صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شاهدان غدیر همه جنیان مسلمان را شیعه کرده است

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682

    شاهدان غدیر همه جنیان مسلمان را شیعه کرده است




    سلام

    علامه ذالفنون حسن زاده ی آملی می فرمایند:
    جناب استاد ما علامه طباطبايى صاحب تفسير قيّم و عظيم الميزان (رضوان الله عليه ) فرموده است كه :
    استاد ما مرحوم آقا سيد على قاضى حكايت كرد كه شخصی از جنى پرسيده است (و فرموده است شايد آن شخص خود مرحوم قاضى بوده است ): طايفه جن به چه مذهب اند؟ آن جن در جواب گفت: " طايفه جن مانند طايفه انس داراى مذاهب گوناگون اند، جز اين كه سنى ندارند براى آن كه در ميان ما كسانى هستند كه در واقعه غدير خم حضور داشتند و شاهد ماجرا بوده اند."
    راقم سطور حسن حسن زاده آملى گويد: بسيارى از صحابه در واقعه غدير خم حضور داشته اند، و شان نزول كريمه : "يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليك من ربك و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله يعصمك من الناس ان الله لا يهدى القوم الكافرين (1)" به راءى العين شاهد بوده اند، و فرموده رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم : من كنت مولا، فهذا على مولاه ، اللهم و ال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله و احب من احبه ... را به حضرو عيانى شنوده اند؛ ولكن هنوز بدن رسول خدا دفن نشده بود كه ....لاجرم آن فرقه جن مسلمان مؤ من را (رحمه الله عليهم ) بر اين قوم انس ، فضل شرف است ؛ فاعتبروا يا اولى الابصار.

    ( کتاب هزار و يك كلمه ، ج 3، ص 301 - 300)


    کارشناس بحث : کریم


    ویرایش توسط همکار مدیر سایت سابق : ۱۳۹۱/۰۸/۱۲ در ساعت ۱۸:۵۵
    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    سلام
    اگر امروز شاهدان عینی زنده ای در میان ما انسانها بود در برابر آنها چه موضعی می گرفتیم ؟
    والله الموفق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,859
    حضور
    55 روز 20 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    42
    آپلود
    2
    گالری
    344
    صلوات
    19563



    در صورت مشاهده مجدد مطالب توهین آمیز دسترسی کاربران توهین کننده محدود خواهد شد.

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    649
    حضور
    5 روز 7 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2877



    نقل قول نوشته اصلی توسط hagh نمایش پست ها
    شاهدان غدیر همه جنیان مسلمان را شیعه کرده است

    چون اجنه عمر طولانی دارند شاهدان آن روز، هنوز زنده و موجود هستند.

    چند نفر از طايفه جن قرآن را شنيده و سپس به بقيه گفته‏ اند: ما قرآنى عجيب شنيديم (1).
    قرآنى كه به سوى رشد هدايت مى‏كند و به همين جهت بدان ايمان آورديم و هرگز احدى را شريك پروردگار خود نخواهيم گرفت (2).
    و اينكه خداى تعالى پروردگار عظيم ما است نه همسرى گرفته و نه فرزندى (3).
    و اينكه آنچه سفيه و نادانى از ما در باره خدا مى‏ گفت از حق دور بود (4).
    ما (كه تا كنون مشرك بوده ‏ايم فريب خورده‏ ايم چون) احتمال نمى‏داديم انس و جن به خدا دروغ ببندند ولى اينك كه قرآن به گوشمان خورد فهميديم دروغ بسته بودند (5).
    و اينكه مردمى از انس به مردمى از جن پناه مى‏بردند و همانها باعث بيشتر شدن بدبختى انسيان مى‏شدند (6).
    آنها هم مثل شما پنداشتند كه خدا احدى را مبعوث نمى‏كند (7).
    و ما با آسمان تماس گرفتيم ديديم پر شده است از نگهبانان قوى و شهابها (8).
    با اينكه ما قبلا به راحتى در آسمان بگوش مى‏ نشستيم ولى امروز هر كس بخواهد چيزى بشنود شهابها را در كمين مى‏ بيند (9).
    و ديگر نمى‏ توانيم بفهميم كه پروردگار زمينيان شر آنان را خواسته و يا رشد ايشان را خواسته است (10).
    و اينكه ما نيز دو قسم هستيم بعضى براى ايمان آوردن صلاحيت دارند و بعضى ندارند و هميشه اين اختلاف در بين ما هم بوده است (11).
    و اينكه ما يقين كرديم كه هيچ كس از ما نمى‏تواند خدا را در زمين عاجز كند و يا از زمين بگريزد به طورى كه خدا از گرفتن و عقوبت او عاجز شود (12).
    و اينكه وقتى ما اين هدايت را شنيديم بدان ايمان آورديم، اينك به همه شما جنيان مى‏گوييم هر كس به پروردگار خود ايمان بياورد ترسى ندارد از اينكه چيزى به ظلم از او ناقص شود و نه از اينكه ناملايمات بيچاره ‏اش كند (13).
    و اينكه ما نيز دو طايفه ‏ايم بعضى از ما مسلمانند و بعضى منحرف پس هر كس تسليم خدا گردد راه رشد را پيش گرفته است (14).


  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    تنهایی
    نوشته
    503
    حضور
    12 روز 6 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3520



    نقل قول نوشته اصلی توسط عمربن علی نمایش پست ها
    کار از بی دلیلی به کجا رسیده احتمالا موجودات فضایی هم شاهد بودند یادم رفت شیطان هم شاهد بود بخاطر انست که شیعه علی است


    با سلام
    البته همه جور موجودی اونجا حضور داشت از جمله شیطان، سامری و .... این امت هم مثل بنی اسرائیل که تو قرآن مثلش هست یه سامری داشت (عمر ) که همه رو مجبور به گوساله پرستی(....) کرد.....
    همه شیعه نشدند .....

    وقتی که موسی (ع) امتش رو ترک کرد (حضرت رسول(ص) از دنیا رفت) در حالی که هارون (ع) رو جانشین خودش انتخاب کرده بود ( مولا علی(ع) ) .......
    کار امت موسی (ع) عجیب تر از کار امت محمد (ص) نبود.........
    یا بهتره بگیم کار امت محمد(ص) عجیب تر از کار امت موسی(ص) نبود......
    همونجور که بعد از دیدن اون همه معجزه به دست موسی امتش سامری رو قبول کرد و انگار نه انگار که هارونی هم اون وسط هست امت محمد (ص) هم مو به مو شیوه ی بنی اسرائیل رو دنبال کرد.......


    یا علی مرتضی
    ویرایش توسط مفتقر : ۱۳۹۱/۰۸/۱۱ در ساعت ۱۲:۳۳
    زهی مصطفی (ص) که در عین صفا از همه ی خیال ها فارغ...

  11. صلوات ها 5


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    84
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    48



    سخن پیامبر که می‌فرماید: «به منزله هارون نسبت به موسی» یعنی: منزلتی مثل منزلت هارون. زیرا نفس منزلت هارون براى اوست، و از آنِ کسی دیگر نمی‌شود. بلکه مشابه آن منزلت می‌تواند براى نفر دیگری شود. پس مثل این است که گفته شود: این چیز مثل این چیز دیگر است. و مانند این سخن پیامبر که در مورد ابوبکر فرمود که مثل ابراهیم و عیسی است و در مورد عمر فرمود که مثل نوح و موسی است.

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    دفاع از حضرت زهرا (س)-سید عباس-اکبر بیرامی
    نوشته
    1,424
    حضور
    33 روز 6 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    2
    گالری
    2
    صلوات
    2980

    شاد




    نقل قول نوشته اصلی توسط hagh نمایش پست ها
    سخن پیامبر که می‌فرماید: «به منزله هارون نسبت به موسی» یعنی: منزلتی مثل منزلت هارون. زیرا نفس منزلت هارون براى اوست، و از آنِ کسی دیگر نمی‌شود. بلکه مشابه آن منزلت می‌تواند براى نفر دیگری شود. پس مثل این است که گفته شود: این چیز مثل این چیز دیگر است. و مانند این سخن پیامبر که در مورد ابوبکر فرمود که مثل ابراهیم و عیسی است و در مورد عمر فرمود که مثل نوح و موسی است.
    سلام
    دوست عزیز
    این منزلت ابو بکر و عمر رو از کجا اوردید !!!!!!؟؟؟؟؟
    ایا مثل این حدیث جعل است :
    که ابوبکر و عمر پیران بهشت هستند
    که نه با قران و نه با عقل نمی خواند!@

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    تنهایی
    نوشته
    503
    حضور
    12 روز 6 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3520



    نقل قول نوشته اصلی توسط hagh نمایش پست ها
    یعنی: منزلتی مثل منزلت هارون. زیرا نفس منزلت هارون براى اوست، و از آنِ کسی دیگر نمی‌شود. بلکه مشابه آن منزلت می‌تواند براى نفر دیگری شود.


    فضیلت های عمر و ابوبکر که از صدقه سری راویانی که تو دستگاه معاویه پول می گرفتند حدیث می ساختند بسیار زیاد هست. که برا جلو گیری از بحث اضافی کاری باهاشون نداریم
    چرا با کلمات بازی می کنید؟؟؟؟؟ حضرت رسول(ص) به یه نفر این جملرو گفته شما اثبات می کنید که به دیگری هم چیزای دیگه گفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ما کاری به اینکه به دیگری چی گفته نداریم می گیم به علی(ع) گفت تو مثل هارونی برای چی اینجور گفت؟؟؟؟ که بهش بگه با چه سامری طرف هست و با چه امتی رو برو خواهد شد
    حالا دیگه حضرت رسول (ص) به دیگران چی گفتند مهم نیست... تازه اگه ثابت بشه ایشون همچین حرفی راجع به دیگران (خلفا) زند..
    مهم این هست که به علی(ع) گفت مشابهت کار تو مثل مشابهت کار هارون(ع) هست....
    وای به حال امتی که دینش رو از هارون نگیره از سامری بگیره ....
    وای به حال امتی که به سمت هارون نره و به سمت سامری بره....
    وای به حال امتی که خدای موسی و هارون رو با گوساله عوض کنه ...
    ویرایش توسط مفتقر : ۱۳۹۱/۰۸/۱۱ در ساعت ۱۳:۱۸
    زهی مصطفی (ص) که در عین صفا از همه ی خیال ها فارغ...

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    84
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    48



    این حدیث بدون شک در کتاب صحیح مسلم و بخاری و ... روایت شده است. پیامبر این سخن را در غزوه تبوک به علی فرمود. یکی از عادات و روشهای پیامبر این بود که هر گاه به غزوه‌ای یا سفر حج و عمره می‌رفت یکی از اصحاب را در مدینه جانشین خود می‌کرد. همان طور که در غزوه ذی أمر عثمان را جانشین خود قرار داد. در غزوه بنی قینقاع نیز بشیر بن منذر را به جای خود قرار داد. هنگامی که با قریش به جهاد پرداخت. ابن أم مکتوم را به عنوان جانشین خود تعیین فرمود. این روایت را محمد بن سعد و ... نقل کرده‌اند.
    خلاصه: روشن است که پیامبرصلی الله علیه وسلم بدون تعیین جانشین از مدینه خارج نمی‌شد. از مسلمانان آن وقت به ما رسیده است که در این سفرها چه کسانی به جای پیامبر در مدینه می‌نشستند. پیامبر برای انجام دادن عمره حدیبیه وعمره قضاء به علاوه حجه الوداع از مدینه خارج شد. در بیشتر از بیست غزوه نیز از مدینه خارج شده و در همه این سفرها یکی از اصحاب را به جای خودشان در مدینه تعیین می‌فرمود. مردان زیادی در مدینه بودند که پیامبر هر بار یکی از آنها را جانشین خود قرار می‌داد. پیامبر در غزوه تبوک که آخرین غزوه ایشان بود به هیچ کس اجازه ماندن در مدینه نداد به همین خاطر تعداد آنها بیشتر از همه غزوه‌ها بود، و به جز زنان و کودکان کسانی که از جهاد و سفر عاجز و معذور بودند یا اینکه منافق بودند، به علاوه آن سه نفری که بعداً توبه آنان پذیرفته شد، هیچ یک از مردان مؤمن در مدینه حضور نداشتند که پیامبر مثل قبل آن را به عنوان جانشین خود تعیین فرماید. به همین خاطر جانشینی این مورد از موارد قبل نه تنها قوی‌تر نبوده بلکه ضعیف‌تر هم بوده است.
    این جانشینی همانند جانشینی هارون علیه السلام نبود. زیرا لشکر با هارون بود و موسی علیه السلام به تنهایی رفت.
    اما در جانشینی پیامبر همه لشکریان با ایشان بودند و کسی به جز زنان و کودکان یا ناتوان و نافرمان در مدینه حضور نداشت.


    این سخن که: (این چیز به منزله آن چیز و یا مثل آن چیز است) مثل تشبیه چیزی است به چیز دیگری. تشبیه نیز مقتضی مساوات در همه موارد و ویژگیها نیست بلکه نوعیت، اندازه و محدوده آن از مفهوم و سیاق جمله فهمیده می‌شود. همان طور که در حدیثی که در صحیح بخاری و مسلم از پیامبر در مورد اسیران بدر روایت شده است. پیامبر با ابوبکر مشورت کرد و او به آزاد کردن و فدیه گرفتن رأی داد. وقتی که پیامبر با عمر مشورت کرد او گفت: باید آنان را به قتل برسانیم. پیامبر فرمود: من دو دوست شما را به شما می‌گویم. ای ابوبکر تو مثل حضرت ابراهیم بودی که فرمود: ﴿ مَن تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي ۖ وَمَنْ عَصَانِي فَإِنَّكَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴾. (إبراهيم: 36).
    «هر كس از من پيروى كند از من است; و هر كس نافرمانى من كند، تو بخشنده و مهربانى».
    و مثل عیسی که فرمود: ﴿ إِن تُعَذِّبْهُمْ فَإِنَّهُمْ عِبَادُكَ وَإِن تَغْفِرْ لَهُمْ فَإِنَّكَ أَنتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴾. (المائده: 118).
    «(با اين حال،) اگر آنها را مجازات كنى، بندگان تواند. (و قادر به فرار از مجازات تو نيستند); و اگر آنان را ببخشى، توانا و حكيمى! (نه كيفر تو نشانه بى‏حكمتى است، و نه بخشش تو نشانه ضعف!)».
    و تو ای عمر مثل نوح علیه السلام بودی که فرمود: ﴿ رَّبِّ لَا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكَافِرِينَ دَيَّارًا ﴾. (نوح: 26).
    «نوح گفت: پروردگارا! هيچ يك از كافران را روي زمين باقي مگذار».
    و مثل موسی علیه السلام بودی که فرمود: ﴿ رَبَّنَا اطْمِسْ عَلَىٰ أَمْوَالِهِمْ وَاشْدُدْ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ فَلَا يُؤْمِنُوا حَتَّىٰ يَرَوُا الْعَذَابَ الْأَلِيمَ ﴾. (يونس: 88).
    «پروردگارا! اموالشان را نابود كن! و (بجرم گناهانشان،) دلهايشان را سخت و سنگين ساز، به گونه‏اى كه ايمان نياورند تا عذاب دردناك را ببينند»


    این سخن پیامبرصلی الله علیه وسلم که به ابوبکر فرمود: مثل ابراهیم و عیسی هستی، و اینکه به عمر فرمود: مثل نوح و موسی هستی بسیار بزرگتر از این است که به علی فرمود: تو نسبت به من به منزله هارون نسبت به موسی هستی. زیرا نوح، و ابراهیم، و عیسی، و موسی علیهم السلام بزرگتر و بلند مرتبه‌تر از هارون هستند. پیامبر فرمود که شما دو نفر مثل آنان هستید اما منظورش این نبود که شما در همه خصوصیات و ویژگیهایشان مثل آنان هستید. بلکه در یک مورد که خود جمله حدیث بر آن دلالت می‌کند وآن هم تندی و نرمی به خاطر خداست.
    در اینجا نیز علی در جانشین شدن در صورت عدم حضور پیامبر در مدینه که از سیاق جمله فهمیده می‌شود به منزله هارون است. همان طور که موسی علیه السلام هارون را به جای خود تعیین کرد. این انتخاب نیز اختصاص به علی رضی الله عنه نداشت بلکه به درجه انتخابهای قبلی نیز نمی‌رسید چه برسد به اینکه از آنها برتر باشد.
    علتی نیز که باعث شد پیامبر به خاطر آن این سخن را به علی بگوید به اتفاق علما نمی‌شود در امر خلافت به آن استدلال کرد. زیرا به این خاطر بود که علی با حالتی گریان خدمت پیامبر رسیده، از اینکه او را با زنان و کودکان در مدینه گذاشته بود شکایت می‌کرد.
    کسانی که قبلا به عنوان جانشین تعیین شده بودند به خاطر اینکه هیچ ضعف و نقصی در این کار ندیدند لازم نبود که پیامبر نظیر همین سخن را به آنها بفرماید. زمانی که اختصاص علی به این سخن به خاطر علتی بوده است. همان طور که ذکر کردیم مقتضی اختصاص به این حکم نیست. پس در این حدیث هیچ دلیلی وجود ندارد بر اینکه دیگر جانشینان نسبت به پیامبر به منزله هارون نسبت به موسی نبوده‌اند.***
    اگر کسی بگوید که پیامبرصلی الله علیه وسلم علی را در همه چیز به جز نبوت به منزله هارون قرار داد ادعای باطلی است. زیرا این سخن پیامبر که می‌فرماید: «آیا راضی نمی‌شوی که تو نسبت به من مثل هارون نسبت به موسی باشی؟» دلیل است بر اینکه پیامبر می‌خواهد رضایت او را جلب کند و او را دلداری دهد زیرا علی از این جانشینی احساس ضعف و کسر شأن کرده بود و پیامبر فقط به خاطر تسلی دادن و خشنود کردن علی این سخن را فرمود.


    سخن پیامبر که می‌فرماید: «به منزله هارون نسبت به موسی» یعنی: منزلتی مثل منزلت هارون. زیرا نفس منزلت هارون براى اوست، و از آنِ کسی دیگر نمی‌شود. بلکه مشابه آن منزلت می‌تواند براى نفر دیگری شود. پس مثل این است که گفته شود: این چیز مثل این چیز دیگر است. و مانند این سخن پیامبر که در مورد ابوبکر فرمود که مثل ابراهیم و عیسی است و در مورد عمر فرمود که مثل نوح و موسی است.


    مطلبی که این موضوع را روشن می‌کند این است که این ماجرا در سال غزوه تبوک بوده است. بعد پیامبر ابوبکر را به عنوان امیر حجاج به مکه فرستاد، و به دنبال آن علی را فرستاد. ابوبکر به او گفت: به عنوان امیر آمده‌ای یا مامور؟ علی گفت: به عنوان مأمور. بنابراین ابوبکر امیر علی شد، و علی به عنوان مأمور و زیردست با او همکاری می‌کرد. پشت سر او نماز می‌خواند. دستورات او را اطاعت کرده و پشت سر ابوبکر در روز مراسم حج با مردم ندا می‌داد: از این سال به بعد هیچ مشرکی حج نگذارد و کسی به صورت عریان طواف نکند.
    اما اینکه می‌گویند: «هارون در مدت زمان کمی از نبود حضرت موسی و با وجود اینکه او زنده بود جانشین شد. پس باید در غیبت طولانی و بعد از وفات او به طریق أولی خلیفه و جانشین باشد» جواب این است که پیامبر در زمان حیات و غیبت کوتاه مدت خود کس دیگری را در موقعیتهایی مهمتر از موقعیت علی به عنوان جانشین در مدینه تعیین کرده بود، و کسانی نیز که در مدینه حضور داشتند به مراتب بیشتر و برتر از آن دفعه‌ای بودند که علی را به عنوان جانشین تعیین کرد. بعد از غزوه تبوک نیز در حجه الوداع کسی غیر از علی را به جانشینی منصوب کرد. لذا خلیفه کردن علی پس از وفات حضرت به خاطر آن نیست که جانشین کردن وی در مدینه در زمان خروج پیامبر شایسته‌تر و مناسبت‌تر از جانشین کردن سایر اصحاب است، چون پیامبر در موقعیتهای حساس‌تری افرادی غیر از علی را به نگهبانی از مدینه گماشته است، از جمله در زمان حجه الوداع که علی در یمن بود و در مراسم حج هم به پیامبر پیوست. ولی پیامبر کسی غیر از علی را به جانشینی خویش در مدینه گماشت.


    پس اگر اصل این است که جانشینی در زمان حیات بعد از وفات نیز ادامه داشته باشد پس کسی که در حجه‌الوداع به جای پیامبر در مدینه بوده است به خاطر اینکه آخرین مورد می‌باشد برای ادامه جانشینی بعد از وفات پیامبر شایسته‌تر است.
    خلاصه اینکه جانشینی‌ها در مدینه به علی اختصاص نداشته است، و بر افضلیت و برتری و نیز بر امامت دلالت نخواهند کرد. زیرا پیامبر صلی الله علیه وسلم در طول زندگی مبارکش در مدینه غیر از علی تعداد زیادی از اصحاب را به جانشینی خود تعیین کرده است. اما این جاهلان فضایل عام و مشترک بین علی و دیگران را با وجود اینکه در بعضی موارد شخص دیگری در این فضایل از او کامل‌تر نیز باشد به علی رضی الله عنه اختصاص داده‌اند. همان طور که در بسیاری از نصوص دینی و رویدادها نیز همین کار را کرده‌اند.


  19. #10

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    تنهایی
    نوشته
    503
    حضور
    12 روز 6 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3520



    نقل قول نوشته اصلی توسط hagh نمایش پست ها
    اما این جاهلان فضایل عام و مشترک بین علی و دیگران را با وجود اینکه در بعضی موارد شخص دیگری در این فضایل از او کامل‌تر نیز باشد به علی رضی الله عنه اختصاص داده‌اند. همان طور که در بسیاری از نصوص دینی و رویدادها نیز همین کار را کرده‌اند.



    دوست عزیز تند نرو بهتره اهانت نکنی !....



    اون دوست دیگرت هم اومده بود اینجا برای اینکه اثبات کنه مباهله فضیلتی ثابت نمی کنه برا اهل بیت اثبات کرده بود رسم بوده با زن و بچه برن که بیان کردیم چرا کشیشای مسیحی با زن و بچه نیومدند؟؟؟؟؟؟!!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط hagh نمایش پست ها
    زیرا لشکر با هارون بود و موسی علیه السلام به تنهایی رفت.

    شما هم برای توجیه بافته هات مثل دوستت عمل کردی که بحث لشکر و غیره رو وسط کشیدی.

    نقل قول نوشته اصلی توسط hagh نمایش پست ها
    علی از این جانشینی احساس ضعف و کسر شأن کرده بود و پیامبر فقط به خاطر تسلی دادن و خشنود کردن علی این سخن را فرمود.

    علی (ع) فضیلت کم نداشت که بخواد احساس ضعف و کسر شان کنه ، مثل بعضی ها( ابوبکر و عمر) نبود که بزرگترین فضیلتشون فرار از جنگ باشه....

    ما از شما عالم تر هستیم به این که این حدیث جه زمان بیان شده و برا چی بیان شده زبان منافقین به روی علی(ع) باز شد و حضرت هم از زبان منفاقین دلگیر شد همونطور که حضرت رسول (ص) هم از حرفای کفار دلگیر می شد که نمونش تو قرآن زیاد هست.....

    نقل قول نوشته اصلی توسط hagh نمایش پست ها
    اینکه به عمر فرمود: مثل نوح و موسی هستی بسیار بزرگتر از این است که به علی فرمود: تو نسبت به من به منزله هارون نسبت به موسی هستی. زیرا نوح، و ابراهیم، و عیسی، و موسی علیهم السلام بزرگتر و بلند مرتبه‌تر از هارون هستند. پیامبر فرمود که شما دو نفر مثل آنان هستید اما منظورش این نبود که شما در همه خصوصیات و ویژگیهایشان مثل آنان هستید. بلکه در یک مورد که خود جمله حدیث بر آن دلالت می‌کند وآن هم تندی و نرمی به خاطر خداست.

    اره امت دید که تندی امر برای خدا منتهی شدن به کشتن دختر حضرت رسول(ص) به نظرم برا اثبات فضیلت برا خلافا کشتن دختر پیامبر مورد خوبی باشه.... می تونید بگید برای رضای خدا دختر پیامبر رو کشتن....
    یکی از کل عالم اسلام نیست دیده باشه خلیفه اولی و دومی یه خراش رو بدن یه نفر تو جنگ انداخته باشند اما بعد از حضرت رسول
    خوب جسور شدن خیلی خوب برای خدا تند شدند.....
    معلوم نیست زمان احد و بدر و .... این تندیشون رو کجا خرج میکردند برای خدا
    فکر کنم همون نگه داشته بودند برای جلوگیری از خلیفه شدن علی (ع) و کشتن زهرا(س) .....


    ویرایش توسط TAHOOR : ۱۳۹۱/۰۸/۱۲ در ساعت ۱۹:۱۱ دلیل: لطفا از الفاظ مناسبتری برای بحث علمیتان استفاده کنید!
    زهی مصطفی (ص) که در عین صفا از همه ی خیال ها فارغ...

  20. صلوات ها 2


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود