جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: افطار کردن، یا افطار نکردن

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    نوشته
    35
    حضور
    2 روز 13 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    13
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    197

    افطار کردن، یا افطار نکردن




    سلام
    من حدیثی رو همین در فروم خوندم از امام صادق علیه السلام

    امام صادق(ع) از پدران خود و آنها از رسول خدا(ص) نقل کرده اند که: خداوند متعال هدیه‌ای به من و امتم کرامت فرمود که به امت‌های گذشته نداده است. عرض کردند آن هدیه چیست؟ فرمود اجازه افطار روزه و نصف نماز در مسافرت،پس هر کس چنین نکند هدیه خدا را رد کرده است

    حالا اگه کسی برای ثواب بیشتر یا برای به یاد بودن کسایی که ندارن افطار کنن، افطار نکنه، اونوقت قضیه چطور میشه؟! چکار باید کرد؟

    اجرتون با امام زمان(ع)

    کارشناس بحث: سمیع
    ویرایش توسط مدیر اجرایی : ۱۳۹۱/۱۱/۰۹ در ساعت ۰۸:۲۴

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    نقل قول نوشته اصلی توسط علی_ نمایش پست ها
    سلام
    من حدیثی رو همین در فروم خوندم از امام صادق علیه السلام

    امام صادق(ع) از پدران خود و آنها از رسول خدا(ص) نقل کرده اند که: خداوند متعال هدیه‌ای به من و امتم کرامت فرمود که به امت‌های گذشته نداده است. عرض کردند آن هدیه چیست؟ فرمود اجازه افطار روزه و نصف نماز در مسافرت،پس هر کس چنین نکند هدیه خدا را رد کرده است

    حالا اگه کسی برای ثواب بیشتر یا برای به یاد بودن کسایی که ندارن افطار کنن، افطار نکنه، اونوقت قضیه چطور میشه؟! چکار باید کرد؟

    اجرتون با امام زمان(ع)

    کارشناس بحث: سمیع
    باسمه تعالی
    باسلام:
    ما چون نسبت به حق تعالی عبد هستیم ،وظیفه ما انجام دادن بی چون وچرای دستورات مولا می باشد ،مانند یک طبیبی که برای بهبود سلامتی بیمارش دستوراتی را می دهد که باید بدون کم وزیاد کردن داروها برای سلامتی کامل جسمانی،آن داروها را مصرف کرد ،
    در مسایل معنوی هم به همین صورت است
    دستورات دینی مانند دندانه های یک کلید می باشد، که اگر یک دندانه کلید، کم باشد ویا زیاد باشد به هیچ وجه آن قفل،باز نخواهد شد
    لذا ما از پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم )که صاحب شریعت می باشند بالاتر نیستیم که وقتی در ماه رمضان سال هشتم هجری برای فتح مکه از مدینه خارج شدند ،وقتى حضرتش، كمى از مدينه فاصله گرفت، در نقطه اى به نام «كديد» آبى خواست و روزه خود را افطار نمود، و به همه دستور داد كه افطار كنند. گروه زيادى افطار كردند، ولى عده كمى تصور كردند كه اگر روزه بگيرند و با دهن روزه جهاد نمايند، پاداش آنها افزونتر خواهد بود. از اين نظر از شكستن روزه خوددارى نمودند.
    اين افراد ساده لوح، تصور نكردند كه پيامبرى كه دستور روزه در ماه رمضان را داده، همان پيامبر نيز دستور افطار داده است. اگر او رهبر سعادت و راهنماى حق مى باشد، در هر دو حالت و در هردو فرمان، خواهان سعادت و نيك فرجامى مردم است و تبعيض در دستورهى او نيست. پيامبر از امتناع اين دسته ناراحت شد و فرمود: آنان گروه گناهكار و سركش مى باشند.
    يك چنين سبقت و پيشى گيرى بر پيامبر، يك نوع انحراف از حق و حاكى از عدم ايمان كامل اين عده به پيامبر و شريعت او است.
    از اين نظر، قرآن چنين افرادى را ملامت كرده و مى گويد: «يا أيّهاالّذين آمنوا لا تقدّموا بين يدى الله و رسوله»(1) يعنى : اى افراد باايمان! بر خدا و پيامبر او سبقت نگيريد.
    موفق باشید:
    پی نوشت:
    1-«سيره حلبى »، ج 3/90. 2 ـ سوره حجرات 1
    ویرایش توسط سمیع : ۱۳۹۱/۱۱/۱۴ در ساعت ۱۴:۴۲

  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    باسمه تعالی

    جمع بندی:

    افطاار کردن یا افطار نکردن

    پرسش:


    اگر کسی برای ثواب بیشتر یا برای به یاد بودن کسایی که ندارن افطار کنند، در مسافرت افطار نکند، اونوقت قضیه چطور میشود؟! چکار باید کرد؟

    پاسخ:

    ما چون نسبت به حق تعالی عبد هستیم ،وظیفه ما انجام دادن بی چون وچرای دستورات مولا می باشد ،مانند یک طبیبی که برای بهبود سلامتی بیمارش دستوراتی را می دهد که باید بدون کم وزیاد کردن داروها برای سلامتی کامل جسمانی،آن داروها را مصرف کرد ،

    در مسایل معنوی هم به همین صورت است
    دستورات دینی مانند دندانه های یک کلید می باشد، که اگر یک دندانه کلید، کم باشد ویا زیاد باشد به هیچ وجه آن قفل،باز نخواهد شد
    لذا ما از پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم )که صاحب شریعت می باشند بالاتر نیستیم که وقتی در ماه رمضان سال هشتم هجری برای فتح مکه از مدینه خارج شدند ،وقتى حضرتش، كمى از مدينه فاصله گرفت، در نقطه اى به نام «كديد» آبى خواست و روزه خود را افطار نمود، و به همه دستور داد كه افطار كنند. گروه زيادى افطار كردند، ولى عده كمى تصور كردند كه اگر روزه بگيرند و با دهن روزه جهاد نمايند، پاداش آنها افزونتر خواهد بود. از اين نظر از شكستن روزه خوددارى نمودند.
    اين افراد ساده لوح، تصور نكردند كه پيامبرى كه دستور روزه در ماه رمضان را داده، همان پيامبر نيز دستور افطار داده است. اگر او رهبر سعادت و راهنماى حق مى باشد، در هر دو حالت و در هردو فرمان، خواهان سعادت و نيك فرجامى مردم است و تبعيض در دستوردهى او نيست. پيامبر از امتناع اين دسته ناراحت شد و فرمود: آنان گروه گناهكار و سركش مى باشند.
    يك چنين سبقت و پيشى گيرى بر پيامبر، يك نوع انحراف از حق و حاكى از عدم ايمان كامل اين عده به پيامبر و شريعت او است.
    از اين نظر، قرآن چنين افرادى را ملامت كرده و مى گويد: «يا أيّهاالّذين آمنوا لا تقدّموا بين يدى الله و رسوله»(1) يعنى : اى افراد باايمان! بر خدا و پيامبر او سبقت نگيريد.
    موفق باشید:
    پی نوشت:
    1-«سيره حلبى »، ج 3/90. 2 ـ سوره حجرات 1

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود