صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا خدا الان عذاب الهی نازل نمیکند؟

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    195
    حضور
    3 روز 19 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    402

    اشاره چرا خدا الان عذاب الهی نازل نمیکند؟




    با سلام

    خداوند هود را برای هدایت قوم ثمود فرستاد بدون هیچ معجزه ای و وقتی که قوم ثمود رسالتش را انکار کردند عذاب الهی نازل شد.خداوند صالح را برای هدایت قوم عاد فرستاد و معجزه اش بیرون آوردن شتر از دل کوه بود ولی وقتی شتر را کشتند عذاب الهی نازل شد.اما سوال من این است که چرا خدا الان عذاب الهی نازل نمیکند؟ الان که کفر و شرک و فساد در حد میلیاردی در جهان در جریان است. خداوند بر قوم لوط بخاطر همجنسبازی عذاب الهی نازل کرد اما چند وقت پیش در کشوری در روز روشن 3 میلیون همجنسباز به خیابانها آمدند و فستیوال برگزار کردند و خدا فقط نظاره گر بود. آیا نگرش خدا عوض شده؟

    با تشکر


    کارشناس بحث : شعیب

    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۴/۰۹/۱۳ در ساعت ۲۳:۵۷

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    با سلام خدمت شما دوست گرامی
    خداوند در نظام تكوين داراي قوانين ثابت و سنت هاي متعددي است كه بر هر كدام ضوابطي خاص از جانب خداوند حاكم است و هيچ سنّتي جز در اثر حصول شرايط آن به وقوع نمي پيوندد. يكي از سنت ها و قوانين الهي در جهان هستي نسبت به بشر سنّت عذاب الهي است كه در اثر گناه و طغيان بشر دامنگير قومي و گروهي مي شود.
    حال این پرسش مطرح می شود که چرا در دنیای امروزی با این همه فساد و تباهی چرا عذاب خدا واقع نمی شود
    بمنظور پاسخ به اين سئوال لازم است پيشاپيش شرايط وقوع عذاب الهي، انواع و اقسام عذاب الهي و موانع آن را بدانيم:
    امر اول: عوامل و شرايط وقوع عذاب الهي:
    از آيات متعدد قرآن كريم استفاده مي شود كه يکي از علل وقوع عذاب الهي ظلم و جور است. و با توجه به اينكه در قرآن كريم واژة ظلم هم بر ظلم افراد نسبت به خودشان اطلاق شده است؛ مانند كفر و انجام برخي از معاصي، و هم بر ظلم افراد نسبت به ديگران، اطلاق ظلم شامل هر دو قسم مي شود. بنابراين ظلم بر خويشتن و ظلم بر ديگران مي تواند عامل نزول عذاب الهي و انطباق سنّت عذاب بر گروهي و يا فردي شود.
    آياتي كه دلالت بر اين معنا دارند فراوان است و ما به ذكر يك آيه شريفه بسنده مي كنيم:
    ولقدا اهلكنا القرون من قبلكم لما ظلموا و جائتهم رسلهم بالبيّنات و ما كانوا ليومنوا، كذلك نجزي القوم المجرمين (يوسف) به يقين گروههايي پيش از شما را هنگامي كه ستم كردند هلاك نموديم، در حاليكه رسولان الهي دليل هاي روشني براي آنان آوردند، ولي هرگز ايمان نياوردند و ما خلافكاران را اين گونه كيفر مي دهيم.
    و نزول عذاب الهي در اثر ظلم انسانها بلافاصله پس از وقوع ظلم نيست بلكه بعد از طي دو مرحله اي ديگر است:
    1.
    اتمام حجت: خداوند بعد از آنكه پيامبران و مبلغان دين خود را بسوي گروهي و امتي گسيل داشت و براي آنان ثابت گرديد كه پيامبران و مبلغان رسالت الهي دارند و براي هدايت آنان از جانب خداوند آمده اند، مع ذلك راه عناد و لجاج را در پيش گرفتند و سخن مبلغان الهي را نشنيدند، يك گام بسوي نزول عذاب الهي نزديك مي شوند.
    و لوانا اهلكناهم بعذاب من قبله لقالوا ربنا لو لا ارسلت إلينا رسولاً فنتبع آياتك (طه 134) بر فرض اگر ما آنان را پيش از فرستادن پيامبر و كتاب الهي عذاب مي كرديم حتماً در قيامت مي گفتند: پروردگارا چرا پيامبري بسوي ما نفرستادي تا از آياتت پيروي مي نموديم.
    2.
    امهال و استدراج: چنانچه گروهي و يا قومي سخن فرستادگان الهي را نپذيرفتند، خداوند در مرحلة اول مصائب و گرفتاري هايي همچون زلزله و خشكسالي، بيماري و قحطي را پديد مي آورد تا انسان از خواب غفلت بيدار شود و به خدا نزديك گردد و اگر اين منبّهات كارگر نشد، به يكباره نعمتهاي مادي افزايش مي يابد، آسايش و رفاه دامن انسان را فرا مي گيرد تا آنكه بر غفلت او افزوده شود و بيش از پيش از خداي خود فاصله گيرد آنگاه عذاب الهي بر آنان نازل مي گردد.
    آيات 42ـ44 سورة انعام همين معنا را مي رساند. بنابراين سنّت عذاب الهي معلول ظلم انسان است و بعد از اتمام حجت و مهلت دادن لازم واقع مي شود(2)
    ادامه دارد....



  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    امر دوّم: انواع عذاب الهي:
    عذاب الهي انواع و اقسام گوناگون داردكه برخي از اقسام آن عبارت است از:
    1.
    عذاب استيصال: عذابي است كه در اثر آن تمامي افراد يك گروه و يا يك قوم نابود مي گردد، نظير آنچه در امتهاي گذشته اتفاق مي افتاد.
    2.
    عذاب غير استيصال: عذابهايي كه به هلاكت تمامي افراد يك امت منجرنمي شود مثل وقوع اختلاف، جنگ و درگيري(3)
    3.
    عذاب هاي معنوي: عذاب هايي است كه مربوط به بعد معنوي و روح انسان مي شود، مانند دور شدن از رحمت الهي، نهاده شدن مهر ضلالت بر دل انسان و سلب توفيق از انجام اعمال عبادي.

    در روایات داریم که بزرگترین عذاب دوری از یاد خداست.
    4.
    عذاب هاي جسمي: عذاب هايي است كه مربوط به جسم و تن انسان مي شود مانند غرق شدن و فرو رفتن در زمين(4).
    5.
    عذاب هاي اخروي: عذاب هايي است كه در جهان آخرت دامن انسان را مي گيرد. اينكه عذاب الهي معلول ظلم است و بعد از اتمام حجت امهال واقع مي شود شامل همة انواع عذاب مي گردد و اما تعيين نوع آن بستگي به شرايط و عوامل ديگر دارد.
    امر سوّم: موانع نزول عذاب:
    1.
    حضور و وجود پيامبر گرامي اسلام ميان مردم: و ما كان الله ليعذّبهم و انت فيهم (انفال 33) در حاليكه تو در ميان آنان هستي خداوند آنان را عذاب نخواهد كرد.
    2.
    استغفار مردم: و ما كان الله معذبهم و هم يستغفرون (انفال 33) خداوند در حاليكه آنان طلب آمرزش مي كنند آنان را عذاب نخواهد كرد.
    3.
    وجود مؤمنين ميان مردم: از امام باقر ـ عليه السّلام ـ روايت شده است: لا يصيب قرية عذاب و فيها سبعة من المؤمنين (اصول كافي، ج 2، ص 247) عذاب الهي در قريه اي كه در آن هفت نفر از مؤمنين وجود داشته باشد نازل نمي شود.
    4.
    دعا: از امام زين العابدين ـ عليه السّلام ـ روايت شده است: الدعاءيدفع البلاء النازل و مالَم ينزل (اصول كافي، ج 2، ص 469) دعا بلاهاي نازل شده و نازل نشده را دفع مي كند(5).

    اما اينكه چرا عذاب استيصال بسان صاعقة آسماني معارضان و منكران را نابود نميكند، مي توان به يكي از دو وجه تحليل كرد:
    وجه اول: اختصاص عذاب استيصال به كفار:
    آية الله مصباح يزدي تصريح مي كند: از آيات قرآن بدست مي آيد عذاب استيصال اختصاص به كافران دارد، اما عذاب هاي تنبيهي ممكن است بر جامعه كافران و مؤمنان نازل شود(6)
    مي توان اين معنا را از آية شريفه ربنا ولاتحمل علينا اصرا كما حملته علي الذين مِن قبلنا (بقره 286) استفاده كرد. يعني: پروردگارا سنگيني بر ما قرار مده آنگونه كه بر امت هاي پيشين قرار دادي، پروردگارا آنچه را طاقت نداريم بر ما قرار مده.
    از قرينه «كما حملته علي الذين من قبلنا» فهميده مي شود که از جمله اموري كه از امت اسلامي رفع شده عذاب استيصال است، و تفسيري كه علامة طباطبايي در الميزان و طبرسي در مجمع البيان از اين آية شريفه ارائه ميدهند مؤيد همين معنا است.(7)
    به علاوه درصحيح مسلم روايتي آمده است كه از امت اسلامي عذاب استيصال رفع شده، و در تفسير نورالثقلين در ذيل آية شريفة فوق روايتي ذكر شده كه مي توان از آن اين معنا را استفاده كرد(8)
    وجه دوّم: وجود مصلحت:
    بر فرض وجه اول را نپذيريم ولي اين نكته مسلّم است كه نزول عذاب استيصال منوط به يكسري مصالح خفيه اي است كه چه بسا به خاطر نبردن آن مصالح، واقع نمي شود. مانند بودن افراد مؤمن در صلب پدران عصيان گر و گناهكار كه البته بسياري از آن مصالح براي ما روشن نيست(9

  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    امر چهارم:گاهی گناهانی که در گذشته نبوده است در جامعه پیدا می شود در روایت داریم که گناه جدید باعث عذاب جدید می شود.

    بنا به فرمایش حضرت امام رضا علیه السلام «کلما احدث العباد من الذنوب ما لم یکونوا یعلمون احدث الله لهم من البلاء ما لم یکونوا یعرفون»

    مشکلاتی مثل ایدز و مانند آن اصلا سابقه نداشته است نه این که بوده ولی درمانش را نمی دانستند. همان طور که حوادث عالم در انسان مؤثر است،‌ اعمال انسان نیز در عالم و در حوادث آن مؤثر است.

    با توجه به مقدمات ذکر شده جواب سوال شما به خوبی مشخص می شود:

    درست است که امروز در دنیا گناهان زیاد شده است اما ما می بینیم که بیماری ها و گرفتاری هایی در دنیا دامنگیر بشر شده است که در گذشته سابقه نداشته است مثل جنگ ها و کشتار ها و... مثلا بیماری ایدز بیماری است که تازه به وجود آمده و از بیماری های نسل جدید می باشد و هر روز بیشتر از گذشته بشر را تهدید می کند که کارشناسان خطر آن را در آینده وحشنتاک توصیف کرده اند(چرا این بیماری لایه های نهفته ای دارد که در طول 20 سال خود را نشان می دهد و شاید خیلی از انسان ها به آن گرفتار باشند و خود خبر نداشته باشند) و از این قبیل جنگ های خونینی است که بشر با صلاح های جدید خود باعث آن شده است مثلا کشته های جنگ جهانی اول و دوم بیشتر از 70 ملیون بر آورد شده است.

    از طرفی همان گونه که ذکر شد گاهی خدا عذاب دسته جمعی را از قومی به علت وجود افراد صالحی در آن قوم بر می دارد همان گونه که در روایات در باره قوم لوط آمده است که خدا تا وقتی که همه مبتلا به گناه نشدند عذاب را نازل نکرد حتی وقتی که مردان به لواط رو آوردند و زنان مبتلا نبودند عذاب نیامد تا این که زنان قوم هم به این کناه مبتلا شدند آنگاه عذاب آمد
    امام جعفر صادق (عليه السلام ) فرمود: حد زنا را دارد ( يكصد تازيانه ) به راستي چون قيامت شود آنها را مي آورند و لباسهائي كه از آتش بريده شده بر آنها مي پوشانند و مقنعه هاي آتشين بر سرشان مي بندند و زير جامه هاي آتشين به بدنشان مي پوشانند و عمودهاي آتشين در جوفشان فرو مي كنند و آنها را در جهنم مي اندازند " اي زن ! اولين قومي كه مساحقه بينشان رواج يافت قوم لوط بودند كه مردها به عمل لواط سرگرم شدند و زنان بي شوهر ماندند پس با يكديگر مشغول مساحقه شدند چنان كه مردان باهم مشغول عمل لواط شدند و هنگام نزول عذاب همگي به هلاكت رسيدند
    .
    وقتی كه این فرشتگان نزد ابراهیم ـ علیه السلام ـ آمدند و بشارت خود را دادند، مأموریت دوم خود را به ابراهیم ـ علیه السلام ـ گفتند، ابراهیم ـ علیه السلام ـ در این مورد با آن فرشتگان به گفتگو نشست، زیرا دل مهربان ابراهیم ـ علیه السلام ـ میتپید و با خود میگفت: شاید روزنه امید برای اصلاح قوم لوط باشد. از این رو ـ طبق بعضی از روایات ـ ابراهیم به فرشتگان گفت: اگر در میان قوم لوط، صد نفر از مؤمنان باشد، آیا باز بر آنها عذاب میرسانید؟

    فرشتگان: نه
    ابراهیم: اگر پنجاه نفر باشند چطور؟
    فرشتگان: نه
    ابراهیم: اگر یك نفر مؤمن باشد چطور؟
    فرشتگان: قطعاً لوط ـ علیه السلام ـ در میان آنها نیست، ما به او و خاندانش آگاهتر هستیم، لوط و خاندان با ایمانش ـ جز همسرش ـ را نجات خواهیم داد(تفسیر برهان، ج 2، ص 226؛ عنكبوت: 32).

    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    ـ راه و راهنما شناسي، آية الله محمد تقي مصباح يزدي، بخش دوم، ص 115ـ176، قم، مؤسسة آموزشي و پژوهشي امام خميني (قدس)، دوم 1379.

    پاورقي:
    (1).
    مطهري، مرتضي، مجموعه آثار (عدل الهي)، تهران، انتشارات صدرا، چاپ دوم، 1370، ج 1، ص 138.
    (2)
    عبدالسلام بن نصرالله، سنة الله في عقاب الامم، رياض، دارالمعراج، چاپ اول، 1415 هـ ق، ص 23ـ37.
    (3).
    مصباح يزدي، محمد تقي، راه و راهنما شناسي، قم، مؤسسة آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)، چاپ دوم، 1379، ص129.
    (4).
    عبدالسلام بن نصرالله، سنّة الله في عقاب الاصم، ص 35.
    (5).
    مالب، عبدالرسول، آثار و نتابج اعمال در دنيا، رسالة مطع جهاد مركز مديريت، 1388، ص 192ـ198.
    (6).
    مصباح يزدي، محمد تقي، راه و راهنما شناسي، ص 143.
    (7).
    طباطبايي، سيد محمد حسين، تفسير الميزان، چاپ جامعة مدرسين، طبرسي، مجمع البيان مؤسسة الاعلمي، بيروت، چاپ اول، 1415، ج 2، ص 230.
    (8).
    صحيع مسلم، كتاب الفتن و اشراط الساعة، ج 4، ص 2215، جويزي، تفسير نورالثقلين، قم، اسماعليان، 1412، ج 1، ص 307.
    (9).
    مصباح يزدي، محمد تقي، راهنما شناسي، ص 127ـ133.



  9. صلوات ها 5


  10. #5
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    195
    حضور
    3 روز 19 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    402



    در دنیای امروزی آوردن لفظ عذاب برای حوادث بی معنیست. زلزله علت دارد و علتش همان گسل های روی زمین و آزاد شدن انرژی آن است و علت فراوانی زلزله در کشوری مثل ژاپن همین است. علت فراوانی سیل در شمال کشورمان از طرفی بارش های فراوان باران است که آن هم علت علمی دارد و از طرف دیگر نبود سیستم فاضلاب پیشرفته است. جنگ ها هم علت دارد مثلا کسی جنگ تحمیلی را عذاب الهی نمینامد بلکه جنگ تحمیلی علل خاص خود را داشته مثل جنگ های دیگر و البته باید دانست اگر کشته های جنگ های 67 سال اخیر (بعد از جنگ جهانی دوم) را به درصد جمعیت زمین تقسیم کنیم به این نتیجه میرسیم که کشت و کشتار در این مدت اولا به مرور زمان کاهش یافته و دوما در گذشته مثلا 1000 سال پیش که مطمئنا کفر و شرک و فساد کمتر از الان بوده میزان کشته ها در جنگ ها به درصد بیشتر بوده و یکی از عللی که قرآن چند همسری را تایید کرده شرایط 1000 سال پیش بوده که در آن جنگ ها فراوان بوده و مرد های فراوانی کشته میشدند و زنان بسیاری بیوه و برای جلوگیری از فقر و فساد چند همسری رایج بوده در حالی که الان اینطور نیست. در مورد بیماری ها هم باید گفت در 1000 سال پیش مردم بیشتر از بیماری میمردند نسبت به الان و امید به زندگی هم کمتر از الان بوده.

    همه این عوامل نشان میدهد که در گذشته که کفر و شرک و فساد کمتر از الان بوده میزان مرگ و میر ها از زلزله و سیل و جنگ و بیماری بیشتر از الان بوده هرچند که من مخالف نامیدن لفظ عذاب الهی بر این نوع حوادث هستم چرا که همه شان علت دارند. حادثه ای که علت منطقی نداشته باشد عذاب الهیست مثلا داستان اصحاب فیل یک نمونه از آن است که هیچ علت طبیعی یا انسانی نمیتوان بر آن گذاشت.

    به نظر من خدا هم به مرور زمان مثل انسان نگرشش عوض شده و دست از کشتار انسانها به علل مختلف برداشته وگرنه الان عذاب نازل میکرد.
    ویرایش توسط a1ireza : ۱۳۹۱/۰۹/۲۶ در ساعت ۱۳:۴۰

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط a1ireza نمایش پست ها
    اما چند وقت پیش در کشوری در روز روشن 3 میلیون همجنسباز به خیابانها آمدند و فستیوال برگزار کردند و خدا فقط نظاره گر بود. آیا نگرش خدا عوض شده؟
    سلام
    و ان جهنم لمحیطه بالکافرین
    همانا جهنم بر کافران محیط است
    همینکه همجنس بازند برای معذب بودنشان کافی است مگر در آخرت چیزی جز این عقیده و عمل آتشین را می خورند ؟
    هل تجزون الا ما کنتم تعملون
    والله الموفق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    144
    حضور
    9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    157



    اگر عذاب خدا سریع و بمجرد انجام گناه صورت می گرفت، آزمایش مردم دیگر معنا نداشت.

    باید در شرایطی این آزمایشات انجام شود، که خیال بشر راحت شده که هیچ خبری نیست و کسی او را نمی پاید یا حتی خدایی وجود ندارد و ...!

    در آن زمان آنچه در دل دارد رو می کند! درست مثل وضعیت امروز جهان. سبحان الله.

    یا حق

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    فلسفه و علوم اجتماعی و ..
    نوشته
    520
    حضور
    8 روز 10 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1317



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
    همینکه همجنس بازند برای معذب بودنشان کافی است مگر در آخرت چیزی جز این عقیده و عمل آتشین را می خورند ؟
    هرچند موضوع تاپیک مستقیما این نیست ولی امروزه بلحاظ روانشناسی و علمی این افراد هموسکشوال (هم جنس گرا) نامیده میشوند که خود نیز در انتخاب این وضعیت هیچ اختیاری از خود نداشته اند. و وجود این تمایلات در بعضی از انسانها به هیچ وجه نشانه امر غیر اخلاقی نیست. صحیح تر آن است که به جای کلمه توهین آمیز (همجننس باز!) از عبارت همجنس گرا استفاده شود. مثل آن است که کسی شما را متهم کند که غیرهمجنسباز! هستید!

    ضمنا عذاب الهی همانگونه که گفته شد اتفاقاتی بدون توضیح علیت طبیعی آن است. نه مشکلات و مسائلی که به شکل طبیعی علت آن روشن است. در عذابهای نقل شده در قرآن و سایر کتب مذهبی علیت این اتفاقات صرفا خداوند و اراده آن نقل شده و نه علت طبیعی مثل سیل و زلزله و ایدز که عوامل طبیعی دارد و کاملا علت طبیعی آن قابل توضیح است.
    بنابراین دلایل نقل شده توسط کارشناس محترم برای این مخلص توجیه قابل قبول نیست. هرچند دلایلشان قابل احترام و باعث امتنان است ولی مخلص منتظر دلایل محکم تری هستمم.

    مانا باشید

    به نام خداوند جان و خرد
    کزین برتر اندیشه برنگذرد

  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    فلسفه
    نوشته
    1,261
    حضور
    31 روز 4 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    85
    صلوات
    3149



    سلام و عرض ادب
    شاید مباحث تاپیک چرا خدا دیگر هیچ واکنشی نشان نمی دهد ؟؟
    مربوط به این بحث باشد
    موفق باشید
    ای بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی
    تا راهرو نباشی کی صاحب خبر شوی

  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    علاقه
    ...
    نوشته
    157
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    797



    با سلام

    خداوند هود را برای هدایت قوم ثمود فرستاد بدون هیچ معجزه ای و وقتی که قوم ثمود رسالتش را انکار کردند عذاب الهی نازل شد.خداوند صالح را برای هدایت قوم عاد فرستاد و معجزه اش بیرون آوردن شتر از دل کوه بود ولی وقتی شتر را کشتند عذاب الهی نازل شد.اما سوال من این است که چرا خدا الان عذاب الهی نازل نمیکند؟ الان که کفر و شرک و فساد در حد میلیاردی در جهان در جریان است. خداوند بر قوم لوط بخاطر همجنسبازی عذاب الهی نازل کرد اما چند وقت پیش در کشوری در روز روشن 3 میلیون همجنسباز به خیابانها آمدند و فستیوال برگزار کردند و خدا فقط نظاره گر بود. آیا نگرش خدا عوض شده؟

    سلام خدمت شما برادر و خواهر گرامی :
    خدای بزرگ خودش می فهمد که چه موقه ای عذاب نازل کند . بعد از آن کسی نمیتواند در کارهای خدا دخالت کند.اگر هم کسی یا کسانی در حال انجام گناهی هستند خدا به آنها فرصتی میدهد شاید گمراه شوند . در این صورت که عذاب اللهی نازل میشود . الان هم که عذابی نمیبینیم خدای مهربان دارد به ما فرصتی میدهد که در راه راست قرار بگیریم.
    ----------------------------------------------------------------------------
    یا حسین شهید

    ویرایش توسط mahdi_mighat : ۱۳۹۱/۰۹/۲۶ در ساعت ۱۸:۱۰
    هر جا سخن از رقیه جان می آید
    صوت صلوات عرشیان می آید
    در مجلس این سه ساله من معتقدم
    عطر خوش صاحب الزمان می آید

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود