنگام وفاتش رسيد، آن را به فرزندش سيد العابدين ذي الثّفنات علي بسپارد، چون هنگام وفات او رسد، آن را به فرزندش محمد باقر بسپارد، و چون وفاتش رسد، آن را به فرزندش جعفر صادق واگذار كند، و چون وفاتش فرا رسد، به فرزندش موسي كاظم بسپارد، و چون وفات او فرا رسد، به فرزندش علي رضا بسپارد، و چون وفات او فرا رسد، به فرزندش محمد ثقه تقي واگذارد، و چون هنگام وفات او شود، به فرزندش علي ناصح بسپارد، و چون وفاتش در رسد، به فرزندش حسن فاضل واگذارد، و چون وفات او برسد، آن را به فرزندش محمد كه مستحفظ از آل محمّد (ص) است، تسليم كند، و ايشان دوازده امامند. بعد از آن دوازده مهدي مي‌باشند. پس وقتي كه زمان وفاتش فرا رسيد، خلافت را به فرزندش كه اوّلين مهديين است مي‌سپارد، و براي او سه نام است. يك نامش مانند نام من، و نام ديگرش نام پدر من است و آنها عبدالله و احمد، و نام سوّمين مهدي است و او اوّلين مؤمنان است.
    منابع:
    ۱- غيبت طوسي تاليف محمد بن الحسن طوسي صفحه ۳۰۰
    ۲- شيخ حر عاملي در كتاب الايقاظ من الهجعه صفحه 393
    ۳- شيخ حر عاملي در اثبات الهدي جلد 1 صفحه 549
    ۴- شيخ حسن ابن سليمان الحلي در كتاب مختصر البصائر صفحه 159
    ۵- علامه مجلسي در بحار الانوار جلد 53 ص147 و مختصرا در جلد 36 صفحه 260 و ....



    دوم: پرچم رسول الله (ص)
    پرچم هم اگر صرفاً امري مادي بود، قطعاً باعث ايجاد شبهه در تطبيق مصداق آن و اصالت آن مي‌شد، ايشان براي پرچم رسول خدا (ص)، يك چوب و پارچه ارائه نمیکندكه هر شيادي بتواند با آن ادعا كند! پرچم رسول خدا (ص) زبق سخنان اهل بيت (ع) «البيعه لله» است، (يعني حاكميت فقط از آن خدا است.)


    امام صادق (ع) فرمود: «پرچم مهدي (ع) البَيعَةُ لِلّهِ عَزَّ وَجَلَّ (بيعت و حاكميت از آنِ خداست) مي‌باشد.» كمال الدين ج2 ص654


    سوم: سلاح رسول الله (ص)
    سلاح نيز اگر صرفاً امري مادي مي‌بود، باعث ايجاد شبهه در تطبيق مصداق آن و اصالت آن مي‌شد، سلاح ايشان تنها شمشيري نيست كه هر شيادي با بيرون آوردن آن از زير عباي خود، در دل مؤمنان شك و ترديد بيندازد. سلاح رسول الله (ص) همان علم است

    در علم اهل بيت نيز به دليل آن كه از جانب خدا است، كوچك‌ترين اختلافي مشاهده نمي‌شود و اين علم، بزرگ‌ترين نشانه براي اهل بيت (ع) است، تا جايي كه ما مولا علي (ع) را به وسيله‌ي كلام ايشان يعني نهج البلاغه مي‌شناسيم و كسي كه اين خصيصه‌ي مهم اهل بيت (ع) را امري سبك بشمارد، به بقيه اهل بيت (ع) نيز به نحو صحيحي ايمان نياورده است.


    امام صادق (ع) فرمود: «همانا براي صاحب اين امر دو غيبت است. در يكي از آنان به اهلش باز مي‌گردد و در ديگري گفته مي‌شود: هلاك شده است ]و گر نه[ در كدام سرزمين است؟» راوي پرسيد: در آن زمان چه كار كنيم؟ فرمود: اگر كسي مدعي شد، از او از مسائل عظيمي سؤال كنيد كه فقط كسي كه همانند اوست بتواند جواب بدهد. الغيبه النعماني ص173


    امام صادق (ع) فرمود: «همانا مثل سلاح در ميان ما (اهل بيت) مانند تابوت است در بني اسرائيل. همان طور كه ]در بني اسرئيل[ هر كس صاحب تابوت بود، صاحب ملك بود. پس هر كس از ما سلاح نزدش باشد علم نزد او است. كافي ج1 ص238
    توضیح اینکه تابوت حاوی الواح اصلی تورات است که به موسی(ع) نازل شده یعنی اشاره به علم وکتاب


    الحمد لله رب العالمین
    ویرایش توسط خادم الیمانی(ع) : ۱۳۹۲/۰۱/۲۲ در ساعت ۱۳:۲۰

  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    علاقه
    پزشکی
    نوشته
    22
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    43

    یا الله




    سم الله الرحمن الرحیم
    با سلام...
    واقعأ از شما ممنونم برادر عزیز (خادم الیمانی (ع) ) واقعأ جواب قشگ و ممتاز بود و کل جواب از ثقلین هستش خیلی خوشحالم که بعد از یک مدتی کسی جواب مرا از ثقلین داد
    فَأَوْحَيْنَا إِلَيْهِ أَنِ اصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنَا وَوَحْيِنَا فَإِذَا جَاء أَمْرُنَا وَفَارَ التَّنُّورُ فَاسْلُكْ فِيهَا مِن كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ وَأَهْلَكَ إِلَّا مَن سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَوْلُ مِنْهُمْ وَلَا تُخَاطِبْنِي
    فِي الَّذِينَ ظَلَمُوا إِنَّهُم مُّغْرَقُونَ (27)سورة المؤمنون

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 27 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود