صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ابن تيميه را بهتر بشناسيم

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229

    ابن تيميه را بهتر بشناسيم




    با سلام و درود بر ره پويان راه حق و حقيت

    اين تايپيك صرفا جهت اطلاع برادر بزرگوارم جناب ohfreedom جهت شناخت بهتر ابن تيميه كه ايشان فرمودند عقيده ابن تيميه در باب تجسيم مربوط به او نيست ايجاد گرديد

    از دوستان بزرگوارم دعوت ميكنم بدور از تعصبات و بدور از هرگونه توهين مطالب وارده در اين باره را بيان فرمايند

    به ياري خداوند متعال در اين تايپيك به شناخت بهتر ابن تيميه مي پردازيم

    اصرار بر تجسيم
    ابن تيميه در يكي از فتاواي خود مي گويد " آنچه در قرآن و سنت ثابت شده و اجماع و اتفاق پيشينيان بر آن است حق مي باشد حال اگر اين امر لازم آيد كه خداوند متصف به جسميت است اشكالي ندارد زيرا لازمه حق نيز حق است
    كتاب الفتاوي لابن تيميه ج 5 ص 192

    ابن تيميه از ديدگاه اهل سنت
    با مراجعه به تاريخ پي مي بريم كه نه تنها علماي شيعه بلكه علماي اهل سنت نيز ابن تيميه را مورد حمله و جرح و طعن قرار داده اند اينك به عبارات برخي از علماي عامه اشاره مي كنيم

    1- ابن جُهبُل
    ابن تيميه ادعا كرده آنچه را خدا و رسولش و سابقون اوّلون از مهاجرين و انصار گفته اند مي گويد در حالي كه او مطالبي دارد كه هرگز هيچيك از آن ها را خدا و رسول و ... نگفته اند

    2- يافعي
    ابن تيميه مي گفت : خداوند روزي بر عرش به طور حقيقي استوار است و اينكه او به حرف و صوت سخن مي گويد در دمشق و ديگر مناطق ندا داده شد كه هر كس بر عقيده ابن تيميه باشد مال و خونش حلال است . او مسائل عجيب و غريبي را ادعا كرده كه بر او انكار شد و به سبب آن او را حبس نمودند زيرا آنها مباين با مذهب اهل سنت به حساب مي آيد او آنگاه قبايحي را مي شمارد و بدترين آنها را نهي زيارت قبر پيامبر دانسته است

    3- ابوبكر حصيني
    پس بدان من نظر كردم در سخن اين خبيث كه در قلب او مرض گمراهي است كسي كه دنبال مشتبهات قرآن و سنت به جهت ايجاد فتنه است كسي كه گروهي از عوام كه خداوند اراده هلاكشان كرده او را متابعت كرده اند در او اموري ديدم كه قدرت بر نطق آن را ندارم ... زيرا در آنها تكذيت پروردگار عاليمان است ...

    4- ابو حيّان اندلسي
    ابن حجر مي گويد : ابو حيّان در ابتدا ابن تيميه را تعظيم مي كرد و او را با قصيده ايي مدح كرده است ولي بعدها از او انحراف پيدا كرد و در تفسير صغيرش او را با بدي ياد كرده است و به او نسبت تجسيم داده است
    زبيدي از سُبكي نقل كرده است كه گفت " كتاب العرش " ابن تيميه ا ز قبيح ترين كتابهاي اوست و چون ابو حيّان از آن مطلّع شد دائما او را لعن مي كرد تا از دنيا رفت

    ادامه ...
    ویرایش توسط رحیق مختوم : ۱۳۹۱/۱۲/۰۴ در ساعت ۱۹:۵۸
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    مولفين يا مناظره كنندگاني كه بر رد عقائد ابن تيميه كتاب نوشته اند

    عده زيادي از علماي اهل سنت از عصر ابن تيميه تا كنون در رد او كتاب هاي بسياري تاليف كرده اند اينك اسامي برخي از اين كتابها را مي آورم

    1- قاضي محمد بن ابراهيم بن جماعه شافعي
    2- قاضي محمد بن حريري انصاري حنفي
    3- قاضي محمد بن ابوبكر مالكي
    4- قاضي احمد بن عمر مقدسي حنبلي
    5- حافظ مجتهد تقي الدين سُبكي در كتاب " الاعتبار ببقاء الجنه و النار " و در كتاب الدره المضيئه " و ...
    6- امام فقيه محمد بن عمر بن مكي معروف به ابن مرحّل ( 716 ه .ق )
    7- امام حافظ صلاح الدين علايي
    8- قاضي مفسر بدر الدين ابن جماعه
    9- امام احمد بن يحيي كلابي حلبي معروف به ابن جُبهُل
    10-امام قاضي جلال الدين قزويني
    11-قاضي كمال الدين ابن زملكاني
    12-قاضي صفي الدين هندي
    13-فقيه محدث علي بن محمد بن باجي شافعي
    14-مورخ فخر بن معلم قرشي در كتاب نجم المهتدي و رجم المعتدي
    15-حافظ ذهبي در النصيحه الذهبيه
    16-مفسر معروف ابو حيان اندلسي
    17-ابن بطوطه در رحله ابن بطوطه
    18-فقيه تاج الدين سُبكي در طبقات الشافعيه الكبري
    19-مورخ ابن شاكر كتبي در عيون التاريخ
    20-عمر بن ابي اليمن لخمي فاكهي مالكي در كتاب الدره المختاره
    21-قاضي محمد سعدي مصري اخنائي در كتاب المقاله المرضيه
    22-امام زواوي
    23-جوزجاني حنفي در كتاب الابحاث في الرد علي ابن تيميه
    24-ابن حجر عسقلاني در كتاب الدرر الكامنه في اعيان المائه الثامنه و در كتاب لسان الميزان و ...
    25-ولي الدين عراقي در كتاب الاجوبه في الرد علي الاسئله المكيه

    ادامه ...

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  5. صلوات ها 9


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    1- فقيه مورخ ابن قاضي شبهه شافعي در تاريخ ابن قاضي شبهه
    2- فقيه تقي الدين ابوبكر حصني شافعي در دفع شبه من شبَه و تمرَد
    3- ابن عرنه تونسي مالكي
    4- علاء الدين بخاري حنفي بنا بر نقل ابن حجر در الدرر الكامنه
    5- شيخ زروق فاسي مالكي
    6- حافظ سخاوي در الاعلان بالتوبيخ لم ذم التاريخ
    7- احمد بن محمد وتري در الروضه الناظرين
    8- ابن حجر هيثمي در الفتاوي الحديثيه و همچنين در كتاب الجوهر المنظم
    9- شيخ ابن عراق دمشقي
    10-جلال الدين دواني در شرح العضديه
    11-قاضي عبدالله مقري در نظم اللآلي في سلوك الامالي
    12-محدث محمد بن علان صديقي مكي در كتاب المبرد المبكي في رد الصارم المنكي
    13-شيخ منافي شافعي در كتاب شرح الشمائل
    14-قاضي بياضي حنفي در كتاب اشارات المرام من عبارات الامام
    15-شيخ خفاجي مصري حنفي در كتاب شرح الشفاء
    16-مورخ ابوالعباس احمد مقري در كتاب ازهار الرياض
    17-محمد زرقاني مالكي در كتاب شرح المواهب اللدنيه
    18-شيخ عبد الغني نابلسي
    19-فقيه محمد بن مهدي بن علي صيادي مشهور به رواس
    20-شيخ محمد ابوالهدي صيادي در كتاب قلاده الجوهر
    21-سلامه عزامي شافعي در كتاب البراهين الساطعه
    22-محمود خطَاب سُبكي در كتاب الدين الخالص
    23-محمد زاهد كوثري در كتاب مقالات الكوثري
    24-مفتي مصطفي بن احمد شطي حنبلي دمشقي در كتاب النقول الشرعيه
    25-شيخ محمد بخيت مطيعي مفتي مصر در كتاب تطهير الفؤاد من دنس الاعتقاد
    26-شيخ ابراهيم بن عثمان سمنودي مصري در كتاب نصره الامام السُبكي بّرد الصارم المنكي
    27-ابو حامد بن مرزوق عالم مكه در كتاب برائه الاشعريين من عقائد المخالفين
    28-شيخ منصور محمد بن عويس در كتاب ابن تيميه ليس سلفيا
    29-شيخ ابوالفضل عبد الله بن صديق غماري در كتاب اتقان الصنعه و همچنين در كتاب الصبح المسافر
    30-ابو الاشبال سالم بن جندان اندونزيايي در كتاب الخلاصه الكافيه في الاسانيد العاليه
    31-فقيه عبد الله هروي حبشي در كتاب المقالات السنيه و در كتاب صريح البيان

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  7. صلوات ها 9


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    رد آراء ابن تيميه از طرف علماي اهل سنت
    در طول تاريخ اسلام همه مسلمانان به پيروي از پيامبرشان به زيارت قبور رفته و سفر براي زيارت قبر رسول الله را از مستحبات موكد دانسته اند صحابه ديده بودند كه پيامبر به زيارت قبور شهداي احد و قبر والدين خويش زيارت مي كند اين سنت پيامبر با سخنان ايشان كه مي فرمود من زار قبري وجبت له شفاعتي تاكيد دو چندان يافت و موجب گرديد تا همه فقهاي اسلام زيارت قبر ايشان را مستحب بدانند و برخي مثل قاضي عياض در الشفاء در قرن ششم از اجماعي بودن آن سخن گفتند اما در قرن هشتم فردي از حنبليان بنام ابن تيميه با تفسير به راي و استناد به حديثي كه هيچ ربطي به زيارت قبور نداشت اين عمل را از مصاديق شرك دانست

    در طول شش قرن گذشته آثار فراواني بر نقد بدعتهاي ابن تيميه نوشته شده است در همان زمان قاضي مالكيان يعني اخنائي ردي بر ابن تيميه نگاشت و ابن تيميه به آن پاسخ داد آنگاه قاضي شافعيان تقي الدين سُبكي وارد ميدان شد و در نقد آراء ابن تيميه آثار متعددي تاليف كرد كه بدليل اتقان كار او ابن تيميه نتوانست به آن پاسخ دهد كتاب شفاء السقام ايشان يكي از بهترين نقدهايي است كه در طول تاريخ نوشته شده و به همين علت ماندگار گرديد
    مولف در اين كتاب بر رد ادعاي ابن تيميه كه مي گفت هيچگاه سلف براي زيارت قبر پيامبر سفر نكرده اند بسياري از سلف فقط به قصد زيارت قبر پيامبر مسافت هاي طولاني را مي پيمودند تا به سر قبر پيامبر حضور يابند و به ايشان سلام كنند .
    ابن عساكر در تاريخ دمشق نقل مي كند كه صحابي معروف بلال مؤذن پيامبر از جمله افرادي است كه به قصد زيارت پيامبر مي آمد و بعد از سلام به پيامبر و زيارت ايشان به شام باز مي گشت و جالب اينجاست كه صحابه ديگر اين عمل بلال را مي ديدند و اعتراضي بر ايشان نمي كردند كه چرا كار حرام و شرك آلودي انجام ميدهد بنا بر اين اجماع سكوتي صحابه نشان از صحت اين علم دارد
    سُبكي در فصل استحباب زيارت قبر پيامبر بر رد عقائد ابن تيميه از قول فقهاي اسلام مطالبي را مي آورد من جمله اينكه قاضي عياض ادعاي اجماع در اين زمينه مي كند و مارودي در احكام السلطانيه مي نويسد " و يستحب للحاج اذا فرغ من مكه ان يزور قبر النبي (ص) در اين جا تصريح دارند كه قبر پيامبر مستحب است نه مسجد النبي جالب اينجاست كه مولف از آثار حنابله و حنفيان تقل مي كند كه وقتي نزد قبر پيامبر رفتي شفاعت كن و به استناد آيه " و لو انهم اذ ظلموا انفسهم .... " از پيامبر طلب استغفار كن
    سُبكي از مغني ابن قدامه نيز عنوان يك فصل از كتاب را چنين نقل مي كند كه " فصل يستحب زياره قبر النبي "
    همچنين در كتاب شفاء قاضي عياض آمده است كه مالك بن انس به منصور عباسي گفت " لاترفع صوتك في هذا السمجد ... ان حرمته ميتا كحرمته حيا ... و هو وسيلتك و وسيله ابيك آدم الي الله يوم القيامه ... استقبله و استشفع به ..." و حاكم نيشابوري در المستدرك علي الصحيحين نيز اين حديث را آورده است

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  9. صلوات ها 9


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229

    ابن تيميه و پيروانش




    با سلام مجدد خدمت دوستان بزرگوار

    اخيرا به كتابي دست يافتم كه مناظره چند تن از علما و دانشمندان شيعه و اهل سنت در آن مطرح شد كه به بخشي از آن كه مرتبط با موضوع است را نوشته و به آن مي پردازم بديهي است اگر خداوند عمري به حقير عنايت بفرمايد بقيه مسائل در باب وهابيون را نيز آماده كرده و خواهم آورد

    در اين كتاب كه بنام حق با كيست تاليف يكي از نويسندگان معاصر بنام جناب ابوالفضل بهرام پور مي باشد يك عالم شيعي و چند تن از علماي اهل سنت از همه فرق در آن به تبادل افكار درباره مذاهب خودشان مي پردازند

       

    معرفي اجمالي اعضاي مناظره
    افراد حاضر در جلسه شامل يك نفر شيعه اثني عشري ، سه نفر وهابي و از ساير مذاهب از هر كدام به قرار زير مي باشند
    1- علي عبدالله فكرت (شيعه اثني عشري) : او يكي از عالمان حوزه علميه قم است . او مقدمات ادبيات عرب و فقه و اصول مقدماتي را در مشهد تحصيل كرده و بقيه تحصيلات خود را درتفسير و حديث و اعتقادات در قم به دست آورده است .
    2- ابوالاحكام بن شريح (وهابي) : او از مفتيان مكه و مدينه و از علماي بزرگ وهابي است كه در مدينه زندگي مي كند او مدرس حوزه ام القراي و صاحب كرسي فتوا بيان اعتقادات اسلامي بر اساس صحيحين است . او معتقد است آنهايي كه در بحث ها تحت تاثير طرف خود قرار مي گيرند و كوتاه مي آيند و يا به نفع خصم اقرار مي كنند ضعيف الايمان هستند .
    3- سلفيه اميه نهروان (وهابي) او مردي ميانسال و خوش بيان است او نظريه پرداز و مبلغ وهابيت مي باشد كه تحصيلات خود را در مراكز مدينه و مكه و در مركز ام القرا به پايان رسانيده است
    4- جسيم ابو سيف غشاوه ( وهابي) : او يكي از اهالي روستاهاي نجد زادگاه محمد بن عبد الوهاب است و تحصيلات ديني دارد كه بيشتر در امور قضائي است . او مردي درشت اندام و گاهي تند خو هست
    5- عمر عبدا لوافي حجر ( حنبلي ) : او مدرس مراكز ديني است كه در تفسير و علم حديث و امور اعتقادي تحصيلاتي دارد . وي مدرس علوم حديث بوده و بالاخص كارشناس دو كتاب صحيح بخاري و صحيح مسلم است كه آنها را تدريس مي كند .
    6- ابو جاثم (حنفي ) اهل پاكستان و از علماي معتبر ديني و از پيروان مذهب حنفي است كه بعدا به جمع مناظره كنندگان پيوسته است
    7- كاتب عثمان طه (مالكي) : او مورخ نويسنده و داراي تحصيلات ديني است وي از اهالي مصر است و با دوست خود عبد الصمد در همايش هاي بين المللي درباره اسلام صاحب مقالات و خطابات است
    8- دكتر عبدا لصمد هاشم (شافعي) : او داراي اطلاعات فقهي و حديثي است و داراي تحصيلات در رشته تفسير و كلام مي باشد . وي استاد چند دانشگاه از دانشگاهاي كشوردهاي اسلامي است . وي در ميان مسلمانان اروپا طرفداران زيادي دارد كا از او و دوستش كاتب عثمان طه براي ايراد سخنراني و پاسخ به سوالات همواره دعوت مي شود
    لازم به ذكر است كه عده ايي از متفكران آزاد انديش مذاهب اسلامي وقتي با اشكالات زيادي در بخشهاي مختلف ديني مثل اعتقادات ، احكام فقهي و يا احاديث كه به خرافه شييه تر است مواجه شده اند و پاسخ آنها را در مذهب خود نيافته اند اعتماد به مذهب خود را از دست داده و حاضر شدند پاسخ خود را از آراء متفكران ديگر مذاهب بگيرند ، لذا از هر مذهبي آراء كم اشكال ترش را اخذ كرده و به نوعي مجتهدانه مذهب خود را حفظ كرده اند . در واقع مذهب آنها با حفظ مذهب خود نوعي گرايش به مذهب تلفيقي است و جناب دكتر عثمان طه و دكتر عبد الصمد و همفكران آنها از جمله اين افرادند .
    در واكنش به پيدايش چنين آزاد انديشاني علماي هر مذهبي براي تقويت مذهب خود و تضعيف ديگر مذاهب كتاب مي نويسند و بعضي از آنها پا را فراتر از حد انصاف نهاده و براي جلوگيري از گريز پيروان خود به تهديد و تهمت و افتراء عليه ديگر مذاهب نيز متوسل مي شوند . طبعا آن مذهبي كه منطق قويتر و قدرت ارائه سندهاي معتبر تري دارد روشنفكران و آزاد انديشان بيشتري را به خود جذف مي كند و در نتيجه بيشتر مورد آماج حملات متعصبانه ديگران واقع مي شود .
    از آنجا كه علماي وهابيت به آراء مذاهب اسلامي ايرادهاي گوناگون اعتقادي و عبادي نسبت مي دهند در كتابهاي خود مي نويسند بنابر اين محور غالبي بحث هاي حاضران در مناظره بررسي صحت و سقم و سندهاي اين ايرادات است


    علي عبد الله فكرت (شيعه) :
    مانعي ندارد كه تعبير را عوض كنيم بنابر نقل كتب تاريخي خودتان آنها طلاجات حرم را به غنيمت بردند و حدود دو هزار نفر را به قتل رساندند و اين به دستور شيخ الاسلام محمد بن عبد الوهاب بوده است كه اين جنگ جنگ با شرك ناميده شد . (عنوان المجد في تاريخ النجد ج 1 ص 121 )
    جميل صدقي زهاوي درباره حمله اين لشكر به طائف مي نويسد آنها بزرگ و كوچك را از دم تيغ مي گذراندند زيرا كه آنها به آئين وهابيت ايمان نياوردند و حتي گروهي را كه در مسجد نماز مي خواندند را نيز كشتند با اين كه آنها شيعه هم نبودند و تعدادي قرآن و نسخه هايي از صحيح بخاري را پايمان كردند (الفجر الصادق ص 22) سپس به علماي مكه نوشتند كه اگر به آئين ما در نيائيد كافر هستيد .

    ابو الاحكام بن شريح (وهابي) :
    اين كه لشكر توحيد وهابيت حتي عده ايي را كه در مسجد نماز مي خواندند را كشتند و يا قرآن ها را پايمال كردند اشتباه سربازان بوده و يا خطا در اجتهاد صاحبان فتوا بوده است و چون جنگ براي توحيد بوده ثواب اين جهاد گناهانشان را مي شويد .

    دكتر عبد الصمد هاشم (شافعي) :
    برداشتي كه شما آقايان از اسلام داريد تحريف دين است و آن خون ريزي ها اصلا به جنگ هاي اسلامي شباهتي ندارد دوستان ما بايد از كشتارهاي غير قابل بخشش سلف خود بيزاري بجويند .

    علي عبد الله فكرت (شيعه) :
    آقاي دكتر !! در مقام بحث بايد تحمل را شعار خود قرار دهيم چون آقايان وهابي تصميم بر تحمل گرفته اند و عملا مناظره را پذيرفته اند اتفاق خوبي است . من سخني به نقل از محمد بن عبد الوهاب ديده ام كه او مي گفت : هر كشور و شهري كه داخل در مذهب و اطاعت من نشود د ر زمره بلاد مشركين محسوب ميشود چه شيعه و چه سني (الدرر السنيه ج 10 ص 12 و 64) .

    ايشان علما و مردم قبل از خود را كافر و مشرك مي داند و مي گويد توحيد اصيل را كسي قبل از من درك نكرده است و تنها من و پيروانم موحد راستين هستيم ( الدرر السنيه ج 10 ص 51) آيا چنين سخناني با روح مكتب سازگار است ؟؟؟؟!!!!!

    ادامه ...
    ویرایش توسط رحیق مختوم : ۱۳۹۱/۱۲/۰۵ در ساعت ۰۰:۳۵
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    علي عبد الله فكرت (شيعه) :
    من به جناب آقايان ابو الاحكام و سلف اميه و عمر عبد الوافي عرض كنم كارهايي كه از جامعه شما صادر مي شود بدتر از شرك است شما اين بدترين گناه را كه مرتكب آن شده ايد را چه مي گوئيد ؟؟
    شما مسلمانان را از ديدن آثار گذشتگان از جمله آثار بدر ، حديبييه ، حنين ، احزاب و غيره كه نشانه هايي از ايام الله و روزهايي است كه خداوند نصرت خود را بر پيامبر و مسلمانان نازل و مومنان را شاد كره منع كرده ايد .
    شما ناصر الباني را حمايت و كتاب " احكام الجنائز و بدعها " ي او را منتشر كرديد كه در آن علنا نبش قبر مطهر پيامبر را خواستار شده است و گفته ايد كه بدن مطهر بايد از مسجد بيرون برده شود شما چنين فرد ملحدي را به عنوان استاد و عضو مجلس اعلي براي جامعه اسلامي در مدينه منوره تعيين نموديد و وقتي ملك فيصل او را از مدينه بيرون كرد شما علماي وهابي او را دوباره به منصب اول باز گردانديد و هنوز هم كتابهاي ضد قرآن وسنت او را با ارزش معرفي مي كنيد

    سلف اميه نهروان (وهابي) :
    تو اين سخنان را براي تحريك افراد مذاهب اسلامي بر عليه ما مي گوئي و سندي هم بر آن ارائه نمي دهي

    علي عبد الله فكرت (شيعه):
    ابن تيميه گفته است بناي روي قبرهاي اهل بيت و صالحين از بدعت هاي جديد بوده و حرام است ( منهاج السنه ج 2 ص 437) ابن قيم شاگرد او گفته است تخريب مشاهد اهل بيت واجب است و يك روز هم تاخير جايز نيست زيرا آنها مانند بت لاي و عزي مي باشند (زاد المعاد ص 661) ناصر الدين الباني گفته است اگر دولت سعودي حامي توحيد است بر او واجب است كه گنبد خضراء را تخريب كند (تحذير المساجد من اتخاذ المساجد ، الباني ص 68)

    مفتيان فعلي مي گويند در مساجدي كه قبري است مانند مسجد النبي بر ولي مسلمين واجب است آن قبر را نبش كرده و تمام استخوانهاي جسد را به قبرستان ديگري منتقل كند تا نماز در آن جايز باشد . ابن جبرين جانشين بن باز مي گويد انهدام بناهاي ائمه اهل بيت و حرم هاي ائمه مذاهب اربعه واجب است تا مردم مرده پرستي نكنند (فتاوي اللجنه الدائمه للبحوث العلميه و الافتاء ج 9 ص 79 شماره 8263)

    ادامه ...

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  13. صلوات ها 8


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    كاتب عثمان طه (مالكي) :
    جناب سلف اميه (وهابي) ! شما بگوئيد آيا باز هم بر اين اسنادي كه علي عبدالله گفت ايراد داريد ؟ آقايان چرا حق پوشي مي كنيد من كه متخصص تاريخ و آثار باستاني هستم اخيرا توسط بستگانم در مدينه اخباري را مطلع شدم كه سخنان جناب علي عبد الله را تاييد مي كند
    شما هر ساله به بهانه هاي مختلف مانند حفظ و ترميم مسجد نبوي بسياري از آثار موجود در گوشه و كنار مسجد النبي را از بين مي بريد من برخودم لازم ميدانم كه حق را افشا كنم .
    تاريخ مسلّم مي گويد جسد مطهر پيامبر را در همان اتاقي كه مي زيست دفن كردند حال اگر بناي بر قبور حرام بود صحابه آن را حتما تخريب مي كردند و سپس اقدام به دفن او مي نمودند و تفاوتي نمي كند كه اين بنا قبل از دفن موجود باشد يا بعدا بنائي بسازند خانه پيامبر ديواري نداشت و اولين كسي كه بر آن ديوار كشيد عمر بن خطاب رضي الله عنه بود ، مردم از مزار پيامبر خاك مي بردند لذا عايشه ام المومنين دستور داد ديواري براي حفاظت از مزار مبارك بسازند . ( وفاء الوفاء ج 2 ص 541)

    علي عبد الله فكرت (شيعه) :
    من از جناب ابوالاحكام و همفكران او يك سوال جدي دارم كه بايد ما را روشن سازند . شما مي گوئيد ما بايد تمام بدعت ها را محو كنيم و از سلف صالح پيروي كنيم تا به اصل سنت عمل كرده باشيم . حال از شما ميپرسم آيا شما اعتقاد داريد كه اسلام و سنت و بدعت ها را بهتر از سلف صالح كه صحابه كرام و تابعين هستند مي فهميد ؟؟

    ادامه ...

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  15. صلوات ها 8


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    عمر عبد الوافي حجر (حنبلي) :
    البته نه ! و ما كوچكتر از آنيم كه خود را مقدم بر سلف صالح بدانيم . آيا شما ميخواهيد ما را مخالف سلف صالح و مردمي پخمه و احمق معرفي كنيد؟

    علي عبد الله فكرت (شيعه) :
    ولي بايد بگويم كه ابن تيميه و محمد بن عبدالوهاب و مفتيان شما در اين دام افتاده اند زيرا سلف صالح بهتر از شما مي فهميدند كه وجود بنا بر مزار پيامبر بدعت است يا نه پس آنها بايد آن را تخريب مي كردند
    آيا شما از عمر بن خطاب و صحابه پيامبر موحدتريد و آنها كه تخريب نكردند مشرك و صاحب بدعت بوده اند ؟
    پس در واقع مي گوييد سلف صالح سلف ناصالح و بدعت گذار بوده اند و ما در واقع " تبع صالحيم ".
    شما چقدر از تاريخ اسلام و عملكرد صحابه اول به دور هستيد كه وقتي ابوبكر وفات يافت همين صحابه و خليفه دوم او را در مسجد و كنار مزار پيامبر دفن كردند و بعدها همين كار در مورد دفن خليفه دوم انجام گرفت اما شما مي گوئيد وجود قبر در مسجد موجب جايز نبودن نماز در آن مي شود .

    دكتر عبد الصمد هاشم (شافعي) :
    من ميخواهم از وهابيت سنت شناس و مقدم بر صحابه صدر اسلام بپرسم قبرهاي مذاهب اربعه داراي بارگاه و قبه است كه پيروان مذاهب آنها را زيارت مي كنند اگر اين عمل خلاف سنت بود فقهاي مذاهب آن را منع مي كردند در حالي كه محمد بن ادريس شافعي رهبر ما مدتي كه در بغداد بود قبر شريف ابو حنيفه را زيارت مي كرد (تاريخ بغداد ج 1 ، مناقب خوارزمي ج 2 ص 199 ، المنتظم ابن جوزي ج 16 ص 1100 ).

    حالا شما ميخواهيد بگوئيد كه محمد بن عبد الوهاب اسلام شناس تر از امامان مذاهب بوده اند ؟ پس معلوم مي شود شما در مورد تخريب اين اماكن مقدس از سلف صالح پيروي نمي كنيد بلكه از جاي مشكوكي الهام ميگيريد .

    ادامه ...

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  17. صلوات ها 8


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    علي عبد الله فكرت (شيعه) :
    شما با تخريب خانه حضرت خديجه اولين يار با وفاي پيامبر اسلام همكاري كرديد همان مكاني كه وحي در آن نازل مي شد . شما بعد از تخريب اين مكان مقدس آنجا را به دستشويي و توالت تبديل كرديد . پس كجا رفت خوف و ترس شما از قهر و خشم مسلمانان ؟؟
    شما محل تولد پيامبر را كه از مكانهاي بسيار مقدس و مورد احترام مسلمين محسوب مي شد خراب كرديد و سپس آنجا را بازار چهارپايان و سپس با حيله و تزوير نام آنجا را كتابخانه گذاشتيد و اگر ممانعت ملك فهد نبود هم اكنون هم از آنجا چيزي باقي نمي ماند و سرنوشت خانه حضرت خديجه را پيدا مي كرد .
    اين اعمال تخريبي شما در مورد قبور اولياء و محو آثار مكه و مدينه و صحابه پيامبر جنايت بزرگي به اسلام و مسلمين است و كاملا بر خلاف سنت و قرآن كريم است .
    ببينيد قرآن كريم چگونه براي قدمگاه ابراهيم ارزش قائل شده و ميفرمايد " و اتخذوا من مقام ابراهيم مصلي " يعني از مقام و محل ايستادن ابراهيم براي خود نمازگاهي بگيريد ولي شما خانه خديجه و يا محل تولد پيامبر اسلام را كه بايد آنجا را مصلائي قرار داد تخريب كرديد .
    شما اين احاديث تكريم آثار نبوي را چه مي كنيد كه بيان ميدارند عبد الله بن عمر به محل جلوس پيامبر دست مي كشيد و تبرك مي جست (المغني ابن قدامه ج 3 ص 599 ) بوسيدن حجره پيامبر مستحب است (كشف القناع ج 2 ص 151)احمد بن حنبل و ديگران نقل كرده اند كه خلفاء بعد از پيامبر از چوب منبر او تبرك مي جستند (ثلاثيات احمد بن حنبل ج 2 ص 372)

    سلف اميه نهروان (وهابي) :
    جناب عمر عبد الوافي حجر تو كه مدرس صحيح بخاري و صحيح مسلم هستي چرا ساكت نشسته و مات و مبهوت شده ايي ؟ حرفي بزن و دفاعي بكن .

    ادامه ...

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  19. صلوات ها 7


  20. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    قرآن ، اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,921
    حضور
    15 روز 23 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    38
    آپلود
    0
    گالری
    115
    صلوات
    9229



    علي عبد الله فكرت (شيعه) :
    شما محمود حداد را دعوت كرديد و به او امكانات فراوان داديد تا در كتاب تخريجات به بزرگان دين جسارت كند شما در جوار قبر پيامبر دانشگاهي به نام الجامعه الاسلاميه تاسيس كرديد و مردم با خوشحالي فرزندان خود را در آنجا ثبت نام كردند تا تكاليف ديني شان را بياموزند و محبت پيامبر و اهل بيت و صحابه و تابعين كه به اسلام ياري داده اند به آنها تعليم شود ولي شما فرزندان مردم را به صورت افراد نظامي خشك و خشن تربيت كرده ايد تا اوامر شما را اجرا كنند به طوري كه بعضي از اين طلاب در كمين بعضي ديگر به تجسس مي پردازند تا كشف نمايند كه كدام يك از اين افراد به قبور اولياء احترام قائل شده و به زيارت آنها مي روند و كداميك به سيد المرسلين سلام مي دهند تا حكم محارب و بيگانه بودن ايشان را صادر كنيد و آنها را اخراج كرده و به مجازات برسانيد در عوض هر يك از طلاب فوق اگر از آراء شما پيروي كنند به آنها امامت و منصب مي دهيد تا در ميان علماي جديد و قديم ايجاد اختلاف كنند زيرا آن علما شما را تاييد نمي كنند .

    ايجاد اختلاف در ميان مسلمانان اروپا

    دكتر عبد الصمد هاشم (شافعي) :
    از آنجا كه من توسط مسلمانان اروپا و آمريكا براي تدريس و سخنراني دعوت مي شوم به عرض برسانم كه متاسفانه طلاب اعزامي از طرف وهابيت سعودي در كشورهاي خارجي اختلاف شديدي ميان مسلمانان آن نواحي ايجاد كرده اند و آرامش ديني آنها را به هم زده اند .

    در اغلب مناطق و نواحي آفريقا و آسيا اينان معركه گردان اختلافات شديد در بين مسلمانان شده اند . در اروپا و آمريكا و استراليا مشكلات رواني به وجود آورده اند كه در اين باره بايد تنها به خدا شكايت كرد . در ممالك ياد شده بن باز مفتي مدينه و عثمين با چوب تكفير در مساجد و ميان مسلمانان آتش كينه و درگيري ايجاد كرده اند و كار را بجايي رسانده اند كه آنها در نماز به يكديگر اقتدا نكرده و با هم ازدواج نمي كنند و با هم قطع رابطه كرده اند . آنها در آن مجامع مانع سخنراني علماي غير وهابي مي شوند و تاسف بار تر اين كه اين همه زشتي ها در مقابل چشمان اروپائيان انجام مي شود لذا آنها با ديدن اين وضعيت رغبت و گرايش به اسلام را براي هميشه از دست مي دهند .

    ادامه ...

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره اعوانه

  21. صلوات ها 8


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود