صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ازدواج و غرض از آن و برخی آداب آن توضیحاتی بفرمایید.

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    علاقه
    خدا
    نوشته
    866
    حضور
    24 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    13
    صلوات
    5343

    ازدواج و غرض از آن و برخی آداب آن توضیحاتی بفرمایید.




    به نام خدا
    سلام
    خواهشمندم در رابطه با مسائل زیر راهنمایی بفرمایید .

    1- تعریفی از ازدواج , اهداف ازدواج و چند توصیه ی اسلامی درباره ازدواج
    2- دیدگاه عرفا نسبت به ازدواج و نمونه هایی از ازدواج عرفا
    3- رابطه ازدواج و عرفان
    4- رابطه همسر و عرفان
    5- آداب ازدواج از منظر اسلام با توجه به رسم و رسومات ایرانی

    شایان ذکر است تا کنون این موضوع در انجمن اخلاق و عرفان مورد بحث قرار نگرفته است و انشاالله با حضور کارشناسان محترم انجمن اخلاق و عرفان یک تاپیک جامع و کاربردی خواهد بود .

    یا حق


    شادی و آرام نبود هر کرا وصل تو نیست / هر کرا وصل تو باشد هر چه باید جمله هست
    اگر لذت ترک لذت بدانی , دگر لذت نفس را لذت نخوانی
    انرژی هسته ای برای همه؛ سلاح هسته ای برای هیچکس

  2. صلوات ها 15


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,527
    حضور
    174 روز 22 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58310




    با نام و یاد دوست


    ازدواج و غرض از آن و برخی آداب آن توضیحاتی بفرمایید.


    کارشناس بحث: اویس



  5. صلوات ها 10


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    دانش
    نوشته
    3,182
    حضور
    55 روز 23 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    42
    صلوات
    30927



    ازدواج عبارت است از پیوند و محرمیت شرعی زن و مرد در راستای ايجاد يك زندگي مشترك توأم با تفاهم، محبت، پويايي و هدفمند برای بقای دائمی در نشئه مادی و استفاده از برکات آن توسط تولید نسل پاک و اثر گذاری دایمی از خود در عالم طبیعت، جهت هموار کردن مسیر تکامل معنوی و تامین آرامش و نیازهای روحی فرد در دنیا و آخرت.
    آنچنان که در تعریف فوق آمده است اطفاء و خاموش نمودن شهوت حیوانی، مدخلیت چندانی در غرض اصلی ازدواج از منظر حکیم و عارف ندارد بلکه آنچه در نظر ایشان مهم و ضروری است انشاء یک صورت انسانی و حفظ و تربیت آن بر اساس الگوهای شرعی و عقلی برای بهره برداری از خیرات و برکات نازل آن در دنیا و آخرت است. چرا که شخص پس از مفارقت روح و انتقال به نشئات مافوق و رویت کاستیهای نفسانی خود ناگزیر از جبران آنها از طریق آثاری است که از خود در دنیا به جای نهاده است که در اصطلاح شریعت از آن آثار تعبیر به باقیات الصالحات می شود. لذا غرض اصلی ازدواج نه اطفای شهوت حیوانی بلکه انشای صورتی انسانی برای بقا و اثر گذاری دائمی در نشئه مادی و بهرمندی از برکات حاصل از آن است.
    اینجا است که توجه به آداب و دستوراتی که از ناحیه شارع مقدس در این باره به ما رسیده بسیار لازم و ضروری می نماید که در ذیل به بخشی از مهمترین آنها اشاره ای مینمایم.
    ادامه دارد...



  7. صلوات ها 13


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    دانش
    نوشته
    3,182
    حضور
    55 روز 23 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    42
    صلوات
    30927



    یکی از مهمترین احادیث وارد در این باب حدیث شریفی است از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که در شب عروسی حضرت امیرالمومنین علیه السلام با فاطمه زهرا سلام الله علیها، به امام علی علیه السلام سفارش فرمودند که به جهت اهمیت حدیث ابتدا متن عربی آن را می آوریم و سپس آنرا ترجمه می نماییم.
    «أَوْصَى رَسُولُ اللَّهِ ص عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ ع فَقَالَ يَا عَلِيُّ إِذَا دَخَلَتِ الْعَرُوسُ بَيْتَكَ فَاخْلَعْ خُفَّهَا حِينَ تَجْلِسُ وَ اغْسِلْ رِجْلَيْهَا وَ صُبَّ الْمَاءَ مِنْ بَابِ دَارِكَ إِلَى أَقْصَى دَارِكَ فَإِنَّكَ إِذَا فَعَلْتَ ذَلِكَ أَخْرَجَ اللَّهُ مِنْ دَارِكَ سَبْعِينَ أَلْفَ لَوْنٍ مِنَ الْفَقْرِ وَ أَدْخَلَ فِيهَا سَبْعِينَ أَلْفَ لَوْنٍ [سَبْعِينَ لَوْناً] مِنَ الْبَرَكَةِ وَ أَنْزَلَ عَلَيْكَ سَبْعِينَ رَحْمَةً تُرَفْرِفُ عَلَى رَأْسِ الْعَرُوسِ حَتَّى تَنَالَ بَرَكَتُهَا كُلَّ زَاوِيَةٍ مِنْ بَيْتِكَ وَ تَأْمَنَ الْعَرُوسُ مِنَ الْجُنُونِ وَ الْجُذَامِ وَ الْبَرَصِ أَنْ يُصِيبَهَا مَا دَامَتْ فِي تِلْكَ الدَّارِ وَ امْنَعِ الْعَرُوسَ فِي أُسْبُوعِهَا مِنَ الْأَلْبَانِ وَ الْخَلِّ وَ الْكُزْبُرَةِ وَ التُّفَّاحِ الْحَامِضِ مِنْ هَذِهِ الْأَرْبَعَةِ الْأَشْيَاءِ.
    فَقَالَ عَلِيٌّ ع يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ لِأَيِّ شَيْ‏ءٍ أَمْنَعُهَا مِنْ هَذِهِ الْأَشْيَاءِ الْأَرْبَعَةِ؟ قَالَ لِأَنَّ الرَّحِمَ تَعْقَمُ وَ تَبْرُدُ مِنْ هَذِهِ الْأَرْبَعَةِ الْأَشْيَاءِ عَنِ الْوَلَدِ.
    فَقَالَ عَلِيٌّ ع يَا رَسُولَ اللَّهِ فَمَا بَالُ الْخَلِّ تَمْنَعُ مِنْهُ؟
    قَالَ إِذَا حَاضَتْ عَلَى الْخَلِّ لَمْ تَطْهُرْ أَبَداً طُهْراً بِتَمَامٍ وَ الْكُزْبُرَةُ تُثِيرُ الْحَيْضَ فِي بَطْنِهَا وَ تُشَدِّدُ عَلَيْهَا الْوِلَادَةَ وَ التُّفَّاحُ الْحَامِضُ يَقْطَعُ حَيْضَهَا فَيَصِيرُ دَاءً عَلَيْهَا ثُمَّ قَالَ يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعِ امْرَأَتَكَ فِي أَوَّلِ الشَّهْرِ وَ وَسَطِهِ وَ آخِرِهِ فَإِنَّ الْجُنُونَ وَ الْجُذَامَ وَ الْخَبَلَ يُسْرِعُ إِلَيْهَا وَ إِلَى وَلَدِهَا يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعِ امْرَأَتَكَ بَعْدَ الظُّهْرِ فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ فِي ذَلِكَ الْوَقْتِ يَكُونُ أَحْوَلَ الْعَيْنِ وَ الشَّيْطَانُ يَفْرَحُ بِالْحَوَلِ فِي الْإِنْسَانِ يَا عَلِيُّ لَا تَتَكَلَّمْ عِنْدَ الْجِمَاعِ فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ‏ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ لَا يُؤْمَنُ أَنْ يَكُونَ أَخْرَسَ وَ لَا يَنْظُرَنَّ أَحَدُكُمْ إِلَى فَرْجِ امْرَأَتِهِ وَ لْيَغُضَّ بَصَرَهُ عِنْدَ الْجِمَاعِ فَإِنَّ النَّظَرَ إِلَى الْفَرْجِ يُورِثُ الْعَمَى فِي الْوَلَدِ يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعِ امْرَأَتَكَ بِشَهْوَةِ امْرَأَةِ غَيْرِكَ فَإِنِّي أَخْشَى إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ أَنْ يَكُونَ مُخَنَّثاً مُؤَنَّثاً مُخَبَّلًا يَا عَلِيُّ مَنْ كَانَ جُنُباً فِي الْفِرَاشِ مَعَ امْرَأَتِهِ فَلَا يَقْرَأِ الْقُرْآنَ فَإِنِّي أَخْشَى أَنْ يَنْزِلُ عَلَيْهِمَا نَارٌ مِنَ السَّمَاءِ فَتُحْرِقَهُمَا يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعِ امْرَأَتَكَ إِلَّا وَ مَعَكَ خِرْقَةٌ وَ مَعَ أَهْلِكَ خِرْقَةٌ وَ لَا تَمْسَحَا بِخِرْقَةٍ وَاحِدَةٍ فَتَقَعَ الشَّهْوَةُ عَلَى الشَّهْوَةِ فَإِنَّ ذَلِكَ يُعْقِبُ الْعَدَاوَةَ بَيْنَكُمَا ثُمَّ يَرُدُّكُمَا إِلَى الْفُرْقَةِ وَ الطَّلَاقِ يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعِ امْرَأَتَكَ مِنْ قِيَامٍ فَإِنَّ ذَلِكَ مِنْ فِعْلِ الْحَمِيرِ وَ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ كَانَ بَوَّالًا فِي الْفِرَاشِ كَالْحَمِيرِ الْبَوَّالَةِ فِي كُلِّ مَكَانٍ يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعِ امْرَأَتَكَ فِي لَيْلَةِ الْفِطْرِ فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ لَمْ يَكُنْ ذَلِكَ الْوَلَدُ إِلَّا كَثِيرَ الشَّرِّ يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعِ امْرَأَتَكَ فِي لَيْلَةِ الْأَضْحَى فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ يَكُونُ لَهُ سِتُّ أَصَابِعَ أَوْ أَرْبَعُ أَصَابِعَ يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعِ امْرَأَتَكَ تَحْتَ شَجَرَةٍ مُثْمِرَةٍ فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ يَكُونُ جَلَّاداً قَتَّالًا عَرِيفاً [أَوْ عَرِيفاً] يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعْ أَهْلَكَ فِي وَجْهِ الشَّمْسِ وَ تَلَأْلُئِهَا إِلَّا أَنْ يُرْخَى سَتْرٌ فَيَسْتُرَكُمَا فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ لَا يَزَالُ فِي بُؤْسٍ وَ فَقْرٍ حَتَّى يَمُوتَ يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعْ أَهْلَكَ بَيْنَ الْأَذَانِ وَ الْإِقَامَةِ فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ يَكُونُ حَرِيصاً عَلَى إِهْرَاقِ الدِّمَاءِ يَا عَلِيُّ إِذَا حَمَلَتِ امْرَأَتُكَ فَلَا تُجَامِعْهَا إِلَّا وَ أَنْتَ عَلَى وُضُوءٍ فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ يَكُونُ أَعْمَى الْقَلْبِ بَخِيلَ الْيَدِ يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعْ أَهْلَكَ فِي النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ يَكُونُ مَشُوماً ذَا شَامَةٍ فِي وَجْهِهِ يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعْ أَهْلَكَ فِي آخِرِ دَرَجَةٍ مِنْهُ [مِنَ الشَّهْرِ] إِذَا بَقِيَ مِنْهُ يَوْمَانِ فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ‏ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ يَكُونُ عَشَّاراً أَوْ عَوْناً لِلظَّالِمِ وَ يَكُونُ هَلَاكُ فِئَامٍ مِنَ النَّاسِ عَلَى يَدَيْهِ يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعْ أَهْلَكَ عَلَى سُقُوفِ الْبُنْيَانِ فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ يَكُونُ مُنَافِقاً مُرَائِياً مُبْتَدِعاً يَا عَلِيُّ وَ إِذَا خَرَجْتَ فِي سَفَرٍ فَلَا تُجَامِعْ أَهْلَكَ تِلْكَ اللَّيْلَةَ فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ يُنْفِقُ مَالَهُ فِي غَيْرِ حَقٍّ وَ قَرَأَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كانُوا إِخْوانَ الشَّياطِينِ يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعِ امْرَأَتَكَ إِذَا خَرَجْتَ إِلَى سَفَرٍ مَسِيرَةَ ثَلَاثَةِ أَيَّامٍ وَ لَيَالِيهِنَّ فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ يَكُونُ عَوْناً لِكُلِّ ظَالِمٍ عَلَيْكَ يَا عَلِيُّ عَلَيْكَ بِالْجِمَاعِ لَيْلَةَ الْإِثْنَيْنِ فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ يَكُونُ حَافِظاً لِكِتَابِ اللَّهِ رَاضِياً بِمَا قَسَمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ يَا عَلِيُّ إِنْ جَامَعْتَ أَهْلَكَ فِي لَيْلَةِ الثَّلَاثَاءِ فَقُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ فَإِنَّهُ يُرْزَقُ الشَّهَادَةَ بَعْدَ شَهَادَةِ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ وَ لَا يُعَذِّبُهُ اللَّهُ مَعَ الْمُشْرِكِينَ وَ يَكُونُ طَيِّبَ النَّكْهَةِ مِنَ الْفَمِ رَحِيمَ الْقَلْبِ سَخِيَّ الْيَدِ طَاهِرَ اللِّسَانِ مِنَ الْغِيبَةِ وَ الْكَذِبِ وَ الْبُهْتَانِ يَا عَلِيُّ وَ إِنْ جَامَعْتَ أَهْلَكَ لَيْلَةَ الْخَمِيسِ فَقُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ فَإِنَّهُ يَكُونُ حَاكِماً مِنَ الْحُكَّامِ أَوْ عَالِماً مِنَ الْعُلَمَاءِ وَ إِنْ جَامَعْتَهَا يَوْمَ الْخَمِيسِ عِنْدَ زَوَالِ الشَّمْسِ عَنْ كَبِدِ السَّمَاءِ فَقُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ فَإِنَّ الشَّيْطَانَ لَا يَقْرَبُهُ حَتَّى يَشِيبَ وَ يَكُونُ فَهِماً وَ يَرْزُقُهُ اللَّهُ السَّلَامَةَ فِي الدِّينِ وَ الدُّنْيَا يَا عَلِيُّ فَإِنْ جَامَعْتَهَا لَيْلَةَ الْجُمُعَةِ وَ كَانَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ فَإِنَّهُ يَكُونُ خَطِيباً قَوَّالًا مُفَوَّهاً وَ إِنْ جَامَعْتَهَا يَوْمَ الْجُمُعَةِ بَعْدَ الْعَصْرِ فَقُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ فَإِنَّهُ يَكُونُ مَعْرُوفاً مَشْهُوراً عَالِماً وَ إِنْ جَامَعْتَهَا فِي لَيْلَةِ الْجُمُعَةِ بَعْدَ صَلَاةِ الْعِشَاءِ الْآخِرَةِ فَإِنَّهُ يُرْجَى أَنْ يَكُونَ لَكُمَا وَلَدٌ مِنَ الْأَبْدَالِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعْ أَهْلَكَ فِي أَوَّلِ سَاعَةٍ مِنَ اللَّيْلِ فَإِنَّهُ إِنْ قُضِيَ بَيْنَكُمَا وَلَدٌ لَا يُؤْمَنُ أَنْ يَكُونَ سَاحِراً مُؤْثِراً لِلدُّنْيَا عَلَى الْآخِرَةِ يَا عَلِيُّ احْفَظْ وَصِيَّتِي‏هَذِهِ كَمَا حَفِظْتُهَا عَنْ جَبْرَئِيل‏
    (أمالي صدوق، مجلس هشتاد و چهارم ص: 567)
    ادامه دارد...

    ویرایش توسط اویس : ۱۳۹۱/۱۲/۱۸ در ساعت ۱۳:۱۰


  9. صلوات ها 14


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    دانش
    نوشته
    3,182
    حضور
    55 روز 23 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    42
    صلوات
    30927



    یعنی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به على بن ابیطالب علیه السلام چنين سفارش كرد:
    اى على چون عروس را به خانه تو آرند وقتى نشست كفش او را بكن و پايش را بشو و آبش را بدر خانه‏ات بريز كه چون چنين كنى خدا از خانه‏ات هفتاد هزار رنگ فقر را ببرد و هفتاد هزار رنگ بركت در آن درآورد و هفتاد هزار رحمت بر تو فرو فرستد كه بر سر عروس بچرخد تا بركت آن بهر گوشه خانه‏ات برسد و خدا عروس را تا هنگامی که در آن خانه است از جنون و خوره و پيسى امان دهد و عروس را تا يك هفته از دوغ و سركه و گشنيز و سيب ترش منع كن.
    على گفت يا رسول اللَّه چرا او را از اين چهار چيز منع كنم؟
    فرمود: چون رحم از اين چهار عقيم شود و اولاد نياورد و حصير كف خانه از زن نازاد به است.
    على گفت: چطور سركه از او منع كند؟
    فرمود: چون بر سركه حائض گردد بطور كامل هرگز پاك نشود و گشنيز حيض را در درون او برانگيزد و زايش را سخت كند و سيب ترش حيض را ببندد و مايه درد شود.
    سپس فرمود: اى على با زنت اول و ميانه و آخر ماه مجامعت مكن كه ديوانگى و خوره و گيجى به او و فرزندش شتابند. بعد از ظهر جماع مكن كه اگر فرزندى آوريد قیچ (دوبین) باشد و شيطان به قيچى انسان شاد است، نزد جماع سخن مگو كه اگر فرزندى شود از گنگى در امان نيست مبادا كسى بفرج زنش بنگرد و بايد وقت جماع ديده بر هم نهد زيرا نظر بفرج مايه كورى فرزند است.
    اى على با زنت به عشق و هوس زن ديگرى مجامعت مكن كه مي ترسم اگر فرزندى شود خنثی و زن منش و گيج باشد، هر كه با زن خود در بستر جنب است قرآن نخواند كه ميترسم آتشى از آسمان فرود آيد و هر دو را بسوزاند.
    اى على جماع مكن جز آنكه خودت دستمالى داشته باشى و زنت دستمال ديگر با يك دستمال خود را پاك نكنيد كه شهوت بر شهوت افتد و مايه دشمنى است ميان شما و شما را به جدائى و طلاق كشد، ايستاده جماع مكن كه كار خران است و اگر فرزندى شود در بستر بول کند چون خر كه در هر جا بول کند.
    در شب فطر جماع مكن كه اگر فرزندى شود بسيار بد باشد، در شب عيد قربان جماع مكن كه فرزندی شش انگشت یا چهار انگشت آيد، زير درخت بار دار جماع مكن كه فرزند جلاد و آدمكش آيد، در برابر پرتو آفتاب جماع مكن، مگر با روپوش بر هر دو نفر كه اگر فرزند شود در سختى و فقر باشد تا بميرد، ميان اذان و اقامه جماع مكن كه فرزند خونخوار آيد.
    اى على چون زنت آبستن باشد بي وضوء با او جماع مكن كه فرزند كوردل و بخيل آيد در نيمه شعبان جماع مكن كه فرزند شوم و با خال چهره آيد، در آخر ماه دو روز از آن مانده جماع مكن كه فرزندی معاون ظالم آيد و جمعى از مردم بدستش هلاك شوند. بر سر پشت بامها جماع مكن كه فرزند منافق و رياكار و بدعت‏گذار آيد، چون قصد سفر دارى در شب جماع مكن كه فرزند ولخرج آيد، چون در سفرى رفتى تا سه شب و روز جماع مكن كه فرزند معاون هر ظالم بر تو آيد.
    ادامه دارد...
    اى على شب دوشنبه ملازم جماع باش كه اگر فرزندى آيد حافظ قرآن و راضى به قسمت خدا باشد.
    اى على اگر شب سه شنبه جماع كنى و فرزندى آيد پس از شهادت به شهادتين شهادت روزيش باشد و خدا با مشركانش كيفر نكند و بوى دهانش خوش باشد و رحم دل و با سخاوت و پاك زبان از غيبت و دروغ و بهتان است، اگر شب پنجشنبه جماع كنى و فرزندى آيد حاكمى از حكام گردد يا عالمى از علماء. در روز پنجشنبه ظهر هنگامی كه آفتاب در وسط آسمان است اگر فرزند آيد تا پير شود شيطان به او نزديك نگردد و با فهم باشد و در دين و دنيا سلامت روزيش گردد، در شب جمعه باشد و فرزند آيد سخنور و گويا و زبان آور شود و در روز جمعه پس از عصر باشد و فرزند آيد معروف و مشهور و دانشمند گردد در شب جمعه بعد از نماز عشاء باشد اميد فرزندى ميرود كه از ابدال باشد ان شاء اللَّه، اى على در ساعت اول شب با زنت جماع مكن كه اگر فرزندى شود بسا باشد جادوگر و دنيا طلب در آيد.
    اى على اين سفارش مرا بياد نگهدار چنانچه من از جبرئيل نگهداشتم.
    اگر خوانندگان محترم مایل به ادامه هستند میتوان در ادامه بحث به احادیثی از این دست بیشتر متبرک شد و اگر نه که به همین مقدار بسنده می کنیم.



  11. صلوات ها 14


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    علاقه
    خدا
    نوشته
    866
    حضور
    24 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    13
    صلوات
    5343



    نقل قول نوشته اصلی توسط اویس نمایش پست ها

    اگر خوانندگان محترم مایل به ادامه هستند میتوان در ادامه بحث به احادیثی از این دست بیشتر متبرک شد و اگر نه که به همین مقدار بسنده می کنیم.
    به نام خدا
    سلام
    جناب اویس گرامی
    مطالبی که تا کنون فرمودید بسیار ارزشمند است و امید وارم در ادامه به مباحث دیگر این تاپیک بپردازید . انشاالله .

    یا حق
    ویرایش توسط vahid_barvarz : ۱۳۹۱/۱۲/۱۸ در ساعت ۲۰:۴۸
    شادی و آرام نبود هر کرا وصل تو نیست / هر کرا وصل تو باشد هر چه باید جمله هست
    اگر لذت ترک لذت بدانی , دگر لذت نفس را لذت نخوانی
    انرژی هسته ای برای همه؛ سلاح هسته ای برای هیچکس

  13. صلوات ها 12


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    علاقه
    حضرت زهرا(س)،شهادت،شهدا،اهل بیت،هیئت
    نوشته
    1,018
    حضور
    4 روز 22 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    9134



    واقعا مایه تاسف هستش که همچین توصیه هایی رو در دوران عقد به جوانهای تازه ازدواج کرده نمیکنن ، واین فرهنگ امیدوارم هر چه زودتر جا بیافتد تا در جایی مثل دفترخانه با نیت رضایت خدا بروشوری تهیه شود به زوجها داده شود تا از سفارشات ناب ائمه استفاده شود تا لذت زندگی در افراد بیشتر و بیشتر شود ، انشاالله
    خدا قوت
    امام زمان (عج) فرمودند: برای فرج زیاد دعا کنید ، چرا که این زیاد دعا کردن خود فرج و گشایش کار شماست
    حی علی المهدی (عج)
    خدایا به مادرانمان و خواهرانمان بصیرت ، عفت و حجاب فاطمی عنایت کن
    اشهد ان فاطمة الزهرا عصمة الله کبری و حجة الله الحجج

  15. صلوات ها 13


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    اللهم عجل لولیک الفرج


    سلام

    ممنون

    یه سوال دارم

    کتابی هست به اسم آینن ازدواج اسلامی یا با همین مضمون؟

    می خواهم خودم رو برای ازدواج محیا کنم اما به شیوه اسلامی

    برای خواستگاری و عقد و شب زفاف و...

    اگر یه کتابی هم هست به اسم شناخت زن و مرد از دید اسلام و...
    معرفی می کنید؟

    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  17. صلوات ها 13


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    علوم دینی
    نوشته
    1,241
    حضور
    35 روز 16 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    145
    آپلود
    1
    گالری
    48
    صلوات
    8306



    نقل قول نوشته اصلی توسط کبوتر حرم الزهرا نمایش پست ها
    اللهم عجل لولیک الفرج


    سلام

    ممنون

    یه سوال دارم

    کتابی هست به اسم آینن ازدواج اسلامی یا با همین مضمون؟

    می خواهم خودم رو برای ازدواج محیا کنم اما به شیوه اسلامی

    برای خواستگاری و عقد و شب زفاف و...

    اگر یه کتابی هم هست به اسم شناخت زن و مرد از دید اسلام و...
    معرفی می کنید؟
    سلام من اینجا سلسه مقالاتی خوندم که خیلی خوب بود.(به نظرم از کتاب گلبرگ زندگی هم بهتر میاد!)
    http://www.askdin.com/thread21169.html

    وَ اللهِ اِن قَطَعــــــتُموا یَمینی

    اِنّی اُحامی اَبَداً عَن دینی




  19. صلوات ها 10


  20. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    دانش
    نوشته
    3,182
    حضور
    55 روز 23 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    42
    صلوات
    30927



    نقل قول نوشته اصلی توسط کبوتر حرم الزهرا نمایش پست ها
    یه سوال دارم
    کتابی هست به اسم آینن ازدواج اسلامی یا با همین مضمون؟
    می خواهم خودم رو برای ازدواج محیا کنم اما به شیوه اسلامی
    برای خواستگاری و عقد و شب زفاف و...
    اگر یه کتابی هم هست به اسم شناخت زن و مرد از دید اسلام و...
    معرفی می کنید؟
    سلام دوست خوبم جناب کبوتر حرم الزهرا
    در این تاپیک کتابهای بسیار خوبی در زمینه ازدواج و شناخت کامل زن و مرد و راههای تحکیم خانواده معرفی شده است که امیدوارم مورد استفاده شما و همه کاربران محترم قرار بگیرد.

    http://www.askdin.com/thread12247.html



  21. صلوات ها 10


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی چه عواملی باعث این همه تغییر منفی و پسرفت شده؟
    توسط مدیر ارجاع سوالات در انجمن جنگ نرم
    پاسخ: 71
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۲/۱۳, ۰۶:۵۵
  2. اگر بگویم ظهور واقع شده، چه می‌گویید؟
    توسط ahmad1811367 در انجمن ظهور و حکومت امام عصر
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۲/۱۲, ۲۳:۲۷
  3. جمع بندی وجوب تخییری و عینی
    توسط javad_joon در انجمن ساير موارد
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۲/۰۵, ۱۰:۱۹

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود