صفحه 1 از 9 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آسیب های ازدواج موقت در پسرهای مجرد

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    1,353
    حضور
    30 روز 9 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    12339

    آسیب های ازدواج موقت در پسرهای مجرد




    در چند نکته می توان آسیب های ازدواج موقت را برای پسرهای مجرد بیان کرد که عبارتند از
    1- عدم اطمینان کامل به طرف مقابل به دلیل وجود تجارب مختلف جنسی طرف مقابل و احتمال به وجود آمدن مشکلاتی چون بیماری های عفونی ، ایدز و...
    2- احتمال بارداری و مشکلات حقوقی که گریبان گیر جنس مذکر میشود.
    3- گسترده شدن سرمایه گذاری روانی به دلیل احتمال عدم رضایت طرفین و ترک همدیگر و وارد شدن به تجارب مختلف عاطفی و جنسی که فرد باید با شرایط جدید خود را منطبق و هماهنگ کند این امر باعث فشار روانی و استرس در جنس مذکر می شود و این سرمایه گذاری به هیچ وجه به نفع ایشان نیست و هر گونه خدمت به طرف مقابل به عنوان پشتوانه زندگی نخواهد بود زیرا موقتی است.
    4- کاهش انگیزه و تلاش و کوشش برای ازدواج دایم به دلیل کاهش تنش ها و احساس نیازو به تأخیر انداختن ازدواج دایم با بهانه تراشی های به ظاهر منطقی
    5- احتمال عدم پایبندی بعد از شروع به ازدواج دایم و وجود فشار و وسوسه غیر قابل مهار برای داشتن رابطه با جنس مخالف در خارج از خانواده که این وسوسه زمانی بیشتر می شود که مرد با رفتارهای انتقادی و به قول معروف غر زدن های همسر ش مواجه شود در این وضعیت فردی که تجارب گذشته داشته باشد سعی می کند به جای حل مسأله و جلب رضایت همسر به رابطه ای خارج از خانواده تن دهد که باعث ایجاد نیاز در همسر و مشکلات بعدی خواهد شد.
    6- احتمال مقایسه همسر خود با موارد گذشته و نوعی احساس حقارت نسبت به همسر خود که باعث نارضایتی و تعارض شدید زناشویی خواهد بود.

    ویرایش توسط اميدوار : ۱۳۸۸/۱۱/۰۴ در ساعت ۰۰:۵۰

  2. صلوات ها 30


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    قرآن, اهل بیت,خلاقیت, هنر, فقه, فلسفه
    نوشته
    260
    حضور
    1 روز 12 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    105
    صلوات
    1974



    با سلام
    من هم با اجازه نظرم رو درباره مواری که بیان کردید می گم:

    1:بخاطر کنترل و محدودیتهایی که در ازدواج موقت هست , خطر بیماریهایی که ذکر کردید, مرتفع است الا اینکه زنی لاوبالی باشه و بخواد به نام متعه سو استفاده کنه که فکر کنم در زمانه ما با این آزادی هایی که هست (برای لاوبالی گری) دیگه نیازی به سواستفاده از متعه نیست!

    2:وقتی جَوانی از احکام ازدواج موقت و جایگاهش آگاه باشه بعیده از ابزار امروزی برای جلوگیری از بارداری آگاه نباشه

    3:بله .نه تنها سرمایه گذاری روانی بلکه سرمایه گذاریهای دیگری هم باید بکند .الکی که ائمه طاهرین متعه رو مایه استکمال ایمان بیان نکردن!

    4: اولا این دور از واقعیت است چون انسان نیاز به همسر مناسب وکفو داره حالا اگه بتونه اونو پیدا کنه بعیده که بگه من بخاطر ازدواج موقت از او صرف نظر می کنم . ثانیا ما مگه ضامن ازدواج دائم هستیم .چه اشکالی داره حلالی جای حلال دیگه رو بگیره

    5:ازدواج موقت هیچ تنافی با پایبندی به ازدواج دائم نداره!فقط شخص باید اهل اعتدال و رعایت حقوق زن دائم خود نیز باشد.

    6:کسی که ازدواج موقت داشته مخصوصا خانم ها برای ازدواج دائم بصیرت بیشتری دارند و اینطور نیست که براحتی موردی را دیمی برای زندگی دائم انتخاب کنند.


    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن من عاداهم

  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,130
    حضور
    59 روز 21 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما آیا ازدواج موقت برای جوانان مصلحت است یا مفسده دارد؟




    نقل قول نوشته اصلی توسط اميدوار نمایش پست ها
    در چند نکته می توان آسیب های ازدواج موقت را برای پسرهای مجرد بیان کرد

    با تشکر از کارشناس محترم امید وار و کاربر محترم محمد صادق

    ضمن تأیید برخی نکات آسیب های ازدواج موقت برای افراد مجرد گفتنی است:

    اصل تشریع ازدواج موقت توسط شارع مقدس بر اساس حکمت و مصلحت و برای مواقع ضرورت است.

    از نظر اسلام، اصل، بر ازدواج دائم و همیشگی است. اما از آنجائیکه اسلام دین کامل و احکام آن تمام و کمال است همۀ جوانب و شرایط را در نظر گرفته است. از اینرو حکم ازدواج موقت، نیز نظیر همۀ احکام دین، بسته به شرایط و اقتضاءات خاص خود، به خیر و صلاح انسان و جامعه است. اگر چه ممکن است با مشکلات و آسیب هائی هم توأم باشد.

    اصولاً آنچه از طرف شارع مقدس تشریع شده خیر محض است و اگر مشکلات و احیاناً مفسده هائی در بر داشته باشد بدلیل نقص، نارسائی و کاستی های موجود در افعال بشری است.

    بدون شک، اگر از یک زاویه به آسیب های ازدواج موقت برای جوانان توجه نموده و در این عرصه، چندین مشکل را از بطن این توجه استخراج می کنیم، با یک تغییرِ نگاه و بررسیِ آن روی سکه و از زاویه ای دیگر، یعنی تصور عدم وجود و امکان ازدواج موقت در شرایطی که ازدواج دائم، برای اکثریت جوانان غیر ممکن و یا دشوار شده باشد، در این وضعیت به مشکلات عدیده و پیچیده تری دست خواهیم یافت که متأسفانه در حال حاضر، جامعۀ ما بدلایل عدیده ای که البته عموماً از مشکلات و زیاده خواهی های بشری و دور بودن از تعالیم و دستورات دین ناشی می شود، دست و پنجه نرم می کند، نظیر: شرایط دشوار کنونی از جهات مختلف، سختگیری های بی مورد خانواده ها، بالا رفتن سطح توقعات و انتظارات زوجین، مشکلات مسکن و اشتغال، مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه و خانوارها، نگرانی های روانی و عدم اطمینان نسبت به آینده، مقایسه خود با وضعیت خانواده های از هم پاشیده و یا پر چالش و ...

    بدیهی است، دلایل یاد شده موجب گردیده تا خانواده ها و خصوص، جوانان در تصمیم گیری و عزم، برای ازدواج و تشکیل خانواده دچار مشکلات مختلف و عدیده ای باشند. و به تبع آن بدلیل بالا رفتن سن ازدواج در کشور، به وضعیتی نزدیک و نزدیک تر می شویم که روح فرار از ازدواج در جامعه به یک اپیدمی تبدیل می گردد. بدون شک، همۀ اینها آثار و عوارض مخربی را بر گردۀ جامعه تحمیل نموده و جامعۀ پیرامونی خود را با مشکلات و بحران های جدی مواجه خواهد نمود. چالش هائی که بطور جدی جامعه شناسان و کارشناسان این عرصه و نیز دولتمردان را درگیر خود نموده است.

    امروزه بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران این عرصه، یکی از راه های برون رفت از این بحران را ایجادِ ساز و کارهائی برای به اجرا در آمدن و عملیاتی کردن امر ازدواج موقت می دانند. که البته باید به شیوه ای دقیق و کارشناسانه راهکارهای آن بررسی گردد که آسیب های آن، یا بطور کامل حذف و یا به حداقل ممکن برسد.

    البته تلاش هائی در مقاطعی صورت گرفته و بعضاً در جریان است که بطور قطع کافی و آنچنان نتیجه بخش نبوده است و تمهیدات جدی تری را از سوی کارشناسان و مسئولان امر می طلبد.

    نتیجه آنکه امر ازدواج موقت، نیز همچون سایر احکام الهی، حکمی الهی است، برای رسیدن انسان به کمال و سعادت و از سر حکمت و مصلحت، برای جلوگیری فرد و جامعه از گناه و افساد، تشریع شده و در شرایطی که امکان ازدواج دائم فراهم نباشد و یا بدلیل سفر و یا محذوری خاص، دسترسی به همسر دائم و حلال، عملاً غیر ممکن گردیده، فرد را از عسر و حرج و سقوط در وادی گناه رهائی بخشیده و دامان جامعه را از فحشاء و منکر و ناامنی و فساد ایمن می سازد.

    از اینرو، با همۀ مشکلات و آسیب های احتمالی موجود در ازدواج موقت و با فرض اینکه همۀ راه های دیگر برای فرهنگ سازی و سوق دادن جامعه به ازدواج دائم و آسان صورت گرفته لکن؛ نتیجۀ مطلوب حاصل نگردیده، و ازدواج دائم و همیشگی برای همۀ جوانان، امکان پذیر نبوده و یا عملاً دشوار است، فرهنگ سازی و سوق دادن جامعه به سمت و سوی عملیاتی شدن ازدواج موقت برای جوانان، عین صواب (ثواب) و مصلحت فرد و جامعه است.

    موفق باشید ...



    ویرایش توسط صدیق : ۱۳۸۸/۱۱/۰۵ در ساعت ۰۲:۳۰ دلیل: فونت
    آسیب های ازدواج موقت در پسرهای مجرد

  7. صلوات ها 12


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    سیاسی اعتقادی اجتماعی
    نوشته
    275
    حضور
    2 روز 4 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    14
    آپلود
    0
    گالری
    62
    صلوات
    1492



    سلام
    مطالب جالب بود ولی فکر می کنم : مشکلاتی که ازدواج موقت برای خانم ها به وجود می آورد بشتر است.
    آقایان اگه کمی اهل رعایت باشن مشکل چندانی براشون پیش نمیاد

  9. صلوات ها 15


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    قرآن, اهل بیت,خلاقیت, هنر, فقه, فلسفه
    نوشته
    260
    حضور
    1 روز 12 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    105
    صلوات
    1974



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    از نظر اسلام، اصل، بر ازدواج دائم و همیشگی است.
    با تشکر از جنابعالی و تمام دوستان

    چه دلیلی بر این سخن دارید که نظر اسلام اینگونه است ؟ اونچیزی که سنّته , ازدواجه , فرقی نمی کنه دائم باشه یا موقت.




    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    در شرایطی که امکان ازدواج دائم فراهم نباشد و یا بدلیل سفر و یا محذوری خاص،
    دسترسی به همسر دائم و حلال، عملاً غیر ممکن گردیده، فرد را از عسر و حرج و سقوط در وادی گناه رهائی بخشیده
    روایات معتبری هست که این شرایط رو قرار نداده .
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن من عاداهم

  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,130
    حضور
    59 روز 21 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما آیا مشکلات ازدواج موقت برای حانوم ها بیشتر است؟




    نقل قول نوشته اصلی توسط narenj نمایش پست ها
    سلام
    مطالب جالب بود ولی فکر می کنم : مشکلاتی که ازدواج موقت برای خانم ها به وجود می آورد بشتر است.
    آقایان اگه کمی اهل رعایت باشن مشکل چندانی براشون پیش نمیاد

    با سلام


    وجود مشکلاتِ بیشتر برای خانوم ها بدلیل همان نگاه اول و ظاهری به قضیه است اما با نگاه کارشناسانه، عمیق و راهبردی و توجه به همۀ پیش فرض ها و پیش شرط های این امر، چنانکه گفتیم:

    1. اصل حُکم ازدواج موقت، برای انسان، اعم از زن و مرد، خیر و صلاح فراوانی در بر دارد.

    2. چون حُکم شارع مقدس است پس خیر محض است و بدون شک، مشکلات و آسیب های آن، مربوط به افعال، کجی ها و نارسائی های بشری است.

    3. باید برای رفع آسیب های احتمالی از طرفین، خصوصاً خانوم ها تمهیداتی جدی اندیشیده، ساز و کارها و راهکارهای آن دقیقاً بررسی و در مرحلۀ اجرا بصورت یک فرهنگ عمومی در جامعه در آید.

    4. نظیر ازدواج دائم، حقوق زوجین تدوین و بصورت یک قانون مصوب در آمده، با موارد سوء استفاده و ظلم و حق کشی برخورد و در موارد تظلم خواهی از سوی دستگاه قضائی رسیدگی جدی صورت گیرد.

    5. آموزشهای لازم در این خصوص، برای پیشگیری بسیاری از آسیب ها و مشکلات احتمالی به غایت، مفید و مؤثر است.

    6. و ...

    از اینرو با لحاظ همۀ شرایط و پیش فرض ها، این اتفاق، برای خانوم ها نه تنها مشکلی در بر نخواهد داشت بلکه در کوتاه مدت و بلند مدت به جلوگیری و حل بسیاری از مشکلات جامعه اعم از افزایش فحشاء و منکر، اختلافات خانوادگی، طلاق های بی اساس و بی رویه، مشکل ازدواج جوانان خصوصاً دختران که در دراز مدت، به عقدۀ حقارت و مسائل و مشکلات روانی در بین خانواده و جامعۀ پیرامونی شان می انجامد و ... کمک شایانی خواهد نمود.

    بعلاوه در صورتیکه این امر، طبق چارچوب های منطقی در جامعه نهادینه و در کانال های اصلی و حقیقی خود هدایت شود و نیز توأم با آموزشهای لازم باشد می تواند بعنوان معبری برای زوجین در یک انتخاب درست و منطقی، مقدمۀ گام گذاشتن در زندگی مشترک و همیشگی و مبنای تحقق ازدواج دائم قرار گیرد.

    موفق باشید ...


    آسیب های ازدواج موقت در پسرهای مجرد

  13. صلوات ها 11


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,130
    حضور
    59 روز 21 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما پاسخی برای محمد صادق




    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد صادق نمایش پست ها
    با تشکر از جنابعالی و تمام دوستان

    چه دلیلی بر این سخن دارید که نظر اسلام اینگونه است ؟ اونچیزی که سنّته , ازدواجه , فرقی نمی کنه دائم باشه یا موقت.

    با تشکر

    آیا به این مطلب که : "ازدواج دائم بر ازدواج موقت، اولویت و برتری دارد و ازدواج موقت برای جلوگیری از انحرافات جنسی افرادی که خواهان عفت و پاکی هستند، و خصوصاً برای افرادی که به هر دلیل، امکان ازدواج دائم برای آنها وجود ندارد" اشکال دارید؟

    به نظر شما در توصیۀ اسلام به امر ازدواج، کدامیک مقدم است؛ ازدواج دائمی یا موقت؟

    آیا غیر آنست که اسلام به ثبات و دوام در همۀ امور خیر و نیز ثبات و دوام خانواده تأکید بیشتری نموده است؟

    آیا آیات و روایاتی که به تولید نسل و فرزند، تربیت فرزندان و آداب و شرایط آن توصیه می کند گواه بر این نیست که اصل در ازدواج، نوع دائمی و همیشگی آن مورد نظر است.

    آیا توصیۀ قرآن در خصوص طلاق، بعنوان مغضوب ترین حلال، گواه دیگری بر نظر و تأکید اسلام بر ازدواج دائم نیست؟

    آیا سیره و سنت قولی و عملی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بر ازدواج دائم و همیشگی نبوده است؟

    و ...

    با رجوع به آیات و روایات و سیرۀ قولی و عملی پیامبر و اهل بیت (ع) و به حکم عقل، ثابت می شود که در امر ازدواج، ازدواج دائم بر ازدواج موقت برتری و اولویت دارد. و به ازدواج دائمی توصیۀ بیشتری شده است. ازدواج موقت، امری مستحب است که برای مقاطع ضرورت و بسته به شرایط خاصی تشریع شده است.

    اگر چه بدلیل اینکه حکم الهی بوده و حلال الهی است رجوع به آن، در شرایط عادی نیز عاری از اشکال و حرمت است بلکه با رعایت شرایط آن، جنبۀ استحباب هم دارد.

    موفق باشید ...






    آسیب های ازدواج موقت در پسرهای مجرد

  15. صلوات ها 11


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    قرآن, اهل بیت,خلاقیت, هنر, فقه, فلسفه
    نوشته
    260
    حضور
    1 روز 12 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    105
    صلوات
    1974



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    آیا به این مطلب که : "ازدواج دائم بر ازدواج موقت، اولویت و برتری دارد و ازدواج موقت برای جلوگیری از انحرافات جنسی افرادی که خواهان عفت و پاکی هستند، و خصوصاً برای افرادی که به هر دلیل، امکان ازدواج دائم برای آنها وجود ندارد" اشکال دارید؟
    با تشکر

    همونطور که گفتم به چه دلیل شرعی و دینی اولویت رو برای ازدواج دائم ثابت می کنید؟

    ضمنا ازدواج موفت فقط برای این اموری که شما فرمودید نیست!

    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    آیا غیر آنست که اسلام به ثبات و دوام در همۀ امور خیر و نیز ثبات و دوام خانواده تأکید بیشتری نموده است؟
    فکر نکنم اون همه تاکیدی که در مورد ازدواج موقت وارد شده در مورد دائم اومده باشه.



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    آیا آیات و روایاتی که به تولید نسل و فرزند، تربیت فرزندان و آداب و شرایط آن توصیه می کند گواه بر این نیست که اصل در ازدواج، نوع دائمی و همیشگی آن مورد نظر است.
    اثبات شی نفی ماعدا نمی کنه .


    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    آیا توصیۀ قرآن در خصوص طلاق، بعنوان مغضوب ترین حلال، گواه دیگری بر نظر و تأکید اسلام بر ازدواج دائم نیست؟
    طلاق مورد نهی و کراهت کجا و ازدواج موقت مورد تاکید کجا!


    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    آیا سیره و سنت قولی و عملی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بر ازدواج دائم و همیشگی نبوده است؟
    قول ائمه طاهرین که پر از تاکید به ازدواج موقته .سنت عملی هم که حداقل در مورد نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و امیرالمومنین علیه السلام وارد شده که این سنت رو عملی کردن!حالا شما چطور ازدواج دائم ایشان رو مقدم می دارید و اصل حساب می کنید؟
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن من عاداهم

  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    سیاسی اعتقادی اجتماعی
    نوشته
    275
    حضور
    2 روز 4 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    14
    آپلود
    0
    گالری
    62
    صلوات
    1492



    سلام
    به نظر تون این می تونه تاکید بر ازدواج دائم باشه:
    2 - ازدواج موقت از طرف زنان و دختران ايرانی كه شيعه مذهب ميباشند
    استقبال نشده است و آنرا نوعی تحقير برای خود دانسته‏اند ، پس افكار
    عمومی خود مردم شيعه نيز آنرا طرد ميكند .
    جواب اينست كه اولا منفوريت متعه در ميان زنان ، مولود سوء
    استفاده‏هائی است كه مردان هوسران در اين زمينه كرده‏اند و قانون بايد جلو
    آنها را بگيرد و ما درباره اين سوء استفاده‏ها بحث خواهيم كرد . ثانيا
    انتظار اينكه ازدواج موقت باندازه ازدواج دائم استقبال شود در صورتيكه‏
    فلسفه ازدواج موقت ، عدم آمادگی يا عدم امكان طرفين با يكطرف برای‏
    ازدواج دائم است انتظار بيجا و غلطی است .

    نظام حقوق زن در اسلام ،متفكر شهيد استاد مرتضی مطهری ، ص 65

    در كتاب الاحوال الشخصيه تأليف شيخ محمد ابو زهره از اميرالمؤمنين نقل‏
    شده است :
    « لا اعلم احدا تمتع و هو محصن الا رجمته بالحجاره » " .
    " هرگاه بدانم شخص زن داری متعه كرده است او را سنگسار می‏كنم " .
    نظام حقوق زن در اسلام ،متفكر شهيد استاد مرتضی مطهری ، ص 83

  19. صلوات ها 12


  20. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    قرآن, اهل بیت,خلاقیت, هنر, فقه, فلسفه
    نوشته
    260
    حضور
    1 روز 12 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    105
    صلوات
    1974



    نقل قول نوشته اصلی توسط narenj نمایش پست ها
    سلام به نظر تون این می تونه تاکید بر ازدواج دائم باشه: 2 - ازدواج موقت از طرف زنان و دختران ايرانی كه شيعه مذهب ميباشند استقبال نشده است و آنرا نوعی تحقير برای خود دانسته‏اند ، پس افكار عمومی خود مردم شيعه نيز آنرا طرد ميكند . جواب اينست كه اولا منفوريت متعه در ميان زنان ، مولود سوء استفاده‏هائی است كه مردان هوسران در اين زمينه كرده‏اند و قانون بايد جلو آنها را بگيرد و ما درباره اين سوء استفاده‏ها بحث خواهيم كرد . ثانيا انتظار اينكه ازدواج موقت باندازه ازدواج دائم استقبال شود در صورتيكه‏ فلسفه ازدواج موقت ، عدم آمادگی يا عدم امكان طرفين با يكطرف برای‏ ازدواج دائم است انتظار بيجا و غلطی است . نظام حقوق زن در اسلام ،متفكر شهيد استاد مرتضی مطهری ، ص 65
    سلام

    خدا شهید مطهری رو بیامرزه و ایشون رو مورد رحمت خاصه خودش قرار بده انشاالله.سخن ایشون اتفاقا مؤید حرف بنده است چون فلسفه ازدواج موقت رو این طور فرمودند که طرفین یا یک طرف آمادگی برای ازدواج دائم ندارند. حالا با این همه دشواریهای ازدواج دائم و عدم آمادگیها چطور می خوایم ازدواج دائم رو اصل بدونیم؟!
    اینکه مردم از چیزی استقبال بکنند یا نه دلیل شرعی محسوب نمیشه که ما اون رفتار رو به اسم دین بنویسیم.


    نقل قول نوشته اصلی توسط narenj نمایش پست ها
    در كتاب الاحوال الشخصيه تأليف شيخ محمد ابو زهره از اميرالمؤمنين نقل‏ شده است : « لا اعلم احدا تمتع و هو محصن الا رجمته بالحجاره » " . " هرگاه بدانم شخص زن داری متعه كرده است او را سنگسار می‏كنم " . نظام حقوق زن در اسلام ،متفكر شهيد استاد مرتضی مطهری ، ص 83
    ربط این حدیث به اصل بودن ازدواج دائم چیه؟!

    1:حدیثی که در منابع شیعی نیست , دیگه اعتبارش معلومه!

    2:در مقابلش اون همه حدیث معتبر از ائمه طاهرین بر انجامش هست.

    3:نعوذبالله ایراد به خود حضرت امیر وارد می شه چون حدیث داریم که خود امام علیه السلام هم متعه انجام داد.

    4:نمی دونم چی شده که , این عبارت رو که در واقع مال عمربن خطابه به علی علیه السلام نسبت دادن. می تونید به عوالی اللآلی رجوع کنید.

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن من عاداهم

  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 9 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۲/۰۷/۲۳, ۱۵:۱۲ : 4

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود