صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    136
    حضور
    4 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    80

    بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »




    سلام دوستان....
    چند روزی است که شبکه ولایت روایتی را آورده است تحت عنوان "يَا عَائِشَةُ،لَا تَكُونِي فَاحِشَة" در واقع توهین اهل سنت است به ایشان!!!!

    برای من جالبه که دوستان کلمه طیبه ام المومنین دوست شده اند!!!
    اما آیا واقعا چنین است؟؟؟



    25329 - حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ أَبِي الضُّحَى، عَنْ مَسْرُوقٍ، عَنْ عَائِشَةَ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لَهَا: «يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَة»
    الكتاب المصنف في الأحاديث والآثار ج 5 ص 211 ح 25329
    قابل ذکره که دوستان مدعی هستند که ام المومنین عایشه به پیامبر فحاشی کرده اند و پیامبر در جواب این جمله را به ایشان گفته اند.
    پناه به الله از این همه کذب


    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۱/۱۲/۲۳ در ساعت ۲۲:۲۰

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58295



    با نام و یاد دوست


    بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »



    بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »


  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    نقل قول نوشته اصلی توسط مکه نمایش پست ها
    سلام دوستان....
    چند روزی است که شبکه ولایت روایتی را آورده است تحت عنوان "يَا عَائِشَةُ،لَا تَكُونِي فَاحِشَة" در واقع توهین اهل سنت است به ایشان!!!!
    با سلام و عرض ادب

    داستان ورود گروهی از یهود بر پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و جسارت آنها به آنحضرت و واکنش همسر پیامبر صلی الله علیه وآله وبرخورد متقابل وی با آنها، در منابع شیعی و سنی آمده است؛ و ذکر این ماجرا تنها در منابع حدیثی اهل سنت نیست؛ تا ما ذکر چنین روایتی را بی احترامی به عایشه بدانیم؛ علاوه بر اینکه واکنش ام المؤمنین عایشه واکنشی عادی و طبیعی در دفاع از آن حضرت بوده است و از برخورد پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله مذمت قابل توجهی استفاده نمی شود؛ بلکه ریشۀ چنین تذکری را می توان در دستورات تعالی بخش اسلام و کمالات والای مربی و امام بشریت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله جستجو نمود.

    توضیح:

    قرآن کریم در سورۀ مجادله آیات 8 تا 10می فرماید:


    «أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ نُهُوا عَنِ النَّجْوى‏ ثُمَّ يَعُودُونَ لِما نُهُوا عَنْهُ وَ يَتَناجَوْنَ بِالْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ مَعْصِيَةِ الرَّسُولِ وَ إِذا جاؤُكَ حَيَّوْكَ بِما لَمْ يُحَيِّكَ بِهِ اللَّهُ وَ يَقُولُونَ فِي أَنْفُسِهِمْ لَوْ لا يُعَذِّبُنَا اللَّهُ بِما نَقُولُ حَسْبُهُمْ جَهَنَّمُ يَصْلَوْنَها فَبِئْسَ الْمَصِيرُ ؛ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا تَناجَيْتُمْ فَلا تَتَناجَوْا بِالْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ مَعْصِيَةِ الرَّسُولِ وَ تَناجَوْا بِالْبِرِّ وَ التَّقْوى‏ وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ؛ إِنَّمَا النَّجْوى‏ مِنَ الشَّيْطانِ لِيَحْزُنَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ لَيْسَ بِضارِّهِمْ شَيْئاً إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ عَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ»؛

    آيا نديدى كسانى را كه از نجوا [سخنان درگوشى‏] نهى شدند، سپس به كارى كه از آن نهى شده بودند بازمى‏گردند و براى انجام گناه و تعدّى و نافرمانى رسول خدا به نجوا مى‏پردازند و هنگامى كه نزد تو مى‏آيند تو را تحيّتى (و خوشامدى) مى‏گويند كه خدا به تو نگفته است، و در دل مى‏گويند: «چرا خداوند ما را بخاطر گفته‏هايمان عذاب نمى‏كند؟!» جهنم براى آنان كافى است، وارد آن مى‏شوند، و چه بد فرجامى است.


    شان نزول


    در مورد این آیه دو شان نزول در تفاسیر آمده است که یکی از آنها اینچنین است:

    در بسیاری از کتب حدیثی و تفسیری آمده است: گروهى از يهود خدمت پيامبراکرم صلی الله علیه وآله آمدند و بجاى« السلام عليك» گفتند:« السام عليك»يا ابا القاسم (كه مفهومش مرگ بر تو يا ملالت و خستگى بر تو) بود پيامبر اکرم صلی الله علیه وآله در جواب آنها فرمود: و عليكم! (همين بر شما باد!) عايشه مى‏گويد! من متوجه اين مطلب شدم و گفتم: عليكم السام و لعنكم اللَّه و غضب عليكم:

    «مرگ بر شما، خدا لعنت كند شما را، و غضب كند» ! پيامبر به من فرمود: مدارا كن و از خشونت و بدگويى بپرهيز.
    گفتم:مگر نمى‏شنوى مى‏گويند:« مرگ بر تو» فرمود: مگر تو هم نشنيدى كه من در جواب« عليكم» گفتم، اينجا بود كه خداوند آيه فوق را نازل كرد كه هنگامى كه اين گروه نزد شما مى‏آيند تحيتى مى‏گويند كه خدا چنان تحيتى به شما نگفته است.[1]

    -----------------------------------------------------------------

    [1].قریب به این مضمون: سنن ترمذی، ج4،ص162، حدیث:2844:« حدثنا سعيد بن عبد الرحمن المخزومي ، حدثنا سفيان عن الزهري عن عروة عن عائشة قالت : " إن رهطا من اليهود دخلوا على النبي صلى الله عليه وسلم فقالوا السام عليك ، فقال النبي صلى الله عليه وسلم عليكم ، فقالت عائشة : فقلت عليكم السام واللعنة ، فقال النبي صلى الله عليه وسلم يا عائشة إن الله يحب الرفق في الامر كله . قالت عائشة : ألم تسمع ما قالوا ؟ قال : قد قلت عليكم " . وفي الباب عن أبي بصرة الغفاري وابن عمر وأنس وأبى عبد الرحمن الجهني ، حديث عائشة حديث حسن صحيح ».
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۱/۱۲/۲۳ در ساعت ۲۲:۴۵
    بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    این حدیث را با اختلافاتی در متن گفتار عایشه و سخن پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به عایشه در صحیح مسلم و سنن ترمذی، مسند احمد، مصنف ابن ابی شیبه، و... می توان یافت.


    در صحیح مسلم آمده که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله بعد از سخن عایشه فرمودند يا عائشة لا تكوني فاحشة»؛ [1]ای عایشه دشنام دهنده مباش ودر پاسخ زیاده روی و تعدی منما. (که فاحشه اینجا به معنای کار بسیار زشت نمی باشد).

    البته در اینکه سخن عایشه به قوم یهود چه بوده در منابع به اجمال و تفصیل آمده؛ اما از آنجا که پیامبر صلی الله علیه وآله در واکنش به گفتار وی فرمودند:لاتکونی فاحشة ...ودر تعلیل آن فرمودند خداوند فحش و ناسزا را دوست نمی دارد متوجه می شویم که وی به آنها ناسزا گفته است؛ همچنان که در یک روایت از صحیح مسلم [2]آمده است عایشه متوجه گفتار آنها شد و به آنها ناسزا گفت.

    در منابع شیعی مرحوم کلینی در کافی این ماجرا را به سند خود از امام باقر علیه السلام روایت می نماید که:

    مردى يهودى بر پيامبر اکرم صلی الله علیه وآله وارد شد و عايشه آنجا بود، يهودى گفت «السّام عليكم» (كه معنايش «مرگ بر تو» است).
    پيامبر صلی الله علیه وآله فرمود:«عليكم».
    يهودى ديگرى وارد شد و مانند اوّلى سلام كرد، حضرت همان پاسخ را به او دادند، يهودى سوّم وارد شد و مانند دو نفر اوّل سلام كرد، پيامبر همان جواب را به او دادند، عايشه خشمگين شد و گفت: مرگ و غضب و لعنت بر شما باد اى گروه يهود، اى برادران ميمونها و خوكها.
    رسول خدا صلی الله علیه وآله به عايشه فرمود: اگر فحش به صورتى مجسّم مى‏شد بد صورتى داشت، نرمش و مدارا بر هيچ چيز نهاده نشده جز اين كه آن را آراسته، و از هيچ چيز برداشته نشده مگر اين كه آن را زشت كرده است، عايشه گفت: اى رسول خدامگر سخن آنها را نشنيدى كه گفتند «السّام عليكم» (يعنى مرگ بر شما). پيامبر فرمود: چرا شنيدم، آيا تو نشنيدى پاسخى را كه به آنها دادم، گفتم‏«عليكم» (يعنى مرگ بر خودتان).
    سپس پيامبر صلی الله علیه وآله فرمود: هر گاه مسلمانى بر شما سلام كند بگوييد:«سلام عليكم». و اگر كافرى سلام كند، بگوييد: «عليك».[3]

    با توجه به مجموع این ماجرا می توان نتیجه گرفت:

    1) این جریان در منابع شیعی و سنی آمده و منحصر به نقل عامه نیست.

    2) همسر پیامبر صلی الله علیه و آله شخصی عادی بوده اند و نه معصوم که چنین برخوردی با مراتب کمالی وی در تنافی باشد؛ لذا چنین برخوردی واکنش طبیعی ام المؤمنین عایشه بوده که اگر شخص عادی دیگری نیز می بود اینچنین می کرد.

    3) مسلمانان شیعه و سنی باید از این حدیث الگو بگیرند که اگر در مقابل برخورد زشت غیر مسلمانان شایسته نیست به مانند برخورد آنها عمل شود؛ چگونه ما با یکدیگر رفتار مناسبی نداشته باشیم و بواسطۀ اختلاف مذهبی در برخورد با یکدیگر از حریم شرعی خارج شویم.

    موفق باشید.

    ----------------------------------------------------------------

    [1]. القاموس المحیط،ج2،ص282.«الفاحشة : الزنى ، وما يشتد قبحه من الذنوب ، وكل ما نهى الله عز وجل عنه . والفحشاء : البخل في أداء الزكاة . والفاحش : البخيل جدا ، والكثير الغالب ، وقد فحش ، ككرم ، فحشا . والفحش : عدوان الجواب ، ومنه : " لا تكوني فاحشة " لعائشة ، رضي الله عنها . ورجل فاحش وفحاش . وأفحش : قال الفحش . وتفاحش : أتى به ، وأظهره .

    [2].مسلم در باب «النهی عن ابتداء اهل الکتاب بالسلام وکیف یرد علیهم»؛ ج7،ص5، روایت می کند:
    ( حدثنا ) أبو كريب حدثنا أبو معاوية عن الأعمش عن مسلم عن مسروق عن عائشة قالت اتى النبي صلى الله عليه وسلم أناس من اليهود فقالوا السام عليك يا أبا القاسم قال وعليكم قالت عائشة قلت بل عليكم السام والذامفقال رسول الله صلى الله عليه وسلم يا عائشة لا تكوني فاحشة فقالت ما سمعت ما قالوا فقال أوليس قد رددت عليهم الذي قالوا قلت وعليكم .
    ( حدثناه ) إسحاق بن إبراهيم أخبرنا يعلى بن عبيد حدثنا الأعمش بهذا الاسناد غير أنه قال ففطنت بهم عائشة فسبتهمفقال رسول الله صلى الله عليه وسلم مه يا عائشة فان الله لا يحب الفحش والتفحشوزاد فأنزل الله عز وجل وإذا جاؤوك حيوك بما لم يحيك به الله إلى آخر الآية.

    [3].الکافی، الکلینی، ج2،ص649:بَابُ التَّسْلِيمِ عَلَى أَهْلِ الْمِلَلِ‏:«عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنِ ابْنِ أُذَيْنَةَ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ دَخَلَ يَهُودِيٌّ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص وَ عَائِشَةُ عِنْدَهُ فَقَالَ السَّامُ عَلَيْكُمْ فَقَالَ- رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله عَلَيْكُمْ ثُمَّ دَخَلَ آخَرُ فَقَالَ مِثْلَ ذَلِكَ فَرَدَّ عَلَيْهِ كَمَا رَدَّ عَلَى صَاحِبِهِ ثُمَّ دَخَلَ آخَرُ فَقَالَ مِثْلَ ذَلِكَ فَرَدَّ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله كَمَا رَدَّ عَلَى صَاحِبَيْهِ فَغَضِبَتْ عَائِشَةُ فَقَالَتْ عَلَيْكُمُ السَّامُ وَ الْغَضَبُ وَ اللَّعْنَةُ يَا مَعْشَرَ الْيَهُودِ يَا إِخْوَةَ الْقِرَدَةِ وَ الْخَنَازِيرِ فَقَالَ لَهَا رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله يَا عَائِشَةُ إِنَّ الْفُحْشَ لَوْ كَانَ مُمَثَّلًا لَكَانَ مِثَالَ سَوْءٍ إِنَّ الرِّفْقَ لَمْ يُوضَعْ عَلَى شَيْ‏ءٍ قَطُّ إِلَّا زَانَهُ وَ لَمْ يُرْفَعْ عَنْهُ قَطُّ إِلَّا شَانَهُ قَالَتْ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَ مَا سَمِعْتَ إِلَى قَوْلِهِمْ السَّامُ عَلَيْكُمْ فَقَالَ بَلَى أَ مَا سَمِعْتِ مَا رَدَدْتُ عَلَيْهِمْ قُلْتُ عَلَيْكُمْ فَإِذَا سَلَّمَ عَلَيْكُمْ مُسْلِمٌ فَقُولُوا سَلَامٌ عَلَيْكُمْ وَ إِذَا سَلَّمَ عَلَيْكُمْ كَافِرٌ فَقُولُوا عَلَيْك‏».
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۱/۱۲/۲۳ در ساعت ۲۲:۴۸
    بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    علاقه
    خداوند و همسرم و بچه
    نوشته
    251
    حضور
    12 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    125
    صلوات
    1949



    سلام عليكم !
    من از دوستم شنيدم شيعه ها ميگن همسر پيامبر عايشه مرتكب فحشاء شده! من هم پرسيدم چه كسي اين حرفو زده ؟! گفت : حبيب الياسري !!!
    سوال
    حبيب الياسري كيست؟! با كدام سند اين چنين حرفي زده؟!
    ايا علماي ديگه اي هم اينچنين گفته اند؟!



    تغییر کرده ام

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    1,036
    حضور
    59 روز 14 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    111
    آپلود
    0
    گالری
    89
    صلوات
    3387



    نقل قول نوشته اصلی توسط مکه نمایش پست ها
    سلام دوستان....
    چند روزی است که شبکه ولایت روایتی را آورده است تحت عنوان "يَا عَائِشَةُ،لَا تَكُونِي فَاحِشَة" در واقع توهین اهل سنت است به ایشان!!!!

    برای من جالبه که دوستان کلمه طیبه ام المومنین دوست شده اند!!!
    اما آیا واقعا چنین است؟؟؟


    25329 - حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ أَبِي الضُّحَى، عَنْ مَسْرُوقٍ، عَنْ عَائِشَةَ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لَهَا: «يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَة»
    الكتاب المصنف في الأحاديث والآثار ج 5 ص 211 ح 25329
    قابل ذکره که دوستان مدعی هستند که ام المومنین عایشه به پیامبر فحاشی کرده اند و پیامبر در جواب این جمله را به ایشان گفته اند.
    پناه به الله از این همه کذب
    پناه بر خدا از این همه تهمت که به گفته رسول خدا از نشانه های زندیق هست

    دوست عزیز اگر کسی به عایشه تهمت فحشا زده است اون هم مسلکان جنابعالی هستند


    کارشناس شبکه وهابی کلمه ادعا کرده "فاحشه" فقط و فقط یک معنا دارد و آن هم داشتن روابط زناشویی نامشروع است


    این هم سند:

    http://www.aparat.com/v/cLeEn


    کمی خجالت بکشید

  13. صلوات ها 5


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    نقل قول نوشته اصلی توسط شيعه ي ياس نمایش پست ها
    سلام عليكم !
    من از دوستم شنيدم شيعه ها ميگن همسر پيامبر عايشه مرتكب فحشاء شده! من هم پرسيدم چه كسي اين حرفو زده ؟! گفت : حبيب الياسري !!!
    سوال
    حبيب الياسري كيست؟! با كدام سند اين چنين حرفي زده؟!
    ايا علماي ديگه اي هم اينچنين گفته اند؟!
    با سلام و عرض ادب

    دیدگاه شیعه در مورد همسران انبیاء این است که همگی آنها از نسبت زشت به دور بوده اند؛ زیرا چنین امری ابتداء خدشه به دامن پاک پیامبران علیهم السلام خواهد زد؛ لذا اگر در قرآن بحث خیانت است خیانت غیر ناموسی می باشد.

    یاسر الحبیب نیز شخصی است مزدور که در راستای تفرقه میان مسلمین در پناه انگلستان فعالیت می کند و سخنان نامربوط وی ربطی به شیعه نخواهد داشت.

    موفق باشید.
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۱/۱۲/۲۴ در ساعت ۰۰:۱۳
    بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    علاقه
    خداوند و همسرم و بچه
    نوشته
    251
    حضور
    12 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    125
    صلوات
    1949



    چه كم بود! بازم دست شما درد نكنه! اسمشو برعكس گفتم اشتباه از من بود نه دوستم! گفتم اون دنيا مديون يك وهابي نشم.


    تغییر کرده ام

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    نقل قول نوشته اصلی توسط شيعه ي ياس نمایش پست ها
    سلام عليكم ! من از دوستم شنيدم شيعه ها ميگن همسر پيامبر عايشه مرتكب فحشاء شده! من هم پرسيدم چه كسي اين حرفو زده ؟! گفت : حبيب الياسري !!! سوال حبيب الياسري كيست؟! با كدام سند اين چنين حرفي زده؟! ايا علماي ديگه اي هم اينچنين گفته اند؟!

    در حديثي از پيامبر اكرم (ص) صريحا آمده است:

    ما بَغَت إِمرَأََه نَبِيَُ قَطُْ: (( همسر هيچ پيامبري هرگز آلوده ي عمل منافي عفت نشده است))


    در المنثور جلد 6 صفحه 245

    حال چه برسد به عايشه رض


  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,902
    حضور
    84 روز 14 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط شيعه ي ياس نمایش پست ها
    سلام عليكم !
    من از دوستم شنيدم شيعه ها ميگن همسر پيامبر عايشه مرتكب فحشاء شده! من هم پرسيدم چه كسي اين حرفو زده ؟! گفت : حبيب الياسري !!!
    سوال
    حبيب الياسري كيست؟! با كدام سند اين چنين حرفي زده؟!
    ايا علماي ديگه اي هم اينچنين گفته اند؟!
    با سلام

    و تشکر از صدرای گرامی


    کسانی به عایشه تهمت فحشا زده اند اهل سنت هستند بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »


    توجه بفرماييد كه علماي اهل سنت كه داعيه دفاع از ام المومنين را دارند در ضمن همين قصه و در روايات ديگر چگونه انگشت اتهام را به سوي ام المومنين نشانه ميروند كه جاي بسي تاسف است.


    آنهم نقل روايات در كتب معتبري چون صحيح بخاري و مسلم و..




    مشكوك بودن پيامبر


    بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »در روايت بخاري از همين ماجرا اينگونه آمده است: بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »


    مى گويد : رسول خدا ( صلى الله عليه وآله وسلم ) بر منبر از مردم عليه عبدالله ابن أبىّ كمك خواست و در آن همسرش ، و نيز صفوان را تبرئه كرد كه به جدال لفظى بين عده اى انجاميد ولى وقتى نزد عايشه آمد به او گفت :

    يا عايشه بلغني عنك كذا و كذا فان كنت بريئة فسيبرئك الله وان كنت الممت فاستغفري الله وتوبي اليه فان العبد اذا اعترف بذنبه ثم تاب تاب الله عليه...

    صحيح البخاري ج 5 ص 58، كتاب المغازي باب غزوة بنى المصطلق من خزاعة وهي غزوة المريسيع ، باب حديث الافك ؛ مسند احمد ج 6 ص 196 ، المستدرك ج 4 ص 243، مجمع الزوائد ج 10 ص 198، المصنف عبدالرزاق ج 5 ص 417، سنن كبري نسائي ج 5 ص 298.

    اي عايشه ! از تو به من چنين و چنان رسيده (خبر رسيده كه مرتكب چنين گناهي شدي) پس اگر بي گناه باشي خدا تو را تبرئه خواهد كرد و اگر گناه كردى استغفار كن و به درگاه او توبه كن پس اگر عبد به درگاه خدا توبه كند خدا او را مي بخشد . . .

    ما كدام را باور كنيم : اعتماد آن حضرت به همسرش و يا ترديد درباره او را؟

    آيا اين حديث نشانه مشكوك بودن پيامبر به همسر خود نيست ؟!
    آيا نقل اين حديث در معتبر ترين كتب اهل سنت يعني صحيح بخاري توهين به رسول خدا و تهمت زدن به همسر او نيست!؟



    بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »قهر يك ماهه رسول خدا صلي الله عليه و آله وسلم بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »

    صحيح بخاري در ادامه تهمتها و اهانتها نقل مي كند: رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم يك ماه پيش عايشه ننشست!
    قالت ولم يجلس عندي منذ قيل ما قيل قبلها وقد لبث شهرا لا يوحى إليه في شأني بشئ.
    صحيح بخاري ج 5 ص 59.

    عايشه مي گويد : از زماني كه شايعات درباره من مطرح شده بود پيامبر نزد من نشستند و يك ماه گذشت و آيه اي در شان من نازل نشد.

    آيا مى توان پذيرفت كه پيامبري که خداوند او را مايه رحمت براي جهانيان معرفي مي کند به خاطر شايعاتى بى اساس كه منافقى آن را ساخته و چند نفر نيز آن را تقويت كردند ، قبل از هرگونه تحقيقى رعايت حق همسر را نكرده و يكماه از او جدا باشد؟!
    وما أرسلناك إلا رحمة للعالمين .
    الأ نبياء / 107 .
    آري اينگونه نسبت هاي ناروا به پيامبر خدا در حالي است که خداوند در مورد آن حضرت مي فرمايد :
    « و ما ينطق عن الهوي/ إن هو إلا وحي يوحي » .
    النجم / 3و4 .


    بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »عدم نقل قصه توسط اصحاب بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »

    چه شد كه از اصحاب ،اعم از مهاجر و انصار، در مورد واقعه اى به اين مهمى كه يكماه نقل همه مجالس بود حتى يك كلمه چيزى نقل نشد؟

    آيا بر دهان همه آنها مهر زده شد؟
    آيا نبايد غير از عايشه كسى ديگر ، ولو يك نفر، آن را نقل كند؟
    آيا نمى توان از همين امر به ساختگى بودن اين داستان پى برد و آن را از بافته هاى عايشه دانست؟


    بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »كدام فضيلت؟!! بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »

    بر فرض اين كه داستان فوق صحيح باشد آيا جز اين است كه آيات فوق مى گويد كه صفوان و عايشه زنا نكردند؟
    آيا اين امتيازى براى آن دو به حساب مى آيد؟

    مگر ساير همسران پيامبر ، بلكه جميع پيامبران ، و نيز ساير مؤمنين ، بجز عده بسيار اندكى، به اين گناه آلوده بودند كه آلوده نبودن عايشه براى او امتيازى محسوب شود؟


    بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »شأن نزول آيات افك بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »

    حاكم نيشابورى در مستدرك از عايشه روايتى نقل مى كند كه به خوبى مى رساند اهل افك تهمت را بر چه كسى وارد كردند .
    البته او اسامى كسانى راكه عنوان «عصبة» بر آنان صادق باشد نمى آورد ولى معلوم است كه آنان بايد كسانى باشند كه اهل سنت نخواستند با معرفى آنها آبروى كسانى كه بايد حفظ شود ريخته گردد .

    «عن عايشة قالت : اهديت مارية إلى رسول اللّه ومعها ابن عم لها . قالت : فوقع عليها وقعة فاستمرت حاملا . قالت : فعز لها عند ابن عمها . قالت : فقال اهل الافك والزور : «من حاجته إلى الولد ادعى ولد غيره» وكانت امّه قليلة اللبن فابتاعت له ضائنة لبون فكان يغذى بلبنها فحسن عليه لحمه . قالت عايشة : فدخل به علىّ النبى صلى الله عليه وآله وسلم ذات يوم فقال : «كيف ترين»؟ فقلت : من غذى بلحم الضأن يحسن لحمه . قال : «ولا الشبه» قالت : فحملنى ما يحمل النساء من الغيرة أن قلت : ما أرى شبها . قالت : وبلغ رسول اللّه ما يقول الناس فقال لعلى ... ».
    المستدرك ج 4 ص 39 انفاق ابي بكر و عمر علي ماريه ، إمتاع الأسماع ، المقريزي ج 5 ص 336
    عايشه مى گويد : «مارية» به همراه پسر عمويش به رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم اهداء گرديده بود . او (بعد از مدتي که به عنوان همسر پيامبر نزد رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم بود ) حامله شد . حضرت او را نزد پسر عموى او ( و در مشربه أمّ ابراهيم ) نهاد . اهل افك گفتند كه چون او ( يعنى پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم ) به فرزند نياز داشت ، فرزند غير را به خود نسبت داد . چون شير مادر ابراهيم فرزند زسول خدا ( يعنى ماريه ) كم بود ، ابراهيم را با شير گوسفند تغذيه مي کردند لذا فربه شد .
    روزى پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم او را نزد من آورد و گفت : او را چگونه مى بينى؟
    گفتم : هر کس از شير گوسفند استفاده كند فربه مى شود .
    پيامبر فرمود : آيا ابراهيم شبيه من نيست ؟
    عايشه مي گويد : من از روى حسادت گفتم : شباهتى ندارد .
    و بعد تهمت هاي نارواي مردم ( نسبت به ماريه ) به گوش پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم رسيد ، حضرت نيز على (عليه السلام) را فرستاد ... ( دنباله آن را از حديث مسلم نقل مى كنيم ) .

    در نقل حاکم نيشابوري عايشه به چند نكته اشاره مى نمايد : بررسی حدیث « يَا عَائِشَةُ، لَا تَكُونِي فَاحِشَةً »
    1 ، اهل افك تهمت زنا به ماريه زدند .
    2 ، عايشه از روى حسادت حاضر نشد بگويد كه او( يعنى ابراهيم ) شبيه رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم مى باشد .
    3 ، به على عليه السلام مأموريت تحقيق داده شد ... .
    مسلم نيشابوري كه در ضمن 10 صفحه حديث افك را از عايشه نقل كرده است در آخر آن حديثى در ضمن سه سطر از انس اينگونه مى آورد :
    «عن انس أنّ رجلا كان يتهم بأم ولد رسول اللّه صلى الله عليه وآله وسلم فقال رسول اللّه صلى الله عليه وآله وسلم لعلى : اذهب فاضرب عنقه فأتاه على فاذا هو في ركىّ يتبرد فيها فقال له على أخرج فناوله يده فأخرجه فاذا هو مجبوب ليس له ذكر فكف علىّ عنه ثمّ أتى النبى صلى الله عليه وآله وسلم فقال يا رسول اللّه انّه لمجبوب ما له ذكر» .
    صحيح مسلم ج 8 ص 119 كتاب صفات المنافقين و احكامه، الاستيعاب ابن عبدالبر ج 4 ص 1912.


    انس بن مالک مي گويد : (در ميان مردم شايعه هاي پخش شده بود و) به مردي تهمت مي زدند که فرزند رسول خدا از آن اوست وقتى تهمت مذكور به گوش پيامبر رسيد على را فرستاد كه گردن متهم را بزند . حضرتش رفت و چون او را مجبوب كسى كه آلت مردان نداشته باشد يافت دست از او برداشت .



    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۱/۱۲/۲۴ در ساعت ۰۰:۵۲
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  21. صلوات ها 7


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 6
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۳۰, ۰۰:۱۶
  2. پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۹/۱۸, ۱۷:۵۳
  3. پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۸/۰۶, ۰۹:۴۳
  4. الطَّاعَةُ وَ ضِدَّهَا الْمَعْصِيَةَ
    توسط mahdy1 در انجمن احادیث معصومین (ع)
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۱۷, ۱۳:۰۷
  5. فاغْسِلُواْ وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ
    توسط محمد در انجمن سؤالات و شبهات تفسیري
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۱۰/۱۶, ۲۲:۳۹

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۴/۰۲/۲۶, ۱۷:۲۸ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود