صفحه 1 از 12 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سوالاتی از اهل سنت در مورد حاکم و امامت

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    دفاع از حضرت زهرا (س)-سید عباس-اکبر بیرامی
    نوشته
    1,424
    حضور
    33 روز 6 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    2
    گالری
    2
    صلوات
    2980

    سوالاتی از اهل سنت در مورد حاکم و امامت




    سلام علیکم در منابع اهل سنت امامت ابوبکر وجود دارد :
    من انکر امامت ابی بکر فهو کافر
    اقای نبوی در روضات الطالبین ج 8 ص 215
    من انکر امامت ابی بکر و امامت عمر ان صحیحه انه یکفر
    اقای سبکی در کتاب فتاوی السبکی ج2 ص 576
    از برادران اهل سنت سوال می پرسم شما می شود بگویید امامت ابوبکر کجای قران وسنت امده است ؟
    سوال دوم:

    در منابع اهل سنت وجود دارد که از پیامبر نقل می کند
    من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه.
    تفتازانی شرح مقاصد ج 2ص 275
    صحیح مسلم ج 6 ص 22 ح 4686می نویسد :
    من مات ولیس عنقه بیعه مات میته جاهلیه.
    در مسند احمد بن حنبل منویسد :
    من مات بغیر اماما مات میته جاهلیه.
    ج4 ص 96
    الان امام زمانشان کی هست ؟
    اگر می فرمایند حاکم هر کشور امام زمانشان است
    با این روایت صحیح مسلم حد یت4692 که می گوید :
    اگر به دو تا امام در یک عصر بیعت شود مهدور الدم است .
    باید هر عصری باید یک امام زمان باشد
    لطفا بگویند امام زمانشان کی هست و حاکمشون الان کی هست
    جواب بدهید .
    قابل توجه تهمت زنندگان ::
    ان شاء الله در آن دنیا با هم صحبت می کنیم و فقط یک سوال دارم چرا واقعا تهمت زدند ؟؟؟
    نکند ظاهر و باطن و عالم الغیب بودند نعوذ بالله ؟؟؟
    امام سجاد ع می فرمایند:
    لاستحل رجال مسلمون دمی * یرون أقبح ما یأتونه حسنا
    ای بسا اگر برخی لباب علمم ظاهر کنم مردم می گند امام سجاد بت پرسته یک مشت مسلمان خونم را می ریزن





  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58295



    با نام و یاد دوست


    سوالاتی از اهل سنت در مورد حاکم و امامت



    سوالاتی از اهل سنت در مورد حاکم و امامت




  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    136
    حضور
    4 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    80



    نقل قول نوشته اصلی توسط ammarshia نمایش پست ها
    سلام علیکم در منابع اهل سنت امامت ابوبکر وجود دارد : من انکر امامت ابی بکر فهو کافر اقای نبوی در روضات الطالبین ج 8 ص 215 من انکر امامت ابی بکر و امامت عمر ان صحیحه انه یکفر اقای سبکی در کتاب فتاوی السبکی ج2 ص 576 از برادران اهل سنت سوال می پرسم شما می شود بگویید امامت ابوبکر کجای قران وسنت امده است ؟
    اول باید به این نکته توجه داشته باشید که امامت از دید شیعه و اهل سنت بسیار متفاوت است.
    اهل سنت ائمه ی چهار گانه نیز دارند و اصلا در تفسیر شباهتی با امامت مد نظر شیعه ندارد.

    اما جالب است بدانید همین عقاید را هم شیعه نسبت به ائمه خود دارد و منکرین آنها را کافر می داند!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط ammarshia نمایش پست ها
    سوال دوم: در منابع اهل سنت وجود دارد که از پیامبر نقل می کند من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه. تفتازانی شرح مقاصد ج 2ص 275 صحیح مسلم ج 6 ص 22 ح 4686می نویسد : من مات ولیس عنقه بیعه مات میته جاهلیه. در مسند احمد بن حنبل منویسد : من مات بغیر اماما مات میته جاهلیه. ج4 ص 96
    الان امام زمانشان کی هست ؟
    اگر می فرمایند حاکم هر کشور امام زمانشان است
    با این روایت صحیح مسلم حد یت4692 که می گوید :
    اگر به دو تا امام در یک عصر بیعت شود مهدور الدم است .
    باید هر عصری باید یک امام زمان باشد
    لطفا بگویند امام زمانشان کی هست و حاکمشون الان کی هست
    جواب بدهید .
    جاکم هر کشور امام زمان مردم مسلمان آنجا نیست برادر من.

    امام زمان ما قرآن است و الله در قرآن نیز به دفعات اشاره داشته است که در مواقع مختلف کتب انبیاء امام مردم آنان می باشد.

  7. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    نقل قول نوشته اصلی توسط مکه نمایش پست ها
    اول باید به این نکته توجه داشته باشید که امامت از دید شیعه و اهل سنت بسیار متفاوت است. اهل سنت ائمه ی چهار گانه نیز دارند و اصلا در تفسیر شباهتی با امامت مد نظر شیعه ندارد. اما جالب است بدانید همین عقاید را هم شیعه نسبت ائمه خود دارد و منکرین آنها را کافر می داند!!!
    جناب مكه اگر دقت كرده باشيد سوال جناب ammarshia كاملا مشخص بود و استناد از قرآن خواستند و نه حرف

    نقل قول نوشته اصلی توسط مکه نمایش پست ها
    امام زمان ما قرآن است و الله در قرآن نیز به دفعات اشاره داشته است که در مواقع مختلف کتب انبیاء امام مردم آنان می باشد.
    جناب باز هم مي گم لطفا قرآني بحث كنيد و نه اشاره به مباحثي كه سنديت ندارند

    اگر كتاب امام مردم هستند پس با اين آيه چه مي كنيد؟

    فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ
    پس هر گاه در امرى اختلاف نظر يافتيد آن را به [كتاب] خدا و [سنت] پيامبر [او] عرضه بداريد

    البته مباحث شما جناب مكه ربطي به سوال بنده خدا ammarshia نداشت

  8. صلوات ها 2


  9. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    دفاع از حضرت زهرا (س)-سید عباس-اکبر بیرامی
    نوشته
    1,424
    حضور
    33 روز 6 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    2
    گالری
    2
    صلوات
    2980



    نقل قول نوشته اصلی توسط مکه نمایش پست ها
    اول باید به این نکته توجه داشته باشید که امامت از دید شیعه و اهل سنت بسیار متفاوت است.
    اهل سنت ائمه ی چهار گانه نیز دارند و اصلا در تفسیر شباهتی با امامت مد نظر شیعه ندارد.

    اما جالب است بدانید همین عقاید را هم شیعه نسبت به ائمه خود دارد و منکرین آنها را کافر می داند!!!


    نقل
    نوشته اصلی توسط : Ammarshia

    سوال دوم: در منابع اهل سنت وجود دارد که از پیامبر نقل می کند من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه. تفتازانی شرح مقاصد ج 2ص 275 صحیح مسلم ج 6 ص 22 ح 4686می نویسد : من مات ولیس عنقه بیعه مات میته جاهلیه. در مسند احمد بن حنبل منویسد : من مات بغیر اماما مات میته جاهلیه. ج4 ص 96
    الان امام زمانشان کی هست ؟
    اگر می فرمایند حاکم هر کشور امام زمانشان است
    با این روایت صحیح مسلم حد یت4692 که می گوید :
    اگر به دو تا امام در یک عصر بیعت شود مهدور الدم است .
    باید هر عصری باید یک امام زمان باشد
    لطفا بگویند امام زمانشان کی هست و حاکمشون الان کی هست
    جواب بدهید .


    جاکم هر کشور امام زمان مردم مسلمان آنجا نیست برادر من.

    امام زمان ما قرآن است و الله در قرآن نیز به دفعات اشاره داشته است که در مواقع مختلف کتب انبیاء امام مردم آنان می باشد.
    نقل قول نوشته اصلی توسط kheymegahabalfazl نمایش پست ها
    جناب مكه اگر دقت كرده باشيد سوال جناب ammarshia كاملا مشخص بود و استناد از قرآن خواستند و نه حرف


    نقل
    نوشته اصلی توسط : مکه

    امام زمان ما قرآن است و الله در قرآن نیز به دفعات اشاره داشته است که در مواقع مختلف کتب انبیاء امام مردم آنان می باشد.


    جناب باز هم مي گم لطفا قرآني بحث كنيد و نه اشاره به مباحثي كه سنديت ندارند

    اگر كتاب امام مردم هستند پس با اين آيه چه مي كنيد؟

    فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ
    پس هر گاه در امرى اختلاف نظر يافتيد آن را به [كتاب] خدا و [سنت] پيامبر [او] عرضه بداريد

    البته مباحث شما جناب مكه ربطي به سوال بنده خدا ammarshia نداشت
    واقعا کاربر خیمه ابوالفضل جوابتان را دادند .
    جواب بلد نیستید برید از کسی بپرسید
    شما الان امام زمانتان کیست ؟
    خودتان هم می دانید که جوابتان قانع کننده نیست و اقای خیمه گاه ابوالفضل فرمودند که جواب ندادید
    تکلیفتان را رو شن کنید امام زمانتان کیست ؟ملک عبد الله ،حسنی مبارک و...
    دوستان مانند خوارج بحث نکنند که فقط بگویند قران قران
    مانند همین احمق ها (به قول علمای اهل سنت)
    اگر همین طوری بحث شود من حکم کفر و کافر شدن و احمق بودن و بدتر از خوارج رو از کتابتون می اورم
    ویرایش توسط ammarshia : ۱۳۹۱/۱۲/۱۸ در ساعت ۱۵:۰۷
    قابل توجه تهمت زنندگان ::
    ان شاء الله در آن دنیا با هم صحبت می کنیم و فقط یک سوال دارم چرا واقعا تهمت زدند ؟؟؟
    نکند ظاهر و باطن و عالم الغیب بودند نعوذ بالله ؟؟؟
    امام سجاد ع می فرمایند:
    لاستحل رجال مسلمون دمی * یرون أقبح ما یأتونه حسنا
    ای بسا اگر برخی لباب علمم ظاهر کنم مردم می گند امام سجاد بت پرسته یک مشت مسلمان خونم را می ریزن





  10. صلوات


  11. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    دفاع از حضرت زهرا (س)-سید عباس-اکبر بیرامی
    نوشته
    1,424
    حضور
    33 روز 6 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    2
    گالری
    2
    صلوات
    2980



    نقل قول نوشته اصلی توسط مکه نمایش پست ها
    امام زمان ما قرآن است و الله در قرآن نیز به دفعات اشاره داشته است که در مواقع مختلف کتب انبیاء امام مردم آنان می باشد.
    این جا گفته است در صحیح مسلم که اگر دو حاکم باشد دومی مهدور الدم است
    خوب این جا منظورش نعوذ بالله دو تا قران است یا دو تا الله است

    قابل توجه تهمت زنندگان ::
    ان شاء الله در آن دنیا با هم صحبت می کنیم و فقط یک سوال دارم چرا واقعا تهمت زدند ؟؟؟
    نکند ظاهر و باطن و عالم الغیب بودند نعوذ بالله ؟؟؟
    امام سجاد ع می فرمایند:
    لاستحل رجال مسلمون دمی * یرون أقبح ما یأتونه حسنا
    ای بسا اگر برخی لباب علمم ظاهر کنم مردم می گند امام سجاد بت پرسته یک مشت مسلمان خونم را می ریزن





  12. صلوات


  13. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    علاقه
    شعر,مطالعه
    نوشته
    832
    حضور
    33 روز 8 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    18
    آپلود
    0
    گالری
    225
    صلوات
    5729



    به نام خدا

    سلام علیکم

    نقل قول نوشته اصلی توسط ammarshia نمایش پست ها
    سوال بعدی چرا نام ابوبکر در قران نیامده است ؟؟؟ ان جایی که من نوشتم من انکر امامت ابی بکر فهو کافر شما بیایید امامت ابوبکر را از قران ثابت کنید .. توجه کنید که جواب دو سوال اول رو ندادید
    دوست گرامی به اعتقاد بنده اگر سوالات رو تک تک بپرسید و بعد از اتمام پاسخ ، به پرسش سوال بعدی اقدام کنید مناسبتر و منظم تر خواهد .

    ضمن اینکه از دوستان خواهشمندم رعایت کنند و خارج از موضوع پست نزنند تا خدایی نکرده مجبور به حذف نشیم و ناراحتی ای پیش نیاد .

    پیشاپیش از همکاری شما سپاسگذارم

    ویرایش توسط TAHOOR : ۱۳۹۱/۱۲/۱۸ در ساعت ۱۵:۴۰



    اينهمه فاصله داريم
    آن كه نيست و هست ، منم
    آن كه هست و نيست ، تويي ...

    هراس بي تو ماندنم ادامه دارد ...



  14. صلوات ها 4


  15. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    136
    حضور
    4 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    80



    نقل قول نوشته اصلی توسط ammarshia نمایش پست ها
    واقعا کاربر خیمه ابوالفضل جوابتان را دادند . جواب بلد نیستید برید از کسی بپرسید شما الان امام زمانتان کیست ؟ خودتان هم می دانید که جوابتان قانع کننده نیست و اقای خیمه گاه ابوالفضل فرمودند که جواب ندادید تکلیفتان را رو شن کنید امام زمانتان کیست ؟ملک عبد الله ،حسنی مبارک و... دوستان مانند خوارج بحث نکنند که فقط بگویند قران قران مانند همین احمق ها (به قول علمای اهل سنت) اگر همین طوری بحث شود من حکم کفر و کافر شدن و احمق بودن و بدتر از خوارج رو از کتابتون می اورم
    عرض کردم خدمت شما، امام زمان ما شخص نیست، کتاب قرآن است.
    اولی الامر ما اگر خطا کند معیارش را با کتاب الله و سنت رسول می سنجیم و اگر مغایر بود آن را اطاعت نمی کنیم.

  16. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    136
    حضور
    4 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    80



    نقل قول نوشته اصلی توسط ammarshia نمایش پست ها
    این جا گفته است در صحیح مسلم که اگر دو حاکم باشد دومی مهدور الدم است خوب این جا منظورش نعوذ بالله دو تا قران است یا دو تا الله است
    معذرت می خواهم برادر.
    درست متوجه منظور شما از سخن بالا نشدم.
    لطفا کمی واضح تر بگوئید.
    اما اگر منظور شما عبارت صحیح است باید بگویم طبق اطلاعات من کلمه "مهدور الدم " در صحیح مسلم نیست.
    اما اگر برداشت بنده صحیح باشد احتمالا منظور صحیح مسلم در اینجا دو حاکم سیاسی در یک کشور است.
    مثلا فرض کنید در ایران دو نفر ادعای حاکمیت نمایند که قطعا یکی حق است و دیگری باطل و نمی توان پذیرفت که در یک کشور 2 نفر حکومت کنند.
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۱/۱۲/۱۹ در ساعت ۲۲:۰۶

  17. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    نقل قول نوشته اصلی توسط مکه نمایش پست ها
    اول باید به این نکته توجه داشته باشید که امامت از دید شیعه و اهل سنت بسیار متفاوت است.
    اهل سنت ائمه ی چهار گانه نیز دارند و اصلا در تفسیر شباهتی با امامت مد نظر شیعه ندارد.

    اما جالب است بدانید همین عقاید را هم شیعه نسبت به ائمه خود دارد و منکرین آنها را کافر می داند!!!

    امام زمان ما قرآن است و الله در قرآن نیز به دفعات اشاره داشته است که در مواقع مختلف کتب انبیاء امام مردم آنان می باشد.
    با سلام و عرض ادب

    اين موضوع را با اين پرسش آغاز مى‏كنيم كه آيا بعد از رسول خدا صلى اللَّه عليه وآله‏ لازم است جانشين و خليفه‏اى براى آن بزرگوار باشد، يا لازم نيست؟

    در پاسخ اين پرسش مى‏گوييم: همه امّت اسلام بر وجوب و لزوم امامت بعد از پيامبر اكرم‏ صلى اللَّه عليه وآله‏ اتفاق نظر دارند. اين مطلب از سخنان بسيارى از دانشمندان شيعه و سنّى ظاهر بوده؛ بلكه به آن تصريح كرده‏اند. براى مثال حافظ ابن حزم اندلسى در كتاب‏ «الفِصَل في الأهواءِ والمِلَلِ والنِّحَل‏» مى‏نويسد:«اتَّفَقَ جَميعُ فِرَقِ اهْلِ السُّنَّةِ وَجَميعُ فِرَقِ الشّيعَةِ وَجَميعُ الْمُرْجِئَةِ وَجَميعُ الْخَوارِجِ عَلى وُجُوبِ الإِمامَةِ»؛[1]همه فرقه‏هاى اهل سنّت، فرقه‏هاى شيعه، تمامى مرجئه و همه خوارج بر وجوب و لزوم امامت اتّفاق نظر دارند.

    بنابراين، اختلافى نيست كه بعد از رسول خدا صلى اللَّه عليه وآله‏ باید امامى باشد.

    اما در اینجا سؤال اساسی این است که امامت چيست وچه جایگاهی دارد؟
    در تعاریف بسیاری از متکلیمین شیعه و سنی امامت اینچنین تعریف شده است:«الْإِمامَةُ هِيَ الرِّئاسَةُ الْعامَّةُ في جَميعِ امُورِ الدّينِ وَالدُّنْيا نِيابَةً عَنْ رَسُولِ اللَّهِ‏ صَلّى اللَّه عليه وآله»؛[2] امامت، رياست عمومى است بر امّت در همه كارهاى دنيا و دين به نيابت از رسول خدا صلى اللَّه عليه وآله.

    علماى شيعه و اهل سنّت، امامت را چنين تعريف و بيان كرده‏اند.[3] بنابراين امام، نايب رسول خدا صلى اللَّه عليه وآله‏ و مورد اطاعت افراد امّت است.

    اما با این حال از نکاتی که در مقام تئوری و عمل مورد توجه است این است که: رياست عامه مسلمانان در امور دنيا و دين‏ براى امامت، امری است که مورد اتفاق همه است و این در حالی است که در مقام تعیین مصداق هیچکدام از این شرایط لازم نمی گردد؟به گونه ای که با قهر و غلبه نیز کسی می تواند به مقام امامت برسد ولواینکه آن شخص فاسق و یا جاهل باشد. که در این صورت نیز باز تبعیت او بر رعیت واجب می گردد.

    لذا اهل سنت از طرفى، به تعريفى پايبند هستند كه امام را اسلام‏شناسى عادل و مجاز از طرف رسول صلّى اللّه عليه و آله و سلّم مى‏دانند و از طرف ديگر، در مقام تعيين مصداق، نه اين شرايط را اخذ مى‏كنند و نه چنين شرايطى در امامان آنها وجود داشته است.

    ریشه این امر در کجاست؟ در پاسخ می گوئیم: این تفاوت در مقام تئوری و عمل برگشت به جایگاه امامت میان دو مکتب شیعه و سنی دارد.

    امامت از منظر شیعی بحثی کلامی و اعتقادی است و این در حالی است که امامت از منظر اهل سنت بحثی فقهی و از فروعات دینی[4] محسوب می گردد نه از مباحث اعتقادی؛ لذا محل بحث از امامت را در کتب فقهی دانسته اند اما به جهت اشكالات و انتقادات گوناگون و ارتباط اين موضوع با مبانى اعتقادى، آن را در بحث عقايد مورد بررسى و تحليل قرار داده‏ اند.

    به عبارت دیگر امامت از دیدگاه شیعه استمرار امر نبوت است؛ لذاهمچون نبوت امری آسمانی خواهد بود و به واسطه چنین دیدگاهی مقولۀ انتخاب او از سوی عباد جایی نخواهد داشت، در حالی که در بین اهل سنت چنین جایگاهی امری آسمانی نخواهد بود؛ اما وجود امام لازم است لذا بر مکلفین واجب است که او را تعیین نمایند. [5]

    ادامه دارد

    __________________________________________________ ___________________

    [1]. الفصل في الاهواء والملل والنحل، ج4،ص72.

    [2]. شرح المقاصد،ج5،ص232.

    [3]. براى آگاهى بيشتر ر. ك: تجريد الاعتقاد و شروح آن، شرح المواقف، شرح المقاصد و ديگرمنابع كلامى‏.

    [4]. سعدالدين تفتازانى مى‏ نويسد: «لا نزاع في أن مباحث الامامة بعلم الفروع أليق لرجوعها الى أن القيام بالامامة و نصب الامام الموصوف بالصفات المخصوصة من فروض الكفايات... و قد ذكرنا في كتبنا الفقهية أنه لابد للامة من امام يحيى الدين و يقيم السنة و ينتصف للمظلومين و يستوفى الحقوق و يضعها مواضها»؛[4] هيچ بحثى نيست كه طرح مباحث امامت در مسايل فروع مناسب‏تر است؛ زيرا نصب امامى كه داراى ويژگى‏هاى خاص خودش باشد از واجبات كفايى است.[4] اما وجود امام براى احياى دين، اقامه سنت، استيفاى حقوق و اجراى عدالت براى امت ضرورى است. (شرح المقاصد، ج 5، ص 232 و شرح المواقف، ج 8 ص 342. يقول الامامة ليست من أصول الديانات و العقائد خلافا للشيعة بل هى عندنا من الفروع).

    [5]. فضل بن روزبهان نيز مى‏ گويد: «مبحث امامت در نزد اشاعره از مسايل فرعى و مربوط به افعال مكلفان است به مانند نماز و روزه». دلائل الصدق، بحث امامت، ج 2، ص 8.
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۱/۱۲/۱۹ در ساعت ۲۲:۲۰
    سوالاتی از اهل سنت در مورد حاکم و امامت
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  18. صلوات ها 6


صفحه 1 از 12 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود