صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ابن تیمیه: « مسلمانان بدانيد كه علي براي خدا جهاد نكرد » !!!

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272

    ابن تیمیه: « مسلمانان بدانيد كه علي براي خدا جهاد نكرد » !!!





    سلام خدمت همه دوستان و بزرگواران و علی الخصوص رهپويان حق و حقيقت


    يكي از وهابيون چند روز پيش مطلبي را از شيخ الشياطين ابن تيميه براي بنده ارسال كرد، اين آقا كه تبحر و خلاقيت خاصي در رد احاديث فضائل، مناقب و مدح اهل بيت دارد، با رجوع به اين مطلب زنديق بودن و تنفر خود را نسبت به علي(ع) تمام و اكمال كرد.

    بنده هم مترصد اين شدم مقاله اي در اين زمينه آماده كنم تا دوستاران اين شيخ بدانند كه اين كذاب چيزي جز دروغ پردازي در چنته علمي خود ندارد. و هدفش جز به توبره
    كشيدن ارزش ها و مقدسات اسلام نيست.

    كساني كه او را استوانه علمي و رهبر فكري خود مي دانيد بهتر است بدانند اين شخص ، استوانه هاي اسلام را بغما مي برد


    عسقلانی می گوید :چه بسیار است موارد ی که ابن تیمیه در مقام مبالغه در رد شیعه کار را به توهین وجسارت به ساحت امیر المومنین علی (ع) رسانیده است .(لسان المیزان ج۶ ص۴۱۴ بیروت)

    مضمون و ماهيت مقاله به اين شكل است ابن تيميه در مطلع شيطاني خود يعني منهاج السنة النبوية مطلبي با این عنوان نوشته:

    «
    علي براي خدا جهاد نكرد
    »

    بنده هم با توكل به خدا بر رد تفكرات شيطاني و منحوسانه ابن تيميه مقاله اي نوشتيم كه محور هاي مقاله به شرح ذيل مي باشد:

    1. ديدگاه ابن تيميه در باب جهاد علي(ع)+تصوير

    2. رد ديدگاه ابن تيميه از صحاح

    3. فضيلت شمشير علي از منظر رسول الله

    4. بررسي حديث علي يقاتل الناكثين و القاسطين و المارقين

    5. جهاد از منظر قرآن

    6. خصم با علي از منظر رسول الله
    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۲/۰۱/۱۲ در ساعت ۲۳:۱۰ دلیل: جزئی

  2. صلوات ها 22


  3.  

  4. #2
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    محور اول: حديث منقول از ابن تيميه

    وعلی یقاتل لیطاع ویتصرف فی النفوس والأموال فکیف یجعل هذا قتالا على الدین

    وعلی
    جنگید تا مردم از او فرمان ببرند و بتواند بر جان ها و اموال مردم مسلّط و متصرف شود. پس چگونه می توان این جنگ را جنگ برای دین قرار داد؟

    منهاج السنه.ج۸ ص۳۲۹

    ابن تیمیه: « مسلمانان بدانيد كه علي براي خدا جهاد نكرد » !!!

    خوب جناب ابن تيميه سوالاتي براي حقير پيش آمده كه بسيار ذهنم را درگير كرده است:

    آيا شما آنقدر وقيح شده ايد كه بر كلام رسول الله كه فرمود: علي يقاتل الناكثين و القاسطين و المارقين، خدشه وارد مي كنيد؟

    آيا شما آنقدر خودتان را داراي منزلت مي دانيد، كه درباره منزلت علي رض قلم تحرير برداشته ايد و مسند ايشان را مخدوش مي كنيد؟

    آيا نخوانده ايد كه پيغمبر عاقبت معاندين و دشمنان علي رض را چگونه توصيف كرده؟

    آيا شما علي رض را با معاويه لعنت الله اشتباه نگرفته ايد؟

    در كل ما نمي دانستيم شما اينقدر عالم و اعلم هستيد، ما درمانده شده ايم از اين كه مكلفين و مقلدينتان در شما چه ديده اند كه آنقدر طالب مفتضحاتتان شده اند.

    اي كاش بوديد و با ما يه مناظره تلپاتي مي گذاشتيد و پاسخ گو مي شديد

    تذكر: پيشتر به ادامه دهنگان سيره ابن تيميه مي گويم و از آنها انتظار داريم بدون تعصب و صادقانه با اين حقيقت روبرو شوند كه ابن تيميه به خودش چنين اجازه اي داده كه به ساحت مقدس علي رض عنه بي احترامي و جسارت كند بهتراست قبل از اينكه در مقام توجيه برآيند تامل و تدبر وانديشه در ادامه اين مقاله داشته باشند.


    ویرایش توسط kheymegahabalfazl : ۱۳۹۲/۰۱/۱۲ در ساعت ۲۳:۱۶

  5. صلوات ها 21


  6. #3
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    محور دوم: رد حديث منقول ابن تيميه از صحاح

    حدثنا قتيبة بن سعيد حدثنا يعقوب بن عبد الرحمن عن أبي حازم قال أخبرني سهل بن سعد رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال يوم خيبر لأعطين هذه الراية غدا رجلا يفتح الله على يديه يحب الله ورسوله ويحبه الله ورسوله قال فبات الناس يدوكون ليلتهم أيهم يعطاها فلما أصبح الناس غدوا على رسول الله صلى الله عليه وسلم كلهم يرجو أن يعطاها فقال أين علي بن أبي طالب فقيل هو يا رسول الله يشتكي عينيه قال فأرسلوا إليه فأتي به فبصق رسول الله صلى الله عليه وسلم في عينيه ودعا له فبرأ حتى كأن لم يكن به وجع فأعطاه الراية فقال علي يا رسول الله أقاتلهم حتى يكونوا مثلنا فقال انفذ على رسلك حتى تنزل بساحتهم ثم ادعهم إلى الإسلام وأخبرهم بما يجب عليهم من حق الله فيه فوالله لأن يهدي الله بك رجلا واحدا خير لك من أن يكون لك حمر النعم

    قتیبة بن سعید از یعقوب بن عبدالرحمن زهری از ابو حازم و او از سهل بن سعد ساعدی حدیث رایت را چنین آورده است:
    در روز خیبر پیغمبر فرمود: این رایت را فردا، به مردی خواهم داد که خدای این دژ را به دست او می گشاید. او خدای و رسول او را دوست دارد و خدای و رسول او هم او را دوست دارند. چون بامداد روز دیگر شد مردم نزد پیغمبر گرد آمدند. همه امیدوار دریافت رایت بودند. آن حضرت فرمود: علی بن ابی طالب کجاست؟ گفتند: یا رسول الله او از درد چشم رنج می برد. فرمود کسی را دنبالش بفرستید. پس علی (ع) را نزد پیغمبر آوردند . رشحه‌ای از بزاق خود در چشمانش چکاند و برای او دعا کرد. علی در دم از آن درد شفا یافت به طوری که گویی دردی نداشته است. پس رایت را بدو داد. علی گفت: ای رسول خدا آیا باید آن قدر با آنها بجنگم که مثل ما شوند؟ فرمود: راه بیفت و تا پای قلعه پیش برو. آن گاه آنان را به اسلام دعوت کن و آن چه را از سوی خدا بر ایشان واجب است به همه خبر بده. زیرا اگر خدای تنها یک نفر را به وسیله تو به راه راست هدایت کند برای تو از آن سودمندتر است که شتران سرخ مو داشته باشی»

    صحيح البخاري
    ،كتاب المغازي،باب غزوة خيبر، ح 3973
    صحيح البخاري
    ، كتاب فضائل الصحابة، باب مناقب علي بن أبي طالب القرشي الهاشمي أبي الحسن رضي الله عنه ح 3498و 3499 ص 1358


    این حدیث را سیوطی در تاریخ الخلفاء علی بن سلطان قاری در مرقاة المفاتیح (5/566)، حافظ گنجی در کفایة الطالب، موفق خوارزمی در المناقب، ابن سعد در طبقات (2 ق 1/80)، خطیب در تاریخ بغداد (8/5) و عموم محدثین شیعی و سنی با الفاظ مختلف روایت کرده‌اند.


    حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍحَدَّثَنَا يَعْقُوبُ يَعْنِي ابْنَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْقَارِيَّعَنْ سُهَيْلٍعَنْ أَبِيهِعَنْ أَبِي
    هُرَيْرَةَأَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ يَوْمَخَيْبَرَلَأُعْطِيَن َّ هَذِهِ الرَّايَةَ رَجُلًايُحِبُّ اللَّهَوَرَسُولَهُ يَفْتَحُ اللَّهُ عَلَى يَدَيْهِ قَالَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِمَا أَحْبَبْتُ الْإِمَارَةَ إِلَّا يَوْمَئِذٍ قَالَ فَتَسَاوَرْتُ لَهَا رَجَاءَ أَنْ أُدْعَى لَهَا قَالَ فَدَعَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍفَأَعْطَاهُ إِيَّاهَا وَقَالَ امْشِ وَلَا تَلْتَفِتْ حَتَّى يَفْتَحَ اللَّهُ عَلَيْكَ قَالَ فَسَارَ عَلِيٌّشَيْئًا ثُمَّ وَقَفَ وَلَمْ يَلْتَفِتْ فَصَرَخَ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَلَى مَاذَا أُقَاتِلُ النَّاسَ قَالَ قَاتِلْهُمْ حَتَّى يَشْهَدُوا أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَأَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ فَإِذَا فَعَلُوا ذَلِكَ فَقَدْ مَنَعُوا مِنْكَ دِمَاءَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ إِلَّا بِحَقِّهَا وَحِسَابُهُمْ عَلَى اللَّهِ


    و هم از ابو هريره رضی الله عنه روايت است که:
    رسول الله صلی الله عليه وسلم در روز خيبر فرمودند: امروز پرچم را بدست مردی خواهم داد که خدا و رسولش را دوست می دارد، و خداوند به دستهای او گشايش و فتح می دهد. عمر رضی الله عنه گفت: من امارت را جز در همان روز دوست نداشتم وبرای رسيدن به آن بالا بلندی کردم تا شايد برای آن خوانده شوم. رسول الله صلی الله عليه وسلم علی بن ابی طالب را خواسته پرچم را برايش دادند وفرمودند: برو بجايی التفات نکن تا خداوند ترا فتح نصيب نمايد. علی رضی الله عنه قدری رفت و سپس ايستاده و بدون اينکه التفات نمايد فرياد زد يا رسول الله بر چه چيز با مردم بجنگم؟
    فرمود: با ايشان بجنگ تا شهادت دهند که معبود بر حقی جز الله نيست و محمد فرستادهء خدا است (صلی الله عليه وسلم) هرگاه اين را گفتند در حقيقت خونها و مالهای خويش را از تو بازداشتند، مگر بحق آن و حساب شان با خدا است.


    صحيح مسلم جلد4، ص 1872، ح33
    صحيح مسلم بشرح النووي، كِتَابفَضَائِلِالصَّحَابَ ةِ، لأعطين هذه الراية رجلا يحب الله ورسوله يفتح الله على يديه ح 2405

    صحيح مسلم بشرح النووي - كِتَابفَضَائِلِالصَّحَابَ ةِ - أما ترضى أن تكون مني بمنزلة هارون من موسى إلا أنه لا نبوة بعديح 2404


    حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُحَدَّثَنَا حَاتِمُ بْنُ إِسْمَعِيلَعَنْ بُكَيْرِ بْنِ مِسْمَارٍعَنْ عَامِرِ بْنِ سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍعَنْ أَبِيهِقَالَ أَمَّرَمُعَاوِيَةُ بْنُ أَبِي سُفْيَانَ سَعْدًافَقَالَ مَا يَمْنَعُكَ أَنْ تَسُبَّ أَبَا تُرَابٍقَالَ أَمَّا مَا ذَكَرْتَ ثَلَاثًا قَالَهُنَّ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَلَنْ أَسُبَّهُ لَأَنْ تَكُونَ لِي وَاحِدَةٌ مِنْهُنَّ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ حُمْرِ النَّعَمِ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ يَوْمَ خَيْبَرَلَأُعْطِيَنَّ الرَّايَةَ رَجُلًا يُحِبُّ اللَّهَوَرَسُولَهُ وَيُحِبُّهُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ قَالَ فَتَطَاوَلْنَا لَهَا فَقَالَ ادْعُوا لِي عَلِيًّافَأَتَاهُ وَبِهِ رَمَدٌ فَبَصَقَ فِي عَيْنِهِ فَدَفَعَ الرَّايَةَإِلَيْهِ فَفَتَحَ اللَّهُ عَلَيْهِ

    عامر بن سعد بن ابى وقّاص ، از پدرش روايت كرده است كه در يكى از روزها ، معاوية بن ابى سفيان به سعد دستور داد [تا به حضرت على بن ابيطالب عليه السّلام ناسزا بگويد! «سعد» از دستور او سرپيچى كرد ] .
    معاويه ، از وى پرسيد : به چه سبب على را آماج ناسزا و دشنامت قرار نمي دهي ؟ سعد گفت : بخاطر آن كه سه فضيلت از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در شأن على عليه السّلام شنيده ام كه با توجه به آن ها، هيچگاه به سبّ و دشنام آن حضرت ، اقدام نمى‏كنم و هر گاه يكى از آن ها براى من بود ، بهتر و ارزنده‏تر از شتران سرخ مو بود كه در اختيار من باشد .
    ما به خاطر خارج نشدن از اصل مقاله همان دليل مربوطه را عنوان مي كنيم

    در جنگ خيبر ، از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شنيدم ، مى‏فرمود : پرچم اسلام را به دست كسى مي‌دهم كه خدا و رسول را دوست مى‏دارد و خدا و رسول هم ، او را دوست مى‏دارند ! از شنيدن اين سخن همه ما در انتظار اين كه اين فضيلت بزرگ نصب ما گردد ، سر از پا نمي شناختيم ، همان زمان رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله على را به حضور طلبيد . على عليه السّلام را در حالى به حضور حضرت رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله شرف ياب شد كه به درد چشم دچار بود ، رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله آب دهان مبارك را بر چشم حضرت على عليه السّلام ماليد ، ديدگانش شفا يافت و پرچم اسلام را كه يادبود نصرت الهى بود ، به دست او سپرد و از بركت وجود حضرت على عليه السّلام ، فتح و پيروزى نصيب اسلام شد .


    سنن الترمذي - كِتَابالْمَنَاقِبِ - أنا دار الحكمة وعلي بابها، ح 3724

    حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍحَدَّثَنَا حَاتِمُ بْنُ إِسْمَاعِيلَعَنْ بُكَيْرِ بْنِ مِسْمَارٍعَنْ عَامِرِ بْنِ سَعْدٍعَنْ أَبِيهَِسَمِعْتُ َقُولُ يَوْمَ خَيْبَرَلَأُعْطِيَنَّ الرَّايَةَ رَجُلًا يُحِبُّ اللَّهَوَرَسُولَهُ وَيُحِبُّهُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ فَتَطَاوَلْنَا لَهَا فَقَالَ ادْعُوا لِي عَلِيًّافَأُتِيَ بِهِ أَرْمَدَ فَبَصَقَ فِي عَيْنِهِ وَدَفَعَ الرَّايَةَإِلَيْهِ فَفَتَحَ اللَّهُ عَلَيْهِ

    عامر بن سعد بن ابى وقّاص ، از پدرش روايت كرده است
    در جنگ خيبر ، از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شنيدم ، مى‏فرمود : پرچم اسلام را به دست كسى مي‌دهم كه خدا و رسول را دوست مى‏دارد و خدا و رسول هم ، او را دوست مى‏دارند ! از شنيدن اين سخن همه ما در انتظار اين كه اين فضيلت بزرگ نصب ما گردد ، سر از پا نمي شناختيم ، همان زمان رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله على را به حضور طلبيد . على عليه السّلام را در حالى به حضور حضرت رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله شرف ياب شد كه به درد چشم دچار بود ، رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله آب دهان مبارك را بر چشم حضرت على عليه السّلام ماليد ، ديدگانش شفا يافت و پرچم اسلام را كه يادبود نصرت الهى بود ، به دست او سپرد و از بركت وجود حضرت على عليه السّلام ، فتح و پيروزى نصيب اسلام شد .


    مسند أحمد - مُسْنَدُالْعَشَرَةِالْمُب َشَّرِينَبِالْجَنَّةِ - مُسْنَدُالْخُلَفَاءِالرَّ اشِدِينَ - فتفل في عيني وقال اللهم أذهب عنه الحر والبرد ح 780
    مسند أحمد - مُسْنَدُالْعَشَرَةِالْمُب َشَّرِينَبِالْجَنَّةِ - مُسْنَدُبَاقِيالْعَشَرَةِ الْمُبَشَّرِينَبِالْجَنَّ ةِ - أما ترضى أن تكون مني بمنزلة هارون منموسى إلا أنه لا نبوة بعدي ح 1611


    امام فخر رازی در تفسیر کبیر ذیل آیه: ام حسبت ان اصحاب الکهف و الرقیم کانوا من آیاتنا عجباً (كهف/9)
    آورده است که «هر کس بر احوال غیب وقوف بیشتر داشته باشد قلبی قوی تر و اعصابی محکم‌تر و مسلط‌تر دارد. از این روست که علی بن ابی طالب (ع) می فرماید: «والله ما قلعت باب خیبر بقوة جسمانیة بل قلعتها بقوة ملکوتیه» یعنی به خدا سوگند که در خیبر را با نیروی بدنی نکندم بلکه آن را با نیروی ملکوتی و الهی از جای در آوردم (فضائل الخمسة، 2/325)


  7. صلوات ها 19


  8. #4
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    محور سوم: فضيلت شمشير علي از منظر رسول الله


    امّا در جنگ خندق که معروف است که رسول خدا صلّى الله علیه وآله وسلّم فرمودند: لَضَرْبَةُ عَلیٍّ فی یَوْمِ الخَنْدقِ اَفْضَلُ مِنْ عِبادَةِ الثَّقَلَیْنِ: ضربهعلىّ بن ابیطالب علیه السّلام در جنگ خندق، از عبادت جنّ و انس نزد خداى تعالى برتراست، و در بعضى از نقلها این چنین آمده است: اَفْضَلُ مِنْ عِبادَةِ الاُمَّةِ إلىیَوْمِ القِیَامَة
    برتر است از عبادت تمامى امّت تا روز قیامت.


    المستدرك على الصحيحين: ج3/32


    استقبله رسول الله(صلى الله عليه وآله) وهو يقول: «لَمُبَارَزَة عليٍّ بن أبي طالب لِعَمرو بن عبد ودٍّ أفضلُ من عَمل أُمّتي إلى يوم القيامة»

    بعد از مبارزه علي (ع) و عمر بن عبدود پيامبر به استقبال علي رض رفته و فرمود: مبارزه على بن ابي طالب با عمر بن عبدود از عبادت تمامى امّت تا روز قیامت برتر است.


    تاريخ بغداد 13/19

    شواهد التنزيل 2/14.

    إتحاف المهرة ابن حجر العسقلاني 13/331


    وفي رواية: «ضربة علي يوم الخندق أفضل من أعمال أُمّتي إلى يوم القيامة»

    ضربه على در جنگ خندق از عبادت تمامى امّت تا روز قیامت برتر است.


    ينابيع المودّة 1/412.


  9. صلوات ها 15


  10. #5
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    محور چهارم: بررسي حديث علي يقاتل الناكثين و القاسطين و المارقين

    حَدَّثَنَا عَبَّادُ بْنُ يَعْقُوبَ، قَالَ: ثنا الرَّبِيعُ بْنُ سَعْدٍ، قَالَ: ثنا سَعِيدُ بْنُ عُبَيْدٍ، عَنْ عَلِى بْنِ رَبِيعَةَ، عَنْ عَلِى، قَالَ: " عَهِدَ إِلَى رَسُولُ اللَّهِ (ص) فِى قِتَالِ النَّاكِثِينَ، وَالْقَاسِطِينَ، وَالْمَارِقِينَ ".

    على (عليه السلام) فرمود: رسول خدا، از من براى جنگ با ناكثين و قاسطين و مارقين پيمان گرفت.

    البزار، أبو بكر أحمد بن عمرو بن عبد الخالق (متوفاي292 هـ)، البحر الزخار (مسند البزار)، ج3، ص26ـ 27، ح774، تحقيق: د. محفوظ الرحمن زين الله، ناشر: مؤسسة علوم القرآن، مكتبة العلوم والحكم - بيروت، المدينة الطبعة: الأولى، 1409 هـ.

    طبرانى در المعجم الأوسط مى‌نويسد:
    حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ أَبِى حُصَيْنٍ، قَالَ: نا جَعْفَرُ بْنُ مَرْوَانَ السَّمُرِى، قَالَ: نا حَفْصُ بْنُ رَاشِدٍ، عَنْ يَحْيَى بْنِ سَلَمَةَ بْنِ كُهَيْلٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ أَبِى صَادِقٍ، عَنْ رَبِيعَةَ بْنِ نَاجِدٍ، قَالَ: سَمِعْتُ عَلِيًّا، يَقُولُ: " أُمِرْتُ بِقِتَالِ النَّاكِثِينَ، وَالْقَاسِطِينَ، وَالْمَارِقِينَ "

    الطبراني، ابوالقاسم سليمان بن أحمد بن أيوب (متوفاى360هـ)، المعجم الأوسط، ج 8، ص213، ح8433، تحقيق: طارق بن عوض الله بن محمد،‏عبد المحسن بن إبراهيم الحسيني، ناشر: دار الحرمين - القاهرة – 1415هـ.

    هيثمى بعد از نقل اين روايت مى‌گويد:
    رواه البزار والطبرانى فى الأوسط وأحد إسنادى البزار رجاله رجال الصحيح غير الربيع بن سعيد ووثقه ابن حبان.

    اين روايت را بزار و طبرانى نقل كرده اند كه رجال سند بكى از نقلهاى بزار، راويان صحيح بخارى هستند غير از ربيع بن سعيد كه ابن حبان او را نيز توثيق كرده است.

    الهيثمي، أبو الحسن علي بن أبي بكر (متوفاي 807 هـ)، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج7، ص 238، ناشر: دار الريان للتراث/‏ دار الكتاب العربي - القاهرة، بيروت – 1407هـ.

    حاكم نيشابورى همين مطلب را از ابو ايوب انصارى نقل مى‌كند:
    حَدَّثَنَا أَبُو سَعِيدٍ أَحْمَدُ بْنُ يَعْقُوبَ الثَّقَفِى، ثنا الْحَسَنُ بْنُ عَلِى بْنِ شَبِيبٍ الْمَعْمَرِى، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ حُمَيْدٍ، ثنا سَلَمَةُ بْنُ الْفَضْلِ، حَدَّثَنِى أَبُو زَيْدٍ الأَحْوَلُ، عَنْ عِقَابِ بْنِ ثَعْلَبَةَ، حَدَّثَنِى أَبُو أَيُّوبَ الأَنْصَارِى فِى خِلافَةِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ رَضِى اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: " أَمَرَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ عَلِى بْنَ أَبِى طَالِبٍ بِقِتَالِ النَّاكِثِينَ، وَالْقَاسِطِينَ، وَالْمَارِقِينَ "

    ابو ايوب انصارى در دوران خلافت عمر نقل كرد كه: رسول خدا به على دستور داد تا با ناكثين و قاسطين و مارقين بجنگد.

    النيسابوري، محمد بن عبدالله أبو عبدالله الحاكم (متوفاي405 هـ)، المستدرك على الصحيحين، ج3، ص 150، ح4674، تحقيق: مصطفى عبد القادر عطا، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولى، 1411هـ - 1990م.

    ولهذه الأخبار طرق صحاح قد ذكرناها فى موضعها وروى من حديث على ومن حديث ابن مسعود ومن حديث أبى أيوب الأنصارى أنه أمر بقتال الناكثين والقاسطين والمارقين.

    و براى اين احاديث طرق وسندهاى صحيح است که ما در جاى خود آن را آورديم واز حديث على (عليه السلام)و از حديثابن مسعود واز حديث أبوأيوب الأنصارى، روايت شده است که آن حضرت مأمور شده است به جنگ نمودن با ناكثين وقاسطين ومارقين.

    إبن عبد البر، يوسف بن عبد الله بن محمد بن عبد البر النمري (متوفاي463هـ)، الاستيعاب في معرفة الأصحاب، ج3، ص 1117، تحقيق علي محمد البجاوي، ناشر: دار الجيل - بيروت، الطبعة: الأولى، 1412هـ.

    طبرانى همين مطلب را از عبد الله بن مسعود نقل مي‌كند:
    حدثنا محمد بن هِشَامٍ الْمُسْتَمْلِي ثنا عبد الرحمن بن صَالِحٍ ثنا عَائِذُ بن حَبِيبٍ ثنا بُكَيْرُ بن رَبِيعَةَ ثنا يَزِيدُ بن قَيْسٍ عن إبراهيم عن عَلْقَمَةَ عن عبد اللَّهِ قال أَمَرَ رسول اللَّهِ صلى اللَّهُ عليه وسلم بِقِتَالِ النَّاكِثِينَ وَالْقَاسِطِينَ وَالْمَارِقِينَ.

    عبد الله بن مسعود مي‌گويد: رسول خدا به على دستور داد تا با ناكثين و قاسطين و مارقين بجنگد.

    الطبراني، سليمان بن أحمد بن أيوب أبو القاسم(متوفاي360هـ)، المعجم الكبير، ج10، ص 91، ح10054، تحقيق: حمدي بن عبدالمجيد السلفي، ناشر: مكتبة الزهراء - الموصل، الطبعة: الثانية، 1404هـ – 1983م.

    پیامبــــرخدا صلی الله علیه و آلهبهابوذر غفاریفرمود:« ای ابوذر، اگر علی نبود، حق از باطل، و مؤمن از کافر شناخته نمی‌شد وکسی خداوند را عبادت نمی‌کرد، زیرا علی سر مشرکان را با شمشیر زد تا مردم اسلامآوردند و خدا را عبادت کـردند. اگر این کار علی نبود، نه پاداش و ثوابی در کار بودو نه کیفــــر و جزایی

    بحارالانوار، ج 40، ص 55، حدیث 90 کنز جامع الفوائد

  11. صلوات ها 16


  12. #6
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    محور پنجم: جهاد از منظر قرآن

    1 جهاد وسیله رستگاری: (صف/11)

    2 جهاد بهترین تجارت با خدا: (صف / 10و 11)

    3 خیرات و خوبی ها ویژه ی جهادگران است: (توبه/88)

    4 جهادگران امیدواران به رحمت الهی هستند: ( بقره / 218)

    5 مومنان واقعی، جهادگرانند: (حجرات/15)

    6. متخلفین از جهاد در عذاب الهی خواهند بود: (توبه/81 )

    7. خداوند، مجاهدانی را که با مال و جان خود جهاد نمودند، بر قاعدان [= ترک‌کنندگان جهاد] برتری مهمی بخشیده (نساء ۹۵)


  13. صلوات ها 15


  14. #7
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    محور ششم: خصم با علي از منظر رسول الله

    پيامبر خداصلي الله عليه وآله:هر کس علي را دوست بدارد، مرا دوست داشته است و هر کس علي را دشمن بدارد، مرا دشمن داشته است.1

    پيامبر خداصلي الله عليه وآله - درباره علي عليه السلام -:هر کس علي را دوست بدارد، مرا دوست داشته است و هر کس مرا دوست بدارد، خداوندْ او را دوست مي دارد؛ و هر کس علي را دشمن بدارد، مرا دشمن داشته است و هر کس مرا دشمن بدارد، خداوندْ او را دشمن مي دارد.2

    پيامبر خداصلي الله عليه وآله:علي، داورترينِ امّتِ من بر اساس کتاب خداست. هر که مرا دوست دارد، بايد علي را دوست بدارد. هيچ بنده اي به پيوندِ دوستي من نمي رسد، مگر به واسطه دوستي با علي.3

    پيامبر خداصلي الله عليه وآله:اي علي! کسي که گمان مي کند مرا دوست دارد، در حالي که با تو دشمني مي ورزد، دروغگوست.4

    تاريخ دمشق - به نقل از جابر -:در مسجدْ نشسته بوديم که پيامبرصلي الله عليه وآله بر ما وارد شد و دست علي عليه السلام در دستش بود. پيامبرصلي الله عليه وآله فرمود:«مگر شما گمان نمي بريد که مرا دوست مي داريد؟».
    گفتند:چرا، اي پيامبر خدا!
    فرمود:«کسي که گمان مي برد مرا دوست دارد، ولي با علي دشمني مي ورزد، دروغگوست».5

    پيامبر فرمود: «اى على!مؤمن تو را دشمنندارد و منافق دل به دوستى تو نسپارد».6

    1. المستدرک علي الصحيحين:4648/141/3، المناقب:44/70.
    2. المعجم الکبير:947/319/1، بشارة المصطفي:120، شرح الأخبار:125/167/ 1.
    3. تاريخ دمشق:8753/241/42، بشارة المصطفي:149.
    4. تاريخ دمشق:8796/268/42، کفاية الطالب:320، البداية و النهاية:355/7.
    5. تاريخ دمشق:8794/268/42 و8795. نيز، ر.ک:الاحتجاج:56/347/1.
    6. شرح نهج البلاغة لابنابي الحديد:18/173


    طبق فرموده پيغمبر، دشمني با علي، دشمني با اوست و كساني كه با پيغمبر دشمني كنند خداوند در قرآن مي فرمايد:

    إِنَّ الَّذِینَ یؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِینًا«احزاب/57»

    آنها که خدا و پیامبرش را آزار می‌دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته، و برای آنها عذاب خوارکننده‌ای آماده کرده است.


    با توجه به گفته هاي ابن تيميه نتيجه گيري كه مي شود از محورهاي مورد بحث كرد اين است:

    پيغمبر در انتخاب علمدار خود دچار اشتباه شده است و نبايد بيرق اسلام را در خيبر نستجيرباالله به دست انسان دنيا طلب و جاه طلب مي داد زيرا مواضع فكري علي با خطوط احكام و معارف اسلامي در تضاد است.

    اشتباه دوم پيغمبر اين بود كه فضيلت شمشير علي را با اعمال امت يكي دانست

    اشتباه سوم پيغمبر در حديث ناكثين و فاسطين بود كه نبايد بستر مقام طلبي و دنيا طلبي را براي فرد مستبدي همچون علي ايجاد مي كرد، زيرا علي با سوء استفاده از اين حديث، فضا را براي فتوحات غير شرعي خود مساعد دانست

    اشتباه چهارم پيغمبر اين بود كه پيغمبر نفس خود را هم كف نفس مادي نگري چون علي قائل شد

    خوب اين طوري كه مشخص است نعوذ و باالله پيغمبر هم قدرت تشخصي نداشته و اين كه قرآن مي فرمايد او از هوا و هوس سخن نمي گويد هم با اشتباهات پيامبر در منافات است پس خدا هم اشتباه مي كرده.


    خوب دوستاران و ادامه دهنده گاه سيره ابن تيميه ذات بد نيكو نگردد چون كه بنيانش كج است، با اين اوصاف باز هم او شيخ الاسلام است؟


    خوب جناب ابن تيميه حالا شما به ما بفرماييد چه كسي جنگيد براي اينكه تصرف بر جان و مال و ناموس داشته باشد آيا علي بوده يا نه؟

    اگر بگوييم شما راست مي گوييد بايد بر همه موجوديت ها، ارزش ها، مقدسات، اصوليات و همه نباتات شك كنيم.
    پس مجبوريد كلام و گفتار هاي سخيف و افاضه هاي بي اساس خودتان را اصلاح نماييد.

    شما به خاطر تنفر، بغض و كينه اي كه نسبت به اين شخصيت عظيمي كه ابن عباس رض درباره او مي فرمايد 300 آيه در شخصيت و شان علي نازل شده است داريد و همه مقدسات را زير پا گذاشته ايد و چگونه به خود اجازه مي دهيد به هرگونه كه دلتان مي خواهد تفكرات منزوي و متحجر و مستبدانه خود را به اين شخصيت، شخيص نسبت دهيد و متعرض بر مسند و مقام حضرت شويد.

    اين آنونس معنوي را گرچه كم است اما قصور آن را از ما بپذيريد:


    لحظات خوشي را براي شما در جهنم آرزومنديم زنديق عزيز. از طرف جمعي از كاربران اسك دين


  15. صلوات ها 17


  16. #8
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    اين رو مي نويسم براي اون كسايي كه بر من ايراد مي كنند تو سني هستي اما چرا از علي مي نويسي؟ چرا از علي مي گي؟ مي نويسم براي اون كسايي كه مدام با فحش، ناسزا و توهين در پيام ها از ما پذيرايي مي كنند
    فقط من يه چيز مي خواهم بگم:
    آيا شما مسلمان هستيد؟
    مگر پيامبر نفرمود: علي مني و انا من علي
    وقتي نفس پيغمبر، نفس علي است خوب حالا برادر مسلمان :
    آيا حب علي جرم است؟
    آيا عشق علي جرم است؟
    آيا خواندن و گفتن علي جرم است؟
    چگونه غير مسلمان مي تواند علي را صدا كند ولي منه مسلمان نمي توانم؟ من جواز تكلم ندارم؟
    چگونه از من انتظار داريد وقتي دشمنان، علي(ع) را مورد آماج تير هاي فرهنگي قرار مي دهند خفقان بگيرم و سكوت كنم
    مگر پيامبر نفرمود: ياعلي حبيبك حبيبي و حبيبي حبيب الله و عدوك عدوي و عدوي عدو الله
    حال چگونه بنشينم چشم و گوشم را بر واقعيت و حقيقت ببينم

    و من کتب فضیلةً من فضائله لم تزل الملائکة تستغفرله ما بقی لتلک الکتابه رسم، و من استمع فضیلةً من فضائله کفّر اللّه له الذّنوب الّتی اکتسبها بالاستماع و من نظر الی کتابٍ من فضائله کفّر اللّه له الذّنوب الّتی اکتسبها بالنّظر

    اگر کسی یکی از فضائل آن حضرت را بنویسد، تا هنگامی که آن نوشته باقی است، ملائکه برای او استغفار می‏کنند و اگر کسی یکی از فضائل آن حضرت را بشنود، خداوند همه گناهانی را که از راه گوش انجام داده است می‏بخشد، و اگر کسی به نوشته‏ای درباره فضائل علی(ع) نگاه کند، خداوند تمام گناهانی که از راه چشم کرده است می‏پوشاند و از آن در می‏گذرد.»


    المناقب، همان ص 32، حدیث 2
    فرائد السمطین، ج 1، ص 19
    ینابیع المودة، قندوزی باب 56
    مناقب السبعون، حدیث 70.
    ویرایش توسط kheymegahabalfazl : ۱۳۹۲/۰۱/۱۲ در ساعت ۲۳:۲۴

  17. صلوات ها 16


  18. #9

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    علاقه
    و...
    نوشته
    116
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    199



    نقل قول نوشته اصلی توسط kheymegahabalfazl نمایش پست ها
    اين رو مي نويسم براي اون كسايي كه بر من ايراد مي كنند تو سني هستي اما چرا از علي مي نويسي؟ چرا از علي مي گي؟ مي نويسم براي اون كسايي كه مدام با فحش، ناسزا و توهين در پيام ها از ما پذيرايي مي كنند
    فقط من يه چيز مي خواهم بگم:
    آيا شما مسلمان هستيد؟
    مگر پيامبر نفرمود: علي مني و انا من علي
    وقتي نفس پيغمبر، نفس علي است خوب حالا برادر مسلمان :
    آيا حب علي جرم است؟
    آيا عشق علي جرم است؟
    آيا خواندن و گفتن علي جرم است؟
    چگونه غير مسلمان مي تواند علي را صدا كند ولي منه مسلمان نمي توانم؟ من جواز تكلم ندارم؟
    چگونه از من انتظار داريد وقتي دشمنان، علي(ع) را مورد آماج تير هاي فرهنگي قرار مي دهند خفقان بگيرم و سكوت كنم
    مگر پيامبر نفرمود: ياعلي حبيبك حبيبي و حبيبي حبيب الله و عدوك عدوي و عدوي عدو الله
    حال چگونه بنشينم چشم و گوشم را بر واقعيت و حقيقت ببينم

    و من کتب فضیلةً من فضائله لم تزل الملائکة تستغفرله ما بقی لتلک الکتابه رسم، و من استمع فضیلةً من فضائله کفّر اللّه له الذّنوب الّتی اکتسبها بالاستماع و من نظر الی کتابٍ من فضائله کفّر اللّه له الذّنوب الّتی اکتسبها بالنّظر

    اگر کسی یکی از فضائل آن حضرت را بنویسد، تا هنگامی که آن نوشته باقی است، ملائکه برای او استغفار می‏کنند و اگر کسی یکی از فضائل آن حضرت را بشنود، خداوند همه گناهانی را که از راه گوش انجام داده است می‏بخشد، و اگر کسی به نوشته‏ای درباره فضائل علی(ع) نگاه کند، خداوند تمام گناهانی که از راه چشم کرده است می‏پوشاند و از آن در می‏گذرد.»


    المناقب، همان ص 32، حدیث 2
    فرائد السمطین، ج 1، ص 19
    ینابیع المودة، قندوزی باب 56
    مناقب السبعون، حدیث 70.

    اول از همه جا داره افرين گفت به شما دوست عزيز به خاطر اين که اينقدر مردونه حرف زدي و واقعيت ها را گفتي چون اگه واقعيتو بدوني نگي ادم دون مايه ي هستي
    دومندشم مگه امام علي (ع)هم از خلفاي مسلمانان سني عزيز نيست, مگه سني هاي عزيز نميگن توهين به هر يک از خلفاء گناه هست, وبايد از خلفاء تعريف بشه, چطور ممکنه کسي مسلمان سني باشه و مسلمانان شيعه را برادران خود ندانند و به خاطر شيعيان از امام علي (ع)حمايت نکنن
    در عراق وقتي بحث شيعه و سني پيش اومد بزرگان اهل سنت در عراق سني هاي عزيز را جمع کردن و از اونها سوال کردن ايا شما دوست دار اهل بيت هستيد, سني هاي عزيز گفتند بلي بعد بزرگان اهل سنت گفتن پس شما شيعه هستيد ,باز بزرگان اهل سنت از سني هاي عزيز پرسيدن ايا شيعيان راه و روش پيامبر را دنبال نميکنن ,سني هاي عزيز گفتن بلي انوقت بزرگان اهل سنت گفتن پس شيعيانم سني هستند يعني هم شما شيعه هستيد وهم اونا سني هستن
    به اين ميگن بصيرت هم جلوي اختلاف را گرفت هم به همگان نشان داد که اسلام يعني برادري اون کسي که شما را به خاطر حمايت از امام علي (ع)سرزنش ميکنه يا جاهل هست يا مسلمان نيست و از مزدوران هست چون حتى اديان ديگر هم تشويق فردي بزرگ را مورد نکوهش قرار نميدن
    اول کتاب نهج البلاغه صحبت افراد سرشناس و بزرگ دنيا در باره امام علي(ع)هست کاشکي يه نگاه بندازن اين افراد
    دانشمند يهودي صدا ميزنه کاشکي علي واسه ما بود تو اىن زمان بود اون ادما که لياقت علي را نداشتن اگه بود ما همون اول قبل از اين که کاري را شروع کنيم ميرفتيم ازش ميپرسيديم اين کار درسته يا نه , نه اين که الان چهل سال تحقيق ميکنيم ميبينيم اشتباه بود دوباره بيست سال ديگه تحقيق ميکنيم
    واقعا امام علي (ع)واسه خيلي ها زيادهستش ما اگه امام علي(ع) داشتيم که من الان اينجا نبودم لا اقل خدا را شکر که امام سيد علي خامنه ى را دارىم
    جا داره منم از عزمت امام علي (ع)چيزي بگم

    در كتاب مصابيح از تفاسير اهلبيت عليهم السلام روايت كرده كه حضرت سليمان (ع) هدهد را در ميان طيور نديد، فرمود: چگونه است كه او غايب شده است ؟ پس اگر بيايد او را سخت عذاب مى كنم يا مى كشم . چون به حضور آمد ، فرمود: اى هدهد كجا بودى ؟ اگر حجّت و دليلى بر من به جهت غايب شدنت نياورى و نگويى تو را سخت عذاب مى كنم يا مى كشم !
    هدهد گفت : بر تقدير اينكه دليل و حجتى نداشته باشم باز تو نمى توانى مرا بكشی ، براى آنكه در هر پر من به خط سريانى كلمه ياعلى نوشته شده و اين تاج كرامت از او بر سر من است و بدين جهت مرا فخر بر مرغان ديگر است و دل من مملو از محبت على (ع) است .
    حضرت سليمان (ع) بسيار خوشش آمد و هدهد را پسنديد و گفت : اى هدهد من نيز محبت آنها را در دل دارم و چاكر محمّد و على و اهل بيت ايشانم چونكه اعتقاد تو اين است ، تو در امان هستى .
    گر مرد رهي ميان خون بايد رفت از پاي فتاده سرنگون بايد رفت
    تو پاي به راه در نه و هيچ مپرس. خود راه بگويدت که چون بايد رفت

  19. صلوات ها 8


  20. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اسلام
    نوشته
    453
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    13
    صلوات
    1033



    نقل قول نوشته اصلی توسط kheymegahabalfazl نمایش پست ها
    آيا شما مسلمان هستيد؟ مگر پيامبر نفرمود: علي مني و انا من علي وقتي نفس پيغمبر، نفس علي است خوب حالا برادر مسلمان : آيا حب علي جرم است؟ آيا عشق علي جرم است؟ آيا خواندن و گفتن علي جرم است؟
    حالا شما شیعه اید یا سنی؟؟

  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود