صفحه 1 از 9 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات مهدوی:::●●••▪▪··

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    266
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    7470

    ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات مهدوی:::●●••▪▪··




    ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات مهدوی:::●●••▪▪··


    سلام علیکم

    با توجه به سوالات متعددی که پیرامون مسائل مهدوی مطرح می شود و لزوم پاسخگویی متقن و کارشناسانه و نیز به جهت عدم پراکندگی سوالات دوستان ، در این بحث همکار ارجمند مان پاسخگوی محترم تاریخی جناب آقای مقداد به کلیه سوالات مهدوی پاسخ خواهند داد .

    لذا شما عزیزان می توانید تمام سوالات خود را در زمینه ولادت حضرت مهدی (ع} ، غیبت ، انتظار ، ظهور ، علائم ظهور، ویژگی های حکومت مهدوی .......... در این بحث مطرح نموده و پاسخ کارشناسانه دریافت نمائید

    التماس دعا


  2. صلوات ها 14


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    علاقه به شفا قطع نخاع هستم و 25 ساله هستم.
    نوشته
    6,641
    حضور
    37 روز 2 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    16940



    بسم الله
    يا مولا
    سلام به به خيلي خوب شد چون من مدير گروه محبان مهدي عج هستم چنين تاپيكي را ايجاد كردم دوستان گفتن بايد در سايت ايجاد بشه خوب ايجاد شد خيلي هم خوب حالا بپرسم؟يا نه؟
    بعضي سوال ها فكر كنم جاش نباشه
    يكي يكي بپرسم يا همه را بگذارم؟
    حالا اقا مقداد من دو سوال ميگذارم اگر درست بود بگو باقيش هم بگذارم
    سوال اول
    آيا امام زمان و حضرت عيسي در يک زمان ظهور مي کنند ؟
    سوال دو
    چه نوع انتظارى ارجح است ؟
    انشالله درست باشند
    موفق باشيد
    يا حق و يا مهدي عج

    رفيق بي كلك مادر

    قويترين درختان در كوير ميرويند من يك كويريم



  5. صلوات ها 11


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    180
    حضور
    7 روز 16 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    992



    سلام علیکم
    یک سوال هم بنده دارم :
    ایا تا کسی خودش را بطور کامل نساخته و تربیت نکرده است
    آیا وظیفه ای ( به هر وجه ) برای ارشاد دیگران و آماده سازی ظهور دارد ؟


    آیت الله حق شناس : اگر كسى گناه مي‌كند و اعمال حسنه هم انجام مي‌دهد، آن عمل صالح بدرد نمى‌خورد.
    بايد شطرالاجتناب را مدنظر خود قرار دهيد. اول بايد موانع (گناهان) را برداريد.
    آیت الله حق شناس : مذاكره‌ی علمی افضل است بر شب زنده‌دارى در شب قدر.



  7. صلوات ها 10


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,739
    حضور
    26 روز 19 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4711



    نقل قول نوشته اصلی توسط دايي حسن نمایش پست ها
    بسم الله
    يا مولا
    سلام به به خيلي خوب شد چون من مدير گروه محبان مهدي عج هستم چنين تاپيكي را ايجاد كردم دوستان گفتن بايد در سايت ايجاد بشه خوب ايجاد شد خيلي هم خوب حالا بپرسم؟يا نه؟
    بعضي سوال ها فكر كنم جاش نباشه
    يكي يكي بپرسم يا همه را بگذارم؟
    حالا اقا مقداد من دو سوال ميگذارم اگر درست بود بگو باقيش هم بگذارم
    سوال اول
    آيا امام زمان و حضرت عيسي در يک زمان ظهور مي کنند ؟
    انشالله درست باشند
    موفق باشيد
    يا حق و يا مهدي عج
    [/font]
    با عرض سلام و ادب
    از روايات موجود در اين زمينه به دست مي‏آيد كه بعد از ظهور حضرت حجة بن الحسن العسكري - ارواحنا له الفدا - حضرت مسيح(ع) از آسمان نزول خواهد كرد و در محضر آن حضرت حضور خواهد داشت. اين امر از امور قطعي و مسلّم نزد شيعه و همين‏طور اهل سنت است. روايات در اين باب متعدد است كه در اينجا به نقل چند روايت بسنده مي‏كنيم.
    1 - در حديث معراج، خداوند خطاب به پيامبر اسلام(ص) مي‏فرمايد: اي محمد، اين فضيلت را براي او (علي (ع)) قرار دادم كه از صلب او يازده مهدي (هدايتگر) خارج سازم... و آخرين آنها كسي است كه عيسي بن مريم، در نمازش به او اقتدا مي‏كند.(1)
    2 - رسول خدا(ص) مي‏فرمايد: [هنگامي كه قائم ما قيام كند] عيسي بن مريم در هنگام صبح به زمين فرود آيد؛ و او وزير دست راست قائم و نماينده و جانشين اوست. عيسي بن مريم از كرامت قائم ما، امنيت را در عالم گسترش مي‏دهد.(2)
    3- همچنین پيامبر اكرم(ص) مي‏فرمايد:
    «لن تُهلك اُمَّةٌ انأ في اولها و عيسي في آخرها و المهدي في وسطها»؛(3)
    امتي كه من در اول، عيسي(ع) در آخر و مهدي(ع) در وسط آن باشيم هرگز به هلاكت نمي‏افتند.
    این روایت صراحت بیشتری بر این مطلب دارد كه ظهور حضرت مهدي(ع) پيش از حضرت عيسي(ع) انجام مي‏گيرد، بنابراين حضرت مهدي(عج) ميانه امت پيامبر خواهد بود و منظور از وسط در روايت ذكر شده ما قبل آخر است و ميانه حقيقي نيست چون حضرت عيسي(ع) پس از حضرت مهدي(عج) خواهد آمد و حضور ايشان با حضور حضرت مهدي(عج) منافاتي نخواهد داشت. از اين روايت استفاده مي‏شود كه حضرت عيسي(ع) وحضرت مهدي(عج) با هم ظهور نمي‏كنند بلكه نخست حضرت مهدي(عج) و سپس بعد حضرت عيسي(ع) ظهور مي‏كنند.(4)

    پی نوشتها:
    (1). كمال الدين و تمام النعمه، شيخ صدوق، ج 1، ص 471.
    (2). همان، ج 5، ص 306.
    (3). كشف الغمه، ج 2، ص 484، الباب الثاني عشر.
    (4). يكصد پرسش وپاسخ پيرامون امام زمان(عج) علي رضا رجايي تهران، ص 211 به نقل از كفاية المطالب ، ضميمه البيان ، گنجي شافعي، ص 508.
    ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات مهدوی:::●●••▪▪··
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»

  9. صلوات ها 9


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,739
    حضور
    26 روز 19 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4711



    نقل قول نوشته اصلی توسط دايي حسن نمایش پست ها
    بسم الله
    يا مولا
    سلام به به خيلي خوب شد چون من مدير گروه محبان مهدي عج هستم چنين تاپيكي را ايجاد كردم دوستان گفتن بايد در سايت ايجاد بشه خوب ايجاد شد خيلي هم خوب حالا بپرسم؟يا نه؟
    بعضي سوال ها فكر كنم جاش نباشه
    يكي يكي بپرسم يا همه را بگذارم؟
    حالا اقا مقداد من دو سوال ميگذارم اگر درست بود بگو باقيش هم بگذارم
    سوال دو
    [/b]چه نوع انتظارى ارجح است ؟
    انشالله درست باشند
    موفق باشيد
    يا حق و يا مهدي عج
    با عرض سلام و ادب

    درك دقيق معناي انتظار مبتني بر فهم جامع انديشه مهدويت است وانديشه مهدويت را بايد با توجه به مجموعه معارف اسلامي و در راستاي هدف كلي دين اسلام د يد . بنا بر آموزه هاي ديني ، مهدي ( عج ) روزي ظهور كرده و وعده هاي الهي را به اجرا درمي آورد،او برپا كننده حكومت صالحان مي باشد و مومنان به ميزان ايمان وعمل صالحشان در حكومت مهدي ( عج ) قرب و منزلت دارند .اين انديشه پاياني زيبا و نوراني براي جريان زندگي انسان تصوير ميكند و عامل شعله ور شدن اميد در دل هاي مومنين است . اميد به ظهور مهدي ( عج ) همان اميد به خداست . اميد موتور حركت انسان در زندگي است و اميد به مهدي ( عج ) عامل حركت استوارتر انسان در مسير خوبي ها يعني همان هدف اصلي دين مي باشد .
    مقصود از انتظار فرج، اميد و دلبستگي به مهدي ( عج ) است. بنابراين انتظار فرج ارجح که مقصود دين است به تعبير شهيد مطهري ، انتظاري سازنده و نگه دارنده ، تعهدآور، نيروآفرين و تحرك بخش است . به گونه اي كه خود نوعي عبادت و حق پرستي است . برخي به خطا به گونه اي انديشه مهدويت را تصوير مي كنند كه انتظار براساس آن به معناي كمك به رشد ظلم و فساد و پرشدن دنيا از گناه مي باشد در حالي كه بي شك چنين اموري با هدف دين بيگانه است ، بنابراين انتظار و عشق به مهدي ؛ يعني ، عشق به همه خوبي ها و اميد اقامه همه خوبي ها در دنيا اين عشق و اميد عاملي است كه انسان را وا مي دارد تا هر چه بيشتر و محكم تر در راه خوبي ها قدم بردارد، پس انتظارفرج مسئوليت آفرين است.

    به تعبیری دیگر می توان گفت:انتظار ظهور منجي هيچ گاه به حقيقت نمي‏پيوندد مگر در صورتي كه سه عنصر اساسي در آن محقّق گردد:
    1 - عنصر عقيدتي:
    شخص منتظر بايد ايمان راسخي به حتمي بودن ظهور منجي ونجات‏بخشي او داشته باشد.

    2 - عنصر نفساني:
    زيرا شخص منتظر بايد در حالت آمادگي دائمي به سر ببرد.

    3 - عنصر عملي وسلوكي:
    شخص منتظر بايد به قدر استطاعت خود در سلوك ورفتارش زمينه‏هاي اجتماعي وفردي را براي ظهور منجي فراهم نمايد.
    با نبود هر يك از اين سه عنصر اساسي، انتظار حقيقتاً معنا پيدا نمي‏كند.

    منابع زير جهت مطالعه پیرامون شناخت انتظار ارجح و واقعی بسيار مفيد است :

    1- قيام و انقلاب مهدي ، شهيد مطهري ،صدرا، تهران ( اين كتاب اساسا" به معناي انتظار پرداخته است ) .

    2- امامت ومهدويت ، آيت الله صافي ، انتشارات اسلامي قم ، 1375 ( اين اثر به مجموعه اي از بحث ها پيرامون امام مهدي ( عج ) پرداخته و خصوص بحث انتظار نيز يكي از فصلهاي كتاب است ، ج 1، ص 351 - 398 ) .
    ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات مهدوی:::●●••▪▪··
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»

  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,739
    حضور
    26 روز 19 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4711



    نقل قول نوشته اصلی توسط الـــعبد نمایش پست ها
    سلام علیکم
    یک سوال هم بنده دارم :
    ایا تا کسی خودش را بطور کامل نساخته و تربیت نکرده است
    آیا وظیفه ای ( به هر وجه ) برای ارشاد دیگران و آماده سازی ظهور دارد ؟
    با عرض سلام و ادب
    همه ما این عبارت را شنیده ایم که:«منتظران مصلح خود باید صالح باشند». این عبارت دقیق و درستی است چون منتظر مهدي(عج) به كسي اطلاق مي شود كه خود را آمادة پذيرش رهنمودهاي حضرت نموده باشد؛ يعني صالح باشد. قرآن مي گويد: "إنّ الارض يرثها عبادي الصالحون؛(سوره انبیاء،آیه 105) حكومت زمين سرانجام به دست بندگان صالح ما خواهد افتاد". بندگان صالح، همان قومي هستند كه منتظر ظهور مهدي اند، همان انسان هاي پاكي كه پيش از قيام مهدي(عج) اقتدا به مهدي مي كنند و اين جز با داشتن صلاح و عمل صالح ممكن نيست. كسي كه خواهان عدالت و پاكي و گسترش آن در زمين است، منتظر واقعي امام زمان است و كسي مي تواند خواهان واقعي عدالت و پاكي باشد كه خود در اين راه باشد.

    از نظر عقلي‌، گناه‌ و تجاوز و معصيت‌ زشت‌ است‌. بنابراين‌ اگر كسي‌ بخواهد مخلص‌ترين‌ بندگان‌ خدا و از منتظران‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) باشد، بايد از او گناهي‌ سر نزند و از نظر انساني‌ كامل‌ باشد.

    سخن راهگشا و پرمعنای امام زمان(عج) این واقعیت را بیان می کند که منتظر و شیعه واقعی باید چگونه باشد.حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف در نامه اي به شيخ مفيد مي‌فرمايند : «اگر شیعیان ما، که خداوند بر انجام طاعت موفقشان بدارد، در وفا کردن به عهد ما همدل بودند، مبارکی ملاقات ما از آنها به تإخیر نمی افتاد و سعادت دیدار همراه با معرفت ما به سوی آنها می شتافت. پس ما را از آنها پوشیده نمی دارد، مگر همان چیزهای ناپسندی که از آنها به ما می رسد».(احتجاج،ج2ص 235 )

    بنابراین شرط اساسی برای کسی که می خواهد بعنوان منتظر واقعی در امر ظهور نقش آفرین باشد این است که خود باید صالح باشد.

    ممکن است كسي بگويد: خلقي كه در انتظار مصلح به سر مي برد، اگر صالح باشد، چه نيازي به مصلح دارد؟ پاسخش اين است كه نمي گوييم جهان بايد سراسر صالح باشد، تا نيازي به مصلح نداشته باشد، بلكه در اين جهان آشفته، آن كس كه در پي حضرت مهدي(عج) است، مي بايست همان گونه باشد. او نبايد منحرف و غرق در فساد و تجاوز و ستم باشد. فردي كه مدّعي است خواهان مصلح جهاني است، اگر در ادعاي خويش صادق باشد، مي بايست پرهيزكار باشد. كسي كه خواهان چيزي باشد، مطمئناً به دنبال آن مي رود.
    ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات مهدوی:::●●••▪▪··
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    علاقه به شفا قطع نخاع هستم و 25 ساله هستم.
    نوشته
    6,641
    حضور
    37 روز 2 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    16940

    سوال هاي مهدوي




    بسم الله
    يا مولا
    سلام آقا مقداد و تشكر از جواب سوالات دوستان و اعضاء گروه محبان مهدي عج
    حالا بريم.

    سوال سوم
    آيا شيطان به دست مبارك امام (عج) كشته خواهد شد؟

    داش مقداد من سوال ها را يكي يكي ميگذارم تا زياد نشه و دوستان استفاده كنند
    موفق باشيد
    التماس دعا
    يا حق و يا مهدي عج


    رفيق بي كلك مادر

    قويترين درختان در كوير ميرويند من يك كويريم



  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,739
    حضور
    26 روز 19 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4711



    نقل قول نوشته اصلی توسط دايي حسن نمایش پست ها
    بسم الله
    يا مولا
    سلام آقا مقداد و تشكر از جواب سوالات دوستان و اعضاء گروه محبان مهدي عج
    حالا بريم.

    سوال سوم
    آيا شيطان به دست مبارك امام (عج) كشته خواهد شد؟

    داش مقداد من سوال ها را يكي يكي ميگذارم تا زياد نشه و دوستان استفاده كنند
    موفق باشيد
    التماس دعا
    يا حق و يا مهدي عج

    با عرض سلام و ادب

    موضوع کشته شدن شیطان بدست امام زمان(عج) از موضوعات اختلافی است،که بنده مطالبی در این رابطه خدمت شما عرض می کنم:

    قبل از هر چيز لازم است بدانيم شيطان با ابليس تفاوت دارد. "شيطان‌" اسم عام و جنس است و به هر موجود موذي‌، منحرف كننده‌، طاغي و سركش كه از راه راست بركنار بوده و درصدد آزار ديگران است و مي‌خواهد ميان مردم دو دستگي و فساد به راه اندازد، گفته مي‌شود، خواه انساني باشد يا غير انساني‌. "وَكَذَ َلِكَ جَعَلْنَا لِكُل‌ِّ نَبِي‌ٍّ عَدُوًّا شَيَـَطِين‌َ الاْ ًِنس‌ِ وَالْجِن‌...{انعام‌،112} و بدين گونه براي هر پيامبر دشمني از شيطان‌هاي انس و جن برگماشتيم‌..." حتّي در روايات به ميكروب هم شيطان گفته شده است‌.

    "ابليس‌" اسم خاص و عَلم است و يكي از مصاديق شيطان است‌. شيطان به معناي عام آن‌، تا پايان دنيا خواهد بود.

    ابليس‌، همان است كه از دستور خداوند به سجده بر آدم سرپيچي كرد،و با سرپيچي از سجده‌، مورد لعن خداوند قرار گرفت و مطرود خداوند شد. پس از اين از خداوند درخواست كرد: « قَالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلَى يوْمِ يبْعَثُونَ» {حجر،36} : گفت پروردگارا، پس مرا تا روزي كه برانگيخته خواهد شد مهلت ده‌...».

    خداوند در پاسخ او فرمود: « قَالَ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ*إِلَى يوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ»{حجر،37و38} فرمود: تو از مهلت يافتگاني تا روز و وقت معلوم‌."

    در اين كه «وقت معلوم‌»چه روزي است‌، ميان مفسران اختلاف نظر است و روايات در اين مورد بيان‌هاي متفاوتي دارند.

    - نظر ابن عباس و مشهور مفسران اين است كه مراد از «وقت معلوم‌» پايان دورة تكليف و نفخة نخستين است‌؛ يعني نخستين باري كه اسرافيل در صور مي‌دمد كه با دميدن آن‌، همة مخلوقات جاندار مي‌ميرند، با نفخة دوم و دومين باري كه اسرافيل در صور مي‌دمد، همه زنده مي‌شوند. با دميدن صور دوم قيامت آغاز مي‌شود. ابليس از خدا خواست تا دميده شدن صور دوم كه روز بعث و برانگيختن است‌، زنده باشد. خدا به او فرمود، تا وقت معلوم يعني تا دميده شدن صور اول زنده خواهي بود، پس در فاصلة زماني ميان صور اول و دوم زنده نخواهد بود.

    امام صادق‌مي‌فرمايد: وقت معلوم روزي است كه نخستين بار در صور دميده مي‌شود، در اين هنگام ابليس مي‌ميرد و در فاصلة زماني ميان صور اول و دوم ابليس زنده نيست‌.{ر.ك‌: بحارالانوار، علامه مجلسي‌;، ج 11، ص 108، مؤسسة الوفأ، بيروت}.

    از اين كه ابليس ، در ادامه آيات مذكور در سوره مبارك اعراف و حجر، آن هم دوباره گفت: «همه آنان را اغوا مي كنم» گواه آن است او مي دانست تا آخرين فرد از افراد بشر زنده بوده، و به اغواي آنان دست رسي خواهد داشت؛ از اين رو، پيداست كه او از جمله «الي يوم الوقت المعلوم؛ تا روز وقت معلوم» فهميده بوده كه منظور از روز معلوم ، آخرين روز عمر بشر زندگي كننده بر روي زمين بوده ، و همين زمان، آخرين فرصتي است كه او مي تواند به كار اغواي خود ادامه دهد.

    - نظر ديگر اين است كه «وقت معلوم‌« را فقط خدا مي‌داند و براي ابليس مبهم است‌؛ زيرا اگر براي او مبهم نبود به معصيت تشويق مي‌شد.

    در برخي روايات آمده است‌: «وقت معلوم‌، روز قيام امام زمان‌(عج) است‌. و در برخي روايات گفته شده است‌: وقت معلوم پس از رجعت پيامبراسلام(ص)‌است‌. و ابليس بر صخره‌اي كه در بيت‌المقدس است به دست پيامبراسلام(ص)‌كشته خواهد شد.{ر.ك‌: بحار، همو، ج 11، ص 154 و 405}.

    علامة طباطبايي مفسّر كبير قرآن در مورد وقت معلوم مي‌فرمايد:

    « روز وقت معلوم كه سرآمد مهلت ابليس است‌، روزي است كه مجتمع بشري از گناه و شر رهايي يافته و به خير و صلاح خالص رسيده است‌. به طوري كه در روي زمين جز خدا پرستش نمي‌شود و بساط كفر و فسق و نفاق برچيده شده است‌، نه روز نفخة اول كه روز مرگ عمومي بشر است‌»{ر.ك‌: الميزان‌، ج 12، ص 160 و 161، دفتر انتشارات اسلامي‌}.

    با توجه به اختلاف مفسران و تفاوت روايات‌، نمي‌توان به صورت قطعي در سرنوشت ابليس پس از ظهور امام زمان‌(عج) اظهار نظر كرد.

    بنابر برخي روايات‌، ابليس پس از ظهور يا در زمان رجعت كشته مي‌شود و بنابر برخي روايات و نظر مشهور مفسران‌، ابليس پس از ظهور نيز زنده خواهد بود و با دميده شدن صور نخست‌، خواهد مرد.{ مجمع البيان‌، امين الاسلام طبرسي‌، ج 3، ص 337 ؛ تبيان‌، شيخ طوسي‌، ج 6، ص 335، تفسير نمونه‌، آيت اللّه مكارم شيرازي و ديگران‌، ج 1، ص 192 و ج 11، ص 71 و 72، }

    بر فرض پذيرش اين نظر كه ابليس بدست امام زمان(عج) به قتل خواهد رسيد لازم است به اين نكته مهم توجه داشته باشيم كه:

    قتل شيطان و ابليس به معناي از بين رفتن همه شياطين - به ويژه انسان هاي شيطان صفت نيست. زيرا تكليف برقرار است و تكليف دائرمدار اختيار خير و شر است و برخي انسان ها هستند كه نقش شيطان را بر عهده دارند. ضمن اين كه نفس اماره نيز است. اما رئيس شيطان ها - ابليس - كه نقش اساسي براي انحراف و گناه دارد از بين مي رود.
    ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات مهدوی:::●●••▪▪··
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»

  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    علاقه به شفا قطع نخاع هستم و 25 ساله هستم.
    نوشته
    6,641
    حضور
    37 روز 2 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    16940



    بسم الله
    يا مولا
    سلام آقا مقداد و تشكر از جواب سوالات دوستان و اعضاء گروه محبان مهدي عج
    حالا بريم.

    سوال جهارم
    چرا حضرت مهدي موعود(ع) مظلوم‌ترين فرد عالم است؟
    داش مقداد من سوال ها را يكي يكي ميگذارم تا زياد نشه و دوستان استفاده كنند
    موفق باشيد
    التماس دعا
    يا حق و يا مهدي عج


    رفيق بي كلك مادر

    قويترين درختان در كوير ميرويند من يك كويريم



  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,739
    حضور
    26 روز 19 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4711



    نقل قول نوشته اصلی توسط دايي حسن نمایش پست ها
    بسم الله
    يا مولا
    سلام آقا مقداد و تشكر از جواب سوالات دوستان و اعضاء گروه محبان مهدي عج
    حالا بريم.

    سوال جهارم
    چرا حضرت مهدي موعود(ع) مظلوم‌ترين فرد عالم است؟
    داش مقداد من سوال ها را يكي يكي ميگذارم تا زياد نشه و دوستان استفاده كنند
    موفق باشيد
    التماس دعا
    يا حق و يا مهدي عج


    ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات مهدوی:::●●••▪▪··

    با عرض سلام و ادب

    در روایات متعدد از مظلومیت و غربت امام زمان(عج) سخن به میان آمده است:

    امير مؤمنان علي (ع) در ترسيم مظلوميت و غربت فرزندش مهدي (عج) مي فرمايد: «صاحب هذا الا مر الشريدُ الطريدُ الفريدُ الوحيد؛ صاحب اين امر، همان رانده شدهِ دور شده يگانه و تنها است». (1) .
    در حديث ديگري حضرت علي (ع) تصريح مي کند به اين که او غريب است:
    سيأ تي الله بقوم يُحِبّهُم و يُحِبّونَهُ و يَملِکُ مَن هو بينهم غريب.... (2) .
    خداوند، گروهي را مي آورد که آنان را دوست دارد و آنان نيز او را دوست مي دارند و کسي که در ميان آنان غريب است، بر آنان حکومت مي کند.
    امام کاظم (ع) مي فرمايد: «هو الطريد الوحيد الغريب؛ او، همان رانده شدهِ يکه و تنهاي غريب است». (3) .
    حضرت، به حدّي مظلوم است که امام باقر (ع) مي فرمايد: «اگر او را مي شناختند، او را تکه تکه مي کردند». (4) .
    همچنین آمده است:همانند اذيت و آزارهايي که بر پيامبر (ص) پيش آمد، بر ايشان نيز وارد مي آيد و بلکه بيش تر. (5) .
    باز در بيان مظلوميت ايشان چنين آمده است که وقتي بر منبر کوفه مي نشيند و عهدنامهِ پيامبر (ص) را مي خواند، تمام افراد از اطراف او مي گريزند و تنها وزير او و يازده نفر نقيب باقي مي مانند؛ هر چند آنان باز مي گردند. (6) .

    اما دلیل مظلومیت آن حضرت را می توان در عوامل و حوادث زیر جستجو کرد،اما پيش از آنكه دلايل اين ادعا را بر شمارم , سخن آن عالم رباني مرحوم آيت الله شيخ علي اكبر اللهيان را به ياد مي آوریم كه فرمود : «تحمل زندگي با مشقت , از مرگ و شهادت سخت تر است ! و چرا چنين نباشد! دلاور مردي كه براي دفاع از حق , در خون خود فرو مي غلطد و به آني يا ساعتي زندگي دنيا را بدرود مي گويد تا در نعيم جاودان الهي متنعم گردد , بارها آسوده تر از فرزندي است كه بايد سالهاي سال در غربت و انزوا با لحظه لحظه عمر خويش يادآور شهادت و رسالت او باشد».

    اينك بيش از يازده قرن از عمر مقدس حضرت اباصالح المهدي عليه السلام مي گذرد. انتظار در نفس خود از سخت ترين حالات انساني است . با آنكه مي دانيم در طي اين قرون چشم هاي مقدس او شاهد و ناظر چه فجايع سخت و صعبي بوده است , مشاهده آن همه و نيز اين همه قتل عام ها , تجاوزها , حق كشي ها , آوارگي ها و... به تنهائي كافي است تا سخن صائب تبريزي را بپذيريم كه گفت :

    گرم است آفتاب روز قيامت وليك نيست سوزنده تر زسايه ديوار انتظار

    اما مهمترین ستم هایی که بر وجود نازنین آن حضرت روا داشته شده و مظلومین آن بزرگوار را سبب شده اند،عبارتند از:

    1 ـ اولين ستمي كه در حق آن گرامي رواداشته اند , از ناحيه اعتقاد پيروان سقيفه است كه مي گويند : در آخر زمان خداوند مرد مصلحي را بوجود مي آورد و او مهدي موعود است . بنابراين عقيده امام عصر عليه السلام در آخر زمان متولد خواهد شد و البته معلوم و معين نيز نيست كه از نسل كيست .
    در حالی که اصحاب حدیث متواترا از رسول خدا (ص) نقل نموده اند که حضرتش وجود مقدس حضرت مهدی، امام حی غائب قائم (ع)، را مشخصا از نسل امامان پاک و از صلب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نهمین نواده او و فرزند حضرت ابامحمد عسکری (ع) پیشوای یازدهم دانسته و معرفی فرموده است .

    2- پیش از تولد حضرت ولی عصر، ارواحنا له الفداء، کسانی به پا خاسته، خود را مهدی موعود خواندند . اینان اگر چه جان بر سر این ادعا نهادند و خداوند با افشای تزویر و ناکام ساختن ایشان، خط بطلان بر ادعای نابجایشان کشید، اما به هر حال این داعیه زمینه را برای دیگر مدعیان مهدویت فراهم آورد . و دیگر شیادان و راهزنان فکر و اندیشه را جرات بخشید تا با این حربه، خلق خدا را به گمراهی بکشانند و موجبات تفرقه هر چه بیشتر امت را فراهم آوردند .
    3 - در نخستین سال های زندگی آن سرور، عموی حضرتش، جعفر بن محمد الهادی ادعای امامت و جانشینی حضرت ابامحمد عسکری (ع) را نمود و کوشید با استفاده از حمایت خلفای عباسی، شیعیان را به خود جلب کند اما خدعه و فریبش بر ملا شد و به کذاب شهرت یافت .

    4 - در دوران غیبت صغری که امام (ع) به ترتیب عثمان بن سعید و فرزند وی محمد بن عثمان و نیز حسین بن روح نوبختی و سرانجام علی بن محمد سمری را به عنوان نواب خاص خود تعیین فرموده بود، جمعی منافق، نوبت به نوبت با ادعای نیابت امام به جلب توجه مردم پرداخته، در این راه به ترویج عقاید سخیفی چون تناسخ و حلول و نهایتا ایجاد انحراف و کژاندیشی در جامعه اسلامی دست یازیدند . از زمره این مدعیان می توان از شلمغانی، محمد بن نصیر نمیری، احمد بن هلال کرخی، حسین بن منصور حلاج، ابو محمد شریعی و محمد بن بلال نام برد . (7)

    5- اگر بپذیریم که هر گونه تهمت و افترایی بر عقاید حقه شیعه، در نفس خود ستمی به شیعیان محسوب می شود، به طور قطع و یقین این افتراها و تهمت ها بدوا ستم مضاعفی به ساحت مقدس امام عصر، ارواحنا فداه، است که پیشوای شیعیان می باشد . دست پلید وهابیان - که به تصریح مدارک تاریخی، ساخته و پرداخته صهیونیسم جهانی است - در نوشتن کتب متعدد و البته تکراری بر علیه عقاید منور شیعه چنان هتاک و بی باک است که گاه از شدت عصبیت و عناد مورد اعتراض برخی از عالم نمایان وهابی مسلک نیز قرار می گیرد .
    در هر حال هر گونه تهمت، دروغ و افترا به شیعه و باورهای اصیل و الهی آن را باید وجهی از وجوه مظلومیت مولایمان اباصالح المهدی (ع) بدانیم .

    6 - وجود مدعیان مهدویت در دوران غیبت کبری، بارزترین وجه ستم به ساحت مقدس امام (ع) است . اینان که غالبا دست پروردگان دوایر جاسوسی استکبار جهانی بوده و هستند، هر چند با استفاده از آرزومندی امت اسلام در مورد ظهور پیشوای غائب و بهره برداری از ساده لوحی جمعی عوام، داعیه خود را آغاز کرده و بدون استثنا رسوا و منکوب گردیده اند اما به هر حال گروهی را به خود خوانده و مقاصد استعماری را در ایجاد تنش و تفرقه امت اسلامی جامه عمل پوشانده و مهمتر کوشیده اند تا با حرکات سخیف خود امت شیعی را نسبت به اصل ظهور و تحقق حضور امام غائب دلسرد نموده مقدمه ای برای انکار وقوع و یا استبعاد حکومت جهانی امام (ع) فراهم آورند.

    7 - یکی از بارزترین انواع ستمی که در حق شیعه و به خصوص در حق امام عصر، ارواحنا له الفداء، روا داشته و می دارند، حرکت ناجوانمردانه تحریف در آثار است . از سال ها پیش خاصه از زمان وقوع انقلاب اسلامی ایران، دشمنان شیعه به ویژه پیروان وهابیت و نیز متعصبان اهل تسنن در هند و پاکستان و عربستان و . . . در چاپ کتب مرجع خود هر جا که نام مقدس حضرت مهدی (ع) در ضمن روایتی به تایید آمده، یا در هر موضع که محققان آنها از ازمنه قدیم در آثار خود حدیث یا سخنی را آورده اند که تصریح به حقانیت شیعه و ائمه اثنی عشر دارد، در چاپ های جدید آن آثار، نکات مزبور را حذف می کنند تا مورد استناد و استفاده نسل های آینده قرار نگیرد!


    پی نوشتها:
    (1) معجم احاديث الامام المهدي (عج)، ج 3، ح 595، ص 43.
    (2) روزگار رهايي، ج 2، ص 608 (به نقل از ينابيع الموده، ج 3، ص 131).
    (3) کمال الدين، باب 34.
    (4) معجم ا حاديث الاِمام المهدي (عج)، ج 3، ح 752، ص 229.
    (5) همان، ج 3، ح 833، ص 297، و ح 1072، ص 500.
    (6) همان، ج 4، ح 1098، ص 20؛ و کمال الدين، باب 58، ح 25.
    (7). ر . ک: زندگی دوازده امام، هاشم معروف الحسنی، ج 2، ذیل زندگانی امام عصر (ع) .
    ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات مهدوی:::●●••▪▪··
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»

  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 9 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 17
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۰۹, ۰۹:۴۴
  2. تو میایی ای پسر فاطمه
    توسط safareeshghe در انجمن مهدویت و آخرالزمان
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۲۰, ۱۹:۴۷
  3. پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۸, ۲۱:۴۲
  4. مقایسه ؛ بلایی خانمان سوز یا سکویی برای پرش؟؟؟؟؟
    توسط راهی در انجمن مهارت های زندگی
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۹, ۲۲:۰۲

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 9

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود