صفحه 1 از 18 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات عاشورایی:::●●••▪▪··

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد 1388
    نوشته
    267
    صلوات
    7462
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    4

    ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات عاشورایی:::●●••▪▪··




    ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات عاشورایی:::●●••▪▪··


    سلام علیکم

    با توجه به نزدیک شدن ایام شهادت مولایمان حضرت امام حسین (علیه السلام) سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و خویشان و اصحاب فداکارش همه ساله سوالات بی شماری در خصوص واقعه عاشورا توسط کاربران مطرح می شود . لذا به جهت عدم پراکندگی سوالات دوستان ، در این بحث همکار ارجمند مان پاسخگوی محترم تاریخی جناب آقای مقداد به کلیه سوالات عاشورایی پاسخ خواهند داد .

    لذا شما عزیزان می توانید تمام سوالات خود را در زمینه قیام امام حسین علیه السلام ، محرم ، عاشورا و اصحاب ، شهدای کربلا و .... در این بحث مطرح نموده و پاسخ کارشناسانه دریافت نمائید

    التماس دعا


  2. صلوات ها 102

    .:MOBAREZ:., 90091e, AMINEH MOHAMADI, amirhossein74, ashr, bakrani, fadaeye-mola_110, fagatbakhodabash, Ghamari, HANI, lo-iii Jlc, mahdi_mighat, Maneli, maryam, Masoomi, mdsh, mohsen-gh, narenj, nazanin27, ninja, ninja25141, parisa1, po0neh, reza5039, sayedali, sayyed208005, TAHOOR, فخرالسادت, قمری, قاصدک, مفتقر, مقداد, منتظر منتقم, مهدی, مهدیسا, مهر آوا, متولد4شعبان, مدیر فرهنگی, مدیر اجرایی, مدیر ارجاع سوالات, مدیر تدوین, مشک, مشکاة, معين الضعفاء, نور, نیایش, هدی, والي, یادآور...!, یارضا, یاسین, کوثر الزهرا, گل ليلا, پارسا, پرنس کوچولو, پروانه آبی, پرستوی کمیل, yaaaas, yase khosh boo, آرامش, آرامش قرآنی, افلاکیان, انتظار ظهور, اندیشمند, اندیشمند جوان, اویس, بقیع غریب, بینام, بال, باء, حمیدی, حی علی المهدی, حیدر لیلا, حکمت, حاج علی, حرم امن الهی, خار مغیلان, دوردستها, دیبا, رهجو, راحیل محشر, رحیق مختوم, رضوی سیده, زینب سادات, زیتون, سلمان 313, سلیلة الزهراء, سلاله, سوال, سیده راضیه, سیده طاهره, ستیلا, شمیم نرگس, شیعه ی مرتضی علی, شکسته بال, شرر عشق, صبا313, طاها110, علی مع الحق, عرشیان, عطیه سادات

  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد 1391
    نوشته
    74
    صلوات
    653
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام

    چرا امام حسين (ع)خانواده اش را باخود به كربلا برد؟
    ویرایش توسط معين الضعفاء : 1391/08/24 در ساعت 20:30


    نشسته غرق تماشاي شيعيان خودش
    كسي نيامده جز او سر قرار خودش
    چه انتظار غريبي است اينكه شب تا صبح
    كسي قنوت بگيرد به انتظار خودش

    اللهم عجل لوليك الفرج....



  5. #3

    عضویت
    جنسیت آذر 1389
    علاقه
    فقط خدا واهل بیت
    نوشته
    20
    صلوات
    207
    حضور
    1 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    الا و صلی الله علی الباکین علی الحسین صلوات الله علیه


  6. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد 1391
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,649
    صلوات
    4536
    حضور
    23 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط معين الضعفاء نمایش پست ها
    سلام

    چرا امام حسين (ع)خانواده اش را باخود به كربلا برد؟
    با عرض سلام و ادب

    در پاسخ به این سوال که چرا آن حضرت خانواده و زنان و فرزندان را همراه خود بردند باید عرض کنم:
    يكي از مسائلي كه هم تاريخ در باره آن صحبت كرده و هم اخبار و روايات از آن سخن گفته اند اين است كه چرا ابا عبدالله(ع) در اين سفر پر خطر اهل بيتش را به همراه خود برد ؟ خطر اين سفر را همه پيش بيني مي كردند. لهذا قبل از آنكه ايشان حركت كنند تقريبا مي شود گفت تمام كساني كه آمدند و مصلحت انديشي كردند حركت دادن اهل بيت به همراه ايشان را كاري بر خلاف مصلحت تشخيص مي دادند، و تقربيا به اتفاق آراء مي گفتند : رفتن خودتان خطرناك است و مصلحت نيست يعني جانتان در خطر است چه رسد كه بخواهيد اهل بيتتان را هم با خودتان ببريد، ابا عبد الله(ع) جواب دادند من بايد آنها را ببرم . به آنها جوابي مي دادند كه ديگر نتوانند در اين زمينه حرف بزنند. به اين ترتيب كه جنبه معنوي مطلب را بيان مي كرد كه مكرر شنيده ايد كه ايشان استناد كردند به رويائي كه البته براي امام در حكم يك وحي قاطع است و فرمود: در عالم رويا جدم را ديدم كه به من فرمود :«ان الله شاء الله يراك قتيلا»(1 ) گفتند پس اگر اينطور است چرا اهل بيت را به همراهتان مي بريد ؟

    پاسخ دادند اين را هم جدم فرمود : « ان الله شاء يراهن سبايا » ( 2) البته منظور از« انشاء» اراده تشريعي است. مثلا اينكه ظاهرا در باره زكات مي فرمايد.« يريد ليطهر كم» ( 3) مقصود اينست كه خدا كه چنين دستوري داده است اينطور مي خواهد. يعني: اگر اينكار را كرديد رضاي حق در آن است .در مقابل اين سخن ديگر كسي چيزي نگفت يعني: نمي توانست حرفي بزند. پس اگر چنين است كه جد شما در عالم معنا به شما تفهيم كرده اند كه مصلحت شما را در اينست كه كشته بشويد ما ديگر در مقابل ايشان حرفي نداريم، همه كساني هم كه از ابا عبدالله(ع) اين جمله ها را مي شنيدند اينجور نمي شنيدند كه: آقا اين مقدر است و من نميتوانم سر پيچي كنم. اينطور نبود كه وقتي از ايشان مي پرسيدند كه چرا زنها را مي بريد بفرمايد اصلا من در اين قضيه بي اختيارم و عجيب هم بي اختيارم، بلكه به اين صورت مي شنيدند كه با الهامي كه از عالم معنا به من شده است چنين تشخيص داده ام كه مصلحت در اينست و اين كاري است كه من از روي اختيار انجام ميدهم ولي بر اساس آن چيزي كه مصلحت تشخيص مي دهم .
    معلوم است كه كار ابا عبدالله(ع) يك كار حساب شده است،يك رسالت و يك ماموريت است اباعبدالله زن و بچه هاش را بردند به اين اعتبار كه خودم مي روم پس زن و بچه ام را هم مي برم بلكه آنها را به اين جهت برد كه رسالتي در اين سفر انجام دهند ( 4)

    عامل امر به معروف و نهي از منكر به عنوان اصلي ترين عنصر در نهضت حسيني بود . وجود مقدس حسين بن علي« عليه السلام» در اين نهضت عملا يك آمر به معروف و ناهي از منكر بود و ا ز او بيشتر بعد از شهادت ابا عبد الله «عليه السلا م » اهل بیت بزرگوار آن حضرت بعد از روز عاشورا از همان روز يازدهم و حداقل روز دوازدهم به عنوان يك گروه امر به معروف ونهي از منكر در آمدند تا پايان ماجرا ،هر جا كه بودند امر به معروف و نهي از منكر مي كردند. آنها هرگز به عنوان يك گروه شكست خورده در نيامدند آنها دنبال همان هدف حسيني بودند .

    كشته شدن ابا عبد الله(ع)از يك نظر براي آنها آغاز كار بود نه پايان كار و چقدر زيبا و قابل توجه است وضع اهل بيت پيامبر ( ص) تا آخرين لحظه که همچنان تبليغ كردند. نهي از منكر و امر به معروف كردند.دعوت به اسلام كردند .محبت بلكه معرفت علي «عليه السلام » و اهل بيت پيامبر اساسا در همه شام وجود نداشت يعني: كسي آنها رانمي شناخت و اگر هم مي شناختند به علت تبلیغات سوء دستگاه اموی بر عليه آنها، تصور منفي داشتند، ولي ببنيد اهل بيت پيامبر چه كردند ؟ يك نمونه از آنها وضعيت زينب« سلام الله عليها » است. شما ببينيد اينها وقتيكه وارد مجلس ابن زياد مي شوند بعد از آنهمه شكنجه هاي روحي و جسمي چه حالتي دارند . زينب« سلام الله عليها» را وارد مجلس ابن زياد مي كنند او زني است بلند بالا عده اي تعبير كرده اند « حفت بها اما ؤها »كنيزانش دورش را گرفته بودند مقصود:كنيز به معناي اصطلاحي نيست چون همه زنهاي اصحاب براي زينب سيادت و بزرگواري قائل بودند ،خودشان را مثل كنيزي مي دانستند اينها دور زينب را گرفته بودند و زينب در وسط اينها وارد مجلس ابن زياد شد، ولي سلام نكرد ابن زياد از اينكه او احساس مقاومت كرد ناراحت شد، سلام نكردن زينب(س) معنايش اينست كه هنوز اراده ما زنده است هنوز ما به شما اعتنا نداريم هنوز هم روح حسين بن علي در كالبد زينب مي گويد « هيهات منا الذلة»، ابن زياد از اين بي اعتنايي سخت ناراحت شد . گفت:« من هذه المتكبرة»؟يا اين ناشناس كيست؟ كسي جواب نداد دو مرتبه سؤال كرد مي خواست ازآنها كسي جواب دهد بار دوم و سوم بالاخره زني جواب داد :« هذه زينب بنت علي بن ابي طالب ».

    یزید پست لعين كه يك جو شرافت نداشت شروع كرد به سخت ترين و جهي زخم زبان زدن گفت:« الحمد الله الذي فضحكم والكذب احد وثقكم :يعني خدا را شكر مي كنيم كه شما را رسوا و دروغتان را آشكار كرد. زينب در كمال جرات و شهادت فرمود:« الحمد الله الذي اكرمنا بالشهادة :خدا را شكر مي كنيم كه افتخار شهادت را نصيب ما كرد خدا را شكر مي كنيم كه اين تاج افتخار را بر سر برادر من گذاشت، بعد در آخر فرمود:«انما يفتضح الفاسق ويكذب الفاجر و هو غيرنا : رسوايي مال فاسق هاست ،ما در عمرمان دروغ نگفتيم ،دروغ مال فاجر هاست فاسق و فاجرهم ما نيستيم غير ماست يعني:«رسوا تويي،دورغگو هم خودت هستي» .

    قوام مهمترين علت قيام امام حسين« عليه السلام» يعني: عنصر امر به معروف و نهي از منكر، وابسته بوجود اهل بيت(ع) بود .خاندان امام(ع) بعد از شهادتش علم مظلوميت و حقانيت امام را شهر به شهر به دوش كشيدند و به عنوان يك گروه آمر به معروف و ناهي از منكر،به دنبال همان هدف امام حسين(ع) گام برداشتند. و با خطبه ها و سخنراني هاي روشنگرانه خويش بساط دستگاه اموي رابر هم چيدند . اسارت مصلحت بزرگي است كه اگر نبود كل حادثه عاشورا عقيم مي ماند .دشمن به دست خويش مبلغان و خبر نگاران واقعه را شهر به شهر مي چرخاند و با الوهيت و درايت الهي كه خاندان اهل بيت داشتند پیام عاشورا را به بهترین وجه ممکن به گوش همگان رساندند.

    در یک جمله باید گفت:

    کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

    منابع :
    1و 2- بحار الانوار, ج 44 , ص 364
    3 - قرآن كريم , سوره مباركه مائده آيه 6
    4- حماسه حسيني , استاد مرتضي مطهري , ج 1 , ص 397-399 .
    ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات عاشورایی:::●●••▪▪··
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»


  7. #5

    عضویت
    جنسیت دی 1388
    علاقه
    اسک دین و اسک دینی ها!
    نوشته
    2,190
    صلوات
    5835
    حضور
    300 روز 3 ساعت 45 دقیقه
    وبلاگ
    4
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    12



    با سلام و خسته نباشید
    آیا از نظر تاریخی و جغرافیائی مسیر و توقفگاههای حضرت سید الشهدا موجود است؟
    از روز دهم ذی حجه تا دوم محرم 22 روز است که آن حضرت از صحرای عرفات در عربستان تا کربلا در عراق امروزی سفر کرده اند که به نظر من جای سوال دارد (با اهل بیت و شرایط آن زمان)
    لطفا در صورت امکان توضیح بفرمائید
    با تشکر.
    اللهم ارزقنا توفیق الشهاده الجمیلة فی سبیلک و فی لیله القدر المبارک
    و
    احشرنا مع مولانا و سیدنا و حراره قلوبنا و سکینه انفسنا
    سید الشهداء و الاحرار ابا عبدلله
    الحسین علیه افضل الصلوات و السلام



  8. #6

    عضویت
    جنسیت اردیبهشت 1391
    علاقه
    درس اخلاق حاج آقای مسجدمون
    نوشته
    243
    صلوات
    907
    حضور
    1 روز 10 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    124
    آپلود
    0
    گالری
    6



    سلام علیکم

    بهترین مقتل مورد تایید مراجع که به فارسی ترجمه شده باشد چیست؟

    متشکرم
    .. یا ربّ فرج امام ما را برسان ..


  9. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد 1391
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,649
    صلوات
    4536
    حضور
    23 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط hamid40 نمایش پست ها
    با سلام و خسته نباشید
    آیا از نظر تاریخی و جغرافیائی مسیر و توقفگاههای حضرت سید الشهدا موجود است؟
    از روز دهم ذی حجه تا دوم محرم 22 روز است که آن حضرت از صحرای عرفات در عربستان تا کربلا در عراق امروزی سفر کرده اند که به نظر من جای سوال دارد (با اهل بیت و شرایط آن زمان)
    لطفا در صورت امکان توضیح بفرمائید
    با تشکر.
    با عرض سلام و ادب خدمت شما . با آرزوی قبولی عزاداری ها

    قبل از معرفی منازل و توقفگاههای امام حسین(ع) در مسیر مکه تا کربلا،لازم است به دو نکته اشاره کنم و آن اینکه اولاً شروع حرکت آن حضرت از مکه از روز هشتم ذیحجه بوده است نه دهم ذیحجه،ثانیاً امام حسین(ع) از مکه به سوی کوفه حرکت کرده بودند نه از صحرای عرفات که در فاصله بيست و يک کيلومتری شمال مکه ، بر سر راه طائف واقع شده است.

    صَفّاح

    زمان: چهارشنبه 9 ذي الحجه 60 هجري

    در اين منطقه فرزدق شاعر با آن حضرت ملاقات کرد و در جواب حضرت که از احوال مردم عراق جويا شده بود، گفت: دل هاي مردم با توست وليکن شمشيرشان با بني اميه است .


    ذات عِرق

    زمان: دوشنبه 14 ذي الحجه 60 هجري

    در اين منزلگاه بود که عبدالله بن جعفر، همسر زينب (سلام الله عليها) امان نامه اي را از استاندار مدينه "عمروبن سعيد" که آن ايام در مکه به سر مي برد، گرفت و براي حضرت آورد که مضمون آن چنين بود: من تو را از ايجاد تفرقه بر حذر داشته و از هلاک شدن تو مي ترسم!! لذا به سوي من برگرد تا در امان من بماني!

    حضرت در جواب چنين فرمود: کسي که به سوي خدا دعوت کند عمل نيک انجام دهد و بگويد از مسلمانان هستم، از خدا و رسولش جدا نمي شود ... اگر در نوشتن نامه ات خير مرا آرزو کرده اي، خدا پاداش تو را بدهد.

    عبدالله پسران خويش (عون و محمد) را به خدمت در کنار حضرت و جهاد با دشمنان سفارش کرد و خود به سوي مکه بازگشت .


    حاجِر

    زمان: سه شنبه 15 ذي الحجه 60 هجري

    حضرت نامه اي را براي تعدادي از مردم کوفه توسط "قَيس بن مُسهِر" فرستاد و چنين نوشت: «نامه مسلم بن عقيل که حاکي از اجتماع شما در کمک و طلب حق ما بود به من رسيد خداوند به خاطر نصرت و ياريتان پاداش بزرگي نصيبتان کند ... هنگامي که فرستاده من "قيس" بر شما وارد شد در کارتان محکم و کوشا باشيد، من همين روزها به شما مي رسم.»

    "قيس" را در ميان راه دستگير کردند. او به ناچار نامه امام را پاره نمود تا از مضمون آن آگاه نشوند. سپس او را به قصر دارالاماره نزد عبيدالله بردند.


    خُزَيمِيّه

    زمان: جمعه 18 ذي الحجه 60 هجري

    امام و همراهان يک روز و يک شب در اين منزلگاه توقف کردند، عده اي پيوستن «زهير بن قين» به حسين (عليه السلام) را در اين منزلگاه گفته اند.

    زَرُود


    زمان: دوشنبه 21 ذي الحجه 60 هجري


    ثَعلَبيّه

    زمان: سه شنبه 22 ذي الحجه 60 هجري

    امام شبانه وارد اين منزلگاه شد و خبر شهادت "مسلم بن عقيل" و هاني بن عروه را به وي دادند.

    پس از آن حضرت فرمودند: «اِنّا لِلّه وَ اِنّا اِلَيهِ راجِعون»؛ همه از خدائيم و به سوي او باز مي گرديم، پس از اينها زندگي سودي ندارد. آنگاه اشک به صورتش جاري شد و همراهان نيز گريه کردند.

    نوشته اند: امام حسين(عليه السلام) با يارانش اتمام حجت کرد. اما گروهي که به طمع مال و مقام دنيا با امام آمده بودند، پس از اين خبر، از حضرت جدا شدند.


    زُباله


    زمان: چهارشنبه 23 ذي الحجه 60 هجري

    حضرت حسين(عليه السلام) در اين منزلگاه چنين فرمودند: شيعيان کوفه ما را بي يار و ياور گذاشته اند. هر کس از شما بخواهد، مي تواند بازگردد و از سوي ما حقي بر گردنش نيست .

    ادامه.....
    ویرایش توسط مقداد : 1391/08/27 در ساعت 23:11
    ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات عاشورایی:::●●••▪▪··
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»


  10. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد 1391
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,649
    صلوات
    4536
    حضور
    23 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    بَطنُ العَقَبه

    زمان: جمعه 25 ذي الحجه 60 هجري

    از سخنان امام حسين(عليه السلام) در اين منزلگاه:

    بني اميه مرا رها نکنند تا جان مرا بگيرند. هرگاه چنين کنند، خدا بر آنان کساني مسلط خواهد کرد که آنها را ذليل و خوار خواهد ساخت .


    شَراف (و ذُو حُسَم)

    زمان: شنبه 26 ذي الحجه 60 هجري

    حضرت در منزلگاه شراف دستور دادند که آب فراوان برداشته و صبحگاهان حرکت کنند. در ميان راه و هنگام ظهر به لشکري برخوردند و امام حسين(عليه السلام) با سرعت و قبل از دشمن در منزل «ذُوحَسَم» مستقر شد. آنگاه امام(عليه السلام) فرمان داد تا لشکر دشمن و نيز اسبان آنان را سيراب کنند .

    لشکر امام(عليه السلام) و لشکر دشمن به فرماندهي حُر، نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت خواندند.

    بَيَضه

    زمان: يکشنبه 27 ذي الحجه 60 هجري

    لشکر امام حسين و حر که به موازات و نزديک همديگر حرکت مي کردند در اين محل فرود آمدند.


    از سخنان حضرت در اين منزلگاه:

    اي مردم! رسول خدا فرمود: هر کس سلطان ستمگر، پيمان شکن، حلال کننده حرامها و مخالف با سنت رسول خدا را ببيند و در برابر او برنخيزد، جايگاهش با او در جهنم است .


    عُذَيبُ الهِجانات

    زمان: دوشنبه 28 ذي الحجه 60 هجري

    چند تن از اهل کوفه با حضرت ملاقات کرده و اوضاع شهر را چنين توصيف کردند: «به اشراف کوفه رشوه هاي گزاف داده اند و اينک يک دل و يک زبان با تو دشمني مي ورزند و ساير مردم دلشان با توست. اما فردا شمشيرهايشان به روي تو کشيده مي شود.»


    قصر بني مُقاتِل

    زمان: چهارشنبه اول محرم 61 الحرام هجري

    گروهي از اهل کوفه در اين منزلگاه خيمه زده بودند، حضرت از آنها پرسيد: آيا به ياري من مي آييد؟ بعضي گفتند دل ما رضايت به مرگ نمي دهد و بعضي گفتند: ما زنان و فرزندان زيادي داريم، مال بسياري از مردم نزد ماست و خبر از سرنوشت اين جنگ نداريم، لذا از ياري تو معذوريم .

    حضرت به جوانان امر کرد که آب بردارند و شبانه حرکت کنند.

    امام حسين (عليه السلام) در اين منزل به عبيدالله جعفي چنين فرمود:

    پس اگر ما را ياري نمي کني خداي را بپرهيز و از اين که جزو کساني باشي که با ما مي جنگند. سوگند به خدا اگر کسي فرياد ما را بشنود و ما را ياري نکند، او را به رو در آتش مي افکند.


    نينوا ( کربلا)

    زمان: پنج شنبه دوم محرم الحرام 61 هجري

    نينوا جايي است که حرّ دستور يافت حضرت را در بياباني بي آب و علف و بي دژ و قلعه فرود آورد. امام براي اقامت در محل مناسب تري، به حرکت خود ادامه داد تا به سرزميني رسيد. اسم آنجا را سوال فرمود؛ تا نام کربلا را شنيد، پس گريست و فرمود: پياده شويد، اينجا محل ريختن خون ما و محل قبور ماست، و همين جا قبور ما زيارت خواهد شد، و جدم رسول خدا چنين وعده داد .

    منبع: کتاب مدينه تا کربلا، همراه سيدالشهداء.حجة الاسلام محمدباقر روشندل.

    اما در رابطه با سوال شما در مورد چگونگی طی این مسیر در طول این مدت باید عرض کنم:

    باید این نکته مهم را در نظر داشته باشیم که در آنزمان حرکت کاروانها به طور مستقیم بوده نه اینکه تمام مرز یک کشور را دور بزنند بعد وارد خاک آن کشور شوند.که با توجه به فاصله منزل ها وهمچنین ملاقات و گفتگوهائی که حضرت در بین راه با افراد مختلفی بمانند فرزدق وغیره داشتند . حرکت کاروان اهل بیت کاملا عادی است .
    ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات عاشورایی:::●●••▪▪··
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»


  11. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد 1391
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,649
    صلوات
    4536
    حضور
    23 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط pymn_nzr نمایش پست ها
    سلام علیکم

    بهترین مقتل مورد تایید مراجع که به فارسی ترجمه شده باشد چیست؟

    متشکرم
    علیکم السلام

    در رابطه با مقتل معتبر باید كتاب هاي شيخ جعفر شوشتري از مفيدترين و ارزنده ترين كتاب ها است . مقاتل مورد اعتبار: «منتهي الامال و نفس المهموم شیخ عباس قمی» ،«لهوف سید بن طاووس» و «ارشاد شیخ مفید» مي باشند. البته معتبر و مفيد بودن اين كتب به معناي اين نيست كه تمام محتويات آنها صحيح باشند. در كنار اين كتاب ها بهتر است كتاب «حماسه حسيني شهيد مطهري» نيز مطالعه شود. ترجمه كتاب : «لهوف »به نام«آهي سوزان برمزار شهيدان» و ترجمه «نفس المهموم» با نام«مقتل امام حسین(ع) و یاران» چاپ شده است .

    یکی از معتبرترین مقتل ها، مقتل «لوط بن يحيي» مشهور به «ابومخنف» است. نام اين مقتل «مقتل الحسين -عليه السلام-» است،که این اواخر بعد از تحقیقات و بررسی های انجام شده توسط محقق بزرگوار استاد محمد هادی یوسفی غروی با نام «مقتل ابی مخنف،نخستین گزارش مستند از نهضت عاشورا» به چاپ رسیده است.
    ·▪▪••●●::پاسخگویی به سوالات عاشورایی:::●●••▪▪··
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»


  12. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد 1391
    نوشته
    74
    صلوات
    653
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام
    عروسي حضرت قاسم (ع) در كربلا ايا درسته؟؟
    توي رو ضه ها هم بهش اشاره ميكنند ; صحت داره؟؟


    نشسته غرق تماشاي شيعيان خودش
    كسي نيامده جز او سر قرار خودش
    چه انتظار غريبي است اينكه شب تا صبح
    كسي قنوت بگيرد به انتظار خودش

    اللهم عجل لوليك الفرج....



صفحه 1 از 18 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 17
    آخرين نوشته: 1392/06/09, 11:14
  2. تو میایی ای پسر فاطمه
    توسط safareeshghe در انجمن مهدویت و آخرالزمان
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 1392/04/20, 21:17
  3. پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 1391/03/08, 23:12
  4. مقایسه ؛ بلایی خانمان سوز یا سکویی برای پرش؟؟؟؟؟
    توسط راهی در انجمن مهارت های زندگی
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 1390/07/19, 23:32

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 20

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود