صفحه 1 از 22 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا حضرت آدم علیه السلام معصیت کرد یا نکرد ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    429
    حضور
    16 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    703

    آیا حضرت آدم علیه السلام معصیت کرد یا نکرد ؟




    سلام خدا بر حضرت بقیه الله اعظم

    به نام خدا

    کارشناسان عزیز لطفا بیاید و راهنمایی بفرمایید و بحثی با هم داشته باشیم راجعبه اینکه حضرت آدم علیه السلام معصیت کرد در باغ یا نه.
    بحث هایی که قبلا شده یا برام قانع کننده نبود یا قفل شده یا شبیه این بوده یا پراکنده بوده. واسه همین این تاپیک رو زدم چرا :
    چون بعد از تحقیق و خواندن نوشته های سایت جناب آیت الله مکارم شیرازی در باره عصمت و لزوم عصمت و عصمت پیامبران ع و ماجرای حضرت آدم علیه السلام و ...من قانع نشدم و مشکلاتی در این زمینه و سوالاتی دارم.
    نوشته های این سایت هم اغلب خوندم اما من رو کمتر مراجعه بدید به اونا مگر دقیقا جواب سوال من باشه. وقت رو غنیمت بشماریم.
    سوال :

    من می گویم حضرت آدم عليه الاف التحية والثناء معصیت کردند و گناه های بدی هم مرتکب شدند در قضیه ابلیس و باغ.

    اصلا بحث تکلیف نمیدونم ارشادی و مولوی و ترک اولی و .. شما اگر واسه من گفتید که این معاصی :
    دروغ بستن به خدا - سوء ظن به خدا - دوستی با دشمن خود و خدا - اطاعت از دشمن خدا ( شیطان) . ترک اولی یا مکروه هست و ثابت کردید من متواضعانه می پذیرم. من دنبال حقیقت هستم.
    هرچند اگر با در نظر گرفتن مسئله عصمت و با این اعتقاد به این آیات نگاه کنید من مشکلی ندارم و راجعبه اونم بحث میکنم اما تقاضا دارم :
    لطفا با این دید به این آیات نگاه کنید که پیامبران معصوم نیستند تا ببینیم خداوند به ما در این ماجرا چه می گوید.
    خواهش :
    لطفا بحث به حاشیه کشیده نشه فعلا بحث عمده ی من روی ماجرای حضرت ادم ع در باغ و هبوط هست.لطفا مطالبی بگید که مرتبط باشه.
    لطفا کوتاه مفید مختصر ساده قابل درک و فهم.
    برای شروع :
    شما بفرمایی : دروغ بستن به خدا - سوء ظن به خدا - دوستی با دشمن خود و خدا - اطاعت از دشمن خدا ( شیطان) , این کارهایی که حضرت آدم مرتکب شد اسمش چی هست ؟ این ها حلال هست ؟ یا مکروه هست ؟ یا ترک اولی است ؟ یا حرام هست؟
    با سپاس


    کارشناس بحث : کریم

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۹/۱۵ در ساعت ۰۳:۱۰
    کِی جهـــــــان را عاقلان مملو بـــــــود از متقین؟ _______ در غدیر و کربلا , قرآن و یا در اسکدین
    این درست است طفره رفتن, قفل مطلب, حذف آن؟_______ چون نباشد پاسخی مردانه زین مردانِ دین
    (البته در اسکدین متقین و پاسخگوی منصف و واقعی نیز وجود دارد)
    ( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ(136 نساء))
    (ای کسانی که ایمان آوردید , ( واقعا ) ایمان بیارید به خدا و رسولش و کتاب)

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط baghiatollah نمایش پست ها
    لطفا با این دید به این آیات نگاه کنید که پیامبران معصوم نیستند تا ببینیم خداوند به ما در این ماجرا چه می گوید.
    چنین دیدی که شما می فرمایید ما با کدام دلیل بپذیریم.چون از قضا یکی از راههای جواب همین است،چون با دلایل متعددی که برای ما بیان شده است پیامبر باید معصوم باشد چون حامل پیام و وحی خداوند است واگر معصوم نباشد مردم چطور به گفته او اعتماد کنند چون اگر امکان معصیت در او باشد این احتمال است که دروغ می گوید ووحی بر او نازل نمیشود.ودر این صورت پیام خداوند که بدون آن امکان هدایت برای مردم نیست به آنها نخواهد رسید.
    نقل قول نوشته اصلی توسط baghiatollah نمایش پست ها
    شما بفرمایی: دروغ بستن به خدا - سوء ظن به خدا - دوستی با دشمن خود و خدا - اطاعت از دشمن خدا ( شیطان) , این کارهایی که حضرت آدم مرتکب شد اسمش چی هست ؟ این ها حلال هست ؟ یا مکروه هست ؟ یا ترک اولی است ؟ یا حرام هست؟
    با سلام
    شما بفرمایید،حضرت آدم چه دروغی به خداوند بست؟وچه سوءظنی به خدا پیدا کرد؟!واینکه چه دوستی با دشمن خدا داشت؟شیطان وقتی برای وسوسه حضرت آدم آمد نگفت که من ابلیس هستم،وآن حضرت نمی دانست او ابلیس است.بلکه در قالب شخصی خیر خواه به طرف آنها آمد و از قسم خوردن شیطان آنها فکر کردند خیر خواه آنها است.
    در مورد این ماجرا جوابهای مختلفی گفته شده ،که بعضی از آنها به گفته شما بدون در نظر گرفتن عصمت گناه را از حضرت آدم و حوا نفی می کند.
    مانند اینکه بهشت محل تکلیف وحلال وحرام نیست،بلکه تکلیف در دنیا می باشد وعلت اینکه خداوند به آنحضرت گفته بود از این درخت نخور به خاطر حرام بودن این کار نبود وبه تعبیری همان امر ارشادی است.اینکه اگر حضرت آدم از این درخت بخورد از مقامی که دارد نزول خواهد کرد.وبه تعبیر دیگر همان ترک اولی است.
    علت اینکه آنها در مقابل گفته شیطان اغواء شدند به دلایلی بوده است:
    1- وعده های شیطان:شیطان از باب خیرخواهی وارد شده وبه آنها وعده هایی داد،وگفت اگر شما از این درخت ممنوعه بخورید دو فرشته خواهید شد ویا به طور دائمی در بهشت زندگی خواهید کرد:

    وَ فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطانُ لِيُبْدِيَ لَهُما ما وُورِيَ عَنْهُما مِنْ سَوْآتِهِما وَ قالَ ما نَهاكُما رَبُّكُما عَنْ هذِهِ الشَّجَرَةِ إِلاَّ أَنْ تَكُونا مَلَكَيْنِ‏ (اعراف/20)
    پس شيطان، آن دو را وسوسه كرد تا آنچه را از عورتهايشان برايشان پوشيده مانده بود، براى آنان نمايان گرداند؛ و گفت: «پروردگارتان شما را از اين درخت منع نكرد، جز [براى‏] آنكه [مبادا] دو فرشته گرديد.
    ‏ أَوْ تَكُونا مِنَ الْخالِدينَ (اعراف/20)يا از [زمره‏] جاودانان شويد.
    2-قسم خوردن شیطان:شیطان قسم خورد که خیر خواه آنهاست وتا آنموقع کسی برای آنها قسم دروغ نخورده بود وآنها تصور نمی کردند اصلا کسی قسم دروغ بخورد.
    وَ قاسَمَهُما إِنِّي لَكُما لَمِنَ النَّاصِحينَ (اعراف/21)و براى آن دو سوگند ياد كرد كه: من قطعاً از خيرخواهان شما هستم.
    حس تکامل طلبی وحب بقاءکه در نهاد هر انسانی است موجب شد،حضرت آدم وحوا در برابر وسوسه شیطان مغلوب شوند واز آن درخت ممنوعه تناول کنند واز بهشت بر زمین هبوط کنند.
    برای مطالعه بیشتر به کتاب تفسیر آیات برگزیده علیرضا مستشاری 159تا165مراجعه کنید.

    ویرایش توسط TAHOOR : ۱۳۹۱/۰۹/۱۸ در ساعت ۲۲:۴۵ دلیل: با عرض معذرت - جزیی
    آیا حضرت آدم علیه السلام معصیت کرد یا نکرد ؟
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    429
    حضور
    16 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    703



    سلام علیکم

    نوشته های جناب کریم ( کارشناس) با قرمز :

    [/color]چنین دیدی که شما می فرمایید ما با کدام دلیل بپذیریم.چون از قضا یکی از راههای جواب همین است،چون با دلایل متعددی که برای ما بیان شده است پیامبر باید معصوم باشد.

    با این دلیل که شما بر اساس یک سری دلایل که می فرمایید عقلی و همراه با بعضی احادیث به این نتیجه رسیدید که پیامبران هرگز امکان ندارد گناه کنند هرچند قران بگه گناه کردند و اگر قران گفت گناه می کنند طبق اون نتیجه ی شما منظورش چیزه دیگه ای هست نه گناه ولو اینکه خدا بگه.



    چون حامل پیام ووحی خداوند است واگر معصوم نباشد مردم چطور به گفته او اعتماد کنند.


    بفرمایید که اگر قرار باشد خدا پشت سر پیامبر باشد و ناظر کارهای و افعال و سخنان پیامبر باشد و پیامبر سخنی طبق قران از خودش نگوید و فقط وحی بگوید دیگر چه لزومی دارد بگویید باید مطلق پیامبر ص معصوم باشد.
    در کلاس استاد یکی از شاگردان را تا آخر ترم به عنوان جانشین خودش برای درس دادن به دانشجو های دیگر انتخاب و به دانشجویان معرفی میکند و هنگام شروع کلاس استاد روی صندلی در گوشه ای از کلاس می نشیند و آن دانشجو شروع به تدریس میکند.
    بلافاصله که دانشجو حتی می خواهد یک مطلب را کمی اشتباه بگوید , استاد سخنش را قطع می کند و به او تذکر می دهد و باعث می شود او سخن صحیح را بگوید.




    چون اگر امکان معصیت در او باشد این احتمال است که دروغ می گوید ووحی برا ونازل نمیشود.

    نکته اول:
    1-احتمال هست اما قطعی نیست.باید سخنان او را گوش داد و دلیل و سند و مدرک خواست.
    شما می فرمایید اگر من کسی را بیاورم از شهری دیگر که کسی ندیده گناه کرده بعد بگه بهم وحی نازل میشه مسئله حل هست ؟ در این شخص احتمال دروغ نیست ؟
    2-پس فلسفه ی معجزه چیست ؟ معجزه برای سرگرمی است یا برای اینکه مردم متوجه بشند این از طرف خداست.


    ودر این صورت پیام خداوند که بدون آن امکان هدایت برای مردم نیست به آنها نخواهد رسید.


    با دلیل و سند میرسد حتی اگر امکان معصیت وجود داشته باشد.


    شما بفرمایید،حضرت آدم چه دروغی به خداوند بست؟وچه سوءظنی به خدا پیدا کرد؟


    و اي آدم تو و همسرت در بهشت ساكن شويد و از هر جا كه خواستيد بخوريد اما به اين درخت نزديك نشويد كه از ستمكاران خواهيد شد. (آیه ۱۹ اعراف)

    خدا فرمود : آدم نزدیک شدن = ستمکار شدن - ظالم شدن - از زمره ی ظالمین شدن.
    دقت بفرمایید :


    پروردگارشان آنها را ندا داد كه آيا شما را از آن درخت نهي نكردم و نگفتم شيطان براي شما """"دشمن آشكاري """" است ؟ (آیه ۲۲ اعراف)



    یعنی آدم گوش کن : شیطان برای تو یک دشمن آشکار هست. (دشمن یعنی کسی که خیرخواه تو نیست. خیر تو رو نمیخواد.)

    بعد ببینید چه اتفاقی افتاد


    سپس شيطان آنها را وسوسه كرد تا آنچه را از اندامشان پنهان بود آشكار سازد و گفت پروردگارتان شما را از اين درخت نهي نكرده مگر به خاطر اينكه (اگر از آن بخوريد) فرشته خواهيد شد يا جاودانه (در بهشت خواهيد ماند! (۲۰)

    و براي آنها سوگند ياد كرد كه من خيرخواه شما هستم! (۲۱)

    به سناریو (داستان همراه با توضیح صحنه‌ها) توجه کنید :

    ابلیس در باغ آمد کنار آدم ع نشست ( شما تصور کن به صورت جسمی آمد یا نیامد و فقط در حد وسوسه بود باز اصل ماجرا تغییر نمی کند)

    گفت جناب آدم : چرا خداوند به شما گفته نزدیک این درخت نشوید ؟
    آدم پاسخ داد :
    خدا فرموده : که اگر نزدیک بشویم از ستمکاران (ظالمین) خواهیم بود.
    ابلیس لبخندی زد و گفت :
    چقدر تو ساده ای . واقعا کمی فکر نمی کنی ؟
    بگذار حقیقتی را برایت بگویم :
    پروردگارتان شما را از اين درخت نهي نكرده مگر به خاطر اينكه (اگر از آن بخوريد) فرشته خواهيد شد يا جاودانه (در بهشت خواهيد ماند).
    آدم نگاهی کرد به ابلیس و گفت :
    از کجا باور کنم تو راست می گویی ؟
    ابلیس گفت:
    به هر کس اعتقاد داری برایت قسم می خورم که من خیر خواه شما هستم.
    باور کن من دروغی نمی گویم و صلاح تو را می خوام.
    آدم گفت :
    درنتیجه با این حساب تو داری می گویی خدا دروغ می گوید که تو دشمن هستی(و خیر خواه نیستی) و هم اینکه نزدیک شدن به اون درخت ما را ظالم می کند. درسته ؟

    ابلیس گفت :
    من خیرخواه تو هستیم و چیزی جز راست نمی گویم.
    آدم گفت :
    حالا می گویی چه کنم :
    ابلیس گفت :
    برو و از آن درخت بخور.
    و آدم رفت و نزدیک شد و خورد و جزو ظالمین شد و به خود ظلم کرد.
    _________________
    توجه کنید :
    ابلیس طبق قران گام به گام می آید و همون اول نمیاد مستقیم بگوید خدا دروغ گفته چون میدونه قبول نمیکند پس حساب شده جلو می آید. و این سناریو یک مدل بود که در اصل ماجرا و در اصل نتیجه گیری از کلام خدا و قران در مورد دروغ بستن به خدا تغییری ایجاد نمی کند. فقط تجزیه و تحلیل صورت گرفت.
    _________________
    نتیجه گیری :
    خدا فرمود :
    نزدیک شدن به درخت : ظالمین شدن.(یعنی این کار بد است و ضرر دارد)
    شخص ابلیس : دشمن است ( دشمن خیرخواه نیست)
    ابلیس به آدم گفت :
    نزدیک شدن به درخت : فرشته می شوی یا جاودان. ( یعنی این کار خوب است و سود دارد)
    منه ابلیس : خیرخواه هستم.

    پس یعنی :

    یا خدا راست می گوید یا ابلیس

    نتیجه چه شد :

    آدم علیه السلام به این نتیجه رسید که بین این دوگزینه ذکر شده حرف شیطان را انتخاب کند و به حرف او عمل کند . یعنی پیروی از حرف دشمن خود.


    !واینکه چه دوستی با دشمن خدا داشت؟

    دست دوستی داد با دشمن خود و خدا و حرفش را قبول کرد طبق نوشته های بالا.
    حداقل برای مدت زمان کوتاه ابلیس دشمن نبود و دوست شد. طبق نوشته های بالا.

    پس آدم علیه السلام در اون باغ و لحظه با عمل خود نشان داد که :
    1-ابلیس خیر خواه هست و نه دشمن.
    2-از درخت بخوریم و نزدیک شیم فرشته یا جاودان میشویم و نه ظالم.
    3-ابلیس راست می گوید و خدا دروغ.

    اعمال حرامی که حضرت آدم علیه آلاف التحیه والثناء مرتکب شد :
    1-سرپیچی از دستور خدا = حرام
    2-سوء ظن و به این نتیجه رسیدن و با عمل ثابت کردن که خدا دروغ می گوید = حرام
    3-اطاعت از حرف دشمن و پیروی از گفته ی او که مخالف گفته ی خداست = حرام
    4-خیرخواه دانستن دشمنی که خدا گفته دشمن است = حرام


    شیطان وقتی برای وسوسه حضرت آدم آمد نگفت که من ابلیس هستم،وآن حضرت نمی دانست او ابلیس است.بلکه در قالب شخصی خیر خواه به طرف آنها آمد واز قسم خوردن شیطان آنها فکر کردند خیر خواه آنها است.


    باز خوب هست شما قبول دارید به صورت شخصی آمد.
    هرچند اگر بگوید به صورت وسوسه و فکر بود باز هم فرقی نمیکرد.
    نکته اول :
    به نظر می رسد آدم ع ابلیس را شناخت و ابلیس قسم خورد که اون چیزی که تو فکر می کنی من نیستم و من دشمن نیستم و من خیرخواه هستم.
    دوم اینکه:
    اصلا اهمیتی ندارد که آدم ع شناخت یا نشناخت. وقتی کسی می آید و دقیقا مخالف گفته های خدا با تو صحبت می کند کافی نیست که پی ببری این دروغ می گوید و خیرخواه نیست ؟


    در مورد این ماجرا جوابهای مختلفی گفته شده ،که بعضی از آنها به گفته شما بدون در نظر گرفتن عصمت گناه را از حضرت آدم حوا نفی می کند.
    مانند اینکه بهشت محل تکلیف وحلال وحرام نیست،بلکه تکلیف در دنیا می باشد وعلت اینکه خداوند به آنحضرت گفته بود از این درخت نخور ب خاطر حرام بودن این کار نبود وبه تعبیری همان امر ارشادی است.اینکه اگر حضرت آدم از این درخت بخورد از مقامی که دارد نزول خواهد کرد.وبه تعبیر دیگر همان ترک اولی است.



    اول اینکه آنجا بهشت نبود به اعتقاد خیلی از علما و البته عقل و دانستن خواص بهشت چون:
    1-ابلیس و دروغ و نهی در بهشت وجود ندارد.
    2-کسی که وارد بهشت شد دیگر بیرون نمی شود.
    3-در بهشت همه جاودان هستند.

    پس:
    تکلیف بوده و آدم تکلیف داشت که به آن درخت نزدیک نشود.
    و وقتی خداوند می گوید ظالمین یعنی : ظالمین زمره ی ظالمین گناه کار و کسانی هستند که مرتکب فعل حرام می شوند.

    اول با توضیحاتی که گفته شد شما بفرمایید امر خدا چطور ارشادی بود و البته بگویید چطور می شود تشخیص داد امر خدا ارشادی هست یا مولوی ؟



    علت اینکه آنها در مقابل گفته شیطان اغواءشدند به دلایلی بوده است:
    1- وعده های شیطان:شیطان از باب خیرخواهی وارد شده وبه آنها وعده هایی داد،وگفت اگر شما از این درخت ممنوعه بخورید دو فرشته خواهید شد ویا به طور دائمی در بهشت زندگی خواهید کرد:

    وَ فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطانُ لِيُبْدِيَ لَهُما ما وُورِيَ عَنْهُما مِنْ سَوْآتِهِما وَ قالَ ما نَهاكُما رَبُّكُما عَنْ هذِهِ الشَّجَرَةِ إِلاَّ أَنْ تَكُونا مَلَكَيْنِ‏ (اعراف/20)
    پس شيطان، آن دو را وسوسه كرد تا آنچه را از عورتهايشان برايشان پوشيده مانده بود، براى آنان نمايان گرداند؛ و گفت: «پروردگارتان شما را از اين درخت منع نكرد، جز [براى‏] آنكه [مبادا] دو فرشته گرديد.
    ‏ أَوْ تَكُونا مِنَ الْخالِدينَ (اعراف/20)يا از [زمره‏] جاودانان شويد.


    عجب :
    مگر با باید به وعده های شیطان گوش داده و عمل کنیم. مگر ما باید به وعده های کسی که دقیقا مخالف گفته ی خدا صحبت می کند گوش دهیم و عکل کنیم.


    2-قسم خوردن شیطان:شیطان قسم خورد که خیر خواه آنهاست وتا آنموقع کسی برای آنها قسم دروغ نخورده بود وآنها تصور نمی کردند اصلا کسی قسم دروغ بخورد.
    وَ قاسَمَهُما إِنِّي لَكُما لَمِنَ النَّاصِحينَ (اعراف/21)و براى آن دو سوگند ياد كرد كه: من قطعاً از خيرخواهان شما هستم.


    عجب :
    پس یعنی هر کس قسم خورد که مثلا خدا دروغ گوست و آخرتی وجود ندارد و البته دقیقا مخالف آنچه خدا گفته بگوید, اگر از او اطاعت کنی مشکلی ندارد و ترک اولی محسوب می شود.



    حس تکامل طلبی وحب بقاءکه در نهاد هر انسانی است موجب شد،حضرت آدم وحوا در برابر وسوسه شیطان مغلوب شوند واز آن درخت ممنوعه تناول کنند واز بهشت بر زمین هبوط کنند.

    یعنی آدم ع با این عمل گفت خدایا می دانم مثلا ظالم می شوم و من حاضرم یک فرشته ی ظالم جاودان شوم.
    و هم اینکه خدایا تو گفتی نزدیک نشم و اگر شدم ظالم می شم اما من نمی توانم جلوی نفسم را بگیرم و یعنی تو می خواهی من جاودان نشوم من می خواهم بشوم.
    پس ما اگر مغلوب شیطان و نفس شدیم اشکالی ندارد و اگرم هم شدیم ترک اولی است.

    چقدر واقعا جالب است حتی نمی گویند(نه شما کلی) آدم علیه السلام عمل مکروه انجام داده بلکه می گویند ترک اولی. یعنی طبق تعریفش : از بین خوب و خوبتر : خوب را انتخاب کردن.


    و فکر نمی کنم در قران صفتی بد تر از ظلم(ظالم) باشد. و این همه آیات :
    ظلم كنندگان رستگار نميشوند 6:21 سوره انعام
    كيست ظالم تر از كسی كه دروغی را به خدا نسبت دهد؟ 6:93 سوره انعام
    خدا كسانی را كه ظلم ميكنند، هدايت نميكند 6:144 سوره انعام
    چه كسی ظالم‌ تر از انسانی است كه دروغی را به خدا افترا بزند (از قول خدا دروغ بگويد) يا منكر آيات خدا شود؟ 7:37 سوره اعراف
    کيست ظالم ‌تر از كسی كه آيات خدا به او گفته شود و او از آن روگردان باشد و كارهائی را كه كرده فراموش كن 18:57 سوره كهف


    می گویند : حسنات الابرار سیئات المقربین
    یعنی عمل آدم ع که می فرمایند ترک اولی بوده , سیئات المقربین هست و اگر این عمل را انسان های عادی و حتی ابرار هم انجام دهند حسنه و خوب است.
    توجه کنید خدا در این آیه چه می فرماید :

    اي فرزندان آدم! شيطان شما را نفريبد آنچنان كه پدر و مادر شما را از بهشت بيرون كرد و لباسشان را از تنشان بيرون ساخت تا عورتشان را به آنها نشان دهد. (آیه 27 اعراف)

    با این حساب کاره حضرت ادم ع برای ما و حتی ابرار حسنه هست و خدا داره به ما هشدار میده که عمل حسنه انجام ندید.

    کارشناس عزیز جناب کریم امیدوارم جواب های خوب و قانع کننده بفرمایید فکر کنم با این حال انحراف بنده از نظر شما شدید هست من در حال تحقیق در این مسئله و کلا عصمت مطلق هستم. لطفا مرا یاری بفرمایید با پاسخ های درست و واضح و دونه دونه اگر ممکن باشد فعلا در زمینه حضرت آدم علیه اسلام.(و لطفا بدون تعصب)
    با سپاس

    ویرایش توسط BaghiatoSalam : ۱۳۹۱/۰۹/۱۸ در ساعت ۰۲:۵۵
    کِی جهـــــــان را عاقلان مملو بـــــــود از متقین؟ _______ در غدیر و کربلا , قرآن و یا در اسکدین
    این درست است طفره رفتن, قفل مطلب, حذف آن؟_______ چون نباشد پاسخی مردانه زین مردانِ دین
    (البته در اسکدین متقین و پاسخگوی منصف و واقعی نیز وجود دارد)
    ( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ(136 نساء))
    (ای کسانی که ایمان آوردید , ( واقعا ) ایمان بیارید به خدا و رسولش و کتاب)

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    فیلم کتاب تاریخ
    نوشته
    61
    حضور
    1 روز 2 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    178
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    406



    نقل قول نوشته اصلی توسط baghiatollah نمایش پست ها

    چون حامل پیام ووحی خداوند است واگر معصوم نباشد مردم چطور به گفته او اعتماد کنند.


    بفرمایید که اگر قرار باشد خدا پشت سر پیامبر باشد و ناظر کارهای و افعال و سخنان پیامبر باشد و پیامبر سخنی طبق قران از خودش نگوید و فقط وحی بگوید دیگر چه لزومی دارد بگویید باید مطلق پیامبر ص معصوم باشد.
    در کلاس استاد یکی از شاگردان را تا آخر ترم به عنوان جانشین خودش برای درس دادن به دانشجو های دیگر انتخاب و به دانشجویان معرفی میکند و هنگام شروع کلاس استاد روی صندلی در گوشه ای از کلاس می نشیند و آن دانشجو شروع به تدریس میکند.
    بلافاصله که دانشجو حتی می خواهد یک مطلب را کمی اشتباه بگوید , استاد سخنش را قطع می کند و به او تذکر می دهد و باعث می شود او سخن صحیح را بگوید.



    چون اگر امکان معصیت در او باشد این احتمال است که دروغ می گوید ووحی برا ونازل نمیشود.

    نکته اول:
    1-احتمال هست اما قطعی نیست.باید سخنان او را گوش داد و دلیل و سند و مدرک خواست.
    شما می فرمایید اگر من کسی را بیاورم از شهری دیگر که کسی ندیده گناه کرده بعد بگه بهم وحی نازل میشه مسئله حل هست ؟ در این شخص احتمال دروغ نیست ؟
    2-پس فلسفه ی معجزه چیست ؟ معجزه برای سرگرمی است یا برای اینکه مردم متوجه بشند این از طرف خداست.


    ودر این صورت پیام خداوند که بدون آن امکان هدایت برای مردم نیست به آنها نخواهد رسید.


    با دلیل و سند میرسد حتی اگر امکان معصیت وجود داشته باشد.

    با سلام
    به نظرم منطقی نیست که درس دادن جای یک استاد رو با حامل وحی مقایسه کرد.
    شما برای اینکه سرکلاس بنشینید و گوش کنید احتیاجی به اعتماد به استاد ندارید ودر ضمن به قول خودتان سند هم هست، کتاب.
    ولی کسی که حامل وحی هست غیر از اعتماد چه سندی وجود دارد؟
    غیر از این است که شما به راستگویی این فرد لااقل در مرحله اول احتیاج دارید ؟

    گفتمت رخ بنما گفتی برون شو از خویش
    مات در پیچ و خم این خط قرآن ماندم

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    علاقه
    پژوهش
    نوشته
    220
    حضور
    20 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    326



    حضرت آدم علیه السلام عصیان نکرد و نه شیطان گولش زد اصلا .

    واقعیت با این طرز بحث به جایی نمی رسی برادر بزرگوار .

    الان وقت ندارم سعی می کنم در روزهای آتی کمکت کنم و برات روشن شه حضرت آدم أبو البشر از أنبیاء عظام و هیچ گونه معصیتی انجام نداده و نه گول شیطان را خورده .

    فَأَكَلا مِنْها فَبَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا يَخْصِفانِ عَلَيْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ وَ عَصى‏ آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى‏ .طه : 121
    ثمُ‏َّ اجْتَبَاهُ رَبُّهُ فَتَابَ عَلَيْهِ وَ هَدَى‏(122)

    البته در خصوص این موضوع انصافا علامه طباطبایی عالی استدلال کرده بخون تدبر کن سعی کن مساله برات روشن شه تا بیشتر واضحش کنیم ان شاء الله .

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    429
    حضور
    16 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    703



    نقل قول نوشته اصلی توسط tooba نمایش پست ها


    با سلام
    به نظرم منطقی نیست که درس دادن جای یک استاد رو با حامل وحی مقایسه کرد.
    شما برای اینکه سرکلاس بنشینید و گوش کنید احتیاجی به اعتماد به استاد ندارید ودر ضمن به قول خودتان سند هم هست، کتاب.
    ولی کسی که حامل وحی هست غیر از اعتماد چه سندی وجود دارد؟
    غیر از این است که شما به راستگویی این فرد لااقل در مرحله اول احتیاج دارید ؟
    سلام به شما
    من که متوجه نمی شم مثال من چه مشکلی داره.
    پس خدا رو دکتر فرض کردن تو مثال ها هم درست نیست که بعضی ها می گند,
    تـــــــــــــــازه این مثال من کجا و اون کجا.
    من احتیاج ندارم به استاد و دانشجو اعتماد کنم ؟؟؟
    عجب
    من می خوام علم و دانشم رو دقیق بالا ببرم نمی خوام علم دروغ یاد بگیرم .
    معلومه استاد خدا نمیشه ولی با کمی تنزل واسه رسوندن جان مطلب مثال من مشکلی نداره.
    استاد فوق تخصص این رشته و درس هست.
    حالا اومده یک دانشجو رو انتخاب کرده واسه تدریس به دیگر دانشجو ها.
    تاییدش می کنه.
    با این حال واسه اطمینان دانشجو های دیگه که می دونند این دانشجو مثل استاد فوق تخصص نیست , هر جا که این دانشجو دچار لغزش و خطایی تو کارش شد سریع و بلافاصله بهش تذکر می ده.
    آیا این دانشجو که داره درس میده نمیتونه یه مطلب بی ربط بگه ؟
    تونستن می تونه ولی میدونه استاد خیلی سریع جلوشو میگیره.
    وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ ﴿۴۴ حاقه﴾
    و اگر [او] پاره‏اى گفته‏ها بر ما بسته بود (۴۴)
    دست راستش را سخت مى‏گرفتيم (۴۵)
    لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ ﴿۴۵﴾
    سپس رگ قلبش را پاره مى‏كرديم (۴۶)
    ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِينَ ﴿۴۶﴾

    دیگه از این واضح تر.
    آیا پیامبر می تونه قول ببنده ؟ یعنی آیا این زبان پیامبر در دهان در اختیارشون هست یا نیست ؟
    می تونه شرک بگه ؟
    می دونم شما میگید نه و خیلی برام عجیبه.
    اما طبق این آیه :
    بله می تواند اما رگ گردنش با این کار زده خواهد شد.

    واسه منی که قراره پیامبر و حرفاش رو باور و قبول و اعتماد کنم دیگه این جمله ی خدا برام کافی نیست؟

    مشکل اینجاست که شماها پیامبران رو انسان های ماورایی می دونید و رسیدن به مقام تقوای اونها رو برای خودتون احتمالا غیر ممکن می دونید.
    مثلا بگویند :
    آیا این دختر می تواند دقیقا در تقوا مثل حضرت فاطمه زهرا س شود ؟
    احساس می کنم جواب شما ها منفی باشه.
    اما نمی دونم چرا.
    کِی جهـــــــان را عاقلان مملو بـــــــود از متقین؟ _______ در غدیر و کربلا , قرآن و یا در اسکدین
    این درست است طفره رفتن, قفل مطلب, حذف آن؟_______ چون نباشد پاسخی مردانه زین مردانِ دین
    (البته در اسکدین متقین و پاسخگوی منصف و واقعی نیز وجود دارد)
    ( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ(136 نساء))
    (ای کسانی که ایمان آوردید , ( واقعا ) ایمان بیارید به خدا و رسولش و کتاب)

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    429
    حضور
    16 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    703



    نقل قول نوشته اصلی توسط یونس بن عبد الرحمن نمایش پست ها
    حضرت آدم علیه السلام عصیان نکرد و نه شیطان گولش زد اصلا .

    واقعیت با این طرز بحث به جایی نمی رسی برادر بزرگوار .

    الان وقت ندارم سعی می کنم در روزهای آتی کمکت کنم و برات روشن شه حضرت آدم أبو البشر از أنبیاء عظام و هیچ گونه معصیتی انجام نداده و نه گول شیطان را خورده .

    فَأَكَلا مِنْها فَبَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا يَخْصِفانِ عَلَيْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ وَ عَصى‏ آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى‏ .طه : 121
    ثمُ‏َّ اجْتَبَاهُ رَبُّهُ فَتَابَ عَلَيْهِ وَ هَدَى‏(122)

    البته در خصوص این موضوع انصافا علامه طباطبایی عالی استدلال کرده بخون تدبر کن سعی کن مساله برات روشن شه تا بیشتر واضحش کنیم ان شاء الله .
    سلام به شما
    عجب عجب عجب
    قران -خدا داره میگه عصیان کرد آدم شما می گویی عصیان نکرد ؟؟؟؟؟؟؟؟
    قران میگه ابلیس فریبشان داد و انها هم گول خوردند !!!!!! شما میگید گولشون نزد و گول نخوردند؟؟؟؟؟؟
    ای عجب

    بله واقعا چقدر عجیب هست :
    خدا داره میگه شد از ظالمین , آدم داره میگه , به خودم ظلم کردم نبخشی و رحم نکنی خدا من خاسرین هستم زیانکارم. خدا اشتباه کردم.
    خدا داره میگه آدم عصیان کرد. فرمان بهش دادم , ببین فرمان دادم سرپیچی کرد.

    شما به من بگویید خدا دیگر چطور باید بگوید حضرت آدم عصیان کرد -گناه- کرد که باور کنید؟
    مگه واسه ترک اولی توبه لازم هست.
    اون مثال آدم پول دار رو که میزنند 100 تومن کمک میکنه به فقیر بابا اونم ثواب کرده پاداش بهش میدن کاره خوبی کرده. این شخص توبه باید کنه ؟
    عجب.

    اول اینکه با کدوم طرز بحث ؟ چی شده مگه ؟
    دوم بله حق دارید بگید بحث به جایی نمیرسه چون به احتمال زیاد جوابی وجود نداره.
    شما اصلا نمیبینید خدا داره چی میگه.
    آیا صفتی بهتر از ظلم نبود که این پیامبران به خودشون واسه ترک اولی نسبت بدن ؟
    اونم ظلمی که اینقدر فاجعه هست.
    اونم کلمه ظلم که بار منفی بسیاری داره.
    من دلایل قانع کننده برام بیارید خواهم پذیرفت و انشالله بحث به جایی خواهد رسید.
    ویرایش توسط BaghiatoSalam : ۱۳۹۱/۰۹/۱۸ در ساعت ۰۶:۴۷
    کِی جهـــــــان را عاقلان مملو بـــــــود از متقین؟ _______ در غدیر و کربلا , قرآن و یا در اسکدین
    این درست است طفره رفتن, قفل مطلب, حذف آن؟_______ چون نباشد پاسخی مردانه زین مردانِ دین
    (البته در اسکدین متقین و پاسخگوی منصف و واقعی نیز وجود دارد)
    ( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ(136 نساء))
    (ای کسانی که ایمان آوردید , ( واقعا ) ایمان بیارید به خدا و رسولش و کتاب)

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    علم و تحقيق درمورد انسان و سرنوشت انسان دردست کیست
    نوشته
    642
    حضور
    15 روز 14 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1302



    بنام او

    پس ازعرض سلام و عرض ادب..

    نقل قول نوشته اصلی توسط baghiatollah نمایش پست ها
    سلام خدا بر حضرت بقیه الله اعظم

    به نام خدا

    کارشناسان عزیز لطفا بیاید و راهنمایی بفرمایید و بحثی با هم داشته باشیم راجعبه اینکه حضرت آدم علیه السلام معصیت کرد در باغ یا نه.
    بحث هایی که قبلا شده یا برام قانع کننده نبود یا قفل شده یا شبیه این بوده یا پراکنده بوده. واسه همین این تاپیک رو زدم چرا :
    چون بعد از تحقیق و خواندن نوشته های سایت جناب آیت الله مکارم شیرازی در باره عصمت و لزوم عصمت و عصمت پیامبران ع و ماجرای حضرت آدم علیه السلام و ...من قانع نشدم و مشکلاتی در این زمینه و سوالاتی دارم.
    نوشته های این سایت هم اغلب خوندم اما من رو کمتر مراجعه بدید به اونا مگر دقیقا جواب سوال من باشه. وقت رو غنیمت بشماریم.
    سوال :

    من می گویم حضرت آدم عليه الاف التحية والثناء معصیت کردند و گناه های بدی هم مرتکب شدند در قضیه ابلیس و باغ.

    اصلا بحث تکلیف نمیدونم ارشادی و مولوی و ترک اولی و .. شما اگر واسه من گفتید که این معاصی :
    دروغ بستن به خدا - سوء ظن به خدا - دوستی با دشمن خود و خدا - اطاعت از دشمن خدا ( شیطان) . ترک اولی یا مکروه هست و ثابت کردید من متواضعانه می پذیرم. من دنبال حقیقت هستم.
    هرچند اگر با در نظر گرفتن مسئله عصمت و با این اعتقاد به این آیات نگاه کنید من مشکلی ندارم و راجعبه اونم بحث میکنم اما تقاضا دارم :
    لطفا با این دید به این آیات نگاه کنید که پیامبران معصوم نیستند تا ببینیم خداوند به ما در این ماجرا چه می گوید.
    خواهش :
    لطفا بحث به حاشیه کشیده نشه فعلا بحث عمده ی من روی ماجرای حضرت ادم ع در باغ و هبوط هست.لطفا مطالبی بگید که مرتبط باشه.
    لطفا کوتاه مفید مختصر ساده قابل درک و فهم.
    برای شروع :
    شما بفرمایی : دروغ بستن به خدا - سوء ظن به خدا - دوستی با دشمن خود و خدا - اطاعت از دشمن خدا ( شیطان) , این کارهایی که حضرت آدم مرتکب شد اسمش چی هست ؟ این ها حلال هست ؟ یا مکروه هست ؟ یا ترک اولی است ؟ یا حرام هست؟
    با سپاس

    نقل قول نوشته اصلی توسط baghiatollah نمایش پست ها
    من در حال تحقیق در این مسئله هستم
    نقل قول نوشته اصلی توسط baghiatollah نمایش پست ها
    لطفا مرا یاری بفرمایید با پاسخ های درست و واضح و دونه دونه اگر ممکن باشد فعلا در زمینه حضرت آدم علیه اسلام.(و لطفا بدون تعصب)
    كاربرگرامي ، سوالات و شبهات شما كاملا بجا و درست ميباشند و بگمانم حق دانستن،حق هر انساني ست كه احتمالا علم و آگاهي باعث پيشرفت مادي و معنوي او خواهندشد..
    من نيز فقط اعتقاد خودم را ابراز مينمايم و كارشناس مسائل خاصي هم نميباشم و بلكه مانند خود شما عزيزوبزرگوار ، كنجكاو و بدنبال حقايق و ..

    و نظر كلي اين حقير بعدازهمين مدت زمان تحقيق و دقت و بررسي ..
    قرآن كتاب نشانه ها يا آدرسها ميباشد و داستانهاي آن هم تقريبا حالت مثال را داشته و خواهند داشت {البته همه داستانهايش رانخوانده ام،ازاينرو منظورم فقط همانهايي ست كه يا خوانده و يا شنيده ام}
    بنابراين داستان آدم و حوا را فقط يك داستان و قصه اما پرمحتوا و داراي تمام حقايق آفرينش انسان ميدانم .. درچند تاپيك و موضوع ديگرنيز دربحث مربوطه كه بگمانم درمورد عدالت خداوند يا دخالت خداوند درهمه امور بود بحكم وظيفه شركت كرده و توجه محقق گرامي را يكبارديگر به مطالعه داستان آدم و حوا جلب نمودم و حتي درخواست مكرر هم نموده و مينمايم كه اين داستان رابراي نه يكبار، كه دهها و صدها بارخوانده تا شايد تمام اسرارخلقت و موارد فراوان ديگري نيز براي همگان و منجمله آناني كه بدنبال حقايق ميباشند ، آشكارگردد ..
    ازاينرو توجه شما عزيز را و مجددا و همچون سايردوستان بداستان خلقت انسان و منجمله داستان آدم و حوا و گوشه ها و زواياهاي نامكشوف ودرواقع كشف نشده يا ابرازنشده آن جلب مينمايم و درصورتيكه وقتش را نداشتيد و يا مطلب چنداني برايتان آشكارنگرديد ميتوانم براي برطرف نمودن مجدد شبهات شما و ديگرعلاقمندان دراين زمينه و حتي عدالت آفريدگارمهربان و عادلمان و يا كمك در تداوم تحقيقاتتان ، نظر شما را به آدرس تاپيكي جلب نمايم كه نتيجه چندسال دقت و تحقيق خود حقير بوده كه براي بنوعي به ثبت رساندن هرچند پراز اشتباهشان دراين مكان كه آنرا سايتي دولتي و معتبر و حتي مقدس ميدانم درحال بيان فرضيات خلقت و آفرينش انسان و موجودات سياره زمين ميباشم كه انشاا...به محض رسيدن به بخش انسان و داستان آدم و حوا آدرس آنرانيز خواهم گذاشت و فعلا همين مقدار ميتوانم عرض نموده و بگويم كه با توجه به اينهمه تنوع نژادي و اين واقعيت غير قابل انكار كه ممكن نبوده بدون هيچ دليل علمي يا عقلي هيچ سياهي سفيد و يا هيچ سفيدي سياه گردد،،،شايد بتوان گفت كه تمام حوادث اين داستان و بلكه خود داستان يك تمثيل يا مثال روشن و آشكاراند كه شايد خلاصه و فشرده بسيار فشرده شده يا كوچك شده اهداف و منظور مهم و برجسته آن اين خواهدبود كه اي انسان : هرچه كنيد بخود يا عزيزان خود كرده ايد كه .. كه بهمين دليل بايد كه بشدت مراقب اعمال و بلكه گناهانمان باشيم كه شايد گناهان نيز صورتي ازانرژي ها باشند كه شايد عواقب بسيارخطرناكي را بدنبال داشته باشند كه شايد هيچگاه نيزازبين نروند و بلكه ممكن است ازصورتي بصورتي ديگرتبديل شوند كه براي مهاركردنشان يا كوچك و محدود كردنشان و درنهايت ، ازبين بردنشان توسط تبديل انرژي هاي بد و منفي به انرژي هاي خوب و مثبت طي يك فرآيندبسيارپيچيده ، بايد جنگ و نبرد واقعي انسان با انسان و بلكه نوعي از ايمان و كفر واقعي را در آنجا مشاهده و ملاحظه نمود كه درنهايت نيز بوقوع ميپيوندد ..

    باسپاس..

    ویرایش توسط آینده : ۱۳۹۱/۰۹/۱۸ در ساعت ۱۱:۳۷ دلیل: تصحيح انشا
    باعرض معذرت وبدلیل مشکلات فنی دربرقراری ارتباط سریع،ممکن است پاسخگویی به نقل قولهانیزباتاخیرهمراه شوند.


  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    فیلم کتاب تاریخ
    نوشته
    61
    حضور
    1 روز 2 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    178
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    406



    نقل قول نوشته اصلی توسط baghiatollah نمایش پست ها
    آیا پیامبر می تونه قول ببنده ؟ یعنی آیا این زبان پیامبر در دهان در اختیارشون هست یا نیست ؟ می تونه شرک بگه ؟ می دونم شما میگید نه و خیلی برام عجیبه.

    خیر
    همه ما مختار هستیم .
    ولی با انتخاب جهتمون به مرور زمان اختیارمون رو با انتخاب خودمون واگذار می کنیم به خدا یا شیطان .
    اگه اینطور نباشه چطور خداوند در قرآن می فرماید که هدایت می کنم یا گمراه ؟
    گمراه کسیه که انتخابهاش به سمت شیطانه و فقط کافیه خداوند رهاش کنه دیگه کلا اختیارش رو می ده به شیطان.
    این اتفاقها یک شبه نمی افتند و زمان می خواهند. همه اش انتخابهای ماست .
    و باز هم با این اوصاف در مورد شخص پیامبر و ائمه این اتفاق زودتر از اینها افتاده (بهش نمی پردازم چون منابع حدیثش رو دقیق نمیدونم) و بله زبان پیامبر به شرک باز نمی شود برای ایمان و یقینی که دارد نه اینکه خداوند نمی گذارد،این یقیین بخاطر هدایت خداست .حالا شما می خواین به این هدایت هر نسبتی بدهید .
    ویرایش توسط tooba : ۱۳۹۱/۰۹/۱۸ در ساعت ۱۲:۱۳
    گفتمت رخ بنما گفتی برون شو از خویش
    مات در پیچ و خم این خط قرآن ماندم

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    429
    حضور
    16 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    703



    پاسخ به جناب نيازمند هدايت :


    سلام به شما
    ممنون از توضیحات و نصایح و خیرخواهی تون...
    گرچه شاید نوشته های من طولانی باشد اما اگر نخوانید توصیه میکنم بخوانید خوب است.
    اگر لینکی و تاپیکی هست که دقیقا مرتبط با بحث هست و به این سوالات من پاسخ میدهد لینک دهید.
    در غیر این صورت به دلیل اینکه من در این زمینه مطالعه زیاد کردم دیگر سخنان تکراری برایم سودی ندارد.
    من مطالب مربوط به عصمت پیامبران و ترک اولی و انواع گناه و انواع دستور خداوند و مطالب اینچنینی را خواندم اما واقعا قانع کننده برایم نبود.
    شما راست می گویید باید چندین و چندین بار این ماجرا را در قران خواند... و باید بگویم که بله من هم از وقتی که در این مسئله تحقیق میکنم بارها و بارها این ماجرا را خواندم و جالب این است که هر دفعه که می خوانم به یقینم در این زمینه افزوده می شود.

    پس از کارشناسان و دوستان اهل دانش اگر من را در گمراهی می بینند و دلایل و پاسخی به سوالات و شبهات من دارند ( در زمینه حضرت آدم ع) مشتاقانه سخنانشان را می شنوم و اگر قابل قبول بود می پذیرم و همه ی حرف هایم را پس گرفته و توبه می کنم.
    از نظر من گناه حضرت آدم ع روشن تر از خورشید در قران بیان شده و این به این معنی نیست که من توجه نکرده ام که قران بعضی آیاتش تفسیر بعض دیگر است, بلکه توجه کردم و فقط با خواندن تنهای متن به این نتیجه نرسیدم بلکه جوابی نگرفته ام و قبل از این با حجت الاسلام های دیگر بحث کردم که نتیجه ی خاصی در بر نداشته است.
    پس همراهی بفرمایید.



    با سپاس
    کِی جهـــــــان را عاقلان مملو بـــــــود از متقین؟ _______ در غدیر و کربلا , قرآن و یا در اسکدین
    این درست است طفره رفتن, قفل مطلب, حذف آن؟_______ چون نباشد پاسخی مردانه زین مردانِ دین
    (البته در اسکدین متقین و پاسخگوی منصف و واقعی نیز وجود دارد)
    ( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ(136 نساء))
    (ای کسانی که ایمان آوردید , ( واقعا ) ایمان بیارید به خدا و رسولش و کتاب)

  21. صلوات


صفحه 1 از 22 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۶/۰۵/۳۱, ۰۹:۵۵ : 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود