صفحه 1 از 28 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب: مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 18 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469

    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب: مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392




    دو کتاب داشتم که قرار بود در مرکز مشاوره مؤسسه امام خمینی چاپ شود.
    یکی کتاب احکام روان شناختی
    دوم احکام وسواسی ها( بی خیال درمانی)
    بعد از ارسال کتاب های و تصمیم نهایی برای واگذاری آنها به آن مرکز مسئول مرکز از نامساعد بودن بودجه آنجا سخن گفت به گونه ای که نتوانستند این کتاب را بدون دادن حق التألیف منتشر کنند.
    برای من بیشتر انتشارات این محتوا مهم است بنابراین تصمیم دارم
    به تدریج محتوای این دو کتاب را در دو تاپیک در سایت قرار دهم.

    شاید سئوالی در ذهن شما کاربران، مهمانان و کارشناسان معزز سایت مطرح شود و آن این که احکام روان شناختی این کتاب چه تفاوتی با نرم افزار احکام روان شناختی که جدیدا منتشر و رونمایی
    شد احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392در همین سایت چیست؟
    بله سئوال به جایی است.
    فرق این کتاب با نرم افزار احکام روان شناختی این است که کتاب گردآوری مسائل روان شناختی است که در کتب مراجع( استفتائات و رساله ها) و سایت ایشان بوده است به علاوه استفتائات شخصی که خودم از دفتر مراجع داشته ام در حالی که محتوای نرم افزار اغلب حاصل سئوالاتی بود که در خلال مشاوره ها برای مُراجع و مشاور مطرح می شد.

    این شب عزیر میلاد مبارک و فرخنده حضرت رسول - ص - و امام صادق -ع - را برای شروع مبارک می شمارم
    با درود بی کران برایشان شروع می کنم.
    از خداوند می خواهم این محتوا را مفید و قابل استفاده برای جامعه اسلامی به خصوص مراکز مشاوره، اساتید و دانشجویان روان شناس و روان پزشک قرار دهد.
    البته به دلیل این که سو استفاده از کتاب آماده زیاد است ناچارم براساس ساختار کتاب جلو نروم
    البته در آخر فایل پی دی اف کتاب را تقویم می کنم.

    معرفی کتاب: مشاوره زیر گنبد فیروزه ای



    در حوزه روان شناسی، نرم افزار احکام روان­شناختی بدیع و جدید بوده است.




    البته کار جدیدی دیگر در قالب کتاب به نام مشاوره زیر گنبد فیروزه ای انجام شده است که زیر نظر مرکز مشاوره مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم در دست چاپ است.




    ویژگی این کتاب این است که بر اساس کتب کلاسیک روان شناسی است و جاهایی که در روش های درمانی و اضول مشاوره، مشاوره خانواده، مشاوره ژنتیک، خانواده درمانی، زوج درمانی، رابطه درمانی و....بین روان شناسی و فقه اصطکاک شده یا احساس اصطکاک است مورد استفتا قرار گرفته است.




    این کار می تواند کمک زیادی به مذهبی و اسلامی کردن چهارچوب مشاوره کند و هرجا بین دین و روش های راهنمایی، مشاوره و روان درمانی تعارض باشد مشاوران و حتی مُراجعان نظر دین را لحاظ می کنند.



    در این کتاب



    ابتدا مسائل علمی روان شناسی باید شده است



    و سپس در هر بخش استفتائات متخصصان و مراجعان بیان شده است.






    به هستی یزدان گواهی دهیم

    روان را به دین آشنایی دهیم
    بهمن1391



    کتابخانه






    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392متن کتاب فرهنک نامه آرزو


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392نرم افزار احکام روان شناختی


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392الگوهاى رفتارى، جلد 14 امام على (ع) و بهداشت و درمان


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392الگوهاى رفتارى، جلد 13 امام على (عليه السلام) و مباحث تربيتى


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392شهادت آب


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392احكام خانواده(مطابق با فتاواي حضرت امام خميني (ره)) نام مولف : عبدالرحيم موگهى


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 احكام نماز نام مولف : محمد وحيدى


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 واجبات و محرمات در شرع اسلام مولف : آيت الله مشكينى


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 ترجمه تحريرالوسيله امام خمينى (قدس سره ) - جلد چهارم مترجم : سيّد محمّد باقر موسوى همدانى


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 ترجمه تحريرالوسيله امام خمينى (قدس سره ) - جلد سوم مترجم : سيّد محمّد باقر موسوى همدانى


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 ترجمه تحريرالوسيله امام خمينى (قدس سره ) - جلد دوم مترجم : سيّد محمّد باقر موسوى همدانى


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 ترجمه تحريرالوسيله امام خمينى (قدس سره ) - جلد اول مترجم : سيّد محمّد باقر موسوى همدانى


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 احكام پسران مولف : سيد مهدي آيت الهياحکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 راه سبز (احكام ويژه دختران دوره دبيرستان ) تهيه و تنظيم : ستاد اقامه نماز - وزارت آموزش و پرورشاحکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 راه سبز (احكام ويژه پسران دوره دبيرستان ) تهيه و تنظيم : ستاد اقامه نماز - وزارت آموزش و پرورش


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 احكام راه خوشبختى (احکام ويزه دختران دوره راهنمايي) تهيه و تنظيم : ستاد اقامه نماز - وزارت آموزش و پرورش


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 پرتوي از اسرار نماز تاليف : محسن قرائتى


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 احكام روابط زن و شوهر مؤلف : سيد مسعود معصومى


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 احكام بانوان مطابق با فتاواى حضرت آيت الله العظمى بهجت


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 پرتوى از اسرار حج اثر : عباسعلى زارعى سبزوارى


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 تحفه رضويه اثر : ملا محمد مهدى بن ابى ذر نراقى


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 تذكرة الاءحباب اثر : ملا احمد بن محمد مهدى نراقى


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 توضيح المسائل امام خمينى


    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392 استفتائات امام خمينى















    http://www.askdin.com/thread15618.html
    http://www.askdin.com/thread26979.html#post331977





    http://www.darooyab.ir/DrugGroups.aspx


    بانک اطلاعات دارویی ایران http://www.dici.ir/?cat=24


    اطلاعات دارویی و واژه نامهhttp://www.askdin.com/thread25728.html


    http://www.askdin.com/thread4893.html


    آداب آمیزش جنسیhttp://www.askdin.com/post316046-90.html


    کتابخانه دیجیتال







    ویرایش توسط حامی : ۱۳۹۲/۰۱/۱۵ در ساعت ۲۳:۴۴
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  2. صلوات ها 21


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 18 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    هيپنوتيزم 1
    سؤال: علم هيپنوتيزم در صورت معالجه بيماران و براى نمايش و هنرمندى و غيره در اسلام چه حكمى دارد؟

    آیت الله گلپایگانی: حرام است و براى معالجه در صورتى كه طريق معالجه منحصر به آن باشد و موجب كشف اسرار ديگران نشود اشكال ندارد.[1]

    ....................................

    [1] . گلپايگانى، سيد محمد رضا موسوى، مجمع المسائل ، 5 جلد، ص 300.
    ویرایش توسط حامی : ۱۳۹۱/۱۱/۰۹ در ساعت ۱۹:۱۰
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  5. صلوات ها 15


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 18 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    هيپنوتيزم 2
    سؤال2: هيپنوتيزم اگر به جهت درمان و به جهت تغيير عادت شخصى و ... بكار رود حلال است؟

    آیت الله گلپایگانی: اگر درمان منحصر به آن باشد، جواز بعيد نيست لكن اثبات انحصار درمان بان بسيار مشكل و بلكه غير ممكن است و در ساير موارد حرام است.[1]
    .......................................
    [1]. گلپايگانى، سيد محمد رضا موسوى، مجمع المسائل ، 5 جلد، ص 306.


    ویرایش توسط حامی : ۱۳۹۱/۱۱/۰۹ در ساعت ۱۹:۱۷
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  7. صلوات ها 13


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 18 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    هیپنوتیزم3
    سؤال3 :آیا هیپنوتیزم از نظر اسلام جایز است؟
    آیت الله فاضل لنکرانی: مشکل است.


    *مشکل است = احتیاط واجب

    .................................
    آیت الله فاضل لنکرانی؛ جامع المسائل، ج1 ، ص590.


    واقعیات و خرافات درباره هیپنوتیزم



    Myths About Hypnosis

    People often fear that being hypnotized will make them lose control, surrender their will, and result in their being dominated, but a hypnotic state is not the same thing as gullibility or weakness. Many people base their assumptions about hypnotism on stage acts but fail to take into account that stage hypnotists screen their volunteers to select those who are cooperative, with possible exhibitionist tendencies, as well as responsive to hypnosis. Stage acts help create a myth about hypnosis which discourages people from seeking legitimate hypnotherapy.
    Another myth about hypnosis is that people lose consciousness and have amnesia. A small percentage of subjects, who go into very deep levels of trance will fit this stereotype and have spontaneous amnesia. The majority of people remember everything that occurs in hypnosis. This is beneficial, because the most of what we want to accomplish in hypnosis may be done in a medium depth trance, where people tend to remember everything.
    In hypnosis, the patient is not under the control of the hypnotist. Hypnosis is not something imposed on people, but something they do for themselves. A hypnotist simply serves as a facilitator to guide them.



    .



    ویرایش توسط حامی : ۱۳۹۱/۱۱/۲۸ در ساعت ۱۰:۲۶
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  9. صلوات ها 10


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 18 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    افکار شیطانی

    سؤال 4: چگونه بر افكار شيطاني خود پيروز شويم؟

    آیت الله جوادی آملی: در روايات ما آمده است: براي انجام هر كار «بسم اللّه الرحمن الرحيم» بگوييد[1]؛ يعني كاري كه قصد انجام آن را داريد، بايد به گونه‏اي باشد كه در مدخل ورودي آن بتوان گفت: «خدايا به نام تو».
    به اين ترتيب، ما هيچ كاري را بدون مطالعه، تفكر و عاقبت سنجي انجام نمي‏دهيم؛ و علاوه بر اين، كارهايي را انجام مي‏دهيم كه بتوانيم در ابتداي آن بگوييم: «خدايا با نام تو آغاز مي‏كنم». چنين كاري يا واجب است يا مستحب. حرام و مكروه را نمي‏توان با نام خدا انجام داد. با اين تمهيد شيطان همواره در اسارت ماست.[2]

    [1] ـ وسائل الشيعه، ج 7، ص 170.
    [2]سایت آیت الله جوادی آملی تاریخ مراجعه بهمن 1391.
    ویرایش توسط حامی : ۱۳۹۱/۱۱/۱۴ در ساعت ۱۷:۵۷
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  11. صلوات ها 14


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 18 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    دعا درمانی ( Therapeutic Prayer )
    سؤال5 :اگر کسى در قبال نوشتن دعاهایى که در بعضى کتب براى شفا و سردرد و غیره پول بگیرد، چه حکمى دارد؟


    آیت الله فاضل لنکرانی: گرفتن پول در مورد امر مذکور مانعى ندارد، ولى لازم است قبلا معین شود یا بیش از اجرت المثل نباشد.[1]







    چند نکته کاربردی
    1. همان گونه که اگر ماشین مان خراب شود نزد تعمیرکار حاذق می بریم اگر خواستیم از دعادرمانی کمک بگیریم باید از اسلام شناس کمک بگیریم نه رمال و افراد بی سواد.
    2. دعا درمانی باید براساس ضوابط شرعی باشد و با خلاف شرع سازگاری ندارد. به عنوان نمونه برخی از افراد شیاد روی شکم یا ران نامحرم دعا می نویسند که این با شرع سازگاری ندارد.
    3. دعا درمانی را می توانیم به عنوان درمان مکمل استفاده کنیم بنابراین منافاتی با استفاده از داروهای شیمیایی ندارد.
    4. در روایت آمده دعا بدون عمل مانند تیراندازی باکمان بدون زه است. امام حسن و امام حسین با این که معصوم بودند و محبوب خدا برای معالجه حضرت علی از طبیب کمک گرفتند.
    5. بسیاری از دعا ها متناسب با نیاز در

    مفاتیح الجنان
    یا مصابیح الجنان
    یا مفــــــــــــــــاتیح نوین
    و صحیفه سجادیه
    آمده است و خودمان می توانیم به تناسب نیاز و خواسته از آن استفاده کنیم. مفــــــــــــــــاتیح نوین را می توانید از سایت آیت الله مکارم دانلود یا
    مطالعه کنید
    رهنمود های امام راحل درباره دعا
    امام خمینی(ره) در رفع شبهه ای که در مورد دعا طرح شده بود فرمود: "هیچ منافاتی بین به کار بستن اسباب طبیعت و رفتن پیش اطبا و کارمندان این جریانِ محکم طبیعت، با توسل به خدای عالم و طبیعت نیست، زیرا که جریان طبیعت نیز از مظاهر قدرت حق تعالی است و خدا است که به هر دارویی خاصیتی داده است. مگر آثاری که در داروی داروخانه ها می بینیم، از خودِ آن ها است. این آثاری است که خدای قادر عالم به این داروها داده است".
    دعا انسان را به عدم وابستگی به تعلقات مادی سـوق می‌دهد و همین امر در مهار بسیاری از مشکلات روحی که ناشی از حـرص و دل بـسـتگی به دنیا است, موثر است . بر این اساس امام راحـل(ره) در سـخـنـان خـود به نقش مهم دعا در تقویت روح انسان اشـاره می‌کـردنـد و می‌فرمودند:
    «این دعاها است که به تعبیر بـعـضـی از مـشـایخ ما قرآن صاعدند. می‌فرمودند که: قرآن, قرآن نـازل اسـت؛ آمـده اسـت به طرف پایین و دعا از پایین به بالا می‌رود, ایـن قـرآن صـاعد است... این ادعیه با یک زبان خاصی که در دعـاها هست, اینها این انسان را دستش را می‌گیرد و می‌بردش به بـالا, آن بـالایی که من و شما نمی‌توانیم بفهمیم, اهلش هستند... این دعاهایی که در ماه‌ها هست, در روزها هست, خصوصا در ماه رجب و شـعبان و ماه مبارک رمضان, این‌ها انسان را هم چو تقویت روحی می‌کـند و هم چو راه را برای انسان باز می‌کند و نورافکن است, بـرای ایـن کـه این بشر را از این ظلمت‌ها بیرون بیاورد و وارد نور بکند که معجزه آسا است.)( 6)
    نظر دانشمندان درباره دعا
    اگر چه دعا درماني‌ براي‌ مسلمانان‌ بسيار قابل‌ لمس‌ تر است‌ و‌ در آموزه‌ هاي‌ ديني آنان‌ به‌ توسل‌ و توكل‌ الهي‌بسیار تاكيد شده. اما محققان‌ در غرب و شرق كه‌ به‌ دوري‌ مردم‌ جوامع به اصطلاح مدرن از دعا و معنويت‌ واقفند ، به‌ تازگي‌ به‌ تحقيق‌ در اين‌ باره‌ علاقمند گشته و اقدام به معرفی انواع معنویت درمانی نموده اند .
    در سال‏هاى اخير مراكز تحقيقاتى مهمى در جهان تأسيس شده كه دستور كار آنها بررسى ارتباط بين دعا و سلامتى ، یا مذهب وسلامتی است و تاكنون صدها مطالعه در اين زمينه انجام شده که نتايج همه اين بررسى‏ها بر يك امر واحد اشاره مى‏كند و آن این است که : «ميزان‏ ابتلاء به بیماری ها و مرگ در افراد با ايمان كمتر از سايرين است و لذا اين افراد سلامتى جسمى، روانى و اجتماعى و همچنين، طول عمر و رضايت بيشترى از زندگى دارند.»
    دکترویکتورفرانکل روانشناس آلمانی می گوید : این رنج و درد نیست که باعث ناراحتی و اندوه ما می شود بلکه فقدان معنا در زندگی باعث ناراحتی ماست . وی بنیانگذار جدیدترین مکتب روان شناسی، بنام معنا درمانی یا (لوگو تراپی= logo therapy ) است .(7) محققين به اين نتيجه رسيده‏اند كه اصول مشتركى در دستورات مذهبى اديان عمده جهان وجود دارد كه از سلامتى پيروان آن‏ها محافظت مى‏كند . این اصول مشترک ریشه در معنویت دارد . معنويت عبارت از اعتقاد به خداوند و يا قدرت برترو یا هدفی والا در زندگی است . در طب معنوي تلاش مي شود از طرق مختلفي قدرت دفاع بيمار و اعتماد به نفس او را افزوده و به کنار آمدن او با مشکلات و بيماريهاي مزمن کمک نمايند. یکی از این روشها ، دعا می باشد که باعث آرامش و اطمینان مي گردد .

    از شاخصه‏ های مهم سلامت روان، کیفیت صحیح ارتباط با چهار عامل محرک و حرکت آفرین است که ایجاد خلل ارتباط با این چهار عامل، حیات انسانی و سلامت روان او را به خطر می‏اندازد.
    ۱) ارتباط با خدا؛
    ۲) ارتباط انسان با دیگران؛
    ۳) ارتباط انسان با طبیعت؛
    ۴) ارتباط انسان با خویشتن خویش.
    --- تحقيقات‌ نشان‌ مي‌دهد دعا خواندن‌ و ذكر گفتن‌ فشار خون‌ را پايين‌ مي‌آورد، ضربان‌ قلب‌ را آرام‌ مي كند و از بيماري هاي‌ مرتبط با سامانه‌ دفاعي‌ بدن‌ پيشگيري‌ مي‌ كند. بيماري‌هايي‌ همچون‌ ديابت‌، بسياري‌ از بيماريهاي‌ پوست‌ و مو ، برخي‌ از بيماري‌هاي‌ كليوي‌ و ريوي‌ و برخي‌ بيماري‌ هاي‌ عفوني‌ به‌ شدت‌ تحت‌ تاثير سامانه‌ دفاعي‌ بدن‌ هستند كه‌ دعا درماني‌ از تعداد موارد و شدت‌ اين‌ نوع‌ بيماري‌ ها در بدن‌ ما مي‌ كاهد. ‌دعا حتي‌ مي‌ تواند در جراحي‌ ها، به‌ بهبودي‌ زودتر بيماران‌ و كاهش‌ مقدار آنتي‌ بيوتيك‌ مورد نياز پس‌ از عمل‌ منجر شود.
    همچنين‌ در پزشكي‌ مدرن‌ امروز در تحقيقات‌ متعدد ثابت‌ شده‌ است‌که دعا ، در درمان‌ بيماران‌ اعصاب‌ و روان‌ و ‌ پيشگيري‌ از اين‌ بيماري‌ ها كه‌ در عصر حاضر شيوع‌ زيادي‌ يافته‌ است‌ تاثير به‌ سزايي‌ دارد.
    -- دکتر رندولف بايرد در بيمارستان عمومي شهر سان فرانسيسکو تحقيق جالبي انجام داده است. وي 393 بيمار را که در بخش مراقبت هاي قلبي بيمارستان بستري بوده اند در دو گروه قرار داد. در يک گروه به طور مرتب توسط افرادي خاص به عنوان دعا کننده، دعا مي شد و براي گروه دوم هيچگونه دعايي انجام نمي شد. هر دو گروه درمانهاي دارويي را به صورت مشابه دريافت مي کردند و از نظر سن، جنس، ميزان ابتلا به بيماري انسداد شرايين قلبي و... يکسان بودند.. ده ماه بعد نتايج شگفت انگيزي به دست آمد. بيماراني که برايشان دعا شده بود 5 برابر کمتر از بيماران دعا نشده به آنتي بيوتيک نياز پيدا کرده بودند. 2.5 برابر کمتر از بيماران دعا نشده دچار انسداد عروق قلب شده بودند و ميزان ايست قلبي در بيماران دعا شده کمتر بود.
    --- دكتر دتلولينك استاد روان شناسي عصبي در دانشگاه بن آلمان و متخصص اختلالات و بي نظمي درخواب معتقد است كه به وسيله دعا و نيايش قبل از خواب افراد مبتلا به كابوسهاي مستمر شبانه مي توانند كنترل خواب خود را دردست گرفته و كابوس تلخ خود را به روياي شيرين مبدل كنند. به گفته دكتر لينك خواندن منظم دعا قبل از خواب مي تواند از طريق زدودن افكار پليد و ناپاك از ذهن به رهايي افرادي كه از كابوسهاي وحشتناك رنج مي برند، كمك بزرگي بكند. به گفته اين دانشمند آلماني، شماري از بيماران مستاصل وي با استفاده از اين روش دعا درماني موفق شده اند تا سلامتي نسبي و خواب راحت خود را مجددا بازيابند.
    --- دکتر هوبرت بنسون نیز در کنفرانس ارزش هاي درماني دعا اعلام کرد : دعا خواندن مغز را بکار مي اندازد، عوارض ايدز را کاهش مي دهد ، از فشار خون مي کاهد ، نازايي را درمان مي کند. ....تکرار دعاها باعث کاهش ميزان تنفس و فعاليت موجي مغز مي شود و گاهي چنان قدرت درماني دارد که نياز به عمل جراحي يا درمان پر هزينه دارويي را از بين مي برد.
    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392--- يک دانشمند ژاپني، به نام دکتر ( ماسارو ایموتو ) تحقیقات گسترده ای بر روی آب ، به‌ وسيله فيزيک کوانتومي انجام داده ، و تاثیرات خارق‌العاده‌ي نيروي فکر و انديشه، الفاظ و کلمات، احساسات، دعا، و انواع صداها را بررسیکرده است . طبق اين کشفيات، نه‌ تنها ما مي‌توانيم بسیاری از مشکلاتمان را از طريق اين نيروها، به ‌خصوص نيروهاي معنوي و الهي، برطرف کنيم؛ بلکه مي‌توانيم بر ديگران و محيط پيرامونمان اثر گذاشته و زندگيمان را بهتر و شيرين‌تر کنيم. (8) در ایران هم دختر خانمی بنام (حمیده بی طرف) با اسما ءالهی و با خواندن قرآن ، این آزمایش را انجام میدهد و در جشنواره خوارزمی موفق به کسب رتبه میشود .
    دکتر ایموتو این پروژه را با نام ( 99 نام خدا در اسلام ) دارند ادامه میدهند.
    نقل قول مستقیم مطلبی از سایت آقای ماسارو ایموتو:
    That project is the 99 names of God in Islam. We are hoping to create a photograph book of crystals showing 99 different names of God. Below is a sample of how it looks like. There are 99 of those and we spend two years going through all of them. We formally asked Masaya to edit the design and hopefully the book will be ready within this year. With this I will debut my work in the Islamic world. I feel the increasing need to keep myself physically healthy for this.
    http://www.masaru-emoto.net/english/ediary.html#top
    ترجمه: این پروژه در اسلام "99 نام خدا" نامیده می شود. ما امیدواریم كه یك كتاب تصویری از كریستال ها چاپ كنیم كه 99 تا از اسامی خدا را نشان می دهند، شكل زیر نمونه ای از این است كه این كریستال ها چطور به نظر می آیند. از این كریستال ها 99 تا وجود دارند و ما 2 سال از وقتمان را صرف جمع كردن آنها كردیم ، ما به طور رسمی از "ماسایا" درخواست كردیم كه این طرح ها را دوباره تصحیح كند و ما امیدواریم كه این كار تا آخر سال به اتمام برسد. با این امر من اولین كار خود در دنیای اسلام را به انجام خواهم رساند. فكر كنم نیاز دارم خودم را از لحاظ جسمی سالم نگه دارم تا بتوانم این كار را به اتمام برسانم. (14)
    احکام روان شناختی 2 @ معرفی کتاب:  مشاوره زیر گنبد فیروزه ای : ت ن:1392


    -- پیر کوری برنده جایزه نوبل میگوید : همۀ علو م و تحقیقات و دعا برای آنست که خدا رازهای ابدی اش را بر ما آشکار کند . خداوند رازهایی دارد و فقط زمانی پرده از آنها بر میدارد که انسان مشتاقانه در جستجوی گشودن انها باشد . (9)
    --- الكسيس كارل ، فيزيولوژيست مشهور در اين باره مي‌گويد: «دعا و نماز قوي‌ترين نيرويي است كه انسان‌ها مي‌توانند ايجاد كنند؛‌ نيرويي است كه چون قوة‌ جاذبة‌ زمين،‌ وجود حقيقي دارد. از راه دعا، بشر مي‌كوشد نيروي محدود خود را با متوسّل شدن به منبع نامحدودي چون خدا افزايش دهد. هنگام دعا،‌ خود را به قوّة محركة پايان ناپذيري كه تمام كائنات را به هم پيوسته است،‌ متصل مي‌کند و از او قدرت مي گیرد. آثار دعا و نيايش در فعاليت‌هاي مغزي انسان يك نوع شكفتگي و انبساط باطني و گاه قهرماني و دلاوري را تحريك مي‌كند . » (10)
    پژوهش ها نشان داده اند؛ دعا و نيايش و نيروي شفابخش حاصل از آن موجب جلوگيري از رشد سلول هاي سرطاني، حفاظت از گلبول هاي قرمز خون، تغيير حالت شيميايي خون و افزايش اکسيژن رساني توسط خون به اندام ها و نيز بهبود سريع تر زخم ها و جراحات پوستي مي گردد.
    مطالعاتي که در زمينه ي دعا درماني از راه دور بر روي افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي، پُرفشاري خون، بيماري هاي ايدز وسرطان انجام گرفته نيز نشان دهنده ي تاثير مثبت دعا در سلامتي اين افراد است.
    مطالعات همچنين حاکي از تاثير دعا از راه دور بر رشد ميکروارگانيسم ها مي باشد. دعا داراي قابليت مقابله با بيماري هاي مسري نيز هست. در صورتي که دعا قادر به ايجاد تغييرات ژنتيکي در باکتري ها باشد، به طور مسلم در مورد انسان نيز اين امکان وجود دارد و در اين صورت ما به ژنومي که با آن متولد مي شويم، محدود نخواهيم بود. برخي از دانشمندان نيز مواردي را ارائه داده اند که نشان مي دهد عواطف و هيجانات انسان بر الگوي DNA (ماده ژنتيکي) وي تاثير گذار است.
    --- جک استاکي " Jack - Stucki " که يکي از پژوهشگران در زمينه دعا درماني است، تاثير دعا بر ميدان هاي الکترومغناطيسي بدن را بررسي نمود . او در اين مطالعه، ميزان فعاليت الکتريکي در مغز و سطح بدن افراد را در آزمايشگاه خود واقع در ايالت کلرادو اندازه گيري مي کرد. حدود 1000 مايل آن طرف تر در کاليفرنيا، گروه هاي معنوي براي تعدادي از اين افراد دعا مي کردند. نتيجه ي اين مطالعه نشان داد که بين ميزان فعاليت الکتريکي در بدن افرادي که براي شان دعا شده بود با افرادي که براي شان دعا نشده بود، اختلاف معني داري وجود دارد.
    در هنگام دعا، آگاهي جمعي ( دعای دسته جمعی ) مي تواند نيروي شفابخش عظيمي را ايجاد نمايد.
    -- دکتر پیرسل" Pearsall " فيزيک دان انگليسي، دعا و نيايش گروهي را به اشعه ليزر تشبيه مي کند که نيروي آن وابسته به هم زماني و حالت تجمعي امواج آن است.

    بر اساس مطالعات دکتر "والتر وستون "، برآيند ميدان هاي انرژي که به طور همزمان توليد مي شوند، نسبت به تک تک اين ميدان ها، به صورت تصاعدي افزايش مي يابد. براي مثال نيرويي که با دعا کردن هم زمان دو نفر به وجود مي آيد چهار برابر(2×2) نيروي تک تک آن ها است، در صورتي که اگر ده نفر با هم دعا کنند، قدرت آن صد برابر(10×10) بيشتر از زماني مي شود که هر کدام به تنهايي دعا مي کنند.
    دیـل کـارنگی می‌گوید: «دعا کردن سه احتیاج اصلی روان شناسی را کـه هـمـه کـس اعـم از مومن و مشرک در آن سهیم است, برآورده می‌کند:
    الـف) در مـوقع دعا کردن چیزهایی را که باعث زحمت و ناراحتی مـا شده است بر زبان جاری می‌سازیم؛ دعا کردن همان عمل یادداشت کردن روی کاغذ را انجام می‌دهد.
    ب) هـنـگام دعا کردن این احساس به ما دست می‌دهد که یک شریک غم پـیدا کرده‌ایم و تنها نیستیم. تمام پزشکان روان شناس تایید می‌کـنـند که وقتی ما گرفتار هیجان و غمهای فشرده در سینه و تالم روحـی هـستیم , برای معالجه لازم است مشکلات و گرفتاریهای خود را بـرای کسی بگوییم و به اصطلاح درد دل خود را خالی کنیم. وقتی که مـا نمی‌توانیم به هیچ کس دیگر بگوییم, همیشه می‌توانیم خداوند را محرم اسرار خود قرار دهیم.
    ج) دعا کردن انسان را وادار به کار می‌کند».( 11)
    در یک مطالعه بدون اینکه بیماران و کادر درمانی درباره مداخله و نحوه آن اطلاعی داشته باشند ، تاثیر دعا بر بارورسازی درون رحمی (IVF) را بررسی کردند. جالب اینکه بیماران در بیمارستانی در شهر سئول کشورکره بستری بودند ولی از عده ای در امریکا ،کانادا و استرالیا خواسته شده بود برای یک گروه از آنها دعا کنند. نتیجۀ ((میزان حاملگی دو برابر و جایگزینی تخمک به میزان دو برابر ))حیرت انگیز و از نظر آماری کاملا معنی دار بود .
    تعدادی از مطالعات در دانشگاه دوک نشان دادکه ترکیب مشارکت فعال در یک جامعه مذهبی و دعای مکرر اثرات فوق العاده ای روی فشار خون دارد. در دانشگاه کالیفرنیا 393 بیمار قلبی را به دو دسته تقسیم کردند که یک گروه را عده ای دیگر دعا می کردند و نتیجه گرفتند که گروه مورد دعا مرگ و میر کمتر و نیاز به مداخلات پزشکی کمتر داشتند .(12)
    چند نمونه از تحقیقات تجربی انجام شده در ایران
    تحقیقات تجربی انجام شده در ایران حاکی از آن است که میان باورهاو رفتار های مذهبی همچون نماز ، دعا، زیارت و توکل با افسردگی رابطه ای منفی وجود دارد . برای درمان اسکیزوفرنی حاد ، حملات مانیک ، موارد قصد خودکشی ،واکنش به مرگ ،جامعه ستیزی و الکلیسم ،درمان از راه دعا ونیایش بسیار موثر است .
    --- در پروژه ای بنام طرح ملی قلب سالم ، تاثیر روشهای کنترل استرس بر وقوع حوادث قلبی – عروقی بررسی شد.این تحقیق بر روی 12600 نفر از زنان و مردان ساکن شهرستانهای اصفهان – نجف آباد و اراک به تفکیک شهر و روستا با استفاده از مصاحبه انجام شد ، حدود 9/48 درصد زنان و 1/51 درصد مردان روستایی جهت مقابله با شرائط استرس زا از روش استمداد و کمک از خدا و ائمه اطهار و توسل به آنان استفاده کرده اند ، که این مقادیر برای زنان شهری 9/51 درصد و مردان شهری 1/48 درصد بوده که نشان میدهد موارد استفاده از این روش برای زنان و مردان چه در شهر و چه در روستا یکسان است .
    --- نتیجه یک تحقیق نیمه تجربی در بیمارستان دکتر شریعتی تهران در سال 1382 ، نشان داد که دو روش آرامسازی و تکرار اذکار مستحبی بر کاهش میزان اضطراب مؤثرند و میتوان از هر دو روش جهت کاهش اضطراب بیماران در روز قبل از عمل جراحی استفاده کرد .(**)
    --- در مطالعه ای که به بررسی تاثیر دعا و نیایش بر کنترل حملات صرع(اپی لپسی ) در بیماران صرعی دشت آزادگان طی سالهای1387- 1388 پرداخته است نتیجه میگیرد که آموزش دعا و نیایش در کنترل حملات صرع در بیماران نقش زیادی دارد و میتواند کیفیت زندگی وسطح سلامت روان آنها را بالا ببرد . واین امر پیامدهای مثبت فردی ، اجتماعی ، خانوادگی و اقتصادی را برای آنها بدنبال دارد .(***)(13)
    نتیجه
    دعا بر قراري ارتباطی از سر آگاهی و عشق به کمال مطلق وخدای یگانه است ، هر چند ممکن است اين کمال مطلق نامهاي مختلفي داشته باشد. دعا گفت و گویی دو طرفه میان خداوند و بنده اوست . دعا اعلام یک نیاز به موجودی بی نیاز، قدرتمند و بخشنده است. دعا درماني، از ماقبل تاريخ سابقه داشته و نوعي شفابخشی باستانى است كه با متوجه كردن ذهن و قلب به سوى ذات پروردگار انجام مى‏شود. بايد دانست دعا درمانی يک روش جايگزين نيست بلکه مکمل ساير درمانهاست که اخیراً جزو اصلی ترین تحقیقات علمی قرارگرفته است.



    منبع: انجمن تحقیقات طب سنتی ایران



    ..........................................
    [1] . آیت الله فاضل لنکرانی؛ جامع المسائل، ج1، ص590، سؤال 2204.
    ویرایش توسط حامی : ۱۳۹۴/۰۵/۰۸ در ساعت ۱۸:۲۰
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  13. صلوات ها 10


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 18 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469




    دعوت با عمل

    امام صادق سلام الله علیه:
    كُونُوا دُعاةً إِلَينا بِالكَفِّ عن مَحارِمِ اللَّهِ
    با خويشتندارى از حرام‏هاى خدا مردم را به سوى ما دعوت كنيد.

    دانش‌نامه قرآن و حدیث: ج 15, ص 218, ح 282



    ویرایش توسط حامی : ۱۳۹۱/۱۱/۱۱ در ساعت ۱۳:۴۴
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  15. صلوات ها 10


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 18 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    ساقط شدن تکالیف با اختلالات روانی
    سؤال6:تا چه حد از بيمارى‌ها و اختلالات روحى و روانى، باعث ساقط شدن نماز و روزه مى‌شود؟ تشخيص آن بر عهدۀ كيست؟

    آیت الله مکارم شیرازی: در صورتى كه عرفاً به او ديوانه و مجنون بگويند، و يا اينكه نتواند وقت نماز را تشخيص دهد، نماز از او ساقط مى‌شود.[1]
    .......................
    [1]. آيت الله مكارم، احكام پزشكى، ص 207‌.
    ویرایش توسط حامی : ۱۳۹۱/۱۱/۱۳ در ساعت ۱۶:۴۴
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  17. صلوات ها 9


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 18 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    سابقه اختلال روانی و حق فسخ
    سؤال7: زنى به صورت مزمن مبتلا به جنون دائم يا ادوارى بوده، و سوابق جنون و بسترى شدن در بيمارستان روانى را از شوهر مخفى نگاه داشته، و حتى پس از طرح دعوا از طرف مرد، نيز موضوع را انكار نموده است. مرد پس از ازدواج و دخول و گذشت چند سال، از نوع بيمارى و سوابق بسترى شدن قبلى زوجه در بيمارستان آگاهى نسبى يافته، و بلافاصله پس از اطّلاع، ضمن مشورت با حقوقدانها، اقدام به فسخ نكاح مى‌نمايد. حال اگر بيمارى فوق توسّط كميسيون پزشكى قانونى به صورت زير تأييد گردد: «زوجه داراى سابقه اختلال روانى و واجد علائم جنون حدّ اقلّ از سال 1367 (شش سال قبل از ازدواج) بوده، و در حال حاضر نيز دچار عوارض مزمن بيمارى است». در فرض مسأله آيا مرد حقّ فسخ دارد، و به زن مهريّه‌اى تعلّق مى‌گيرد؟

    آیت الله مکارم شیرازی: سابقه بيمارى روانى به تنهايى براى فسخ كافى نيست. و با توجّه به اين كه چند سال با او زندگى كرده، و آثار محسوسى در اين مدّت نبوده، نشان مى‌دهد كه بهبودى نسبى يافته است. و وجود عوارض غير محسوس، يا ضعيف گذشته، به تنهايى براى فسخ نكاح كافى نيست.[1]


    .................................................
    [1] . آیت الله مکارم شیرازی، احكام بانوان ؛ ص147.
    ویرایش توسط حامی : ۱۳۹۱/۱۱/۱۴ در ساعت ۱۱:۰۵
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  19. صلوات ها 7


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 18 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامی نمایش پست ها
    مزمن مبتلا به جنون دائم يا ادوارى
    در يک تقسيم کلي، دو نوع بيمار رواني وجود دارد:
    روان‌نژندي (نِوروز)
    اين اصطلاح شامل اختلالات خفيف رواني مي‌شود و علايم آن خستگي بسيار و شکايت‌هاي بدني، اختلال در حافظه و کنش‌هاي حسي‌ـ‌حرکتي، پريشاني و اضطراب مرضي است. نِوروز فقط بخشي از شخصيت بيمار را تحت تأثير قرار مي‌دهد و علايم آنها معمولاً با اضطراب بروز مي‌کند. در اين مورد، رابطة بيمار با واقعيت قطع نمي‌شود و علت اختلالات نوروتيک کارکردي است، نه عضوي؛ يعني نِوروز علت مشخص بدني ندارد و عضو مربوط سالم به نظر مي‌رسد؛ اما کارکرد آن داراي اختلال و بي‌نظمي است.
    روان‌پريشي (سايکوز)
    اين اصطلاح شامل انواع اختلالات شديد رواني، مانند اختلالات رواني‌ـ عضوي و اسکيزوفرني و برخي اختلالات خلقي است. اين اختلالات کل شخصيت فرد را فرا‌مي‌گيرد. بيماران روان‌پريش به بيماري خود بينش ندارند. به همين دليل، در پي درمان نيستند و نسبت به ترغيب ديگران به درمان مقاومت مي‌کنند و جبهه مي‌گيرند. تکلم پريشان (سخنان بي‌معنا و بي‌ربط) و رفتار آشفته (مانند آتش زدن خانه) دارند. آنها قادر به تفکيک تجربيات ذهني (توهم و هذيان) خود از واقعيت نيستند. بنابراين، ممکن است دچار «توهم» شوند؛ يعني بدون اينکه منشأ خارجي داشته باشد، صداهايي بشنوند يا چيزهايي ببينند و يا دچار «هذيان» شوند و خود را خدا، پيامبر يا مسئول يک مؤسسة بزرگ بدانند و گمان کنند که تحت تعقيب‌اند و افرادي قصد دارند که غذايشان را مسموم کنند. سايکوزها علت کارکردي (افسردگي دو‌قطبي و اسکيزوفرني و مانند اينها) و عضوي (فلج عمومي و جنون پيري و جنون الکلي) دارند.
    سايکوتيک‌ها غالباً براي خود و اطرافيان خود خطرناک‌اند. بنابراين، بايد به‌اجبار آنها را در بيمارستان بستري کرد. برخي از اين بيماران در بيمارستان بهبود مي‌يابند و برخي را تا مدت‌ها در آنجا نگاه مي‌دارند. در امريکا، تعداد تخت‌هايي که بيماران رواني اشغال کرده‌اند، بيش از همة تخت‌هايي است که بيماران ديگر در آنها بستري شده‌اند.
    سايکوزها به دو نوع ادواري و اطباقي(دائم العمر) تقسيم مي‌شوند. بسياري از اسکيزوفرني‌ها اطباقي هستند؛ اما مانيک‌ـ ‌دپرسيو1 و اختلالاتي مانند اسکيزوفرني عود‌کننده، سَندرُم‌هاي غيرعادي مانند کاتاتوني دوره‌اي و سايکوزهاي آتيپيکِ عودکننده، سايکوز سيکلوئيد(ادواري) هستند.2

    بیشتر بدانیم

    جنون ادواری مانیک دپرسیو یا دو قطبی
    اختلال دوقطبی چیست؟ قسمت اول
    علل وعلائم اختلال دوقطبی قسمت دوم
    علائم شیدائی اختلال دوقطبی قسمت سوم
    درمان اختلال دو قطبی: قسمت چهارم
    درمان اختلال دو قطبی: قسمت پنجم

    ...........................................

    جنون اطباقی یا دائمی اسکیزوفرنی

    پیشگیری از اسکیزوفرنی - روش کاهش ریسک
    تاثیرگذاری الکتروشوک در اسکیزوفرنیا
    عوارض جانبی مصرف داروهای ضدروان‌ پریشی
    روش‌های درمانی برای اسکیزوفرنی-2
    روش‌های درمانی برای اسکیزوفرنی-1
    علائم اسکيزوفرنيا ـ قسمت دوم
    علل اسکیزوفرنیا
    علائم اسکيزوفرنيا


    .................................................. ......
    (1) به این بیماری اختلال بای پلار،افسردگی دو قطبی و یا افسردگی - شیدایی نیز گفته می شود.
    (2)محمدتقی علوی و محمدحسین قدیری، مشاوره زیر گنبد فیروزه ای، مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی، قم

    ویرایش توسط حامی : ۱۳۹۵/۰۴/۱۵ در ساعت ۱۵:۵۴
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  21. صلوات ها 8


صفحه 1 از 28 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. فطریه رمضان امسال-1393-چه مبلغی است؟
    توسط hajmamad.b در انجمن متفرقه
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۵/۰۶, ۱۹:۳۶
  2. دانلود نسخه جدید نرم افزار قرآنی راشد(دیماه 1392)
    توسط بنده خدا... در انجمن رایانه مذهبی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۳, ۰۰:۴۳
  3. پاسخ: 98
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۲/۲۳, ۰۹:۳۲
  4. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۱۳, ۰۷:۳۱
  5. پاسخ: 31
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۰۷, ۱۰:۵۹

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۰۲/۰۱, ۰۱:۲۹ : 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود