صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سوالی در مورد یک روایت

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    3
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2

    سوالی در مورد یک روایت




    با سلام
    من متن زیر رو در کتاب آقای زیرن کوب خوندم
    پیغمبر وقتی با چند تن از یاران در کوچه ای می گذشت زنی وی را سوگند داد تا با یاران به خانه وی درآیند. درخانه آتشی افروخته بود و کودکان زن برگرد آتش بازی می کردند، زن از پیغمبر پرسید که آیا خدای بر بندگان رحیمتر است یا من بر فرزندان خویش؟
    پیغمبر گفت : البته خدای رحیم تر باشد از آنکه "ارحم الراحمین" اوست. زن پرسید که تو پنداری من فرزندان خویش را در این آتش در می افکنم؟گفت: نه، و زن پرسید پس خداوند چگونه بندگان خویش را در آتش می افکند با آنکه رحیمتر از من است؟
    می گویند پیغمبر بگریست و گفت: بر من وحی همچنین آمده است.
    "تعریفات سید شریف جرجانی"

    آیا این مطلب صحیح هست؟ اگر نه داستانی با این مضمون در احادیث و روایات هست؟ من شدیدا به دنبال منبعی در مورد این مساله هستم
    ممنون میشم کمکم کنید


    کارشناس بحث : مجید

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۸/۱۱ در ساعت ۰۶:۵۱

  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    3
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2



    در متن زیرن کوب نوشتم که اصلاح میکنم. در کتاب آقای زرین کوب هست. دوستان اطلاعی ندارند در مورد این مساله؟

  5. #3

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    علاقه
    تحقیقات در زمینه ی معارف اسلامی
    نوشته
    2,166
    حضور
    29 روز 7 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    9019



    نقل قول نوشته اصلی توسط yaseen نمایش پست ها
    آیا این مطلب صحیح هست؟ اگر نه داستانی با این مضمون در احادیث و روایات هست؟ من شدیدا به دنبال منبعی در مورد این مساله هستم ممنون میشم کمکم کنید
    با صلوات بر محمدوآل محمد
    ما این حدیث را فقط در کتاب تعریفات سید شریف جر جانی دیدیم ودر نرم افزار گنجینه ونرم افزارنور3چنین روایتی را نیافتیم.
    اما نکته این که بزرگان در روایات اخلاقی خیلی به دنبال سند ومدرک روایت نیستند.
    ونکته دیگر این که شما با مراجعه به کتاب آقای زرین کوب آدرس دقیق مطلب را ببینید.
    سوالی در مورد یک روایت

  6. صلوات ها 3


  7. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432




    با سلام

    من باب وظیفه بگم که این خبر در منابع عامه بصورت زیر آمده :



    30582-
    عن عمر قال : قدم على النبى - صلى الله عليه وسلم - بسبى ، فإذا امرأة من السبى تسعى إذ وجدت صبيا فى السبى أخذته فألصقته ببطنها وأرضعته فقال لنا النبى - صلى الله عليه وسلم - : أترون هذه طارحة ولدها فى النار قلنا : لا ، وهى تقدر على أن لا تطرحه ، فقال : الله أرحم بعباده من هذه بولدها (البخارى ، ومسلم ، وأبو عوانة ، وأبو نعيم فى الحلية) [كنز العمال 10461]
    أخرجه البخارى (5/2235 ، رقم 5653) ، ومسلم (4/2109 ، رقم 2754) ، وأبو نعيم فى الحلية (3/228) .

    تعدادی اسیر جنگی نزد نبی اکرم (ص) آوردند. در میان آنان زنی وجود داشت که از پستانهایش شیر می‌ریخت. ناگهان، در میان اسیران، چشم‌اش به کودکی افتاد. به محض اینکه او را دید، در آغوش گرفت و به سینه‌اش چسباند و شروع به شیر دادنش کرد. نبی اکرم (ص) خطاب به اصحاب فرمود: «آیا این مادر، فرزندش را در آتش می‌اندازد»؟! گفتند: خیر، اگر توانایی داشته باشد (مجبور به انداختن نباشد) نمی‌اندازد. فرمود: «بدانید که خداوند، بر بندگانش از این مادر هم نسبت به فرزندش، مهربانتر است


    أخرج عبد بن حميد، عن فائد أبي الورقاء، عن عبد اللّه بن أبي أوفى الاَسلمي، قال:
    خرجت فإذا رسول اللّه وأبوبكر وعمر قعوداً وإذا غلام صغير يبكي، فقال رسول اللّه لعمر: ضُمَّ الصَّبيَّ إليك فانّه ضالّ، فضَمّه عمر إليه، فبينا نحن قعود إذ أمٌّ له تُوَلْوِلُ، أظنه قال: وتقول: وابنيَّاه وتبكي، فقال رسول اللّه لعمر: نادِي المرأة فانّها أُمّ الصَّبيّ وهي كاشفة عن رأسها ليس على رأسها خمار جزعاً على ابنها، فجاءت حتّى قَبَضتْ الصبي من حُجْر عمر وهي تبكي و الصّبيُّ في حجرها، فالتفتت فلمّا رأت رسول اللّه (صلى الله عليه وآله وسلم) قالت: واحرباه، ألا أرى رسول اللّه (صلى الله عليه وآله وسلم) ؟فقال: رسول اللّه عند ذلك: أترون هذه رحيمة بولدها ؟ فقال أصحابه: بلى يا رسول اللّه، كفى بهذه رحمة، فقال رسول اللّه (صلى الله عليه وآله وسلم) : والذي نفس محمد بيده، اللّه أرحم بالموَمن من هذه بولدها.

    وازطريق شيعه :
    الإمام زين العابدين (عليه السلام) - في الدعاء -: يا من هو أبر بي من الوالد الشفيق، وأقرب إلي من الصاحب اللزيق

    وقال صلى الله عليه وآله : والذى نفسى بيده ان الله تعلاى ارحم بعبده من الوالدة
    المشفقة بولدها .روضة الواعظين

    ...ثم تخر ساجدا " وتقول: اللهم إني أتقرب إليك بجودك وكرمك، وأتقرب اليك
    بمحمد عبدك ورسولك، وأتقرب إليك بملائكتك المقربين، وأنبيائك المرسلين أن تصلي على
    محمد وآله، وأن تقيلني عثرتي، وتستر علي ذنوبي وتغفرها لي، وتقلبني اليوم بقضاء
    حاجتي، ولا تعذبني بقبيح كان مني يا أهل التقوى وأهل المغفرة، يا بر يا كريم أنت
    أبر بي
    من أبي وامي ومن نفسي ومن الناس أجمعين، بي إليك حاجة وفقر وفاقة، وأنت عني
    غني، فأسألك أن تصلي على محمد وآل محمد، وأن ترحم فقري، وتستجيب دعائي، وتكف عني
    أنواع البلاء، فان عفوك وجودك يسعني.
    دعائم الاسلام


    در کتاب مشکات الانوار به متن زیر آمده است :

    قال النبي ( ص : ) والذي نفسي بيده ، الله ارحم بعباده من الوالدة
    المشفقة على ولدها

    1 محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن أبي عبدالله البرقي، عن عيسى ابن عبدالله القمي، عن أبي عبدالله عليه السلام قال: كان أمير المؤمنين صلوات الله عليه يقول إذا فرغ من الزوال(1): " اللهم إني أتقرب إليك بجودك وكرمك وأتقرب إليك بمحمد عبدك ورسولك وأتقرب إليك بملائكتك المقربين وانبيائك المرسلين وبك، اللهم أنت الغني عني وبي الفاقة إليك، أنت الغني وأنا الفقير إليك أقلتني عثرتي وسترت علي ذنوبي فاقض لي اليوم حاجتي ولا تعذ بني بقبيح ما تعلم مني، بل عفوك(2) وجودك يسعني " قال: ثم يخر ساجداو يقول: " يا أهل التقوى ويا أهل المغفرة يا بر يا رحيم، أنت أبر بي من أبي وامي ومن جميع الخلائق اقبلني بقضاء حاجتي مجابا دعائي، مرحوما صوتي، قد كشفت أنواع البلايا عني ". اصول كافي و الفقيه

    ویرایش توسط خیر البریه : ۱۳۹۱/۰۸/۱۶ در ساعت ۱۲:۲۸

  8. صلوات ها 5


  9. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    3
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2



    با سلام و تشکر از دوستان. همانطور که فرمودید در کتاب آقای زرین کوب به تعریفات سید شریف جرجانی اشاره شده. در هر حال به نظر نمی رسه که پیامبر برای سوال اون مادر جوابی نداشته باشه و صرفا به گفتن این مساله که به من اینگونه وحی شده بسنده فرموده باشند. با تشکر از آقای خیرالبریه که اشاره به روایت مشابه داشتند

  10. صلوات


  11. #6

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    649
    حضور
    5 روز 7 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2877



    نقل قول نوشته اصلی توسط yaseen نمایش پست ها

    پیغمبر وقتی با چند تن از یاران در کوچه ای می گذشت زنی وی را سوگند داد تا با یاران به خانه وی درآیند. درخانه آتشی افروخته بود و کودکان زن برگرد آتش بازی می کردند، زن از پیغمبر پرسید که آیا خدای بر بندگان رحیمتر است یا من بر فرزندان خویش؟
    پیغمبر گفت : البته خدای رحیم تر باشد از آنکه "ارحم الراحمین" اوست. زن پرسید که تو پنداری من فرزندان خویش را در این آتش در می افکنم؟گفت: نه، و زن پرسید پس خداوند چگونه بندگان خویش را در آتش می افکند با آنکه رحیمتر از من است؟
    می گویند پیغمبر بگریست و گفت: بر من وحی همچنین آمده است.
    "تعریفات سید شریف جرجانی"
    باسلام

    بنظر بنده این روایت مستند نیست! چون سخن آن زن غلط هست و پیامبر حتما میبایست جوابی برای آن میداشت!

    چون زن گفته : "خدا بندگان خویش را در آتش می افکند" در حالیکه خدا بندگان شیطان را در آتش می افکند نه بندگان خود را!!!

    در تمام قرآن میفرماید به هر کدام از بندگانش (عباده) بهشت و حور و رزق و حکمت و علم و وحی و عزت و... میدهد!

    يُنَزِّلُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ عَلَى مَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ

    يُلْقِي الرُّوحَ مِنْ أَمْرِهِ عَلَى مَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ

    أَصَابَ بِهِ مَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ

    يَمُنُّ عَلَى مَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ

    ذَلِكَ هُدَى اللّهِ يَهْدِي بِهِ مَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ



    اگر زن گفته بود مخلوقاتش را در آتش می افکند، خوب بنظر بنده جواب اینست که رحمت خدا بعضی مواقع بشکل قهر ظهور میکند یعنی باطنش رحمت است اما ظاهرش قهر!

    امام سجاد فرموده اند که جهنم جایی است که خداوند جهنمیان را برای ورود به بهشت آماده میکند!

    مطلبی مرتبط با همین مطلب در لینک زیر نوشتم

    http://www.askdin.com/thread23958.html#post285573

    ویرایش توسط اویس قرنی : ۱۳۹۱/۰۸/۱۶ در ساعت ۲۱:۴۶

  12. صلوات ها 2


  13. #7

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    26
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    164



    ای کاش جهنمهایی که در همین دنیا برایمان میسازیم را باور داشتیم اینکه مال حرام خوردیم ، حق مردم غصب نمودیم، تهمت وناسزا به بندگان خدا زدیم نتیجه اش چیست؟
    مردی که خانواده اش در ابتذال غوطه ورند زندگیش جهنم نیست؟
    شخصی که فرزندانش به جرم تجاوز به نوامیس، و.... بالای دار می روند زندگیش جهنم نیست؟
    آری ، اگر بخواهیم می توانیم بهشت یا جهنم را در همین دنیا برایمان مهیا کنیم ، بهتر است آن دنیا را به ارحم الراحمین بسپاریم که او دانای دانایان است
    ویرایش توسط یار خیمه ها : ۱۳۹۱/۰۸/۱۷ در ساعت ۱۱:۵۵

  14. صلوات ها 3


  15. #8

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    علاقه
    تحقیقات در زمینه ی معارف اسلامی
    نوشته
    2,166
    حضور
    29 روز 7 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    9019



    َبا صلوات برمحمدو آل محمد

    ضمن تقدیر وتشکر از جناب خیر البریه،این روایت مذکوردر کتاب«الطرائف في معرفة مذاهب الطوائف، ج‏2، ص: 323»و در کتاب «نهج الحق وکشف الصدق ص374»آمده است.

    مَا رَوَاهُ الْحُمَيْدِيُّ فِي الْجَمْعِ بَيْنَ الصَّحِيحَيْنِ فِي الْحَدِيثِ الْحَادِي وَ الْعِشْرِينَ مِنْ إِفْرَادِ مُسْلِمٍ فِي مُسْنَدِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ قَالَ‏ قُدِّمَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص بِسَبْيٍ فَإِذَا امْرَأَةٌ مِنَ السَّبْيِ‏ تَسْعَى‏ إِذَا وَجَدَتْ صَبِيّاً فِي السَّبْيِ أَخَذَتْهُ فَأَلْصَقَتْهُ بِبَطْنِهَا وَ أَرْضَعَتْهُ فَقَالَ لَنَا رَسُولُ اللَّهِ ص أَ تَرَوْنَ هَذِهِ الْمَرْأَةَ طَارِحَةً وَلَدَهَا فِي النَّارِ قُلْنَا لَا وَ اللَّهِ وَ هِيَ تَقْدِرُ عَلَى أَنْ لَا تَطْرَحَهُ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ اللَّهُ أَرْحَمُ بِعِبَادِهِ مِنْ هَذِهِ الْمَرْأَةِ بِوَلَدِهَا «1»
    واین روایت هم برای این که رحمت الهی را به ما نشان دهد،مناسب است ،توجه بفرمایید:

    . قال عبد المحمود من يروى مثل هذا الخبر في وصف الله تعالى بهذه الرأفة و الرحمة كيف يصدق قائلا ينقل هؤلاء إلى النار و لا أبالي على ما فسروه‏

    وَ مِنْ ذَلِكَ مَا رَوَاهُ الْحُمَيْدِيُّ فِي الْجَمْعِ بَيْنَ الصَّحِيحَيْنِ أَيْضاً فِي الْحَدِيثِ السَّادِسَ عَشَرَ مِنَ الْمُتَّفَقِ عَلَيْهِ مِنْ مُسْنَدِ أَبِي هُرَيْرَةَ مِنْ حَدِيثِ عَطَاءِ بْنِ أَبِي رِيَاحٍ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ عَنِ النَّبِيِّ ص قَالَ‏ إِنَّ لِلَّهِ مِائَةَ رَحْمَةٍ أَنْزَلَ مِنْهَا رَحْمَةً وَاحِدَةً

    بَيْنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ وَ الْبَهَائِمِ وَ الْهَوَامِّ فَبِهَا يَتَعَاطَفُونَ وَ بِهَا يَتَرَاحَمُونَ وَ بِهَا تَعْطِفُ الْوَحْشُ عَلَى وَلَدِهَا وَ أَخَّرَ اللَّهُ تِسْعاً وَ تِسْعِينَ رَحْمَةً يَرْحَمُ بِهَا عِبَادَهُ يَوْمَ الْقِيَامَة.
    .................................

    (1) مسلم في صحيحه: 4/ 2109 كتاب التوبة.




    ویرایش توسط مجید : ۱۳۹۱/۰۸/۱۷ در ساعت ۱۹:۱۰
    سوالی در مورد یک روایت

  16. صلوات


  17. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    5
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7



    با سلام
    چرا ترجمه احادیث را نمی زارید
    ویرایش توسط ghalibafali : ۱۳۹۱/۰۸/۱۷ در ساعت ۲۰:۲۵

  18. صلوات


  19. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    تدریس؛ تحقیق
    نوشته
    1,315
    حضور
    25 روز 21 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    109
    آپلود
    2
    گالری
    74
    صلوات
    3896



    نقل قول نوشته اصلی توسط ghalibafali نمایش پست ها
    با سلام
    چرا ترجمه احادیث را نمی زارید
    نهج الحق و كشف الصدق: 375، إيضاح خرافة الجبر؛ «وَ رَوَى الْحُمَيْدِيُّ فِي الْجَمْعِ بَيْنَ الصَّحِيحَيْنِ قَالَ قَدِمَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صلى‏الله‏عليه‏و‏آله سَبْيٌ فَإِذَا امْرَأَةٌ مِنَ السَّبْيِ تَسْعَى إِذْ وَجَدَتْ صَبِيّاً فِي السَّبْيِ فَأَخَذَتْهُ فَأَلْزَقَتْهُ بِبَطْنِهَا فَأَرْضَعَتْهُ فَقَالَ رَسُولُ االلَّهِ صلى‏الله‏عليه‏و‏آله ا تَرَوْنَ هَذِهِ الْمَرْأَةَ طَارِحَةً وَلَدَهَا فِي النَّارِ قُلْنَا لاَ وَ اللَّهِ قَالَ اللَّهُ أَرْحَمُ بِعِبَادِهِ مِنْ هَذِهِ الْمَرْأَةِ بِوَلَدِهَا وَ فِيهِ أَنَّ النَّبِيَّ صلى‏الله‏عليه‏و‏آله قَالَ إِنَّ لِلَّهِ مِائَةَ رَحْمَةٍ أَنْزَلَ مِنْهَا رَحْمَةً وَاحِدَةً بَيْنَ الاْءِنْسِ وَ الْجِنِّ وَ الْبَهَائِمِ وَ الْهَوَامِّ فِيهَا يَتَعَاطَفُونَ وَ بِهَا يَتَرَاحَمُونَ وَ بِهَا يَعْطِفُ الْوَحْشُ عَلَى وَلَدِهَا فَأَخَّرَ اللَّهُ تِسْعاً وَ تِسْعِينَ رَحْمَةً يَرْحَمُ بِهَا عِبَادَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ.


    حميدى در جمع بين صحيحين گفته است: «اسيرانى را نزد پيامبر آوردند ناگاه زنى از ميان ايشان دوان دوان در پى كودكى برآمد. طفل خويش را در ميان اسيران يافت، به سينه گرفت و شير داد. پيامبر فرمود: آيا گمان داريد اين زن فرزند خود را در آتش بيفكند؟ ياران پيامبر پاسخ گفتند: نه به خدا سوگند. پيامبر فرمود: خداوند نسبت به بندگانش مهربانتر از اين زن به فرزندش است.» در همان كتاب از رسول خدا روايت شده كه خداوند صد رحمت دارد كه يكى از آنها را نازل فرموده و به آن رحمت ميان جن و انسان و درندگان و حشرات، دوستى و مهر افكند كه به واسطه آن با هم انس مى‏گيرند و ددان توله‏هاى خود را پاس مى‏دارند. نود و نه رحمت باقيمانده ذخيره‏اى است كه پروردگار به وسيله آن در قيامت بندگان خود را با آن مورد ترحم قرار مى‏دهد.»



    ++++++++++++


    علاوه بر این در کتب زیر هم هست



    لأربعين في فضل الرحمة والراحمين لابن طولون الصالحي



    الخامس من الوخشيات از
    الحسن بن علي الوخشي



    حسن الظن بالله لابن أبي الدنيا از
    ابن أبي الدنيا


    معالم التنزيل تفسير البغوي

    شعب الإيمان للبيهقي

    أَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الْحَافِظُ ، وَمُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى ، قَالا : نا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ ، نا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ الصَّغَانِيُّ ، نا ابْنُ أَبِي مَرْيَمَ ، نا أَبُو غَسَّانَ ، حَدَّثَنِي زَيْدُ بْنُ أَسْلَمَ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ ، أَنَّهُ " قَدِمَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سَبْيٌ ، فَإِذَا امْرَأَةٌ مِنَ السَّبْيِ قَدْ تَحَلَّبَ ثَدْيُهَا تَبْتَغِي إِذَا وَجَدَتْ صَبِيًّا فِي السَّبْيِ أَخَذَتْهُ فَأَلْزَقَتْهُ بِبَطْنِهَا فَأَرْضَعَتْهُ ، فَقَالَ لَنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : أَتَرَوْنَ هَذِهِ الْمَرْأَةَ طَارِحَةً وَلَدَهَا فِي النَّارِ ؟ فَقُلْنَا : لا وَاللَّهِ ، وَهِيَ تَقْدِرُ عَلَى أَنْ لا تَطْرَحَهُ . فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : لَلَّهُ تَعَالَى أَرْحَمُ بِعِبَادِهِ مِنْ هَذِهِ الْمَرْأَةِ بِوَلَدِهَا " . رَوَاهُ الْبُخَارِيُّ ، عَنِ ابْنِ أَبِي مَرْيَمَ . وَرَوَاهُ مُسْلِمٌ ، عَنِ ابْنِ عَسْكَرٍ وَغَيْرُهُ ، عَنِ ابْنِ أَبِي مَرْيَمَ . وَقَدْ رُوِيَ ، عَنْ زَيْدِ بْنِ أَسْلَمَ ، مُرْسَلا .


    شعب الإيمان للبيهقي » السَّابِعُ وَالأَرْبَعُونَ مِنْ شُعَبِ الإِيمَانِ ...
    ویرایش توسط Anoushiravan : ۱۳۹۱/۰۸/۱۷ در ساعت ۲۱:۳۹
    وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُواْ اللّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ
    دعام کنید
    للَّهِ مِنْ عِبادِهِ خِيَرَتانِ، فَخِيَرَتُهُ مِنَ الْعَرَبِ قُرَيْشٌ وَمِنَ الْعَجَمِ فارْسٌ.
    از بندگان خدا دو گروه برگزيده و نيكو هستند. بندگان نيكو و برگزيده عرب، قريش مى‏باشد و بندگان نيكو و برگزيده عجم فارس‏ها هستند.
    المناقب، ابن شهر آشوب: 4/ 167؛ بحار الأنوار: 46/ 4؛ ربيع الابرار: 1/ 402402

  20. صلوات ها 2


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود