جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: رسیدن به ایمان قطعی وعبادت

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,899
    حضور
    3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    39
    صلوات
    13135

    رسیدن به ایمان قطعی وعبادت




    آیا کسی که به درجه ایمان قطعی رسیده باز هم باید عبادت کند؟چرا؟
    از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
    زده ام فالی و فریاد رسی می آید . . .

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247



    سلام

    بله باید عبادت کند چون عبادت کسی که به درجه ایمان قطعی رسیده باشه عشق بازیه و در عشق بازی نیاز عاشق به معشوق مطرح است

  5. صلوات ها 9


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,899
    حضور
    3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    39
    صلوات
    13135



    اين پرسش يكي از شبهات ايجاد شده توسط صوفيه است كه به آن معتقدند، با تشكر از جواب جناب گمنام اما آيا سوال به اين مهمي جوابش همين يك خط مي تواند باشد؟
    در ادامه اين سوال اين پرسش مطرح است كه اهل تصوف كه اينچنين مي گويند چه پاسخي در مورد عبادتهاي حضرت علي (ع) تا آخرين لحظه عمر شريفشان دارند؟

    از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
    زده ام فالی و فریاد رسی می آید . . .

  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,130
    حضور
    59 روز 21 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما ترک عبادت خدا و نماز بمنزلۀ سقوط انسان




    [QUOTE=محمد;10499]اين پرسش يكي از شبهات ايجاد شده توسط صوفيه است كه به آن معتقدند، با تشكر از جواب جناب گمنام اما آيا سوال به اين مهمي جوابش همين يك خط مي تواند باشد؟ در ادامه اين سوال اين پرسش مطرح است كه اهل تصوف كه اينچنين مي گويند چه پاسخي در مورد عبادتهاي حضرت علي (ع) تا آخرين لحظه عمر شريفشان دارند؟[/QUOTE]
    با سلام و تشکر از جناب محمد و دیگر دوستان

    جناب محمد به نکتۀ خوبی اشاره کردند که اهل تصوف که عموماً خود را پیرو عرفان امیرالمؤمنین علی (ع) می دانند، چگونه از امام و قائد خویش علی (ع) که تا آخرین لحظات عمر، نماز را بپا داشته و در محراب نماز، خون عزیزشان را تقدیم حضرت دوست کردند، گام را فراتر می گذارند.؟ آیا این چیزی غیر از خروج از مدار شریعت است؟ و حال آنکه پیامبر(ص) نیز که شخص اول دین و شریعت است نیز تا پایان عمر، لحظه ای از نماز دست نکشیدند.

    کامل کنم شبهه را می گویند اگر کسی به مرحلۀ ایمان کامل برسد، و نیز طبق آن روایت؛ دو رکعت نماز مقبول بخواند، خداوند عذابش نمی کند و بهشت بر او واجب است. امام صادق (ع): من قبل الله منه صلاة واحدة لم یعذبه؛ اگر خداوند از کسی دو رکعت نمازش را قبول کند، او را عذاب نمی کند. (وسائل الشیعه، ج 3، ص 22)، این آدم دیگر چه نیازی به عبادت خدا و نماز دارد.

    اما این گروه از گمراهین، به آنهمه روایات تکان دهنده در وجوب و اهمیت و فضیلت نماز، اندک توجهی نمی کنند:
    امام صادق (ع) : اذا قام المصلی الی الصلاة، نزلت علیه الرحمة من اعنان السماء الی اعنان الارض و حفت به الملائکة و ناداه ملک لو یعلم هذاالمصلی ما فی الصلاة ما انفتل؛ هنگامی که انسان به نماز ایستاد، رحمت خدا ازآسمان بر او نازل می شود و ملائکه اطرافش را احاطه می کنند و فرشته ای می گوید: اگراین نمازگزار ارزش نماز را می دانست هیچ گاه از نماز منصرف نمی شد.( اصول کافی ، ج 3، ص 265 )

    امام صادق (ع) : سئلت ابا عبدالله - علیه السلام - عن الباقیات الصالحات ، فقال : هی الصلواة فحافظوا علیها؛ (ادریس قمی می گوید:) ازامام صادق (ع) در مورد کارهای نیک ماندگار سؤال کردم ، امام فرمود: آن نماز است ،پس محافظت بر نماز کنید.(مستدرک الوسائل، ج 1، ص 172)

    http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=45276

    و یا گاهی با مقدمه چینی خاصی چنین می گویند که در قرآن آمده «واعبد ربک حتی یأتیک الیقین»(حجر، 99) پس آنگاه که به ایمان کامل رسیدیم و دو رکعت نماز عشق مقبول افتاده خواندیم به مرحلۀ کمال یقین رسیدیم دیگر چه نیازی به نماز؟؟؟

    در پاسخ باید گفت: آیا عقل و وجدان می پذیرد، اگر گفتیم: نردبان بگذار تا دستت به شاخه برسد، معنایش این نیست که هر گاه دستت به شاخه رسید، نردبان را بردار، چرا که قطعاً سقوط می کنی.

    بی شک کسی که از عبادت خدا یک آن جدا شود، مثل آنست که از آسمان سقوط کند؛ «فَکَانّمَا خَرَّ مِنَ السَّمَاء»(حج، 31) به علاوه چنانکه گفتیم؛ کسانی که به یقین کامل رسیده اند مانند: رسول خدا و امامان معصوم (ع)، لحظه ای از عبادت خدا و نماز دست بر نداشتند، بنا بر این مراد آیه، بیان آثار عبادت است نه تعیین محدودۀ عبادت.
    ویرایش توسط صدیق : ۱۳۸۹/۰۲/۰۵ در ساعت ۱۷:۲۸
    رسیدن به ایمان قطعی وعبادت

  9. صلوات ها 6


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود