جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا مرقد حضرت رسول برجاست ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    21
    حضور
    54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    72

    آیا مرقد حضرت رسول برجاست ؟




    با سلام،

    من فکر میکردم مرقدهای ائمه اطهار و اهل بیت که در مدینه مدفونند توسط وهبیان نابود شده و شنیده ام که منزل حضرت خدیجه به توالت عمومی تبدیل شده و عکسهایی از قبرستان بقی هست که نشان میدهد مرقد امام حسن، امام زین العابدین، امام باقر و امام صادق تل خاکی بیش نیست.

    آیا مرقد حضرت رسول برجاست ؟
    در یکی از پیامهای بالا خواندم که ایشان در منزل خود مدفون شده اند، منظور کدام منزل است ؟ امیدوارم منزل خدیجه نبوده باشد.

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    اللهم عجل لولیک الفرج

    سلام

    بله پا برجا است فکر کنم عایشه

    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط azadehala نمایش پست ها
    با سلام،

    و شنیده ام که منزل حضرت خدیجه به توالت عمومی تبدیل شده :moteajeb!: و
    آ

    باسلام

    به نوشته محمدطاهر كردى، روى اين محل، در گذر تاريخ، بناهاى فراوانى ساخته شده و آخرين آنها بنايى است كه به عنوان «محل ولادت حضرت زهرا عليها السلام» ساخته ‏اند.
    بانى اين بنا نيز شيخ عباس قطان شهردار مكه بوده كه به سال 1368 قمرى، در آنجا محلى براى حفظ و قرائت قرآن بنا كرد.
    ابن بنا تا زمان تأليف كتاب كردى، به عنوان مدرسه حفظ قرآن برقرار بوده است. [1]
    پيش از اين، در دوره عثمانى، در محل خانه خديجه، تكيه‏ اى ساخته شده بود كه به نام «تكية السيدة فاطمه» شهرت داشت.[2]

    اين خانه درست مقابل باب بنى‏ شيبه بود كه پيامبر صلى الله عليه و آله از منزل خود به سوى آن حركت مى ‏كردند.
    اين خانه در توسعه دوره سعودى تخريب شد.
    مكان تقريبى آن، حدود 150 مترى پشت صفا و مروه، در نزديكى زادگاه رسول اللَّه صلى الله عليه و آله بوده است؛ جايى كه اكنون متاسفانه تبدیل به دستشویی شده است؟!
    و آثاری از آن بیت نورانی دیده نمی شود.[3]


    [1] . التاريخ القويم، ص 174.
    [2] . همان.
    [3] . عالم کویتی سید هاشم رفاعی در اعتراض به این اقدام گستاخانه می نویسد:«رضيتم ولم تعارضوا هدم بيت السيّدة خديجة الكبرى أمّ المؤمنين والحبيبة الأولى لرسول ربّ العالمين صلى اللّه عليه وآله، المكان الذي هو مهبط الوحي الأوّل عليه من ربّ العزّة والجلال، وسكتم على هذا الهدم راضين أن يكون المكان بعد هدمه دورات مياه وبيوت خلاء وميضات، فأين الخوف من اللّه؟ وأين الحياء من رسوله الكريم عليه الصلاة والسلام». نصيحة لإخواننا علماء نجد» ص 59. تأليف: يوسف بن السيّد هاشم الرفاعى، با مقدمه دكتر محمّد سعيد رمضان البوطي.
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۱/۱۲/۲۷ در ساعت ۰۲:۳۱
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    136
    حضور
    4 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    80



    اولا آن خانه ای که پیامبر در آن دفن است خانه ی ام المومنین عایشه است و تخریب نشده است.

    دوما در قبرستان بقیع جز تلی خاک چیز دیگر نمی بینید و این مخصوص ائمه شیعه که اتفاقا اهل سنت اعتقاد دارند از علمای اهل سنت هستند!!! نمی باشد.

    سوما با کمی مطالعه ی بیشتر می دانید که فضای امروزی مسجد النبی (فضای مسقف و صحن و غیره...) در حقیقت برابر است با کل فضای آن زمان شهر مدینه!!!

    پس چندان عجیب نیست زیرا کل مدینه ی آن زمان جزء مسجد امروزی شده است.

  9. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    21
    حضور
    54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    72



    نقل قول نوشته اصلی توسط مکه نمایش پست ها
    اولا آن خانه ای که پیامبر در آن دفن است خانه ی ام المومنین عایشه است و تخریب نشده است.

    دوما در قبرستان بقیع جز تلی خاک چیز دیگر نمی بینید و این مخصوص ائمه شیعه که اتفاقا اهل سنت اعتقاد دارند از علمای اهل سنت هستند!!! نمی باشد.

    سوما با کمی مطالعه ی بیشتر می دانید که فضای امروزی مسجد النبی (فضای مسقف و صحن و غیره...) در حقیقت برابر است با کل فضای آن زمان شهر مدینه!!!

    پس چندان عجیب نیست زیرا کل مدینه ی آن زمان جزء مسجد امروزی شده است.
    نقل قول نوشته اصلی توسط مکه نمایش پست ها
    اولا آن خانه ای که پیامبر در آن دفن است خانه ی ام المومنین عایشه است و تخریب نشده است.

    دوما در قبرستان بقیع جز تلی خاک چیز دیگر نمی بینید و این مخصوص ائمه شیعه که اتفاقا اهل سنت اعتقاد دارند از علمای اهل سنت هستند!!! نمی باشد.

    سوما با کمی مطالعه ی بیشتر می دانید که فضای امروزی مسجد النبی (فضای مسقف و صحن و غیره...) در حقیقت برابر است با کل فضای آن زمان شهر مدینه!!!

    پس چندان عجیب نیست زیرا کل مدینه ی آن زمان جزء مسجد امروزی شده است.
    با تشکر، متوجه منظورتان از سوما نشدم. برای توجیه تل خاک بودن مقابر ائمه این دلیل را آوردید ؟ اگر محوطه قبرستان بقیع برای ابنیه جدید استفاده شده بود استدلال شما صحیح بود ولی همانطور که میدانید آن قبرستان همچنان باقی است و توسعه شهر در جهت دیگری بوده و برای آن قبرستان نیز مامورهایی گماشته شده اند که از زیارت همان تل خاکها هم که شده ممانعت کنند.
    نکته دیگری که حلاجی آن مشکل است این است : اگر اشتباه نکنم وهبیون مقابر را تخریب میکنند چون زیارت و توسل جستن به مردان خدا را شرک میدانند. بنابراین چگونه میشود که مقبره رسول در امان مانده و همینطور با این بینشی که دارند که سمبلیک زیارت و شفاعت در آن جایی ندارد چکونه زیارت کعبه را که آن دیگر بنایی از خاک و سنگ است ممانعت نمیکنند ...

  10. صلوات ها 2


  11. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    21
    حضور
    54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    72



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    باسلام

    به نوشته محمدطاهر كردى، روى اين محل، در گذر تاريخ، بناهاى فراوانى ساخته شده و آخرين آنها بنايى است كه به عنوان «محل ولادت حضرت زهرا عليها السلام» ساخته ‏اند.
    بانى اين بنا نيز شيخ عباس قطان شهردار مكه بوده كه به سال 1368 قمرى، در آنجا محلى براى حفظ و قرائت قرآن بنا كرد.
    ابن بنا تا زمان تأليف كتاب كردى، به عنوان مدرسه حفظ قرآن برقرار بوده است. [1]
    پيش از اين، در دوره عثمانى، در محل خانه خديجه، تكيه‏ اى ساخته شده بود كه به نام «تكية السيدة فاطمه» شهرت داشت.[2]

    اين خانه درست مقابل باب بنى‏ شيبه بود كه پيامبر صلى الله عليه و آله از منزل خود به سوى آن حركت مى ‏كردند.
    اين خانه در توسعه دوره سعودى تخريب شد.
    مكان تقريبى آن، حدود 150 مترى پشت صفا و مروه، در نزديكى زادگاه رسول اللَّه صلى الله عليه و آله بوده است؛ جايى كه اكنون متاسفانه تبدیل به دستشویی شده است؟!
    و آثاری از آن بیت نورانی دیده نمی شود.[3]


    [1] . التاريخ القويم، ص 174.
    [2] . همان.
    [3] . عالم کویتی سید هاشم رفاعی در اعتراض به این اقدام گستاخانه می نویسد:«رضيتم ولم تعارضوا هدم بيت السيّدة خديجة الكبرى أمّ المؤمنين والحبيبة الأولى لرسول ربّ العالمين صلى اللّه عليه وآله، المكان الذي هو مهبط الوحي الأوّل عليه من ربّ العزّة والجلال، وسكتم على هذا الهدم راضين أن يكون المكان بعد هدمه دورات مياه وبيوت خلاء وميضات، فأين الخوف من اللّه؟ وأين الحياء من رسوله الكريم عليه الصلاة والسلام». نصيحة لإخواننا علماء نجد» ص 59. تأليف: يوسف بن السيّد هاشم الرفاعى، با مقدمه دكتر محمّد سعيد رمضان البوطي.
    خیلی ممنون از پاسخ و منابعی که ارائه کردید.

  12. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود