صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا بعضی ها آل محمد را آل الله میخوانند؟ آیا این کلام درسته ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    علاقه
    ....
    نوشته
    143
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    167
    آپلود
    3
    گالری
    0
    صلوات
    227

    چرا بعضی ها آل محمد را آل الله میخوانند؟ آیا این کلام درسته ؟




    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

    تایید کننده تاپیک اسم تاپیک را عوض کرد من از ایشان راضی نیستم به خاطر اینکار اسم اصلی تاپیک:
    چرا بعضی آل محمد را نعوذبالله آل الله خوانند؟؟سبحان الله

    چه فرقی بین این هست و ثلاثة؟ ویا سبحان الله الذی لم یتخذ صاحبة و لا ولدا پسر خدا خواندن عیسی در مسیح و عزیر در یهود؟سبحان الله الذی لم یتخذ صاحبة و لا ولدا

    در بعضی مجالس این حرف را شنیدم فکر کنم یک بار هم در تلویزیون...

    اصلا حدیثی از معصومین داریم که خود را نعوذبالله آل الله خوانند؟؟سبحان الله

    بالفرض بالفرض بالفرض در صورت وجود حدیث آیا عقل ما به صراحت تکذیب نمیکند آن را؟


    چرا در زیارت جامعه کبیره که فکر کنم اکثر فضائل اهل البیت در آن هست یه همچین چیزی دیده نمیشه یا هیچ جای دیگه یا در قرآن چرا خیلیا خیلی راحت این کلمه رو به کار میبرند؟



    کارشناس بحث : رئوف



    اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم ان شاءالله

    و عجل فی هلکت اعدائهم

    ویرایش توسط عبدالله- : ۱۳۹۱/۱۰/۰۱ در ساعت ۲۳:۵۳

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,331
    حضور
    28 روز 18 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3971

    آل الله




    نقل قول نوشته اصلی توسط * یا حسین * نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم

    :gol:سلام علیکم و رحمة الله و برکاته:gol:


    چرا بعضی آل محمد را نعوذبالله آل الله خوانند؟؟سبحان الله

    چه فرقی بین این هست و ثلاثة؟ ویا سبحان الله الذی لم یتخذ صاحبة و لا ولدا پسر خدا خواندن عیسی در مسیح و عزیر در یهود؟سبحان الله الذی لم یتخذ صاحبة و لا ولدا

    در بعضی مجالس این حرف را شنیدم فکر کنم یک بار هم در تلویزیون...

    اصلا حدیثی از معصومین داریم که خود را نعوذبالله آل الله خوانند؟؟سبحان الله

    بالفرض بالفرض بالفرض در صورت وجود حدیث آیا عقل ما به صراحت تکذیب نمیکند آن را؟


    چرا در زیارت جامعه کبیره که فکر کنم اکثر فضائل اهل البیت در آن هست یه همچین چیزی دیده نمیشه یا هیچ جای دیگه یا در قرآن چرا خیلیا خیلی راحت این کلمه رو به کار میبرند؟

    اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم ان شاءالله:gol:
    و عجل فی هلکت اعدائهم



    کارشناس بحث : رئوف

    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    ما شیعیان همیشه باید مراقب باشیم تا از معارف اهل بیت (ع) جدا نشویم و خدایی نکرده بر خلاف آنچه آنها فرموده اند عمل نکنیم .
    در مورد عبارت" آل الله " باید عرض شود که این عبارت در متون دینی به کار رفته است به طور مثال در حدیثی از امام حسین (ع) ، ایشان خودشان را این چنین معرفی می کنند : نحن آل الله وورثة رسوله (1) ما آل الله و وارثان پیغمبریم. همچنین در زیارت امام حسین در نیمه رجب و نیز در زیارت اربعین (در یکی از دو نسخه موجود ) عبارت السلام علیکم یا آل الله ، آمده است.

    مطلبی که در این بین باید مورد توجه قرار گیرد این است که این عبارت به معنای آن نیست که نعوذ بالله اهل بیت پیامبر ، خانواده و فرزندان خداوند هستند (چنانجه در مورد مسیحیت مطرح است) . آل الله در اینجا به معنای نسبت و نزدیکی است و اطلاقی این چنین سابقه تاریخی دارد ، به طوریکه در شهر مکه قبیله قریش به علت قرابت و نزیکی اش با کعبه و نیز توحید و ولادت پیامبر در این قوم ، به آل الله خوانده میشدند . امام صادق (ع) در این زمینه می فرمایند : إنّما سمّوا آل الله، لأنهم في بيت الله الحرام (2) آنها (قریش) به جهت اینکه در کنار خانه کعبه بودند (نسبت و قرابتشان) آل الله نامیده می شدند .
    با توجه به مطالب فوق آل الله در اصطلاح عربی به معنا خانواده و فرزند خداوند به کار نمی رود بلکه به معنای انتساب و نزدیکی و قرابت به کار می رود و اهل بیت پیامبر نیز با توجه به قرابتی که به ایشان دارند و جایگاه بی بدیل پیامبر در بارگاه الهی ، بدین صفت نائل شده اند واگرنه به هیچ وجه به این معنا نیست که اهل بیت ، نسبت فامیلی یا فرزندی با خداوند دارند ، این مسئله از نظر شیعه به هیچ وجه قابل قبول نیست .

    موفق باشید

    1. بحار الأنوار11:44و184
    2. بحار الأنوار258:15

  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    علاقه
    ....
    نوشته
    143
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    167
    آپلود
    3
    گالری
    0
    صلوات
    227



    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

    نقل قول نوشته اصلی توسط رئوف نمایش پست ها
    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    ما شیعیان همیشه باید مراقب باشیم تا از معارف اهل بیت (ع) جدا نشویم و خدایی نکرده بر خلاف آنچه آنها فرموده اند عمل نکنیم .
    در مورد عبارت" آل الله " باید عرض شود که این عبارت در متون دینی به کار رفته است به طور مثال در حدیثی از امام حسین (ع) ، ایشان خودشان را این چنین معرفی می کنند : نحن آل الله وورثة رسوله (1) ما آل الله و وارثان پیغمبریم. همچنین در زیارت امام حسین در نیمه رجب و نیز در زیارت اربعین (در یکی از دو نسخه موجود ) عبارت السلام علیکم یا آل الله ، آمده است.

    مطلبی که در این بین باید مورد توجه قرار گیرد این است که این عبارت به معنای آن نیست که نعوذ بالله اهل بیت پیامبر ، خانواده و فرزندان خداوند هستند (چنانجه در مورد مسیحیت مطرح است) . آل الله در اینجا به معنای نسبت و نزدیکی است و اطلاقی این چنین سابقه تاریخی دارد ، به طوریکه در شهر مکه قبیله قریش به علت قرابت و نزیکی اش با کعبه و نیز توحید و ولادت پیامبر در این قوم ، به آل الله خوانده میشدند . امام صادق (ع) در این زمینه می فرمایند : إنّما سمّوا آل الله، لأنهم في بيت الله الحرام (2) آنها (قریش) به جهت اینکه در کنار خانه کعبه بودند (نسبت و قرابتشان) آل الله نامیده می شدند .
    با توجه به مطالب فوق آل الله در اصطلاح عربی به معنا خانواده و فرزند خداوند به کار نمی رود بلکه به معنای انتساب و نزدیکی و قرابت به کار می رود و اهل بیت پیامبر نیز با توجه به قرابتی که به ایشان دارند و جایگاه بی بدیل پیامبر در بارگاه الهی ، بدین صفت نائل شده اند واگرنه به هیچ وجه به این معنا نیست که اهل بیت ، نسبت فامیلی یا فرزندی با خداوند دارند ، این مسئله از نظر شیعه به هیچ وجه قابل قبول نیست .

    موفق باشید

    1. بحار الأنوار11:44و184
    2. بحار الأنوار258:15
    هرچه قدر هم به الله نزدیک باشیم باز هم ما عبدیم بگید عبد و معبود یعنی چه؟خالق و مخلوق؟کبیر و صغیر؟
    آل= خاندان,خانواده,قوم
    کلام صریح است آل الله میشود گفت خاندان یا قوم یا خانواده خدا ...سبحان الله لا آل له
    هرچقدر هرکس به قرب الله برسد بازهم اینکه اورا آل الله بخوانیم باطل است.
    زیارت جامعه ی کبیره مستند است و منصوب به معصوم نه به غیر او و زیارت نیمه رجب من در آوردیست و دعاشناسان میفهمند که آن منتصب به معصوم نیست
    اگر نعوذ بالله سبحان الله میشد ایشان را آل الله خواند شایسته بود در زیارت جامعه گوییم نعوذبالله سبحان الله السلام علیک یا آل الله ...سبحان الله

    این غلو است و حکمتی براین ادعا نیست

    نحن امناءالله و ورثة رسوله غیر از آن قطعا تحریف است که هر عاقلی آن را میفهمد
    قال حجت بن الحسن علیه السلامحدیث رو خودم تایپ کردم ممکن است در اعراب مشکل داشته باشد با عرض پوزش)
    انا بریءُ الی الله و رسوله ممّن یقول انّا الغَیبَ و نشارکه فی ملکه أو یُحِأنّا محلّا سِوَی المحلّ الّذی رضّیَهُ الله لَنَ
    الاحتجاج للطبرسی,ج2,ص 487
    ترجمه من:من برائت میجویم به سوی الله و رسوش از کسی که می گوید: ما غیب میدانیم و در ملکش خودمان را شریک قرار دهیم یا قرارد دهد ما را از محل(مقامی) غیر از محلی که راضی باشد الله هرگز.
    ترجمه دیگر:
    من از افرادی که می گویند: ما اهل بیت(مستقلا از پیش خود و بدون دریافت از جانب خداوند)
    غیب می دانیم و در سلطنت و آفرینش موجودات با خدا شریکیم,یا ما را از مقامی که خداوند برای ما پسندیده بالاتر می برند, از چنین افرادی نز خدا و رسولش بیزاری می جویم.
    لازم به ذکر قسمت قرمز شده رو مترجم از پیش خود در ترجمه گنجانده و در اصل حدیث یه همچین چیزی نیست.
    در قرآن هیچ جایی یه همچین حرفی زده نشده
    حدیث اول تحریف شده حدیث دوم خارج از کذب و صحتش باطل هست و ربطی نداره در هر صورت باطله


    اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم ان شاءالله

    و عجل فی هلکت اعدائهم

    ویرایش توسط عبدالله- : ۱۳۹۱/۱۰/۰۲ در ساعت ۰۰:۵۲

  7. صلوات


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    1,957
    حضور
    95 روز 17 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    126
    آپلود
    6
    گالری
    8
    صلوات
    5458



    سلام علیکم و رحمه الله

    در اسلام بر حسن ظن تاکید شده و الحمدلله در تشیع مساله توحید از نص کلام امام معصوم اخذ میشود.
    با سپاس از یا حسین عزیز و با اجازه از استاد رئوف
    این متن رو از استاد مقداد نقل میکنم

    با مراجعه به منابع لغت شناسي مشخص مي شود كه معناي آل الله يعني اولياء و دوستان خدا.{ قاموس قرآن، ج‏2، ص: 6. لسان العرب، ج‏11، ص: 31}.

    در واقع «آل» به معناي پيروان و دوستان مي باشد،كه در قرآن كريم هم نمونه هايي وجود دارد كه خداوند متعال از پيروان و دوستداران يك شخص به آل فلان تعبير كرده اند:

    چنانكه ميخوانيم: آل موسى، آل هرون، آل ابراهيم، آل عمران، آل يعقوب و ... در قرآن يكجا آمده: «فَأَسْرِ بِأَهْلِكَ بِقِطْعٍ مِنَ اللَّيْلِ» (هود: 81 )در جاى ديگر فرموده: «إِلَّا آلَ لُوطٍ نَجَّيْناهُمْ بِسَحَرٍ» (قمر: 34)

    - در خصوص فرعون آمده «فَأَخَذْناهُ وَ جُنُودَهُ فَنَبَذْناهُمْ فِي الْيَمِّ» قصص: 40 اين آيه صريح است كه فرعون و لشگريانش غرق شده‏اند، در جاهاى ديگر آمده «وَ أَغْرَقْنا آلَ فِرْعَوْنَ وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ»( بقره:50)
    در اينجا از لشگريان با آل تعبير شده، لشگريان فرعون چون پيرو و هم عقيده او بودند از اين جهت خانواده و آل او حساب شده ‏اند و مردمان هم عقيده ‏ى يكفرد، اهل او و آل اويند نظير آيه‏ ى «وَ لَقَدْ أَخَذْنا آلَ فِرْعَوْنَ بِالسِّنِينَ وَ نَقْصٍ مِنَ الثَّمَراتِ»( اعراف: 130) كه ملّت فرعون آل فرعون شمرده شده ‏اند.

    ویرایش توسط فاتح : ۱۳۹۱/۱۰/۰۲ در ساعت ۰۰:۵۳

  9. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    علاقه
    ....
    نوشته
    143
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    167
    آپلود
    3
    گالری
    0
    صلوات
    227



    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیکم و رحمة الله و برکاته



    سلام علیکم و رحمه الله

    در اسلام بر حسن ظن تاکید شده و الحمدلله در تشیع مساله توحید از نص کلام امام معصوم اخذ میشود.
    با سپاس از یا حسین عزیز و با اجازه از استاد رئوف
    این متن رو از استاد مقداد نقل میکنم

    با مراجعه به منابع لغت شناسي مشخص مي شود كه معناي آل الله يعني اولياء و دوستان خدا.{ قاموس قرآن، ج‏2، ص: 6. لسان العرب، ج‏11، ص: 31}.
    کذب است برید 100 که نه 1000 فرهنگ لغت عرب را بخوانید ببینید کجا آل به معنی دوستان و اولیا هست.

    در واقع «آل» به معناي پيروان و دوستان مي باشد،كه در قرآن كريم هم نمونه هايي وجود دارد كه خداوند متعال از پيروان و دوستداران يك شخص به آل فلان تعبير كرده اند:

    چنانكه ميخوانيم: آل موسى، آل هرون، آل ابراهيم، آل عمران، آل يعقوب و ... در قرآن يكجا آمده: «فَأَسْرِ بِأَهْلِكَ بِقِطْعٍ مِنَ اللَّيْلِ» (هود: 81 )در جاى ديگر فرموده: «إِلَّا آلَ لُوطٍ نَجَّيْناهُمْ بِسَحَرٍ» (قمر: 34)

    اهل کیست؟ اهل بیت لوط که وعده نجات به آنها داده شد جزهمسر لوط پس دختران لوط ماندند.الا آل لوط پس الله لوط و دخترانش را نجات داد
    - در خصوص فرعون آمده «فَأَخَذْناهُ وَ جُنُودَهُ فَنَبَذْناهُمْ فِي الْيَمِّ» قصص: 40 اين آيه صريح است كه فرعون و لشگريانش غرق شده‏اند، در جاهاى ديگر آمده «وَ أَغْرَقْنا آلَ فِرْعَوْنَ وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ»( بقره:50)

    در اينجا از لشگريان با آل تعبير شده، لشگريان فرعون چون پيرو و هم عقيده او بودند از اين جهت خانواده و آل او حساب شده ‏اند و مردمان هم عقيده ‏ى يكفرد، اهل او و آل اويند نظير آيه‏ ى «وَ لَقَدْ أَخَذْنا آلَ فِرْعَوْنَ بِالسِّنِينَ وَ نَقْصٍ مِنَ الثَّمَراتِ»( اعراف: 130) كه ملّت فرعون آل فرعون شمرده شده ‏اند.

    این استناد باطل است
    فرعون و سربازانش
    خاندان فرعون
    ملت فرعون
    چه دلیلی هست که این سه یکی باشند میشود گفت هم ال فرعون و هم سربازانش غرق شدند.این 1 دوما چه دلیلی دارد که آل فرعون ملت او باشند؟؟ در قرآن آمده آل فرعون
    بعد هم این استنادات در مورد مخلوقین و عباد میشود کرد نه الله سبحانه
    مثال:

    قالَ یا نُوحُ إِنَّهُ لَیْسَ مِنْ أَهْلِکَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَیْرُ صالِح هود، آيه 46.زن لوط از آل لوط نبود.


    اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم ان شاءالله

    و عجل فی هلکت اعدائهم

    ویرایش توسط عبدالله- : ۱۳۹۱/۱۰/۰۲ در ساعت ۰۱:۲۱

  10. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    سلام
    در شرع مقدس برای شرافت بخشیدن بعضی امور آنرا به خدا نسبت می دهند مانند نسبت کعبه به خدا تحت عنوان بیت الله پس این اضافه تشریفی است و اصلا مفهومش این نیست که خدا خانه ای دارد وووو در مورد آل الله هم همین است
    والله الموفق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  11. صلوات


  12. #7

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    علاقه
    ....
    نوشته
    143
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    167
    آپلود
    3
    گالری
    0
    صلوات
    227



    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیکم و رحمة الله و برکاته علی الموحدین

    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    سلام
    در شرع مقدس برای شرافت بخشیدن بعضی امور آنرا به خدا نسبت می دهند مانند نسبت کعبه به خدا تحت عنوان بیت الله پس این اضافه تشریفی است و اصلا مفهومش این نیست که خدا خانه ای دارد وووو در مورد آل الله هم همین است
    والله الموفق
    اول اینکه قیاس نکنید آل با بیت فرق میکند واین در قرآن آمده اگر میخواهید قیاس کنید باید از قرآن هم آیه ای بیارید که نعوذبالله کسی رو آل الله بخوانند... سبحان الله که ابدا یه همچین آیه ای نیست.
    که فَلْيَعْبُدُوا رَبَّ هَذَا الْبَيْتِ درسوره ی قریش؟
    وَ إِذْ يَرْفَعُ إِبْرَاهِيمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَيْتِ وَإِسْمَاعِيلُ رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنتَ السَّمِيعُ الْعَلِيم بقره: 127
    إِنَّ أَوَّلَ بَيْت وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكاً وَ هُدي لِلْعَالَمِين آلعمران: 96
    رَّبَّنَا إِنِّي أَسْكَنتُ مِن ذُرِّيَّتِي بِوَاد غَيْرِ ذِي زَرْع عِندَ بَيْتِكَ الُْمحَرَّمِ رَبَّنَا لِيُقِيمُواْ الصَّلاَةَ فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ تَهْوِي إِلَيْهِمْ وَارْزُقْهُم مِنَ الَّثمَرَاتِ لَعَلَّهُمْ يَشْكُرُونَ ابراهيم: 37
    وَإِذْ بَوَّأْنَا لِإِبْرَاهِيمَ مَكَانَ الْبَيْتِ أَن لَّا تُشْرِكْ بِي شَيْئاً وَ طَهِّرْ بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْقَائِمِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ حج: 26



    اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم ان شاءالله

    ویرایش توسط عبدالله- : ۱۳۹۱/۱۰/۰۲ در ساعت ۱۷:۵۲

  13. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,331
    حضور
    28 روز 18 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3971

    آل الله یعنی چه ؟




    نقل قول نوشته اصلی توسط * یا حسین * نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم

    :gol:سلام علیکم و رحمة الله و برکاته:gol:


    هرچه قدر هم به الله نزدیک باشیم باز هم ما عبدیم بگید عبد و معبود یعنی چه؟خالق و مخلوق؟کبیر و صغیر؟
    آل= خاندان,خانواده,قوم
    کلام صریح است آل الله میشود گفت خاندان یا قوم یا خانواده خدا ...سبحان الله لا آل له
    هرچقدر هرکس به قرب الله برسد بازهم اینکه اورا آل الله بخوانیم باطل است.
    زیارت جامعه ی کبیره مستند است و منصوب به معصوم نه به غیر او و زیارت نیمه رجب من در آوردیست و دعاشناسان میفهمند که آن منتصب به معصوم نیست
    اگر نعوذ بالله سبحان الله میشد ایشان را آل الله خواند شایسته بود در زیارت جامعه گوییم نعوذبالله سبحان الله السلام علیک یا آل الله ...سبحان الله

    این غلو است و حکمتی براین ادعا نیست

    نحن امناءالله و ورثة رسوله غیر از آن قطعا تحریف است که هر عاقلی آن را میفهمد
    قال حجت بن الحسن علیه السلامحدیث رو خودم تایپ کردم ممکن است در اعراب مشکل داشته باشد با عرض پوزش)
    انا بریءُ الی الله و رسوله ممّن یقول انّا الغَیبَ و نشارکه فی ملکه أو یُحِأنّا محلّا سِوَی المحلّ الّذی رضّیَهُ الله لَنَ
    الاحتجاج للطبرسی,ج2,ص 487
    ترجمه من:من برائت میجویم به سوی الله و رسوش از کسی که می گوید: ما غیب میدانیم و در ملکش خودمان را شریک قرار دهیم یا قرارد دهد ما را از محل(مقامی) غیر از محلی که راضی باشد الله هرگز.
    ترجمه دیگر:
    من از افرادی که می گویند: ما اهل بیت(مستقلا از پیش خود و بدون دریافت از جانب خداوند)
    غیب می دانیم و در سلطنت و آفرینش موجودات با خدا شریکیم,یا ما را از مقامی که خداوند برای ما پسندیده بالاتر می برند, از چنین افرادی نز خدا و رسولش بیزاری می جویم.
    لازم به ذکر قسمت قرمز شده رو مترجم از پیش خود در ترجمه گنجانده و در اصل حدیث یه همچین چیزی نیست.
    در قرآن هیچ جایی یه همچین حرفی زده نشده
    حدیث اول تحریف شده حدیث دوم خارج از کذب و صحتش باطل هست و ربطی نداره در هر صورت باطله


    اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم ان شاءالله:gol:

    و عجل فی هلکت اعدائهم
    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    چند مطلب :

    - آنچه در مورد آل الله بودن بیان شد ، منافاتی با عبد بودن ندارد . اتفاقا این دو در کنار یکدیگر مناسب است تا معلوم شود که شیعیان مانند مسیحیان ، اهل بیت را فرزندان خدا نمی دانند . به عبارت دیگر شیعیان اهل بیت را علی رغم اینکه انسان هایی مقرب و دارای جایگاه و شان والا می دانند ولی در عین حال بر بندگی آنها نیز تاکید دارند و این خود دلیلی برای تفاوت آنچه در شیعه وجود دارد با مسیحیت است .

    - پیشنهاد می کنم در مورد ادعای کذب و بطلان مخصوصا در مورد احادیث و ادعیه با دقت بیشتری سخن بگویید . اینچنین نیست که هر حدیثی که به نفع مدعای شما باشد، صحیح باشد و هر حدیثی که خلاف آن را ثابت کند ، باطل ، کذب و ساختگی باشد .

    - حدیثی که هم که نقل کردید با آنچه بنده گفتم منافاتی ندارد . ما ادعای خاصی نکردیم تنها بر اساس برخی از احادیث و متون دینی مدعی شدیم صفت آل الله برای اهل بیت به کار می رود و این صفت نیز به معنای خانواده خدا نیست بلکه نشان دهنده قرب و نزدیکی این افراد و جایگاه ویژه آنها در نزد خداوند است .

    - قرار نیست تمام معارف در قرآن باشد ، بسیاری از معارف در احادیث بیان شده است و از همین روی است که قرآن و عترت در کنار هم ثقلین را تشکیل میدهد . همچنین از نگاه شیعه قرآن و احادیث هر دو دارای اعتبار و حجیت هستند . فلذا اشکالی ندارد اگر آموزه ای در احادیث بیان شده باشد .

    - در برخی موارد در قرآن کریم عبارت هایی وجود دارد مانند "بیت الله" یا به طور مثال در مورد پیامبر بیان شده است که ایشان "حبیب الله" هستند . حال ایا می توان این دو عبارت را به معنای ظاهری آنها که در مورد انسان ها به کار می رود اخذ کرد ؟ یعنی می توان گفت که خداوند مانند ما موجودات مادی ، جسمی دارد فلذا باید خانه ای داشته باشد ؟ نخیر نمی توان گفت بلکه این عبارت تنها نشانگر این است که این خانه نسبتی با خدا دارد . آیا می توان گفت پیامبر دوست خداست به معنایی که انسان ها از دوست اراده می کنند که مثلا در سختی ها به یاری دوست خود می رود ؟ قطعا نمی توان چنین گفت . این عبارت تنها نشان دهنده نسبت و رابطه ی خاصی بین خدا و پیامبر اوست . در مورد آل الله نیز چنین است یعنی این گروه دارای نسبت و رابطه ی خاصی با خداوند هستند .
    امیدوارم در مطالب بیان شده دقت شود .

    موفق باشید

  14. صلوات ها 2


  15. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    1,160
    حضور
    5 روز 4 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2443



    نقل قول نوشته اصلی توسط * یا حسین * نمایش پست ها



    اول اینکه قیاس نکنید آل با بیت فرق میکند واین در قرآن آمده اگر میخواهید قیاس کنید باید از قرآن هم آیه ای بیارید که نعوذبالله کسی رو آل الله بخوانند...


    سلام بر شما.

    دوست عزیز قران هم استعاره دارد و هم مجاز ،اگر بخواهیم به گفته شما عمل کنیم وهر چیزی را بر طبق منطوقش تفسیر کنیم باید از مجسمه سر در اوریم.

    در قران خدا هم در قیامت می اید و هم دیده می شود و هم دست دارد و هم خانه و غیرهم ولی همه این موارد به ایه محکم لیس کمثله شئ بر می گردد....
    ال الله هم همینطور است!

    خدا در قیامت دیده می شود و لی دیدنی ای که شبیه و مثل هیچ دیدنی نیست!
    --------------------






    هر
    کسی را نتوان گفت که صاحب نظر است -----عشقبازی دگر و نفس پرستی دگر
    است

    نه هر
    آن چشم که بیند که سیاه است و سپید ---یا سپیدی ز سیاهی بشناسد بصر است

  16. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    علاقه
    ....
    نوشته
    143
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    167
    آپلود
    3
    گالری
    0
    صلوات
    227



    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    چند مطلب :
    - آنچه در مورد آل الله بودن بیان شد ، منافاتی با عبد بودن ندارد . اتفاقا این دو در کنار یکدیگر مناسب است تا معلوم شود که شیعیان مانند مسیحیان ، اهل بیت را فرزندان خدا نمی دانند . به عبارت دیگر شیعیان اهل بیت را علی رغم اینکه انسان هایی مقرب و دارای جایگاه و شان والا می دانند ولی در عین حال بر بندگی آنها نیز تاکید دارند و این خود دلیلی برای تفاوت آنچه در شیعه وجود دارد با مسیحیت است .
    معنی آل رو نوشتم دقیقا منافات با انسانیت و بندگی دارد

    مقرب میشود مقربین نه آل نعوذبالله سبحان الله هر صفت بگویید خود دلیلی دارد ولی آل نه

    - پیشنهاد می کنم در مورد ادعای کذب و بطلان مخصوصا در مورد احادیث و ادعیه با دقت بیشتری سخن بگویید . اینچنین نیست که هر حدیثی که به نفع مدعای شما باشد، صحیح باشد و هر حدیثی که خلاف آن را ثابت کند ، باطل ، کذب و ساختگی باشد .
    این هم گمان شماست چون در این مورد کاملا تصدیق میکند.
    - حدیثی که هم که نقل کردید با آنچه بنده گفتم منافاتی ندارد . ما ادعای خاصی نکردیم تنها بر اساس برخی از احادیث و متون دینی مدعی شدیم صفت آل الله برای اهل بیت به کار می رود و این صفت نیز به معنای خانواده خدا نیست بلکه نشان دهنده قرب و نزدیکی این افراد و جایگاه ویژه آنها در نزد خداوند است .
    عبادالله المخلصون المومنون و....
    آل=خانواده و این صفت آل الله برای هیچ احدی نیست سبحان الله لا آل له

    - قرار نیست تمام معارف در قرآن باشد ، بسیاری از معارف در احادیث بیان شده است و از همین روی است که قرآن و عترت در کنار هم ثقلین را تشکیل میدهد . همچنین از نگاه شیعه قرآن و احادیث هر دو دارای اعتبار و حجیت هستند . فلذا اشکالی ندارد اگر آموزه ای در احادیث بیان شده باشد .
    چه حرف هایی میزنید حدیث مگر مثل قرآن بی تحریف هست حدیث رو باید با عقل و قرآن تطبیق داد.
    وقتی برای قیاس به قرآن استناد میشود باید با همان جواب دادی من هم به قرآن استناد میکنم میگم این احادیث کذب هست.

    - در برخی موارد در قرآن کریم عبارت هایی وجود دارد مانند "بیت الله" یا به طور مثال در مورد پیامبر بیان شده است که ایشان "حبیب الله" هستند . حال ایا می توان این دو عبارت را به معنای ظاهری آنها که در مورد انسان ها به کار می رود اخذ کرد ؟ یعنی می توان گفت که خداوند مانند ما موجودات مادی ، جسمی دارد فلذا باید خانه ای داشته باشد ؟ نخیر نمی توان گفت بلکه این عبارت تنها نشانگر این است که این خانه نسبتی با خدا دارد . آیا می توان گفت پیامبر دوست خداست به معنایی که انسان ها از دوست اراده می کنند که مثلا در سختی ها به یاری دوست خود می رود ؟ قطعا نمی توان چنین گفت . این عبارت تنها نشان دهنده نسبت و رابطه ی خاصی بین خدا و پیامبر اوست
    خب آل یعنی خانواده و استناد به این استدلال در مورد ایشان باطل است.
    نه حبیب به معنای حبیب است اگر بدانید.و نسبتش بین عبد و معبود و عبد و عبد فرق نمیکند
    حبیب الله بودن در کنار عبدالله بودن قرار میگیرد.بیت الله رو هم تفسیرش را نمیدانیم.
    .
    در مورد آل الله نیز چنین است یعنی این گروه دارای نسبت و رابطه ی خاصی با خداوند هستند .
    خب این باطل هست حدیثی دیدم از امام صادق فکر کنم در اصول کافی که گفته شد با این مضمون که ما به این قرب(نه آل الله کذب و باطلی که میگید فکر میکنم منظور چیزهایی هست که در زیارت جامعه کبیره بیان شد) به الله (عزوجل) نرسیدیم مگر با اطاعت و بندگی او و بین ما الله(عزوجل) هیچ خویشاوندی نیست(البته همه میدانیم بین خدا و هیچکس خویشاوندی نیست)
    وقتی به قرآن برای قیاس استناد میکنید باید از خود قرآن عبارات آل الله... رو پیدا کنید سبحان الله
    آل محمد = خاندان محمد آل لوط=خاندان لوط آل فرعون=خاندان فرعون و...
    از همین یک جمله فهمیده میشود آل الله کذب و باطل هست.
    هیچ جا در قرآن آل به کار برده نشده مگر اینکه منظور خاندان بوده اگر توانستید خلافش از اثبات کنید.
    این جدا کردن آنها در خلقت و انسانیت است که در حالی محمد و ال محمد و همینطور دیگر

    پیامبران همه عباد الله هستند که خلقتشان در قرآن آمده



    سلام بر شما.

    دوست عزیز قران هم استعاره دارد و هم مجاز ،اگر بخواهیم به گفته شما عمل کنیم وهر چیزی را بر طبق منطوقش تفسیر کنیم باید از مجسمه سر در اوریم.

    در قران خدا هم در قیامت می اید و هم دیده می شود و هم دست دارد و هم خانه و غیرهم ولی همه این موارد به ایه محکم لیس کمثله شئ بر می گردد....
    ال الله هم همینطور است!

    خدا در قیامت دیده می شود و لی دیدنی ای که شبیه و مثل هیچ دیدنی نیست!
    عجبا!!!
    خب آل با همین لیس کمثله شیء منافات دارد.و صفت الهیت

    اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم ان شاءالله

    ویرایش توسط عبدالله- : ۱۳۹۱/۱۰/۰۲ در ساعت ۲۲:۵۶
    هرکس به آنچه الله نازل کرده حکم نکند
    کافر است

    از فرعون ها و آیات شیطان پیروی نکنید
    http://www.askdin.com/thread25878.html

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۱۰/۲۶, ۰۰:۰۵ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود