صفحه 4 از 4 نخست ... 234
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مهدیه انجمن اخلاق«اختصاصی حضرت حجت(عج)»

  1. #31

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,008
    حضور
    100 روز 21 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25376



    توضیحات حضرت آیت الله سعادت پرور(پهلوانی تهرانی)رحمة الله علیه در مورد روایات مذکور:


    براى جمع بين روايات و بهره‏ بردارى از همه آنها، همان‏طور كه از قسمتهايى از بعضى از روايات برمى‏ آيد، مى‏ توان گفت امر و نهى و سيره عملى پيامبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم در اجتماع، متناسب با اوضاع و احوال مردم بود و براساس «إنّا معاشر الأنبيآء أمرنا أن نكلّم النّاس على قدر عقولهم»(اثبات الهداة، ج 3، ص 573، روايت 712.)با ايشان سخن مى‏ گفت و امامان معصوم عليهم السّلام نيز طبق همين سيره عمل مى‏ فرمودند و همان‏طور كه از حديث دوازدهم اين فصل فهميده مى ‏شود آنها مأمور نبودند كه آن‏گونه كه حضرت حجت عليه السّلام عمل مى‏ فرمايد، عمل كنند و ما نيز در عصر غيبت مأموريم كه به آنچه از ظواهر كتاب و سنت به ما رسيده و فقها برايمان روشن كرده‏ اند عمل نماييم.

    و از آنجا كه عقل مردم در دوره غيبت، به بالاترين مرتبه كمال خودش مى‏ رسد ناگزير وقت آن است كه احكام فطرى الهى درحد كامل اجرا شود و عباراتى مثل «شما از روشن‏بينان هستيد، يا روشنبينان شما» در روايت چهارم و «فهمشان بالا مى‏ گيرد» در روايت نوزدهم، بر همين مطلب دلالت دارند. و البته اين بدان معنى نيست كه حضرت حجت عليه السّلام به غير از سيره پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله و سلّم عمل مى‏ نمايد و جمله «آنچه در دوره آرامش و صلح زمان غيبت رايج بوده باطل مى‏ كند» كه در روايت دوم آمد و نيز جمله «مردم را به عدل دعوت مى‏ كند» در همان روايت، و جملاتى از اين قبيل،بر اين دلالت مى‏ كنند كه آن حضرت، عدل را در بالاترين مرتبه ‏اش اجرا مى‏ فرمايد.
    حكم عدل، حكمى است كه بى‏ ترديد، با واقع امر و حقيقت و باطن هستى، موافق است، و واقع امر، همان موافقت با فطرت الهى انسان است كه خداوند عزّ و جلّ فرموده است: فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها، لا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ، ذلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ‏(روم: 33- فطرت الهى كه خداوند، مردم را بر آن آفريده و هيچ تبديلى در خلقت خدا راه ندارد، دين محكم و استوار همين است، امّا بيشتر مردم از درك آن دورند.)

    با اين بيان مختصر معنى عبارات احاديث روشن مى‏شود كه از جمله آنهاست:

    الف. «به امرى غير از امر سابق قيام مى‏ كند» در حديث اول‏

    ب. «دين نو و تازه‏ اى برايتان مى‏ آورد.» در حديث چهارم‏

    ج. «امر نو و حكم جديد» در حديث پنجم‏

    د. «همه، كتاب خدا را براى او تأويل مى‏ كنند و با استدلال به آن، در برابر امام مى ‏ايستند.» در حديث ششم‏

    ه. «به علم خودش حكم مى‏ كند» در روايت يازدهم‏

    و. «به حكم خدا، حكم مى‏ كند» در روايت پانزدهم‏

    ز. «به سيره پيامبر رفتار نمى‏ كند» در حديث چهارم از فصل دوم‏

    روايت بيست و دوم بهترين دليل براى بيانى است كه ذكر شد، زيرا اين روايت گواه بر اين مطلب است كه براى هيچيك از پيامبران گذشته، راه نشر علوم فطرى كه در سينه‏ هايشان بود باز نشد، زيرا مردم قابليت نداشتند و شرايط مناسب نبود، امّا در زمان حضرت حجت عليه السّلام، چون مردم در درجات بالاى كمال فكرى و عقلى هستند، آن حضرت مى‏ تواند علوم فطرى را منتشر كرده و عدل و دادى را كه بر نشر آن علوم مترتب مى‏ شود اقامه كند.

    امّا علت خراب شدن بعضى از مساجد به دست آن حضرت، اين است كه در دين اسلام، مسجد محل عبادت خالصانه و خضوع و خشوع و در برابر خداوند و به مقتضاى فطرت انسانى، زانو زدن در برابر قدرت لايزال احدى است، بنابراين اگر مسجد از نظر شكل ساختمان و ويژگيهاى ديگرش به صورتى درآيد كه از مكان‏ چنين عبادتى خارج شود، امام عليه السّلام آن را ويران مى‏ كند و بر پايه ‏اى كه حق و شايسته آن است آن را مى‏ سازد، و البته اين مطلب تنها يك احتمال است، و روايت شانزدهم، شاهد صحت آن است، و نيز ممكن است علت خراب كردن مسجد، بنا نشدن آن بر اصل تقوى باشد، چرا كه طبق آيه شريفه قرآن‏ لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوى‏ مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِيهِ‏(توبه: 108- مسجدى كه از روز نخست بر تقوا بنا شده باشد براى حضور مسلمانان و اقامه نماز، شايسته ‏تر است.)براى حضور مسلمانان و اقامه نماز، شايسته‏ تر است و يا احتمال ديگر اين است كه باتوجه به آيه‏ ما كانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَنْ يَعْمُرُوا مَساجِدَ اللَّهِ شاهِدِينَ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ. .. إِنَّما يَعْمُرُ مَساجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ(توبه، 17 و 18- مؤمنان را نرسد كه در حالى‏ كه خود گواه كفر خويشند مساجد را آباد كنند ... آبادانى مساجد منحصرا از آن كسانى است كه به خدا و روز قيامت ايمان آورده‏ اند.) مسجد برخلاف رضاى پروردگار به دست كفار و مشركين ساخته و آباد شده است در حالى‏ كه چنين حقى نداشته‏ اند، و فقط مؤمنان به خدا بايد متصدى ساختن و آباد كردن مساجد باشند.(اين احتمال نيز وجود دارد كه مقصود از تخريب مساجد، مساجد ملعونه باشد، اين مساجد در سفينة البحار باب مسجد نام برده شده‏ اند. به خصوص كه در خبر عيسى بن هاشم از سالم از امام باقر عليه السّلام نقل شده است كه چهار تا از اين مساجد ملعونه در كوفه به شكرانه و شادباش كشته شدن امام حسين عليه السّلام تجديد بنا شده ‏اند.)

    مهدیه انجمن اخلاق«اختصاصی حضرت حجت(عج)»
    تا صورت پیوند جهان بود علی بود/ تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

    شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود / سلطان سخا و کرم و جود علی بود

    عیسی به وجود آمد و در حال سخن گفت/ آن نطق و فصاحت که در او بود علی بود

    مسجود ملایک که شد آدم ، ز علی شد / آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود

    آن شير دلاور كه براي طمع نفس/بر خوان جهان پنجه نيالود ، علي بود

    سر دو جهان جمله ز پنهان و ز پيدا / شمس الحق تبريز كه بنمود ، علي بود



  2. صلوات ها 13


  3. #32

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,008
    حضور
    100 روز 21 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25376



    مهدیه انجمن اخلاق«اختصاصی حضرت حجت(عج)»



    غیبت نتیجه ناشکری است و ظهور نتیجه شکر گذاری


    بسمه تعالی
    امام یازدهم(ع) در عصری بودند که شیعیان ناشکری می‌کردند. آنها مبلغی وجوهات (خمس و زکات) خدمت امام(ع) فرستاده بودند. عده‌ای از شیعیان نامه‌ای به امام(ع) نوشتند که بیلان مصرف این اموالی که خدمت شما رسیده را به ما بگویید و اینکه این پول‌ها را چگونه خرج کردید. آدم به امام زمانش نامه بنویسد، بگوید اموال را به کی دادی؟ کجا خرج کردی؟
    حضرت پاسخ داد: چرا این سؤال را از امامان قبلی نکردید؟ چه زمانی رسم‌تان بوده از امام سؤال کنید که این پول‌ها کجا رفته؟ کجا خرج شده؟ اگر امامت یک امر مستمری است چرا با من این رفتار را می‌کنید اما با امامان قبلی نکردید؟
    بعد از این پاسخ، حضرت دستور داد پرده مشکی رنگی بر در اتاق ایشان آویختند. مردم که برای سوال می‌آمدند حق نداشتند پرده را عقب بزنند و از پشت پرده با آن حضرت صحبت می‌کردند. غیبت از اینجا آغاز شد.
    چرا؟! چون ناشکری کردند. غیبت نتیجه ناشکری است. ظهور نتیجه‌ شکرگذاری است. هر چه شکرگذاری بیشتر شود پرده غیبت رقیق‌تر می‌شود. این پرده، غباری است بین امام و مأموم. این غبار از امام نیست از امت است. هر چه غبار امت فرو بشیند، جمال امام روشن‌تر می‌شود.

    آیت الله حائری شیرازی حفظه الله

    مهدیه انجمن اخلاق«اختصاصی حضرت حجت(عج)»
    تا صورت پیوند جهان بود علی بود/ تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

    شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود / سلطان سخا و کرم و جود علی بود

    عیسی به وجود آمد و در حال سخن گفت/ آن نطق و فصاحت که در او بود علی بود

    مسجود ملایک که شد آدم ، ز علی شد / آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود

    آن شير دلاور كه براي طمع نفس/بر خوان جهان پنجه نيالود ، علي بود

    سر دو جهان جمله ز پنهان و ز پيدا / شمس الحق تبريز كه بنمود ، علي بود



  4. صلوات ها 12


  5. #33

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,008
    حضور
    100 روز 21 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25376



    بسمه تعالی

    حجت الاسلام و المسلمین ناصری حفظه الله:

    چطور ما این ‌قدر از توجه به امام زمان علیه‌السلام غافل شدیم؟!
    چطور این همه دور شدیم و توانستیم بدون توسل به آن حضرت زندگی کنیم؟!
    ما باید بدانیم چه چیزی از ما می‌خواهند؟
    آیا این سفره‌ای که برای ما پهن کرده ‌اند کم است؟
    چه کسی بهره می‌ برد؟
    چرا حتی برای این ارتباط هم آمدیم حرف زدیم و حرف زدیم و حرف زدیم؟
    نصیب خودمان چه شد؟
    چطور روزگار ما را به غفلت انداخت و از این بخش غافل شدیم؟

    ▪️روزانه باید متوسل بود، گرچه افق این فکر خیلی بلند است و افق این ارتباط خیلی راقی است، اما دائم باید ملتزم به توسل بود.
    ▫️تجربه بین علما نشان داده است که توسل و توجه به حضرت بقیه الله علیه‌السلام، خیر دنیا و آخرت می‌آورد که فقط ثبات قدم و مراعات می‌خواهد، ادب و گذشت می‌خواهد، سحر می‌خواهد، نماز اول وقت و قرائت قرآن می‌خواهد.
    آن وقت است که انسان احساس می‌ کند یک باب دیگر هم در زندگی او باز شد که نسل‌های آینده او هم بهره می‌برند.
    ▪️شب نیمه شعبان شب این ارتباط و این توسل و شب شروع این توجه است. ما خیلی غافل هستیم و حیف است که سر این سفره، غافل از حضرت باشیم.
    مواظب باشیم که شب نیمه شعبان از دست نرود.
    در این شب فقط استغفار و بیداری و درک شب نیمه شعبان...

    مهدیه انجمن اخلاق«اختصاصی حضرت حجت(عج)»
    تا صورت پیوند جهان بود علی بود/ تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

    شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود / سلطان سخا و کرم و جود علی بود

    عیسی به وجود آمد و در حال سخن گفت/ آن نطق و فصاحت که در او بود علی بود

    مسجود ملایک که شد آدم ، ز علی شد / آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود

    آن شير دلاور كه براي طمع نفس/بر خوان جهان پنجه نيالود ، علي بود

    سر دو جهان جمله ز پنهان و ز پيدا / شمس الحق تبريز كه بنمود ، علي بود



  6. صلوات ها 7


  7. #34

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    تفکر،مطالعه و قرّة عینی فی الصلوة
    نوشته
    5,436
    حضور
    143 روز 23 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    22631



    باسمه المستعان

    عرض سلام و ادب

    نقل قول نوشته اصلی توسط استاد نمایش پست ها
    تجربه بین علما نشان داده است که توسل و توجه به حضرت بقیه الله علیه‌السلام، خیر دنیا و آخرت می‌آورد که فقط ثبات قدم و مراعات می‌خواهد، ادب و گذشت می‌خواهد، سحر می‌خواهد، نماز اول وقت و قرائت قرآن می‌خواهد.
    مقصود از فرمایشات فوق همان وأتوا البیوت من ابوابهاست؟

    به عبارتی برای تحصیل توفیق توسل و تقرب به صاحب الأمر(عج) و کسب ظرفیت برای چنین توفیقی

    باید از مجرای تلاوت قران،تهجد و عفو و ادب وارد شد؟


    الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

    و أنر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک




  8. صلوات ها 6


  9. #35

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,008
    حضور
    100 روز 21 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25376



    بسمه تعالی

    حجت الاسلام و المسلمین ناصری حفظه الله:


    یکی از کسانی که مناسب است برای تقرب به امام زمان عج الله تعالی فرجه با او علقه و ارتباط حاصل شود، حضرت خضر است.
    انسان، با فرستادن هدیه مانند قرائت قرآن، نماز و... مورد عنایت آن بزرگوار قرار گرفته، به تدریج به سوی جامع‌ ترین الگو پیش خواهد رفت.
    آن بزرگوار، موجودی لطیف است، به قدری که طبق روایات، هرگاه یاد او شد، باید سلام کرد؛ زیرا در مجلس حاضر می‌شود؛ یعنی لطافت و سعۀ او تا این حد است که در عین تعلق به جسم و بدن مادی، احاطه او بیش از نوع مجردات است.
    البته باید دانست که ارتباط با این وجود عزیز نیز رزقی الهی است؛ چرا که ایشان مظهر اسم «یا خفی» از اسمای الهی در میان اولیا است و میان ائمه علیهم السلام نیز وجود حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه مظهر این اسم هستند. اما در هر حال، این ارتباط، غیرممکن نیست.
    چه بسا دیدن ایشان سخت‌تر از دیدن خود حضرت بقیة الله عج نباشد؛ بلکه غالباً برای ملاقات‌ها و تشرفات واقعی به محضر حضرت ولی عصر عج ، ایشان باب هستند.
    در موارد متعددی دیدار حضرت خضر علیه السلام مقدمه و به منزله آمادگی برای دیدار حضرت بقیة‌الله عج الله فرجه بوده است.
    این بزرگوار، کمتر مورد توجه و توسل قرار می‌گیرند؛ لذا مناسب است با تقدیم هدایای معنوی، با ایشان انسی حاصل کرد و از آن، بهره‌ ها برد.
    هر وقت فراغتی حاصل می‌شود و نیز باطناً تمایلی در انسان دیده می‌شود به ویژه شب‌های ماه رمضان مناسب است با این تعبیر به آن بزرگوار درود فرستاد و عرض احترام کرد:
    «اللّهم صلّ علی عبدک و ولیّک خضر النبی»
    ‌ ‌

    مهدیه انجمن اخلاق«اختصاصی حضرت حجت(عج)»
    تا صورت پیوند جهان بود علی بود/ تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

    شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود / سلطان سخا و کرم و جود علی بود

    عیسی به وجود آمد و در حال سخن گفت/ آن نطق و فصاحت که در او بود علی بود

    مسجود ملایک که شد آدم ، ز علی شد / آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود

    آن شير دلاور كه براي طمع نفس/بر خوان جهان پنجه نيالود ، علي بود

    سر دو جهان جمله ز پنهان و ز پيدا / شمس الحق تبريز كه بنمود ، علي بود



  10. صلوات ها 7


  11. #36

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,008
    حضور
    100 روز 21 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25376



    نقل قول نوشته اصلی توسط حبیبه نمایش پست ها
    مقصود از فرمایشات فوق همان وأتوا البیوت من ابوابهاست؟

    به عبارتی برای تحصیل توفیق توسل و تقرب به صاحب الأمر(عج) و کسب ظرفیت برای چنین توفیقی

    باید از مجرای تلاوت قران،تهجد و عفو و ادب وارد شد؟
    سلام علیکم
    بله مقصود همین است منتها ارتباط با آن حضرت صفای زیادی می خواهد ، البته هر کسی می تواند به اندازه ی ظرفیت خویش بهره ببرد اما ارتباط با آن حضرت مطلب دیگریست و بالاخره زحمت دارد و صبر میخواهد.
    برای دعا نیز باید از ادعیه مأثوره مانند زیارت آل یس بهره برد تا مبادا با خیال خود مأنوس شود و گمان کند که با وجود مقدس آن حضرت مانوس شده.
    حرف در این باب زیاد است ....
    این زمان بگذار تا وقت دگر...

    مهدیه انجمن اخلاق«اختصاصی حضرت حجت(عج)»
    تا صورت پیوند جهان بود علی بود/ تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

    شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود / سلطان سخا و کرم و جود علی بود

    عیسی به وجود آمد و در حال سخن گفت/ آن نطق و فصاحت که در او بود علی بود

    مسجود ملایک که شد آدم ، ز علی شد / آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود

    آن شير دلاور كه براي طمع نفس/بر خوان جهان پنجه نيالود ، علي بود

    سر دو جهان جمله ز پنهان و ز پيدا / شمس الحق تبريز كه بنمود ، علي بود



  12. صلوات ها 7


  13. #37

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,008
    حضور
    100 روز 21 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25376



    بسمه تعالی

    حجت الاسلام و المسلمین ناصری حفظه الله:

    روايت دارد كه شب نيمه شعبان هر كسي سه سوره يس بخواند خداي متعال تا سال آينده‏ او را در حفظ و حراست و نگهداري خودش بيمه مي‏كند.
    گويا براي سه حاجت مهم هم مي ‏توان خواند؛ چه خود انسان و چه خانواده انسان هر كدام مي‏ توانند بخوانند.
    اين عمل شب نيمه شعبان است.
    براي گشايش كار، امنيت خود انسان و برای جهات كاری و جهات روحي، همچنین براي خانواده انسان، مفید است؛
    مرحوم آیت الله کشمیری قدس سره خيلي به خواند سه سوره يس در شب نيمه شعبان سفارش مي‏كردند.

    مهدیه انجمن اخلاق«اختصاصی حضرت حجت(عج)»
    تا صورت پیوند جهان بود علی بود/ تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

    شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود / سلطان سخا و کرم و جود علی بود

    عیسی به وجود آمد و در حال سخن گفت/ آن نطق و فصاحت که در او بود علی بود

    مسجود ملایک که شد آدم ، ز علی شد / آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود

    آن شير دلاور كه براي طمع نفس/بر خوان جهان پنجه نيالود ، علي بود

    سر دو جهان جمله ز پنهان و ز پيدا / شمس الحق تبريز كه بنمود ، علي بود



  14. صلوات ها 9


  15. #38

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,008
    حضور
    100 روز 21 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25376



    بسمه تعالی

    عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی (رضوان الله تعالی علیه):


    [در رابطه با ظهور] ان شاء الله خیلی امیدوار باشید؛

    منتهی دعا هم بکنید، تضرع کنید، التماس کنید.

    هر حاجتی دارید داشته باشید، ولی فدای امام زمان کنید.

    خواست خودتان را فدای خواست امام زمان کنید.

    آن حضرت آقاست ، گذشت دارد ، آن وقت کار خودتان هم درست می شود.

    اگر حالی داشتید، دل شکسته ای داشتید،[فرج آن حضرت را] از خدا بخواهید.

    من که یکی از نوکرانشان هستم دعایم این است که:

    "اللهم فرج عنی و عن جمیع المومنین والمومنات، بفرج مولای وسیدی صاحب الزمان "

    مهدیه انجمن اخلاق«اختصاصی حضرت حجت(عج)»
    تا صورت پیوند جهان بود علی بود/ تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

    شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود / سلطان سخا و کرم و جود علی بود

    عیسی به وجود آمد و در حال سخن گفت/ آن نطق و فصاحت که در او بود علی بود

    مسجود ملایک که شد آدم ، ز علی شد / آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود

    آن شير دلاور كه براي طمع نفس/بر خوان جهان پنجه نيالود ، علي بود

    سر دو جهان جمله ز پنهان و ز پيدا / شمس الحق تبريز كه بنمود ، علي بود



  16. صلوات ها 9


  17. #39

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,008
    حضور
    100 روز 21 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25376



    بسمه تعالی

    عالم ربانی حضرت ایت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه:


    به هر حال، الان فرج کلّی در فرج امام زمان (ع) است.

    این تغییرات [و اصلاحات جزئی] به درد نمی‌خورد و تنها قرص مسکّن است.

    همه‌ی حاجتهایتان را دور بریزید و برای فرج امام زمان (ع) دعا کنید و [از خداوند] فرج را بخواهید! باید مردم بخواهند تا خدا اجابت کند.

    امام خودش دعا نمی‌کند؛ اگر دعا کند دعایش رد خور ندارد، اما باید تمام عالم مضطر شوند.

    وقتی همه‌ی خلق مضطر شدند آن وقت امام (ع) هم مضطر می‌شود [و دعا می‌کند.]

    امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
    96-08-15

    مهدیه انجمن اخلاق«اختصاصی حضرت حجت(عج)»
    تا صورت پیوند جهان بود علی بود/ تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

    شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود / سلطان سخا و کرم و جود علی بود

    عیسی به وجود آمد و در حال سخن گفت/ آن نطق و فصاحت که در او بود علی بود

    مسجود ملایک که شد آدم ، ز علی شد / آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود

    آن شير دلاور كه براي طمع نفس/بر خوان جهان پنجه نيالود ، علي بود

    سر دو جهان جمله ز پنهان و ز پيدا / شمس الحق تبريز كه بنمود ، علي بود



  18. صلوات ها 10


  19. #40

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,008
    حضور
    100 روز 21 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25376

    راهنما بسیار مهم




    بسمه تعالی

    حجت الاسلام و المسلمین برنا حفظه الله تعالی:

    قلب ما نسبت به امام زمان(عج) باید چگونه باشد؟

    معرفت اصحاب حضرت صاحب الامر نسبت به ایشان چگونه است؟


    قلب ما چیزی رو از امام زمان(عج) درک نکرده که شوق نسبت به امام زمان(عج)ندارد...

    آن حقیقتی که اولیا خدا در وجود امام می دیدند و آنقدر این حقیقت آنها را می سوزاند که تمام منیت و هستی و علقه های آن ها را می سوزاند تا جایی که در وجود آنها غیر از اشتیاق به امام زمان (عج) نمی ماند چه بود!؟

    آن ۳۱۳ نفر آنهایی هستند که آن حقیقت را دریافته اند.

    چنان پر شد فضای سینه از دوست / که گم شد نقش خویشم از ضمیرم

    امام صادق علیه السلام فرمودند:اصحاب امام زمان نسبت به امام زمان خودشون مطیع ترند از کنیز نسبت به مولای خودش

    هر کس حتی به ذهنش خطور کنه که به درد امام زمان می خوره،بداند حتماً بدرد امام زمان نمی خوره،معلوم میشه برای خودش چیزی قائله، که من خوبم اگه ایشان بیاد من بدردش می خورم،معلوم میشه اسیر خودشه و خودش را طلبکار میدونه.

    اگرم فردا امام زمان آمد و به این فرد توجهی نکرد خودش رو طلبکار امام زمان می بینه چون خودش رو لایق می بینه...

    آنهایی که امام زمان را شناختند همه چیزشان فقر نسبت به ایشان می دانند همه چیزشان را تقصیر می دانند.و می دانند احدی نمی تواند حق پروردگاری خدا و ولایت امام زمان (عج) را به جا بیاورد.

    وقتی چنین فقری در وجودشون ایجاد شد،و لازمه ی این امر یک معرفت قوی، یک توسل وتضرع قوی،که از آن طرف از ناحیه خود حضرت یک عنایتی بشود، وقتی این جور شد آن وقت در برابر حضرت صاحب الامر علیه السلام مطیع تر است از کنیز نسبت به مولای خودش.

    لذا اینکه می گویند ۳۱۳ نفر یار نیست،یعنی آدم های اینجوری نیست!

    پس حالا بالاخره که دانستیم امر این طور است،اقلاً یک اظهار تقصیری به ساحت امام زمان(ع) از روی حقیقت داشته باشیم.
    و بگوییم که:

    بود که یار نرنجد زما به خلق کریم / که از سوال ملولیم و از جواب خجل

    اگه عنایتی از طرف امام زمان(ع)به کسی برسه به سبب استحقاقش نیست،به جهت لطف و بزرگی و آقایی آن حضرت است.

    پس مادامی که مومن سراپای وجوش نسبت به امام زمانش فقر شود،سراپای وجودش نسبت به آن حضرت شوق می شود.

    وجود مبارک امام باقر علیه السلام فرمود که اگر ۳۱۳ نفر اصحاب امام زمان ارواحنا له الفدا مجتمع بشوند،بر آن حضرت واجب می شود که قیام کند و اوضاع عالم را تغییر دهد.

    عذراً علیک یابن الکرام

    ما مانند آن غریقی هستیم که داریم غرق می شویم و کشتی نجات هم کنار ماست اما دست به کشتی نجات نمی گیریم.

    ای پادشه خوبان / داد از غم تنهایی

    دائم گل این بستان شاداب نمی ماند / دریاب ضعیفان را در وقت توانایی


    امام زمانی که روی همین زمین راه می رود امامی که فرمودند که شما آن را می بینید ولی نمی شناسید.

    ای یاد تو ام مونس در گوشه تنهایی / ای درد تو ام درمان در بستر ناکامی

    در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم / لطف آنچه تو اندیشی حکم آنچه تو فرمایی


    مهدیه انجمن اخلاق«اختصاصی حضرت حجت(عج)»
    تا صورت پیوند جهان بود علی بود/ تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

    شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود / سلطان سخا و کرم و جود علی بود

    عیسی به وجود آمد و در حال سخن گفت/ آن نطق و فصاحت که در او بود علی بود

    مسجود ملایک که شد آدم ، ز علی شد / آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود

    آن شير دلاور كه براي طمع نفس/بر خوان جهان پنجه نيالود ، علي بود

    سر دو جهان جمله ز پنهان و ز پيدا / شمس الحق تبريز كه بنمود ، علي بود



  20. صلوات ها 16


صفحه 4 از 4 نخست ... 234

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۸/۰۲/۰۱, ۱۶:۵۳ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود