صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا در صحیح بخاری و صحیح مسلم به پیامبر اسلام و اهل بیت توهین شده است؟

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    136
    حضور
    4 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    80

    آیا در صحیح بخاری و صحیح مسلم به پیامبر اسلام و اهل بیت توهین شده است؟




    درود الله بر محمد نبی

    اصحابهم و ازواجهم

    با سلام خدمت دوستان عزیز.

    همانگونه که می دانید یکی از مهمترین کتب اهل سنت صحیحین است.

    لذا از دوستان می خواهیم اگر ادعایی در مورد توهین به نبی اکرم -ص- و یا خلفای راشدین و یا اهل بیت نبوت و یا... را در صحیح بخاری و یا صحیح مسلم دارند مطرح فرمایند.


    خواهشمندیم به منظور پیگیری راحت بحث و به نتیجه رسیدن فقط این 2 کتاب بررسی گردند.
    انشالله باشد که همگی رستگار شویم.


    کارشناس بحث : صالح


    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۱۰/۱۵ در ساعت ۱۰:۵۰

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    273
    حضور
    1 روز 18 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1185

    توهین بنی امیه به مقام رسالت در کتب معتبر عامه (پیروان خلفاء)




    با سلام به شما دوست عزیز
    نقل قول نوشته اصلی توسط مکه نمایش پست ها
    اگر ادعایی در مورد توهین به نبی اکرم -ص- و یا خلفای راشدین و یا اهل بیت نبوت و یا... را در صحیح بخاری و یا صحیح مسلم دارند مطرح فرمایند.
    یکی از مشکلات پیروان خلفاء، سنخیت نداشتن سه خلیفه اول با خلق و خوی حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) است، چراکه خلیفه نباید تفاوت فاحشی با مستخلف عنه داشته باشد، لذا جعل روایاتی برای کاستن شأن و جایگاه پیامبر و همسان سازی با خلفاء در دستور کار دستگاه تبلیغاتی و حدیث سازی بنی امیه قرار گرفت و داستان سرائی آغاز گشت، مطالبی مطرح شد که نمی توان به یک انسان معمولی نسبت داد.

    اینجانب ضمن عذر خواهی از روح بلند و مقام قدسی پیامبر، به یک نمونه از آنها اشاره می کنم:

    انس بن مالك ان رسول الله صلى الله عليه وسلم كان يدخل على أم حرام بنت ملحان فتطعمه وكانت أم حرام تحت عبادة بن الصامت فدخل عليها رسول الله صلى الله عليه وسلم يوما فأطعمته ثم جلست تفلي رأسه فنام رسول الله صلى الله عليه وسلم ثم استيقظ...
    انس بن مالک می گوید، پیامبر مکررا به خانه ام حرام (همسر عبادة بن صامت) وارد می شد و او به پیامبر غذا می داد، یک روز که پیامبر وارد شد، ام حرام به پیامبر غذا داد و شروع کرد به گرفتن شپش های سر پیامبر، آنگاه پیامبر خوابید سپس بیدار شد...(1)

    حال چگونه است که پیامبری که مظهر حیاء و عفاف است، مکررا در خانه زنی شوهردار وارد شود، آن زن کنار بستر پیامبر بنشیند و در حال گرفتن شپشهای سر، پیامبر به خواب رود، این صحنه های گناه آلود دلیل بی غیرتی عبادة بن صامت و بی دینی چنین پیامبری نیست؟ العیاذ بالله، ضمن اینکه پیامبر مظهر بهداشت بوده و شپش سر ...

    این است تصویر پیامبری که خلق عظیم و تقوای بی مثال داشته است، به نظر می رسد پیامبر اسلام با چنین دوستانی نیازی به دشمن نداشته باشد! دوستانی که نام خودساخته اهل سنت را ... بگذریم.

    فعلا همین یک روایت باشد تا سائر دوستان نیز از بوستان پیروان بنی امیه،‌ خار و خاشاکی دیگر نقل کنند.

    موفق باشید.
    ـــــــــــــــــ
    1. صحیح مسلم ج 6 ص 49.

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۱/۱۰/۱۵ در ساعت ۲۰:۵۴

  5. صلوات ها 10


  6. #3

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    (بحث دینی)
    نوشته
    1,294
    حضور
    18 روز 1 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4082



    سلام! من هم چند تا روایت شنیدم که هضمش برام سخته! خواهش میکنم یک کارشناس به من بگه اینا واقعا تو این کتاب ها هست یا نیست و اگر هست چطور با وجود این روایات این دو کتاب رو صحیح میدونن!
    قبل از نوشتن جدا از محضر پیامبرص عذرخواهم....

    پیامبراسلام (ص) در کنارخیابان و به صورت ایستاده بول مینمودند. بخاری ج1 ص 62

    مدتی بر پیامبر(ص) وحی نازل نمیشد،غم و اندوه آن حضرت زیاد شد و به کرات تصمیم گرفت،خودرا از بلندای کوه به پایین پرت کند،ولی هر بار جبرئیل مانع میشد و آن حضرت را دلداری میداد. بخاری ج8 ص67

    از انس روایت است که پیامبر(ص) در یک ساعت از شبانه روز با 11 تن از همسرانش نزدیکی میکرده و نیروی جنسی سی مرد را برای پیامبر(ص) براورد کرده است. بخاری ج 1 حدیث 265

    رسول خدا فرمود: برتری عایشه نسبت به زنان دیگر همانند برتری آبگوشت است نسبت به سایر غذاها بخاری ج3 ص1266 ح3250

    هی!! تو امروز برای امام زمان چیکار کردی؟


  7. صلوات ها 9


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    273
    حضور
    1 روز 18 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1185



    با سلام به شما دوست عزیز
    نقل قول نوشته اصلی توسط asad نمایش پست ها
    پیامبراسلام (ص) در کنارخیابان و به صورت ایستاده بول مینمودند. بخاری ج1 ص 62
    متن روایت فوق به این شرح است:

    عن حذيفة قال أتى النبي صلى الله عليه (و آله) و سلم سباطة قوم فبال قائما ثم دعا بماء فجئته بماء فتوضأ(1)

    در حالی که پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به اباذر دستور می دهد از خدا حیا کن، من هرگاه برای قضای حاجت می روم لباسم را بر سر انداخته بدنم را از روی حیای دو فرشته ای که با منند می پوشانم.(2)

    آیا امکان دارد پیامبری با چنین حیاء و نجابتی، جلوی چشم دیگران ایستاده بول نماید، و خود به توصیه ای که نموده عمل ننماید آنگاه از دیگران بخواهد به دستوراتش عمل کنند؟؟!!
    جعل کنندگان خزعبلات فوق علاوه بر بی دینی، کم حافظه نیز هستند.

    براستی اگر سران یکی از کشورها، نه! پیشنماز یک مسجد، نه! مدیر یک مدرسه! نه، یک آدم معمولی کنار خیابان ایستاده ادرار کند چه قضاوتی درباره او می شود؟؟!!

    این چه دروغی است که میمونهای امت پیامبر بر ایشان بسته اند! همانها که خداوند شجره ملعونه شان خوانده است(3)


    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۱/۱۰/۱۶ در ساعت ۰۹:۵۱

  9. صلوات ها 8


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    273
    حضور
    1 روز 18 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1185



    نقل قول نوشته اصلی توسط asad نمایش پست ها
    مدتی بر پیامبر(ص) وحی نازل نمیشد،غم و اندوه آن حضرت زیاد شد و به کرات تصمیم گرفت،خودرا از بلندای کوه به پایین پرت کند،ولی هر بار جبرئیل مانع میشد و آن حضرت را دلداری میداد. بخاری ج8 ص67
    متن عربی مطلب فوق به این شرح است:

    وفتر الوحي فترة حتى حزن النبي صلى الله عليه و (آله و) سلم فيما بلغنا حزنا غدا منه مرارا كي يتردى من رؤس شواهق الجبال فكلما أوفى بذروة جبل لكي يلقى منه نفسه تبدى له جبريل فقال يا محمد انك رسول الله حقا فيسكن لذلك جأشه وتقر نفسه فيرجع فإذا طالت عليه فترة الوحي غدا لمثل ذلك فإذا أوفى بذروة جبل تبدى له جبريل فقال له مثل ذلك(4)

    واقعا پیروی از خلفاء چه بلائی بر سر مذهب خودساخته شان آورده است، حاضرند برای مساوی قرار دادن پیامبر با خلفای خود تراشیده، پیامبرشان را در حد یک انسان عجول و کم صبر پائین آوردند!!

    پیامبرشان را شکاک در امر نبوت مطرح ساخته در حدی که جبرئیل باید تذکر دهد که تو حقیقتا پیامبر هستی و این کارها برای تو زشت است، و پس از این سخنان جبرئیل، آرامش به دل پیامبرشان راه یابد.

    وقتی پیامبرشان در پیامبری خودش شک کند، عمر بن خطاب جای خود دارد، او نیز حق دارد دائما شکاک در امر نبوت پیامبر باشد(5)

    علاوه بر اشکال فوق، تصمیم به خودکشی نیز اشتباه دیگری است که پیامبر آنان مرتکب شده است، مگر می شود پیامبرشان خودکشی را حرام بداند آنگاه خود اقدام به خودکشی نماید؟!

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۱/۱۰/۱۶ در ساعت ۰۹:۰۰

  11. صلوات ها 5


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    273
    حضور
    1 روز 18 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1185



    نقل قول نوشته اصلی توسط asad نمایش پست ها
    از انس روایت است که پیامبر(ص) در یک ساعت از شبانه روز با 11 تن از همسرانش نزدیکی میکرده و نیروی جنسی سی مرد را برای پیامبر(ص) براورد کرده است. بخاری ج 1 حدیث 265
    ضمن عذرخواهی مجدد از شخصیت ملکوتی پیامبر عظیم الشأن حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) متن عربی مطلب فوق چنین است:

    أنس بن مالك قال كان النبي صلى الله عليه و (آله و) سلم يدور على نسائه في الساعة الواحدة من الليل والنهار وهن احدى عشرة قال قلت لأنس أو كان يطيقه قال كنا نتحدث انه أعطى قوة ثلاثين.(6)

    انس چگونه می توانسته بفهمد که پیامبر در هر ملاقاتی که با همسرانش داشته، آمیزش نیز داشته است؟! آنهم در یک ساعت؟؟!! دروغ بودن این خبر واضح و آشکار است.

    براستی هدف چیست؟ جز پائین آوردن شأن و جایگاه یک انسان آسمانی در حد یک موجود بوالهوس و شهوتران،؟!! آنگاه اگر یک غیر مسلمان این مطالب را بخواند از قداست پیامبرشان چیزی باقی می ماند؟

    سلمان رشدی مرتد با توسل به همین خزعبلات پیروان خلفاء دست به تألیف رمان کذائی زده است، در واقع باید ترویج دهندگان اصلی مطالب رمان او را مرتد بدانیم.

    پیامبر ما چنین شخصی نیست، اما پیامبر آنان کسیت و چه می کند به خودشان مربوط است!!

    اشکالی ندارد نامشان را اهل سنت پیامبری اینچنینی بگذارند، اما اهل سنت پیامبر راستین، چنین جفنگیاتی در حق فرستاده آفریدگارشان را باور نخواهند کرد، چه زیبا گفت دکتر سماوی تیجانی که اهل سنت واقعی ما هستیم.(7)

    البته روایات فوق از انس بن مالک نقل شده است، که اگر راست نیز باشد، بازهم اعتباری ندارد زیرا انس شخصی است که با دستورات پیامبر خصوصا دستوراتی مبتنی بر تبعیت از امیرالمؤمنین علی علیه السلام مخالفت نموده و در واقع خیانت به رسالت کرده است، و روایات شخص خائن پذیرفته نیست، البته بررسی خیانتهای انس مجال دیگری می طلبد.

    موفق باشید.
    ــــــــــــــ
    1. صحیح بخاری، کتاب الوضوء باب المسح علی الخفین ج 1 ص 62، صحیح مسلم، کتاب الطهاره باب المسح علی الخفین ج 1 ص 157، ناگفته نماند خزعبلات اینچنینی در سائر کتب معتبر!! پیروان خلفاء وجود دارد.
    2. امالی شیخ طوسی ص 534.
    3. آیه الشجرة الملعونة فی القرآن، به بنی امیه تفسیر شده است،‌ ر.ک: آیه 60 سوره اسراء و تفاسیر پیروان خلفاء در ذیل آیه.
    4.صحیح بخاری کتاب الحیل باب التعبیر ج 8 ص 68.
    5.ر.ک: صلح حدیبیه در کتاب مصنف عبدالرزاق ج 5 ص 339، کتاب المغازی ج 5 ص 339. قابل توجه اینکه عبدالرزاق استاد بخاری است.
    6.بخاری کتاب الغسل ج 1 ص 71.
    7. ایشان کتابی به همین نام نوشته اند.

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۱/۱۰/۱۶ در ساعت ۰۹:۵۵

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    با سلام

    البته در تکمیل مطالب در مورد ورود و خواب پیامبر (ص) در منزل نامحرم روایاتی دیگر هم آمده :

    وَحَدَّثَنِى مُحَمَّدُ بْنُ رَافِعٍ حَدَّثَنَا حُجَيْنُ بْنُ الْمُثَنَّى حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ - وَهُوَ ابْنُ أَبِى سَلَمَةَ - عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِى طَلْحَةَ عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ كَانَ النَّبِىُّ -صلى الله عليه وسلم- يَدْخُلُ بَيْتَ أُمِّ سُلَيْمٍ فَيَنَامُ عَلَى فِرَاشِهَا وَلَيْسَتْ فِيهِ - قَالَ - فَجَاءَ ذَاتَ يَوْمٍ فَنَامَ عَلَى فِرَاشِهَا فَأُتِيَتْ فَقِيلَ لَهَا هَذَا النَّبِىُّ -صلى الله عليه وسلم- نَامَ فِى بَيْتِكِ عَلَى فِرَاشِكِ - قَالَ - فَجَاءَتْ وَقَدْ عَرِقَ وَاسْتَنْقَعَ عَرَقُهُ عَلَى قِطْعَةِ أَدِيمٍ عَلَى الْفِرَاشِ فَفَتَحَتْ عَتِيدَتَهَا فَجَعَلَتْ تُنَشِّفُ ذَلِكَ الْعَرَقَ فَتَعْصِرُهُ فِى قَوَارِيرِهَا فَفَزِعَ النَّبِىُّ -صلى الله عليه وسلم- فَقَالَ « مَا تَصْنَعِينَ يَا أُمَّ سُلَيْمٍ ». فَقَالَتْ يَا رَسُولَ اللَّهِ نَرْجُو بَرَكَتَهُ لِصِبْيَانِنَا قَالَ « أَصَبْتِ ».مسلم
    حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ ثُمَامَةَ عَنْ أَنَسٍ أَنَّ أُمَّ سُلَيْمٍ كَانَتْ تَبْسُطُ لِلنَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نِطَعًا فَيَقِيلُ عِنْدَهَا عَلَى ذَلِكَ النِّطَعِ قَالَ فَإِذَا نَامَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَخَذَتْ مِنْ عَرَقِهِ وَشَعَرِهِ فَجَمَعَتْهُ فِي قَارُورَةٍ ثُمَّ جَمَعَتْهُ فِي سُكٍّ قَالَ فَلَمَّا حَضَرَ أَنَسَ بْنَ مَالِكٍ الْوَفَاةُ أَوْصَى إِلَيَّ أَنْ يُجْعَلَ فِي حَنُوطِهِ مِنْ ذَلِكَ السُّكِّ قَالَ فَجُعِلَ فِي حَنُوطِهِ .بخاری

    چون پیامبر زیاد عرق میکردند ام سلیم هم از فرصت استفاده کرد ودر خواب ، مقداری از عرق پیامبر را در شیشه اش جمع میکند برای تبرک !


    حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ يُوسُفَ عَنْ مَالِكٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِى طَلْحَةَ عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ - رضى الله عنه - أَنَّهُ سَمِعَهُ يَقُولُ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - يَدْخُلُ عَلَى أُمِّ حَرَامٍ بِنْتِ مِلْحَانَ ، فَتُطْعِمُهُ ، وَكَانَتْ أُمُّ حَرَامٍ تَحْتَ عُبَادَةَ بْنِ الصَّامِتِ ، فَدَخَلَ عَلَيْهَا رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - فَأَطْعَمَتْهُ وَجَعَلَتْ تَفْلِى رَأْسَهُ ، فَنَامَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - ثُمَّ اسْتَيْقَظَ وَهُوَ يَضْحَكُ . قَالَتْ فَقُلْتُ وَمَا يُضْحِكُكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ « نَاسٌ مِنْ أُمَّتِى عُرِضُوا عَلَىَّ ، غُزَاةً فِى سَبِيلِ اللَّهِ ، يَرْكَبُونَ ثَبَجَ هَذَا الْبَحْرِ ، مُلُوكًا عَلَى الأَسِرَّةِ ، أَوْ مِثْلُ الْمُلُوكِ عَلَى الأَسِرَّةِ » . شَكَّ إِسْحَاقُ . قَالَتْ فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ ادْعُ اللَّهَ أَنْ يَجْعَلَنِى مِنْهُمْ . فَدَعَا لَهَا رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - ثُمَّ وَضَعَ رَأْسَهُ ، ثُمَّ اسْتَيْقَظَ وَهُوَ يَضْحَكُ فَقُلْتُ وَمَا يُضْحِكُكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ « نَاسٌ مِنْ أُمَّتِى عُرِضُوا عَلَىَّ ، غُزَاةً فِى سَبِيلِ اللَّهِ » . كَمَا قَالَ فِى الأَوَّلِ . قَالَتْ فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ ، ادْعُ اللَّهَ أَنْ يَجْعَلَنِى مِنْهُمْ . قَالَ « أَنْتِ مِنَ الأَوَّلِينَ » . فَرَكِبَتِ الْبَحْرَ فِى زَمَانِ مُعَاوِيَةَ بْنِ أَبِى سُفْيَانَ ، فَصُرِعَتْ عَنْ دَابَّتِهَا حِينَ خَرَجَتْ مِنَ الْبَحْرِ ، فَهَلَكَتْ .بخاری

    حديث 2788 أطرافه 2799 ، 2877 ، 2894 ، 6282 ، 7001 - تحفة 199

    همچنین :


    2098 - حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِى شَيْبَةَ حَدَّثَنَا أَبُو أُسَامَةَ عَنْ هِشَامٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ دَخَلَ عَلَىَّ أَبُو بَكْرٍ وَعِنْدِى جَارِيَتَانِ مِنْ جَوَارِى الأَنْصَارِ تُغَنِّيَانِ بِمَا تَقَاوَلَتْ بِهِ الأَنْصَارُ يَوْمَ بُعَاثٍ قَالَتْ وَلَيْسَتَا بِمُغَنِّيَتَيْنِ.
    فَقَالَ أَبُو بَكْرٍ أَبِمُزْمُورِ الشَّيْطَانِ فِى بَيْتِ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- وَذَلِكَ فِى يَوْمِ عِيدٍ. فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- « يَا أَبَا بَكْرٍ إِنَّ لِكُلِّ قَوْمٍ عِيدًا وَهَذَا عِيدُنَا ».مسلم

    2100 - حَدَّثَنِى هَارُونُ بْنُ سَعِيدٍ الأَيْلِىُّ حَدَّثَنَا ابْنُ وَهْبٍ أَخْبَرَنِى عَمْرٌو أَنَّ ابْنَ شِهَابٍ حَدَّثَهُ عَنْ عُرْوَةَ عَنْ عَائِشَةَ أَنَّ أَبَا بَكْرٍ دَخَلَ عَلَيْهَا وَعِنْدَهَا جَارِيَتَانِ فِى أَيَّامِ مِنًى تُغَنِّيَانِ وَتَضْرِبَانِ وَرَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- مُسَجًّى بِثَوْبِهِ فَانْتَهَرَهُمَا أَبُو بَكْرٍ فَكَشَفَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- عَنْهُ وَقَالَ « دَعْهُمَا يَا أَبَا بَكْرٍ فَإِنَّهَا أَيَّامُ عِيدٍ ». وَقَالَتْ رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- يَسْتُرُنِى بِرِدَائِهِ وَأَنَا أَنْظُرُ إِلَى الْحَبَشَةِ وَهُمْ يَلْعَبُونَ وَأَنَا جَارِيَةٌ فَاقْدِرُوا قَدْرَ الْجَارِيَةِ الْعَرِبَةِ الْحَدِيثَةِ السِّنِّ.مسلم

    حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا بِشْرُ بْنُ الْمُفَضَّلِ حَدَّثَنَا خَالِدُ بْنُ ذَكْوَانَ قَالَ قَالَتْ الرُّبَيِّعُ بِنْتُ مُعَوِّذِ بْنِ عَفْرَاءَ جَاءَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَدَخَلَ حِينَ بُنِيَ عَلَيَّ فَجَلَسَ عَلَى فِرَاشِي كَمَجْلِسِكَ مِنِّي فَجَعَلَتْ جُوَيْرِيَاتٌ لَنَا يَضْرِبْنَ بِالدُّفِّ وَيَنْدُبْنَ مَنْ قُتِلَ مِنْ آبَائِي يَوْمَ بَدْرٍ إِذْ قَالَتْ إِحْدَاهُنَّ وَفِينَا نَبِيٌّ يَعْلَمُ مَا فِي غَدٍ فَقَالَ دَعِي هَذِهِ وَقُولِي بِالَّذِي كُنْتِ تَقُولِينَ .بخاری

    از بشربن مفضل و او از خالد بن ذکوان نقل کرده که می گوید :
    ربیع دختر معوذ بن عفرا می گوید :وقتی مجلس عقد من بود پیامبر وارد شد و همان گونه که شما نشسته اید او هم بر فرش من نشست.کنیزکانی داشتیم که مشغول نواختن بر تار و تنبور بودند و در باره کشته شدن پدرانم در روز بدر نوحه سرایی می کردند که ناگهان یکی از انان گفت :و در میان ما پیامبری است که از فردا خبر دارد .پس پیامبر فرمود :این سخن ها را رهاکن و شعر هایت را بخوان !

    از عایشه نقل می کنند که گفت :


    پیامبر بر من وارد شد در حالی که دو کنیز نزد من نشسته بودند و مشغول خواندن ترانه های هیجان انگیز بودند ؛پس او بر رختخواب دراز کشید و رویش را بر گرداند. ناگهان ابوبکر وارد شد با من عصبانی شد و گفت: تنبور شیطان را کنار رسول الله اورده ای ؟


    پیامبر به او گفت: رها یشان کن !و وقتی او متوجه نبود با ان دو کنیز اشاره کردم که بیرون بروند و انها بیرون رفتند ..



    2101 -
    وَحَدَّثَنِى أَبُو الطَّاهِرِ أَخْبَرَنِى ابْنُ وَهْبٍ أَخْبَرَنِى يُونُسُ عَنِ ابْنِ شِهَابٍ عَنْ عُرْوَةَ بْنِ الزُّبَيْرِ قَالَ قَالَتْ عَائِشَةُ وَاللَّهِ لَقَدْ رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- يَقُومُ عَلَى بَابِ حُجْرَتِى - وَالْحَبَشَةُ يَلْعَبُونَ بِحِرَابِهِمْ فِى مَسْجِدِ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- - يَسْتُرُنِى بِرِدَائِهِ لِكَىْ أَنْظُرَ إِلَى لَعِبِهِمْ ثُمَّ يَقُومُ مِنْ أَجْلِى حَتَّى أَكُونَ أَنَا الَّتِى أَنْصَرِفُ. فَاقْدُرُوا قَدْرَ الْجَارِيَةِ الْحَدِيثَةِ السِّنِّ حَرِيصَةً عَلَى اللَّهْوِ.مسلم


    2102 - حَدَّثَنِى هَارُونُ بْنُ سَعِيدٍ الأَيْلِىُّ وَيُونُسُ بْنُ عَبْدِ الأَعْلَى - وَاللَّفْظُ لِهَارُونَ - قَالاَ حَدَّثَنَا ابْنُ وَهْبٍ أَخْبَرَنَا عَمْرٌو أَنَّ مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ حَدَّثَهُ عَنْ عُرْوَةَ عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ دَخَلَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- وَعِنْدِى جَارِيَتَانِ تُغَنِّيَانِ بِغِنَاءِ بُعَاثٍ فَاضْطَجَعَ عَلَى الْفِرَاشِ وَحَوَّلَ وَجْهَهُ فَدَخَلَ أَبُو بَكْرٍ فَانْتَهَرَنِى وَقَالَ مِزْمَارُ الشَّيْطَانِ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- فَأَقْبَلَ عَلَيْهِ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- فَقَالَ « دَعْهُمَا » فَلَمَّا غَفَلَ غَمَزْتُهُمَا فَخَرَجَتَا وَكَانَ يَوْمَ عِيدٍ يَلْعَبُ السُّودَانُ بِالدَّرَقِ وَالْحِرَابِ فَإِمَّا سَأَلْتُ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- وَإِمَّا قَالَ « تَشْتَهِينَ تَنْظُرِينَ ». فَقُلْتُ نَعَمْ فَأَقَامَنِى وَرَاءَهُ خَدِّى عَلَى خَدِّهِ وَهُوَ يَقُولُ « دُونَكُمْ يَا بَنِى أَرْفَدَةَ ». حَتَّى إِذَا مَلِلْتُ قَالَ « حَسْبُكِ ». قُلْتُ نَعَمْ. قَالَ « فَاذْهَبِى ».مسلم



    عایشه گوید :


    روز عید بود و سودانی ها مشغول بازی با سپر و خنجر بودند. از رسول الله می پرسیدم که ایا می شود به انها نگریست ؟و می فرمود : مگر میل داری نگاه کنی ؟گفتم اری !او مرا به پشت خود گرفت در حالی که صورتم روی صورتش بود –!


    می گفت :فرزندان رفده ارام تر !وقتی خسته شدم گفت :کفایت کرد ؟گفتم اری !گفت:حالا برو !!!



    –و حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ يَحْيَى وَيَحْيَى بْنُ أَيُّوبَ وَقُتَيْبَةُ وَابْنُ حُجْرٍ قَالَ يَحْيَى بْنُ يَحْيَى أَخْبَرَنَا وَقَالَ الآخَرُونَ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ - يَعْنُونَ ابْنَ جَعْفَرٍ - عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِى حَرْمَلَةَ عَنْ عَطَاءٍ وَسُلَيْمَانَ ابْنَىْ يَسَارٍ وَأَبِى سَلَمَةَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ أَنَّ عَائِشَةَ قَالَتْ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- مُضْطَجِعًا فِى بَيْتِى كَاشِفًا عَنْ فَخِذَيْهِ أَوْ سَاقَيْهِ فَاسْتَأْذَنَ أَبُو بَكْرٍ فَأَذِنَ لَهُ وَهُوَ عَلَى تِلْكَ الْحَالِ فَتَحَدَّثَ ثُمَّ اسْتَأْذَنَ عُمَرُ فَأَذِنَ لَهُ وَهُوَ كَذَلِكَ فَتَحَدَّثَ ثُمَّ اسْتَأْذَنَ عُثْمَانُ فَجَلَسَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- وَسَوَّى ثِيَابَهُ - قَالَ مُحَمَّدٌ وَلاَ أَقُولُ ذَلِكَ فِى يَوْمٍ وَاحِدٍ - فَدَخَلَ فَتَحَدَّثَ فَلَمَّا خَرَجَ قَالَتْ عَائِشَةُ دَخَلَ أَبُو بَكْرٍ فَلَمْ تَهْتَشَّ لَهُ وَلَمْ تُبَالِهِ ثُمَّ دَخَلَ عُمَرُ فَلَمْ تَهْتَشَّ لَهُ وَلَمْ تُبَالِهِ ثُمَّ دَخَلَ عُثْمَانُ فَجَلَسْتَ وَسَوَّيْتَ ثِيَابَكَ فَقَالَ « أَلاَ أَسْتَحِى مِنْ رَجُلٍ تَسْتَحِى مِنْهُ الْمَلاَئِكَةُ ». مسلم

    ابوبکر اجازه خواست که بر پیامبر وارد شود و پیامبر در آن وقت در رختخوابش دراز کشیده بودو لنگ عایشه را پوشیده بود پیامبر در همان حال به ابوبکر اجازه داد که وارد شود و حاجتش را براورده کرد.سپس او رفت پس از او عمر اجازه خواست
    پیامبر در همان حال به او اجازه اد که داخل شود و حاجتش را روا کرد سپس من(عثمان) اجازه گرفتم فورا نشست و به عایشه گفت :لباست را بپوش و خودت را جم و جور کن
    عایشه به رسول الله گفت :چطور شد که از ابوبکر و عمر خجالت نکشیدی چنان که از عثمان خجالت کشیدی ؟
    رسول الله گفت عثمان مردی است بسیار با حیا و من ترسیدم اگر به او اجازه ورود بدهم از شدت حیایش حاجت را از من نخواهد!!!!!

    ویرایش توسط خیر البریه : ۱۳۹۱/۱۰/۱۶ در ساعت ۰۹:۴۶

  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432




    با سلام

    اگر در شرايط صدورو جعل این اخبار دقت شود میبینیم که شرایط زمانه نقش بسزایی در وضع این قبیل اخبار داشته اند مثلا اخباری که از شهوترانی پیامبر (قوه 30 یا 40 یا 45مرد در آمیزش) آمده در زمان عباسیان که بسیار شهوتران بودند جعل شده تا مشروع بخش اعمال زشت آنان باشد .


    جالب است که عایشه میگوید که پیامبر (ص) در این امر تفاوتی با سایر مردان نداشته است !

    همچنین اخباری که در مناقب خلفا جعل گردیده توسط معاویه و امویان برای مشروعیت بخشیدن به غصب خلافتشان ، همچنین اخباری که در قساوت و بی رحمی پیامبر جعل گردیده مطلوب حجاج یوسف و ... بوده است .


    هرچند که بعضی از این اخبار به منابع شیعه هم سرایت کرده اند.

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    273
    حضور
    1 روز 18 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1185



    با سلام به شما دوست عزیز
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    هرچند که بعضی از این اخبار به منابع شیعه هم سرایت کرده اند.
    سرایت نیز کرده باشد، مهم نیست، و خدشه ای به اعتقادات ما وارد نمی شود، زیرا ما غیر از قرآن هیچ کتابی را خالی از اشتباه نمی دانیم، علم رجال و درایة به همین دلیل در حوزه های علمیه رواج دارد، در حالیکه پیروان خلفاء تمام روایات صحیح بخاری و مسلم را غیر قابل خدشه دانسته و از تمام محتویات آن دفاع می کنند.

    این افراطی است، نمی توان هم به نبوت اعتقاد داشت و هم خزعبلات اینچنینی را باور کرد.

    موفق باشید.

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۱/۱۰/۱۶ در ساعت ۱۸:۱۵

  19. صلوات ها 6


  20. #10

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    649
    حضور
    5 روز 7 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2877

    پاسخ




    نقل قول نوشته اصلی توسط مکه نمایش پست ها
    درود الله بر محمد نبی

    اصحابهم و ازواجهم


    انشالله باشد که همگی رستگار شویم.

    خدا کنه همیشه شیعه و سنی مثل بچه آدم و بدون هیچ توهینی بشینند همینطوری با هم بحث کنند!


    من ده سال کتب عرفانی عرفای بظاهر سنّی رو خوندم و خیر کثیری از این همنشینی با آنها نصیبم شد!

    تا جایی که بنده دیدم اکثر اختلافات در خصوص خلافت و احکام و فقهی است نه عرفانی و عرفای شیعه حتی امام خمینی در صحبتهایشان از اشعار عرفای بظاهر سنّی استفاده میکنند!


    موفق باشید

    ویرایش توسط اویس قرنی : ۱۳۹۱/۱۰/۱۶ در ساعت ۲۱:۵۹

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۶/۰۹/۲۴, ۰۰:۱۸ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود